PDA

Bekijk Volledige Versie : Dubbele nationalieteit onzin..



NIS
02-11-04, 21:48
Hoor vaak lui, zich ergeren aan dubbele nationaliteit van bijvoorbeeld Marokkaanen. Wat heeft in godsnaam een dubbele nationaliteit te maken met iemands zijn daden??

Sterker nog: Wij kiezen niet voor een dubbele nationaliteit. Daarvoor moet je in Rabat zijn. Even de overheid daar aanspreken.

Zag vanmiddag een mevrouw in een programma dit aanhalen. Alsof dit de oorzaak is!?!? Wat een relativering hebben sommigen zeg.. damn!:D

hajelb
03-11-04, 01:33
Geplaatst door klaaskop
Ik heb éérder het idee dat de dubbele nationaliteit juist werd genoemd om aan te geven dat het niet om een marokkaan gaat, maar om een Néderlandse marokkaan.
M.a.w. juist om het marokkaan-zijn, uit angst voor wat dat wellicht zou kunnen oproepen, minder prominent te laten zijn/lijken.

ik denk juist om te laten zien dat het om een marokaan gaat, op papier is het een nederlander

Timoesh
03-11-04, 04:47
En dan nog zoiets….Islam wordt er bij gehaald! {radicale Imams enz.}
Stel je voor het is geen Moslim maar een Marokkaanse Jood/Christen/Katholiek of Boeddhist..



Lijkt wel:
Marokkaan = Moslim = Bedreiging!

observer
03-11-04, 08:14
aangezien hij regelmatig samen met oa samir a in de el taweed kwam kunnen we er rustig van uit gaan dat hij geen christen was

ik heb eerlijk gezegd geen idee of er sinds de middeleeuwen in nederland ooit iemand het christendom als reden/excuus heeft gebruikt om een ander te vermoorden

dat is de fout die men nu maakt, het gaat niet om of de dader een moslim was, het gaat erom dat hij meende vanuit zijn geloof deze daad te mogen of moeten plegen

als zijn gedrag de aivd is opgevallen dan moeten anderen familie vrienden etc dat nog veel meer gemerkt hebben

en de dubbele paspoorten gek genoeg hebben zowel marokko als nederland verdragen getekend waarin staat dat je iemand een nationaliteit kan opleggen en tevens dat het toestaan van dubbele nationaliteit slechts tijdelijk kan

blijkbaar zijn sommige verdragen er om niet na te leven

als er ene keuze was dan zou men zich de vraag kunnen stellen wie ben ik? nu is het een spreidstand

taouanza
03-11-04, 08:17
Geplaatst door observer
aangezien hij regelmatig samen met oa samir a in de el taweed kwam kunnen we er rustig van uit gaan dat hij geen christen was

ik heb eerlijk gezegd geen idee of er sinds de middeleeuwen in nederland ooit iemand het christendom als reden/excuus heeft gebruikt om een ander te vermoorden

dat is de fout die men nu maakt, het gaat niet om of de dader een moslim was, het gaat erom dat hij meende vanuit zijn geloof deze daad te mogen of moeten plegen

als zijn gedrag de aivd is opgevallen dan moeten anderen familie vrienden etc dat nog veel meer gemerkt hebben

en de dubbele paspoorten gek genoeg hebben zowel marokko als nederland verdragen getekend waarin staat dat je iemand een nationaliteit kan opleggen en tevens dat het toestaan van dubbele nationaliteit slechts tijdelijk kan

blijkbaar zijn sommige verdragen er om niet na te leven

als er ene keuze was dan zou men zich de vraag kunnen stellen wie ben ik? nu is het een spreidstand

Als je iemand vermoord omdat zijn kop je niet aanstaan is dat dan wel oke?
Ik zie namelijk dat men meer punt maakt van het geloof als het om een moslim gaat dan de moord zelf.
Er zijn na de middeleeuwen miljoenen mensen vermoord maar dat is oke omdat het niet met het geloof te maken heeft?

Karin.N
03-11-04, 09:07
In ieder geloof of bepaalde overtuigingen is er een kleine groep die meent dat zij d.m.v. geweld anderen hun wil kunnen opleggen.

Helaas is dat momenteel binnen de Islam een feit. Er is een kleine groep die middels geweld uit naam van de Islam aanslagen pleegt.
Deze groep pleegt deze aanslagen nadrukkelijk uit naam van de Islam.
Zij vinden hun inspiratie binnen de Islam.

Fatima's
03-11-04, 09:23
Geplaatst door NIS
Hoor vaak lui, zich ergeren aan dubbele nationaliteit van bijvoorbeeld Marokkaanen. Wat heeft in godsnaam een dubbele nationaliteit te maken met iemands zijn daden??

Sterker nog: Wij kiezen niet voor een dubbele nationaliteit. Daarvoor moet je in Rabat zijn. Even de overheid daar aanspreken.

Zag vanmiddag een mevrouw in een programma dit aanhalen. Alsof dit de oorzaak is!?!? Wat een relativering hebben sommigen zeg.. damn!:D

zo kun je dus zien hoe dom een mens wel kan zijn. die gasten beginnen te ouwe hoeren over zaken waar ze helemaal geen kennis over beschikken...

verlichting
03-11-04, 09:29
Geplaatst door Lalla_fatoes
En dan nog zoiets….Islam wordt er bij gehaald! {radicale Imams enz.}
Stel je voor het is geen Moslim maar een Marokkaanse Jood/Christen/Katholiek of Boeddhist..

Ja kan jij 1 radicale boedistische aanslag noemen?
of 10 christelijke?
Ik wel 100 islamitische
stop eens met moorden uit naam van..... :mad:
daarom!

Lijkt wel:
Marokkaan = Moslim = Bedreiging!

Fatima's
03-11-04, 09:36
Geplaatst door klaaskop
Ik heb éérder het idee dat de dubbele nationaliteit juist werd genoemd om aan te geven dat het niet om een marokkaan gaat, maar om een Néderlandse marokkaan.
M.a.w. juist om het marokkaan-zijn, uit angst voor wat dat wellicht zou kunnen oproepen, minder prominent te laten zijn/lijken.

je bent dan en blijft een marokkaan niet waar???? ik heb tijden smijn studie geelrd dat als je hier geboren bent en een nederlandse nationaliteit hebt dat je dan een nederlander bent. maar toch accepteren en respecteren ze je niet!!! wat moet je eigen daar aan doen om toch maar gerespecteerd en eccepteerd te worden??? (afstand van je geloof doen???? dan nog niet))

ik weet het in iedere geval niet............. jullie??