PDA

Bekijk Volledige Versie : Half acht op de Dam komen jullie ook



Moralist
02-11-04, 13:08
Er zal vanavond om half acht op de Dam een herdenkingsbijeenkomst worden gehouden op de Dam. Dit is jullie kans om je te laten zien en te laten blijken dat de moord een zeer laffe en achterbakse daad was.

mucs
02-11-04, 13:32
Geplaatst door Moralist
Er zal vanavond om half acht op de Dam een herdenkingsbijeenkomst worden gehouden op de Dam. Dit is jullie kans om je te laten zien en te laten blijken dat de moord een zeer laffe en achterbakse daad was.

rot op!
dit is helemaal geen kans om iets te laten zien.
moeten "de goeie" marokkanen zich gaan verontschuldigen ofzo?


ik heb die man nooit gemogen en peins erniet over om naar de dam te gaan.
jammer dat hy vermoord is maar my zul je niet aaantreffen op de dam

hypocriet gedoe

GroteWolf
02-11-04, 13:48
Komen, zou, voor veel van de prikkers hier:

a) Schijnheilig zijn

b) Gewoon niet verstandig zijn (helaas, dat is de stad waarin we nu wonen).

Niet doen, dus. Tenzij je echt vind dat er geen mensen gedood mogen worden in naam van een geloof. En dat je echt vind dat iedereen alles mag zeggen wat ie vindt ongeacht de inhoud.

Goodnight
02-11-04, 14:41
Ik kom niet...sorry.
Niet omdat ik de moord goedkeur.

Afkeuring over welke moord dan ook kan je ook op andere manieren laten blijken.

Al3arbi
02-11-04, 14:49
Het lijkt me vrij duidelijk dat er weinig tot geen idioten zijn die deze moord wel goedkeuren. Ik zou zeggen step up als je deze moord goedkeurt, laat je dan pas horen.

observer
02-11-04, 15:23
ik ook niet ben tochten stil of lawaaiversie zat

beter zou zijn om alle nieuws,opinie en discussie programmas een avond door simpel vermaak te vervangen

want als je je mening niet meer kan geven is dat alles wat overblijft

TonH
02-11-04, 15:35
Ik heb geen idee tussen wat voor mensen je daar op de Dam zou staan. Wat ik zo op de radio en op straat hoor, is het Marokkaan voor en Marokkaan na. En ook de Telegraaf vindt het nodig een duit in het zakje te doen, door


Van Gogh valt in laatste column Cohen aan
In zijn laatste column in Metro fulmineert Theo van Gogh tegen burgemeester Job Cohen en moslimactivist Abou Jahjah . Hij stelt daarin dat de politie geen interesse heeft om autochtonen die bedreigd worden "door een steeds agressiever wordende minderheid" te hulp te komen. binnenland

Zoeken naar "hen die demoniseerden" 't Is allemaal zo bekent. Dit is geen sfeer voor wat voor openbare herdenking dan ook. Dit vraagt om diep ademhalen.

Spoetnik
02-11-04, 15:44
Opzich maakte die geitenneuker wel aardige films, maar om daar nu voor naar de Dam te trekken... :rolleyes:

Anyway ik kan niet, ik moet nog naar de stille tocht vanwege de aanslag van gisteren.... oh nee.. daar doen ze hier niet aan.

..zapper
02-11-04, 16:21
Het heeft er mi niks mee te maken of jullie vinden dat jullie schuldig zijn. Juist door niets van jullie te laten horen geven jullie in de nederlandse cultuur aan de actie te gedogen. Die mongool heeft jullie wereld wel weer zo'n beetje terug naar af gestoken. Lijkt mij reden genoeg om te laten merken dat je dat niet over je heen laat komen.

TonH
02-11-04, 16:24
Geplaatst door GroteWolf
Wat voor sfeer daar zal hangen? Verdriet en woede denk ik. Precies wat ik voel. En nu kun je natuurlijk beweren dat er meteen een hetze tegen marokkanen is/wordt gestart maar dat denk ik niet.
Ik denk dat heel veel mensen op de dam weten dat Theo één van hun was en zij dus Theo hadden kunnen zijn. Een groot kind, een kunstenaar, een recalcitrante aap, een lieve man, een vader, een levensgenieter, een man op een fiets in Oost....noem maar op. Gewoon iemand die zei wat ie van de Islam vond en wat velen in Nederland met hem vinden en tegenwoordig alleen durven te zeggen met de deur dicht (zonder dat ze meteen Moslims kwaad willen doen want dat is iets heel anders en erg on-Nederlands). En die man wordt vermoord door iemand die vast en zeker nooit iets gecreerd heeft in zijn leven, die geen oorspronkelijke gedachte heeft gekend, die alleen maar dingen kapot wil maken, een duistere dwaas die verdriet brengt.

Als ik het Christendom dom en achterhaald vind kraait er geen haan naar. Als ik Hindoes vreemde aanstellers vind ook niet. Maar o wee als je aan de Islam komt. Zo wil ik niet leven. Dat heb ik niet verdiend. En heel veel miljoenen Nederlanders niet met mij. Ik ben helaas niet zo moedig als Theo was maar ik kan wel huilen als ik aan zijn kind denk. Wat een hond moet je zijn om zo'n daad te plegen! En hoe moet dat met dit land? Hoe moet dat met mijn kinderen? Moeten die hier leven, op die manier?

Diep ademhalen? Kon Theo van Gogh dat nog maar.

Ik heb respect voor het verdriet van zijn naasten. Ik heb respect voor de verslagenheid en woede rond deze monsterlijke daad.

Ik heb geen respect voor de trekken van hysterie die zich weer beginnen te ontwikkelen. Geen respect voor hen die roepen dat er gedemoniseerd is. Geen respect voor die idioten die alle Moslims en Marokkanen in het bijzonder, naar de verdoemenis wensen.

Daar zal ik niet tussen gaan staan.

TonH
02-11-04, 16:28
Geplaatst door zapper
Het heeft er mi niks mee te maken of jullie vinden dat jullie schuldig zijn. Juist door niets van jullie te laten horen geven jullie in de nederlandse cultuur aan de actie te gedogen. Die mongool heeft jullie wereld wel weer zo'n beetje terug naar af gestoken. Lijkt mij reden genoeg om te laten merken dat je dat niet over je heen laat komen.

En dan reageren vanmiddag alle denkbare organisaties die met moslims te maken hebben of representeren. En wat is de reactie van de Hollandse goegemeente? Dat het krokodillentranen zijn. We geloven er niks meer van.

..zapper
02-11-04, 16:36
Geplaatst door TonH
En dan reageren vanmiddag alle denkbare organisaties die met moslims te maken hebben of representeren. En wat is de reactie van de Hollandse goegemeente? Dat het krokodillentranen zijn. We geloven er niks meer van.

Ik weet wel beter, heb jullie inmiddels beter leren kennen en zeker weten waarderen. Helaas geldt dit niet voor vele andere inwoners van Nederland. Jullie moeten zelf weten wat je er mee wilt doen, maar ga straks niet klagen dat mensen jullie verwijten de boel te gedogen, ik heb net namelijk kort en duidelijk uitgelegd waarom dat zal gebeuren. Laat in ieder geval jullie stem horen, is het niet op de dam, zorg er dan voor dat ie overal de voorpagina's haalt en vooraanstaanden in de grote nieuwsbulletins hun zegje doen. Laat dit in ieder geval niet de doodsteek worden voor jullie eigen samenleving.

Julien
02-11-04, 17:03
natuurlijk is het zo dat de Marokkaanse gemeenschap niet schuldig is aan de ze moord,

MAAR..

als je een beetje nadenkt en realistisch bent, dan weten jullie best dat het een grote invloed heeft op de beeldvorming van "het volk" en de media dat het een Marokkaanse jongen was gehuld in islamitische kleding islamitische teksten verspreidend op een vermoord lichaam..

daarom sluit ik me aan bij Zapper, dat de Marokkaanse/ islamitische gemeenschap zich wel degelijk moet laten horen, ook al hebben ze er feitelijk niks mee te maken.

Nederland zou hetzelfde verwachten van de Rooms-Katholieke Kerk als een man in priesterkleding een imam zou ombrengen en een brandend kruis of zoiets zou achterlaten.

..zapper
02-11-04, 17:07
Klasse! http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=115466

Puk
02-11-04, 17:09
Geplaatst door Al3arbi
Het lijkt me vrij duidelijk dat er weinig tot geen idioten zijn die deze moord wel goedkeuren. Ik zou zeggen step up als je deze moord goedkeurt, laat je dan pas horen.

Ben je daar heel zeker van?

Ik vraag me toch echt af hoeveel fundi's in kaftans er in Nederland rondlopen met het idee het martelaarschap te willen bereiken.

Ik ben er niet gerust op.

Als martelaar bén je iemand! Toch?

Het leven voor de Echte Moslim is als een kooi.
De Dood, daar wordt naar uitgekeken!
Heb ik weleens ergens gelezen.
Dan vind je het leven van een ander automatisch ook niet zoveel waard.
Lijkt mij.

Al Sawt
02-11-04, 17:13
Geplaatst door Puk
Ben je daar heel zeker van?

Ik vraag me toch echt af hoeveel fundi's in kaftans er in Nederland rondlopen met het idee het martelaarschap te willen bereiken.

Ik ben er niet gerust op.
Als koene ridder moet je toch ijzeren zenuwen hebben?

Joesoef
02-11-04, 17:14
Als aan mij af te zien was dat ik Moslim ben zou ik zeker gaan. Ik heb geen zin om tussen het antiislamklootjesvolk te staan dus ik ga niet.

Al Sawt
02-11-04, 17:29
Geplaatst door GroteWolf
en groot kind, een kunstenaar, een recalcitrante aap, een lieve man, een vader, een levensgenieter, een man op een fiets in Oost....noem maar op. Gewoon iemand die zei wat ie van de Islam vond en wat velen in Nederland met hem vinden en tegenwoordig alleen durven te zeggen met de deur dicht (zonder dat ze meteen Moslims kwaad willen doen want dat is iets heel anders en erg on-Nederlands). Dus het is Nederlands, om Moslims te kwalificeren als 5e kolone en geiteneukers?

Geplaatst door GroteWolf
[B]

Als ik het Christendom dom en achterhaald vind kraait er geen haan naar. Als ik Hindoes vreemde aanstellers vind ook niet. Maar o wee als je aan de Islam komt./B] Probeer wat over de Jodendom te zeggen.

Kennelijk mag je keihard uithalen naar de Islam en levenswijze van Miljaard mensen. Maar o wee als je kritiek op de Jodendom of die racistische entiteit die het heeft voorgebracht gaat uiten, dan wordt je meteen door de mangel gehaald.

Moslims benoemen als 5e kolone of geiteneuke.rs is alles behalve kritiek uiten. Het is schofferen en vooral polariseren.

En als Grote Wolf het ziet als kritiek, dan weten we ook met wat voor soort bekrompen geest we te maken hebben.
Geplaatst door GroteWolf
[B]

Zo wil ik niet leven. Dat heb ik niet verdiend. En heel veel miljoenen Nederlanders niet met mij. Ik ben helaas niet zo moedig als Theo /B] Inderdaad. Je verschuilt je zelf als lafaard op Maroc.nl. Waar je met je bekrompen en vooral superieure wereldbeeld, jouw Islamitische medelanders mee bejegent.

Puk
02-11-04, 18:02
Geplaatst door Al Sawt
Als koene ridder moet je toch ijzeren zenuwen hebben?

Maak je geen zorgen om mij, Al Sawt.
Zonodig reig ik de hele vijfde colonne van geitenneukers aan het mes.

Ik sta pal voor de Vrijheid van Meningsuiting!
En dat zal ik desgewenst met geweld afdwingen.
Je zegt het maar. Wil je dat?

Kijk, ik heb geen enkele zin in een theocratie van de Islam.
Heb ik geen enkele behoefte aan.

Leve het Vrije Woord!

~Panthera~
02-11-04, 18:13
Geplaatst door Puk
Maak je geen zorgen om mij, Al Sawt.
Zonodig reig ik de hele vijfde colonne van geitenneukers aan het mes.

Ik sta pal voor de Vrijheid van Meningsuiting!
En dat zal ik desgewenst met geweld afdwingen.
Je zegt het maar. Wil je dat?

Kijk, ik heb geen enkele zin in een theocratie van de Islam.
Heb ik geen enkele behoefte aan.

Leve het Vrije Woord!
-----------


Hier straalt de intelligentie ook weer vanaf. :moe:

Al Sawt
02-11-04, 18:23
Geplaatst door Puk
Maak je geen zorgen om mij, Al Sawt.
Zonodig reig ik de hele vijfde colonne van geitenneukers aan het mes.

Ik sta pal voor de Vrijheid van Meningsuiting!
En dat zal ik desgewenst met geweld afdwingen.
Je zegt het maar. Wil je dat? Is het een bedreiging?

Het aan zwaard rijgen van tegenstanders van een systeem, was altijd het sterkste wapen van mensen die de kruis als wapen voeren.

Alleen is het nieuw dat ze ook nog eens voor vrijheid van meningsuiting opkomen. .
Kijk, ik hebn geen enkele zin in een theocratie van de Islam. Wie heeft jouw dat wijsgemaakt? Dat is nou de kernprobleem. Jullie vrezen waanbeelden dat Nederland een Islamitische theocratie wordt.

Het is echt zielig voor woorden dat mensen een zo lage intellect bezitten, omdat ze dergelijke fabeltjes te geloven.

liesel
02-11-04, 19:22
ach, al dat gezeur over gemeenschap. waarom moet nu zonodig iedere marokkaan of moslim boos aangekeken worden, omdat er een iemand op eigen basis iemand vermoordt? werden ook alle mannen boos aangekeken toen er door een ex-man zijn ex-vrouw en kinderen werden vermoord. ging toen ook iedereen ageren tegen het patriachaat? neen, waarom moet dast in dit geval dan wel?

letati
02-11-04, 21:38
Geplaatst door zapper
Ik weet wel beter, heb jullie inmiddels beter leren kennen en zeker weten waarderen. Helaas geldt dit niet voor vele andere inwoners van Nederland. Jullie moeten zelf weten wat je er mee wilt doen, maar ga straks niet klagen dat mensen jullie verwijten de boel te gedogen, ik heb net namelijk kort en duidelijk uitgelegd waarom dat zal gebeuren. Laat in ieder geval jullie stem horen, is het niet op de dam, zorg er dan voor dat ie overal de voorpagina's haalt en vooraanstaanden in de grote nieuwsbulletins hun zegje doen. Laat dit in ieder geval niet de doodsteek worden voor jullie eigen samenleving.

Het woordje jullie dat je in de eerste zin gebruikt, is misschien al een beetje fout. Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Eigenlijk zou minimaal half Nederland op de Dam moeten staan om iedereen eraan te helpen herinneren dat wij in een rechtsstaat leven met zijn allen. Een rechtsstaat waarin je een eigen mening mag hebben, hoe extreem die ook is. Een rechtsstaat ook, waarin je een meningsverschil beslecht met woorden en niet met kogels. Een rechtsstaat waarin je naar de rechter kunt stappen als je vindt dat je te zeer beledigd wordt.
Het is jammer dat met name moslims zich zo vaak moeten verdedigen voor (bijna) al het onrecht dat er op dit moment plaatsvindt. Maar beter is het je stem te laten horen dan te zwijgen. Een Nederlands gezegde luidt namelijk: "Wie zwijgt, stemt toe."

Max Stirner
02-11-04, 21:48
Geplaatst door Joesoef
Als aan mij af te zien was dat ik Moslim ben zou ik zeker gaan. Ik heb geen zin om tussen het antiislamklootjesvolk te staan dus ik ga niet.

Het was geen anti-islam-klootjesvolk. Het waren gewone mensen die zich de tyfus geschrokken zijn over wat er vandaag is gebeurd.

Het type mensen dat jij beschrijft, zal de komende dagen trouwens ongetwijfeld uit de riolen komen, daar maak ik me weinig illusies over. Het zullen weer gezellige dagen worden..... :(

eduvas
03-11-04, 01:58
Geplaatst door Al Sawt

Het aan zwaard rijgen van tegenstanders van een systeem, was altijd het sterkste wapen van mensen die de kruis als wapen voeren.



Daarin kunnen het Christendom en de Islam zich dan wapenbroeders noemen.

Voormalige Christelijke gebieden zoals Noord Afrika, Turkije, Balkan en Iberië zijn destijds nou niet direct vreedzaam ingelijfd en bekeerd. Niet geheel vreemd dus dat er ooit een tijd was dat men de Islam als enigzins agressief beschouwde.

eduvas
03-11-04, 02:41
Geplaatst door Puk

Ik sta pal voor de Vrijheid van Meningsuiting!
En dat zal ik desgewenst met geweld afdwingen.


Ik ben benieuwd hoe u zich dat voorstelt. Meestal leidt geweld ertoe dat men JUIST zijn mening niet durft te uiten! Of had u die vrijheid slechts voor een selectief gezelschap in gedachte? :wtf:

TonH
03-11-04, 09:32
Geplaatst door letati
Het woordje jullie dat je in de eerste zin gebruikt, is misschien al een beetje fout. Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Eigenlijk zou minimaal half Nederland op de Dam moeten staan om iedereen eraan te helpen herinneren dat wij in een rechtsstaat leven met zijn allen. Een rechtsstaat waarin je een eigen mening mag hebben, hoe extreem die ook is. Een rechtsstaat ook, waarin je een meningsverschil beslecht met woorden en niet met kogels. Een rechtsstaat waarin je naar de rechter kunt stappen als je vindt dat je te zeer beledigd wordt.
Het is jammer dat met name moslims zich zo vaak moeten verdedigen voor (bijna) al het onrecht dat er op dit moment plaatsvindt. Maar beter is het je stem te laten horen dan te zwijgen. Een Nederlands gezegde luidt namelijk: "Wie zwijgt, stemt toe."

Ik sta pal voor de rechtsstaat. Een rechtsstaat die echter steeds meer uitgehold wordt door die mensen die ik nu om het hardst hoor roepen dat ze die verdedigen. Sorry, maar een rechtsstaat gebaseerd op de norm dat een hele bevolkingsgroep geitenn*****rs genoemd kan worden en zich gerechtigd voelt om dit tientallen keren in de media te herhalen; een rechtsstaat waarin ministers guitig roepen dat de wet er niet toe doet; een rechtsstaat waarin volkvertegenwoordigers bij voortduring de (grond)wet bewust aan hun laars lappen; een rechtsstaat waar de scheiding der machten steeds meer verdwijnt; een rechtsstaat waar een kleine groep bescherming opeist tegen de door hen zelf gecreëerde sfeer; een rechtsstaat waar ieder tegengeluid zulke agressie tegen komt dat het aan het verstommen is; is niet een rechtsstaat waarin ik mij beschermt voel.

En om misverstanden te voorkomen: ik wijs categorisch iedere moord en iedere notie dat iemand er om gevraagd zou hebben af.

nard
03-11-04, 10:10
Het aantal Marokkanen was miniem gisterenavond op de Dam.
Maar die er waren: bijzonder dapper! Overigens ook plaatjes zoals ze voor de camera (ondanks de spanning die in de lucht hing) hun mening gaven over deze hele kwestie. Mijn complimenten!
Bijzonder jammer dat t er zo weinig waren. Dit was nou een uitgelezen kans om te laten zien wat je vindt.