PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedankt, namens de gehele Marokkaanse gemeenschap...



Pagina's : [1] 2

Kid Capri
02-11-04, 15:51
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeders die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.

ScarFace
02-11-04, 15:56
Heel mooi verwoord

fatna
02-11-04, 16:00
precies.
Dat was het eerste wat bij mij opkwam.
Hij noemde mijn profeet een poooier, ik op mijn beurt noemde hem een dikke ongelovige vaRKEN. Ik noemde hem zo omdat ik hem zo mocht noemen en hij noemde mijn profeet zo omdat dat mocht. Mijn mening is dus in strijd met de zijne. Maar goed ik moet ook de straat op, moet ik nu bang zijn om door een theo van gogh aanhanger te worden vermoord???

sienia
02-11-04, 16:02
Hij heeft de samenleving een dienst bewezen.
De rechter wel te verstaan.

Theo heeft in heel zijn leven nooit zoveel waardering gehad.


Hoe dan ook het blijft een walgelijke lage daad.

rambo
02-11-04, 16:16
Ook ik heb zojuist gehoord (was de hele dag op school) dat Theo van Gogh is vermoord. Ik sta 100% achter het standpunt van maroc.nl. Het enige wat ik er bij wil toevoegen: Triest, triest en nog eens triest!

Moge deze persoon hard gestraft worden!

Rambo :rambo:

LeeNa
02-11-04, 16:38
Geplaatst door Kid Capri
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeder die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.

ToPPiE

TonH
02-11-04, 17:01
Geplaatst door Kid Capri
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeder die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.

En zo is het...

mark61
02-11-04, 17:37
Geplaatst door Kid Capri
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeder die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.

Goed gezegd Kid.

~Panthera~
02-11-04, 17:48
Geplaatst door Kid Capri
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeder die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.
------------------------


Niets aan toe te voegen.

Al3arbi
02-11-04, 17:49
Woord...:)

Jual
02-11-04, 18:18
Prachtig geschreven Kid Capri!

Groetjes van een in België wonende Nederlandse (ook een beetje allochtoon dus :wink:). Ik hoop met jullie dat het een beetje rustig blijft in Nederland en dat niet een complete 'groep' met de vinger gewezen gaat worden.

Al Sawt
02-11-04, 18:28
Geplaatst door Sturmbahnfuhrer
[Edit by NL-X: Stormfront is die kant --> op] Het doet me deugd, om mensen van rechts extreemistische spectrum te ontmoeten!

@rie
02-11-04, 19:00
..

Mark
02-11-04, 19:05
Geplaatst door @rie

Het is toch godverdomme te gek voor woorden dat iedereen op dit forum het goed en leuk vind wat er vandaag gebeurd is..!!!!

waar heb je het over?

Al3arbi
02-11-04, 19:06
Geplaatst door @rie
Het is toch godverdomme te gek voor woorden dat iedereen op dit forum het goed en leuk vind wat er vandaag gebeurd is..!!!!


Wat bedoel je?

~Panthera~
02-11-04, 19:09
Vast blind. :moe:

Quark
02-11-04, 21:37
Een van de beter stukken vandaag gelezen.

sjaakie
02-11-04, 21:49
Geplaatst door Kid Capri
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeder die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.


http://news.google.com/?hl=en&ncl=http://www.rnw.nl/hotspots/html/ned041102.html&start=0&sa=N
:mad:

delirious
02-11-04, 21:58
Geplaatst door Kid Capri
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeders die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.

Dit is mijn Nachtmerrie.

Strakke text my friend. :fpetaf:

Dutchguy
02-11-04, 22:03
Geplaatst door Kid Capri
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeders die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.

Volkomen legitieme en invoelbare emoties.

ZbaqZbaq
02-11-04, 22:05
Wat een bullshit tekst !

Alle misére is te danken aan de haatzaaiers en beledigers....de Wildersen..de Elian's...de Verdonken....en van Gogh zelf

zij zijn het angst en haat zaaien...zij zijn het die bij gekken de knop overhalen

let maar eens op hoe deze lijken pikkers te werk gaan

Iglo
02-11-04, 22:09
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wat een bullshit tekst !

Alle misére is te danken aan de haatzaaiers en beledigers....de Wildersen..de Elian's...de Verdonken....en van Gogh zelf

zij zijn het angst en haat zaaien...zij zijn het die bij gekken de knop overhalen

let maar eens op hoe deze lijken pikkers te werk gaan Gelukkig is de Marokkaanse gemeenschap zo verstandig om jou niet tot hun woordvoerder uit te roepen, maar hebben ze oudere en verstandiger mensen gevonden.

kaassieforreal
02-11-04, 22:15
Geplaatst door Kid Capri
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeders die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.

Juist, iemand die het snapt. Hulde!

Iglo
02-11-04, 22:18
Geplaatst door ZbaqZbaq
de marokkaanse gemeenschap heeft geen woordvoerder. Daarom spreek ik ook in meervoud ;-)

Reneetje
02-11-04, 22:19
Hoi!

Maak je nu maar niet al teveel zorgen joh!
Nederlanders kunnen in 1e instantie heel gemeen en rasistisch reageren, zovan, alle marokanen terug!"en zo.
Maar na een paar dagen besseffen ze over het algemeen wel dat ze veel te radicaal gereageerd hebben, maar het is niet meer dan een natuurlijke reactie, net zoals veel moslims ook weer dat soort uitlatingen doen als er bijvoorbeeld weer eens iets in israel of weet ik veel waar gebeurd.
Niets menselijks is ons vreemd toch?
Er zullen altijd extreme figuren zijn, die denken dat ze met moord en doodslag iets bereiken, maar wij moeten wel met z'n allen blijven beseffen dat de meerderheid vd mensen in nl (en daarmee bedoel ik ook moslims, christenen enz.) uiteindelijk toch alleen vrede willen, en met elkaar verder kunnen/willen.
We mogen ons niet laten verleiden tot geweld, en haat, maar laten we juist door dit soort dingen, dichter bij elkaar komen, laten we van elkaar houden, en meer omgaan met elkaar zodat halve zolen als de moordenaar van van Gogh, er nog belachelijker voorkomen te staan.

Ik ben zelf nederlander van origine, maar vind dat de wereld van iedereen is, en dat niemand een ander zijn wil mag opleggen.
Ik stel voor dat we deze gebeurtenis aangrijpen om als volk, juist hechter te worden ipv uitelkaar geslagen, zodat in de toekomst dit soort gruwelheden niet meer relevant zullen zijn.

Heel veel liefs iedereen, en vrede op aarde, met kerst, de rammadan, en alle andere 365 dagen!!!!!!!!

Reneetje

opmerker
02-11-04, 22:55
Geplaatst door Al Sawt
Het doet me deugd, om mensen van rechts extreemistische spectrum te ontmoeten!

Extremisten zo als jij en stormfront lijken heel veel op elkaar.

Veel Arabs hebben bewondering voor Adolf Hitler.

ZbaqZbaq
02-11-04, 22:57
Geplaatst door Al Sawt
Misdaden die door mijn geloof gepleegd zijn, zijn 0.1% wat er allemaal in de naam van het Christendom of het Westen is gepleegd.

als de islam achterlijk zou zijn dan is in verhouding de westerse cultuur nooit van haar startplaats gekomen.

Nimmer zijn onder een beschaving zoveel mensen afgeslacht en is er zoveel leed toegebracht aan volkeren als tijdens de overheersing van de westerse cultuur

ZbaqZbaq
02-11-04, 22:59
Geplaatst door opmerker
Extremisten zo als jij en stormfront lijken heel veel op elkaar.

Veel Arabs hebben bewondering voor Adolf Hitler.

hou die mislukkingen uit je eigen geschiedenis voor je zelf. wij hebben geen schuld aan de tragedie van 40-45.

spreek je voorouders er maar op aan i.p.v. de schuld op een ander af te schuiven

deleted user
02-11-04, 22:59
Geplaatst door opmerker
Extremisten zo als jij en stormfront lijken heel veel op elkaar.

Veel Arabs hebben bewondering voor Adolf Hitler.

Weet je hoe weinig Arabs er zijn? Ze zijn in ieder geval de minderheid, onder de moslims.

opmerker
02-11-04, 23:21
Geplaatst door ZbaqZbaq
hou die mislukkingen uit je eigen geschiedenis voor je zelf. wij hebben geen schuld aan de tragedie van 40-45.

spreek je voorouders er maar op aan i.p.v. de schuld op een ander af te schuiven

We leven nu in 2004. De meeste moslims leven anno 2004 in achterlijke, corrupte, vrouwonvriendelijke, onderdrukkende, straatarme dictaturen.

Het wordt alleen vervelend als ze hun verwerpelijke ideeen naar het Vrije Westen exporteren. Sharia prima, maar in SA.

Al Sawt
02-11-04, 23:30
Geplaatst door opmerker
Extremisten zo als jij en stormfront lijken heel veel op elkaar.

Veel Arabs hebben bewondering voor Adolf Hitler. Grappig dat je me als een bewonderaar van Hitler ziet.

Zegt meer over jouw bekrompen wereldbeeld, door mensen te beschuldigen dat ze met Nazi`s heulen.

Al Sawt
02-11-04, 23:34
Geplaatst door opmerker
We leven nu in 2004. De meeste moslims leven anno 2004 in achterlijke, corrupte, vrouwonvriendelijke, onderdrukkende, straatarme dictaturen.

Het wordt alleen vervelend als ze hun verwerpelijke ideeen naar het Vrije Westen exporteren. Sharia prima, maar in SA. Ik ken geen enkel organisatie, die Sharia in Nederland of elders in het Westen wil invoeren.

Je wordt totaal verkeerd beinvloedt door die obscure nieuwsbronnen waar je je 'nieuws' vandaan haalt.

P.S.
2004 is maar 59 jr. verwijdert van 1945. En Westerse landen als Spanje, Portugal en Griekenland zijn pas in de jaren 80 verlost van achterlijkheid.

mark61
02-11-04, 23:41
Geplaatst door Al Sawt
Ik ken geen enkel organisatie, die Sharia in Nederland of elders in het Westen wil invoeren. ... En Westerse landen als Spanje, Portugal en Griekenland zijn pas in de jaren 80 verlost van achterlijkheid.

Dat je de moeite nog neemt.

Al Sawt
02-11-04, 23:50
Geplaatst door mark61
Dat je de moeite nog neemt. Tja, Mark. Drang is sterker dan mijn zelfbeheersing.

mark61
02-11-04, 23:52
Geplaatst door Al Sawt
Tja, Mark. Drang is sterker dan mijn zelfbeheersing.

Nou OK. Maar alleen vanavond dan Sawti. :hihi:

Al Sawt
03-11-04, 00:00
Geplaatst door mark61
Nou OK. Maar alleen vanavond dan Sawti. :hihi: Mark, mijn drang is nu gelukkig verdwijnen.

Iglo
03-11-04, 00:06
Geplaatst door ZbaqZbaq
als de islam achterlijk zou zijn dan is in verhouding de westerse cultuur nooit van haar startplaats gekomen.

Nimmer zijn onder een beschaving zoveel mensen afgeslacht en is er zoveel leed toegebracht aan volkeren als tijdens de overheersing van de westerse cultuur En we zijn weer begonnen met het aloude vingertje wijzen. Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar moet dat nou perse nu? Het geeft zo'n slechte indruk.

Al Sawt
03-11-04, 00:12
Geplaatst door Iglo
En we zijn weer begonnen met het aloude vingertje wijzen. Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar moet dat nou perse nu? Het geeft zo'n slechte indruk. De gene die gisteren op een tragische wijze dood is gegaan, was een warme pleitbezorger van die stelling.

Siah
03-11-04, 01:41
Geplaatst door Kid Capri
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeders die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.




:tover:
:maf2:

Siah
03-11-04, 01:52
Geplaatst door opmerker

Veel Arabs hebben bewondering voor Adolf Hitler.

Geen be-wondering voor hitler; :tover:
maar wel bewondering voor bepaalde opzichten van zijn bijna magische aanpak(met behulp van zijn naasten natuurlijk);
..
een simpel voorbeeld is SS-teken; die zelfs door de vooraanstaande europeze denkers wordt bewonderd; als een nog altijd krachtige logo. :hardlach:

voorbeeld nodig? :alien:

Siah
03-11-04, 01:58
ffff tussedo


Geplaatst door Puk
Jij hebt het pistool ook al klaar liggen.
Je lijkt mij er wel het type voor.

Sorry BakBak... de dader heeft het gedaan.
En geìnspireerd door jouw moiie geloof.
Het is niet anders.

Doe er wat aan!



je hebt een bijzondere aanleg voor voelen :hardlach: vakken hé; :stout:

Iglo
03-11-04, 08:16
Geplaatst door Al Sawt
De gene die gisteren op een tragische wijze dood is gegaan, was een warme pleitbezorger van die stelling. Verlaag je zelf dan aub niet tot zijn niveau. Je weet hoe jij tegen Theo van Gogh aankeek. Als je hetzelfde type opmerkingen maakt, hoe verwacht je dan dat anderen tegen je aankijken?

taouanza
03-11-04, 08:19
Geplaatst door Iglo
Verlaag je zelf dan aub niet tot zijn niveau. Je weet hoe jij tegen Theo van Gogh aankeek. Als je hetzelfde type opmerkingen maakt, hoe verwacht je dan dat anderen tegen je aankijken?

Watte?!

Iglo
03-11-04, 08:23
Geplaatst door taouanza
Watte?! Om je van je eigen repliek te voorzien: read back. :wink:

taouanza
03-11-04, 08:24
Geplaatst door Iglo
En we zijn weer begonnen met het aloude vingertje wijzen. Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar moet dat nou perse nu? Het geeft zo'n slechte indruk.

Hiervoor had je wel een goede indruk?
En waarom moet je AlSawt hebben. Wat voor indruk geef jij door Opmerker te negeren?

taouanza
03-11-04, 08:25
Geplaatst door Iglo
Om je van je eigen repliek te voorzien: read back. :wink:

Ja ik heb het wel gelezen maar vond het nergens op slaan zie bovenstaande reply.

Iglo
03-11-04, 08:42
Geplaatst door taouanza
Ja ik heb het wel gelezen maar vond het nergens op slaan zie bovenstaande reply. Dit soort discussies zijn zeer zinloos in een topic. Als je als 3e persoon de thread volgt, en ziet dat persoon B specifiek reageert op een post van persoon A, en jij weet niet waar persoon B het over heeft. Reageer dan niet met een zinloos bericht als: "watte". Dat heeft zo weinig zin, en vervuilt de discussie. (en als we zo doorgaan vervuilen we op deze manier de hele discussie). Eigenlijk zou een moderator in moeten grijpen en zulke berichten verwijderen. :wink:

taouanza
03-11-04, 08:46
Geplaatst door Iglo
Dit soort discussies zijn zeer zinloos in een topic. Als je als 3e persoon de thread volgt, en ziet dat persoon B specifiek reageert op een post van persoon A, en jij weet niet waar persoon B het over heeft. Reageer dan niet met een zinloos bericht als: "watte". Dat heeft zo weinig zin, en vervuilt de discussie. (en als we zo doorgaan vervuilen we op deze manier de hele discussie). Eigenlijk zou een moderator in moeten grijpen en zulke berichten verwijderen. :wink:

Je ontwijkt de vraag. Geef nou maar gewoon antwoord.

Iglo
03-11-04, 09:11
Geplaatst door taouanza
Je ontwijkt de vraag. Geef nou maar gewoon antwoord. Aangezien van het feit dat het zonneklaar is wat ik bedoel, is er geen reden om uitgebreid te antwoorden. Je weet donders goed wat ik bedoel, zo niet, doe dan eens zelf wat je alle andere mensen aanraad: Read Back.

mulan
03-11-04, 09:51
Geplaatst door Kid Capri
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeders die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.

Gedeeltelijk mee eens,alleen hebben die mensen waar jij het over hebt ook eigen verantwoordelijkheid.Dus als zij zich zo op gaan stellen is het allereerst hun eigen schuld.Daarnaast wil ik graag niet op krediet leven van anderen....schijnbaar ben ik geen burger van Nederland aangezien dat het geval lijkt te zijn.

Al Sawt
03-11-04, 17:20
Geplaatst door Iglo
Verlaag je zelf dan aub niet tot zijn niveau. Je weet hoe jij tegen Theo van Gogh aankeek. Als je hetzelfde type opmerkingen maakt, hoe verwacht je dan dat anderen tegen je aankijken? Ik ben een warme voorstander geworden, om repliek als lik op stuk te bedienden. Mensen als Wilders en Theo van Gogh, hebben de trend gezet en ik voer het uit.

Wide-O
03-11-04, 17:51
Hoi,

Ik geef toe niet alle replies gelezen te hebben, maar ik vond het eerste bericht wel erg mooi. :)

Ik heb hier wel de hele dag doorgelezen, nadat ik op andere sites (waar nogal wat extreem gelul was te lezen :( ) links zag naar hier.

Ik hoop dat de waanzin hier stopt overigens.

Met respect voor deze site.

Theo (blank, hetero, middle class, Belg, maar weet het verder ook niet meer zo goed)

Wat is dit!!!
03-11-04, 21:45
Toppie.

Heel mooi geschreven.
Omdat ik er geen woorden voor heb gevonden.

Thanx voor het verwoorden :rood:

Iglo
03-11-04, 22:48
Geplaatst door Al Sawt
Ik ben een warme voorstander geworden, om repliek als lik op stuk te bedienden. Mensen als Wilders en Theo van Gogh, hebben de trend gezet en ik voer het uit. Verwacht dan niet dat andere mensen anders tegen jou aankijken dan jij tegen Theo van Gogh / Ayaan Hirshi Ali aankijkt.

Al Sawt
04-11-04, 00:39
Geplaatst door Iglo
Verwacht dan niet dat andere mensen anders tegen jou aankijken dan jij tegen Theo van Gogh / Ayaan Hirshi Ali aankijkt. Ik verwacht ook niets. Zolang mensen eerst naar hun zelf kijken, is alles best.

Iglo
04-11-04, 11:27
Geplaatst door Al Sawt
Ik verwacht ook niets. Zolang mensen eerst naar hun zelf kijken, is alles best. Dus om samen te vatten: je redeneert en communiceert hetzelfde als The van Gogh. En je begrijpt dat je daardoor het respect van een heleboel mensen kwijtraakt die het niet met je eens zijn, net zoals jij niks van Theo van Gogh moest hebben? Dan begrijp je vast wel, dat ik daar helemaal niks van moet hebben, en dat elke kritiek op iemand anders vanuit jouw mond, naar mijn idee niks waard is.

Coolassprov MC
04-11-04, 11:45
Geplaatst door Kid Capri
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeders die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.

''Vrede is niet de afwezigheid van spanningen maar de aanwezigheid van rechtvaardigheid'' zei wijlen Dr. Martin Luther King in zijn boek ''En Rosa Stond Niet Op''.

De media en politiek willen doelbewust de massa dom houden met het Islamitische gevaar. Dit omdat ze geen dromen kunnen beloven en dat iemand ze kan geloven, in plaats hiervan beloven ze ons te behoeden van nachtmerries; wat ze ook niet kunnen.

Theo kwam niet om, omdat de politiek faalde, dat doet het altijd, maar omdat deze maatschappij faalde.

Theo is niet door een gek om zeep geholpen, maar door iemand die in nederland is geboren, een HAVO-diploma had en zijn woede niet kon kanaliseren. Zich liet overtuigen dat hij met deze monsterlijke en desperate daad zijn schreeuw kon bemeesteren.

Het had niet mogen uitmaken wie deze gruwelijke daad had gedaan; maar omdat het een vermeende moslim was, is het een ander soort misdaad, en noemen sommige ministers het zelfs terreur uit naam van de islam.

De zogenaamde discussies na de laffe moord op Theo op TV lieten zien dat de media nog steeds blind, doof en stom is voor wat er geplant is in deze samenleving.

Weet je, terreur, geweld en racisme zijn geen zieke, irrationele verschijnselen in een gezonde, rationele maatschappij, maar andersom!

Is Nederland klaar voor een nieuwe Kristallnacht of zijn moslims klaar voor 'een heilige oorlog'?

senna4u
04-11-04, 12:33
Geplaatst door Coolassprov MC
''Vrede is niet de afwezigheid van spanningen maar de aanwezigheid van rechtvaardigheid'' zei wijlen Dr. Martin Luther King in zijn boek ''En Rosa Stond Niet Op''.

De media en politiek willen doelbewust de massa dom houden met het Islamitische gevaar.

Ik denk zeker dat er een islamitisch gevaar is! Als ik al hoor dat schoolkinderen en tieners juichen bij het bericht dat Theo van Gogh ritueel geslacht is, dan vind ik zeker dat er iets HEEL ERG MIS is. Dan gaat het niet alleen om die Mohammed B (die voor mijn part ook ritueel geslacht mag worden), maar ook om de denkbeelden van alle andere moslims en marokkanen. Als het portret van Theo bespuugd wordt, dan is er iets HEEL ERG MIS. Dat betekent dat misschien niet iedereen naar het slagermes zal grijpen, maar dat het draagvlak voor het idee dat afwijkende (en confronterende) stemmen gesnoerd moeten worden, groot is! En naar mijn bescheiden mening maakt dat het islamitische gevaar nóg groter dan in eerste instantie gedacht wordt!
Soms denk ik wel: hoe erg is het als er een tegenreactie komt? We worden alleen maar geconfronteerd met reacties vanuit de islam -zie terreur (waar ook M.B onderdeel van was), maar we staan met de mond vol tanden en prevelen wat linkse ideeën over dialoog en 'zo kan het niet langer'. Maar ja, wat dan niet 'zo langer kan', tja, dat weten we ook niet precies...

wytze
04-11-04, 14:44
senna4u,
wat er in mijn ogen zo niet langer kan is het continue stigmatiseren van een bevolkingsgroep of groepen door lieden als van gogh, wilders aha, lpf, media en volksstammen die "de moslims" allemaal over 1 kam scheren en veroordelen, meestal zonder enige kennis van zaken. Het zou goed zijn als er een groep nederlanders op staat die zich eindelijk eens hardgrondig gaat verzetten tegen de toon die in nederland sinds een paar jaar normaal is geworden als het om moslims/migranten gaat.

naam
04-11-04, 15:10
Het is toch een Marokkaanse Godsdienst fanaat geweest die Theo van Gogh vermoord heeft? Nederlandse godsdienstfanaten die Spakenburg of Urk wonen daar ondervinden we minder last van dan de rechtse moslimextremisten die kennelijk bij je om de hoek wonen.
Nederland is geen land waar godsdienst een grote invloed heeft op de dagelijkse gang van zaken of wat wel of niet kan. Door zoveel islamieten die er nu wonen is dat opeens wel een issue, en dat gaat ten koste van onze vrijheid. De Islam is namelijk niet zo tolerant net zoals het Christendom.
Hadden we echter nu weinig last van het Christendom die zei wat we wel en niet moesten doen, komt nu opeens de Islam. Behoorlijk irritant als je gewend bent je kritisch te kunnen opstellen naar godsdiensten.

mark61
04-11-04, 15:20
Geplaatst door naam
Het is toch een Marokkaanse Godsdienst fanaat geweest die Theo van Gogh vermoord heeft? Nederlandse godsdienstfanaten die Spakenburg of Urk wonen daar ondervinden we minder last van dan de rechtse moslimextremisten die kennelijk bij je om de hoek wonen. ...

Die gooien aan de lopende band 'vreemde' gezinnen uit hun huizen. Dat jij daar geen last van hebt, dat zal wel.

freya
04-11-04, 15:35
Geplaatst door Coolassprov MC


Weet je, terreur, geweld en racisme zijn geen zieke, irrationele verschijnselen in een gezonde, rationele maatschappij, maar andersom!


:duim:

wytze
04-11-04, 15:45
naam,
er is een groot verschil tussen kritisch opstellen en continu beledigen en krenken.
overigens woon ik in een buurt met heel veel moslims, maar ik voel mij niet in mijn vrijheid gehinderd.

Olive Yao
04-11-04, 16:09
Geplaatst door ZbaqZbaq
Nimmer zijn onder een beschaving zoveel mensen afgeslacht en is er zoveel leed toegebracht aan
volkeren als tijdens de overheersing van de westerse cultuur
"De overheersing van "de" westerse cultuur"?

Nimmer zijn er zoveel mensen afgeslacht (niet in een "beschaving") dan in maatschappijen waarin precies datgene ontbrak waar ZbaqZbaq zich herhaaldelijk tegen keert.

nee, te moeilijk, deze ... laat de feiten maar spreken:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1366061#post1366061


Geplaatst door Coolassprov
Weet je, terreur, geweld en racisme zijn geen zieke, irrationele verschijnselen in een gezonde, rationele maatschappij, maar andersom!

:confused:

Dus: terreur, geweld en racisme zijn gezonde, rationele verschijnselen in een ongezonde, irrationele maatschappij ...

eh ...

Ik vraag me af wie hier ongezond en irrationeel is.


1':30" - genoeg tijd verspild


Goed stukje trouwens, Kid Capri. Jammer dat sommige prikkers je overschreeuwen.

Nelis70
04-11-04, 16:24
Ik vond je stukje ook mooi Kid Capri.

naam
04-11-04, 16:26
Geplaatst door aQua
:dood:

Zomaar een vraag, hoeveel Marokkaanse godsdienstfanaten ben jij de afgelopen, zeg 5 jaar tegengekomen?

Waarschijnlijk al heel veel zonder het te weten.

De identiteit van de 26-jarige Nederlands-Marokkaanse verdachte van de moord op Theo van Gogh werd gisteravond bekendgemaakt door RTL Nieuws. De politie heeft dinsdag de woning van B. doorzocht, in de Marianne Philipsstraat in Amsterdam-Slotermeer. Bij deze en vier andere huiszoekingen zijn acht buitenlanders gearresteerd. Zes arrestanten zijn Marokkanen, één is Algerijn en één Spaans-Marokkaan. Zij zijn 19 tot 27 jaar oud. B. verbleef geregeld in de woningen van deze verdachten. Bij de huiszoekingen zijn computers, video's en fundamentalistische literatuur in beslag genomen.

naam
04-11-04, 16:28
Geplaatst door mark61
Die gooien aan de lopende band 'vreemde' gezinnen uit hun huizen. Dat jij daar geen last van hebt, dat zal wel.

Inderdaad en een stuk beter dan doodschieten.

senna4u
04-11-04, 17:59
Geplaatst door wytze
senna4u,
wat er in mijn ogen zo niet langer kan is het continue stigmatiseren van een bevolkingsgroep of groepen door lieden als van gogh, wilders aha, lpf, media en volksstammen die "de moslims" allemaal over 1 kam scheren en veroordelen, meestal zonder enige kennis van zaken. Het zou goed zijn als er een groep nederlanders op staat die zich eindelijk eens hardgrondig gaat verzetten tegen de toon die in nederland sinds een paar jaar normaal is geworden als het om moslims/migranten gaat.

Ik ben inderdaad niet voor het over een kam scheren van álle moslims, maar ik ben benieuwd in hoeverre moslims DAADWERKELIJK de moord op die 'irritante' Theo nou zo erg vonden. Ik durf je op een briefje mee te geven dat dat er niet véél zijn. Het idee van eigen schuld dikke bult, weet je, en Ayaan is de volgende... is de verwerpelijke redenatie die dan al snel kán volgen (zoals Ayaan al in een emailtje vernomen heeft). Net zoals gebeurde met 9/11, lees Trouw van vandaag over de 'befaamde Syrische filosoof' Sadik Al-Azm die de Erasmusprijs 2004 kreeg: ,,Weet u, op het moment dat ik zag hoe twee door Arabieren bestuurde toestellen het WTC in New York binnenvlogen, erover ik een gevoel van leedvermaak. Het was een uiterst primitieve reactie die ik ook probeerde te onderdrukken, want de terreurdaad had de dood van duizenden onschuldige mensen tot gevolg. MAAR IK WIST INTUITIEF DAT MILJOENEN IN DE ARABISCHE WERELD DIE EMOTIE MET MIJ DEELDEN.'' Kijk, daar gaat het me om... hoeveel Nederlandse moslims (met al dan niet een dubbel paspoort) voelden intuïtief dezelfde emotie van 'leedvermaak' of van 'eigen schuld dikke bult' of 'je hebt er zelf om gevraagd' bij de slachting van Theo van Gogh?????

Coolassprov MC
04-11-04, 18:23
Geplaatst door Olive Yao
Dus: terreur, geweld en racisme zijn gezonde, rationele verschijnselen in een ongezonde, irrationele maatschappij ...

eh ...

Ik vraag me af wie hier ongezond en irrationeel is.


Die vraag had ik toch al beantwoord?

Theo is dood omdat de Nederlandse samenleving, inclusief ''het systeem'', op alle fronten, richting alle kanten heeft gefaald.

Olive Yao
04-11-04, 18:44
Geplaatst door Coolassprov MC
Die vraag had ik toch al beantwoord?

Theo is dood omdat de Nederlandse samenleving, inclusief ''het systeem'', op alle fronten, richting alle kanten heeft gefaald.
Goed antwoord. Zo ken ik er nog een:
Theo is dood door de wet van oorzaak en gevolg.

Al Sawt
04-11-04, 19:07
Geplaatst door senna4u
Ik ben inderdaad niet voor het over een kam scheren van álle moslims, maar ik ben benieuwd in hoeverre moslims DAADWERKELIJK de moord op die 'irritante' Theo nou zo erg vonden. Ik durf je op een briefje mee te geven dat dat er niet véél zijn. Het idee van eigen schuld dikke bult, weet je, en Ayaan is de volgende... is de verwerpelijke redenatie die dan al snel kán volgen (zoals Ayaan al in een emailtje vernomen heeft). Net zoals gebeurde met 9/11, lees Trouw van vandaag over de 'befaamde Syrische filosoof' Sadik Al-Azm die de Erasmusprijs 2004 kreeg: ,,Weet u, op het moment dat ik zag hoe twee door Arabieren bestuurde toestellen het WTC in New York binnenvlogen, erover ik een gevoel van leedvermaak. Het was een uiterst primitieve reactie die ik ook probeerde te onderdrukken, want de terreurdaad had de dood van duizenden onschuldige mensen tot gevolg. MAAR IK WIST INTUITIEF DAT MILJOENEN IN DE ARABISCHE WERELD DIE EMOTIE MET MIJ DEELDEN.'' Kijk, daar gaat het me om... hoeveel Nederlandse moslims (met al dan niet een dubbel paspoort) voelden intuïtief dezelfde emotie van 'leedvermaak' of van 'eigen schuld dikke bult' of 'je hebt er zelf om gevraagd' bij de slachting van Theo van Gogh????? Dergelijke gevoelens zijn niet alleen aan Arabieren toebedeeld.

Ik ken er paar autochtone medecollega`s die grappen zatten te maken, over de getroffen bruiloft in Irak.

Al Sawt
04-11-04, 19:17
Geplaatst door Iglo
Dus om samen te vatten: je redeneert en communiceert hetzelfde als The van Gogh. En je begrijpt dat je daardoor het respect van een heleboel mensen kwijtraakt die het niet met je eens zijn, net zoals jij niks van Theo van Gogh moest hebben? Dan begrijp je vast wel, dat ik daar helemaal niks van moet hebben, en dat elke kritiek op iemand anders vanuit jouw mond, naar mijn idee niks waard is.

Iglo,

Het interesseert me geen moer, dat mijn reacties naar jouw idee niets waard zijn.
Ik lig er niet wakker van en eerlijk gezegd; het streelt mijn ego, dat iemand tijd en woorden vuil maakt aan mijn reacties. Terwijl het hem geen donder scheelt.

freya
04-11-04, 22:59
Geplaatst door Al Sawt
Dergelijke gevoelens zijn niet alleen aan Arabieren toebedeeld.

Ik ken er paar autochtone medecollega`s die grappen zatten te maken, over de getroffen bruiloft in Irak.

Ik zag vandaag beelden op tv van orthodoxe joden die dansten omdat Arafat bijna dood is :moe:

En dit keer geen fake beelden zoals uit toen Ede, maar met geluid zodat ook te horen was wat ze zongen.

stavast
04-11-04, 23:39
Geplaatst door freya
Ik zag vandaag beelden op tv van orthodoxe joden die dansten omdat Arafat bijna dood is :moe:

En dit keer geen fake beelden zoals uit toen Ede, maar met geluid zodat ook te horen was wat ze zongen.

Misschien waren ze wel familie van die sportluitjes die in '74 onder regie van Arafat werden afgeknald en opgeblazen. Of van tig andere terreurslachtoffers van deze brave oude baas.

Al Sawt
05-11-04, 00:10
Geplaatst door stavast
Misschien waren ze wel familie van die sportluitjes die in '74 onder regie van Arafat werden afgeknald en opgeblazen. Of van tig andere terreurslachtoffers van deze brave oude baas. Of misschien waren ze familieleden van Baruch Goldstein die meer dan 40 Palestijnen in koele bloede doodschoot.

Greebo27
05-11-04, 00:13
@ Jankaas

Erm....is jouw post dan ook weer sarcastisch bedoeld of heb je ècht niet in de gaten dat de eerste post sarcastisch bedoeld was? Lees 'm dan in ieder geval goed voor je over atoombommen begint. Ik snap het wel hoor, begrijpend lezen is niet makkelijk....ahem

Siah
05-11-04, 00:53
ff tussedo


Geplaatst door Coolassprov MC
Die vraag had ik toch al beantwoord?

Theo is dood omdat de Nederlandse samenleving, inclusief ''het systeem'', op alle fronten, richting alle kanten heeft gefaald.

:tover:
omdat de Nederlandse samenleving, (met het ms ey ds it aeem als hoofdstructuur) steeds aan het wegkwijnen is.

Coolassprov MC
05-11-04, 06:57
Geplaatst door Olive Yao
Goed antwoord. Zo ken ik er nog een:
Theo is dood door de wet van oorzaak en gevolg.

Blijk je het toch te snappen ;); helaas, meestal begrijp je wel het gevolg (weliswaar te laat en alleen wat duidelijk zichtbaar is als een olifant in de woonkamer); de oorzaak wordt meestal niet eens naar gezocht, want dat wordt uitbesteed aan anderen.; aan Van Aartsen bijvoorbeeld.

Het onderscheid maken tussen deze twee is een 'skill' die ook bewonderingswaardig is, indien getraceerd bij de meeste.

Fatima's
05-11-04, 11:03
Geplaatst door opmerker
We leven nu in 2004. De meeste moslims leven anno 2004 in achterlijke, corrupte, vrouwonvriendelijke, onderdrukkende, straatarme dictaturen.

Het wordt alleen vervelend als ze hun verwerpelijke ideeen naar het Vrije Westen exporteren. Sharia prima, maar in SA.


Wat weet jij in godsnaam van de islam af??? zo te zien nix nada. helemaal niets. beter kun jij je mond houden, want het slaat werkelijk nergens op....... mazzel

Frank-Cheb-Ali
05-11-04, 11:39
Theo is de ware held, het woord, de film en de pen, tegen de zieke geest van een allah fan? Te zwak om een discussie te voeren, heeft de loser mohammed b theo met een met en kogel doen vloeren.

Foute actie erg slecht, blijkbaar kent de moslim geen echt gevecht.
Een gevencht van woord en goed debat,

Nee op dat punt gaat de moslim nat.

En ik vraag me af, keer op keer, moet ik nu ook om deze woorden neer??
Nee toch laat het niet zo zijn, respecteer elkaar toch, laat elkaar zijn.
Althans op zijn minst in NEDERLAND,
Amerika ok, da's toch een heel raar land... een land waar george bush denk te kunnen heersen over alle landen.. steek hem toch neer, laat hem toch branden. Hij en zijn volk zijn fout en raar,
denk na in nederland en bemin elkaar.
Neem de kritiek van medelanders, wees verstandig, iedereen denkt anders.
Elke mening die kan botsen, zeker wel dat is gewoon. Leef je leven, houd vast aan jou cultuur, maar waardeer een ander en maak die niet het leven zuur.
De acties en daden van geweld, waardoor ook theo werd geveld, zijn niet normaal...zelfs erg slecht, zo onstaat een groot gevecht.
Een gevecht wat kan ontpoppen in rascisme, volkerenhaat en nationalisme. Wees slim en denk goed na, voor dit conflict nog verder gaat.

Ook ik ben moslim, maar wel geintergreerd en ik heb 1 ding goed geleerd:

RESPECT VOOR ALLE MENINGEN RASSEN EN GELOOF!

Ik betreur theo zijn dood!!!!

David
05-11-04, 13:01
Geplaatst door freya
Ik zag vandaag beelden op tv van orthodoxe joden die dansten omdat Arafat bijna dood is :moe:

En dit keer geen fake beelden zoals uit toen Ede, maar met geluid zodat ook te horen was wat ze zongen.



Ik zag ze ook ja, een soort Boy George idee, maar dan slecht gedaan. Bewijst maar weer dat relieuze idioten altijd geschift zijn, of ze nu dansjes doen voor JHWH, Allah of God.

taouanza
05-11-04, 13:14
Geplaatst door Theet
Wat een krodillentranen ineens, jammer voor jou te laat, je hebt als moderator hier gewoon toegestaan dat zulke gekken als helden gevierd worden.

Er staan hier op deze site oproepen als 'Jihaat NU', ga dan niet lopen zeiken dat ze je vies aankijken, dan kom je namelijk nog heel goed weg

Stel je voor dat er nog iemand was die niet door heeft hoe dom je bent.:hihi:

jankaas
05-11-04, 13:24
Geplaatst door opmerker
We leven nu in 2004. De meeste moslims leven anno 2004 in achterlijke, corrupte, vrouwonvriendelijke, onderdrukkende, straatarme dictaturen.

Het wordt alleen vervelend als ze hun verwerpelijke ideeen naar het Vrije Westen exporteren. Sharia prima, maar in SA.

Echt briljant.

:lole: :lole: :lole:

Rosita0323_
05-11-04, 13:37
Geplaatst door Sturmbahnfuhrer
[Edit by NL-X: Stormfront is die kant --> op]

Gadverdamme..Gadverdamme en nog eens Gadverdamme!Was ik net van mn misselijkheid af, ga ik nu echt over mn nek :kotsen2: Geen haar beter dus, niet de moeite om hier nog verder woorden aan vuil te maken aan deze sturmdinges

Rosita0323_
05-11-04, 14:42
Geplaatst door Kid Capri
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeders die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.

Ik probeer lezers van focus-in te bereiken met mijn reactie op die site: deze luidt als volgt:
En huppetee, onze beschaving draaien we nu pakweg een jaar of 65 terug, wrang is wel dat ons land nu net in deze weken 60 jaar geleden is bevrijd (onder de grote rivieren dan wel) Lees het stukje tekst van JHvdHeuvel en laat dit goed tot je doordringen, ik had het niet beter kunnen verwoorden nl. En de moslimgemeenschap en zeker ook de individuelen staan nu al op, verenigen zich, nu wij nog...Wanneer je dit niet geloven kan, zoek verder op andere forums, ik las een prachtig stuk op maroc.nl met als titel.."Bedankt, namens de gehele Marokkaanse Gemeenschap" van Kid Capri...lees dat eens en denk er eens over na..

Rosita0323_
05-11-04, 14:49
Geplaatst door Rosita0323_
Ik probeer lezers van focus-in te bereiken met mijn reactie op die site: deze luidt als volgt:
En huppetee, onze beschaving draaien we nu pakweg een jaar of 65 terug, wrang is wel dat ons land nu net in deze weken 60 jaar geleden is bevrijd (onder de grote rivieren dan wel) Lees het stukje tekst van JHvdHeuvel en laat dit goed tot je doordringen, ik had het niet beter kunnen verwoorden nl. En de moslimgemeenschap en zeker ook de individuelen staan nu al op, verenigen zich, nu wij nog...Wanneer je dit niet geloven kan, zoek verder op andere forums, ik las een prachtig stuk op maroc.nl met als titel.."Bedankt, namens de gehele Marokkaanse Gemeenschap" van Kid Capri...lees dat eens en denk er eens over na.De moord op van Gogh is niet goed te praten en afkeurenswaardig.

Dit stuk staat op focus-in en haal ik aan in het eerste gedeelte, lees dit ook...

Afkeurenswaardig was echter ook de wijze waarop hij en Hirshi Ali in het kader van die zo geroemde 'vrijheid van meningsuiting' meenden het geloof van meer dan een miljard mensen op aarde te kunnen beledigen. Vrijheid van meningsuiting is fraai maar om het het kader van die vrijheid moslims te betitelen als 'geitenneuker', de Islam af te schilderen als een 'achterlijk geloof' en Allah een 'varken' te noemen, dat is geen vrijheid van meningsuiting dat is pure belediging van iets wat voor veel mensen heilig is.

Je leest hier reacties als 'ik wou dat Pim nog leefde' maar met dezelfde o zo geroemde Pim is de polarisatie tussen Moslims en 'gewone beschaafde' Nederlanders begonnen. Deze polarisatie is nog versterkt door een smerige en illegale oorlog in Irak, een oorlog die de wereld er niet veiliger maar juist onveiliger heeft gemaakt. Er is sindsdien een storvloed aan aanslagen maar ook een heksenjacht op alles wat Islamitisch is. Vrijwel alles wordt aangegrepen om Moslims in een kwaad daglicht te stellen en daarbij mag je ze dan in het kader van de 'vrijheid van meningsuiting' met alle bewoordingen betitelen.

Ik heb op forums reacties gelezen waarop ene Adolf H. buitengewoon trots zou zijn geweest en dat allemaal in het kader van de 'vrijheid van meningsuiting'. Alles mag, alles kan kennelijk.

Honderduizenden Moslims in Nederland hangen hun geloof in vrede aan, ze worden echter nu in het kader van een heksenjacht op een hoop gegooid en de verwensingen die deze mensen naar het hoofd krijgen geslingerd doen je onwillekeurig denken aan een tijd die zo'n 70 jaar achter ons ligt. Zulk soort reacties verbreden alleen maar de kloof en werken, zeker nu, uitermate polariserend. En dat is naar alle waarschijnlijkheid ook het doel van een uiterst kleine extremistische minderheid.
.

anjakok
05-11-04, 23:33
Ik dacht dat Ramadam zo belangrijk was voor marokanen. Ik dacht dat tijdens het Ramadam dat je lief en zorgzaam moet zijn voor je medemens. Ik dacht dat tijdens het ramadam je niet maar sexen, drinken, roken.

IK DACHT OOK DAT DE PROFEET ZEI DAT TIJDENS DE RAMADAM JE NOOIT EN OOK NOOITTTTTTTTTTTTTTTTT MAG MOORDEN...


RAMADAM IS O, ZO HEILIG VOOR DE MAROKANEN... EN TOCH HEERLIJK VINDEN DAT M................ HEEFT THEO VERMOORD...

IS DIT RAMADAM OF ........................ IK WEET HET NIET .... JIJ WEL????


Anja ....

wouzer51
05-11-04, 23:42
Ik ben onder de indruk van je schrijftalent. Zeer subtiel doch enorm krachtig!

Vergeet niet:
De moord was zeker niet in naam van alle moslims en/of alle Marokanen,
maar de veroordeling van de Islam, als gevolg hier van, is zeker ook niet in naam van alle Nederlanders.

Al Sawt
05-11-04, 23:48
Geplaatst door wouzer51


Vergeet niet:
De moord was zeker niet in naam van alle moslims en/of alle Marokanen,
maar de veroordeling van de Islam, als gevolg hier van, is zeker ook niet in naam van alle Nederlanders. :fpetaf:

Al Sawt
05-11-04, 23:50
Geplaatst door anjakok
Ik dacht dat Ramadam zo belangrijk was voor marokanen. Ik dacht dat tijdens het Ramadam dat je lief en zorgzaam moet zijn voor je medemens. Ik dacht dat tijdens het ramadam je niet maar sexen, drinken, roken.

IK DACHT OOK DAT DE PROFEET ZEI DAT TIJDENS DE RAMADAM JE NOOIT EN OOK NOOITTTTTTTTTTTTTTTTT MAG MOORDEN...


RAMADAM IS O, ZO HEILIG VOOR DE MAROKANEN... EN TOCH HEERLIJK VINDEN DAT M................ HEEFT THEO VERMOORD...

IS DIT RAMADAM OF ........................ IK WEET HET NIET .... JIJ WEL????


Anja .... Dit is de harde werkelijkheid. Extreemisten van allerlei strekkingen, hebben maling aan de waarden of ze nou godsdienstig zijn of universeel.

Al Sawt
05-11-04, 23:52
Geplaatst door Theet


Er staan hier op deze site oproepen als 'Jihaat NU', Misschien zo het je sieren, om eerst die oproep te lezen dan eerst conclusie te trekken.

Want die oproep roept iets geheel anders, dan je vermoedt.

BiL@L
06-11-04, 07:58
Geplaatst door Al Sawt
Misschien zou het je sieren, om eerst die oproep te lezen dan eerst conclusie te trekken.

Want die oproep roept iets geheel anders, dan je vermoedt.

Inderdaad: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=115763

Coolassprov MC
06-11-04, 12:18
Geplaatst door anjakok
IK DACHT OOK DAT DE PROFEET ZEI DAT TIJDENS DE RAMADAM JE NOOIT EN OOK NOOITTTTTTTTTTTTTTTTT MAG MOORDEN...


Kom ons maar, alsof we een stelletje inboorlingen zijn, uitleggen wat ''de Islam'' inhoudt.

Als of we dat zelf niet kunnen weten. Het feit dat je ons erop aankijkt en het feit dat het met ''de Islam'' vereenzelvigd zonder fundatie of kennis te bezitten....

ricknick3
06-11-04, 12:33
Ik als moslim begin echt andere moslims te haten als ben laden, hamas en al die rare extrimistische nep nep nep moslims die mijn lieve schone islam verkrachten.
De extrimisten doen alles wat allah verbiedt. mensen onthoofden, zelfmoordaanslagen onschuldigen vermoorden. De islam is in 25 jaar verandert in een terreurorganisatie niet te geloven waar zijn de imams die zich hier tegen over spreken. Ik als moslim hoop dat bush al die extrimisten vernietigt zodat de echte echte islam die eeuwen vredelievend was en respect had voor iedereen overblijft.

De profeet mohammed werd door iedereen uitgescholden geslagen voor gek gezet maar hij heeft nooit teruggeslagen hij heeft ze allemaal vergeven. De profeet mohammed had joodse buren als die ziek waren ging hij ze verzorgen en andersom. Ik ben benieuwd wat de profeet zou zeggen als die zou zien wat die extrimistisch nep moslims nu aan het doen zijn.

taouanza
06-11-04, 14:51
Geplaatst door ricknick3
Ik als moslim begin echt andere moslims te haten als ben laden, hamas en al die rare extrimistische nep nep nep moslims die mijn lieve schone islam verkrachten.
De extrimisten doen alles wat allah verbiedt. mensen onthoofden, zelfmoordaanslagen onschuldigen vermoorden. De islam is in 25 jaar verandert in een terreurorganisatie niet te geloven waar zijn de imams die zich hier tegen over spreken. Ik als moslim hoop dat bush al die extrimisten vernietigt zodat de echte echte islam die eeuwen vredelievend was en respect had voor iedereen overblijft.

De profeet mohammed werd door iedereen uitgescholden geslagen voor gek gezet maar hij heeft nooit teruggeslagen hij heeft ze allemaal vergeven. De profeet mohammed had joodse buren als die ziek waren ging hij ze verzorgen en andersom. Ik ben benieuwd wat de profeet zou zeggen als die zou zien wat die extrimistisch nep moslims nu aan het doen zijn.


:haha:

mark61
06-11-04, 15:26
Geplaatst door taouanza
:haha:

Leest zeker alleen de Telegraf en Metro. Krijg je ervan.

Al Sawt
06-11-04, 16:49
Geplaatst door ricknick3
Ik als moslim begin echt andere moslims te haten als ben laden, hamas en al die rare extrimistische nep nep nep moslims die mijn lieve schone islam verkrachten.
De extrimisten doen alles wat allah verbiedt. mensen onthoofden, zelfmoordaanslagen onschuldigen vermoorden. De islam is in 25 jaar verandert in een terreurorganisatie niet te geloven waar zijn de imams die zich hier tegen over spreken. Ik als moslim hoop dat bush al die extrimisten vernietigt zodat de echte echte islam die eeuwen vredelievend was en respect had voor iedereen overblijft. Ik betwijfel ten zeerste of je een moslim bent. Anders zou je heel anders denken over die extremisten en als moslim mag je andere moslims niet als nep bestempelen.

Uitwassingen als aanslagen, onthoofdingen, ontvoeringen en alle andere zaken, komen voort uit politieke en sociale situaties en niet uit de Islam.

Coolassprov MC
06-11-04, 17:17
Geplaatst door ricknick3
Ik als moslim begin echt andere moslims te haten als ben laden, hamas en al die rare extrimistische nep nep nep moslims die mijn lieve schone islam verkrachten.
De extrimisten doen alles wat allah verbiedt. mensen onthoofden, zelfmoordaanslagen onschuldigen vermoorden. De islam is in 25 jaar verandert in een terreurorganisatie niet te geloven waar zijn de imams die zich hier tegen over spreken. Ik als moslim hoop dat bush al die extrimisten vernietigt zodat de echte echte islam die eeuwen vredelievend was en respect had voor iedereen overblijft.


:usa:

De eerste extreem-rechtse, nazistische, neo-liberale 'moslim' op maroc.nl (die niet weet wat Islam inhoud)?

Wat zijn trouwens ex-trimisten?
Zijn dat misschien ex-medewerkers van trim- of kapsalons?

Rode Smurf
06-11-04, 18:10
Geplaatst door Al Sawt
Uitwassingen als aanslagen, onthoofdingen, ontvoeringen en alle andere zaken, komen voort uit politieke en sociale situaties en niet uit de Islam.

Moslims hebben niet het alleenrecht op het lijden. Een groot deel van de wereldbevolking die in ellende leeft zijn Christenen.

Ik vraag me wel af hoe het dan komt dat we geen aanslagen zien in naam van Jezus.

Coolassprov MC
06-11-04, 18:14
Geplaatst door Rode Smurf
Ik vraag me wel af hoe het dan komt dat we geen aanslagen zien in naam van Jezus.

Nee? Geen geschiedenisles gehad, zeker?

Je vergeet ook dat Bush een nieuwe kruistocht is begonnen en nu al twee illegale oorlogen, invasies en bezettingen op zijn naam heeft staan. Het meest religieus-fundamentalistische land ter wereld is een Christelijk land; Amerika. One Nation Under God? Bush heeft gezegd dat hij door God is gekozen als president en niet door het volk (dat laatste kon hij (in 2000) niet eens zeggen zonder uitgelachen te worden)

De beste manier om de Oorlog Tegen Terreur te winnen door het 'Westen' is hun terrorisme ook mee te rekenen als wat het is; terrorisme en zichzelf te commiteren te stoppen met hun Terrorisme en participatie hierin.
Wat begon bij de genocide en superexploitatie van Indianen en Negers uit Afrika.

Een paar feiten;

-Het zijn Christelijke landen die de rijkste landen ter wereld zijn;
-Het waren Christenen met twee Wereldoorlogen op hun naam en tienduizenden moord-, lynchpartijen en verkrachtingen;
-Het waren Christenen als enige mensen die een atoombom op andere niet-christenen hebben gegooid;
-Het waren Christenen die hele mensenrassen hebben gekoloniseerd en tot slavernij gedreven; Afrikanen; de bulk van andere niet-christenen;
-Het waren Christenen die Genocide hebben gepleegd op een niet te evenaren schaal; op Joden, op Indianen bijvoorbeeld;
-Een natie waar grote aantallen Christenen wonen heet Amerika en:
a. detineert en kooit meer mensen per hoofd dan welke andere natiestaat (1. United States 1,799,582 (2000)
2. Russia 923,556 (2000));
b. zij vernietigen enorme grondgebieden om geldredenen;
c. hun steden hebben enorme aantallen dak- en thuislozen;
d. tienduizenden gevangen worden jaarlijks op brute wijze ter dood gebracht in naam van de Bijbel;

Dit bovenstaande rijtje lijkt uit haar verband gerukt, maar geeft ons wel mogelijkheden om Amerika en haar sympathisanten uit te dagen als ze lippendienst verlenen aan het idee van universiele humaniteit, terwijl ze claimen een Joodse timmerman te aanbidden.

Kan iemand zich een toekomst voorstellen, na het passeren van twee millennia, waar het veilig en gezond is te leven? Waar het water, de lucht en zelfs de zon niet bedreigd is?
Hoe ver is het ideaal van de realiteit?
Hoeveel van ons hebben de wonderen van deze Aarde verkocht voor geldstukken?
Hoeveel van ons horen de stem van God tussen het geknisper van geld?

senna4u
06-11-04, 19:23
Het heeft nauwelijks zin om met argumenten dit 'gevecht' aan te gaan. Net zo goed moslims walgen van het idee dat 'Nederlanders' denken dat elke moslim een fundamentalist is, is het ook onzinnig om dezelfde dingen te beweren over 'christenen'. Overigens zijn er enkele geschiedkundige fouten in geslopen (was Stalin christen?) en graag verwijs ik naar actuele kwesties zoals in Dafur.. maar goed, geen zin in modder smijten.. ik geloof ook niet dat alle moslims moordenaars en verkrachters zijn, zoals de moslims in Dafur nu momenteel hun 'geloof' belijden..

senna4u
06-11-04, 19:27
Geplaatst door Al Sawt
Ik betwijfel ten zeerste of je een moslim bent. Anders zou je heel anders denken over die extremisten en als moslim mag je andere moslims niet als nep bestempelen.

Uitwassingen als aanslagen, onthoofdingen, ontvoeringen en alle andere zaken, komen voort uit politieke en sociale situaties en niet uit de Islam.

Juist dat is het probleem! Het wordt tijd dat jullie WEL moslims die aanslagen plegen, anderen onthoofden, ontvoeren bestempelen als nep! Come on, waar staat jullie religie voor? Of horen aanslagen, onthoofdingen, ontvoeringen in het ABC van de koran? Waarom komen jullie niet gewoon op voor 'het goede' van de islam, die het kwade dat nep moslims in naam van allah veroordelen?

Al Sawt
06-11-04, 23:24
Geplaatst door senna4u
Juist dat is het probleem! Het wordt tijd dat jullie WEL moslims die aanslagen plegen, anderen onthoofden, ontvoeren bestempelen als nep! Come on, waar staat jullie religie voor? Of horen aanslagen, onthoofdingen, ontvoeringen in het ABC van de koran? Waarom komen jullie niet gewoon op voor 'het goede' van de islam, die het kwade dat nep moslims in naam van allah veroordelen? Kennelijk heb je geen kaas gegeten van politicologie en sociologie. 2 wetenschappelijke stromingen, die heel veel maatschappelijke en politieke zaken verduidelijken.


Laten we ze eventjes op de Islam en de Islamitische wereld gaan afvuren. Waarom komen zaken als ontvoeringen, aanslagen en politieke geweld voor? Dat komt door onderdrukking, uitsluiting en vervolging van staatswege, die werken ondergrondse tegenkrachten in de hand en zorgen ervoor dat de achterban van een verboden politieke partij radicaliseert. Kijk maar naar Islamitische bewegingen. Hun extremisme heeft niets te maken met de leer van de Islam, maar met de onderdrukking en daarmee voortvloeiende radicalisering. Reken daar bij de werkloze massa`s, die door sociale ellende geen heil zien in hun situatie, dan heb je een potentiele radicale achterban.

Dus Senna: Bespaar me je ongenuanceerde en achterlijke reactie, dat onthoofdingen en ontvoeringen essentiele onderdeel vormen van de Islam. In landen als Colombia en Congo, komen ook dergelijke uitwassingen voor. Hoe zal dat nou komen, Senna?

Al Sawt
06-11-04, 23:26
Geplaatst door Rode Smurf
Moslims hebben niet het alleenrecht op het lijden. Een groot deel van de wereldbevolking die in ellende leeft zijn Christenen.

Ik vraag me wel af hoe het dan komt dat we geen aanslagen zien in naam van Jezus. Kijk maar naar Colombia en Congo en voormalige Balkan! Voorbeelden genoeg, tenminste als je die oogkleppen afzet.

Al Sawt
06-11-04, 23:30
Geplaatst door senna4u
Overigens zijn er enkele geschiedkundige fouten in geslopen (was Stalin christen?) Hitler wel!'

Geplaatst door senna4u

en graag verwijs ik naar actuele kwesties zoals in Dafur.. maar goed, geen zin in modder smijten.. ik geloof ook niet dat alle moslims moordenaars en verkrachters zijn, zoals de moslims in Dafur nu momenteel hun 'geloof' belijden.. Waarom kijken we niet naar andere actuele en veel nijpender kwesties, zoals in Congo en Groot Merengebied(Cent. Afrika)?

Boerenkool
07-11-04, 00:16
Lekker belangrijk allemaal. Feit blijft dat er in Amsterdam gewoon een persoon met voorbedachte rade wordt afgeslacht. En dat alles uit naam van een geloof.

Al trek je de hele Winkler Prins, Grote Bosatlas, Bijbel, Koran, Pinkeltje, etc uit de kast; het blijft gewoon moord. Smerige moord.

papol
07-11-04, 10:52
Geplaatst door Al Sawt
Laten we ze eventjes op de Islam en de Islamitische wereld gaan afvuren. Waarom komen zaken als ontvoeringen, aanslagen en politieke geweld voor? Dat komt door onderdrukking, uitsluiting en vervolging van staatswege, die werken ondergrondse tegenkrachten in de hand en zorgen ervoor dat de achterban van een verboden politieke partij radicaliseert. Kijk maar naar Islamitische bewegingen. Hun extremisme heeft niets te maken met de leer van de Islam, maar met de onderdrukking en daarmee voortvloeiende radicalisering. Reken daar bij de werkloze massa`s, die door sociale ellende geen heil zien in hun situatie, dan heb je een potentiele radicale achterban.



En zo werd ook de Russische revolutie geboren met als gevolg ......... nog veel meer ellende, moord en doodslag!!

Meest bevreemdend dat met jou redenatie Saddam H nooit verjaagd is .... nu krijgt men hulp is het weer niet goed .......

Je moet eens wat meer onthoofdingen bekijken, kun je zien en horen hoe jouw Islam misbruikt word ...... Heb je er ooit aan gedacht dat dit soort extremisten het geloof misbruiken omdat ze weten dat 1miljard gelovigen hen nooit zullen veroordelen simpelweg omdat het medegelovigen zijn.

Zoals jezelf zegt :

Ik betwijfel ten zeerste of je een moslim bent. Anders zou je heel anders denken over die extremisten en als moslim mag je andere moslims niet als nep bestempelen.
de waarheid in een notedop ..


Gr.P

Coolassprov MC
07-11-04, 13:26
Geplaatst door senna4u
Juist dat is het probleem! Het wordt tijd dat jullie WEL moslims die aanslagen plegen, anderen onthoofden, ontvoeren bestempelen als nep!

Het is niet aan ons om mensen of moslims 'nep' te noemen; dat is een zaak van hen (en God). Zij (en God) weten het best wat zij zijn.

Je bedoelt afkeuring uiten over deze 'uitwassen'? Lees maar eens goed wat de meeste moslims schrijven en luister maar eens goed wat we zeggen.

Of is het in jouw filters blijven steken?

Ik heb mijzelf in de meest extreme vorm uitgesproken tegen deze atrocities!


Geplaatst door papol
Meest bevreemdend dat met jou redenatie Saddam H nooit verjaagd is .... nu krijgt men hulp is het weer niet goed .......

Als je niet hebt meegekregen wat er gebeurd was, voordat je geboren was, zul je altijd als een baby blijven redeneren.

Misschien verbaasd het je dat geen enkel volk graag bezet wil zijn door een buitenlandse millitaire macht die dat doet op basis van onzuivere motieven en waarvan de internationale gemeenschap geen mandaat heeft gegeven en de VN het een illegale oorlog heeft verklaard.

In maart 1991 was er een Shi’itische opstand tegen Saddam. Die waarschijnlijk was gelukt en Saddam een flinke trap onder de kont hadden gegeven van de troon af!
Irakese generaals rebelleerden en er waren genoeg Irakezen die een handje wilde helpen om Saddam het land uit te trappen.

Het grote probleem was dat de VS totale controle over het land had. Bovendien de volksopstand belette wapens te bemachtigen die ze hadden uit het Irakese leger. Erger nog, de VS gaf Saddam toestemming om met legerhelikopters en andere legermachines tienduizenden opstandelingen neer te maaien en de overlevenden te onderwerpen aan de meest brutale martelingen en vernederingen die je bedenken kan. Dit was de ergste misdaad van Saddam gepleegd met toestemming en toekijken van de VS.

Thomas Friedman van de New York Times zei, schaamteloos, dat het het beste is voor de VS om een stalen vuist bezittende Junta te hebben in Irak zoals Saddam; het enige is dat de naam Saddam geen mooie herinneringen oproept bij de mensen, dat was het nadeel, voor de rest was het niet beter te krijgen voor de VS.

Er is geen enkel Arabisch leider die geen marionet was of is van de VS. bovendien is er geen enkel Arabisch land waarvan de landsgrenzen, en het land op zich, niet getekend zijn door een voormalig westerse koloniale entiteit.

De situatie in Palestina, Kasjmir, Afghanistan, Pakistan en India, Irak en Koeweit, Spaanse Sahara en Marokko, etc., etc., zijn nog steeds actuele conflicten die rechtstreeks zijn ontstaan uit de koloniale geschiedenis.
Voor de dekolonisatie van Algerije hebben de Algerijnen het bloed van 2 miljoen martelaren moeten betalen.


Geplaatst door papol
Je moet eens wat meer onthoofdingen bekijken, kun je zien en horen hoe jouw Islam misbruikt word ...... Heb je er ooit aan gedacht dat dit soort extremisten het geloof misbruiken omdat ze weten dat 1miljard gelovigen hen nooit zullen veroordelen simpelweg omdat het medegelovigen zijn.

De Islam is heel duidelijk hoe te handelen met krijgsgevangen; ze moeten meer dan humaan behandeld worden en zo snel mogelijk vrijgelaten worden; de middelen kunnen nimmer het doel heiligen!

Bovendien moet een moslim gerechtigd zijn om een oordeel of iets uit naam van God te doen; niet iedere lamlul kan zich moslim noemen en dan woorden uitstoten of acties ondernemen!

Die onthoofdingen vallen, trouwens, in het niet bij de hele bezetting en invasie. Als we alle 40.000 onschuldige Irakese burgers op TV uit stukken zouden zien gereten worden, zou niemand het hebben over deze spectaculaire onthoofdingen.

Voor minder dan 2800 doden van 80 verschillende nationaliteiten op 11 september 2001, hebben ruim 50.000 Afghaanse moslims en ruim 35.000 Irakese moslims onder 500 ponds bommen begraven moeten worden. En dit is nog het begin!

Wat moet je als moslim als je 24uur per dag moslims en hun huizen vernietigd ziet worden met Amerikaanse bulldozers en ander Europees oorlogsmaterieel in Palestina en Irak?

En nu moeten wij moslims geloven dat wij dood en verderf rond zaaien en dat we een stelletje van beschaving gedepriveerde barbaren zijn; vijanden van de menselijkheid zijn.

Waarom moet ik mij verantwoorden voor wat iemand doet die zichzelf moslim noemt?

Terwijl niemand anders zich hoeft te verantwoorden voor wat in zijn naam gebeurd in de rest van de wereld?

Waarom zegt niemand wat over de 10-tallen Irakezen die dagelijks gekidnapt worden? Met de twee Italiaanse Simona's waren ook een Irakese man en vrouw die hulp verleenden; we hebben niet eens via de westerse media gehoord of ze wel of niet nog in leven zijn!!

Maar wat vindt je er van dat er twee illegale oorlogen, invasies en bezettingen, namelijk die in Irak en Afghanistan, plaatsvinden, uit jouw naam en jouw mandaat, namelijk jouw politieke stem?

Het cruciale verschil is dat geen moslim gekozen heeft voor Saddam, de Taliban of Al Qaida; wat anders dan de Europeanen en Amerikanen kunnen zeggen; zij hebben wel gestemd op hun regering (i.t.t. Bush in 2000; die was aangewezen door een rechter).

Geen moslim heeft gestemd voor Al Qaida, de Taliban, Saddam Hussein of de Irakese verzetsstrijders die doelmatige of ondoelmatige middelen gebruiken.

Boerenkool
07-11-04, 16:36
Geplaatst door Coolassprov MC

Geen moslim heeft gestemd voor Al Qaida, de Taliban, Saddam Hussein of de Irakese verzetsstrijders die doelmatige of ondoelmatige middelen gebruiken.

Wat een struisvogel tactiek. Ga me nou niet vertellen dat al deze lui op eigen beweging zo ver zijn gekomen.

Vraag me trouwens af waar het stemlokaaltje is voor de Al Qaida verkiezing.

Coolassprov MC
07-11-04, 17:50
Geplaatst door Boerenkool
Ga me nou niet vertellen dat al deze lui op eigen beweging zo ver zijn gekomen.

Al Qaida is een ''blow-back'' van de CIA. Vraag het maar aan Tatcher en Reagan; deze laatste heeft bijvoorbeeld ook spaceship Colomba gewijd aan de Taliban. De Taliban deden hem denken aan The Founding Fathers.

Osama Bin Laden, de Taliban en Al Qaida zijn geen uitvindingen van moslims! Zogenaamde moslimextremisten zijn het instrument!

George Galloway (ex-parlementslid voor Brits Labour) zat op de eerste rij toen Tatcher de Taliban losliet op Afghanistan, en hij waarschuwde haar met de woorden: ''You opened up the gates of hell upon the poor people of Afghanistan".


Geplaatst door Boerenkool
Vraag me trouwens af waar het stemlokaaltje is voor de Al Qaida verkiezing.

Vraag maar aan de mensen die voor George Bush hebben gestemd; beter had Al Qaida het niet kunnen treffen!

Extremisten geven elkaar werk!

Et voila!

De 1 is democratisch gekozen en de ander niet!

papol
07-11-04, 20:20
Geplaatst door Coolassprov MC
........

Maar wat vindt je er van dat er twee illegale oorlogen, invasies en bezettingen, namelijk die in Irak en Afghanistan, plaatsvinden, uit jouw naam en jouw mandaat, namelijk jouw politieke stem?

..............


Je redenatie doet me denken aan de jaren zestig, het linkse/communistische geleuter, doch ook het rechtse/nationalistische gezwam. Tekorten in je eigen systeem zijn altijd de schuld van de ander, je denkbeeldige vijand.

Overigens je redenatie is verwerpelijk, omdat je dezelfde argumentatie gebruikt die je van de ander zo verwerpelijk vind, alle schuld bij alle anderen leggen.

Mijn voordeel is dat ik bij strijdende partijen beide partijen mag en kan veroordelen, zelfs mag en kan ik voor beide partijen begrip op brengen.

Gr.P

Coolassprov MC
07-11-04, 20:51
Geplaatst door papol
Je redenatie doet me denken aan de jaren zestig, het linkse/communistische geleuter, doch ook het rechtse/nationalistische gezwam.

Alsof je het hebt meegemaakt, snotneus.


Geplaatst door papol
Tekorten in je eigen systeem zijn altijd de schuld van de ander, je denkbeeldige vijand.

Welk systeem? Welke vijand? Welke mijner citaten onderstempelen jouw gezwam?

Ik zeg alleen;
Hij (of zij) die zonder zonde is werpe de eerste steen!


Geplaatst door papol
Overigens je redenatie is verwerpelijk, omdat je dezelfde argumentatie gebruikt die je van de ander zo verwerpelijk vind, alle schuld bij alle anderen leggen.

Misschien ben je niet gewend om mensen te treffen die oorzaak en gevolg niet door elkaar halen; wen er maar aan voor je je doodergerd aan ze.

Bijvoorbeeld:

De VS is het enige land dat ooit door een panel internationale rechters van de WereldRechtbank veroordeeld is voor internationaal staatsterrorisme ; bovendien het enige land dat een VN-resolutie heeft geveto-ed die alle landen oproept het internationaal recht te respecteren .



Geplaatst door papol
Mijn voordeel is dat ik bij strijdende partijen beide partijen mag en kan veroordelen, zelfs mag en kan ik voor beide partijen begrip op brengen.

Misschien heb ik die luxe ook en kan ik die ook in de praktijk brengen ipv ermee te pronken in discussies?

Kan je misschien beginnen door in te gaan op mijn gebrachte feiten, argumenten en vragen n.a.v. jouw beschuldigen en naiviteiten i.p.v. nieuwe beschuldigen en naiviteiten te verspreiden die kant noch wal raken en tussen wal en schip belanden?

Coolassprov MC
07-11-04, 21:06
Geplaatst door klaaskop
We zijn d'r weer : 't is allemaal de schuld van het kapitaal...

Ga nou maar in op wat ik zeg, in plaats van me uit te maken voor Marx!


Geplaatst door klaaskop
Had Galloway niet riant wat smeergeld gekregen van Sadam,

Je bent in de war met Rumsfeld en onze eigen Bolkestijn.


Geplaatst door klaaskop
blijkt uit de huidige wanorde in Irak dat een dictator (zonder de wreedheden; eigenlijk net zoals Saddam begon ...) perfect in die regio past ...
(Hadden we de afgelopen 40 jaar ook beter hier kunnen hebben, in plaats van Rood, Paars en Groen...Maar dat allemaal ter zijde..)

Waarom geeft je dan ook niet toe dat je een nazi en facist bent?

Thomas Friedman van de New York Times zei, schaamteloos, dat het het beste is voor de VS om een stalen vuist bezittende Junta te hebben in Irak zoals Saddam; het enige is dat de naam Saddam geen mooie herinneringen oproept bij de mensen, dat was het nadeel, voor de rest was het niet beter te krijgen voor de VS.


Geplaatst door klaaskop
was het niet veeleer zo dat de opstand in 1991 op het einde van Golfoorlog I de VS níets deden,(...)

Lees het boek van papa Bush en je hebt een verhaal dat wat dichter bij de waarheid ligt, ok??

Als je goed had gelezen wat ik te melden wist je dat het probleem was dat de VS wel wat deden; opstandelingen beletten wapens te bezitten; Saddam toestemming geven helikopters en ander oorlogsmaterieel te gebruiken tegen zijn eigen mensen, etc.


Geplaatst door klaaskop
(...)júist om omringende moslimlanden niet voor het hoofd te stoten ?

Ha ha ha ha ha!!!!

Als je goed had gelezen wat ik te melden wist je dat het geen Arabisch leider geen marionet is van de VS. Wijlen koning Hoessein van Jordanie was openlijk zelfs ook CIA-agent; net asl dat nu Iyad Allawi en Hamid Karzai zijn.

Verdiep je eens in de materie, jongetje...

Djihed
07-11-04, 21:27
Geplaatst door Kid Capri
Ik neem aan dat je het in onze naam deed? Voor God en Vaderland, voor Allah en de trots van de rest van Marokkaans Nederland. Ik dank je voor je bijdrage aan deze maatschappij. Ik dank je voor het opkomen voor onze belangen in de samenleving, want zeg nou eens eerlijk: konden wij Theo aan?

Ik dank je voor de daad. En voor de gevolgen. Ik dank je voor de blik die een voorbijganger op straat mij zojuist toewierp. Ik dank je verder voor de reacties van mensen op de televisie, voor hartenkreet van rechtse politici en de bevestiging van vooroordelen.

Zo jong, 26 jaar. En nu al aan het front van een maatschappelijke strijd. Ik dank je voor de nieuwe werkelijkheid, voor de ellenlange discussie op tv, voor deze nieuwste pr-reclame voor ons geloof. Ik dank je verder voor mijn veiligheid. Voor de veiligheid van mijn buur, die van de meiden die aan islamitische uiterlijkheden te herkennen zijn. Voor de veiligheid van spelende kinderen en die van biddende geloofsgenoten.

Terwijl jij veilig zit opgeborgen in een huis van bewaring, zijn het onze moeders die boodschappen moeten doen...

Bedankt!

K.

Meskien! Miet dat je bent!

Mohammed Amin
07-11-04, 21:53
as salaam aleikoem wa raghmatoellahi wa barakatoehoe,

Allereerst Kid............
Bewondering voor jou, en bedankt dat je je gevoelens wil delen.

Djihed..........
Het getuigd van een zeer grote mate van intelligentie dat je op zo`n volwassen manier reageerd.
Middels deze reaktie plaats je jezelf in een situatie waarbij van jouw openingszin slecht het eerste woord in gedachten blijft hangen wanneer we aan je denken......... Meskien......


Voor de rest wil ik alleen het volgende kwijt............

Deze zandbak is groot genoeg voor ons allemaal om in te spelen.
Voeg niet te veel water(opsommingen van allerlei feiten fictief/non fictief) toe anders wordt het zand modder.
Er blijft dan niks anders over dan modder naar elkaar werpen.

salaam,

Eke
07-11-04, 21:58
citaat:"Nimmer zijn onder een beschaving zoveel mensen afgeslacht en is er zoveel leed toegebracht aan volkeren als tijdens de overheersing van de westerse cultuur"

dit is een citaat van..Uh...sorry...kan even niet terugkomen op de plek waar je naam staat, maar ik hoop dat je je eigen citaat herkent.

Ik heb nog lang niet alles gelezen hier, maar mijn oog viel op deze zin.

Het is afschuwelijk dat er zoveel leed in de wereld is.....

Maar ik denk dat dat komt door de tijd waarin we leven, nl.een-en-twintigste eeuw.Alles moet snel en je schrikt je wezenloos van de 'moderne' bommentapijten die neergelegd worden en ander wapentuig. Wat me ook raakt zijn jonge martelaren die zichzelf als wapentuig opwerpen, volgens mij is dat ook nieuw.....omdat er een verschil is tussen arm en rijk..of zie ik dat verkeerd?.

Waar zijn we in Godsnaam mee bezig ???

Vroeger was een strijd beperkt, tussen twee groepen die hun Goden aanbaden en die dan ten strijde trokken en elkaar aanvlogen.Ook niet zonder wreedheid!

En nu...nu lijkt het wel alsof alles grenzeloos uit de hand loopt. Alsof mensen zich niet meer de moeite geven om de tijd te nemen om konflikten op te lossen met elkaar, omdat ze niet de moeite nemen echt tot elkaar te komen en elkaar echt willen begrijpen.En dan zijn er nog een aantal verborgen agendapunten die je als gewoon mens niet weet, maar die naderhand, jaaaaren later, boven water komen..... zucht...

Man, wiens naam ik even niet op kan zoeken...jij geeft de schuld aan de Westerse samenleving,he ?
En jij bent Nederlander,he, net als ik.

Laten we ons gezamenlijk inzetten voor een betere samenleving, waar iedereen zich thuis kan voelen.
Wil je er over na denken ,.... ? Groeten van Eke


Ps. Ik heb net gezocht naar je naam, niet gevonden. Merk wel dat mijn stijl vergeleken met de mensen die hier discussieren op de laatste bladzijden van dit draadje anders is.Voel me nu opgelaten..het zij zo.

qpo
07-11-04, 22:04
Toch nog iemand gevonden met intelligentie. Kid mijn complimenten !
Ik zou willen dat er nog meer waren zoals jij, maar als ik zo links en rechts wat reacties bekijk op het forum moet ik helaas vast stellen dat er heel wat zijn die niet weten waar ze over praten.!

rinuz
07-11-04, 22:20
Geplaatst door Coolassprov MC

Dit bovenstaande rijtje lijkt uit haar verband gerukt, maar geeft ons wel mogelijkheden om Amerika en haar sympathisanten uit te dagen als ze lippendienst verlenen aan het idee van universiele humaniteit, terwijl ze claimen een Joodse timmerman te aanbidden.

Kan iemand zich een toekomst voorstellen, na het passeren van twee millennia, waar het veilig en gezond is te leven? Waar het water, de lucht en zelfs de zon niet bedreigd is?
Hoe ver is het ideaal van de realiteit?
Hoeveel van ons hebben de wonderen van deze Aarde verkocht voor geldstukken?
Hoeveel van ons horen de stem van God tussen het geknisper van geld?

Nederland staat meestal achter Amerika.
Dat is ook bij jou bekend.
Als je zoveel problemen hebt met het westerse gedachten goed,waarom woon je dan hier??
Als ik ergens anders zou gaan wonen is dat b.v niet in een Arabisch land,
omdat die er heel andere normen op na houden waar ik me niet in kan vinden.

Boerenkool
08-11-04, 09:03
Geplaatst door rinuz

Als ik ergens anders zou gaan wonen is dat b.v niet in een Arabisch land,
omdat die er heel andere normen op na houden waar ik me niet in kan vinden.

Dit is inderdaad een zeer goede vraag.
Waarom wil je in godsnaam zo graag in het Westen leven als je je niet kan vinden in de Westerse gedachten?

Het klinkt makkelijk, maar ga dan a.u.b. naar een land dat je wel bevalt (Marokko?). Of wil je dat toch ook weer niet omdat daar de levensstandaard bedroevend laag is?

Ik kom geregeld in Arabische landen en zou er voor geen goud willen wonen. De dwingende, intolerante houding jegens anderen is gewoon beklemmend. Als Westerling hoef je echt niet op enige sympathie te rekenen bij je eigen (niet-Islam) geloofsbeleidenis.

Tevens wordt het Westen vaak als hypocriet afgeschilderd. Ga dan a.u.b. een naar de UAE; daar lopen meer hoeren rond dan in heel Amsterdam. Tevens vliegen daar veel Arabieren van omringende landen heen om zich tegoed te doen aan alle zaken die zogenaamd verboden zouden zijn. En thuis de goede Moslim spelen.

Dan zwijg ik nog over de jonge Marokkanen in Nederland die enkel uitzijn op geld, BMW's, Nike's en ander Westers goed.

Coolassprov MC
08-11-04, 09:52
Geplaatst door rinuz
Als je zoveel problemen hebt met het westerse gedachten goed,waarom woon je dan hier??

Wat een dooddoener!

Antwoord:
1. Nederland is mijn land en geen ander!; Jouw ouders zijn die mensen die voor je gezorgd hebben en je hebben opgevoed en niet die mensen die een nachtje met elkaar gewipt hebben!
2. Nederland is een land waar je hoogstens gemarginaliseerd wordt voor je mening;

Als je van een land houdt,
en dat doe ik van Nederland en ook van 'het zogenaamde westen',
en omdat ik de vrijheid heb om te zeggen wat ik wil via o.a. dit maroc.nl-kanaal,
omdat ik ook nederlands burger ben,
vertel ik het de waarheid.

Onderdrukking en onrecht was en is nu eenmaal onderdeel van het 'westerse gedachtengoed'.

Na de zogenaamde 'westerse verlichting' vonden er nog altijd 2(!) WereldOorlogen plaats, werden er miljoenen en miljoenen mensen afgeslacht, gekoloniseerd en werden er ook twee atoombommen op de koppen van 100.000den burgers gegooid.

Het zou ons sieren om het heden en verleden te erkennen.

Als we dat niet doen, en geen vragen zouden stellen, en de staatsdoctrines voor lief nemen en 'brave burgers in lijn' worden, verworden we tot die verachte achterlijke cultuur waar jullie het zo graag over hebben!

Iemand die kritisch is, de deur wijzen, zonder met gelijke kritiek te komen, getuigt niet van beschaving maar van achterlijkheid!


Geplaatst door Boerenkool
Ik kom geregeld in Arabische landen en zou er voor geen goud willen wonen. De dwingende, intolerante houding jegens anderen is gewoon beklemmend. Als Westerling hoef je echt niet op enige sympathie te rekenen bij je eigen (niet-Islam) geloofsbeleidenis.

Waarom kom je daar dan 'geregeld'? Voor ''het geld, BMW's, Nike's en ander Westers goed''? Of ben je gewoon masochistisch?


Geplaatst door Boerenkool
Dan zwijg ik nog over de jonge Marokkanen in Nederland die enkel uitzijn op geld, BMW's, Nike's en ander Westers goed.

Knap hoe je kan zwijgen over iets, maar juist datgene toch noemen.

Dr0ffie
08-11-04, 10:09
Geplaatst door Coolassprov MC

Onderdrukking en onrecht is nu eenmaal onderdeel van het 'westerse gedachtengoed'.

Jou veronderstelling wil niet zeggen dat dat de waarheid is.
Jou waarheid misschien, niet de mijne.
In hoeverre hebben 2 wereldoorlogen te maken met westers gedachtengoed?

Nederland heeft een vreselijk verleden maar het zou jou sieren aandachtiger naar het heden te kijken.

marietje jansen
08-11-04, 10:17
natuurlijk wordt er in discussies gegeneraliseerd. zo ook nu, jammer genoeg. Net zoals er na een barbaarse (of beledig ik nu iemand) slachtpartij op een kritische nederlander de nuance zoek is. Ook bij mij. Het hoofd koel houden, niet wij-en-zij-denken, geen oorlogstaal gaan gebruiken, niet door wraakgevoelens overmand worden...ik geef het je te doen. en nu zijn er dus (logisch wel, vind je niet?) allerlei aanslagen op moskeeen en Islamitische scholen, en ik begrijp het wel. Want wie wierp de eerste steen?

hesa
08-11-04, 10:25
Geplaatst door marietje jansen
natuurlijk wordt er in discussies gegeneraliseerd. zo ook nu, jammer genoeg. Net zoals er na een barbaarse (of beledig ik nu iemand) slachtpartij op een kritische nederlander de nuance zoek is. Ook bij mij. Het hoofd koel houden, niet wij-en-zij-denken, geen oorlogstaal gaan gebruiken, niet door wraakgevoelens overmand worden...ik geef het je te doen. en nu zijn er dus (logisch wel, vind je niet?) allerlei aanslagen op moskeeen en Islamitische scholen, en ik begrijp het wel. Want wie wierp de eerste steen?

pffff.......
net zo min als ik een moord begrijp, begrijp ik ook niet een aanslag op een moskee of een basisschool.......
ik voel mij een verdrietig, ik weet soms niet meer wat ik nu moet vinden. ik ben bang, bang voor wat er gaat gebeuren, bang voor de toekomst van mijn kind.
ik ben moe van het verdedigen, moe van het uitleggen dat niet iedereen hetzelfde denkt. moe van het uitleggen dat de islam eigenlijk een vredelievende godsdienst is. moe van het uitleggen dat ik ontzettend veel lieve marokkanen ken........
en als ik mijn mond hou, dat mág ik niet doen. dan verloochen ik mijn eigen kind. dan verloochen ik de mensen die mij óók lief en dierbaar zijn.

Dr0ffie
08-11-04, 10:27
Geplaatst door marietje jansen
natuurlijk wordt er in discussies gegeneraliseerd. zo ook nu, jammer genoeg. Net zoals er na een barbaarse (of beledig ik nu iemand) slachtpartij op een kritische nederlander de nuance zoek is. Ook bij mij. Het hoofd koel houden, niet wij-en-zij-denken, geen oorlogstaal gaan gebruiken, niet door wraakgevoelens overmand worden...ik geef het je te doen. en nu zijn er dus (logisch wel, vind je niet?) allerlei aanslagen op moskeeen en Islamitische scholen, en ik begrijp het wel. Want wie wierp de eerste steen?

De eerste steen is overduidelijk gegooid uit de Moslim extremistische hoek. Met maar als 1 doel. Haat en verdeeldheid zaaien tussen de gewone burgers in dit land.
De vraag zou wellicht moeten zijn; hoelang kunnen gematigde moslims en niet moslims de verleiding weerstaan elkaar te gaan haten?
Die islam school is duidelijk een aktie van extreem rechts. Die hebben min of meer het zelfde doel. Op het moment dat dit soort dingen gedaan worden door de gewone man of vrouw uit de straat dan is het gruwelijk fout aan 't gaan.

De politiek bepaald hoe dit verhaal gaat eindigen...Laten we hopen dat 't een happy ending wordt...

marietje jansen
08-11-04, 10:30
[QUOTE]Geplaatst door Coolassprov MC
[B]Wat een dooddoener!



Als je van een land houdt,
en dat doe ik van Nederland en ook van 'het zogenaamde westen',
en omdat ik de vrijheid heb om te zeggen wat ik wil via o.a. dit maroc.nl-kanaal,
omdat ik ook nederlands burger ben,
vertel ik het de waarheid.

Onderdrukking en onrecht was en is nu eenmaal onderdeel van het 'westerse gedachtengoed'.
dit is dus dat rottige wij-en-zij-denken. Wat dacht je bv van Amerika, waar de helft (als het niet meer is) van de stemmers daar tegen Bush is.
Die het dus oneens is met de onderdrukking van Bush.

Na de zogenaamde 'westerse verlichting' vonden er nog altijd 2(!) WereldOorlogen plaats, werden er miljoenen en miljoenen mensen afgeslacht, gekoloniseerd en werden er ook twee atoombommen op de koppen van 100.000den burgers gegooid.
klopt. Oorlog en onderdrukking is van alle tijden. Maar wat dacht je van vrouwenkiesrecht, het rechtssysteem, gelijke behandeling, scheiding van kerk en staat, etc. Kom daar maar eens om in landen als Iran of Irak.

Het zou ons sieren om het heden en verleden te erkennen.
Zeker weten. En het zou ons sieren om de 'waarheid'van alle kanten te bekijken, en niet van de kant die het beste bij onze bestaande opvattingen past.

Als we dat niet doen, en geen vragen zouden stellen, en de staatsdoctrines voor lief nemen en 'brave burgers in lijn' worden, verworden we tot die verachte achterlijke cultuur waar jullie het zo graag over hebben!
mee eens!!!

marietje jansen
08-11-04, 10:40
hesa; mijn kind is 12 weken oud, een dochter. denk je niet dat ik bang ben voor de toekomst van mijn meisje??? het maakt het juist zoveel zorgelijker! ik wil niet dat ze opgroeid in oorlog of onderdrukking. maar het is juist het de-mond-snoeren die de extremistische islam blijkbaar voorstaat wat ik als gevaar zie. Niet de tegenreactie vanuit de nederlandse samenleving.

IbnRushd
08-11-04, 10:47
Zo te merken veel geassimileerde/geindoctrineerde marokkaanse zielen.
Waar is jullie vertrouwen in Allah gebleven? Waar is jullie imaan? Dat jullie zo bang zijn voor deze onislamitische daad zegt genoeg over jullie imaan (geloof).
Ik zou zeggen: lees meer de Qoran!

ps: theo verdiende de dood net als hirsi ali en haar kontelikker Wilders. En als het geen moslim was dan wel Volkert z'n broer :D

hesa
08-11-04, 10:48
Geplaatst door marietje jansen
hesa; mijn kind is 12 weken oud, een dochter. denk je niet dat ik bang ben voor de toekomst van mijn meisje??? het maakt het juist zoveel zorgelijker! ik wil niet dat ze opgroeid in oorlog of onderdrukking. maar het is juist het de-mond-snoeren die de extremistische islam blijkbaar voorstaat wat ik als gevaar zie. Niet de tegenreactie vanuit de nederlandse samenleving.

iedere moeder zal in deze tijd zich zorgen maken over de toekomst van haar kind.

nu is mijn dochter trots, trots dat zij geboren is in marokko. trots dat zij óók marokkaanse is.......
wanneer komt de dag dat zij zal verzwijgen waar zij is geboren? wanneer komt de dag dat zij wenste dat haar pa een hollander was?
nu begrijpt ze het nog niet zo allemaal. maar toen bij pim fortuin vroeg zij mij al; mama heeft die man ook een hekel aan mij?
en dat trof mij als een dolk in mijn hart.

Coolassprov MC
08-11-04, 11:00
Geplaatst door Dr0ffie
In hoeverre hebben 2 wereldoorlogen te maken met westers gedachtengoed?

Om deze vraag te kunnen beantwoorden, moeten we er vanuit gaan dat er zoiets bestaat als 'het westen' of 'westers gedachtengoed'.

Maar leg jij ons maar eens uit waarom het zo 'opmerkelijk' was, dat twee wereldoorlogen op Europees grondgebied begonnen zijn?

Als ik je een hint mag geven:
fundamentalistisch Christendom, Darwinisme, nazisme, expansionalisme, kolonialisme, imperialisme..


Geplaatst door Dr0ffie
Nederland heeft een vreselijk verleden maar het zou jou sieren aandachtiger naar het heden te kijken.

Vertel eens wat je ziet...

Coolassprov MC
08-11-04, 11:21
Geplaatst door Dr0ffie
De politiek bepaald hoe dit verhaal gaat eindigen...Laten we hopen dat 't een happy ending wordt...

Ha ha ha ha!

En jij? Jij hebt jouw 'stalen ballen' verloren?

Blijf je onderuitgezakt liggen kijken met een zak popcorn, kwijlend bij de woorden van Balkenende en Zalm, die jou gaan vertellen hoe je een goede burger moet blijven? Of ga je voor jezelf beginnen te denken?

Ha ha ha ha!

Hoe oud ben je trouwens?

Ha ha ha ha!

Wat doe je zometeen als blijkt dat Mohamed B. handelde als individu en dat er geen zier klopt van de complottheorie die de Nederlandse staat ons domme burgers aanreikt als verklaring voor de dood van theo?

Dr0ffie
08-11-04, 11:29
Geplaatst door Coolassprov MC
Om deze vraag te kunnen beantwoorden, moeten we er vanuit gaan dat er zoiets bestaat als 'het westen' of 'westers gedachtengoed'.

Maar leg jij ons maar eens uit waarom het zo 'opmerkelijk' was, dat twee wereldoorlogen op Europees grondgebied begonnen zijn?

Als ik je een hint mag geven:
fundamentalistisch Christendom, Darwinisme, nazisme, expansionalisme, kolonialisme, imperialisme..



Vertel eens wat je ziet...

Beide wereldoorlogen zijn niet uit fundementalische religie onstaan. Op zich al vrij opmerkelijk...
Je doet nu net alsof de Wereldoorlogen de enige conflicten zijn geweest op Europees grondgebied. Europa stond in brand, nederland heeft in 18 nog wat om die reden de grondwet gemaakt om zich daar tegen te beschermen. Ik identificeer dat meer als Westers gedachtengoed dan de dingen die jij noemt.

Fundamentalistisch Christendom is geen westers gedachtengoed, scheiding van kerk en staat weet je nog?
Kolonisatie? In welke eeuw leef jij?

Democratie is naar mijn idee Westers gedachtengoed. Europa heeft geleerd van de fouten uit het verleden.
Je moet 't meer zien als moderne beschaving vs islam, open samenleving vs gesloten samenleving ipv gedachtengoed.

Wat ik zie?

- Ik zie in Nederland een tolerante samenleving. Voor verbetering vatbaar maar de intenties zijn goed.
- We hebben allochtonen de afgelopen 20 jaar betutteld
- We zitten met een groep op hol geslagen Marokkaanse jongeren die echt de weg kwijt zijn.
- hoop dat het alsnog goedkomt met onze samenleving als onze regering maar daadkrachtig ingrijpt

Hoe zie jij 't heden?

Dr0ffie
08-11-04, 11:42
Geplaatst door Coolassprov MC
Ha ha ha ha!

En jij? Jij hebt jouw 'stalen ballen' verloren?

Blijf je onderuitgezakt liggen kijken met een zak popcorn, kwijlend bij de woorden van Balkenende en Zalm, die jou gaan vertellen hoe je een goede burger moet blijven? Of ga je voor jezelf beginnen te denken?

Ha ha ha ha!

Hoe oud ben je trouwens?

Ha ha ha ha!

Wat doe je zometeen als blijkt dat Mohamed B. handelde als individu en dat er zier klopt van de complottheorie die de Nederlandse staat ons domme burgers aanreikt als verklaring voor de dood van theo?

Voor jou informatie ik veracht Zalm en Bakellende...Niet dat 't je wat aangaat maar toch.

Niemand hoeft mij te vertellen hoe ik een braaf burger moet zijn of hoe ik moet denken. Dus bespaar me uw minachting alstublieft...

Ik vorm mijn mening op basis van de informatie die mij bereikt. Tot nu toe heb ik geen enkele reden aan te nemen dat hij alleen handelde.
Als u iets weet wat wij (domme burgers) niet weten hoor ik dat graag....

Coolassprov MC
08-11-04, 11:44
Geplaatst door Dr0ffie
Beide wereldoorlogen zijn niet uit fundementalische religie onstaan. Op zich al vrij opmerkelijk...B]

Geen antwoord op mijn vraag,...


Geplaatst door Dr0ffie
Ik identificeer dat meer als Westers gedachtengoed dan de dingen die jij noemt.

Bestaat dat?
'Westers gedachtengoed'?
Als dat zo is, vertel me dan waar ik het kan nalezen?
Als het zo is, komen we dit 'gedachtengoed' alleen maar in 'het westen' tegen?

Wat jij noemt heet een 'doctrine'.

QUOTE]Geplaatst door Dr0ffie
Fundamentalistisch Christendom is geen westers gedachtengoed, [/QUOTE]

Nee, wat dan? Het meest fundamentalistische land is een Christelijk land; de VS.

QUOTE]Geplaatst door Dr0ffie
scheiding van kerk en staat weet je nog? [/QUOTE]

Waar? Wederom een doctrine.

QUOTE]Geplaatst door Dr0ffie
Kolonisatie? In welke eeuw leef jij? [/QUOTE]

Jij leeft waarschijnlijk in de eeuwen dat kolonisatie niet uitgevonden was; kolonisatie is nog steeds een actueel fenomeen in de wereld; de naam is alleen veranderd.


Geplaatst door Dr0ffie
[B]Democratie is naar mijn idee Westers gedachtengoed.


Democratie is een universiele waarde ; heeft niets met het westen te maken; dat bestaat niet eens want de aarde is rond.

Jij gelooft in de strijd tussen goed en kwaad, superieur en inferieur, ik wens succes in jouw strijd en distantieer mezelf van dit fundamentalisme.

Dr0ffie
08-11-04, 12:17
Bestaat dat?
'Westers gedachtengoed'?
Als dat zo is, vertel me dan waar ik het kan nalezen?
Als het zo is, komen we dit 'gedachtengoed' alleen maar in 'het westen' tegen?

Wat jij noemt heet een 'doctrine'.
Ik begon niet over westers gedachtengoed...was jou term.
Ik beweer niet dat het bestaat. Ik zeg alleen wat ik denk dat het is als het zou bestaan. Weer is jou gedachte waarheid. Als je denkt alles te weten wat doe je dan op 't forum?


Geplaatst door Dr0ffie
Fundamentalistisch Christendom is geen westers gedachtengoed,

Nee, wat dan? Het meest fundamentalistische land is een Christelijk land; de VS.
We hadden 't over Europa.


Geplaatst door Dr0ffie
scheiding van kerk en staat weet je nog?

Waar? Wederom een doctrine.
Doctrine?


Geplaatst door Dr0ffie
Kolonisatie? In welke eeuw leef jij?

Jij leeft waarschijnlijk in de eeuwen dat kolonisatie niet uitgevonden was; kolonisatie is nog steeds een actueel fenomeen in de wereld; de naam is alleen veranderd.
Veranderd in? Democratie?



Democratie is een universiele waarde; heeft niets met het westen te maken; dat bestaat niet eens want de aarde is rond.
Waarom is dat geen Westers gedachtengoed? het is bedacht, in het westen...of...wacht even het westen bestaat niet. Weet je wel zeker dat de aarde rond is?
Maak je 't niet een beetje te ingewikkeld allemaal?


Jij gelooft in de strijd tussen goed en kwaad, superieur en inferieur, ik wens veel succes in jouw strijd! [/B]
Bedankt... :duim:

Coolassprov MC
08-11-04, 12:33
Geplaatst door Dr0ffie
Bedankt... :duim:

Alsjeblieft, Don Quichote!

rinuz
08-11-04, 13:20
Geplaatst door IbnRushd


theo verdiende de dood net als hirsi ali en haar kontelikker Wilders. En als het geen moslim was dan wel Volkert z'n broer :D

Wat vrede lievend.

rinuz
08-11-04, 13:40
Geplaatst door Coolassprov MC
[B]
Als je van een land houdt,
en dat doe ik van Nederland en ook van 'het zogenaamde westen',
en omdat ik de vrijheid heb om te zeggen wat ik wil via o.a. dit maroc.nl-kanaal,
omdat ik ook nederlands burger ben,
vertel ik het de waarheid.

Onderdrukking en onrecht was en is nu eenmaal onderdeel van het 'westerse gedachtengoed'.

Wat is de waarheid??
Westerse gedachtengoed is o.a vrije meningsuiting.
Onderdrukking en onrecht is in Nederland minimaal.Dus waar die opmerking op slaat ?????????????


Na de zogenaamde 'westerse verlichting' vonden er nog altijd 2(!) WereldOorlogen plaats, werden er miljoenen en miljoenen mensen afgeslacht, gekoloniseerd en werden er ook twee atoombommen op de koppen van 100.000den burgers gegooid.

Westerse verlichting?? Waar heb je het toch over.
Als Duidsland,japan in die tijd gewonnen hadden,was het dan een Duids/Japanse verlichting??




Iemand die kritisch is, de deur wijzen, zonder met gelijke kritiek te komen, getuigt niet van beschaving maar van achterlijkheid!

Ik ga niemand de deur wijzen.
Amerika doet veel verkeerd. Maar zij hebben wel gezorgd dat wij vrij kunnen zijn in alles.

Zo ook als de rust in Irak terug keert.
Hebben de mensen de kans om zich vrij te voelen. Mits ze zich zelf alsnog geen regeltjes op gaan leggen.

groetjes

Riddha
08-11-04, 15:13
Deze brief las Theodor Holman bij Barend en Van Dorp voor.


Beste Mohammed en vrienden,
Wat vervelend dat het zo gelopen is. We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag. We hebben ons lesje wel geleerd.

Gaat het een beetje met je been?

Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden, maar met een beetje respect naar elkaar toe lukt dat vast wel. Anders wordt het wéér zo'n kliederboel.

Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wél en niet mogen zeggen?

Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren. We zullen ons uiterste best doen om ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.

We schamen ons allemaal kapot. Mohammed. Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht valt ons zeker zeer aan te rekenen. Dit keer zijn we toch écht te ver gegaan. We steken de hand in eigen boezem.

Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen, want dat zul je hard nodig hebben, de komende tijd. We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen. Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.

Nou gozer, kop op, probeer 't van je af te zetten, morgen is er weer een dag en denk er maar aan, wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen.

Sterkte,

Tot schrijfs,

De vrienden van Theo van Gogh

imperial
08-11-04, 15:29
you guy's shouldn't get too touchy about, that fool should have kept his piehole shut!! now look at him; dead! on his way, too meet god, that same god he used to call pig, now he'll know who tha real pig is!!!
ironis isn't it? actually funny!!

Dr0ffie
08-11-04, 15:35
Geplaatst door imperial
you guy's shouldn't get too touchy about, that fool should have kept his piehole shut!! now look at him; dead! on his way, too meet god, that same god he used to call pig, now he'll know who tha real pig is!!!
ironis isn't it? actually funny!!
The only thing funny in here is you, yer a joke. Pls go tell someone that care...Because we don't.

Riddha
08-11-04, 15:49
You can never beat a man with words if he has an IQ of 25.

Dr0ffie
08-11-04, 15:52
Geplaatst door Riddha
You can never beat a man with words if he has an IQ of 25.
You give him too much credit :D

Rockindaddy
08-11-04, 17:15
Weer zo'n nieuwsgierige Hollander die eens komt kijken hier,en hopelijk ook op een gezonde wijze deel kan nemen aan deze of gene discussies die het gevolg van een EENMANSDAAD zijn.Maar waar we wel allemaal de gevolgen van moeten dragen,ook mijn eerste reactie was in de trend van K**marokaan en GVD die....(vul zelf maar in) maar ben nu weer bij zinnen gekomen en vindt dat we inderdaad samen een vuist moeten maken en niet de een tegen de ander want dat zet geen zoden aan de dijk.Oproepen gebezigd door "volksvertegewoordigers" zetten volgens mij iedreen op het verkeerde been.Laten we nu ook daadwerkelijk de daad bij het woord voegen en ons openstellen voor het geloof van een ander en dat respecteren zoals ik dat ook zal wensen.En hetgeen er nu hier en daar gebeurd,brandstichting,vernieling,explosies en al die haatdragende blikken keur ik ook ten zeerste af,mocht het zover komen dat ook in mijn woonplaats een wacht gelopen dient te worden voor de veiligheid van moskees en de mensen die daar HUN geloof willen beleiden dan geef ik mezelf bij deze op..Alleen als je samenwerkt aan elkaars veiligheid dan zal er ook voor onze kinderen nog zoiets bestaan als vrijheid van meningsuiting.

Rosita0323_
08-11-04, 17:25
Geplaatst door hesa
iedere moeder zal in deze tijd zich zorgen maken over de toekomst van haar kind.

nu is mijn dochter trots, trots dat zij geboren is in marokko. trots dat zij óók marokkaanse is.......
wanneer komt de dag dat zij zal verzwijgen waar zij is geboren? wanneer komt de dag dat zij wenste dat haar pa een hollander was?
nu begrijpt ze het nog niet zo allemaal. maar toen bij pim fortuin vroeg zij mij al; mama heeft die man ook een hekel aan mij?
en dat trof mij als een dolk in mijn hart.

Auw...auw, dit doet echt pijn, dit doet mij pijn Hesa. Jouw woorden treffen mij, de gedachte doet mij sidderen achter mn pc...

Ik ga door met mijn "kruistocht" over Nuance, dat is wat ik wel kan betekenen en ik zal niet zwijgen voordat ik een andere status heb als de "De roepende in de woestijn" op andere sites..!

dicksr
08-11-04, 17:27
Geplaatst door Rockindaddy
Laten we nu ook daadwerkelijk de daad bij het woord voegen en ons openstellen voor het geloof van een ander en dat respecteren zoals ik dat ook zal wensen.

Ik wens me niet open te stellen voor het geloof van wie dan ook, evenmin als ik verwacht dat iemand zich openstelt voor mijn geloof. Wat ik wel verwacht is dat wij allen elkaar erkennen als mensen, binnen een staat met bepaalde rechten en plichten (met elkaar in balans). Honoreer die rechten en plichten dan is religie geen issue meer. En zo hoort het ook in ONZE maatschappij, de maatschappij waarin hindoestanen, boedisten, islamieten, christenen, atheisten, animisten, joden en wat dies meer zij SAMEN leven.

Rosita0323_
08-11-04, 17:33
Geplaatst door hesa
iedere moeder zal in deze tijd zich zorgen maken over de toekomst van haar kind.

nu is mijn dochter trots, trots dat zij geboren is in marokko. trots dat zij óók marokkaanse is.......
wanneer komt de dag dat zij zal verzwijgen waar zij is geboren? wanneer komt de dag dat zij wenste dat haar pa een hollander was?
nu begrijpt ze het nog niet zo allemaal. maar toen bij pim fortuin vroeg zij mij al; mama heeft die man ook een hekel aan mij?
en dat trof mij als een dolk in mijn hart.

En die status houdt in: Niet meer uitgescholden te worden als een dom blondje die het opneemt voor anderen...die moslims knuffelt..

en ook: Dat mijn autochtone medelander op andere sites nu eens op gaat houden met de meest vreselijke uitspraken...

Boerenkool
08-11-04, 18:38
Geplaatst door MuMu
ik kan beter gaan janken!

Lijkt mij een goed plan. Als je deze thread volgt, is dit het enige wat je nog niet gedaan hebt. I.p.v. zelf met een duidelijke post te komen, voorzie je elke (al dan niet kritische) post van gekleurd commentaar.

Zo neutraal ben je dus niet zoals je vlaggetje doet vermoeden.

papol
08-11-04, 18:39
Geplaatst door MuMu
De Arabische landen worden vrijwel geheel bestuurd door puppets van de VS en
En weer gooi je alles en iedereen op 1 hoop..


de dwingende intolerante houding is in Nederland ook altijd en overal aanwezig.

En weer gooi je alles en iedereen op 1 hoop..


Nederlanders zijn er alleen wél meesters in om dat achter hun dagelijkse maskers te verbergen.

En weer gooi je alles en iedereen op 1 hoop..


Dat doen ze heel overtuigend en geraffineerd, maar hun handelen wijst wel uit dat onderhuids het tegenovergestelde gedacht wordt.

En weer gooi je alles en iedereen op 1 hoop..


Daar staat Holland al eeuwenlang wereldwijd om bekend: hun arrogantie, hypocrisie en doortraptheid.

En weer gooi je alles en iedereen op 1 hoop..



Juridisch is alleen MoB verantwoordelijk voor de daad.
Maatschappelijk zijn we echter met meer dan 16miljoen mensen in meer of mindere mate verantwoordelijk voor de onderlinge tolerantie. We laten teveel gebeuren zonder duidelijke grenzen te stellen. Rechten kun je slechts krijgen als je je verplichttingen nakomt.
We reageren met z'n allen hypocriet omdat het toevalling een BNer is, Tjoelker werd al veel eerder vermoord vanwege slechts één opmerking die een ander niet beviel.

Ik denk dat we met zijn allen gewoon veilig over straat willen lopen en dat iedereen met zijn poten van mij of jou afblijft.


Gr.P

Boerenkool
08-11-04, 19:00
Geplaatst door papol

Ik denk dat we met zijn allen gewoon veilig over straat willen lopen en dat iedereen met zijn poten van mij of jou afblijft.


Gr.P

Eens.

Verschil met deze moord en zinloos geweld (blijft nog steeds kutwoord) is dat bij Van Gogh voorbedachte rade was. En wel van een heel smerig fundamenteel soort.

Mohammed Amin
08-11-04, 19:56
as salaam aleikoem waraghmatoellahi wa barakatoehoe,

Voordat ik doorlees wou ik eerst nog even op jou reageren IbnRushd :


Geplaatst door IbnRushd
Zo te merken veel geassimileerde/geindoctrineerde marokkaanse zielen.
Waar is jullie vertrouwen in Allah gebleven? Waar is jullie imaan? Dat jullie zo bang zijn voor deze onislamitische daad zegt genoeg over jullie imaan (geloof).
Ik zou zeggen: lees meer de Qoran!

ps: theo verdiende de dood net als hirsi ali en haar kontelikker Wilders. En als het geen moslim was dan wel Volkert z'n broer :D

Ik zou u bij deze graag met uw eigen advies spreekwoordelijk om de oren slaan.
Denkt u dat hetgeen u pretendeerd te weten daadwerkelijk is wat islam inhoud ????

Vergeef me dat ik het zeg maar uw reactie is kenmerkend voor iemand wiens hart zwart gekleurd is, en waaruit alle goede eigenschappen van een moslim vertrokken zijn.


O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. (Koran 49: 13)

Wat valt hieruit op te maken ???

Dat je ieder mens ongeacht afkomst of religie met respect dient te behandelen.
immers zonder respect leer je de ander niet kennen.

Mohammed Amin
08-11-04, 19:57
Wat staat er in de Koran :

…En doe goed (aan anderen) zoals Allah u goed gedaan heeft; en schep geen wanorde op aarde, want Allah heeft hen, die onheil stichten, niet lief. (Koran 28: 77)

Onze Dawaah is het woord van islam te verspreiden, en mensen op de hoogte te brengen van hun schepper.
Hoe bereiken wij deze medemens ???
Door hem/haar te beledigen of te kleineren ?
Want op de wijze waarop u schrijft doet u inhoudelijk niets anders dan anderen beledigen.

Ik maak direct uit uw reactie op dat u per definitie vijandig staat tegenover een ieder die uw gedachtengoed niet hanteerd, maar uw gedachtengoed is niet dat van rechtvaardigheid.

Wat zegt de Koran :
O, gij die gelooft, weest voorstanders der rechtvaardigheid, getuigen voor Allah, zelfs al was het tegen uzelf, of ouders en verwanten. Hetzij rijk of arm, Allah is beter dan beiden. Volgt niet de begeerten, opdat gij niet onrechtvaardig zult zijn. En als gij de waarheid omzeilt of er u van afwendt, Allah is goed op de hoogte van wat gij doet. (Koran 4: 135)

Zelfs als we tegen onszelf of ouders moeten getuigen dan nog staat de rechtvaardigheid voorop.

Was de moord op Theo van Gogh gerechtvaardigd ????

Nogmaals persoonlijk was ik geen voorstander van Theo, maar mijn idee was altijd laat hem maar brabbelen want het slaat nergens op.

De eerste reactie die dit uitlokt is.........

Ja maar hij beledigd de islam !

Als we kijken naar de profeten(vrede zij met hen) die gestuurd waren om volkeren het woord van Allah(swt) te brengen, en we kijken naar de wijze waarop zij behandeld werden, dan hadden zij nog meer recht om een moord te begaan dan een ieder van ons.

Maar moorden deze profeten, of bleven zij geduldig en standvastig het woord herhalen zonder ook maar een slechte daad te doen ???

U weet het antwoord hoop ik, Ik weet het antwoord zeker !!

Mohammed Amin
08-11-04, 19:58
De volgende ractie is :

Ja maar, de mensen zijn tegen islam en ze behandelen ons moslims vijandig (teksten van Gogh, uitspraken Hirsi Ali)

Wat zegt de Koran :


O, gij die gelooft, weest oprecht voor Allah en getuigt met rechtvaardigheid. En laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest Allah, voorzeker, Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet. (Koran 5: 8)

Als een volk ons vijandig is dan dienen wij nog steeds ons gevoel voor rechtvaardigheid niet te verliezen.
Wees nu eens eerlijk, is de vijandschap die de profeten(vrede zij met hen) meegemaakt hebben enigzins te vergelijken met het makkelijke leventje dat wij leiden in deze hedendaagse maatschappij ???



"Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad…" (Koran 16:125)

Ik denk dat er weinig mensen zich aangesproken voelen tot de weg van onze Heer(swt) door uw gedrag of de woorden die u hanteerd.


Basseer uw gedrag een op de volgende aya :


"Het goede en kwade zijn niet gelijk. Daarom weerstaat (het kwade) door hetgeen best is. Dan ziet, degene met wie gij vijandschap hebt, hij zal als uw boezemvriend worden". (Koran 41: 34)

Geloof me u zult versteld staan met hoeveel respect niet moslims je kunnen behandelen, het enige dat ervoor gedaan hoeft te worden is jezelf openstellen voor de ander.


Moge Allah(swt) uw hart en ogen openen, en u leiden naar de vreedzaamheid van islam.

salaam,

rinuz
08-11-04, 22:23
Geplaatst door MuMu
En in die collectief aanvaarde, uitgeholde mantra-leugens geloof jij echt he?

hahahahahahaha!!... of nee, ik kan beter gaan janken!

of had je liever Duits gesproken, in een concentratie kamp??

Boerenkool
09-11-04, 00:04
Geplaatst door MuMu


Je krijgt wat tegengas, je gaat de inhoud uit de weg en je loopt je kans mis om je standpunt te verduidelijken! Ik snap het niet hoor.

Moet je beter opletten. Het is hier geen welles-nietus verhaal.

Ik geef aan dat ik strontziek wordt van de hypocrisie rond de Islam. Aan de ene kant wordt het Westen afgeschilderd als een helse samenleving. Aan de andere kant wordt dit juist volledig omarmd door vele Moslims (en nee; niet enkel Marokkanen).

Je kan wel een grote bek hebben naar alle posts die hier gemaakt worden, en ongeveer elke zinsnede haarfijn gaan analyseren; het verandert niets aan mijn perceptie (en die van ongetwijfeld vele andere Nederlanders).

isios
09-11-04, 00:26
Hoi allemaal,

Ik ben een autochtone Nederlander (jammer dat er nog steeds zo'n onderscheid is..) en ik wil even zeggen dat ik het waardeer dat jullie deze moord veroordelen.

Dit heeft naar mijn idee geen flikker met echt geloof te maken, want anders zou je het recht bij god laten en niet in eigen hand nemen...

Veel succes allemaal de komende tijd en ik hoop dat we er samen uit kunnen komen!

ps. Ik hoop dat jullie weten dat een overgrote meerderheid van de Nederlanders positief tegenover jullie staat!

Gene
09-11-04, 01:39
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wat een bullshit tekst !

Alle misére is te danken aan de haatzaaiers en beledigers....de Wildersen..de Elian's...de Verdonken....en van Gogh zelf

zij zijn het angst en haat zaaien...zij zijn het die bij gekken de knop overhalen

let maar eens op hoe deze lijken pikkers te werk gaan

Ga jij maar lekker knippen en plakken.......................

Dr0ffie
09-11-04, 08:19
Geplaatst door MuMu
Amen!
Denk maar niet dat de profeten zich lieten leiden door angst!
Allah is immers zo Almachtig, dat geen enkel aards fenomeentje daar afbreuk aan kan doen! Praat maar, schrijf maar, doe maar, beledig maar... Allah is onaantastbaar! Dat is echt GELOVEN! (en geloven hoeft helemaal niets met religie te maken te hebben).

Allah is onaantastbaar omdat hij niet bestaat. Daar wel eens over nagedacht? Mijn waarheid jou waarheid...

Dr0ffie
09-11-04, 08:23
Geplaatst door isios
Hoi allemaal,


Dit heeft naar mijn idee geen flikker met echt geloof te maken, want anders zou je het recht bij god laten en niet in eigen hand nemen...

WTF??
Dit heeft alles met geloof te maken. Mohamed B. had toestemming nodig van een hooggeplaatste Moslim om zijn daad te kunnen verantwoorden tov Allah. Als dit geen geloofsdaad is wat dan wel?

Wat is 't volgens jou...zinloos geweld? gewoon pappen en nathouden...

Dr0ffie
09-11-04, 08:33
Geplaatst door MuMu
En in die collectief aanvaarde, uitgeholde mantra-leugens geloof jij echt he?

hahahahahahaha!!... of nee, ik kan beter gaan janken!
En wie ben jij, Moslim, om ons een les te leren over onze eigen geschiedenis.
Je hebt wel lef te beweren dat onze opa's en oma's vader en moeders collectief aan 't liegen zijn om de waarheid (die jij doorhebt) voor ons te verhullen.
Zielig mannetje die je bent...

Tenzij je een keer met feiten komt adviseer ik je mond hierover te houden en respect te tonen voor de mensen die je van de vrijheid laten genieten die je nu hebt.

papol
09-11-04, 08:46
Geplaatst door MuMu
Wat gooi ik hier op 1 hoop? Leg eens uit.


De herhaling van de zin is cynisch bedoeld. Een hele groep wordt makkelijk aangesproken ter bevestiging van vooroordelen. Als tegenreactie zal dan meestal geroepen worden dat dit slechts een klein deel is. Aan de andere kant, bij een goede eigenschap zal de hele groep dit wel met twee handen aannemen ook al is het de prestatie van slechts één persoon. Als het nationale elftal wint hebben wij gewonnen, als ze verliezen is het hun schuld.


Leg mij eens de link uit die er volgens jou schijnt te zijn tussen de juridisch verantwoordelijke Mohammed B. en de onderlinge (in)tolerantie?
En nog een vraag: wie zijn "we"?

Publiekelijk is MoB al veroordeelt, juridisch slechts verdachtte. Bij voorgeleide zal hij aangeklaagd en moord ten lastte gelegd worden, de rechter beoordeelt naar de letter van de wet of hij schuldig of onschuldig is en spreekt een veroordeling uit naar de intentie van de wet. Indien achteraf blijkt dat TvG niet dodelijk getroffen is door kogels of het mes, word het plots zware mishandeling!

Geweld is als een berg, boven een bepaalde hoogte leid dit tot moord. Bij een smalle basis zal de berg nooit tot deze hoogte kunnen komen, echter indien we verbaal en fysiek geweld als normaal beschouwen is een brede basis gelegd voor een enorme berg waardoor het aantal moorden kan toenemen. En die brede basis zijn wij (jij, ik en 16.200.000 anderen in Nederland).

Gr.P

Coolassprov MC
09-11-04, 09:37
Geplaatst door Dr0ffie
Dit heeft alles met geloof te maken. Mohamed B.[B]

Lees de eigen woorden van de Amsterdammer op http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2004/11_november/08/binnenland/1108_Brief_vrienden_Van_Gogh_1245.xml

Ik heb nog nooit zoveel politiek in 1 brief gezien; hij tracht, weliswaar, desperaat en tevergeefs een fundering te vinden in de Islam. De enige fundering die hij voor zijn daad kan vinden is zijn eigen politieke frustratie.


Geplaatst door Dr0ffie
[B]Mohamed B. had toestemming nodig van een hooggeplaatste Moslim om zijn daad te kunnen verantwoorden tov Allah.

Je weet blijkbaar meer dan de politie en nationale recherche. Verder weet je meer dan wat een moslim weet, uitgezonderd een 'verdwaalde', namelijk dat je een hoogeplaatst iemand nodig hebt als tussen persoon om je daad te kunnen verantwoorden jegens God; dit kan niet verder van de Islam staan!

Niemand, met zijn hoofd opgeschroefd, kan toestemming geven voor zo een daad, laat staan 'deze daad verantwoorden jegens zijn schepper' in deze hoedanigheid.

1. De islam verbiedt agressie ten opzichte van onschuldige mensen;

2. Verantwoordelijkheid van het individu;

In de islam wordt een ieder aansprakelijk gesteld voor zijn eigen daden, niet voor die van anderen. Niemand hoeft de consequenties van de fouten van een ander te dragen, zelfs niet als het gaat om daden van een naast familielid. Dit is de ultieme vorm van rechtvaardigheid, verklaard in de nobele Koran, waar God zegt:

“Of is hij niet op de hoogte gebracht van wat in de geschriften van Mozes staat? En (de geschriften van) Abraham (Ibrahiem) die trouw was? Dat geen enkele drager de zonden van een ander zal dragen?” (Koran 53: 36-38).

Daarom is het walgelijk te zien dat sommige mensen- die in naam moslim zijn- agressie ontketenen tegen onschuldige mensen en hen als zondebok uitkiezen bij ieder meningsverschil dat zij met de autoriteiten van een land hebben!! Wat is dan de misdaad van de gewone man?

Moord is één van de vreselijke daden die door de islam als meest weerzinwekkend wordt beschouwd, zozeer dat sommige moslimgeleerden de mening zijn toegedaan dat berouw van een moordenaar niet door God, de Allerhoogste, aanvaard zal worden. In deze context bezien roepen we het vers uit de glorieuze Koran op, dat als volgt gaat:

“…dat voor wie een ziel doodt- niet (als vergelding) voor een ziel of voor het verderf zaaien op aarde- het is alsof hij alle mensen doodde en dat voor wie iemand laat leven, het is alsof hij alle mensen deed leven…..”(Koran 5: 32).
3. Doelen rechtvaardigen de middelen niet.

In de islam is er geen enkele plaats voor het idee ‘de resultaten rechtvaardigen de middelen’. Het is onaanvaardbaar goede doelen te bereiken door middel van slechte daden. In het zelfde licht kunnen we aalmoezen plaatsen die bijeen gebracht worden uit verboden opbrengsten, uit zaken die niet halaal (geoorloofd) zijn. In deze context halen we het vers uit de nobele Koran aan, die vertelt:

‘Voorwaar! God is Goed en accepteert nimmer iets wat niet goed is’.

Maar ik denk dat jouw soort mensen niet hoeft te wachten op een aanleiding om de Islam te bashen en te dissen, hoewel je wel graag de indruk zou willen wekken dat het op een aanleding of zelfs fundatie gebouwd is.

1 ding snap ik alleen niet; waarom je niet 1 kamer kunt zitten met zo een zogenaamde 'moslimextremist'; jullie hebben dezelfde doom-gedachten en denken in dezelfde termen en middelen als het gaat om jullie 'maatschappij-kritiek'

Coolassprov MC
09-11-04, 09:46
Geplaatst door Dr0ffie
En wie ben jij, Moslim, om ons een les te leren over onze eigen geschiedenis.

Je moet echt een allochtone, monotone moslim zijn om maatschappijkritisch of kritisch tegen de staat van een land te zijn, he?

Aangezien de Islam veel met de Europese geschiedenis te maken heeft dan jij weet, bijvoorbeeld dat Spanje onderdeel was van het Islamitisch rijk, moet je eerst maar eens gaaan verdiepen in de boeken.

Onze M.C. Escher was geinspireerd door de Islamitische kunt in de mozaieken uit Zuid-Spanje.


Geplaatst door Dr0ffie
Je hebt wel lef te beweren dat onze opa's en oma's vader en moeders collectief aan 't liegen zijn om de waarheid (die jij doorhebt) voor ons te verhullen.
Zielig mannetje die je bent...

Misschien is het wel een zielig vrouwtje ?
En ze heeft het over de staat en niet over jouw grootmoeder of grootvader. Als je iets zoekt om trots op te zijn, moet je dat niet zijn op je staat. Staten zijn altijd gewelddadige instellingen geweest.


Geplaatst door Dr0ffie
Tenzij je een keer met feiten komt adviseer ik je mond hierover te houden en respect te tonen voor de mensen die je van de vrijheid laten genieten die je nu hebt.

Die 'vrijheid' waar jij het over hebt houdt hier op?

Geef ons eens een beknopte en sluitende definitie van wat jij 'vrijheid' noemt? Geen omschrijving of benadering, graag.

Coolassprov MC
09-11-04, 10:06
Geplaatst door papol
En weer gooi je alles en iedereen op 1 hoop..

En weer gooi je alles en iedereen op 1 hoop..

En weer gooi je alles en iedereen op 1 hoop..

En weer gooi je alles en iedereen op 1 hoop..

En weer gooi je alles en iedereen op 1 hoop..


Je deed er beter aan om voorbij de ogenschijnlijke generaliserende stereotype te kijken en de tendenzen te zien die heersen in de Nederlandse maatschappij; net zoals de tendens die jij ziet;


Geplaatst door papol
Ik denk dat we met zijn allen gewoon veilig over straat willen lopen en dat iedereen met zijn poten van mij of jou afblijft.


Geplaatst door papol
Juridisch is alleen MoB verantwoordelijk voor de daad.
Maatschappelijk zijn we echter met meer dan 16miljoen mensen in meer of mindere mate verantwoordelijk voor de onderlinge tolerantie. We laten teveel gebeuren zonder duidelijke grenzen te stellen. Rechten kun je slechts krijgen als je je verplichttingen nakomt.
We reageren met z'n allen hypocriet omdat het toevalling een BNer is, Tjoelker werd al veel eerder vermoord vanwege slechts één opmerking die een ander niet beviel.

Ik denk dat we met zijn allen gewoon veilig over straat willen lopen en dat iedereen met zijn poten van mij of jou afblijft.

Helemaal mee eens; slechts 1 toevoeging; in de Tweede Kamer en daarbuiten, en op TV moeten we niet toestaan dat een bepaalde groep politiek wordt uitgemolken.

Theo van Gogh en Ayaan kunnen ook aangesproken worden op hun verantwoordelijkheid en positie in de maatschappij als ze mensen beginnen te beledigen om politieke redenen of om aanzien te krijgen.

Theo van Gogh en Hirschi Ali-sympathysanten verschuilen zich achter hen, omdat ze denken dat zij zich hebben aangemeld als hun persoonlijke kogelvangers.

Hoevelen van ons weten waar we het over hebben als we het hebben over 'vrijheid en democratie'? Hoevelen van ons zijn bereid ervoor het leven te geven?

Als je een concurentie- of prestatiemaatschappij wilt, waarbinnen het recht van de sterkste geldt, moet je ook niet raar op kijken als mensen met de ruggen tegen elkaar staan en elkaar te lijf gaan.

Terreur, geweld en racisme zijn geen zieke verschijnselen in een gezonde maatschappij maar andersom !

Als dit een gezonde samenleving was en is met een gezonde politiek, was deze moord niet zo geinterpreteerd als het was in de eerste minuten en daarna door de twee eerder vermeldde (politiek en maatschappij). Er is alleen maar olie op het vuur gegeooid door hen die beweren onze opinies te maken en ons te vertegenwoordigen, en hebben het volk de keuze gegeven te kiezen tussen 'Jihaad', razzia's of een nieuwe Kristallnacht.

Dr0ffie
09-11-04, 11:03
Je weet blijkbaar meer dan de politie en nationale recherche. Verder weet je meer dan wat een moslim weet, uitgezonderd een 'verdwaalde', namelijk dat je een hoogeplaatst iemand nodig hebt als tussen persoon om je daad te kunnen verantwoorden jegens God; dit kan niet verder van de Islam staan!

Niemand, met zijn hoofd opgeschroefd, kan toestemming geven voor zo een daad, laat staan 'deze daad verantwoorden jegens zijn schepper' in deze hoedanigheid.
Was all over the news en politie en AIVD zijn op zoek naar het persoon die hem toestemming heeft gegeven.


1. De islam verbiedt agressie ten opzichte van onschuldige mensen;
Tis maar hoe je je geloof interpreteert.
Christendom verbiedt dat ook. Je moest eens weten hoeveel onschuldigen zijn verbrand in naam van de heilge geest...
Jij beweert dus dat moorden gepleegd door Moslims extremisten niets met religie te maken hebben? Haal aub je kop eens uit je eigen reet met je halfzachte intellectuele gewauwel...je bent zo vermoeiend....


Maar ik denk dat jouw soort mensen niet hoeft te wachten op een aanleiding om de Islam te bashen en te dissen, hoewel je wel graag de indruk zou willen wekken dat het op een aanleding of zelfs fundatie gebouwd is.
Ik heb weerzin tegen elke vorm van geloof. Het zorgt alleen maar voor ellende. Zolang trieste gevallen zoals jij blijft ontkennen dat het uit geloof vandaan komt zullen we er voorlopig niet van verlost zijn.

Dr0ffie
09-11-04, 11:12
Geplaatst door Coolassprov MC
[B][QUOTE]Je moet echt een allochtone, monotone moslim zijn om maatschappijkritisch of kritisch tegen de staat van een land te zijn, he?

Aangezien de Islam veel met de Europese geschiedenis te maken heeft dan jij weet, bijvoorbeeld dat Spanje onderdeel was van het Islamitisch rijk, moet je eerst maar eens gaaan verdiepen in de boeken.

Onze M.C. Escher was geinspireerd door de Islamitische kunt in de mozaieken uit Zuid-Spanje.
Who gives a shit? Denk dat wij in Nederland niet weten van de Moren? Volgens mij zijn ze zelfs t/m italie aan toe geweest. Wat heeft dat met iets te maken behalve dat zwarte Piet een Moslim is? Ik reageerde over die bullshit post over WWII en leugens die daarover verteld zijn.
Aangezien jij toch alle antwoorden weet en graag voor anderen antwoord, leg jij dan eens uit wat de leugens zijn. Wellicht ontken je ook dat de holocaust heeft plaatsgevonden.



Misschien is het wel een zielig vrouwtje ?
En ze heeft het over de staat en niet over jouw grootmoeder of grootvader. Als je iets zoekt om trots op te zijn, moet je dat niet zijn op je staat. Staten zijn altijd gewelddadige instellingen geweest.
Tja als (ze) niet uitlegd wat ze bedoelt krijg je misverstanden. Als je zo weinig vertrouwen hebt in onze staat doe ons een plezier verhuis naar een (moslimland) waar alles zo geweldig is...



Die 'vrijheid' waar jij het over hebt houdt hier op?
Zucht.... wat bedoel je daar nou weer mee?

Coolassprov MC
09-11-04, 11:15
Geplaatst door Dr0ffie
Haal aub je kop eens uit je eigen reet (...)

Wie schijt hier uit zijn bek?

'Ze' hebben echt zitten te wachten met 'de vreselijkste dingetjes' te doen, tot ze er waren he? Die Heilige boeken?

Gek dat er, samen met mij, miljoenen gelovigen zijn die wat anders lezen dan wat jij uit die Boeken leest.

Zwak om wat boeken en een geloof de schuld te geven van wat mensen doen, vindt je ook niet?

Dr0ffie
09-11-04, 11:19
Je bedoelt waarschijnlijk "kom eens met een mening en laat de feiten achterwege, want die pruim ik niet!".
M.a.w.: een mening mag je uiten, maar kom niet aan met feiten want die klinken mij niet welgevallig in de oren.

Jij roept dat wij de mantra leugens geloven over WWII die ons opgehangen zijn.
Ik vraag jou om feiten voordat je zoiets ongefundeerd roept. Heb ik nog niet gehoord.
Over welke leugens heb je het precies?

Ik weet redelijk veel over de oorlog en heb er veel over gelezen. Als ik wat gemist heb hoor ik dat graag van jou...

Dr0ffie
09-11-04, 11:29
Geplaatst door Coolassprov MC
Wie schijt hier uit zijn bek?

'Ze' hebben echt zitten te wachten met 'de vreselijkste dingetjes' te doen, tot ze er waren he? Die Heilige boeken?

Gek dat er, samen met mij, miljoenen gelovigen zijn die wat anders lezen dan wat jij uit die Boeken leest.

Zwak om wat boeken en een geloof de schuld te geven van wat mensen doen, vindt je ook niet?
Mensen zijn altijd al bruut geweest...no disagree there...
Maar uit naam van een hogere macht zijn toch wel de vreselijkste dingen gedaan.
- De spanjaarden die zo'n beetje de hele Americanas hebben uitgemoord in naam van God.
- Taliban regime
- Inquisitie
- kruistochten
En ga zo maar een uurtje door.

Wil je ontkennen dat de grootste moordpartijen uit naam religie gedaan zijn?

Dr0ffie
09-11-04, 11:39
En in die collectief aanvaarde, uitgeholde mantra-leugens geloof jij echt he?

hahahahahahaha!!... of nee, ik kan beter gaan janken!
Dit was jou antwoord/vraag. Ik de vraag veronderstel je dat wij de leugens geloven. Nu vraag ik je nog een keer...Over welke leugens heb jij het. Kunnen wij antwoorden of wij die geloven ja of nee...


Neen, ik VROEG het aan je.
Goed lezen is moeilijk, dat begrijp ik best.
Je vroeg het aan Rinuz niet aan mij.
Moeilijk he lezen...

Coolassprov MC
09-11-04, 11:44
Geplaatst door Dr0ffie
Who gives a shit? (...)
Wat heeft dat met iets te maken behalve dat zwarte Piet een Moslim is? (...) Ik reageerde over die bullshit post over (...)
en leugens die daarover verteld zijn. (...)
Aangezien jij toch alle antwoorden weet (...)
leg jij dan eens uit wat de leugens zijn. (...)
Wellicht ontken je ook dat de holocaust heeft plaatsgevonden. (...)

Dit is echt een serieuze vraag; ben jij misschien Ebru Amar incognito? Als dat zo is, wens ik je sterkte met het verschrikkelijke verlies van de man die aan wie jij aan jouw 'prestige' te danken hebt.

Maar nu hij er niet meer is om je verder te helpen met je carriere, raadt ik je aan om zijn dood zoveel mogelijk te gebruiken en uit te knijpen teneinde optimaal gebruik te maken van zijn stuiptrekkingen en toch nog de status van schreeuwTurk te onstijgen.

Als je er zometeen mensen zijn die eerlijk tegen je durven te zijn, zul je weldra uit je psychotische lijden verlost worden nadt je doorverwezen bent naar een goede psycho-therapeut die niet schuwt om electro-shoktherapie op je brein (of wat daar in de plaats van zit) toe te passen.


Geplaatst door Dr0ffie
Wellicht ontken je ook dat de holocaust heeft plaatsgevonden. (...)

Welke holocaust?


Geplaatst door Dr0ffie
Als je zo weinig vertrouwen hebt in onze staat doe ons een plezier verhuis naar een (moslimland) waar alles zo geweldig is...

Zo leuk was ie nou ook weer niet. [Sou.]


Geplaatst door Dr0ffie
Zucht.... wat bedoel je daar nou weer mee?

Geef ons eens een beknopte en sluitende definitie van wat jij 'vrijheid' noemt? Geen omschrijving of benadering, graag.

Coolassprov MC
09-11-04, 11:49
Geplaatst door MuMu
Ja, en dan "vergeet" je voor de volledigheid de ismes op te noemen die onder hun vlag anderen afslacht(t)en en de organisaties die de mondiale ongelijke verdeeldheid in stand houden, waardoor ook dagelijks miljoenen nodeloos sterven (noem ik Afrika die bewust en systematisch gedecimeerd wordt door zogenaamde hongersnoden, oorlogen en politieke wanregimes etc.)

- socialisme
- fascisme
- marxisme
- stalinisme
- nationalisme
- chauvinisme
- generalisme

allemaal goddeloze religies (politiek genaamd) die tot een ander isme leiden: fanatisme. Als je deze ismes er ook bijvoegt heb je gelijk ja.

Je bent een Gods geschenk! ;)

Dr0ffie
09-11-04, 11:53
Geplaatst door MuMu
Ja, en dan "vergeet" je voor de volledigheid de ismes op te noemen die onder hun vlag anderen afslacht(t)en en de organisaties die de mondiale ongelijke verdeeldheid in stand houden, waardoor ook dagelijks miljoenen nodeloos sterven (noem ik Afrika die bewust en systematisch gedecimeerd wordt door zogenaamde hongersnoden, oorlogen en politieke wanregimes etc.)

- socialisme
- fascisme
- marxisme
- stalinisme
- nationalisme
- chauvinisme
- generalisme

allemaal goddeloze religies (politiek genaamd) die tot een ander isme leiden: fanatisme. Als je deze ismes er ook bijvoegt heb je gelijk ja.

Maar maak wel onderscheid tussen geloof en religie.
Ook dat ontken ik niet.
Maar die ismes waren er nog niet voordat Allah en Jesus Christus om de hoek kwamen kijken. Wellicht kun je stellen dat religies de grondleggers van geweld zijn. Expansionisme van de geloofsovertuiging zorgden voor bekering of dood voor miljoenen lang voordat communisme of ander ismes dat deden.
Naar mijn idee ook de tegenstellingen die we nu in de wereld hebben tussen christendom en islam.

Dr0ffie
09-11-04, 12:00
Geplaatst door Coolassprov MC
[B]Dit is echt een serieuze vraag; ben jij misschien Ebru Amar incognito? Als dat zo is, wens ik je sterkte met het verschrikkelijke verlies van de man die aan wie jij aan jouw 'prestige' te danken hebt.

Maar nu hij er niet meer is om je verder te helpen met je carriere, raadt ik je aan om zijn dood zoveel mogelijk te gebruiken en uit te knijpen teneinde optimaal gebruik te maken van zijn stuiptrekkingen en toch nog de status van schreeuwTurk te onstijgen.

Als je er zometeen mensen zijn die eerlijk tegen je durven te zijn, zul je weldra uit je psychotische lijden verlost worden nadt je doorverwezen bent naar een goede psycho-therapeut die niet schuwt om electro-shoktherapie op je brein (of wat daar in de plaats van zit) toe te passen.

Waar de hell heb je 't over? Je praat in raadsels

francis21
09-11-04, 12:05
Geplaatst door MuMu
Ja, en dan "vergeet" je voor de volledigheid de ismes op te noemen die onder hun vlag anderen afslacht(t)en .....

- socialisme
- fascisme
- marxisme
- stalinisme
- nationalisme
- chauvinisme
- generalisme

allemaal goddeloze religies (politiek genaamd) die tot een ander isme leiden: fanatisme. Als je deze ismes er ook bijvoegt heb je gelijk ja.

Maar maak wel onderscheid tussen geloof en religie.

De dictators van deze stromingen spelen zelf voor god. Dictators van religieuze ismen pretenderen een directe telefoonlijn met god te hebben en dat die god hen het recht geeft voor god te spelen.
Wat al die ismen gemeen hebben is dat zij de absolute waarheid menen te weten en dat niemand daar anders over mag denken, of kritische vragen mag stellen. Het is WIJ - de blind gehoorzamen aan de ismen - versus ZIJ. En die ZIJ worden het zwijgen opgelegd, omdat zij een bedreiging zijn voor de macht van de dictators.
F.

Dr0ffie
09-11-04, 12:06
Wie moet er dan zometeen jouw ongelovige lijf van jouw ongelovige kop scheiden, en de video hiervan versturen aan De Leukste Thuis?
Kan ik hieruit opmaken dat je vind dat van Gogh z'n verdiende loon heeft gekregen?
Ik heb jou niet gedreigd maar dit is een serieuze doodsbedreiging. Doe je met iedereen op dit forum die jou niet serieus neemt?

Dr0ffie
09-11-04, 12:09
Geplaatst door MuMu
Dit was mijn antwoord op jouw bewering ja! Dus wat betekent dat?
Dat jij iets beweerd hebt wat een leugen is. Dus wat doe je dan om te weten te komen wat die bewering ook alweer was?? Teruglezen van wat jij zelf beweerd hebt..
Lees je eigen bewering terug en je hebt de leugen te pakken..
Zo simpel is het nou! Gewoon een beetje scherp blijven.

(ik moet ook echt alles uitspellen en voorkauwen he)
Doe mij dan even een plezier en copy paste je uitleg over welke leugens je het hebt. Overduidelijk zie ik je post dus over het hoofd. Ik kan het niet vinden.

Coolassprov MC
09-11-04, 12:15
Geplaatst door Dr0ffie
Kan ik hieruit opmaken dat je vind dat van Gogh z'n verdiende loon heeft gekregen?

Nee, maar je mag het wel.


Geplaatst door Dr0ffie
Ik heb jou niet gedreigd maar dit is een serieuze doodsbedreiging.

Als ik had geweten dat je dood kan gaan als het hoofd van de romp gescheiden wordt, had ik het niet geschreven. Sorry.


Geplaatst door Dr0ffie
Doe je met iedereen op dit forum die jou niet serieus neemt?

Nee, alleen mensen die bijzonder vol met poep zitten en dit ook uitwerpen m.b.v. het cognitieve gedeelte van hun lichaam (waar dit ook mag zitten).

En tot nu ben jij de eerste die aan deze beschrijving voldoet.

Geef ons eens een beknopte en sluitende definitie van wat jij 'vrijheid' noemt? Geen omschrijving of benadering, graag.

Dr0ffie
09-11-04, 12:41
Geplaatst door MuMu
Kun je je niet meer herinneren wat je zelf gepost hebt?
Laat maar...Ik geef 't op.

Vele Nederlanders verachten het buitenland beleid van de US. Ik ook. Maar toch hebben wij hier in Nederland veel aan ze te danken waaronder onze vrijheid.
Het waren de geallieerden (onder leiding van de amerikanen) die ons land bevrijden. En ja er vochten ook Markokkanen mee in de bevrijding van Europa, dus begin daar aub niet over.
Met andere woorden zonder Amerika hadden we wellicht geen vrij land geweest. Vergeef ons onze stomheid dat we daar nog steeds respekt voor hebben. Landen laten zich nog steeds leiden door sentimenten uit 't verleden. Onze trouwe bondgenootschap met Amerika komt daar vandaan. Onze onvoorwaardelijke (onterechte) steun aan de Israeli's uit schuld voor wat hun is aangedaan onder onze ogen in 40-45. Je ziet dat het verleden nog steeds een grote impact heeft.

Dus als jij je afvraagt of wij de leugens geloven waar jij het over hebt is het toch niet vreemd dat ik wil weten welke leugens.
Ik hoef het al niet meer te weten want blijkbaar wil je niet de moeite nemen uit te leggen wat je bedoelt.

Coolassprov MC
09-11-04, 12:41
Geplaatst door MuMu
Verbanden van oorzaak en gevolg is sowieso een beetje een probleem voor je, hihihi!!

Hij ook al?

Coolassprov MC
09-11-04, 12:43
Geplaatst door Dr0ffie
Maar toch hebben wij hier in Nederland veel aan ze te danken waaronder onze vrijheid.
(...)

Dat praat alles weer goed, he? Over dogmatiek gesproken.

Nogmaals en nogmaals:

Geef ons eens een beknopte en sluitende definitie van wat jij 'vrijheid' noemt? Geen omschrijving of benadering, graag.

Coolassprov MC
09-11-04, 12:48
Geplaatst door MuMu
Daar wacht ik nu ook inmiddels al 3 dagen op!
Krijg gewoon geen antwoord!

Mensen denken dat democratie en vrijheid altijd Siamese tweelingen zijn. :koppel:

Ook zo een indoctrinatie.

Denken zonder te weten en weten zonder gedacht te hebben. :slapen:

Coolassprov MC
09-11-04, 12:54
Geplaatst door MuMu
Hey Droffie, bedankt voor je dankbaarheid voor mijn research- en uitleg-werk dat ik je gratis heb verschaft! Ik doe nog eens wat belangeloos! :moe:

Om maar het Boek aan te halen dat hij zo veracht;

'Paarlen voor de zwijnen werpen'.

Zoals Oltmans, God hebbe Zijn Ziel, gezegd zou hebben: ''Het is een Godsgeklaag!''

Umarvlie
09-11-04, 12:55
Heerlijk toch.... zo'n discussie....

Waar ging die nu ook alweer over in het begin? ah... juist een moord gepleegd op een "dorpsgek" door een "zieke extremist"... was ik dat toch bijna uit het oog verloren.

Ik ben een Nederlander die bekeerd is tot de Islam en moet me helaas schamen voor zowel de kleine group "Moslims", die deze moord hebben staan toejuichen of goedpraten als voor de kleine groep "Nederlanders", die zich van oudsher al tolerant, begripvol en vooral voor vrijheid (van ondermeer godsdienst) hebben gepresenteerd. Hoewel.. schamen waarom eigenlijk? Ik behoor tot geen van deze groepen.

Ik ben als Nederlander voor mijzelf verantwoordelijk, dit is ook zo in de Islam, IK ben alleen voor MIJZELF verantwoordelijk. Daarnaast heb ik nog de verantwoording (zowel als Nederlander en als Moslim) voor de kinderen en zwakkeren in de samenleving. Niets over Dorpsgekken, extremisten, of racisten. Wel indirect de verantwoordelijkheid, weer zowel als Moslim en als Nederlander, om de zwakkeren tegen dit soort "mensen" te beschermen... dus ... Moslims (en niet alleen de Marokkaanse!) en Nederlanders, laten we samen Nederland schoon houden van ALLE ongewenste elementen...

Als grap (mag dit nog wel)... als we de "allochtonen" (zijn dit nu ook de belgen, engelsen, amerikanen, chinezen etc..??) het land uit zetten wie maakt het land dan nog schoon??? denk maar eens goed hierover na!

Salaam en aan mijn moslim broeders en zusters... een gezegende Ramadan en mogen jullie de zware beproevingen (denk eraan het vasten is vooral een mentale uitdaging) doorstaan!

francis21
09-11-04, 12:58
Geplaatst door Coolassprov MC
Geef ons eens een beknopte en sluitende definitie van wat jij 'vrijheid' noemt? Geen omschrijving of benadering, graag.

Is een 'beknopte en sluitende definitie' niet net zoiets als 'de absolute waarheid'? Een illusie. Als je daarin gelooft en dat (van anderen) eist is het resultaat stilstand.
En dan nu een 'benadering': vrijheid is beweging :boogie:
groet,
Francis

Dr0ffie
09-11-04, 13:01
Geplaatst door MuMu
Hey Droffie, bedankt voor je dankbaarheid voor mijn research- en uitleg-werk dat ik je gratis heb verschaft! Ik doe nog eens wat belangeloos! :moe:
Had antwoord al gepost voor ik jouwe had gelezen.
Ik kan me mijn post wel herinneren kan alleen de oorspronkelijk post van Rinuz niet vinden.
Voor de duidelijkheid. Jou reactie op Rinuz waarin je hem vraag of hij in de collectieve leugens gelooft. Ging dat over dat we onze vrijheid na 1945 wel of niet aan de US te danken hebben?
Dat begreep ik er namelijk uit.

Coolassprov MC
09-11-04, 13:04
Geplaatst door Umarvlie
Salaam en aan mijn moslim broeders en zusters... een gezegende Ramadan en mogen jullie de zware beproevingen (denk eraan het vasten is vooral een mentale uitdaging) doorstaan!

Jij ook hetzelfde, en ook welkom!

Asalam Aleekum and that is the way we take 'em!

Coolassprov MC
09-11-04, 13:07
Geplaatst door francis21
Is een 'beknopte en sluitende definitie' niet net zoiets als 'de absolute waarheid'? Een illusie. Als je daarin gelooft en dat (van anderen) eist is het resultaat stilstand.

Weer iemand die niet kan lezen!

Ik had gevraagd wat JIJ verstaat onder 'vrijheid'; als het kan; sluitend en beknopt!

Voor mij is vrijheid participatie in de macht; dus werkelijke democratie!

Dr0ffie
09-11-04, 13:14
Geplaatst door MuMu
Ben je op de hoogte van Operatie Paperclip?

Misschien heb je hier wat aan:

10.000 nazi-misdadigers in Amerikaanse oorlogsindustrie.

In 1942 moet Allen Dulles, advocaat en huisvriend van de familie Bush, de naam van de familie uit de pers houden nadat officieel was vastgesteld dat "grote delen van Prescott Bush's rijk hebben geopereerd voor nazi-Duitsland en hebben bijgedragen aan de Duitse oorloginspanningen." (1) Het jaar daarop wordt hij hoofd van de inlichtingendienst OSS (voorloper van de CIA). Hij ontmoet in Zwitserland Himmlers adjudant, Karl Wolff. (2) Ze werken drie projecten uit om nazi's naar de VS te sluizen.



Bron: http://www.dewaarheid.nu/okt01/prescott_2.htm

Er zijn nog veel meer sites die hierover verslag doen, kijk maar ff rond als je zin hebt.

Nee dank je...Ik zal proberen je niet meer tegen te spreken. Voordat je me dadelijk weer bedreigd te onthoofden.

Coolassprov MC
09-11-04, 13:15
Geplaatst door Dr0ffie
Nee dank je...Ik zal proberen je niet meer tegen te spreken. Voordat je me dadelijk weer bedreigd te onthoofden.

Dat was ik die dat deed, maar dat had ik nooit gedaan als ik had geweten dat je er dood van zou kunnen gaan!

Dr0ffie
09-11-04, 13:18
Geplaatst door MuMu
Ja er wordt ontzettend afgedwaald.
Dat komt doordat er zoveel inaccuratheden als feiten worden neergezet.
Dan moet je steeds maar blijven corrigeren en onderwijzen, jammer is dat.
Steeds? je hebt 50 posts achter je naam staan. Dus zo vaak kom je hier niet.

Dr0ffie
09-11-04, 13:20
Geplaatst door MuMu
Je wilt je niet breder informeren begrijp ik?
Ach ja, paarlen voor de zwijnen idd. Coolassprov zei dat net al.

Ik heb geen enkele bedreiging geuit hoor.
Lees maar na.
Kunnen jullie stoppen met voor elkaar te antwoorden. Coole Marokkaan heeft duidelijk gedreigd. Niet jij.
Wat zou je voor een onderwijzer zijn als je je leerlingen bedreigd?

Coolassprov MC
09-11-04, 13:28
Geplaatst door Dr0ffie
Coole Marokkaan heeft duidelijk gedreigd. Niet jij.
Wat zou je voor een onderwijzer zijn als je je leerlingen bedreigd?

Het was geen dreigement maar een toezegging.


Geplaatst door Dr0ffie
Als je zo weinig vertrouwen hebt in onze staat doe ons een plezier verhuis naar een (moslimland) waar alles zo geweldig is...


IRONIE!

Dr0ffie
09-11-04, 13:28
Geplaatst door MuMu
Jij gooit ons per abuis op 1 hoop hoor.
Je hebt het nu weer over "jullie" ...

Stop daar zelf mee als je dat niet prettig vindt.
Sterker nog: had er niet eens mee begonnen!!
Coolesprov antwoordt op mijn reacties op jou en anders om. DAT bedoelde ik.
Coolesprov heeft me bedreigd niet jij.
Heb ik ook nooit gezegd dus stop er over aub

Dr0ffie
09-11-04, 13:30
Geplaatst door Coolassprov MC
Wie moet er dan zometeen jouw ongelovige lijf van jouw ongelovige kop scheiden, en de video hiervan versturen aan De Leukste Thuis?

Dit heet ironie.
Wat jij zegt is de waarheid. Sorry.

Ik zal je niet meer op je tenen trappen...

Te quiero
09-11-04, 13:32
Geplaatst door MuMu
Ja er wordt ontzettend afgedwaald.
Dat komt doordat er zoveel inaccuratheden als feiten worden neergezet.
Dan moet je steeds maar blijven corrigeren en onderwijzen, jammer is dat.

Over inaccuraatheid gesproken, vandaag is er een advertentie voor een bijeenkomst tegen racisme.
De onderstaande tekst vind ik misleidend en opruiig:

"Met Zalms oorlogsverklaring aan de islam en de recente aanslagen en
brandstichtingen in scholen en moskeeen, is het racisme in Nederland in een nieuwe versnelling geraakt. Dat schreeuwt om een tegengeluid!"

Minister Zalm heeft niet de oorlog aan islam verklaard maar aan terroristen die beweren dat ze de islam belijden. Zo blijven we in Nederland langs elkaar praten en vergeten we de moord op Theo.
(Voor de grap: is dit een afleidingsmanoeuvre van de terroristische organisatie?)

Als we ons bij het probleem in Nederland houden en geen wereldprobleem en geschiedenis van de 15de eeuw of nog eerder erbij halen dan zou de discussie wat overzichtelijker zijn.

Dr0ffie
09-11-04, 13:36
Geplaatst door Te quiero
Over inaccuraatheid gesproken, vandaag is er een advertentie voor een bijeenkomst tegen racisme.
De onderstaande tekst vind ik misleidend en opruiig:

"Met Zalms oorlogsverklaring aan de islam en de recente aanslagen en
brandstichtingen in scholen en moskeeen, is het racisme in Nederland in een nieuwe versnelling geraakt. Dat schreeuwt om een tegengeluid!"

Minister Zalm heeft niet de oorlog aan islam verklaard maar aan terroristen die beweren dat ze de islam belijden. Zo blijven we in Nederland langs elkaar praten en vergeten we de moord op Theo.
(Voor de grap: is dit een afleidingsmanoeuvre van de terroristische organisatie?)

Als we ons bij het probleem in Nederland houden en geen wereldprobleem en geschiedenis van de 15de eeuw of nog eerder erbij halen dan zou de discussie wat overzichtelijker zijn.
Pas maar op met wat je zegt, voordat je op 't dodenlijstje van Coolesprov terecht komt.

Coolassprov MC
09-11-04, 13:46
Geplaatst door Dr0ffie
Pas maar op met wat je zegt, voordat je op 't dodenlijstje van Coolesprov terecht komt.


Geplaatst door Dr0ffie
Nee dank je...Ik zal proberen je niet meer tegen te spreken. Voordat je me dadelijk weer bedreigd te onthoofden.

Dat was ik die dat deed, maar dat had ik nooit gedaan als ik had geweten dat je er dood van zou kunnen gaan!

Dr0ffie
09-11-04, 13:58
Geplaatst door MuMu
Waarom reageer jij zo op je pik getrapt/in de kuif gepikt/aan de taas getrokken?
Omdat je brother in arms een tacktiek van kleineren hanteerd om z'n gelijk te krijgen.
Als je als zogenaamde denker/intellectueel een discussie voert met het gewone gemiddelde volk moet je je ook kunnen voorstellen dat die niet zo belezen zijn als jullie wellicht zijn.
Een beetje proberen in te leven in de belevenis wereld van de gemiddelde Nederlander zou geen kwaad kunnen. Jullie halen hele wereldproblematiek er bij om je punt te maken. Meesten van ons denken daar niet zo diep over na.

Misschien tip voor jullie beiden. Probeer wat af te dalen naar een niveautje lager om enigszins nog een zinnig gesprek te kunnen voeren.
Zoals je ziet haken de meesten af....

Dr0ffie
09-11-04, 14:03
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat was ik die dat deed, maar dat had ik nooit gedaan als ik had geweten dat je er dood van zou kunnen gaan!
Stop maar met intimideren.
Je hebt me de mond al gesnoerd.

Point taken...

deyono
09-11-04, 14:09
fantastishe gescheven je heb helemaal gelijk de verkeerde woorden er op aan gekeken dankzij deze ene gek ik ben dan een nederlaNDER MAAR IK WIL NOG STEEDS HAND IN HAND MET MIJN MAROKAANSE BUREN LANGS DE STRAAT KUNNEN STAAN EN IK KEUR HET TEN STREGSTE AF WAT HIJ GEDAAN HEEFT EN NU LAS IK NET OP RTL NIEUWS DAT HET NEDERLANDSE VOLK EN REGERING WORD BEDREIGT MET AANSLAGEN EN DAT ER OP ZELFMOORD GETRAINDE JONGEREN ERVOOR KLAARSTAAN HET IS TE GEK VOOR WOORDEN.DIT KAN TOCH NIET WAAR MOET HET HEEN HET WORD VAN KWAAD TOT ERGER.....
IK WORD ER ZO BOOS VAN .

taouanza
09-11-04, 14:11
Geplaatst door Dr0ffie
Stop maar met intimideren.
Je hebt me de mond al gesnoerd.

Point taken...

Stel je niet zo aan hij heeft je niet bedreigd.

Te quiero
09-11-04, 14:25
Geplaatst door MuMu
Ik zie de meesten niet "afhaken", sorry. Volgens mij doe ik al heel wat stappen terug met mijn uitleg en reacties. Ik wil er niet van uit gaan dat ik hier met debielen te maken heb, maar met mensen die de beschikking hebben over hersenen en in staat zijn om zelf een mening te vormen en bereidwillig zijn hun opvattingen/kennis aan te vullen en bij te schaven waar nodig en die feiten niet verwerpen omdat het ze even niet bevalt. Ik zie die bereidwilligheid totaal niet terug, maar ik blijf hoop houden. Gelukkig heb ik nog een heel stuk naieviteit anders had ik allang afgehaakt!

Hoe intelligent de discussie is geworden is duidelijk te merken aan de laatste paar reakties van jullie.

kaarimaa
09-11-04, 14:32
Als iedereen nou even ophoud met de ander te beschuldigen........

Elk normaal denkend mens is tegen moord, alleen Allah bepaalt wanneer en hoe iemand aan zijn einde komt.

Theo van Gogh, voor mij een totaal onbelangrijk persoon, is vermoord. De moordenaar zal daarvoor worden bestraft, zowel door de rechter als door Allah, en zo ook de eventuele helpers van de moordenaar.

That's all there is people. Maak het alsjeblieft niet groter dan het is. Het is gewoon moor, niet meer en niet minder.

grt Karima

Dr0ffie
09-11-04, 14:46
[Geplaatst door MuMu
[B]Hoe wil je de wereldproblematiek los zien van wat er hier allemaal gaande is? Dat is onmogelijk, want alles is met elkaar verbonden.
Verder ben ik van mening: iedereen heeft informatiekanalen tot zijn/haar beschikking en kan zo zijn/haar info uitbreiden en anders/breder over dingen gaan denken (referentiekader uitbreiden).
Tuurlijk heeft de wereldproblematiek er mee te maken. Dat hoor je niemand ontkennen. Maar de oplossing moet hier in nederland gevonden worden. WE kunnen wel met z'n allen petities sturen naar Bush of die wil ophouden maar daar bereik je niets mee.



Als ik jou een link geef naar andere informatie dan zeg je meteen "nee dank je".. Dat moet je natuurlijk zelf weten, maar je zult begrijpen dat het op mij overkomt als onwil of desinteresse/onverschilligheid.
Ja moet je ook even kijken hoe het er toen aan toe ging. Ik zat hier met stoom uit mijn oren achter m'n pc. Het laatste wat ik wilde was een stuk over operatie paperclip lezen. Wat overigens een paar minuten later wel had gedaan...en je punt daarmee was? Trouwens ook geen wereldgeheim dat verhaal. zijn zelfs hollywood films over geweest.



Ik zie de meesten niet "afhaken", sorry. Volgens mij doe ik al heel wat stappen terug met mijn uitleg en reacties.
Bedankt dat je je wilt verlagen tot ons niveau.

Dr0ffie
09-11-04, 14:51
Geplaatst door kaarimaa
Als iedereen nou even ophoud met de ander te beschuldigen........

Elk normaal denkend mens is tegen moord, alleen Allah bepaalt wanneer en hoe iemand aan zijn einde komt.

Theo van Gogh, voor mij een totaal onbelangrijk persoon, is vermoord. De moordenaar zal daarvoor worden bestraft, zowel door de rechter als door Allah, en zo ook de eventuele helpers van de moordenaar.

That's all there is people. Maak het alsjeblieft niet groter dan het is. Het is gewoon moor, niet meer en niet minder.

grt Karima
Volgens mij zit er meer achter dan alleen moord. Ik ben van mening dat het een religieuze moord was. Gepleegd door radicale moslims in onze samenleving. Daar gaat de discussie over. Sommigen hier ontkennen dat het met religie te maken had.
Misschien is het maar een klein groepje en was van Gogh onbelangrijk. Maar wat nou als ze dadelijk uit naam van Allah schiphol opblazen? of een trein?

Dr0ffie
09-11-04, 14:56
Geplaatst door taouanza
Stel je niet zo aan hij heeft je niet bedreigd.
Dus jij vond 't ook grappig?

Ik niet

kaarimaa
09-11-04, 15:04
Beste drOffie
Dat mensen een moord plegen in naam van Allah, zegt meer over de persoon zelf dan over de Islam.
Als je een beetje van islam zou weten, zou je nu niet zulke achterlijke teksten schrijven. Ik ben ook moslim, maar moorden zou nooit in mijn hoofd opkomen. En zo nog vele andere moslims, de meeste, op die paar verrotte appels na. Als je alleen al de discussie volgt, zou je een paar hele mooie koran recitaties tegen komen. Laat staan als je je wat meer in de islam zou verdiepen. Theo is vermoord uit woede, woede die ik wel kan begrijpen als moslim. Verschil tussen mij en mohamed is dat ik me kan beheersen, als mijn woede al zo ver zou gaan om aan zoiets vreselijks te denken als hij heeft gedaan.
Jij baseert je puur op de beelden op tv, niet op de ware islam. Die ken jij niet, en zoals ik jou zie, zal je ook nooit de moeite nemen om die te kennen.

Ik raad je aan je meer te verdiepen in de islam voor je een oordeel velt. Neem mohamed b niet als een voorbeeld voor de moslims, want dat is hij niet.
Succes

Coolassprov MC
09-11-04, 15:15
Geplaatst door Dr0ffie
Dus jij vond 't ook grappig?

Ik niet

Ik vertelde je wat je wilde horen; ik bevestigde jouw doom denken en jouw stereotype's.

Ik gaf antwoord op jouw dooddoener; je zult er, kennelijk, aan moeten wennen dat dit ook mijn land is, en dat ik misschien nuttiger voor dit land ben dan jij ooit kan zijn.

Het feit dat je serieus nam, geeft te kennen hoe desperaat en ver je wel niet gezakt bent in de zee van paranoia.

Als je ergens bang voor bent, ga je het overal zien. Erger nog; zou het wel eens kunnen gebeuren.

De kans dat je je verslikt in een Pretzel en doodstikt is groter dan de kans dat je omkomt in een terroristische actie of de kans dat ik jou onthoofd. ;)

Dr0ffie
09-11-04, 15:21
Geplaatst door kaarimaa
Beste drOffie
Dat mensen een moord plegen in naam van Allah, zegt meer over de persoon zelf dan over de Islam.
Als je een beetje van islam zou weten, zou je nu niet zulke achterlijke teksten schrijven. Ik ben ook moslim, maar moorden zou nooit in mijn hoofd opkomen. En zo nog vele andere moslims, de meeste, op die paar verrotte appels na. Als je alleen al de discussie volgt, zou je een paar hele mooie koran recitaties tegen komen. Laat staan als je je wat meer in de islam zou verdiepen. Theo is vermoord uit woede, woede die ik wel kan begrijpen als moslim. Verschil tussen mij en mohamed is dat ik me kan beheersen, als mijn woede al zo ver zou gaan om aan zoiets vreselijks te denken als hij heeft gedaan.
Jij baseert je puur op de beelden op tv, niet op de ware islam. Die ken jij niet, en zoals ik jou zie, zal je ook nooit de moeite nemen om die te kennen.

Ik raad je aan je meer te verdiepen in de islam voor je een oordeel velt. Neem mohamed b niet als een voorbeeld voor de moslims, want dat is hij niet.
Succes
Wat jij doet is openstaande deuren intrappen. Dat punt zijn we al voorbij. Ik heb nooit gezegd dat ik Moh.b. als beeldvorming gebruik voor de moslimgemeenschap. Ik woon en werk in Amsterdam zuidoost en ik weet meer van Moslim dat jij denkt.
Voor zover mij bekend staat geen enkele godsdienst moord toe. Dat wil niet zeggen dat enkele fanatici hun godsdienst misbruiken en naar hun eigen inzicht interpreteren.
De zogenaamde groep van 150 extremisten die de AIVD min of meer schaduwt zijn toch geen verzinselen. Ze hebben niets met de vreedzame moslims te maken maar ze zijn er wel.

Op Theo van Gogh terugkomend. Je doet net alsof hij een woede aanval vermoord is. Het was een weloverwogen in alle rust uitgevoerde daad. Kwam geen woede bij kijken.
Dit is een voorbode want ik denk dat, als ze de kans krijgen, nog wel een paar zullen volgen.
En wat nou als misschien Wilders of Cohen omzeep geholpen wordt? Gaat dan nog je woede theorie op?

Dr0ffie
09-11-04, 15:29
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik vertelde je wat je wilde horen; ik bevestigde jouw doom denken en jouw stereotype's.

Ik gaf antwoord op jouw dooddoener; je zult er, kennelijk, aan moeten wennen dat dit ook mijn land is, en dat ik misschien nuttiger voor dit land ben dan jij ooit kan zijn.

Het feit dat je serieus nam, geeft te kennen hoe desperaat en ver je wel niet gezakt bent in de zee van paranoia.

Als je ergens bang voor bent, ga je het overal zien. Erger nog; zou het wel eens kunnen gebeuren.

De kans dat je je verslikt in een Pretzel en doodstikt is groter dan de kans dat je omkomt in een terroristische actie of de kans dat ik jou onthoofd. ;)
Waarom praat je nog tegen mij?
Het feit dat je dan in dag uit te tijd zit te verdoen op dit forum zegt veel over jou nut voor dit land. In alle waarschijnlijkheid verdien ik netto 2 x meer dan jij bruto. Dus qua financiele nut voor dit land staat 't 1 - 0 voor mij.
Alsjeblieft reageer niet meer je bent te slaapverwekend.

Coolassprov MC
09-11-04, 15:32
Geplaatst door MuMu
Belachelijk dat jij jezelf op een lager plan zet!

Er moet toch een plek zijn voor hem waar hij heer en meester kan zijn?
Dat is zijn recht; als ie het niet meer snapt beroept ie zich op zijn onschendbaarheid als debiel.

Wel flauw dat je hem dat wil ontnemen!

Dr0ffie
09-11-04, 15:33
Geplaatst door MuMu
Belachelijk dat jij jezelf op een lager plan zet! Je beledigd daarmee niet alleen jezelf, maar iedereen waarmee je in op 1 of ander wijze mee te maken hebt/krijgt.
Was sarcastisch bedoeld...zucht

Dr0ffie
09-11-04, 15:42
Geplaatst door MuMu
Je zou vele mensen waaronder mohammed B. de hand kunnen schudden, want die kunnen dat soort humor ook niet echt waarderen. Je hebt meer met hem gemeenschappelijk dan je denkt! :haha:
:lol: Hilarisch ben je. Wist niet dat Marokkanen gevoel voor humor hadden. Op Najib na dan.

Coolassprov MC
09-11-04, 15:45
Geplaatst door MuMu
ach gut, nee dat meen je niet... als uiterste redmiddel nog even over de hoogte van je financien pochen... waar gáát dit over?

Een paranoide ventje met 3-cijferig inkomen met bijbehorend 2-cijferig IQ?

Te quiero
09-11-04, 15:48
Geplaatst door MuMu
Wat is er zo intelligent aan die laatste paar reacties?
Even aan sarcasme gedacht?

Als we toch aan het afdwalen zijn, voor deze discussie worden alle ellende van de wereld erbij gehaald. Wie heeft voor al deze ellende gezorgd? Mannen!!!
Als de profeet anno 2004 de Koran over had mogen schrijven dan had hij geschreven dat niet de vrouwen geslagen mochten worden, maar de mannen. En niet af en toe, maar heel vaak.
Het wordt tijd dat de vrouwen de leiding overnemen.

Dr0ffie
09-11-04, 15:48
Geplaatst door MuMu
Enfin, wees gerust: je onschendbaarheid als debiel is helemaal gelegitimeerd hoor! :melig:
Wat zit je nou je vriendje na te praten. Hij had de grap al gemaakt en jij gaat 'm herhalen :rolleyes: . Wat een dooddoener.
Je had potentie als komische Marokkaan. Helaas niet meer.

Sorry kid...you blew it.

Coolassprov MC
09-11-04, 15:59
Geplaatst door MuMu
Wist niet dat ik een Marokkaan ben.
Ben wel benieuwd waarom je dat denkt.

Ik denk omdat je bijna net zo dom en dogmatisch als mij bent?

Dr0ffie
09-11-04, 16:01
Geplaatst door MuMu
Wist niet dat ik een Marokkaan ben.
Ben wel benieuwd waarom je dat denkt.

Marokkanen, Moslims...same difference...




Als je het echt wilt weten...



Je vlaggetje verraadt je...

Zijn we nu klaar met deze verhelderende discussie?
Ik moet vanavond nog even wat werk doen. Ander zitten jullie steuntrekkertjes 't einde van de maand zonder uitkering.
Dat kan niet de bedoeling zijn...toch?

Have a nice life...bye

Coolassprov MC
09-11-04, 20:34
Geplaatst door Dr0ffie
Zijn we nu klaar met deze verhelderende discussie?
Ik moet vanavond nog even wat werk doen. Ander zitten jullie steuntrekkertjes 't einde van de maand zonder uitkering.
Dat kan niet de bedoeling zijn...toch?

Nu komt de aap uit de mouw; een ordinaire staatslaaf met 3-cijferig inkomen en 2-cijferig IQ die door de maatschappij gemist mag worden als kiespijn.

Steek die uitkeringkjes maar in je kont, als je toch bezig bent ook je baan.

Je vergeet dat wij als belastingbetalers jouw salaris betalen; omgekeerde wereld dus!

Mohammed Amin
09-11-04, 20:44
Dr0ffie zegt : je vlaggetje veraad je.


Misschien dat een deel van uw astronomische salaris gestoken kan worden in een loi cursus aardrijkskunde ?

De laaste keer dat ik op school zat was het vlaggetje van MuMu nog van Zwitserland.

groet,

veer123
09-11-04, 22:27
Hoi Kid Capri (en de rest),

Wat er met Theo is gebeurd is vreselijk en dit kan echt niet!
De brief van Kid Capri slaat de spijker op zijn kop maar... ik als geboren en getogen Nederlandse Christen heb er op de één of andere manier ook mijn aandeel in.
Hoe voorkom ik dat ik anders naar de Marrokaanse gemeenschap ga kijken...?
Door eerlijk te blijven: dat zeker (Volkert v.d. G. was immers van Ned. afkomst).
Door me in te leven in een, voor mij, vreemde gemeenschap: dat ook!
Door niet mee te heulen met die Ned. die gekke dingen doen en denken: absoluut!
Komt de boosheid van de autochtone Ned. door angst, onwetendheid?
Wat kan ik, als persoon eraan doen om de kloof te dichten???

Afgelopen zaterdag maakte ik iets hartverwarmends mee en dat wil ik jullie niet onthouden.
Ik stond in een afgeladen tram in Amsterdam richting Diemen.
Schuin achter mij stond een dame van Arabische afkomst.
Dit was duidelijk te zien aan haar uiterlijk en haar hoofddoek vertelde mij dat ze Moslim is.
Toten we op de Lineusstraat aankwamen en de tram langzaam langs de plek van de moord op Theo van Gogh reed, werd het stil in de tram.
Mijn Arabische dame werd ineens een beetje nerveus.
Ik had daar moeite mee want wat kom zij er nou aan doen...
We keken erkaar aan, allebei met tranen in onze ogen en ineens sloegen we de armen om elkaar heen voor een welgemeende knuffel.
Eén halte later stapte ze uit, ik zie haar waarschijnlijk nooit meer terug maar ik zal haar ook nooit meer vergeten!!!

Ook dat is Nederland, Godzijdank!!!

Bedankt voor het lezen,
Ana.

Dr0ffie
10-11-04, 09:51
Geplaatst door Coolassprov MC
[B]Nu komt de aap uit de mouw; een ordinaire staatslaaf met 3-cijferig inkomen en 2-cijferig IQ die door de maatschappij gemist mag worden als kiespijn.

[QUOTE]Steek die uitkeringkjes maar in je kont, als je toch bezig bent ook je baan.
Ik zou jou hetzelfde toewensen, maar je hoofd zit al in je aars.


Je vergeet dat wij als belastingbetalers jouw salaris betalen; omgekeerde wereld dus!

Zou een geslaagde grap zijn geweest als ik ambtenaar zou zijn. jammer jammer...weer de plank misgeslagen.

Dr0ffie
10-11-04, 09:55
De laaste keer dat ik op school zat was het vlaggetje van MuMu nog van Zwitserland.
Oh werkelijk? goh..Wil je nu een plakkertje in je schrift?

Give me a break here...

Dr0ffie
10-11-04, 10:24
sorry guys ik heb me afgemeld voor deze topic.
Genoeg fun gehad.

bye

Coolassprov MC
10-11-04, 10:36
Geplaatst door Dr0ffie
Zou een geslaagde grap zijn geweest als ik ambtenaar zou zijn. jammer jammer...weer de plank misgeslagen.

Wat kom je hier doen eigenlijk? Je xenofobie ontaarden? Marokkaantje pesten?

Dr0ffie
10-11-04, 11:18
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat kom je hier doen eigenlijk? Je xenofobie ontaarden? Marokkaantje pesten?

Ik stop ermee. Doe jij nou het hetzelfde...

El ZAHEL
10-11-04, 12:09
Geplaatst door naam
Het is toch een Marokkaanse Godsdienst fanaat geweest die Theo van Gogh vermoord heeft? Nederlandse godsdienstfanaten die Spakenburg of Urk wonen daar ondervinden we minder last van dan de rechtse moslimextremisten die kennelijk bij je om de hoek wonen.
Nederland is geen land waar godsdienst een grote invloed heeft op de dagelijkse gang van zaken of wat wel of niet kan. Door zoveel islamieten die er nu wonen is dat opeens wel een issue, en dat gaat ten koste van onze vrijheid. De Islam is namelijk niet zo tolerant net zoals het Christendom.
Hadden we echter nu weinig last van het Christendom die zei wat we wel en niet moesten doen, komt nu opeens de Islam. Behoorlijk irritant als je gewend bent je kritisch te kunnen opstellen naar godsdiensten.

oh ja, kritiek is goed zolang het de ander voed. Ik sta open voor kritiek, maar die kritiek moet wel met deugelijke argumenten onderbouwd worden. Niet zo verblindend reageren tegen een geloof, want dan is het aanzetten tot haat. Het is van twee kanten. :gechoquee

Rosita0323_
10-11-04, 14:22
Geplaatst door veer123
Hoi Kid Capri (en de rest),

Wat er met Theo is gebeurd is vreselijk en dit kan echt niet!
De brief van Kid Capri slaat de spijker op zijn kop maar... ik als geboren en getogen Nederlandse Christen heb er op de één of andere manier ook mijn aandeel in.
Hoe voorkom ik dat ik anders naar de Marrokaanse gemeenschap ga kijken...?
Door eerlijk te blijven: dat zeker (Volkert v.d. G. was immers van Ned. afkomst).
Door me in te leven in een, voor mij, vreemde gemeenschap: dat ook!
Door niet mee te heulen met die Ned. die gekke dingen doen en denken: absoluut!
Komt de boosheid van de autochtone Ned. door angst, onwetendheid?
Wat kan ik, als persoon eraan doen om de kloof te dichten???

Afgelopen zaterdag maakte ik iets hartverwarmends mee en dat wil ik jullie niet onthouden.
Ik stond in een afgeladen tram in Amsterdam richting Diemen.
Schuin achter mij stond een dame van Arabische afkomst.
Dit was duidelijk te zien aan haar uiterlijk en haar hoofddoek vertelde mij dat ze Moslim is.
Toten we op de Lineusstraat aankwamen en de tram langzaam langs de plek van de moord op Theo van Gogh reed, werd het stil in de tram.
Mijn Arabische dame werd ineens een beetje nerveus.
Ik had daar moeite mee want wat kom zij er nou aan doen...
We keken erkaar aan, allebei met tranen in onze ogen en ineens sloegen we de armen om elkaar heen voor een welgemeende knuffel.
Eén halte later stapte ze uit, ik zie haar waarschijnlijk nooit meer terug maar ik zal haar ook nooit meer vergeten!!!

Ook dat is Nederland, Godzijdank!!!

Bedankt voor het lezen,
Ana.

Ik zit ook met die vraag..Wat kan ik, als persoon eraan doen om de kloof te dichten..

Ik kan je wel vertellen wat ik doe, hier komen en me verder verdiepen, eerst mezelf een beter beeld te vormen..Proberen mijn vragen te laten beantwoorden door mensen die een veel betere kijk hebben als ik op dingen die al voorheen speelden.

Mezelf niet mee te laten slepen door alle berichtgevingen in de media, dus kritisch kijken en luisteren, ook naar de forumonderwerpen hier met alle discussies..

Metaforisch gezien : Ik begon met wandelen langs de zijlijn om goed om me heen te kunnen kijken en dan in te vallen, om dan rustig verder te wandelen in het veld "der discussie"

FiFi-Style
11-11-04, 00:19
En daar valt verder niets meer aan toe te voegen.

xXx

Coolassprov MC
11-11-04, 09:41
Geplaatst door MuMu
Maatschappijkritische mensen pesten, want je afkomst maakt niets uit. Dat hebben we wel gemerkt.

Je weet wat ik bedoel; je weet dat ik niet tot de bekrompenen dezer Aarde probeer te behoren of zij die, onbewust, denken en handelen vanuit slachtofferposities of juist overbevoorrechte posities.

Je ziet maar weer eens dat meneertje komt met:

Opmerking-vraag= negatief vooroordeel/ruis (op zijn engels: bias).

Niemand is geloofwaardig in zijn afkeuring van geweld, zolang deze niet open heeft gestaan voor vreedzaam verweer.

Dit betekent niet dat geweld een standaard alternatief is voor vreedzaam verweer.

Terreur en geweld zijn privatiseringen van oorlog waarvan de staat het monopolie had.

dicksr
11-11-04, 12:30
Geplaatst door Coolassprov MC


Terreur en geweld zijn privatiseringen van oorlog waarvan de staat het monopolie had.

Terreur en geweld (agressie dus en niet gerechtvaardigde defensie) zijn uitingen van onvermogen en/of immoraliteit.
Het maakt daarbij niet uit of dat op staatsniveau of individueel niveau plaats vindt.

duende
11-11-04, 14:10
Geplaatst door Te quiero
Het wordt tijd dat de vrouwen de leiding overnemen.
Ja, Margret Tatcher of Rita Verdonk. Dan komt het vast wel goed met deze wereld. Krijgt iedereen netjes opgepoetst, zijn eigen plaatsje in de kast.

Coolassprov MC
11-11-04, 14:26
Geplaatst door dicksr
Het maakt daarbij niet uit of dat op staatsniveau of individueel niveau plaats vindt.

Dat zeg ik! Ik wel aan toevoegen dat staten rationeel zijn in hun terreur; hun terreur werkt namelijk bijna altijd!

koenie17
11-11-04, 14:35
[QUOTE]Geplaatst door senna4u
[B]Ik denk zeker dat er een islamitisch gevaar is!


Niet alleen islamitisch, al het extremisme is gevaarlijk, christenextremisme, extreem rechts extremisme enz enz enz.

Te quiero
11-11-04, 16:10
Geplaatst door Mohammed Amin
Dr0ffie zegt : je vlaggetje veraad je.


Misschien dat een deel van uw astronomische salaris gestoken kan worden in een loi cursus aardrijkskunde ?

De laaste keer dat ik op school zat was het vlaggetje van MuMu nog van Zwitserland.

groet,

Mumu verandert zijn vlaggetje om de haverklap.
Net als DrOffie ben je erin getrapt.

Dit is een voorbeeld van hoe verraderlijk mensen kunnen handelen. Je dacht dat je je geloofsgenoot, landgenoot, broeder, medemens etc. kon vertrouwen en dan trap je in zijn val.
Zo is dat ook met de wereld politiek.

dicksr
11-11-04, 16:14
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat zeg ik! Ik wel aan toevoegen dat staten rationeel zijn in hun terreur; hun terreur werkt namelijk bijna altijd!

Wellicht rationeel, maar ook volstrekt immoreel in deze context. Of terreur succes heeft of niet is daarbij irrelevant.

Coolassprov MC
12-11-04, 11:27
Geplaatst door Te quiero
Mumu verandert zijn vlaggetje om de haverklap.
Net als DrOffie ben je erin getrapt.

Dit is een voorbeeld van hoe verraderlijk mensen kunnen handelen. Je dacht dat je je geloofsgenoot, landgenoot, broeder, medemens etc. kon vertrouwen en dan trap je in zijn val.
Zo is dat ook met de wereld politiek.

Niet een beetje overdreven en overtrokken, jouw conclusie en vergelijking?

Bovendien niet gestoeld op de werkelijkheid en relevantie van deze tirade?

Te quiero
12-11-04, 13:27
Geplaatst door Coolassprov MC
Niet een beetje overdreven en overtrokken, jouw conclusie en vergelijking?

Bovendien niet gestoeld op de werkelijkheid en relevantie van deze tirade?
Je bent wel erg naief. Het is niet altijd zwart of wit. Politiek is altijd vies.
Voorbeeld: Nu blijkt hoe corrupt Arafat en de mensen om hem heen waren. Wat heeft hij nog meer gedaan wat zijn achterban niet wist?

Wat ik wil zeggen is, laat je niet meeslepen door al die emoties of wat anderen zeggen. Je weet nooit wat voor geheime agenda ze hebben. Voor je het weet ben je hun karretje aan het trekken.

Nederland is van ons allemaal of je nou zwart, wit of daartussen bent.
We zullen samen verder moeten.

Coolassprov MC
12-11-04, 15:25
Geplaatst door Te quiero
JWat ik wil zeggen is, laat je niet meeslepen door al die emoties of wat anderen zeggen. Je weet nooit wat voor geheime agenda ze hebben. Voor je het weet ben je hun karretje aan het trekken.

Nederland is van ons allemaal of je nou zwart, wit of daartussen bent.
We zullen samen verder moeten.

Hele mooie en waardevolle boodschap ondanks het feit dat geen verdwaalde ziel hiermee weet wat ie hiermee moet weten.

Als je bereid bent om 78% van historisch Palestina af te staan in ruil voor het twijfelachtige voorrecht om politieagent te worden van Israel ten koste van je eigen volk, zou je jezelf ook kunnen gaan afvragen of je wel niet corrupt bent?

Arafat heeft wel bereikt wat geen andere moderne politieke leie bereikt heeft; het bij elkaar houden van zijn volk en de spirit!

Nu wordt het een andere discussie zeker?

Jimmy Bora
12-11-04, 15:48
Geplaatst door Coolassprov MC


Arafat heeft wel bereikt wat geen andere moderne politieke leie bereikt heeft; het bij elkaar houden van zijn volk en de spirit!

Nu wordt het een andere discussie zeker?


Deed Nelson Mandela, Mahatma Ghandi, Jezus dat misschien niet? ;)


Zowel Arafat als Sharon, zijn die 2 op twee na de grootste levende criminelen die op de aarde lopen (Bush en Saddam), de andere zijn Milosevic, Fidel Castro,... :maffia:


Zij hebben duizenden slachtoffers gemaakt om hun eigen egoïsme, hun eigen spirit en hun eigen zakken, enkel wordt dit door de media vervormd... :maf3:

Yitzak Rabin was iemand die écht naar de vrede wou streven, enkel hij werd afgemaakt door zijn eigen bevolking :rolleyes:

Ahmed Qorei doet zijn best, zolang hij de doel om vrede te stichten voor zijn ogen heeft :)


Ja, het wordt inderdaad een héél andere discussie :p

Te quiero
12-11-04, 20:33
Geplaatst door Jimmy Bora
Deed Nelson Mandela, Mahatma Ghandi, Jezus dat misschien niet? ;)


Zowel Arafat als Sharon, zijn die 2 op twee na de grootste levende criminelen die op de aarde lopen (Bush en Saddam), de andere zijn Milosevic, Fidel Castro,... :maffia:


Zij hebben duizenden slachtoffers gemaakt om hun eigen egoïsme, hun eigen spirit en hun eigen zakken, enkel wordt dit door de media vervormd... :maf3:

Yitzak Rabin was iemand die écht naar de vrede wou streven, enkel hij werd afgemaakt door zijn eigen bevolking :rolleyes:

Ahmed Qorei doet zijn best, zolang hij de doel om vrede te stichten voor zijn ogen heeft :)


Ja, het wordt inderdaad een héél andere discussie :p
Voor al die ellende heb je alleen mannen genoemd.
Dus weer iemand die met mij eens is dat de mannelijke helft van de wereldbevolking voor alle ellende in de wereld heeft gezorgd.
Nu je Jezus ook genoemd hebt, realiseer ik mij dat al die goden ook mannen zijn. Toch maar alle religieen wegdoen en atheist worden?

Jimmy Bora
13-11-04, 12:38
Geplaatst door Te quiero
Voor al die ellende heb je alleen mannen genoemd.
Dus weer iemand die met mij eens is dat de mannelijke helft van de wereldbevolking voor alle ellende in de wereld heeft gezorgd.
Nu je Jezus ook genoemd hebt, realiseer ik mij dat al die goden ook mannen zijn. Toch maar alle religie wegdoen en atheist worden?


Yep, de vrouwen aan de macht :p

Laten zij eens het roer onder de handen nemen en aub discrimineer de mannen niet :wink:

Eigenlijk is het waar dat er geen enkel massa-moordenares in de geschiedenis vermeld wordt... :staart:

Jimmy Bora
14-11-04, 11:42
Geplaatst door ibrahimmm
Dan moet je volgens mij toch eens de film "Dogma" eens gaan zien!
Hoe die muze dingen daarin beschrijft is wellicht meesteerlijk te noemen...

ok bedankt voor de tip! :)

Coolassprov MC
14-11-04, 13:21
Geplaatst door Jimmy Bora
Yitzak Rabin was iemand die écht naar de vrede wou streven, enkel hij werd afgemaakt door zijn eigen bevolking :rolleyes:

Yitzak Rabin heeft zeker nooit iemand vermoord he? Kwam rechtstreeks uit een Joods-terroristische organisatie naar een andere; het Israelische leger en heeft het bloed van duizenden Arabieren aan zijn handen.

Dat Arafat voor Oslo tekende was een ander blijk van zijn corruptie.

De Oslo-akkoorden waren open van eind.

De Oslo-akkoorden ontweken bewust waar het echt om in gaat in de problemen tussen Zionisten en de inheemse Palestijnen.

De Oslo-akkoorden maakten een reorganisatie mogelijk van de langste en meest brutale bezetting uit de moderne geschiedenis.

De Oslo-akkoorden maakten van de Palestijnse authoriteit een verlengstuk van die bezetting.

mobeton
14-11-04, 15:22
[QUOTE]Geplaatst door Fatima's
[B]Geplaatst door opmerker
We leven nu in 2004. De meeste moslims leven anno 2004 in achterlijke, corrupte, vrouwonvriendelijke, onderdrukkende, straatarme dictaturen.

Het lijkt achterlijk omdat we allemaal zo slim zijn en dit meen ik. Mobeton.http://www.mobeton.tk Teminste waar me vandaan komt. RIF/Berber/Amazighland ligt in Almagreb.

Coolassprov MC
14-11-04, 17:47
Geplaatst door ibrahimmm
Dan moet je volgens mij toch eens de film "Dogma" eens gaan zien

Praat geen poepjes!

mobeton
14-11-04, 19:56
ja , want ik heb 2 hele mooie Hollandse Dochters van een Hollandse en die zijn uiteraard de eerst slimste Hollander, wat dan nog. en ik ben de slimste berber bnuo mazigh. MOBETON[SWF=http://www.mobeton.tk]MOBETON********* ik ben niet het broertje maar ze verloren opoe. ik moet nou weg want er zijn 11 dromedarrissen ontvoert.

Coolassprov MC
14-11-04, 21:43
Geplaatst door mobeton
(...)en ik ben de slimste berber bnuo mazigh.(...)
ik moet nou weg want er zijn 11 dromedarrissen ontvoert.

Volgens mij kun je je beter met beton bezighouden want daar zit je hersenholte ook vol mee.

''Slimme Berber'' is dat een contradictio in terminus?

Coolassprov MC
15-11-04, 11:19
Geplaatst door ibrahimmm
Jij bent een slim ventje, maar ik heb er al een paar meegemaakt van je dorpsgenoten die nog niet eens het geestelijk niveau van een Zeeuwse mossel halen!


Niet iedereen kan helaas (of gelukkig) mijn hyperintellectuele niveau benaderen; dat realiseer ik me als geen ander.

Nogmaals; Gouda is een heuse stad!
Of bedoel je 'dorpsgenoten' uit Barbaria?

Daar kennen we helaas (of gelukkig) geen dorpen; alleen bergen en dalen.

Onderschat trouwens nimmer de spiritualiteit van een gemiddelde Zeeuwse mossel!

Dit is een heuse en serieuze religieuze en spirituele bedreiging voor de mens!

mobeton
15-11-04, 11:47
Geplaatst door Coolassprov MC
Volgens mij kun je je beter met beton bezighouden want daar zit je hersenholte ook vol mee.

''Slimme Berber'' is dat een contradictio in terminus? Nee,dat is Bin laden die heeft een tijdje geen sex gehad, hij heeft zich maar aan de 11 kamelen vergrepen of waren het 11 de zeeuwse mossellen. in ieder geval de 11 waren niet ontvoerd maar ondergedoken na dat ze verkracht waren. Wat betreft mijn hersens hardheid B 115 Harder kan niet. attest 1710 NEN 9001,NEN 9002 en NEN 9005. mijn hersens vangen alle signalen vooral positiefe ik kan ze op allerlei manieren omzetten en naar mijn dunken gebruiken. het is zo dat de een meer natuurkrachten dan de ander heeft. volgende keer niet meer schelden oke.