PDA

Bekijk Volledige Versie : Kneteman overleden



~Panthera~
02-11-04, 20:46
Gerrie Knetemann overleden aan hartstilstand

Uitgegeven: 2 november 2004 18:53
Laatst gewijzigd: 2 november 2004 20:12

WOERDEN - Oud-wielrenner Gerrie Knetemann is dinsdag op 53-jarige leeftijd overleden. Volgens een woordvoerder van de wielerunie KNWU is een hartstilstand de doodsoorzaak.

Het gebeurde toen hij met drie vrienden in Bergen (NH) een tocht op de mountainbike maakte. Knetemann was sinds begin jaren negentig bondscoach van de profs bij de KNWU.


Knetemann kreeg de hartstilstand toen hij was afgestapt, omdat zijn ketting van de tandwielen was gelopen. Terwijl hij de fiets wilde repareren, begaf zijn hart het.

Als renner begon Knetemann in 1968, in 1973 werd de Amsterdammer professional. Knetemann won in zijn loopbaan onder meer de wereldtitel, de Amstel Gold Race, tien etappes in de Ronde van Frankrijk en Parijs-Nice. Knetemann, die als renner bekend stond om zijn grappen en grollen, nam in september 1989 afscheid.

Vrolijk

De Kneet, zoals zijn bijnaam luidde, stond garant voor vrolijke en opmerkelijke gebeurtenissen. De voormalige stratenmaker werd naast zijn prestaties ook door zijn presentatie een bekende Nederlander. Uiteindelijk zou hij na zijn loopbaan nog wat bijverdienen als spreker en bovendien was hij mede-eigenaar van een pannenkoekenrestaurant.

Uniek

KNWU-voorzitter Joop Atsma noemde Knetemann in een eerste reactie een uniek sportmens en een voorbeeld voor iedereen. Atsma, oud-amateurrenner en Tweede-Kamerlid voor het CDA, en Knetemann waren ook persoonlijke vrienden.

Boogerd

Michael Boogerd heeft met verbijstering gereageerd op het bericht van het plotselinge overlijden van bondscoach Gerrie Knetemann op 53-jarige leeftijd. "Veel te jong. Dit valt rauw op je dak. Heel erg. Ook als je bedenkt wie hij achterlaat, een vrouw en drie nog vrij jonge kinderen", zei de Raborenner op zijn vakantieadres op Gran Canaria.

Boogerd vertelde dat hij dit jaar vaker dan ooit overleg heeft gevoerd met Knetemann met het oog op de Olympische Spelen en het wereldkampioenschap. "Het contact werd ook steeds beter. In de Tour kreeg ik sms'jes van Gerrie waarin hij me succes wenste. Ik voelde dat hij steeds meer respect voor mij als wielrenner kreeg. Zijn dood is een grote schok."

barneveld
02-11-04, 20:50
jamer echte goede mensen gaan snel heen

Bofko
02-11-04, 20:54
Kneteman was een gevoelsmens, een geweldige wielrenner, een charmeur, echte emotionele Amsterdammer, humorist en entertainer.
Veel te jong.

Tomas
02-11-04, 21:35
De kneet was vroeger voor een sportman heel erg mediageniek, alleen nu heeft ie nu toch net het verkeerde moment gekozen om heen te gaan.

barneveld
02-11-04, 21:39
Geplaatst door Tomas
De kneet was vroeger voor een sportman heel erg mediageniek, alleen nu heeft ie nu toch net het verkeerde moment gekozen om heen te gaan.

als je dag daar is :romance:

Tomas
02-11-04, 21:47
Geplaatst door barneveld
als je dag daar is :romance:

Toepasselijke smiley.

barneveld
02-11-04, 22:35
Geplaatst door Tomas
Toepasselijke smiley.


zo gaat het in het leven