PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie arresteert 35 haatzaaiers voor discriminatie, opruien en aanzetten tot geweld



Zwarte Schaap
03-11-04, 00:24
Politie verricht aanhoudingen in Den Haag
DEN HAAG - De politie heeft dinsdagavond bij het Centraal Station in Den Haag arrestaties verricht. De arrestanten uitten discriminerende leuzen, opruiende taal en zetten aan tot geweld. Een deel van de leuzen was tegen moslims gericht. Uiteindelijk hield de politie volgens een woordvoerder 35 personen aan.

In verband met de moord op Theo van Gogh sloot de politie uit voorzorg al aan het einde van de middag het Binnenhof af. De politie was sindsdien met zeer veel manschappen en materieel aanwezig, onder meer op het Plein naast het Binnenhof.

Rond kwart over acht tolereerde de politie de beledigende leuzen als 'eigen volk eerst' en 'islamieten parasieten' niet meer. Behalve bij het Centraal Station bleef het rustig in de stad. Bij het staion hield de politie 29 mensen aan, elders in de regio verrichtte zij nog zes arrestaties.

De mobiele eenheid, politiemensen te paard en agenten met honden werkten mee aan de aanhoudingen. De politie voerde de arrestanten met busjes weg van het Centraal Station. De antimoslimbetogers mengden zich onder het 'normale' publiek bij de tramhaltes aan de zijkant van het stationsgebouw.

De politie besloot duidelijk zichtbaar op straat aanwezig te zijn met in het achterhoofd de situatie na de moord op Pim Fortuyn op 6 mei 2002. Toen ontstonden rond het Binnenhof en het aangrenzende Plein ernstige ongeregeldheden.


Bron: De Telegraaf 02/11/04

Seif
03-11-04, 00:27
Had de politie ook maar die Marokkaantjes gearresteerd die zaten te lachten bij het lijk van van Gogh.

Ourzazate
03-11-04, 00:28
Waarom mogen zij zich niet berusten op de vrijheid van meningsuiting...? Dat is toch waar Theo op steunde en waar hij volgens heel Nederland om is koudgemaakt...???

Seif
03-11-04, 00:30
Geplaatst door Ourzazate
Waarom mogen zij zich niet berusten op de vrijheid van meningsuiting...? Dat is toch waar Theo op steunde en waar hij volgens heel Nederland om is koudgemaakt...???

Van mij mogen ze dat. Alleen meet de politie in dit geval met twee maten.

Ourzazate
03-11-04, 00:32
Geplaatst door Seif
Van mij mogen ze dat. Alleen meet de politie in dit geval met twee maten.

Maar dat is niet het geval bij haatzaaiende imams die worden vervolgd wegens bepaalde uitspraken...?

Seif
03-11-04, 00:35
Geplaatst door Ourzazate
Maar dat is niet het geval bij haatzaaiende imams die worden vervolgd wegens bepaalde uitspraken...?

Die zijn gewoon aangeklaagd door iemand. Daar heeft de politie verder niks mee te maken.

Zwarte Schaap
03-11-04, 00:42
Geplaatst door Seif
Had de politie ook maar die Marokkaantjes gearresteerd die zaten te lachten bij het lijk van van Gogh.

Bestaat daar een wet voor?

Ourzazate
03-11-04, 00:46
Geplaatst door Seif
Die zijn gewoon aangeklaagd door iemand. Daar heeft de politie verder niks mee te maken.

Dus imams/moskeeen die voor vervolging in aanmerking kwamen voor justitie zijn aangeklaagd door 'iemand' waarbij de politie niets mee te maken had...? Weet je dat zeker?

:)

Zwarte Schaap
03-11-04, 00:54
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dus er zitten nu 35 imams in de ondervraag-kamer?

Òok u werkt mee aan het voortduren van het klimaat van haat. Grow up.

Ourzazate
03-11-04, 00:54
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dus er zitten nu 35 imams in de ondervraag-kamer?

Ben je nu werkelijk niet te oud voor zulke onzinnigheden...?

:moe:

Seif
03-11-04, 00:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bestaat daar een wet voor?

Waarschijnlijk niet. Maar naar ik begrijp probeerde de politie in te grijpen om escalatie te voorkomen. Nou snap je toch wel dat lachende Marokkanen ook nogal provocerend kunnen zijn, net zoals racistische leuzen schreeuwende autochtonen.

Seif
03-11-04, 00:58
Geplaatst door Ourzazate
Dus imams/moskeeen die voor vervolging in aanmerking kwamen voor justitie zijn aangeklaagd door 'iemand' waarbij de politie niets mee te maken had...? Weet je dat zeker?

:)

El-Moumni was geloof door een aantal gekwetste homo's aangeklaagd. Zo gaat dat wel vaker. Andere voorbeelden ken ik niet zo een twee drie. Van mij mag iedereen zeggen wat ie wil. Het is dat meten met twee maten van de politie van vandaag waartegen ik ageer.

Zwarte Schaap
03-11-04, 01:03
Geplaatst door Seif
Waarschijnlijk niet. Maar naar ik begrijp probeerde de politie in te grijpen om escalatie te voorkomen. Nou snap je toch wel dat lachende Marokkanen ook nogal provocerend kunnen zijn, net zoals racistische leuzen schreeuwende autochtonen.

Lachen als een boer met kiespijn?

Als ze alleen daarvoor gearresteerd zouden moeten worden dan waarom gebeurde dat niet bij vele teksten die men al beledigend en discriminerend over Moslims verspreidt. Snap je?

Zwarte Schaap
03-11-04, 01:06
Geplaatst door 151 Nobelprizes
U verwisselt haatzaaierij met kritiek.
Wij noemen het kritiek. U noemt het haatzaaien. En in uw lexicon leidt haatzaaien (wat wij kritiek noemen) tot moord. In onze wereld gaan wij anders met kritiek om. Grow up. Of u moet natuurlijk in uw achterlijke wereld willen blijven, waar moord gewoon is.

Kritiek heeft grenzen. U overtreedt de grenzen en zet aan tot haat door verbanden en voorbeelden aan te dragen die mijns inziens het betamelijke in een discussie overschrijden.

Zwarte Schaap
03-11-04, 01:15
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Kritiek heeft geen grenzen in onze cultuur, dus overtreden ervan is geen issue.
Onbetamelijk is het vermoorden van mensen omdat ze de cultuur die zij hebben opgezocht niet kunnen begrijpen.

In mijn cultuur wordt de vrijheid van meningsuiting/kritiekie begrensd door de wet. IK weet niet welk wetteloos cultuur jij vandaan komt.

In mijn cultuur is moord moord en hoef ik er niet speciaal cultuur bij te halen en een lesje cultuurkritiek te krijgen om te snappen dat je aan lijkepikkerij doet.

Zwarte Schaap
03-11-04, 01:32
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dan komt u uit een andere cultuur dan de moordenaar van Van Gogh.
U heeft het over haatzaaierij. Ik, vanuit de wetten van mijn cultuur, heb het over mensen die reageren op een moord op iemand die de cultuur van de vrijheid van meningsuiting uitdroeg, hetgeen hier heel normaal is. Maar zelfs het protest op die moord noemt u al haatzaaien. U zult dat niet begrijpen, want in uw cultuur domineren andere waarden, en wat die waarden zijn hebben wij vandaag gezien.

Precies datgene waartegen ik ageer maakt u zich schuldig aan, een verband proberen te leggen tussen een bepaalde groep in de nederlandse samenleving en de misdrijf van een individu.

Deze trend is allang in nederland aanwezig. Juist deze trend zorgt ervoor dat er een klimaat van haat , een klimaat van wij en zij, een klimaat van uitsluiting, discriminatie, vooroordelen, scheren over één kam..etc...gecreerd wordt.

Dat is wat ik begrijp.

Zwarte Schaap
03-11-04, 01:45
Geplaatst door 151 Nobelprizes
U generaliseert constant de cultuur van de westerlingen, de volksaard, de inslag, hun hypocrisie, de schijnheiligheid. En waartegen ageert u nu eigenlijk: tegen het uitblijven van de nuance aangaande uw eigen cultuur?

Ageer niet te hard. Vanwege uw generalisaties kunt u alles wat onacceptabel is afschuiven op een ander. Zodra wij hierin verbetering aanbrengen, heeft u geen excuus meer voor het falen van uzelf en de uwen.

Zwelg erin, zeg ik u. Dobber in het warme badje van de eeuwige tweede viool, want verantwoordelijkheid nemen voor en erkennen van wat men doet, is ook niet alles. Het leidt tot introspectie. Oh heremetijd, dat zult u niet aankunnen. Blijf waar u bent: het is comfortabel daar, zij het enigszins lullig. Ik heb altijd uitzicht op de roos op uw kruin als ik mij verwaardig neer te zien om een zwoerdje te werpen. Tis wat modderig daar beneden. Om slaperig van te worden. Speaking of which. Mazzel tov.

Je verliest jezelf en treedt buiten de discussie door je gebrek aan logische argumenten.

Max Stirner
03-11-04, 01:52
Geplaatst door 151 Nobelprizes
U generaliseert constant de cultuur van de westerlingen, de volksaard, de inslag, hun hypocrisie, de schijnheiligheid. En waartegen ageert u nu eigenlijk: tegen het uitblijven van de nuance aangaande uw eigen cultuur?

Ageer niet te hard. Vanwege uw generalisaties kunt u alles wat onacceptabel is afschuiven op een ander. Zodra wij hierin verbetering aanbrengen, heeft u geen excuus meer voor het falen van uzelf en de uwen.

Zwelg erin, zeg ik u. Dobber in het warme badje van de eeuwige tweede viool, want verantwoordelijkheid nemen voor en erkennen van wat men doet, is ook niet alles. Het leidt tot introspectie. Oh heremetijd, dat zult u niet aankunnen. Blijf waar u bent: het is comfortabel daar, zij het enigszins lullig. Ik heb altijd uitzicht op de roos op uw kruin als ik mij verwaardig neer te zien om een zwoerdje te werpen. Tis wat modderig daar beneden. Om slaperig van te worden. Speaking of which. Mazzel tov.

U is eloquent en scherp........:D

Welkom terug!

taouanza
03-11-04, 07:44
Geplaatst door Seif
Van mij mogen ze dat. Alleen meet de politie in dit geval met twee maten.

En jij ook.

Joesoef
03-11-04, 07:49
Nederland is achtelijk aan het worden. Demonstreren op het binnenhof omdat er een filmmaker in Amsterdam is vermoord.
Geen goed nieuws voor de Moslim, ik hou mijn hart vast, dit gaat een radicale kant op. De Moslim als onderdrukte bevolkingsgroep.

Joesoef
03-11-04, 08:09
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Er wordt gedemonstreerd om ons Hollands ongenoegen te uiten dat de vrijheid van meningsuiting gewelddadig wordt verhinderd.
De moslim die Van Gogh daarom heeft vermoord, is inderdaad geen goeie PR voor de moslims nee. En dan uitgerekend Van Gogh, die de tolerantie en vermeende verdelievendheid van de islam hekelde. Wat een sukkel.

Van Gogh is zelf een sukkel. Hij is slachtoffer van zijn eigen provocaties die hij de media in knalde.
Ik heb van Gogh in meerdere discussies mee gemaakt en daar profileerde hij zich een stuk socialer.

Theo was alles behalve tollerant.

Siah
03-11-04, 09:32
Geplaatst door Seif
Had de politie ook maar die Marokkaantjes gearresteerd die zaten te lachten bij het lijk van van Gogh.

ik ga me niet druk om maken of je verhaal uberhaupt waar is! :hardlach:
..
.

hoezo?? :bril:
is het lachen bij een lijk een misdaad?
..
en al is dat een misdaad; :D
zijn dan cameras met geluidop-names(zoals een gast op de forum dat graag wilde), meer b-lauw op str. en ar-restaties het middel om een leefbare situatie te creeren??
..
en tot hoeverre zijn die maatregelen effectief; en waar repressief en met een averechte effect? verveeld



PS:gezien je vroegere post, weet ik inmiddels dat de dood voor jou een (heel) andere be-tekenis heeft dan bv voor mij! :engel:

Fatima's
03-11-04, 12:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bestaat daar een wet voor?

ik heb de wetboek strafrecht en strafvordering voor me en ik kan niets vinden