PDA

Bekijk Volledige Versie : Moord Van Gogh



smaragdje
02-11-04, 22:39
Salam,

Zeer triest is de moord op Van Gogh.
Nog triester is de marokkaanse dader die een bekende is van de politie. Het hek is nu echt van de dam. Nederlanders zijn ons spuugzat en ik geef ze geen ongelijk. De vooroordelen zullen alleen maar toenemen. Ik schaam me vandaag diep om een marokkaanse te zijn. Wanneer leren wij het nou eens? In plaats van ons te richten op onze toekomst schoppen we liever rotzooi op straat en jagen we buurtbewoners de stuipen op het lijf!
Het erge is dat die moordenaar niet eens weet waarom hij Van Gogh doodschoot!
De Nederlanders hebben nu juist bevestiging gekregen van het beeld dat ze van de islam hebben, dankzij die moordenaar.
Een goedkope moord is dit!! K hoop dat we ervan kunnen leren!!
Jammer, echt jammer dat wij altijd het negatieve middelpunt zijn op zowat elk gebied.

ger
03-11-04, 00:08
Ik ben een Nederlander en ben echt de kluts kwijt. Ik ben er van overtuigd dat niet alle Marokkanen klootzakken zijn. Ook niety na vandaag. maar ik zit hier wel met de trtanen in de ogen en denk dat de dader niet door heeft gehad wat hij aan heeft gericht in de samenleving. Ik baal al jaren avn het gemak waarmee allerlei racistische opmerkingen worden gemaakt, maar hij maakt het er niet gemakkelijker op om te zeggen dat in elke mand wel 1 rotte appel zit. Wat mij nog steeds verbaast is dat er nauwlijks reactie komt uit de gemenschap zelf. Ik bedoel niet dat daden neit veroordeeld worden, ik bedoel actie. Doe iets aan je achterstand en doe iets aan de manier waarop sommigen je te schande maken. Ik weet natuurlijk niks van de Koran, maar wat ik weet is dat de Ramadan een periode is van zelfbeheersing etc. Een moord past daar niet in lijkt me. Laat horen wat je vindt en ga de discussie aan zonder geweld

marit
03-11-04, 00:38
Ik ben ook Nederlandse en ik ben niet de kluts kwijt, ik weet zeker dat het meerendeel van de Marokkaanse gemeentschap in Nederland het ook absoluut afkeurd van wat er is gebeurd, zeker nu in de heilige maand (ramadan)
Het is hellaas wel waar dat een groot deel van de bekrompen Nederlanders meteen met hun vinger gaan wijzen en dat terwijl ze geen idee hebben wat de Islam nou precies inhoudt.
Door mijn vriend ben ik me gaan verdiepen in de Islam, ik kwam erachter dat ik ook vooroordelen had terwijl ik geeneens wist wat het islamitische geloof echt inhield. Je kan pas echt je mening uiten als je weet waar je het over hebt. Mijn vriend is marokkaan en moslim en het grappige is dat ik meer van zijn geloof afweet dan hijzelf.
Het is jammer dat een kleine groep in deze wereld zich verschuild achter een geloof wat eigenlijk zo mooi en puur is, deze groep verpest het voor iedereen die wel eerlijk en oprecht is. En laten we nou eerlijk zijn, kijk eens in de geschiedenis denk je dat de Katolieke kerk puur is...no way... dus laten we met z'n alle niet zo hipocriet zijn en meteen de hele marokkaanse gemeentschap over 1 kam scheren, het was een laffe daad van 1 jongen die de ware betekennis van de koran alang kwijt is geraakt. God hebben zijn ziel......

ger
03-11-04, 00:51
Jammer dat je je ook wer verschuilt achter het geloof. Nogmaals, waar geloof begint eindigt de ratio. Met de beste wil van de werled is er geen discussie ter voeren met en gelovige. Waarom? Omdat geloven altijd en immer iets onberedeneerbaars is. Altijd is er de ontsnapping naar "dat geloof ik", nooit is er het antwoord "ik weet het niet" of " je hebt gelijk". Maakt niet uit welk geloof je hebt, geloven is bvlind staren. Ook de islam. Helaas..... Mooie woorden, maar ion naam van die mooie wrrden worden mensen vermoord.

marit
03-11-04, 01:16
Je hebt mijn tekst niet goed begrepen, ik verschuil me absoluut niet achter welk geloof dan ook.
Wat ik bedoel te zeggen is dat door zo'n laffe daad van 1 marokkaanse jongen meteen de hele marokkaanse gemeendschap wordt aangekeken en het meerendeel van de Nederlanders meteen gaan schreeuwen dat het de schuld van de Islam is terwijl ze geen idee hebben wat het Islamitische geloof daadwerkelijk inhoudt.
Natuurlijk zijn er mensen op deze wereld (niet alleen Moslims) die zich maar al te graag verschuilen achter welk geloof dan ook en je hoor mij absoluut niet zeggen dat ik het daarmee eens ben.
Maar respecteer mensen ongeacht hun levensovertuiging.
Daarnaast betekend 1 rotte appel niet dat de helle oogst slecht is.