PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL schrikt van speech Verdonk



ZbaqZbaq
02-11-04, 23:35
AEL schrikt van speech Verdonk
Uitgegeven op 02 november 2004 om 23:14 uur




De Arabische Europese Liga (AEL) is geschrokken van de speech van minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk. Voorzitter van de Nederlandse tak van de AEL, Nabil Marmouch, veronderstelt dat Verdonk de dood van Van Gogh gebruikt voor haar eigen electorale gewin. "Zoals zij zei dat de schutter twee nationaliteiten had en vervolgens zei dat men niet moet polariseren is ongelooflijk. Het leek wel een Hitler speech, alleen het snorretje ontbrak."

Volgens Marmouch zijn individuen als Geert Wilders, Joost Eerdmans en Rita Verdonk erop uit om nog meer haat te zaaien. Deze mensen vormen volgens Marmouch de basis van nog meer ellende in Nederland. Maar: "Er is slechts één man verantwoordelijk voor datgene wat er vandaag (dinsdag red.) is gebeurd. Dat is de 26-jarige man die Van Gogh dood schoot."

Volgens Marmouch is er geen onrust onder zijn achterban. "De mensen zijn rustig. Er is geen situatie dat er iemand gekalmeerd moet worden."

De moord op Van Gogh heeft volgens Marmouch niets te maken met vrijheid van meningsuiting. "Uitspraken als 'de pooier van de profeten' en 'geitenneukers' hebben niets met vrijheid van meningsuiting te maken." Volgens de voorzitter van de AEL had Van Gogh slechts de intentie om te beledigen. "Dat was wat hij deed, daar was hij goed in."

Marmouch wil een gesprek met de 'haatzaaiers' niet uit de weg gaan maar verwacht er ook niet veel van. "Ik ben niet bang. Ik ben bereid hun denkbeelden aan te passen, maar er zijn mensen waarvan ik zeker weet dat hun intenties vals zijn."

De Unie van Marokkaanse-Nederlandse Academici en Hbo'ers (UMAH) vindt dat minister Verdonk zich op het randje begeeft met haar uitspraken over een dubbele nationaliteit. De toonzetting van haar speech was erg negatief volgens bestuurslid Saïd Bellari. Verdonk maakt volgens Bellari te veel gebruik van een 'zij-wij redenering'. "En dat is een splijtende redenering die de integratie niet ten goede komt", aldus Bellari.

Het bestuurslid van de UMAH is niet te spreken over de 'aanvallen' van Ayaan Hirsi Ali (VVD) en Geert Wilders (Groep Wilders) op de moslimgemeenschap. "We moeten ook tegen een stootje kunnen maar dit zijn loslopende projectielen."

Bellari weet niet of de beledigingen van Van Gogh aan het adres van moslims hebben gezorgd voor zijn dood, maar denkt wel dat deze hebben meegewerkt aan spanningen binnen de maatschappij. Hij pleit voor een landelijke Officier van Justitie die toeziet op racisme.


[Copyright 2004, Novum]

kaassieforreal
02-11-04, 23:44
Hmmmja de AEL schrikt pas als Verdonk een speech houdt. Nou daar schrik ik eigenlijk niet meer van.

Als er 1 club is die z'n bek moet houden over polariseren en een verslechterd klimaat is het de AEL wel. Die heb ik wat dat betreft op geen enkele positieve bijdrage kunnen betreffen so far.




En dat gejank over racisme...... dat begrip loopt zo'n slijtage op hier.

opmerker
02-11-04, 23:48
Geplaatst door kaassieforreal
Hmmmja de AEL schrikt pas als Verdonk een speech houdt. Nou daar schrik ik eigenlijk niet meer van.

Als er 1 club is die z'n bek moet houden over polariseren en een verslechterd klimaat is het de AEL wel. Die heb ik wat dat betreft op geen enkele positieve bijdrage kunnen betreffen so far.



De dubbele nationaliteit moet zo snel mogelijk worden afgeschaft. Dubbele nationaliteit is dubbele loyaliteit. Je bent of Nl of Marokkaan.


Persoonlijk denk dat een moslim altijd eerder loyaal is aan andere moslims, dan aan de NL staat. dat heeft de Amerikaanse regering heel goed begrepen en houdt daarom ook Amerikaanse moslims goed in de gaten.




En dat gejank over racisme...... dat begrip loopt zo'n slijtage op hier.

Puk
02-11-04, 23:50
Geplaatst door ZbaqZbaq
AEL schrikt van speech Verdonk
Uitgegeven op 02 november 2004 om 23:14 uur


De moord op Van Gogh heeft volgens Marmouch niets te maken met vrijheid van meningsuiting. "Uitspraken als 'de pooier van de profeten' en 'geitenneukers' hebben niets met vrijheid van meningsuiting te maken." Volgens de voorzitter van de AEL had Van Gogh slechts de intentie om te beledigen. "Dat was wat hij deed, daar was hij goed in."

Dan nog... daar vermoordt je niet iemand om.

Marmouch wil een gesprek met de 'haatzaaiers' niet uit de weg gaan maar verwacht er ook niet veel van. "Ik ben niet bang. Ik ben bereid hun denkbeelden aan te passen, maar er zijn mensen waarvan ik zeker weet dat hun intenties vals zijn."

Haha! Het staat er echt! Ik ben bereid hun denkbeelden aan te passen. Wat aardig.

bladiebladibla

[Copyright 2004, Novum]

Hoogachtend Puk

opmerker
02-11-04, 23:51
Geplaatst door ZbaqZbaq
AEL schrikt van speech Verdonk
Uitgegeven op 02 november 2004 om 23:14 uur




De Arabische Europese Liga (AEL) is geschrokken van de speech van minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk. Voorzitter van de Nederlandse tak van de AEL, Nabil Marmouch, veronderstelt dat Verdonk de dood van Van Gogh gebruikt voor haar eigen electorale gewin. "Zoals zij zei dat de schutter twee nationaliteiten had en vervolgens zei dat men niet moet polariseren is ongelooflijk. Het leek wel een Hitler speech, alleen het snorretje ontbrak."

Volgens Marmouch zijn individuen als Geert Wilders, Joost Eerdmans en Rita Verdonk erop uit om nog meer haat te zaaien. Deze mensen vormen volgens Marmouch de basis van nog meer ellende in Nederland. Maar: "Er is slechts één man verantwoordelijk voor datgene wat er vandaag (dinsdag red.) is gebeurd. Dat is de 26-jarige man die Van Gogh dood schoot."

Volgens Marmouch is er geen onrust onder zijn achterban. "De mensen zijn rustig. Er is geen situatie dat er iemand gekalmeerd moet worden."

De moord op Van Gogh heeft volgens Marmouch niets te maken met vrijheid van meningsuiting. "Uitspraken als 'de pooier van de profeten' en 'geitenneukers' hebben niets met vrijheid van meningsuiting te maken." Volgens de voorzitter van de AEL had Van Gogh slechts de intentie om te beledigen. "Dat was wat hij deed, daar was hij goed in."

Marmouch wil een gesprek met de 'haatzaaiers' niet uit de weg gaan maar verwacht er ook niet veel van. "Ik ben niet bang. Ik ben bereid hun denkbeelden aan te passen, maar er zijn mensen waarvan ik zeker weet dat hun intenties vals zijn."

De Unie van Marokkaanse-Nederlandse Academici en Hbo'ers (UMAH) vindt dat minister Verdonk zich op het randje begeeft met haar uitspraken over een dubbele nationaliteit. De toonzetting van haar speech was erg negatief volgens bestuurslid Saïd Bellari. Verdonk maakt volgens Bellari te veel gebruik van een 'zij-wij redenering'. "En dat is een splijtende redenering die de integratie niet ten goede komt", aldus Bellari.

Het bestuurslid van de UMAH is niet te spreken over de 'aanvallen' van Ayaan Hirsi Ali (VVD) en Geert Wilders (Groep Wilders) op de moslimgemeenschap. "We moeten ook tegen een stootje kunnen maar dit zijn loslopende projectielen."

Bellari weet niet of de beledigingen van Van Gogh aan het adres van moslims hebben gezorgd voor zijn dood, maar denkt wel dat deze hebben meegewerkt aan spanningen binnen de maatschappij. Hij pleit voor een landelijke Officier van Justitie die toeziet op racisme.


[Copyright 2004, Novum]

groeten aan je huisratten angkor/beheer

Siah
02-11-04, 23:59
Geplaatst door kaassieforreal


En dat gejank over racisme...... dat begrip loopt zo'n slijtage op hier.

dat geldt ook voor andere be-grippen;
zoals tolerantie, vrede, bezetting, doe-het-zelf-pakket, enz. :hardlach:

freya
03-11-04, 00:21
Geplaatst door ZbaqZbaq
AEL schrikt van speech Verdonk
Uitgegeven op 02 november 2004 om 23:14 uur




De Arabische Europese Liga (AEL) is geschrokken van de speech van minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk. Voorzitter van de Nederlandse tak van de AEL, Nabil Marmouch, veronderstelt dat Verdonk de dood van Van Gogh gebruikt voor haar eigen electorale gewin. "Zoals zij zei dat de schutter twee nationaliteiten had en vervolgens zei dat men niet moet polariseren is ongelooflijk. Het leek wel een Hitler speech, alleen het snorretje ontbrak."

Volgens Marmouch zijn individuen als Geert Wilders, Joost Eerdmans en Rita Verdonk erop uit om nog meer haat te zaaien. Deze mensen vormen volgens Marmouch de basis van nog meer ellende in Nederland. Maar: "Er is slechts één man verantwoordelijk voor datgene wat er vandaag (dinsdag red.) is gebeurd. Dat is de 26-jarige man die Van Gogh dood schoot."

Volgens Marmouch is er geen onrust onder zijn achterban. "De mensen zijn rustig. Er is geen situatie dat er iemand gekalmeerd moet worden."

De moord op Van Gogh heeft volgens Marmouch niets te maken met vrijheid van meningsuiting. "Uitspraken als 'de pooier van de profeten' en 'geitenneukers' hebben niets met vrijheid van meningsuiting te maken." Volgens de voorzitter van de AEL had Van Gogh slechts de intentie om te beledigen. "Dat was wat hij deed, daar was hij goed in."

Marmouch wil een gesprek met de 'haatzaaiers' niet uit de weg gaan maar verwacht er ook niet veel van. "Ik ben niet bang. Ik ben bereid hun denkbeelden aan te passen, maar er zijn mensen waarvan ik zeker weet dat hun intenties vals zijn."

De Unie van Marokkaanse-Nederlandse Academici en Hbo'ers (UMAH) vindt dat minister Verdonk zich op het randje begeeft met haar uitspraken over een dubbele nationaliteit. De toonzetting van haar speech was erg negatief volgens bestuurslid Saïd Bellari. Verdonk maakt volgens Bellari te veel gebruik van een 'zij-wij redenering'. "En dat is een splijtende redenering die de integratie niet ten goede komt", aldus Bellari.

Het bestuurslid van de UMAH is niet te spreken over de 'aanvallen' van Ayaan Hirsi Ali (VVD) en Geert Wilders (Groep Wilders) op de moslimgemeenschap. "We moeten ook tegen een stootje kunnen maar dit zijn loslopende projectielen."

Bellari weet niet of de beledigingen van Van Gogh aan het adres van moslims hebben gezorgd voor zijn dood, maar denkt wel dat deze hebben meegewerkt aan spanningen binnen de maatschappij. Hij pleit voor een landelijke Officier van Justitie die toeziet op racisme.


[Copyright 2004, Novum]

Ik heb het net online bekeken.

Het was niet op het randje maar er over heen in deze omstandigheden.

Is er dan niemand die zo'n tekst controleert voordat ze hem uitspreekt?

Siah
03-11-04, 00:33
Geplaatst door opmerker
Typisch Arabisch: geen eigen verantwoordelijkheid nemen, de schuld ligt altijd bij een ander lees de Joden of het Westen.

Woestijnratten!!!!


je bent beleefd vanavond hé! :hardlach:
.
lucht jezelf op; :stout:
en open-baar ajb wat je zou willen uiten! :D
.
ik luister :tover:

Rabi'ah.
03-11-04, 20:04
Ik heb vanmiddag gekeken naar de uitzending van die herdenking.........ik schrok me kapot, massahysterie op de Dam en dat ook nog eens gezellig opgezweept door Verdonk. :moe:

Mijn moeder zag er ook een stuk van en het eerste wat ze zei was
"t lijkt wel een nazi-bijeenkomst".

Ik vind het ongelooflijk dat heel Nederland op z'n kop staat en dat Van Gogh nu ineens als een lief engeltje wordt afgeschilderd, het is Theo voor en Theo na.

Natuurlijk, hij mpocht niet vermoord worden, maar zijn dood wordt idd weer aangegrepen om dat hele integratie- en Marokkanen-zijn-de-schuld-van-al-het-kwaad-in Nederland-gezeik weer op te rakelen.

Ik kan nog steeds niet uit over wat ik vanmiddag gezien heb. Ben gewoon sprakeloos.

Paula_Amsterdam
03-11-04, 20:12
Ik ben er ook van geschrokken. Ik vond de beide toespraken van Verdonck en Cohen grimmig, heel grimmig.

Vooral Cohen was bloed- en bloedlink. Echt heel kwaad.

De menigte vond ik helemaal niet angstaanjagend. Zeer verontwaardigd, maar dat vind ik verder prima want anders ga je daar niet staan.

Afrux
03-11-04, 20:21
Het was te verwachten, want nog maals het enige wat ael doet is reacties uitgeven die nergens op slaan en die de plank volledig misslaan. Verder hebben ze geen enkele rol van betekenins voor de marokkanse gemeenschap in Nederland en hebben geen enkele concrete daad voor deze gemeenschap verricht.


Ik heb het al een jaar geleden verteld en herhaal het vandaag: Ael is een verklaringen organisatie. Zielig!


Ik hoor anders graag wat voor concrete zaken deze nationalistische (op papier een organisatie) voor concreets heeft gedaan?

Max Stirner
03-11-04, 20:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik heb vanmiddag gekeken naar de uitzending van die herdenking.........ik schrok me kapot, massahysterie op de Dam en dat ook nog eens gezellig opgezweept door Verdonk. :moe:

Mijn moeder zag er ook een stuk van en het eerste wat ze zei was
"t lijkt wel een nazi-bijeenkomst".

Ik vind het ongelooflijk dat heel Nederland op z'n kop staat en dat Van Gogh nu ineens als een lief engeltje wordt afgeschilderd, het is Theo voor en Theo na.

Natuurlijk, hij mpocht niet vermoord worden, maar zijn dood wordt idd weer aangegrepen om dat hele integratie- en Marokkanen-zijn-de-schuld-van-al-het-kwaad-in Nederland-gezeik weer op te rakelen.

Ik kan nog steeds niet uit over wat ik vanmiddag gezien heb. Ben gewoon sprakeloos.

Jij vind het ongelovelijk dat heel NL op zijn kop staat?

Je moeder vergelijkt 20.000 boze Amsterdammers met Nazi`s?

:rolleyes:

Afrux
03-11-04, 20:30
Geplaatst door Max Stirner
Jij vind het ongelovelijk dat heel NL op zijn kop staat?

Je moeder vergelijkt 20.000 boze Amsterdammers met Nazi`s?

:rolleyes:

Ik wil wel haar moeder ook het zelfde horen als ze 20000 Marokkanen op de dam zouden komen te staan vanwege de moord op een onschuldige marokkaan door een gekke hollander (vanwege deze situatie). Ik hoop dat de nederlanders zich niet laten zaken tot het nioveau van deze achterlijke extremisten en zich waardig zullen gedragen tegen de Marokkanen en moslims.

Sommige achterlijke mensne zijn de weg kwijt...

nard
03-11-04, 20:33
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik heb vanmiddag gekeken naar de uitzending van die herdenking.........ik schrok me kapot, massahysterie op de Dam en dat ook nog eens gezellig opgezweept door Verdonk. :moe:

Mijn moeder zag er ook een stuk van en het eerste wat ze zei was
"t lijkt wel een nazi-bijeenkomst".

Ik vind het ongelooflijk dat heel Nederland op z'n kop staat en dat Van Gogh nu ineens als een lief engeltje wordt afgeschilderd, het is Theo voor en Theo na.

Natuurlijk, hij mpocht niet vermoord worden, maar zijn dood wordt idd weer aangegrepen om dat hele integratie- en Marokkanen-zijn-de-schuld-van-al-het-kwaad-in Nederland-gezeik weer op te rakelen.

Ik kan nog steeds niet uit over wat ik vanmiddag gezien heb. Ben gewoon sprakeloos.


Dit soort reactie is exact één van de redenen waarom mevrouw Verdonk nogal grimmig overkwam.
De vlotheid waarmee zaken worden omgeturnd en de schuldvraag op de verkeerde plek wordt neergelegd.

jans
03-11-04, 20:35
Jij vind het ongelovelijk dat heel NL op zijn kop staat?

Je moeder vergelijkt 20.000 boze Amsterdammers met Nazi`s?



Tja... der moeder heeft blijkbaar nog nooit een nazi bijeenkomst gezien.
( trouwens ook achterlijk dat ze het daar altijd mee vergelijken )


Marmouch wil een gesprek met de 'haatzaaiers' niet uit de weg gaan maar verwacht er ook niet veel van. "Ik ben niet bang. Ik ben bereid hun denkbeelden aan te passen, maar er zijn mensen waarvan ik zeker weet dat hun intenties vals zijn."

Nabil moet z'n eigen denkbeelden aan passen.

nard
03-11-04, 21:05
Geplaatst door 151 Nobelprizes
En terecht. Die man krijgt constant kritiek vanwege de zeer milde wijze waarmee hij tracht ontsporende Marokkanen op het rechte pad te krijgen.
En als dank wordt TvG afgeslacht.

En de man moet zoetjesaan concluderen dat zijn halfzachte eieren van de politiek-correcte knuffelschool verkeerd op de maag vallen.
Daar wil je wel nerveus van worden.....

Qwertyno
03-11-04, 21:10
Geplaatst door Afrux
Het was te verwachten, want nog maals het enige wat ael doet is reacties uitgeven die nergens op slaan en die de plank volledig misslaan. Verder hebben ze geen enkele rol van betekenins voor de marokkanse gemeenschap in Nederland en hebben geen enkele concrete daad voor deze gemeenschap verricht.


Ik heb het al een jaar geleden verteld en herhaal het vandaag: Ael is een verklaringen organisatie. Zielig!


Ik hoor anders graag wat voor concrete zaken deze nationalistische (op papier een organisatie) voor concreets heeft gedaan?

Het enige wat jij doet is de AEL volgen en demoniseren waar het maar kan. Het was daarom ook niet onverwachts zo'n opmerking als die van jou over de AEL.

Nog steeds zo gefruXtreerd?

MisterB
03-11-04, 21:54
kan iedereen asjeblieft stoppen met die holle vergelijkingen, het is heel jammer dat ik nu al voor de tweede keer vandaag Nazi-onzin tegenkom. Ik stond daar gisteren met een grote groep mensen om duidelijk te maken dat wij ons willen kunnen uiten zonder gevaar voor eigen leven. Zelfs over welke profeet dan ook en welke religie dan ook en welk boek dan ook. Ik wens dan niet vergeleken te worden met een club idioten, met vergelijkbare haatgevoelens jegens joden als sommige arabieren en moslims, die boekverbrandingen een intelligente manier van informatiegebruik vonden. Schilderijen, boeken, liedjes en gedichten waren toen ineens zo fout. Die moest je verbranden en de makers doden.

Wij stonden daar omdat een filmmaker en schrijver nu niet meer is door soortgelijke sentimenten.
Wij stonden daar op ons monument voor vrede en vrijheid.
HET LEF OM DIE VERGELIJKING TE TREKKEN!