PDA

Bekijk Volledige Versie : Theo van Gogh doodgestoken???



..zapper
02-11-04, 08:50
Op een ander forum gelezen, kan iemand dit bevestigen of is het een hoax? In het laatste geval mijn excuses en een slotje gaarne.

..zapper
02-11-04, 08:50
Nu ook op nu.nl:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=435082&c=13

Joesoef
02-11-04, 08:51
Hoor het net op radio1, ja.

Mark
02-11-04, 08:51
'Theo van Gogh doodgestoken'

Uitgegeven: 2 november 2004 09:46
Laatst gewijzigd: 2 november 2004 09:46

AMSTERDAM - Theo van Gogh is dinsdagmorgen vermoedelijk doodgestoken. Dat meldt de Amsterdamse stadszender AT5.

Mark
02-11-04, 08:54
Het is blijkbaar echt zo!

Ben benieuwd naar de dader en motief

..zapper
02-11-04, 08:55
Volgens een comment op GS zou hij zwaargewond zijn.

Cohen
02-11-04, 08:56
Geplaatst door Mark
Het is blijkbaar echt zo!

Ben benieuwd naar de dader en motief

Hoop maar dat het geen mocro is....plzzzz laat het weer een volkert zijn

Mark
02-11-04, 08:57
'Theo van Gogh doodgestoken'

Uitgegeven: 2 november 2004 09:46
Laatst gewijzigd: 2 november 2004 09:52

AMSTERDAM - Theo van Gogh is dinsdagmorgen omstreeks 9 uur doodgestoken op de Linnaeusstraat Oost in Amsterdam. Dat meldt de Amsterdamse stadszender AT5 op basis van meerdere bronnen uit de buurt. De dader zou nog voortvluchtig zijn.

De politie wilde de identiteit van het slachtoffer nog niet bekend maken.


(meer volgt)

..zapper
02-11-04, 08:57
Geplaatst door Cohen
Hoop maar dat het geen mocro is....plzzzz laat het weer een volkert zijn
Laat het dan liever een ontsnapte TBSer zijn.

Mark
02-11-04, 08:58
Geplaatst door Cohen
Hoop maar dat het geen mocro is....plzzzz laat het weer een volkert zijn

ik geloof niet dat Theo zo erg gehaat werd door links nederland

Joesoef
02-11-04, 08:59
Hoop op een freak. Dit is echt kut.

..zapper
02-11-04, 08:59
http://www.telegraaf.nl/binnenland/15253531/Agent_gewond_door_schietpartij_in_Amsterdam.html


Agent gewond door schietpartij in Amsterdam
AMSTERDAM - Een politieagent is dinsdagochtend om 08.45 uur gewondgeraakt door een schietpartij op de Mauritskade in Amsterdam. Voor zover bekend raakte nog een persoon gewond. Meer gegevens kon de politie nog niet verstrekken.

De agent reed op een motor. De politie heeft de directe omgeving afgezet. Ook het naastgelegen Oosterpark is afgesloten. Volgens de lokale Amsterdamse televisiezender AT5 zou het gaan een schietpartij waarbij filmmaker Theo van Gogh is vermoord. Hij zou neergestoken en neergeschoten zijn in de Linnaeusstraat. De zender beroept zich op meerdere bronnen uit de buurt.

TonH
02-11-04, 08:59
Telegraaf, di 2 nov 2004, 09:09
Agent gewond door schietpartij in Amsterdam
AMSTERDAM - Een politieagent is dinsdagochtend om 08.45 uur gewondgeraakt door een schietpartij op de Mauritskade in Amsterdam. Voor zover bekend raakte nog een persoon gewond. Meer gegevens kon de politie nog niet verstrekken.

De agent reed op een motor. De politie heeft de directe omgeving afgezet. Ook het naastgelegen Oosterpark is afgesloten. Volgens de lokale Amsterdamse televisiezender AT5 zou het gaan een schietpartij waarbij filmmaker Theo van Gogh is vermoord. Hij zou neergestoken en neergeschoten zijn in de Linnaeusstraat. De zender beroept zich op meerdere bronnen uit de buurt.

..zapper
02-11-04, 09:02
http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/11...rgeschoten.html (http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/11/2/agentneergeschoten.html)

'Theo van Gogh neergestoken' 2-11-'04

AT5 meldt dat Theo van Gogh is neergestoken op de Linneausstraat in Amsterdam. Ook vonden twee schietpartijen plaats in de nabije omgeving. Daarbij is een politieagent gewond geraakt.

De politie meldde ook dat een andere persoon werd geraakt. Volgens de politie is dit slachtoffer in zeer kritieke toestand.

Er zouden rond 8.45 uur vijf schoten zijn gevallen. Meer gegevens kon de politie nog niet verstrekken. De eerste schietpartij vond plaats in het Oosterpark. Even later was er nog schietpartij op de Mauritskade.

De agent reed op een motor. De politie heeft de directe omgeving, waaronder het naastgelegen Oosterpark, afgesloten.

TonH
02-11-04, 09:05
109 Teletekst di 02 nov
***************************************
Gewonden bij schietpartij Amsterdam

***************************************
AMSTERDAM Vanochtend heeft zich een
schietpartij voorgedaan in Amsterdam,
waarbij ten minste twee gewonden zijn
gevallen.Een van de gewonden is er
slecht aan toe.Volgens de Amsterdamse
zender AT5 is Theo van Gogh een van de
slachtoffers.Hij zou zijn neergestoken.

De andere gewonde is een motoragent.Ook
zou een derde persoon,mogelijk de man
die Van Gogh heeft gestoken,in een been
zijn geraakt.

Het Oosterpark is afgesloten.

GroteWolf
02-11-04, 09:06
Zeggen wat je vindt, dat mocht in Nederland. Is dit nog wel Nederland? Ik begin er steeds meer aan te twijfelen.

..zapper
02-11-04, 09:08
Geplaatst door GroteWolf
Zeggen wat je vindt, dat mocht in Nederland. Is dit nog wel Nederland? Ik begin er steeds meer aan te twijfelen.
Ik heb het even niet meer gevolgd, maar ik had juist de indruk dat Theo de laatste tijd wat minder confronterende dingen zei?

TonH
02-11-04, 09:11
Radio 1 gaat inmiddels ook in Fortuyn-mode...

The_Question
02-11-04, 09:12
Nu.nl is zwaar traag. Interesse genoeg dus.
Deze site heeft het bericht ook al overgenomen. (http://www.foryou.nl/nieuws/index.php?art=4755&Theo_van_Gogh_doodgestoken)

Ben benieuwd of het waar is. En helemaal of het een Marokkaan is...

Mark
02-11-04, 09:14
Volgens iemand op wsdb was het een marokkaan volgens een ooggetuige

..zapper
02-11-04, 09:15
Half internet is dood.. alle nieuwssites liggen zo ongeveer plat.

wytze
02-11-04, 09:15
het schijnt waar te zijn. theo is doodgeschoten.

Mark
02-11-04, 09:16
dader schijnt gepakt te zijn

David
02-11-04, 09:17
Geplaatst door Mark
dader schijnt gepakt te zijn

En? wie is 't?

TonH
02-11-04, 09:18
Telegraaf, di 2 nov 2004, 09:09
Theo van Gogh doodgeschoten
AMSTERDAM - Filmmaker Theo van Gogh is dinsdagochtend bij een schietpartij om het leven gekomen.

Hij zou neergestoken en neergeschoten zijn in de Linnaeusstraat. De politie wil bevestigen noch ontkennen dat het om de bekende cineast gaat. Wel is Van Gogh meerdere malen bedreigd. Onlangs nog kreeg hij vanuit Islamitische hoek veel kritiek na het maken van de film die hij maakte in samenwerking met het omstreden Kamerlid Ayaan Hirschi Ali.

..zapper
02-11-04, 09:21
maroc.nl is ook al aan het schudden, er zouden pamfletten rond zijn lichaam zijn gestrooid :?

Goodnight
02-11-04, 09:21
Waarom heb ik steeds het gevoel dat dit een dooie grap is?

Ik hoop alleen dat het geen moslim is............

Mark
02-11-04, 09:22
gerucht 1: dader is een marokkaanse jongen eind 20

gerucht 2: de dader heeft een briefje bij zijn lichaam achtergelaten

Cohen
02-11-04, 09:22
Tering hele actiefilm man, achtervolgingen en shit, schieten gewonde agent, gewonde dader en een dooie. Midden in een woongebied, het lijkt Nablus wel.

Seif
02-11-04, 09:24
Op sommige dagen haat ik dit land uit de grond van mijn hart.

Goodnight
02-11-04, 09:25
Theo van Gogh vermoord

Uitgegeven: 2 november 2004 09:46
Laatst gewijzigd: 2 november 2004 10:19

AMSTERDAM - Theo van Gogh is dinsdagmorgen omstreeks 9 uur vermoord op de Linnaeusstraat Oost in Amsterdam. Dat heeft de productiemaatschappij van Van Gogh bevestigd. De dader is na een klopjacht gepakt.

Volgens ooggetuigen zou de dader op Van Gogh zijn afgestapt en hem met twee kogels en twee messteken hebben vermoord.


Ook zou een agent gewond zijn geraakt bij de schietpartij. Van Gogh (48) zou kort na de aanslag zwaar gewond het politiebureau zijn binnengelopen.




hoe komt die agent verwond?
De dader is van Gogh toch niet gevolgd naar het politiebureau?

TonH
02-11-04, 09:25
Geplaatst door Mark
gerucht 1: dader is een marokkaanse jongen eind 20

gerucht 2: de dader heeft een briefje bij zijn lichaam achtergelaten

gerucht 3: het was een oudere man met een pet of muts (radio 1)

gerucht 4: het waren een man en een vrouw (AT5)

Cohen
02-11-04, 09:26
Geplaatst door Mark
gerucht 1: dader is een marokkaanse jongen eind 20

gerucht 2: de dader heeft een briefje bij zijn lichaam achtergelaten

Ojee, ik zie het alweer helemaal gebeuren. 'Gelukkig' is het in Cohen's Mokum gebeurd, moet er niet aan denken dat het in R'dam of Den Haag is, daar slaat de vlam nog eerder in de pan.

GroteWolf
02-11-04, 09:30
Dus we krijgen een premier met heel raar haar. Daar zullen ze internationaal nog wat mee gaan lachen, denk ik.

wytze
02-11-04, 09:30
volgens een ooggetuigeverslag van zojuist reed theo op de fiets en kwam de dader op hem afgerend en schoot een aantal malen. van gogh bleef liggen. dus niets over een strompelende van gogh.

ZbaqZbaq
02-11-04, 09:30
THEO VAN GOGH VERMOORD IN OOST
Theo van Gogh is vanmorgen om 8.30 uur om het leven gebracht op de Linnaeusstraat in Oost. Hij is, vermoedelejk door een man en een vrouw, neergestoken en neergeschoten.
De dader of daders zijn op de 47-jarige filmmaker afgestapt en hebben hem met meerdere schoten en twee messteken om het leven gebracht.
Een verdachte is na een klopjacht via het Oosterpark op de Mauritskade aangehouden. Tijdens de achtervolging werd heen en weer geschoten. Een motoragent is geraakt en ook de dader is in zijn been geschoten. Het Oosterpark is afgesloten voor onderzoek.

welk liefdeskoppel heeft dit op hun geweten ?


wedden dat het geen mocro's zijn.... die doen geen torries met hun chicks

Goodnight
02-11-04, 09:30
snap niet wat de dader hiermee wilde bereiken?

Als het een Marokkaan/moslim was wordt hij bij deze vriendelijk bedankt.
Nu mogen we nog meer gaan bewijzen dat we heus wel 'deugen'.

Gateverdamme!!!

Mark
02-11-04, 09:32
Cineast Theo van Gogh doodgeschoten
Bij een schietpartij in Amsterdam is de cineast Theo van Gogh geliquideerd.

De filmmaker werd doodgeschoten in Amsterdam-Oost op weg naar huis. De politie heeft de dader gearresteerd.

TonH
02-11-04, 09:33
Binnenland


Toedracht nog onbekend

Theo van Gogh doodgeschoten


Door onze Amsterdamse redactie


AMSTERDAM, 2 NOV. De Amsterdamse filmmaker, publicist en schrijver Theo van Gogh (46) is vanochtend rond half negen neergeschoten op de hoek van Linnaeusstraat en de Mauritskade in Amsterdam. Van Gogh overleed ter plaatse. De politie wil nog niet bevestigen dat het om Van Gogh gaat.


Theo van Gogh Foto Vincent Mentzel
Volgens getuigen is er zesmaal op Van Gogh geschoten. Daarna zou hij met een mes zijn gestoken waaraan een pamflet of briefje was bevestigd. Hij zou hebben geroepen: ,,Doe het niet, doe het niet.''

De toedracht van de schietpartij is nog onbekend. Ook een agent raakte bij de schietpartij gewond. De politie heeft een verdachte aangehouden. De directe omgeving van de Mauritskade en het nabijgelegen Oosterpark is door de politie afgezet. Van Gogh kwam uit stadsdeelkantoor Linnaeusstraat. Daar werd hij opgewacht door iemand die hem neerschoot. Het slachtoffer wist de overkant van de straat te bereiken en daar werd hij nog een keer beschoten. Bij die schietpartij werd een omstander geraakt. Deze omstander wist lopend een politiebureau te bereiken waar hij werd behandeld. De verdachte was inmiddels het Oosterpark ingelopen.

De verdachte kwam het park uit aan de kant van de Mauritskade en schoot op politieauto's. Een agent met een kogelvrijvest werd geraakt. De verdachte zelf werd in een been geschoten en aangehouden.

Mark
02-11-04, 09:33
Geplaatst door Cohen
Ojee, ik zie het alweer helemaal gebeuren. 'Gelukkig' is het in Cohen's Mokum gebeurd, moet er niet aan denken dat het in R'dam of Den Haag is, daar slaat de vlam nog eerder in de pan.

het nieuws heeft Rotterdam ook bereikt inmiddels :vreemd:

David
02-11-04, 09:39
Geplaatst door Goodnight
Nu mogen we nog meer gaan bewijzen dat we heus wel 'deugen'.



Jij en deugen? Dat bewijs krijg je nooit rond. :D

Tofele Moon
02-11-04, 09:41
Geplaatst door Goodnight
snap niet wat de dader hiermee wilde bereiken?

Als het een Marokkaan/moslim was wordt hij bij deze vriendelijk bedankt.
Nu mogen we nog meer gaan bewijzen dat we heus wel 'deugen'.

Gateverdamme!!!
Ik vind dit héél vervelend voor jullie, maar tegenover mij hoef je niet te bewijzen dat jullie deugen. Ik ken teveel moslims die deugen en teveel Marokkanen die deugen.

Ik denk ook niet dat 'wij' of onze perceptie van de Islam of Marokkanen jullie eerste zorg moet zijn, nu.

Moon

ZbaqZbaq
02-11-04, 09:42
Hoor net dat de dader een Kaftan aan gehad zou hebben

TonH
02-11-04, 09:43
'Theo van Gogh vermoord' 2-11-'04


Filmmaker Theo van Gogh (47) is in Amsterdam doodgeschoten. Dat meldt zijn productiemaatschappij. AT5 meldde eerder dat hij zou zijn neergestoken op de Linnaeusstraat in Amsterdam.

Hij zou zijn gevonden met een brief op zijn lichaam. Deze is volgens geruchten met een mes in zijn borst vastgestoken. Het zou gaan om een brief met islamitische teksten. Volgens ooggetuigen had de dader een islamitisch uiterlijk.
Ook ooggetuigen van het misdrijf bevestigen dat het om Van Gogh gaat. De moord vond plaats voor het Stadsdeelkantoor Oost, toen het slachtoffer het gebouw verliet. Hij zou de overkant van de straat nog hebben bereikt en daar in elkaar zijn gezakt, waarop de schutter nogmaals vuurde, aldus de politie.

Een tweede persoon raakte door dit schot gewond. Die is op eigen houtje naar het politiebureau gegaan om te waarschuwen.

Volgens een ooggetuige bleef de dader enkele minuten over het slachtoffer gebogen staan.

Oosterpark
De verdachte rende weg richting het Oosterpark, aan de andere kant van het park bij de Mauritskade werd hij gepakt door de politie die al naar hem op zoek was.

De verdachte schoot op politieauto's, waarbij een motoragent gewond raakte. De vermoedelijke dader zou in zijn been zijn geschoten en gearresteerd. De politie heeft de directe omgeving, waaronder het naastgelegen Oosterpark, afgesloten.

Een woordvoerster van de politie in Amsterdam erkent dat een persoon is doodgeschoten, maar wil nog niet zeggen om wie het gaat. Volgens de politie moet de familie van het slachtoffer nog worden ingelicht.

http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/11/2/agentneergeschoten.html

Ok, hier gaan we dan.......

observer
02-11-04, 09:43
als de dader inderdaad een moslim is (mag dat eigenlijk moord plegen tijdens ramadan?) dan veranderd dat de maatschappij definitief

El ZAHEL
02-11-04, 09:44
Geplaatst door Cohen
Hoop maar dat het geen mocro is....plzzzz laat het weer een volkert zijn

Ik hoop juist van wel maar daar hebben wij geen lef voor om een bekend iemand uit te schakelen, dat is echt het werk van iemand die het een stap verder neemt. Mede omdat van Gogh eerst is geschoten en daarna gestoken (een vrouw en een man) er daarna toen de dader achtervolgt werd loste hij het vuur op de politie en dat zegt ook iets over de daders wil om op vrije voeten te blijven en niet iemand die vol wraakzucht reageert, want dan had hij zich wel vrijwillig aan gegeven. Wel is bekend dat er een verdachte is aangehouden

sienia
02-11-04, 09:44
Geplaatst door ZbaqZbaq
Hoor net dat de dader een Kaftan aan gehad zou hebben

Riep hij niet luidkeels 'Allahoeakbar'?

GroteWolf
02-11-04, 09:45
Dus we krijgen een premier met heel raar haar. Daar zullen ze internationaal nog wat mee gaan lachen, denk ik.

ZbaqZbaq
02-11-04, 09:46
Geplaatst door observer
als de dader inderdaad een moslim is (mag dat eigenlijk moord plegen tijdens ramadan?) dan veranderd dat de maatschappij definitief


wat kan jij melodramtisch doen zeg... wisgfull thinking ? aanstellerij ?

ZbaqZbaq
02-11-04, 09:47
Geplaatst door GroteWolf
Dus we krijgen een premier met heel raar haar. Daar zullen ze internationaal nog wat mee gaan lachen, denk ik.

K hoor net dat ook hij is neergeschoten in Den Haag

sienia
02-11-04, 09:47
Geplaatst door GroteWolf
Dus we krijgen een premier met heel raar haar. Daar zullen ze internationaal nog wat mee gaan lachen, denk ik.

Ik rij regelmatig langs Westerbork, dat zijn ze alweer aan het opknappen.

observer
02-11-04, 09:52
Geplaatst door ZbaqZbaq
wat kan jij melodramtisch doen zeg... wisgfull thinking ? aanstellerij ? ik denk het niet

het wordt ook tijd dat er iets veranderd

het feit dat mensen vermoord worden omdat ze hun mening geven over zaken is onacceptabel

wat is de volgende ?
jah jah
mabel
wilders
balkenende
de waal

dit soort moorden hoort niet in dit land thuis

Cohen
02-11-04, 09:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
K hoor net dat ook hij is neergeschoten in Den Haag

Eerlijk gezegd hadden ze beter hem kunnen pakken, die theo werd toch door niemand serieus genomen, of ach. Wat niet is, kan nog komen.

ZbaqZbaq
02-11-04, 09:57
Geplaatst door observer
ik denk het niet

het wordt ook tijd dat er iets veranderd

het feit dat mensen vermoord worden omdat ze hun mening geven over zaken is onacceptabel

wat is de volgende ?
jah jah
mabel
wilders
balkenende
de waal

dit soort moorden hoort niet in dit land thuis

dit soort moorden horen in geen enkel land thuis.... maar is wel in elk land te verwachten... theo gaf geen mening... theo beledigde... en als je waar dan ook ter wereld mensen beledigt en vernederd tot in het diepst van hun ziel.. kan je dit soort acties verwachten.

Mark
02-11-04, 10:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
dit soort moorden horen in geen enkel land thuis.... maar is wel in elk land te verwachten... theo gaf geen mening... theo beledigde... en als je waar dan ook ter wereld mensen beledigt en vernederd tot in het diepst van hun ziel.. kan je dit soort acties verwachten.

Dat is relatief, sommige mensen zijn overal beledigd door... Als je dat kunt verwachten als iemand zich beledigd voelt dan kan bijna iedere politicus of politiek actief persoon een kogel verwachten, en niet alleen autochtonen.

Seif
02-11-04, 10:19
.

NIS
02-11-04, 11:09
Jongens en meisjes WAKE UP!! De verkiezingen in Amerika zijn net begonnen.. De uitslag hiervan zullen meer geweld en verderf teweeg brengen, dan wat vanochtend in Amsterdam is gebeurt..

Ontopic:

RIP en mijn medeleven!

TonH
02-11-04, 11:10
Geplaatst door Mark
Dat is relatief, sommige mensen zijn overal beledigd door... Als je dat kunt verwachten als iemand zich beledigd voelt dan kan bijna iedere politicus of politiek actief persoon een kogel verwachten, en niet alleen autochtonen.


Mee eens. Helaas is het sinds 2,5 jaar de gewoonte om iemand waarmee je het niet eens bent meteen met de dood te bedreigen. En ook familie van politicie of mensen die actief zijn.

Couscousje
02-11-04, 11:15
http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?threadid=115434

Mijn mening.

Cc

TonH
02-11-04, 11:16
Gerucht 5: Van Aertsen haalt uit de woorden van Remkes dat het om een terroristische moord zou gaan.

Ron Haleber
02-11-04, 11:16
Geplaatst door ZbaqZbaq
dit soort moorden horen in geen enkel land thuis.... maar is wel in elk land te verwachten... theo gaf geen mening... theo beledigde... en als je waar dan ook ter wereld mensen beledigt en vernederd tot in het diepst van hun ziel.. kan je dit soort acties verwachten.


Edit[taouanza]


Ik herinner hierbij aan het topic waar ik tegen de draad in Theo prees om zijn films als Naguib en Julia waar Theo Marokkanen - waaronder ook vrienden van mij - via zijn eigen onovertroffen regie wist te inspireren tot groots acteerwerk.


Mijn deelname betuigd aan de zoon van Theo. Moge Theo rust vinden

Teken het condoleance-register voor Theo:!
http://www.condoleance.nl/registers/register_3395.html

barfly
02-11-04, 11:20
Theo van Gogh vermoord 2-11-'04


Filmmaker Theo van Gogh (47) is vanmorgen rond 9.00 uur in de Linnaeusstraat in Amsterdam doodgeschoten. Dat heeft de politie bevestigd.

Hij zou zijn gevonden met een brief op zijn lichaam. Deze is volgens geruchten met een mes in zijn borst vastgestoken. Het zou gaan om een brief met 'islamitische teksten'. De dader zou een 'arabisch' uiterlijk hebben.

De moord vond plaats voor het Stadsdeelkantoor Oost, toen het slachtoffer het gebouw verliet. Op dat moment zou hij zijn beschoten. Ook is hij gestoken. Van Gogh bereikte de overkant van de straat nog en is daar in elkaar gezakt, waarop de schutter nogmaals vuurde, aldus de politie.

Een tweede persoon raakte door dit schot gewond. Die is op eigen houtje naar het politiebureau gegaan om te waarschuwen.

Volgens een ooggetuige bleef de dader enkele minuten over het slachtoffer gebogen staan.

Oosterpark
De verdachte rende weg richting het Oosterpark, aan de andere kant van het park bij de Mauritskade werd hij gepakt door de politie die al naar hem op zoek was.

De verdachte schoot op politieauto's, waarbij een motoragent gewond raakte. De vermoedelijke dader zou in zijn been zijn geschoten en gearresteerd. Hij is naar het ziekenhuis gebracht en wordt later gehoord.

De politie heeft de directe omgeving, waaronder het naastgelegen Oosterpark, afgesloten.

www.nosnieuws.nl

Met een mes op z'n borst geprikt?... Damn hier heb ik ff geen woorden voor!

Veel sterkte voor de familie van Theo.

NIS
02-11-04, 11:20
Wat me opviel aan de nieuwsgeving vanmorgen:

- Een man met een Moslimuiterlijk!

--> Wat is een Moslimuiterlijjk??

Nog iets:

- Men praat nu over de gevolgen, wanneer het bijvoorbeeld een Marokkaan blijkt te zijn.

--> Nou en? Wat heb ik met hem te schaften? De politiek heeft zelf deze gekken gekweekt.. Beetje de schuld bij de ander leggen.. Marokkaanen trekken zich niks aan van dit voorval.

Raad alle Marokkaanen vooral hun mond te houden. Niet reageren.. Het is ons probleem niet. Het is de probleem van de hele samenleving, die vooral door rechts in deze spiraal terecht is gebracht.

Mensen bang maken en de Islam zwart maken = gekken, die het vooroordeel willen bevestigen.

Julien
02-11-04, 11:23
Geplaatst door ZbaqZbaq
dit soort moorden horen in geen enkel land thuis.... maar is wel in elk land te verwachten... theo gaf geen mening... theo beledigde... en als je waar dan ook ter wereld mensen beledigt en vernederd tot in het diepst van hun ziel.. kan je dit soort acties verwachten.

dat is gewoon geen excuus..Jahjah beledigt ook mensen, dat is nog geen vrijbrief om iemand op zo'n gruwelijke manier te doden!

dit is echt een ziek land! :kotsen2:

TonH
02-11-04, 11:25
Geplaatst door NIS
Raad alle Marokkaanen vooral hun mond te houden. Niet reageren.. Het is ons probleem niet. Het is de probleem van de hele samenleving, die vooral door rechts in deze spiraal terecht is gebracht.

Mensen bang maken en de Islam zwart maken = gekken, die het vooroordeel willen bevestigen.

Mee eens.

Het zou heel erg goed zijn om voorlopig de toon te matigen en steeds voor ogen te houden dat ALLES momenteel een gerucht is.

ZbaqZbaq
02-11-04, 11:25
Geplaatst door Julien
dat is gewoon geen excuus..Jahjah beledigt ook mensen, dat is nog geen vrijbrief om iemand op zo'n gruwelijke manier te doden!

dit is echt een ziek land! :kotsen2:

is geen excuus.. is gewoon een feit...

krasse uitspraken doen kan leiden tot geweldadig gedrag... DAJJ liep niet zomaar rond met lijfwachten.

Joepie
02-11-04, 11:25
Geplaatst door ZbaqZbaq
Gaat toch lekker naar een bejaardenhuis ouwe seniele flapdrol.

Ik praat moorden helemaal niet goed... maar het is gewoon een feit dat op het moment dat je mensen maar diep genoeg beledigt ze geweldadig kunnen worden.

Spreek ff een afrikaan op straat aan met "hé nigger, hoe laat is het"...

gegarandeerd een uitbarsting van geweld omdat je hem beledigt...

keur het niet goed.. maar is te verwachten..

en AEL... what the fuck heeft dat hier nou weer mee te maken

je praat de moorden niet goed maar zegt dat hij het kan verwachten en dat is indirect hetzelfde.

stavast
02-11-04, 11:28
Geplaatst door ZbaqZbaq
Gaat toch lekker naar een bejaardenhuis ouwe seniele flapdrol.

Ik praat moorden helemaal niet goed... maar het is gewoon een feit dat op het moment dat je mensen maar diep genoeg beledigt ze geweldadig kunnen worden.

Spreek ff een afrikaan op straat aan met "hé nigger, hoe laat is het"...

gegarandeerd een uitbarsting van geweld omdat je hem beledigt...

keur het niet goed.. maar is te verwachten..

en AEL... what the fuck heeft dat hier nou weer mee te maken

Als ik jou was, zou ik heeeeeel snel een kogelvrij vest aanschaffen.

Dit is natuurlijk niet serieus bedoeld. Ik laat je alleen proeven van hetgeen Theo en AHA dagelijks van jouw soort heeft te verdragen.

ZbaqZbaq
02-11-04, 11:28
Geplaatst door Joepie
je praat de moorden niet goed maar zegt dat hij het kan verwachten en dat is indirect hetzelfde.

indirect hetzefde ? je wilt dingen horen die er niet zijn


of zijn er mensen hier die ontkennen dat grove belediging kan leiden tot agressief gedrag ?

Joepie
02-11-04, 11:29
Geplaatst door Couscousje
http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?threadid=115434

Mijn mening.

Cc

Ik hoop dat het niet zover zal komen.

TonH
02-11-04, 11:30
Geplaatst door TonH
Mee eens.

Het zou heel erg goed zijn om voorlopig de toon te matigen en steeds voor ogen te houden dat ALLES momenteel een gerucht is.

Gerucht 6:


Parool:
Het gaat volgens ooggetuigen om een traditioneel islamitisch geklede man van rond de vijftig jaar, met een blauwe, gebreide muts op en een baard.
...
Van Gogh werd volgens ooggetuigen met een mes gestoken toen hij het stadsdeelkantoor uit kwam. Hij wist de straat over te steken en zakte aan de overkant in elkaar. Daar vuurde de dader meerdere kogels op hem af en raakte ook een voorbijganger. Deze werd lichtgewond en alarmeerde meteen het nabijgelegen politiebureau.

De schutter trok volgens ooggetuigen daarna een groot mes en sneed Van Gogh de keel door. Vervolgens stak hij een kleiner mes in zijn borst. Aan dat mes zat volgens meerdere ooggetuigen een briefje.

ZbaqZbaq
02-11-04, 11:30
Geplaatst door stavast
Als ik jou was, zou ik heeeeeel snel een kogelvrij vest aanschaffen.

Dit is natuurlijk niet serieus bedoeld. Ik laat je alleen proeven van hetgeen Theo en AHA dagelijks van jouw soort heeft te verdragen.

al mijn vesten zijn kogelvrij... sterkernog... zelfs mijn ondergoed is kogelvrij.

mark61
02-11-04, 11:30
Geplaatst door ZbaqZbaq
indirect hetzefde ? je wilt dingen horen die er niet zijn


of zijn er mensen hier die ontkennen dat grove belediging kan leiden tot agressief gedrag ?

Dat kan best, maar dat is dan heel fout.

ZbaqZbaq
02-11-04, 11:32
Geplaatst door mark61
Dat kan best, maar dat is dan heel fout.

helemaal mee eens

TonH
02-11-04, 11:33
AMSTERDAM - Verbijstering en sprakeloosheid typeren de reacties op de dood van Van Gogh. Islamitische organisaties in Amsterdam vrezen voor een verharding van de maatschappelijke verhoudingen.

Uzeyir Kabaktepe, voorman van de Turkse organisatie Milli Gorüs: ''Ik ben helemaal teneergeslagen. Dit helpt niets en is onacceptabel. Ik hoor dat de dader een man zou zijn in een kaftan die de keel zou hebben doorgesneden. Dat hoort niet bij de islam. Maar je ziet tegenwoordig de hele tijd op televisie rare mensen die denken dat zich ze opofferen.''

Achmed Menebhi van de Stedelijke Marokkaans Raad is geschokt. ''De samenleving is gestoord. Onacceptabel. De democratische discussie is in gevaar.''

Een woordvoerder van het Komitee Marokkaanse Arbeiders in Nederland is sprakeloos. ''Niemand kan accepteren dat dit soort gebeurtenissen plaatsvinden.''

Nabil Marmouch, voorzitter van de Nederlandse tak van de Arabische Europese Liga: ''Het zal mij worst wezen of de dader geel, zwart was, een kaftan droeg of een roze cape met een string. Dit is verschrikkelijk. Maar mensen als Wilders zullen hun conclusies trekken en stemmen proberen te winnen.''

Simon Fortuyn, broer van: ''Ik ben me rotgeschrokken. Dit loopt echt uit de hand in Nederland. Theo was behoorlijk uitgesproken, maar het is te gek voor woorden dat je daarvoor afgerekend wordt.''

Gijs van de Westelaken, producent van films, zegt dat Van Gogh met de film 06-05 en de serie Medea 'de twee mooiste dingen van zijn leven heeft gemaakt'. ''Het had niet zijn testament mogen worden, maar het is wel het mooiste testament dat hij kon achterlaten. Film maken was het belangrijkste in zijn leven. Al het andere was bijzaak.''

Anil Ramdas, directeur cultureel centrum De Balie vindt het 'nog een graadje erger dan de moord op Fortuyn vanwege de vermoede islamitische ondertoon'. ''Dit geeft het debat tussen moslims en de rest van de samenleving een heel andere toon. Een toon waar we niet op zitten te wachten. God, laten we hopen dat het geen moslim is.''

Schrijver Joost Zwagerman: ''Ik kwam hem laatst nog tegen, we hebben bijgekletst. Hij zou in het najaar met zijn zoon naar New York gaan. Behalve ontzetting overheerst verdriet. Het was een heel lieve man die de wildste dingen riep. Maar mij heeft hij nooit een greintje kwaad gedaan. En nu wil ik graag ophangen.''

Felix Rottenberg, vriend van Van Gogh. ''Ik sta hier in de Praxis aan de grond genageld. We zijn in een andere fase beland. Rauwere culturen, waarin je anderen om zeep helpt en zo intimideert en bang maakt, zijn binnengedrongen. Nederland was daar altijd vrij van. Nederland wordt nu dus link.''

Schrijver Leon de Winter: ''Dit is volstrekt verbijsterend en volkomen onaanvaardbaar. Hij was mijn vriend niet, maar hij heeft recht om te leven. Ik kan niet anders dan met weerzin reageren. We mogen ons niet verleiden om te denken dat dit niet uit de lucht komt vallen. Dit komt wél uit de lucht vallen. In ons soort maatschappij mag je bijna alles zeggen wat je vindt, hoe pijnlijk dat ook is, en anders kun je in onze samenleving nog altijd naar de rechter stappen. Dit mogen wij nooit accepteren.''

Harry Mens: ''Ik ben verdoofd. De emotie moet nog komen. Je houdt rekening dat dit zou kunnen gebeuren. Theo was een kamikazepiloot. Nu krijg je bevestigd wat je stilletjes verwachtte. Eén ding staat vast: je bent een gestoorde geest om zoiets te doen. Als de dader uit een bepaalde bevolkingsgroep komt, moeten we de anderen niet over één kam scheren. Dat zou heel gevaarlijk zijn. Toen Pim werd doodgeschoten, riep iedereen: als het maar geen Marokkaanse jongen is. Dit eist discipline van ons allemaal om niet in een neerwaartse spiraal te komen.''

Detectiveschrijver Tomas Ross ontving vanmorgen nog een brief van Van Gogh. ''Hij ligt nog opgeopend naast me. Die brief gaat ongetwijfeld over een aantal dingen in de film 06-05, over de moord op Pim Fortuyn. '' Theo wilde, weet Ross, ondanks alle bedreigingen aan zijn adres nooit bescherming. ''Net als Fortuyn. Hij deed en zei altijd alles heel openlijk, stond ook gewoon in het telefoonboek.''

Kort na het bekend worden van het nieuws kwamen een dertigtal bekenden en vrienden van Van Gogh samen bij het productiekantoor Column aan de Van Breestraat. De verslagenheid was groot. ''We hebben het wel eens over die bedreigingen gehad,'' aldus Theodor Holman. ''Maar Gijs van de Westelaken en ik namen het serieuzer dan hijzelf. Hij wilde niet leven met bescherming. Dat vond hij een te grote beperking van zijn vrijheid.''


© Het Parool, 02-11-2004

Julien
02-11-04, 11:34
Geplaatst door galidrif
Moslims zijn gehaat worden gehaat en blijven gehaat, en najib amhali is pas omgebracht, maar omdat hij een Moslim en Marokkaan is dan heeft niemand het er over van de politieke richting, maar nu hebben alle kanalen het over theo van gogh.

ach gut :moe: deze slachtofferpositie had ik nog niet gezien nee :moe:

mark61
02-11-04, 11:35
Geplaatst door galidrif
en najib amhali is pas omgebracht, ...

???

Wortel
02-11-04, 11:38
Allah, ontferm U :jammer:

Ron Haleber
02-11-04, 11:39
Geplaatst door ZbaqZbaq
Gaat toch lekker naar een bejaardenhuis ouwe seniele flapdrol.

Ik praat moorden helemaal niet goed... maar het is gewoon een feit dat op het moment dat je mensen maar diep genoeg beledigt ze geweldadig kunnen worden.

Spreek ff een afrikaan op straat aan met "hé nigger, hoe laat is het"...

gegarandeerd een uitbarsting van geweld omdat je hem beledigt...

keur het niet goed.. maar is te verwachten..

en AEL... what the fuck heeft dat hier nou weer mee te maken


Wil jij ff dimmen![taouanza]

kspeciaal
02-11-04, 11:40
Geplaatst door Goodnight
snap niet wat de dader hiermee wilde bereiken?

Als het een Marokkaan/moslim was wordt hij bij deze vriendelijk bedankt.
Nu mogen we nog meer gaan bewijzen dat we heus wel 'deugen'.

Gateverdamme!!!
Why should I goodnight? Doe je ding en laat het bewijzen aan diegene die zich met de moordenaar identificeren hoor!! Van mijn part de beste manier om je van zo’n daad te distantiëren is om je letterlijk van te distantiëren! Dus geen reakties van welke moslimvertegenwoordiger dan ook! Dus ook geen reacties van CMO, Imams of bekende Marokkanen enz… klinkt naïef, onorthodox en kort door de bocht maar dat is wel de meeste doordachte benadering van het probleem.

De situatie is heel simpel: Van Gogh was geen lieverdje, schreeuwde, provoceerde en beledigde rechts en links. Maar wist verdomd goed dat er zat gekken rondlopen die tot de gekste dingen in staat zijn !

Mensen, diegene die zich werkelijk deze moord moeten aanrekenen naast de moordenaar zijn Niet de moslims !!Maar de kranten die hun oplagen hebben opgekrikt door zijn provocaties en beledigingen, TV programma’s die hun kijkcijfers hebben verhoogd met zijn verregaande beledigingen in de naam van vrijheid van meningsuiting en last but not least politici die zijn status en reputatie hebben gebruikt om hun controversiële ideeën kracht bij te zetten.

TonH
02-11-04, 11:41
Geplaatst door Ron Haleber
...

Mocht je geïnteresseerd zijn in de opinie van de AEL:


Nabil Marmouch, voorzitter van de Nederlandse tak van de Arabische Europese Liga: ''Het zal mij worst wezen of de dader geel, zwart was, een kaftan droeg of een roze cape met een string. Dit is verschrikkelijk. Maar mensen als Wilders zullen hun conclusies trekken en stemmen proberen te winnen.''

galidrif
02-11-04, 11:41
Moslims zijn gehaat worden gehaat en blijven gehaat, en Nordin Ben Salah is pas omgebracht, maar omdat hij een Moslim en Marokkaan is dan heeft niemand het er over van de politieke richting, maar nu hebben alle kanalen het over theo van gogh.

galidrif
02-11-04, 11:42
Geplaatst door ZbaqZbaq
Najib Amhali ? Nou dan heb ik zeker pas zijn 2ling broer ontmoet

ik zat in de slaap fase :schreeuw:
ik bedoel Nordin Ben Salah
:argwaan:

ZbaqZbaq
02-11-04, 11:44
Geplaatst door Ron Haleber
Zbaqzbaq - Leuke grap van je: in één en dezelfde zin keur je moorden af en rechtvaardig je dat mensen "geweldadig kunnen worden".


ik rechtvaardig niet... ik analyseer en concludeer.

Maar ik zie al wat jou probleem is...

Je kunt het niet hebben dat er mensen zijn die gewoon nog helder nadeneken en relativeren...

je bent onder gedompeld in emotie en kunt maar niet begrijpen dat anderen dat niet zijn.

sterkte Ron

mark61
02-11-04, 11:44
Geplaatst door kspeciaal
...Mensen, diegene die zich werkelijk deze moord moeten aanrekenen naast de moordenaar zijn Niet de moslims !!Maar de kranten die hun oplagen hebben opgekrikt door zijn provocaties en beledigingen, TV programma’s die hun kijkcijfers hebben verhoogd met zijn verregaande beledigingen in de naam van vrijheid van meningsuiting en last but not least politici die zijn status en reputatie hebben gebruikt om hun controversiële ideeën kracht bij te zetten.

Zoals? Noem s iemand? TvG was een volkomen onschuldig enfant terrible die door niemand serieus werd genomen, al was het alleen maar omdat iedereen wel een veeg uit de pan kreeg van m.

galidrif
02-11-04, 11:44
najib amhali is nog spring levend

TonH
02-11-04, 11:44
Geplaatst door galidrif
Moslims zijn gehaat worden gehaat en blijven gehaat, en Nordin Ben Salah is pas omgebracht, maar omdat hij een Moslim en Marokkaan is dan heeft niemand het er over van de politieke richting, maar nu hebben alle kanalen het over theo van gogh.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/3974179.stm

Seif
02-11-04, 11:44
De reacties op sommige andere Marokkaanse sites zijn echt walgelijk.

El ZAHEL
02-11-04, 11:45
Geplaatst door Joepie
je praat de moorden niet goed maar zegt dat hij het kan verwachten en dat is indirect hetzelfde.

Luister joepie ik weet dat je in je broek poeppie. Weet wat je zegt dombo Kom op wil je zeggen dat wij hier in nedereland allemaal hetzelfde zijn kan toch niet. Met dergelijke uitingen zit je de onderdrukte uit te dagen om uit hun holletje te komen. Iedereen reageert op zijn eigen manier :zweep: Theo was verbaal sterk en de dader was non verbaal sterk. Wie heeft gewonnen dus wie keuzes maakt moet ook verantwoordelijkheid nemen voor de gevolgen. Alles heeft een reden ik praat het zeker niet goed, maar zoals ik probeer duidelijk te maken. Verschil maakt de mens en maakt interessant, daarom is het belangrijk om een ieder in zijn waarde te laten !!!!

:fpiraat: bandiet :fpiraat: bandiet :fpiraat: bandiet :fpiraat: bandiet

mark61
02-11-04, 11:46
Geplaatst door El ZAHEL
... de dader was non verbaal sterk....

eu-fe-mis-me?

ZbaqZbaq
02-11-04, 11:47
Geplaatst door Seif
De reacties op sommige andere Marokkaanse sites zijn echt walgelijk.

nou ik heb het condoleance register gezien voordat ie opgeschoond werd...

die autochtonen zijn 10x erger

TonH
02-11-04, 11:47
Geplaatst door mark61
eu-fe-mis-me?

Zelfde reactie werd daarstraks al verwijderd door beheer...

El ZAHEL
02-11-04, 11:47
Geplaatst door TonH
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/3974179.stm

Luister nordien moet je er niet bij betrekken in deze contekst is heel andere verhaal slimbo en het is een neef van mij dus dat wekt weer agressie bij mij op. Voel je nu stoer met die opmerking bitch

rja
02-11-04, 11:48
Geplaatst door Seif
De reacties op sommige andere Marokkaanse sites zijn echt walgelijk.
Die heb ik ook gelezen, maar een van die site's is uit de lucht, waarschijnlijk door beheer, zodat ze niet in de morgen in de Telegraaf staan.

TonH
02-11-04, 11:49
Geplaatst door El ZAHEL
Luister nordien moet je er niet bij betrekken in deze contekst is heel andere verhaal slimbo en het is een neef van mij dus dat wekt weer agressie bij mij op. Voel je nu stoer met die opmerking bitch

Tegen wie heb je het nu?

Ron Haleber
02-11-04, 11:50
Geplaatst door TonH
Mocht je geïnteresseerd zijn in de opinie van de AEL:

Als je niks zinnigs te melden heb kan je er ook voor kiezen niks te melden![taouanza]

Laten we verder hopen dat de verdachte ondanks alle "geruchten" in werkelijkheid geen Marokkaan blijkt te zijn...

Ons werk om ze kritisch te verdedigen wordt anders weer jaren teruggezet!

TonH
02-11-04, 11:53
Geplaatst door Ron Haleber
Ton, laten we het er maar op houden dat Zbaqzbaq een oplichter is. Het citaat van Nabil is niet fraai, maar ook niet opruiend...

Niet ter zake doende op dit moment. Hou daar dan ook mee op.


Laten we verder hopen dat de verdachte ondanks alle "geruchten" in werkelijkheid geen Marokkaan blijkt te zijn...

Of iemand van wat dan ook te identificeren groep.


Ons werk om ze kritisch te verdedigen wordt anders weer jaren teruggezet!

Er valt niks terug te zetten. De lijn ging nog steeds naar beneden.

El ZAHEL
02-11-04, 11:53
Geplaatst door TonH
Tegen wie heb je het nu?

sorry man foutje bedankt
:ninja2:

TonH
02-11-04, 11:56
Geplaatst door El ZAHEL
sorry man foutje bedankt
:ninja2:

Geeft niks. In ieder geval nog welgemeend gecondoleerd met de dood van je neef.

Probeer iets minder agressief te prikken, want de boel is al opgefokt genoeg. Een beetje respect zal de komende tijd toch al vaak ver te zoeken zijn.

Julien
02-11-04, 11:57
Geplaatst door Seif
De reacties op sommige andere Marokkaanse sites zijn echt walgelijk.

ik heb al een idee wat voor stomme reacties daar op zullen staan. stelletje imbeciele kleuters daar. heb geen zin om daar naar te kijken, want dan maak ik me alleen maar boos. hoe zou het toch komen dat veel nederlanders een verkeerd beeld van de marokkaanse gemeenschap hebben?

kspeciaal
02-11-04, 12:01
Geplaatst door mark61
Zoals? Noem s iemand? TvG was een volkomen onschuldig enfant terrible die door niemand serieus werd genomen, al was het alleen maar omdat iedereen wel een veeg uit de pan kreeg van m.
Wel een hele asociale enfant terrible die mij en mijn grootvaders en geloofsgenoten geitenneukers noemt he?
en over de vraag "zoals" noem ik maar de Metro als krant en Onze volksvertegenwoodigers Ali!

Spoetnik
02-11-04, 12:02
Geplaatst door Julien
ik heb al een idee wat voor stomme reacties daar op zullen staan. stelletje imbeciele kleuters daar. heb geen zin om daar naar te kijken, want dan maak ik me alleen maar boos. hoe zou het toch komen dat veel nederlanders een verkeerd beeld van de marokkaanse gemeenschap hebben?

De reacties van niet marokkaanse jongeren zullen ook niet fraai zijn. Ik neem aan dat de reacties op fok.nl, geenstijl.nl etc. niet fraai zullen zijn.

Jongeren op internet zijn nu eenmaal uitermate uitgesproken.

Ron Haleber
02-11-04, 12:03
Ik bepaal zelf wel wat ik doe! Je bent gewaarschuwd.[taouanza]

Mark
02-11-04, 12:05
Geplaatst door Spoetnik
De reacties van niet marokkaanse jongeren zullen ook niet fraai zijn. Ik neem aan dat de reacties op fok.nl, geenstijl.nl etc. niet fraai zullen zijn.

Jongeren op internet zijn nu eenmaal uitermate uitgesproken.

fok lag er bijna de hele ochtend uit, maar had er nog geen extreme reacties gezien

ik ga nog ff spieken :argwaan:

taouanza
02-11-04, 12:06
Geplaatst door Joepie
je praat de moorden niet goed maar zegt dat hij het kan verwachten en dat is indirect hetzelfde.

Wat een kul dus als ik zeg Bush ging naar Irak om de olie dan praat ik dat goed?

mark61
02-11-04, 12:07
Geplaatst door kspeciaal
Wel een hele asociale enfant terrible die mij en mijn grootvaders en geloofsgenoten geitenneukers noemt he?

Ja. Dus afknallen maar.


en over de vraag "zoals" noem ik maar de Metro als krant

De Metro is geen serieuze krant. Tis pijnlijk als mensen daarmee hun mening vormen over een onderwerp. Jij ook?


en Onze volksvertegenwoodigers Ali!

Er is geen sprake van dat TvG AHA's ideeën heeft beïnvloed. Eerder nog andersom. Jouw en mijn volksvertegenwoordigster zal het toch niet zijn.

observer
02-11-04, 12:10
Geplaatst door Ron Haleber
Ton, laten we het er maar op houden dat Zbaqzbaq een oplichter is. Het citaat van Nabil is niet fraai, maar ook niet opruiend...

Laten we verder hopen dat de verdachte ondanks alle "geruchten" in werkelijkheid geen Marokkaan blijkt te zijn...

Ons werk om ze kritisch te verdedigen wordt anders weer jaren teruggezet! die hoop kan je inmiddels opbergen de dader heeft zowel nederlandse als marokaanse nationaliteit 26 jaar

galidrif
02-11-04, 12:10
het ging om zijn fiets

er bestaan veel theorien
:watte?:

Seif
02-11-04, 12:11
Geplaatst door observer
die hoop kan je inmiddels opbergen de dader heeft zowel nederlandse als marokaanse nationaliteit 26 jaar

Klopt, zie het net op het journaal.

Seif
02-11-04, 12:13
Ik ben echt geschokt om te zien hoeveel bijval deze moord nog krijgt op verschillende Islamitische sites.

stavast
02-11-04, 12:15
Geplaatst door Seif
Ik ben echt geschokt om te zien hoeveel bijval deze moord nog krijgt op verschillende Islamitische sites.

Ja, een ingekankerde trend buig je niet zomaar om.....

TonH
02-11-04, 12:15
Geplaatst door Seif
Ik ben echt geschokt om te zien hoeveel bijval deze moord nog krijgt op verschillende Islamitische sites.

Ik ben ook geschokt door de verschrikkelijke haat die op non-islamitische sites geuit wordt.

Tofele Moon
02-11-04, 12:17
Geplaatst door kspeciaal
Wel een hele asociale enfant terrible die mij en mijn grootvaders en geloofsgenoten geitenneukers noemt he?
En zoals we allemaal op de kleuterschool hebben geleerd: "Schelden doet geen pijn!"

Moon

Siah
02-11-04, 12:18
Geplaatst door Ron Haleber

Leuk dat dit de mening van de AEL is! Als dat echt zo is en jij namens de AEL spreekt, moet die club verboden worden ...



er zijn momenten waarop iemand zijn masker ff kwijt raakt.
:hardlach:

Seif
02-11-04, 12:20
Geplaatst door TonH
Ik ben ook geschokt door de verschrikkelijke haat die op non-islamitische sites geuit wordt.

Dat vind ik toch van een andere orde...

kspeciaal
02-11-04, 12:25
Geplaatst door mark61
[B]Ja. Dus afknallen maar.

Ja ja, je bent vrij om je conclusies te trekken. ik zal de moeite echt niet nemen om daar op in te gaan!




De Metro is geen serieuze krant. Tis pijnlijk als mensen daarmee hun mening vormen over een onderwerp. Jij ook?
een zielige aanval ! OUT OF SUBJECT! maar toch even een Kleine toevoeging: ik geloof dat de spits en metro de meeste gelezen kranten van NL en de mensen die de kwaliteiten kranten lezen kunnen wel genuanceerd denken. Het probleem zit in die laag die genoegen neemt met de Metro en die vormen helaas de meerderheid en bepalen de algemene beeldvorming op straat!



Er is geen sprake van dat TvG AHA's ideeën heeft beïnvloed. Eerder nog andersom. Jouw en mijn volksvertegenwoordigster zal het toch niet zijn.
In NL bestaat er volgens mij ook de vrijheid om naïef te zijn/ doen. Dus veel plezier!

Ron Haleber
02-11-04, 12:27
Tonçja van het Contactorgaan "Moslims en Overheid":

Vanavond Herdenking op de Dam om HALF ACHT



Ron Haleber


Wil je nou ophouden met je kinderachtige provocaties![taouanza]

taouanza
02-11-04, 12:28
Geplaatst door Seif
Dat vind ik toch van een andere orde...

Oh vertel vertel?

wytze
02-11-04, 12:28
Schelden doet wel degelijk pijn. Zeker als het elke dag gebeurt. Als ik straks op straat elke zwarte voor stinkneger ga lopen uitmaken en elke blanke voor tyfusfascist of smerig varken, kan ik snel rekenen op een klap op m'n bek. Vrijheid van meningsuiting is leuk, maar geen vrijbrief om bepaalde groepen mensen continue te gaan lopen beledigen.

observer
02-11-04, 12:31
daarom zijn er ook wetten mbt belediging smaad ed

je haalt 2 dingen door elkaar

het recht om je mond open te doen
en het verantwoordelijk zijn voor wat je zegt

het feit dat je dat bent wil niet zeggen dat je maar preventief mensen het woord moet ontnemen

Siah
02-11-04, 12:34
ff tusse/door


Geplaatst door Joepie
je praat de moorden niet goed maar zegt dat hij het kan verwachten en dat is indirect hetzelfde.

:haha:
dacht ff dat dit voelenvakken-topic was :hardlach:

Seif
02-11-04, 12:35
Geplaatst door taouanza
Oh vertel vertel?

Instemmen met moord vind ik wat erger dan hatelijke reacties.

deleted user
02-11-04, 12:35
Aanvulling van NOS-site tot en met 13.05:

13:05 - Hoofdofficier Leo de Wit van Justitie maakt bekend dat de verdachte een 26-jarige man is met een Nederlands en Marokkaans paspoort.

12:45 - De Stedelijke Marokkaanse Raad (SMR) roept alle Amsterdammers op "het hoofd koel te houden". De raad zegt dat de "laffe moord" niet mag leiden tot een verslechtering van de verhoudingen tussen Amsterdamse moslims en de overige inwoners van de hoofdstad.

12:25 - Premier Balkenende legt in Den Haag een verklaring af over de moord. Hij spreekt zijn bezorgdheid uit over een klimaat waarin mensen hun toevlucht zoeken tot geweld, en zegt dat het recht zijn beloop zal hebben.

11:45 - De politie geeft meer duidelijkheid over de gebeurtenissen. Rond 09:00 uur wordt Van Gogh door een man met een mes belaagd en gestoken. Hij weet even aan zijn belager te ontkomen, maar wordt later toch meerdere malen beschoten. Van Gogh overlijdt ter plekke aan zijn verwondingen.

11:40 - Op de plaats delict ligt het lichaam van de vermoorde cineast nog steeds in een blauwe tent. De politie vervolgt haar onderzoek.

11:30 - Ook koningin Beatrix laat weten ernstig geschokt en verafschuwd te zijn door de moord op Van Gogh.

11:16 - Premier Balkenende spreekt zijn afschuw uit over de moord op Van Gogh. "Ik wil een beroep doen op iedereen om niet direct vergaande conclusies te trekken", zegt Balkenende na speculaties over racistische motieven voor de moord.

11:00 - De politie maakt bekend dat de mogelijke dader met een schotwond in het ziekenhuis is opgenomen. Hij zal later worden gehoord door de politie.

TonH
02-11-04, 12:45
Geplaatst door Seif
Dat vind ik toch van een andere orde...

Ik niet. Wanneer er tot massadeportatie van hele bevolkingsgroepen wordt opgeroepen vindt ik dat niet van andere orde.

wytze
02-11-04, 12:46
ik haal geen 2 dingen door elkaar. In dit land worden sinds fortuin 2 dingen door elkaar gehaald, nl het verschil tussen vrijheid van meningsuiting en de onvrijheid om je platte racisme van de daken te schreeuwen. De belachelijke ontwikkeling hier dat elk plat racisme tegenwoordig vrijheid van meningsuiting heet, dat is pas gevaarlijk.

taouanza
02-11-04, 12:50
Geplaatst door Seif
Instemmen met moord vind ik wat erger dan hatelijke reacties.

Oja? Hoezo dat dan?
Waar bestaan die hatelijke reacties dan uit denk je?

Seif
02-11-04, 12:54
Geplaatst door taouanza
Oja? Hoezo dat dan?
Waar bestaan die hatelijke reacties dan uit denk je?

Het lijkt me verstandig om hier de discussie met jou te staken, want ik voel een derde strafpunt aankomen.

taouanza
02-11-04, 12:55
Geplaatst door TonH
Ik niet. Wanneer er tot massadeportatie van hele bevolkingsgroepen wordt opgeroepen vindt ik dat niet van andere orde.

Ik bedoel maar.

lhouceimagir1
02-11-04, 12:56
Geplaatst door akram
ho erg ik die gozer ook dood wenste had ik tocdh liever dat ie aan kanker was overleden ofzo en niet vermoord...
laten we hopen dat het inderdaad geen moslim is die gedaan heeft en in het bijzonder geen mocro

De dader is van marokkaanse afkomst

taouanza
02-11-04, 12:59
Geplaatst door Seif
Het lijkt me verstandig om hier de discussie met jou te staken, want ik voel een derde strafpunt aankomen.

Je bedoelt dat je geen argumenten heb voor je selectieve verontwaardiging?

Julien
02-11-04, 13:03
Geplaatst door wytze
Schelden doet wel degelijk pijn. Zeker als het elke dag gebeurt. Als ik straks op straat elke zwarte voor stinkneger ga lopen uitmaken en elke blanke voor tyfusfascist of smerig varken, kan ik snel rekenen op een klap op m'n bek. Vrijheid van meningsuiting is leuk, maar geen vrijbrief om bepaalde groepen mensen continue te gaan lopen beledigen.

Van Gogh heeft nooit iemand bedreigd of fysiek pijn gedaan.

Andersom waren er wel heel veel islamitische sites die hem bedreigden en uitscholden.

Ik was het ook niet eens met Van Gogh, maar hij was in ieder geval niet laf. Hij ging de strijd aan met de radicale islam (wat op zich terecht is) met WOORDEN, terwijl veel radicale moslims keer op keer de strijd aangaan met dreigementen, en -misschien!- nu dus met geweld.

Van Gogh heeft ook vaak genoeg beledigingen naar z'n hoofd geslingerd gekregen, dus wat dat betreft stonden beide partijen quitte.

Max Stirner
02-11-04, 13:03
Rust in Vrede.....

Dutchguy
02-11-04, 13:05
Geplaatst door wytze
Schelden doet wel degelijk pijn. Zeker als het elke dag gebeurt. Als ik straks op straat elke zwarte voor stinkneger ga lopen uitmaken en elke blanke voor tyfusfascist of smerig varken, kan ik snel rekenen op een klap op m'n bek. Vrijheid van meningsuiting is leuk, maar geen vrijbrief om bepaalde groepen mensen continue te gaan lopen beledigen.

Er is nogal een verschil tussen een klap op je bek krijgen en je leven moeten verliezen.
El Moumni heeft vreselijke kwetsende dingen over homo's gezegd maar kan zonder bodyguards over straat. En zo hoort het ook.

Dit had nooit nooit mogen gebeuren.

Siah
02-11-04, 13:05
Geplaatst door Seif
Instemmen met moord vind ik wat erger dan hatelijke reacties.

klakkeloos prikken(m-e-n-i-n-g/en), vind ik nog erger dan allebei! :tover:
..
als er één wat z e gt; zie je er meestaal ge-lijk , dat de rest van de kudde er achteraan rent! :hardlach:
zie 'overseksed' topic!

stavast
02-11-04, 13:07
Geplaatst door Seif
Het lijkt me verstandig om hier de discussie met jou te staken, want ik voel een derde strafpunt aankomen.

De moord op de democratische kernwaarde der vrije meningsuiting komt in vele gedaantes vandaag.

Goodnight
02-11-04, 13:09
Het doet me denken aan een kaartenhuis die iedere keer word opgebouwd en weer instort......

Seif en de anderen die 'geschokt' zijn door de negatieve reacties op 'andere moslimssites'........is het zo moeilijk om een keer WEL de reacties van anderen te zien?
Tot nu toe heb ik op dit forum weinig negatieve reacties gezien.
Ik zie alleen maar verbijstering en bezorgdheid over de toekomst.

Wat jij of anderen op andere sites doet er voor ons ( de aanwezigen op DIT forum) niet toe!

het laatste wat we nu nodig hebben is iemand die roept dat de Moslimgemeenschap er eigenlijk blij mee is ( dat is wat ik uit jouw reactie opmaak)

Het is verschrikkelijk, vond het een walgelijk ventje.
Maar iemand ( wie dan ook) vermoorden is een laffe daad die niemand goed kan praten.

Seif
02-11-04, 13:11
Geplaatst door taouanza
Je bedoelt dat je geen argumenten heb voor je selectieve verontwaardiging?

Luister, ik heb vandaag heel wat sites met reacties doorgenomen.

Daar heb ik ook heel wat onaangename verwensingen richting moslims gelezen. Maar de ergsten waren in de richting van "ze moeten oprotten naar hun eigen land". Maar ik heb er toch geen gelezen waar daadwerkelijk wordt opgeroepen tot geweld tegen moslims.

In reacties op sommige Islamitische sites daarentegen, heb ik wel reacties gelezen die instemmen met de moord op van Gogh, en de hoop dat Hirsi Ali de volgende is. En dat waren er niet maar een paar.

En dat is wat ik bedoel met van een andere orde. Instemmen met geweld vind ik wat anders dan wat hatelijke reacties.

Zo duidelijk?

GroteWolf
02-11-04, 13:19
Raad alle Marokkaanen vooral hun mond te houden. Niet reageren.. Het is ons probleem niet. Het is de probleem van de hele samenleving, die vooral door rechts in deze spiraal terecht is gebracht.


Wake up and smell the coffee: het is de Islam, die mensen laat doden (althans, een versie er van waarnaar sommige randdebielen helaas maar al te graag luisteren).

Weet je wiens probleem het niet zou mogen zijn: Niet generaliseren, knul! Rc

Theo van Gogh is een KUNSTENAAR die om zijn KUNST vermoord is door iemand die het hele concept kunst niet begrijpt omdat ie dom is gehouden. Domheid terroriseert de hele beschaafde maatschappij! Ik kots er van, dat zieke gedoe. Dat lage, barbaarse, kortzichtige, kinderachtige trotse, zieke gedoe. Laat beschaafde mensen met rust.

wytze
02-11-04, 13:19
Dutchguy,

Ik bedoelde niet meer dan te zeggen dat verbaal geweld ook snel agressie opwekt. Dat lijkt me onmiskenbaar.

El ZAHEL
02-11-04, 13:20
[QUOTE]Geplaatst door Dutchguy
Er is nogal een verschil tussen een klap op je bek krijgen en je leven moeten verliezen.
El Moumni heeft vreselijke kwetsende dingen over homo's gezegd maar kan zonder bodyguards over straat. En zo hoort het ook.

Dit had nooit nooit mogen gebeuren. [/QUOT

Heel goed geformuleerd. Dat is geloof, want als je oprecht gelooft ben je ook niet bang om te sterven als gelovige. Ik zeg niet dat theo bang was om dood te gaan, integendeel hij geloofde ook in iets (waar ik me niet in kan vinden) en is voor die geloof of overtuiging afgemaakt denk ik. :sniper: :sniper: :sniper: :sniper: :sniper: :sniper:

TonH
02-11-04, 13:21
Geplaatst door Seif
Luister, ik heb vandaag heel wat sites met reacties doorgenomen.

Daar heb ik ook heel wat onaangename verwensingen richting moslims gelezen. Maar de ergsten waren in de richting van "ze moeten oprotten naar hun eigen land". Maar ik heb er toch geen gelezen waar daadwerkelijk wordt opgeroepen tot geweld tegen moslims.

In reacties op sommige Islamitische sites daarentegen, heb ik wel reacties gelezen die instemmen met de moord op van Gogh, en de hoop dat Hirsi Ali de volgende is. En dat waren er niet maar een paar.

En dat is wat ik bedoel met van een andere orde. Instemmen met geweld vind ik wat anders dan wat hatelijke reacties.

Zo duidelijk?

Seif, je hebt voor een deel wel gelijk, maar kijk even om je heen. Niet voor niets stuurt de Amsterdamse politie haar agenten de straat op. Wat ik op de verschillende sites lees maakt me bang. Zelfs hier stond net al een waarschuwing van bedreigingen aan het adres van Marokkanen die bij het Amsterdams Stadsblad zijn binnengekomen. En wanneer ik op de NOS lees "13:20 De emoties lopen hoog op bij de plek waar Van Gogh is vermoord. Het motief van de vermoedelijke dader is nog niet bekend, maar veel toegestroomde mensen kraken harde noten over integratie en de vrijheid van meningsuiting. " dan kan het nog lelijk worden.

Binnen die contekst zijn die belachelijke reactie van juichen etc. zeker te vergelijken met de sfeer die er nu aan het ontstaan is.

Siah
02-11-04, 13:21
ff tusse/door


Geplaatst door mark61

De Metro is geen serieuze krant. Tis pijnlijk als mensen daarmee hun mening vormen over een onderwerp. Jij ook?


in tegendeel!
juist omdat dat K*T-en-gratis is; ga ik dat serieuser nemen.
vandaar ging ik een paar maanden metro-en-spits verzamellen en bestuderen..
..
afschuwelijk zijn die!
.
het is inderdaad pijnlijk als je vooraal de jonge jongens zie, die trots dat in hun handen houden. :boos:

El ZAHEL
02-11-04, 13:32
Geplaatst door GroteWolf
Wake up and smell the coffee: het is de Islam, die mensen laat doden (althans, een versie er van waarnaar sommige randdebielen helaas maar al te graag luisteren).

Weet je wiens probleem het niet zou mogen zijn: Het onze! Wij waren al lang uit de middeleeuwen krijgen we ze weer terug!

Theo van Gogh is een KUNSTENAAR die om zijn KUNST vermoord is door iemand die het hele concept kunst niet begrijpt omdat ie dom is gehouden. Domheid terroriseert de hele beschaafde maatschappij! Ik kots er van, dat zieke gedoe. Dat lage, barbaarse, kortzichtige, kinderachtige trotse, zieke gedoe. Laat beschaafde mensen met rust.

Ieder mens kan voor zich zelf bep. welke levenstijl hij nodig je bent zelf een randdebiel als je gelooft dat het de islam is idioot. Geloven is moeilijk, omdat wij mensen alleen het tastbare geloven en wat we bewijsen kunnen, maar het is zwak om een heel geloof de schuld te geven. In de tijd van de profeet werd er aan hem gevraagd wie de sterkste van de wereld is (de krachtige, de slimme etc.) Waarop het antwoord was hij die van zich zelf wint. We zitten allemaal vol agressie maar zij die hun agressie onderdrukken en niks uiten zijn zij die door Allah beloond zullen worden. :engel:

Kunstenaar donder op :terrorist Ik heb nooit gezegd dat ik zo sterk ben om van mezelf te winnen. Daarom vind ik dat iedereen die een uitgesproken mening heeft die kwijt mag met alle gevolgen van dien. Ja hoelang wil je mensen beledigen kwetsen en dat is beschaafd ga knikkeren sukkel je droomt :vlammen:

Dutchguy
02-11-04, 13:33
Geplaatst door mucs
zou me niks verbazen als de dader inspiratie opgedaan heeft op maroc.nl
hier is immers theo verschillende keren dood gewenst ondermeer door prikkers als joesoef

Lijkt me sterk, Joesoef is een van de netste prikkers. Bovendien vind ik het onkies om zo op de man te spelen in een situatie als deze.

safouane
02-11-04, 13:38
eerlijk gezegd haat ik hem maar waarom dood?
:zweep:

Goodnight
02-11-04, 13:38
!

Geplaatst door GroteWolf
Wake up and smell the coffee: het is de Islam, die mensen laat doden (althans, een versie er van waarnaar sommige randdebielen helaas maar al te graag luisteren).

Weet je wiens probleem het niet zou mogen zijn: Het onze! Wij waren al lang uit de middeleeuwen krijgen we ze weer terug!

Theo van Gogh is een KUNSTENAAR die om zijn KUNST vermoord is door iemand die het hele concept kunst niet begrijpt omdat ie dom is gehouden. Domheid terroriseert de hele beschaafde maatschappij! Ik kots er van, dat zieke gedoe. Dat lage, barbaarse, kortzichtige, kinderachtige trotse, zieke gedoe. Laat beschaafde mensen met rust.

Dit heeft niets met middeleeuwen te maken.
Dan zou je namelijk kunnen stellen dat heel de Wereld in de middeleeuwen vertoeft.

Riep je dat ook na de dood van Pim?
Of die Deense politica die werd vermoord?
Of roep je dat alleen als de dader een islamitische achtergrond heeft?
Of roep je dat ook als er weer een of andere crimineel geliquedeerd is?

Dus rot op met je opmerking over dat je problemen krijgt uit de Middeleeuwen.
Rot op met je opmerking dat van Gogh zogenaamd kunst heeft gemaakt.
Ik wens hem dit of een ander niet toe, maar ga nu niet doen als of hij nobel was, want dat was ie niet.
En dat domheid de beschaafde wereld terorriseert vorm jij het levende bewijs van...je kan niet eens verder kijken dan je neus lang is met je we zijn terug in de Middeleeuwen

mucs
02-11-04, 13:38
Geplaatst door Dutchguy
Lijkt me sterk, Joesoef is een van de netste prikkers. Bovendien vind ik het onkies om zo op de man te spelen in een situatie als deze.

integendeel!
prikkers die radicale uitspraken doen moeten juist by naam genoemd worden. laat ze maar weten wat hun uitspraken aan gewicht wegen wanneer dit soort zaken daadwerkelyk gebeuren.
joesoef is 1 van de weinigen namen die ik nog kan herineren maar er zyn meerdere prikkers geweest die theo dood hebben gewenst.

safouane
02-11-04, 13:39
ik haat hem wel maar waaorm dood? :maffia:

Vriend
02-11-04, 13:42
Wat je zaait zul je oogsten


wie haat predikeert zal door haat teneer worden gebracht..

ik heb daarom medelijden met beide slachtoffers...

Theo van gogh...en die Marokkaanse knul van 26 jaar

Tomas
02-11-04, 13:46
Geplaatst door Vriend
Wat je zaait zul je oogsten


wie haat predikeert zal door haat teneer worden gebracht..

ik heb daarom medelijden met beide slachtoffers...

Theo van gogh...en die Marokkaanse knul van 26 jaar

Ach, waar is de tijd gebleven dat moord nog eenzaam op z'n voetstuk stond? Het stelt niks meer voor. Het is gedevalueerd, zoals alles blijkbaar. Jammer.

Zwarte Schaap
02-11-04, 13:47
Geplaatst door Dutchguy
Er is nogal een verschil tussen een klap op je bek krijgen en je leven moeten verliezen.
El Moumni heeft vreselijke kwetsende dingen over homo's gezegd maar kan zonder bodyguards over straat. En zo hoort het ook.

Dit had nooit nooit mogen gebeuren.

Jij moet een keer over je el moumni complex heen komen. El moumni heeft helemaal niets ergs over homosexuelen gezegd. Dat jij je zoiezo gekwetst voelt als het woord homo gebezigd wordt , is jouw subjectieve probleem.

Vriend
02-11-04, 13:49
Geplaatst door Tomas
Ach, waar is de tijd gebleven dat moord nog eenzaam op z'n voetstuk stond? Het stelt niks meer voor. Het is gedevalueerd, zoals alles blijkbaar. Jammer.

Iedereen is in staat tot moorden

safouane
02-11-04, 13:51
Hou elmoumni erbuite :fpotver: :fpotver: :fpotver:

Canaris
02-11-04, 13:52
Ik weet niet of de relatie tussen Marokkanen en alle andere inwoners van Nederland nog slechter kan worden als zij nu is.

Waar dat naar toe zal leiden weet ik ook niet , maar wel , dat dit een treurige dag voor de Nederlandse rechtstaat is.


[............]

en ja. ik ben er weer .

En daar ga je weer.. [Rc]

Fatima80
02-11-04, 13:52
Zijn hier ook mensen die de dader kennen?
Ik ben benieuwd.

observer
02-11-04, 13:54
Geplaatst door Vriend
Iedereen is in staat tot moorden nee iedereen is in staat te doden, voor moord , met voorbedachte rade, is een proces nodig waar de dader zijn daad vooraf tegenover zichzelf moet rechtvaardigen

zeker in dit geval waarbij iemand vele malen is geraakt door kogels, waarbij de dader rustig heeft gekeken of hij dood was en vervolgens hem heeft verminkt

dat is geen daad die iedereen kan

GroteWolf
02-11-04, 13:55
Of roep je dat alleen als de dader een islamitische achtergrond heeft?

mensen vermoorden in naam van een god (waar wij niet eens meer in geloven), dat is middeleeuws. Dat deden we hier dus al eeuwen niet meer. En gebeurt het opeens weer.

Ron Haleber
02-11-04, 13:56
Geplaatst door Ron Haleber [uit een uit zijn verband gerukt citaat in grote letter gezet;]

Leuk dat dit de mening van de AEL is! Als dat echt zo is en jij namens de AEL spreekt, moet die club verboden worden ...


Geplaatst door Siah
er zijn momenten waarop iemand zijn masker ff kwijt raakt.
:hardlach:

Siah, citaten uit hun verband te rukken, uit een weggecensureerde discussie die ik met Zbaqzbaq voerde - en daarbij stukken tekst in grote letters te zetten, is een praktijk uit de tijd van Joseph Goebbels en Jozef Stalin.

Ik ben nooit van mijn leven ingegaan op de praktijken van mensen die deze fascistische methodes hanteren.

Zeker niet nu bij de moord op een man die bestond bij gratie van het vrije woord.

Ik wens je verder dus veel geluk toe bij je poging om woorden van mensen te verdraaien! Tabee.

Max Stirner
02-11-04, 13:56
Geplaatst door Goodnight

het laatste wat we nu nodig hebben is iemand die roept dat de Moslimgemeenschap er eigenlijk blij mee is ( dat is wat ik uit jouw reactie opmaak)
[/B]

Het laatste wat we nodig hebben, zijn moslims die roepen dat ze hier blij mee zijn. Die zijn er helaas wel degelijk.

Don`t blame the messenger.

Vriend
02-11-04, 13:57
Geplaatst door Canaris
Ik weet niet of de relatie tussen Marokkanen en alle andere inwoners van Nederland nog slechter kan worden als zij nu is.

Waar dat naar toe zal leiden weet ik ook niet , maar wel , dat dit een treurige dag voor de Nederlandse rechtstaat is.


Ik vraag mij ook af of dit soort sites niet een mede-veranwtoording hebben. Door veel te selectief modereren, konden veel fundie jongeren hun haat richting van Gogh articuleren . Ik ben ervan overtuigd dat de dader denkt in naam van velen te hebben gehandelt ( waar hij waarschijnlijk zelf gelijk in heeft)

en ja. ik ben er weer .

kom je weer met je vingertje wijzen

taouanza
02-11-04, 13:57
Vriendelijk doch dringende verzoek om provocerende berichten niet te quoten.