PDA

Bekijk Volledige Versie : wie wint? bush of kerry?....zeg het maar



powerplay
01-11-04, 13:33
wie gaan de verkiezingen winnen?
de democraten onder leiding van KERRY of de republikeinen onder leiding van BUSH....


deze enquete heeft helaas geen(of mischien toch een heel klein beetje) invloed op de amerikaanse verkiezingen

ik weet wie het wordt........en jij?

taouanza
01-11-04, 13:42
Who cares?:moe:

~Panthera~
01-11-04, 13:46
Intelligentie van de gemiddelde Amerikaan: Bush dus.:moe:

Seif
01-11-04, 13:46
Je vergeet de optie: Kerry wint, maar Bush steelt de overwinning mbv van zijn broertje in Florida en het hooggerechtshof.

taouanza
01-11-04, 13:49
Geplaatst door ~Panthera~
Intelligentie van de gemiddelde Amerikaan: Bush dus.:moe:

Ik zag gister op tv een voorbeeld van Amerikaanse intelligentie over Irakezen die de bezetting niet op prijs stellen:They are evil. They are evil.:loens:

taouanza
01-11-04, 13:50
Geplaatst door Seif
Je vergeet de optie: Kerry wint, maar Bush steelt de overwinning mbv van zijn broertje in Florida en het hooggerechtshof.

En stel je voor hij wint wint en wat dan nog?

~Panthera~
01-11-04, 13:52
Geplaatst door taouanza
Ik zag gister op tv een voorbeeld van Amerikaanse intelligentie over Irakezen die de bezetting niet op prijs stellen:They are evil. They are evil.:loens:
--------

Ik heb met stijgende verbazing een uitzending van Nova in New York zitten kijken; die lui daar zijn echt allemaal zo schizofreen als de pest.
Echt niet te geloven ! :schok:

Seif
01-11-04, 13:53
Geplaatst door taouanza
En stel je voor hij wint wint en wat dan nog?

Als Kerry gaat winnen, wat ik verwacht, dan hebben we in ieder geval weer een stukje weldenkendheid in het witte huis.

powerplay
01-11-04, 13:59
na 4 stemmen gaat kerry met ruime voorsprong aan de leiding...zal dat ook zo blijven tot dinsdag?

mark61
01-11-04, 14:03
Bush. Weldenkendheid is niet gewenst in het Witte Huis. Or anywhere else in the US of A.

~Panthera~
01-11-04, 14:05
Geplaatst door mark61
Bush. Weldenkendheid is niet gewenst in het Witte Huis. Or anywhere else in the US of A.
---------

En intelligentie is al helemaal geen pre. :hihi:

~Panthera~
01-11-04, 14:05
Geplaatst door mark61
Bush. Weldenkendheid is niet gewenst in het Witte Huis. Or anywhere else in the US of A.
---------

En intelligentie is al helemaal geen pre. :hihi:


2x.
Voor de blinden onder ons.

TonH
01-11-04, 14:06
Wat zeg je?

Wat zeg je?

Maar het wordt Bush of Bush...

taouanza
01-11-04, 14:09
Geplaatst door ~Panthera~
--------

Ik heb met stijgende verbazing een uitzending van Nova in New York zitten kijken; die lui daar zijn echt allemaal zo schizofreen als de pest.
Echt niet te geloven ! :schok:

Ik heb naar Canvas gekeken.

~Panthera~
01-11-04, 14:10
Geplaatst door taouanza
Ik heb naar Canvas gekeken.
--------

EN ? :stout:

mark61
01-11-04, 14:12
Geplaatst door TonH
Wat zeg je?

Wat zeg je?

Maar het wordt Bush of Bush...

Het wordt Berry of Kush. Wat zei Whoopi Goldberg ook al weer? Iets van de enige goeie bush is the bush between my legs...

@Panthera: wind je niet op meid, daar krijg je maar indigestie van.

taouanza
01-11-04, 14:13
Geplaatst door ~Panthera~
--------

EN ? :stout:

En? heb ik toch gezegd:They are evil, they are evil!
Maar zo dachten ze er niet allemaal over hoor.
Maar wat ik vreemd vind is dat ze het alleen over 11/9 en Irak hebben?
Hebben ze verder geen milieu, economie of gezondheidszorg?
En gaan er niet dagelijks meer Amerikanen dood in Amerika door Amerikanen zelf gezien het feit ieder idioot gewoon een wapen kan kopen?

~Panthera~
01-11-04, 14:22
Geplaatst door taouanza
En? heb ik toch gezegd:They are evil, they are evil!
Maar zo dachten ze er niet allemaal over hoor.
Maar wat ik vreemd vind is dat ze het alleen over 11/9 en Irak hebben?
Hebben ze verder geen milieu, economie of gezondheidszorg?
En gaan er niet dagelijks meer Amerikanen dood in Amerika door Amerikanen zelf gezien het feit ieder idioot gewoon een wapen kan kopen?
-------

Mensen op hun angstgevoel aanspreken, en er maar op blijven hameren, helpt lekker in verkiezingstijd.
En dan kan je de rest onder tafel vegen. :moe:

~Panthera~
01-11-04, 14:23
Geplaatst door mark61

@Panthera: wind je niet op meid, daar krijg je maar indigestie van.
-------

O nee hoor, mij krijgen ze niet gek: ik ben een vliegtuig. :D

Vrooooooooooooooooooooooooooooooooooooom !!!!!!!! :melig2:

taouanza
01-11-04, 14:26
Geplaatst door ~Panthera~
-------

Mensen op hun angstgevoel aanspreken, en er maar op blijven hameren, helpt lekker in verkiezingstijd.
En dan kan je de rest onder tafel vegen. :moe:

Maar dan ben je toch heel erg dom?
Kijk elke volk zeker een democratische volk krijgt de leider die het verdient. Dus die Amerikanen gun ik van harte een randdebiel als leider.
Het probleem is dat die malloot ook gelijk de wereldleider wordt.
Dus welke democratie?????

taouanza
01-11-04, 14:26
Geplaatst door ~Panthera~
-------

O nee hoor, mij krijgen ze niet gek: ik ben een vliegtuig. :D

Vrooooooooooooooooooooooooooooooooooooom !!!!!!!! :melig2:


:hihi:

~Panthera~
01-11-04, 14:36
Geplaatst door taouanza
Maar dan ben je toch heel erg dom?
Kijk elke volk zeker een democratische volk krijgt de leider die het verdient. Dus die Amerikanen gun ik van harte een randdebiel als leider.
Het probleem is dat die malloot ook gelijk de wereldleider wordt.
Dus welke democratie?????
--------------

Amerika is geen democratie.
In een democratie heb je meerdere partijen en een one-man one-vote systeem.
Vanuit mijn stoel hier, heb je dan toch echt iets anders.
Een soort verplichting om op 1 van de 2 partijen te stemmen, met nog een klein randdebieletje als Nader on the sideline.
Stelt dus ook geen ruk voor.
En verder denken ze, dat de VN ze "alles wil afpakken" blijkbaar; wat dat voor een idiote gedachtengang is, weet ik ook niet.
Ik wil het niet eens weten.
Kortom: volkomen geschifte zooi daar.
Met een randdebiel aan het hoofd dus. :moe:

mark61
01-11-04, 14:50
Geplaatst door ~Panthera~
[BAmerika is geen democratie.
In een democratie heb je meerdere partijen en een one-man one-vote systeem.
Vanuit mijn stoel hier, heb je dan toch echt iets anders.
Een soort verplichting om op 1 van de 2 partijen te stemmen, met nog een klein randdebieletje als Nader on the sideline.
... [/B]

Door het districtenstelsel heeft Bush de vorige keer sowieso met een minderheid van de stemmen gewonnen. Of bedoelde je dat al.

Dat in een land maar twee partijen ertoe doen is niet de schuld van die partijen maar van het kiessysteem. Das in dit geval opgesteld door de funderende vaders. Ik las gisteren dat er de afgelopen ik dacht 50 jaar 200 voorstellen zijn gedaan om het kiessysteem te veranderen. Maar daarvoor is o.a. 3/4 meerderheid van de staten nodig, en kleine staten hebben voordeel bij dit systeem. En twee partijen natuurlijk ook, net als in Engeland.

Maar hoe dan ook, Amerikanen zijn sowieso maf, het kiessysteem maakt niet veel uit. Als al die regenbogers, Native, Afro- en de rest s gingen stemmen, dat maakte wat uit. Maar die zijn te lam.

hassan1111
01-11-04, 14:51
ik hoop dat het een onbeslist wordt en dat er chaos ontstaat nog erger dan 4 jaar geleden .....hoe meer verdeeldheid hoe beter....

TonH
01-11-04, 15:48
Geplaatst door mark61
Wat zei Whoopi Goldberg ook al weer? Iets van de enige goeie bush is the bush between my legs...


Oh, ik vroeg me altijd al af waar haar wenkbrouwen waren gebleven... :gechoquee



Je kunt veel zeggen van de Noordamerikaanse democratie, maar ik zou willen dat mensen in Nederland 10% van de inzet en betrokkenheid toonden die daar op graswortelniveau vaak wordt getoond.

Dutchguy
01-11-04, 15:59
Nou nou, wat een anti-Amerikaanse sentimenten zeg. Laten we niet vergeten dat cultureel gezien de US toch wel erg belangrijk is. Komt toch ook prachtmuziek, goede literatuur en geweldige films uit dat land. Toch?

golden boy
01-11-04, 16:11
Geplaatst door Dutchguy
Nou nou, wat een anti-Amerikaanse sentimenten zeg. Laten we niet vergeten dat cultureel gezien de US toch wel erg belangrijk is. Komt toch ook prachtmuziek, goede literatuur en geweldige films uit dat land. Toch?

klopt helemaal dutchguy!

alleen het bloedvergieten van de amerikanen over de wereld in het verleden en in het heden zegt ons iets meer over ze!

wie er ook president wordt (zoals binladen ook opmerkte), zal dat land niet kunnen redden....het einde voor de amerikanen is nabij..

Dutchguy
01-11-04, 16:48
Geplaatst door golden boy
klopt helemaal dutchguy!

alleen het bloedvergieten van de amerikanen over de wereld in het verleden en in het heden zegt ons iets meer over ze!

wie er ook president wordt (zoals binladen ook opmerkte), zal dat land niet kunnen redden....het einde voor de amerikanen is nabij..

Wie er ook president wordt. de helft van de Amerikanen kiest voor Kerry straks. Dat is een enorme hoeveelheid mensen. Het glas is halfvol of halfleeg, het is allebei waar.

sylvester
01-11-04, 17:47
Eigenlijk zouden dus gewoon alle landen die bij de VN aangesloten zitten ook moeten kunnen gaan stemmen!

Ik stem dan in dit geval op Kerry!! :duim:

Orakel
01-11-04, 19:36
vote (http://www.coenswijnenberg.com/weblog/voting_machine.wmv)

Orakel
01-11-04, 19:41
Geplaatst door mark61

Maar hoe dan ook, Amerikanen zijn sowieso maf, het kiessysteem maakt niet veel uit. Als al die regenbogers, Native, Afro- en de rest s gingen stemmen, dat maakte wat uit. Maar die zijn te lam.

Niet helemaal. Hoorde vandaag dat ien veel staten mensen helemaal niet gaan stemmen, omdat ze denken dat de ene of de andere kandidaat al gewonnen heeft.

Tis namelijk zo dat wie 51% of meer van de stemmen heeft, alle stemmen uit dat district krijgt en dus ook de stemmers van de tegenkandidaat.

En die Ralph Nader schijnt de vorige keer 1% van de stemmen te hebben gekregen, wat Gorde de kop heeft gekost. DIe had anders een deel van die stemme gehad en gewonnen.
Men oefent nu pressie uit op Nader om niet mee te doen en daarmee eenzelfde scenario te voorkomen.

mark61
02-11-04, 00:00
Geplaatst door Orakel
Niet helemaal. Hoorde vandaag dat ien veel staten mensen helemaal niet gaan stemmen, omdat ze denken dat de ene of de andere kandidaat al gewonnen heeft.

Dat is in veel staten ook zo. Voornamelijk omdat niet-stemmers niet gaan stemmen. Dat zijn er meestal bijna 50%. Als die allemaal op 1 partij stemmen, kunnen ze alsnog winnen.


Tis namelijk zo dat wie 51% of meer van de stemmen heeft, alle stemmen uit dat district krijgt en dus ook de stemmers van de tegenkandidaat.

En die Ralph Nader schijnt de vorige keer 1% van de stemmen te hebben gekregen, wat Gorde de kop heeft gekost. DIe had anders een deel van die stemme gehad en gewonnen.
Men oefent nu pressie uit op Nader om niet mee te doen en daarmee eenzelfde scenario te voorkomen.

Dat is zo; toch had Gore meer stemmen dan Bush.

Bofko
02-11-04, 00:24
Op dit moment gaan Kerry em Bush nek-aan-nek in de peilingen. Beiden op 48 %.
Ik sta versteld van het evenwicht. Weer. Is het zo gemakkelijk voor een partij die achterligt om met een bepaalde campagne-activiteit of -toon de zaak weer in evenwicht te trekken ?

mark61
02-11-04, 00:29
Geplaatst door Bofko
Op dit moment gaan Kerry em Bush nek-aan-nek in de peilingen. Beiden op 48 %.
Ik sta versteld van het evenwicht. Weer. Is het zo gemakkelijk voor een partij die achterligt om met een bepaalde campagne-activiteit of -toon de zaak weer in evenwicht te trekken ?

Ach, tis net aan welke van de 15 pollsters je het vraagt. Allemaal met een foutmarge van ca. 4%.

Julien
02-11-04, 00:34
Al Qaida & meelopers hopen dat Bush wint...

barneveld
02-11-04, 05:28
Geplaatst door TonH
Oh, ik vroeg me altijd al af waar haar wenkbrouwen waren gebleven... :gechoquee



Je kunt veel zeggen van de Noordamerikaanse democratie, maar ik zou willen dat mensen in Nederland 10% van de inzet en betrokkenheid toonden die daar op graswortelniveau vaak wordt getoond.

meneer luistert naar radio 1

barneveld
02-11-04, 05:30
Geplaatst door powerplay
wie gaan de verkiezingen winnen?
de democraten onder leiding van KERRY of de republikeinen onder leiding van BUSH....


deze enquete heeft helaas geen(of mischien toch een heel klein beetje) invloed op de amerikaanse verkiezingen

ik weet wie het wordt........en jij?

feyenoord wint landstitel en real madrid cl

rabatia,ikram
02-11-04, 08:25
als ik zou moeten keizen tussen bush en kerry kies ik kerry waarom weet ik niet ze zijn toch allebei het zelfde maar als we nog eens vier jaar met bush moeten door brengen weet ik niet of iedereen dat wel overleefd kijk maar eens naar palastijne en irak.

groetjes :wink: