PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitingen van woede heersen op websites



freya
03-11-04, 08:05
Uitingen van woede heersen op websites
van onze verslaggeefster
2004-11-03

'Eerst Pim, nu Theo. Het is over met de ramadan, het wordt nu rammen dan!' Woede op internet. Vanwege het vrije woord. En ook omdat die 'rot'-Van Gogh nu wordt opgehemeld.



AMSTERDAM - Theo van Gogh was internetpublicist. Misschien was het daarom dat bedreigingen aan zijn adres hem meestal via internet bereikten. Zoals die van augustus: ,,Muwahihidin Brigade op weg naar H.A. en T.V.G.'' T.V.G., dat was Theo van Gogh. Hij werd in de gaten gehouden en zou het niet lang meer maken.

Het was niet de eerste keer. Ook na de publicatie van zijn boek 'Allah weet het beter', eind 2003, kreeg hij bedreigingen uit 'extremistische islamitische kring', zoals hij zelf zei. ,,Het zal niet lang meer duren of er wordt een fatwa over Van Gogh uitgesproken'', zei toen een bezoeker van maghreb.nl.

Op de sites waar veel Marokkaanse jongeren hun mening geven, wordt officeel de moord op Van Gogh afgekeurd. Maar sommige bezoekers durven toch te schrijven dat hij er zelf wel een beetje om vroeg. ,,Theo van Gogh is dood en ik zal er niet om rouwen'', schrijft een vaste bezoeker van maroc.nl. ,,Van Gogh heeft niets in zijn leven gepresteerd om respect te verdienen en daarom kijk ik met verontwaardiging naar de heldenstatus die hij luttele uren na zijn dood kreeg toebedeeld.'' Een ander meldt: ,,Ik heb totaal geen medelijden met Theo. Het is eigenlijk zijn verdiende loon, hoor.'' En: ,,Nu is het Theo, maar de volgende keer wordt het zeker Hirsi Ali.'' Op marokko.nl gaat het zelfs nog verder. ,,Alle lof voor de martelaar die Theo van Gogh neergeknald heeft! Zo komen de zionisten en hun knechten aan hun bloedige eind!''. De sites maroc.nl en maghreb.nl gingen later op de dag op zwart, volgens een eigen verklaring om hun deelneming te betuigen.

Op condoleance.nl is een ander geluid te lezen. Regelmatig verschijnen daar, te midden van tienduizenden uitingen van droefenis, oproepen als deze: ,,Wij Nederlanders moeten wat gaan doen! Wij laten alles toe! Zij kunnen mensen onthoofden, vliegtuigen kapen en in gebouwen vliegen, kinderen gijzelen en iemand vermoorden omdat hij het niet eens is met zijn geloof... het moslimgeloof is het grootste gevaar voor ons allen.'' Een ander heeft het over 'voortdurende terreur van kutmarokkanen'.

Zo denken ook de bezoekers van het discussieforum Fortuynpolitiek.nl erover. ,,Ze gaan winnen!'', is een van de eerste reacties. Vanuit die hoek komen ook de kritische geluiden over burgemeester Cohen van Amsterdam: ,,Cohen zal zijn islamitische thee al wel weer op het formuis hebben staan.'' Ook op de website van Trouw schrijven woedende autochtone lezers. ,,We voelen ons niet langer veilig in dit land.'' En ook: ,,Wanneer worden we wakker en gooien we de moslimfascisten het land uit?''


:moe:

Rabi'ah.
03-11-04, 08:43
Hier was ik dus al bang voor........mensen die de moord op Van Gogh als aanleiding misbruiken om hun moslimhaat te vergoelijken.

Kzag gister Zalm nog op tv.....walgelijk zoals hij die man de hemel in zat te prijzen. :moe:

Tomas
03-11-04, 08:52
Geplaatst door Rabi'ah.

Kzag gister Zalm nog op tv.....walgelijk zoals hij die man de hemel in zat te prijzen. :moe:

Ze hadden nou niet bepaald een hekel aan elkaar geloof ik. Vind je het dan erg dat iemand mooie woorden spreekt over een net vermoorde vriend?

Het is verdomd moeilijk om als een vriend of een goede bekende, of zoals nu een bekende nederlander die je wel mag, wordt vermoord om dan gevoelens van haat en wraak te onderdrukken en direct te nuanceren. Lijkt me dat je daar wel begrip voor zou kunnen hebben.

Theo was een echt enfant terribele zoals dat heet. Nergens kon ie lang blijven werken omdat ie altijd overal met iedereen ruzie kreeg, maar veel bewondering voor z'n lef had ie wel.

Rabi'ah.
03-11-04, 08:58
Geplaatst door Tomas
Ze hadden nou niet bepaald een hekel aan elkaar geloof ik. Vind je het dan erg dat iemand mooie woorden spreekt over een net vermoorde vriend?

Het is verdomd moeilijk om als een vriend of een goede bekende, of zoals nu een bekende nederlander die je wel mag, wordt vermoord om dan gevoelens van haat en wraak te onderdrukken en direct te nuanceren. Lijkt me dat je daar wel begrip voor zou kunnen hebben.

Theo was een echt enfant terribele zoals dat heet. Nergens kon ie lang blijven werken omdat ie altijd overal met iedereen ruzie kreeg, maar veel bewondering voor z'n lef had ie wel.

Tomas, het is volkomen duidelijk dat in principe niemand het verdient om op zo'n manier te sterven, daar gaat de discussie ook niet over.

Maar wat ik misselijkmakend vind is dat nu Van Gogh dood is, er een soort martelaar van hem gemaakt wordt, net zoals met Fortuyn.

Ik voor mij weiger categorisch aan die hypocrisie mee te doen.

Ik vond hem tijdens zijn leven een walgelijk figuur, dat vind ik nu ook, maar niemand had het recht hem te vermoorden. Punt.

Bahjouia25
03-11-04, 08:59
Geplaatst door freya
Uitingen van woede heersen op websites
van onze verslaggeefster
2004-11-03

'Eerst Pim, nu Theo. Het is over met de ramadan, het wordt nu rammen dan!' Woede op internet. Vanwege het vrije woord. En ook omdat die 'rot'-Van Gogh nu wordt opgehemeld.



AMSTERDAM - Theo van Gogh was internetpublicist. Misschien was het daarom dat bedreigingen aan zijn adres hem meestal via internet bereikten. Zoals die van augustus: ,,Muwahihidin Brigade op weg naar H.A. en T.V.G.'' T.V.G., dat was Theo van Gogh. Hij werd in de gaten gehouden en zou het niet lang meer maken.

Het was niet de eerste keer. Ook na de publicatie van zijn boek 'Allah weet het beter', eind 2003, kreeg hij bedreigingen uit 'extremistische islamitische kring', zoals hij zelf zei. ,,Het zal niet lang meer duren of er wordt een fatwa over Van Gogh uitgesproken'', zei toen een bezoeker van maghreb.nl.

Op de sites waar veel Marokkaanse jongeren hun mening geven, wordt officeel de moord op Van Gogh afgekeurd. Maar sommige bezoekers durven toch te schrijven dat hij er zelf wel een beetje om vroeg. ,,Theo van Gogh is dood en ik zal er niet om rouwen'', schrijft een vaste bezoeker van maroc.nl. ,,Van Gogh heeft niets in zijn leven gepresteerd om respect te verdienen en daarom kijk ik met verontwaardiging naar de heldenstatus die hij luttele uren na zijn dood kreeg toebedeeld.'' Een ander meldt: ,,Ik heb totaal geen medelijden met Theo. Het is eigenlijk zijn verdiende loon, hoor.'' En: ,,Nu is het Theo, maar de volgende keer wordt het zeker Hirsi Ali.'' Op marokko.nl gaat het zelfs nog verder. ,,Alle lof voor de martelaar die Theo van Gogh neergeknald heeft! Zo komen de zionisten en hun knechten aan hun bloedige eind!''. De sites maroc.nl en maghreb.nl gingen later op de dag op zwart, volgens een eigen verklaring om hun deelneming te betuigen.

Op condoleance.nl is een ander geluid te lezen. Regelmatig verschijnen daar, te midden van tienduizenden uitingen van droefenis, oproepen als deze: ,,Wij Nederlanders moeten wat gaan doen! Wij laten alles toe! Zij kunnen mensen onthoofden, vliegtuigen kapen en in gebouwen vliegen, kinderen gijzelen en iemand vermoorden omdat hij het niet eens is met zijn geloof... het moslimgeloof is het grootste gevaar voor ons allen.'' Een ander heeft het over 'voortdurende terreur van kutmarokkanen'.

Zo denken ook de bezoekers van het discussieforum Fortuynpolitiek.nl erover. ,,Ze gaan winnen!'', is een van de eerste reacties. Vanuit die hoek komen ook de kritische geluiden over burgemeester Cohen van Amsterdam: ,,Cohen zal zijn islamitische thee al wel weer op het formuis hebben staan.'' Ook op de website van Trouw schrijven woedende autochtone lezers. ,,We voelen ons niet langer veilig in dit land.'' En ook: ,,Wanneer worden we wakker en gooien we de moslimfascisten het land uit?''


:moe:

jeetje man!! wat is nu de bedoeling alle moslims aan het gas omdat
een paar het verpesten?? waarom worden alle moslims op een hoopje gegooid??? en met zo'n krante artikel bereik je geen rust onder de mensen of ben ik de enige die dat ziet!!

triest triest triest

Tomas
03-11-04, 09:01
Geplaatst door Rabi'ah.
Tomas, het is volkomen duidelijk dat in principe niemand het verdient om op zo'n manier te sterven, daar gaat de discussie ook niet over.

Maar wat ik misselijkmakend vind is dat nu Van Gogh dood is, er een soort martelaar van hem gemaakt wordt, net zoals met Fortuyn.

Ik voor mij weiger categorisch aan die hypocrisie mee te doen.

Ik vond hem tijdens zijn leven een walgelijk figuur, dat vind ik nu ook, maar niemand had het recht hem te vermoorden. Punt.

Kan me niet schelen wat jij van hem vindt, ik vind het echter wel erg vreemd om mensen die wel om hem gaven als hypocriet af te schilderen. Lijkt me ook niet leuk voor jou als er een vriendin of naaste van jou overleid. Of wel? Smaken verschillen nu eenmaal. Niemand verplicht je om postuum van hem te houden, maar jij vindt het wel nodig om de mensen die nu verdriet hebben te veroordelen of te beledigen. Nergens voor nodig.

Tomas
03-11-04, 09:03
Geplaatst door Bahjouia25
jeetje man!! wat is nu de bedoeling alle moslims aan het gas omdat
een paar het verpesten?? waarom worden alle moslims op een hoopje gegooid??? en met zo'n krante artikel bereik je geen rust onder de mensen of ben ik de enige die dat ziet!!

triest triest triest

Extemisten en emotionele extremistische reacties komenb overal voor. En een krant is er om dit te laten zien, niet om de waarheid voor ons burgers af te schermen omdat we daar niet mee om zouden kunnen gaan.

Mark
03-11-04, 09:03
Overigens is maroc nooit op zwart gegaan, hoogstens plat door het grote aantal bezoekers en er is een andere frontpage geplaatst die ik toch niet zie door mijn directe bookMARK.

Rabi'ah.
03-11-04, 09:14
Geplaatst door Tomas
Kan me niet schelen wat jij van hem vindt, ik vind het echter wel erg vreemd om mensen die wel om hem gaven als hypocriet af te schilderen. Lijkt me ook niet leuk voor jou als er een vriendin of naaste van jou overleid. Of wel? Smaken verschillen nu eenmaal. Niemand verplicht je om postuum van hem te houden, maar jij vindt het wel nodig om de mensen die nu verdriet hebben te veroordelen of te beledigen. Nergens voor nodig.

Tomas, voordat je zo emotioneel en over je toeren reageert, zou je ook gewoon kunnen lezen wat ik schrijf.

Ik beledig helemaal niemand en ik schilder mensen die om hem gaven niet af als hypocriet omdat ze van hem hielden, maar wat mij irriteert is dat er nu hij dood is, ineens gedaan wordt alsof hij een heilig en lief onschuldig lammetje was. En dat was hij bepaald niet.

Hij beledigde mensen, hij kwetste mensen, hij zaaide haat tegen de islam, hij was antisemitisch en anti-islamitisch, dus wat mij betreft is er niet veel aan verloren.

Blijft uiteraard staan dat het hoe dan ook een mens was met recht op leven en niemand had het recht om hem op zo'n manier, of überhaupt, te vermoorden.

Bovendien werkte het nog contra-productief ook, want de moordenaar heeft hem zo in 1 klap tot martelaar gemaakt. Thanks for nothing. :moe:

Tomas
03-11-04, 09:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik beledig helemaal niemand en ik schilder mensen die om hem gaven niet af als hypocriet omdat ze van hem hielden, maar wat mij irriteert is dat er nu hij dood is, ineens gedaan wordt alsof hij een heilig en lief onschuldig lammetje was. En dat was hij bepaald niet.


Je spreekt jezelf nogal tegen, maar ik denk eerder dat jij te emotioneel bent om dat te kunnen zien. Het zijn juist de mensen die van hem hielden die jou de indruk geven dat hij een goed mens was. How suprising. Niet de mensen die hem haatte. Dat hij heilig, lief en onschuldig zou zijn is mij volledig ontgaan, maar dat wijt ik aan een overemotionele perceptie aan jouw kant.

Rabi'ah.
03-11-04, 09:31
Geplaatst door Tomas
Je spreekt jezelf nogal tegen, maar ik denk eerder dat jij te emotioneel bent om dat te kunnen zien. Het zijn juist de mensen die van hem hielden die jou de indruk geven dat hij een goed mens was. How suprising. Niet de mensen die hem haatte. Dat hij heilig, lief en onschuldig zou zijn is mij volledig ontgaan, maar dat wijt ik aan een overemotionele perceptie aan jouw kant.

Niks overemotionele perceptie.

Ik had het over Zalm, voorzover ik weet behoorde hij niet tot de vrienden- of familiekring van Van Gogh.

Logisch dat zijn vrienden en familie van hem hielden, maar zelfs zij zouden toe moeten geven dat het over het algemeen zoals hij zich in het openbaar manifesteerde geen leuk mannetje was.

En dat het dus hypocriet is om te doen alsof hij dat wel was, alleen omdat hij nu dood is.

taouanza
03-11-04, 09:35
Gelukkig hadden ze nog wel nuchtere mensen bij Barend en van Dorp.

Tomas
03-11-04, 09:35
Geplaatst door Rabi'ah.
Niks overemotionele perceptie.

Ik had het over Zalm, voorzover ik weet behoorde hij niet tot de vrienden- of familiekring van Van Gogh.

Logisch dat zijn vrienden en familie van hem hielden, maar zelfs zij zouden toe moeten geven dat het over het algemeen zoals hij zich in het openbaar manifesteerde geen leuk mannetje was.

En dat het dus hypocriet is om te doen alsof hij dat wel was, alleen omdat hij nu dood is.

Zalm was een goede bekende van Van Gogh. Hij speelde niet voor niets mee in zijn films. Jij bepaalt nu eenmaal niet voor anderen of ze iemand wel of niet mogen. Je kan het wel vreemd vinden, maar je kunt het niet bepalen.

En Theo was wel een leuk mannetje. Heel er leuk juist.

Rabi'ah.
03-11-04, 09:45
Geplaatst door Tomas
Zalm was een goede bekende van Van Gogh. Hij speelde niet voor niets mee in zijn films. Jij bepaalt nu eenmaal niet voor anderen of ze iemand wel of niet mogen. Je kan het wel vreemd vinden, maar je kunt het niet bepalen.

En Theo was wel een leuk mannetje. Heel er leuk juist.

Dat is jouw mening.

Feit blijft dat Theo van Gogh met zijn uitspraken en schotschriften voortdurend bezig was te beledigen, haat te zaaien en te provoceren.

Ik vind iemand die stelselmatig moslims, Marokkanen, de islam en allochtonen in het algemeen beledigt en stigmatiseert, geen leuk mannetje en wat mij betreft is er dus niet veel aan verloren.

Tomas
03-11-04, 09:51
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat is jouw mening.

Feit blijft dat Theo van Gogh met zijn uitspraken en schotschriften voortdurend bezig was te beledigen, haat te zaaien en te provoceren.

Ik vind iemand die stelselmatig moslims, Marokkanen, de islam en allochtonen in het algemeen beledigt en stigmatiseert, geen leuk mannetje en wat mij betreft is er dus niet veel aan verloren.

Het is een feit dat Zalm een bekende was van Theo, daarom werd ie ook geintervieuwd op tv. Juist daarom. Dat is geen mening. Het is een domme mening om iemand hypocriet te noemen die z'n vriend ophemelt na zijn dood. Waarschijnlijk zal je zelf niks anders doen en daarom is juist deze domme mening hypocriet en niet Zalm.

Zalm mag ik verders niet, ik vind hem een arogant zelfgenoegzaam mannetje. Maar dat doet er verders niet toe.

Theo daarentegen deed alles wat hij nodig achte om de samenleving te verbeteren. Hij geloofde heilig in de confrontatie om mensen aan het denken te zetten. Met wisselend succes. Zo was Abdul Haselhoef ook een goede bekende van Theo. Ze konden ondanks hun verschillende overtuigen elkaar als mens geloof ik wel aardig waarderen. Kan verkeren.

Ik vond 'm vooral bewonderingswaardig omdat ie het lef had om dezelfde provocerende opmerkingen te maken over de intolerante tak van de islam als de rest van nederland over de intolerante tak van het christendom maakte en dan niet laf van achter een stelletje bodygards zoals ayaan en wilders. Nee, gewoon op z'n fietsje en heilig gelovend in de macht van de pen. Dat zie ik graag. Dat waardeer ik enorm.

Bahjouia25
03-11-04, 09:55
Geplaatst door Tomas
Extemisten en emotionele extremistische reacties komenb overal voor. En een krant is er om dit te laten zien, niet om de waarheid voor ons burgers af te schermen omdat we daar niet mee om zouden kunnen gaan.

en toch zou je als ruimdenkend wezen moeten weten dat ieder mens de woorden die in de krant staan anders interpreteerd.

en we een groep slimme mensen
een groep wijze
een groep kortzichtige
en een groep domme mensen hebben dus gooi dat eens allemaal bij elkaar en laat ze vrijuit hun mening geven en trek zelf je conclusie welke groep
uiteindelijk boven aan staat.

Tomas
03-11-04, 10:02
Geplaatst door Bahjouia25
en toch zou je als ruimdenkend wezen moeten weten dat ieder mens de woorden die in de krant staan anders interpreteerd.

en we een groep slimme mensen
een groep wijze
een groep kortzichtige
en een groep domme mensen hebben dus gooi dat eens allemaal bij elkaar en laat ze vrijuit hun mening geven en trek zelf je conclusie welke groep
uiteindelijk boven aan staat.

Onder het politiekcorrecte paars is de afkeer van allochtoon nederland het hardst gergroeid. Dat weet ik uit eigen persoonlijke ervaring. Ik keur dat niet goed, ik constatter het slechts. Waarmee ik de waarde van inperkingen op de rijheid van meningsuiting dus niet zo heel hoog inschat. Ik denk persoonlijk zelfs dat zonder de politiekcorrecte druk van toen, het minder geescalleerd zou zijn geweest allemaal.

Rabi'ah.
03-11-04, 10:05
Geplaatst door Tomas
Onder het politiekcorrecte paars is de afkeer van allochtoon nederland het hardst gergroeid. Dat weet ik uit eigen persoonlijke ervaring. Ik keur dat niet goed, ik constatter het slechts. Waarmee ik de waarde van inperkingen op de rijheid van meningsuiting dus niet zo heel hoog inschat. Ik denk persoonlijk zelfs dat zonder de politiekcorrecte druk van toen, het minder geescalleerd zou zijn geweest allemaal.

Welke politiek-correcte druk van toen?

Dat racisme toen niet werd getolereerd?

Of dat migranten toen werden gezien als exotische verrijking in plaats van als gelijke burgers?

Julien
03-11-04, 10:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat is jouw mening.

Feit blijft dat Theo van Gogh met zijn uitspraken en schotschriften voortdurend bezig was te beledigen, haat te zaaien en te provoceren.

Ik vind iemand die stelselmatig moslims, Marokkanen, de islam en allochtonen in het algemeen beledigt en stigmatiseert, geen leuk mannetje en wat mij betreft is er dus niet veel aan verloren.

Van Gogh heeft ook vaak genoeg Christenen en Joden gekwetst en beledigd, op dezelfde manier als nu bij Moslims gebeurde. Maar naar ik weet zijn er nooit christelijke groeperingen geweest die hem wilden doodschieten/ neersteken.

Tomas
03-11-04, 10:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat racisme toen niet werd getolereerd?

Je kunt het vergelijken met anti-semitisme dat niet werd getolereerd. Iedere kritische zin waarin een nationaliteit, etniciteit of immigratie in voorkwam werden als racistisch of fascitische afgebrand. Soms terecht, maar vaak onterecht. Zo werd b.v. de sp buitenspel gezet omdat ze overwogen dat een spreidingsbeleid misschien beter was.


Of dat migranten toen werden gezien als exotische verrijking in plaats van als gelijke burgers?

Er werd verschillend over gedacht in verschillende steden. Hier in Gouda werd de exotische verrijking niet meer zo gewaardeerd en de ergernis over alles wat mis ging was vele vele malen groter. Het heeft heel lang geduurd voordat die ergernis gehoord werd. Nu dat eenmaal is gebeurd, zie je ook dat het langzaam aan beter gaat. Maar dan moet je wel goed kijken en of ik me soms niet laat leiden door de wens weet ik niet.

nard
03-11-04, 10:15
Geplaatst door Rabi'ah.
[B]Tomas, het is volkomen duidelijk dat in principe niemand het verdient om op zo'n manier te sterven, daar gaat de discussie ook niet over.

Maar wat ik misselijkmakend vind is dat nu Van Gogh dood is, er een soort martelaar van hem gemaakt wordt, net zoals met Fortuyn.

Ik voor mij weiger categorisch aan die hypocrisie mee te doen.


Zalm was niet hypocriet gisterenavond. Hij was duidelijk aangeslagen en bijna nerveus voor zijn doen.
Maar nee, als iemand zijn positieve waardering uitspreekt voor een man die jij verafschuwt, is't opeens een hypocriet, nietwaar?

Zegt iets over je ruimdenkendheid.

Als we het dan toch over hypocrisie hebben; mevrouw Halsema en heer Cohen. Hypocrisie pur sang. Grote woorden met een enorme discrepantie tot wat ze in ADL voorstaan, zeggen en doen.

Rabi'ah.
03-11-04, 10:19
Geplaatst door Julien
Van Gogh heeft ook vaak genoeg Christenen en Joden gekwetst en beledigd, op dezelfde manier als nu bij Moslims gebeurde. Maar naar ik weet zijn er nooit christelijke groeperingen geweest die hem wilden doodschieten/ neersteken.

Tegen christenen en joden is er niet al jarenlang een mediahetze...........christenen en joden worden in het Westen niet gezien als de zondebok en de oorzaak van alles wat er mis gaat in de wereld.

En "groeperingen"........Van Gogh is door 1 persoon vermoord, niet door een groepering, voor zover we weten.

En dat jij niet op de hoogte bent van christelijke groeperingen die hem wat wilden doen, wil nog niet zeggen dat die niet bestaan.

nard
03-11-04, 10:21
Geplaatst door Rabi'ah.
Tegen christenen en joden is er niet al jarenlang een mediahetze...........christenen en joden worden in het Westen niet gezien als de zondebok en de oorzaak van alles wat er mis gaat in de wereld.

En "groeperingen"........Van Gogh is door 1 persoon vermoord, niet door een groepering, voor zover we weten.

En dat jij niet op de hoogte bent van christelijke groeperingen die hem wat wilden doen, wil nog niet zeggen dat die niet bestaan.

Ik ben daar wel goed van op de hoogte; die bestaan niet.

Blijkbaar ben je niet goed geinformeerd over de jaren zestig. Toen is er alléén maar tegen christenen aangeschopt.

Julien
03-11-04, 10:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Tegen christenen en joden is er niet al jarenlang een mediahetze...........christenen en joden worden in het Westen niet gezien als de zondebok en de oorzaak van alles wat er mis gaat in de wereld.

En "groeperingen"........Van Gogh is door 1 persoon vermoord, niet door een groepering, voor zover we weten.

En dat jij niet op de hoogte bent van christelijke groeperingen die hem wat wilden doen, wil nog niet zeggen dat die niet bestaan.

In de jaren 60 en 70 kon je zeker wel spreken van een "hetze" tegen christenen (terecht overigens, NL moest emanciperen)..
Ik geef wel toe dat ik niet met zekerheid kan stellen dat Van Gogh nooit bedreigd is door christenen of joden, maar het politieke klimaat in de jaren 60 en 70 was wel een stuk beter, er werd toen niemand vermoord om zijn mening.

De 26-jarige dader schijnt trouwens dus wel lid te zijn van een radicaal-islamitische groepering, het is echter nog niet zeker of hij de moord in z'n eentje beraamd heeft of met anderen.

Siah
03-11-04, 10:36
Geplaatst door freya
Uitingen van woede heersen op websites
van onze verslaggeefster
2004-11-03

'Eerst Pim, nu Theo. Het is over met de ramadan, het wordt nu rammen dan! ' Woede op internet. Vanwege het vrije woord. En ook omdat die 'rot'-Van Gogh nu wordt opgehemeld.

voor mij part is ramadan net begonnen! :ninja:
..
en rammen? :hardlach:
tja; wat zou men ermee wilt bereiken?? :tover:



Maar sommige bezoekers durven toch te schrijven dat hij er zelf wel een beetje om vroeg. ,,Theo van Gogh is dood en ik zal er niet om rouwen '', schrijft een vaste bezoeker van maroc.nl.

waarom zou ik bv, om hem moeten rouwen; terwijl ie zelf om herrie-en-lawaai-en-.. vroeg?? :stout:
..

waarom zou ik persoonlijk hoeven te rouwen, terwijl ik niet eens in 'rouwen' geloof! :hardlach:



Ik heb totaal geen medelijden met Theo.

:tover:
het be-grip mede-lijden is in ' 'onze' ' we-reld dusdanig afgestompt, dat er niet meer de dood toedoet, en zeker ook niet de getallen.
(tot zover ik het weet, werd dat voor het eerst kenbaar, in kosovo..)

al zijn er honderdduizenden MENSEN die in Irak gesneuveld worden.
hoe vaak hebben die opvallend schijn-h-ei-lige politici (zoals verdonk en zalm) en hun in-tel/lectuele lakeien zoals afshin elian en paul scheffer ..enige medelijden met de iraakse burgers getoond??
..
of denk men dat dit en dat apart van elkaar behandeld moeten worden :haha:
of denkt men zo naief dat de Islam ook een verlichting moeten ondergaan; (alsof de verlichting hier al voldaan is(?))
of denkt men dat het nu 1939 is?? :slapen:



Op condoleance.nl is een ander geluid te lezen. Regelmatig verschijnen daar, te midden van tienduizenden uitingen van droefenis, oproepen als deze: ,,Wij Nederlanders moeten wat gaan doen! Wij laten alles toe! Zij kunnen mensen onthoofden, vliegtuigen kapen en in gebouwen vliegen, kinderen gijzelen en iemand vermoorden omdat hij het niet eens is met zijn geloof... het moslimgeloof is het grootste gevaar voor ons allen.'' Een ander heeft het over 'voortdurende terreur van kutmarokkanen'.

tja;
een bijdrage voor gem-een-schaps/zin?
..
wanneer gaat men leren om meer in de achtergrond van de verhalen te duiken en te graaien; in de klimaat waarin een al dan niet zinloos geweld plaats vindt; dan simplistisch, een platte en beperkte benadering van alle gebeurtenissen in een cat-egorie..bla-blad..


Zo denken ook de bezoekers van het discussieforum Fortuynpolitiek.nl erover. ,,Ze gaan winnen!'', is een van de eerste reacties. Vanuit die hoek komen ook de kritische geluiden over burgemeester Cohen van Amsterdam: ,,Cohen zal zijn islamitische thee al wel weer op het formuis hebben staan.'' Ook op de website van Trouw schrijven woedende autochtone lezers. ,,We voelen ons niet langer veilig in dit land.'' En ook: ,,Wanneer worden we wakker en gooien we de moslimfascisten het land uit?'' :nijn:

Seif
03-11-04, 10:39
Geplaatst door Rabi'ah.
Feit blijft dat Theo van Gogh met zijn uitspraken en schotschriften voortdurend bezig was te beledigen, haat te zaaien en te provoceren.

Provocaties liggen, net als schoonheid in het oog van de aanschouwer.

Niet van Gogh treft enige blaam, maar de mensen die zo verkrampt met hun geloof omgaan dat ze hier nu begrip gaan opbrengen voor de dader.

Siah
03-11-04, 10:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Tomas, voordat je zo emotioneel en over je toeren reageert, zou je ook gewoon kunnen lezen wat ik schrijf.

Ik beledig helemaal niemand en ik schilder mensen die om hem gaven niet af als hypocriet omdat ze van hem hielden, maar wat mij irriteert is dat er nu hij dood is, ineens gedaan wordt alsof hij een heilig en lief onschuldig lammetje was. En dat was hij bepaald niet.

Hij beledigde mensen, hij kwetste mensen, hij zaaide haat tegen de islam, hij was antisemitisch en anti-islamitisch, dus wat mij betreft is er niet veel aan verloren.

Blijft uiteraard staan dat het hoe dan ook een mens was met recht op leven en niemand had het recht om hem op zo'n manier, of überhaupt, te vermoorden.

Bovendien werkte het nog contra-productief ook, want de moordenaar heeft hem zo in 1 klap tot martelaar gemaakt. Thanks for nothing. :moe:

overduidelijk;
gezien de internationale-situatie, heeft nederland behoefte aan de martelaars en martelaarschap (of ie nou een politicus is of een zanger); (onderandere als afleidings-smoesje)


Geplaatst door Rabi'ah.

Maar wat ik misselijkmakend vind is dat nu Van Gogh dood is, er een soort martelaar van hem gemaakt wordt, net zoals met Fortuyn.

die waren geen martelaren! :hardlach:
..
martelaarschap vereist een bijzondere toestand;
niet iedere dood, in iedere gemeenschap/maatschappij is toe te schrijven aan martelaarschap! :maf3:


PS: en ze waren beslist geen tegendraadse en kritische mensen, zoals dat steeds in de media herhaald wordt!! :alien:

Rabi'ah.
03-11-04, 11:05
Geplaatst door nard
Zalm was niet hypocriet gisterenavond. Hij was duidelijk aangeslagen en bijna nerveus voor zijn doen.
Maar nee, als iemand zijn positieve waardering uitspreekt voor een man die jij verafschuwt, is't opeens een hypocriet, nietwaar?

Zegt iets over je ruimdenkendheid.



Zie mijn discussie met Tomas........ik ben Rabiah, geen kapotte grammofoonplaat. :strik:

nard
03-11-04, 11:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Zie mijn discussie met Tomas........ik ben Rabiah, geen kapotte grammofoonplaat. :strik:

Heb ik gelezen. Je gaat wijselijk niet op mijn punt in.

Rabi'ah.
03-11-04, 11:08
Geplaatst door Seif
Provocaties liggen, net als schoonheid in het oog van de aanschouwer.

Dat is vanuit jouw positie nogal makkelijk gezegd.


Geplaatst door Seif

Niet van Gogh treft enige blaam, maar de mensen die zo verkrampt met hun geloof omgaan dat ze hier nu begrip gaan opbrengen voor de dader.

Wie heeft hier begrip opgebracht voor de dader?

En wie ben jij om voor mensen te bepalen of de manier waarop ze met hun geloof omgaan wel of niet verkrampt is?

Rabi'ah.
03-11-04, 11:12
Geplaatst door nard
Beetje pedantig voor 18 jaar om te suggereren dat ik je opmerkingen niet heb gelezen. Je gaat wijselijk niet op mijn punt in.

:haha:

Och Nardje, ga je nu over mijn leeftijd beginnen? :haha:

Beetje zwak hoor.

Wat jouw opmerking betreft: Tomas maakte er een van gelijke strekking, daar ben ik al op ingegaan, dus lees maar terug. :zwaai:

Siah
03-11-04, 11:17
Geplaatst door Seif
Provocaties liggen, net als schoonheid in het oog van de aanschouwer.

provocaties liggen er niet, in de eerste instantie althans!!
die worden door de media opgeblazen en opgedrongen aan de mensen, die op dit moment als sesmograaf* vatbaar voor zijn; (keb gister heel wat gelezen ...en nagekeken...; en was aan het eind van de nacht een beetje uitgeVanGhogd)

de 'schoonheid'? :hardlach:
vertel; :roken:
das één van mijn favoriete onderwerpen! :tover:




Niet van Gogh treft enige blaam, maar de mensen die zo verkrampt met hun geloof omgaan dat ze hier nu begrip gaan opbrengen voor de dader.

wat je "begrip voor de dader" noemt;
noem ik, het graaien in de achtergrond van het verhaal;
(al zijn die soms grof en on-kundig;....daar zitten vaak een boodschap in, als je tenminste door die woorden heen kunt kijkt) :nerd:


*sesmograaf (als ik het goed geschreven heb); een middel waarmee je tijdig de aardbevingen in de gaten houdt.. :boer:

Siah
03-11-04, 11:27
Geplaatst door Rabi'ah.
Zie mijn discussie met Tomas........ik ben Rabiah, geen kapotte grammofoonplaat. :strik:

:( ik verzamel kapotte ge-ge-grammafoonplaten :D

Seif
03-11-04, 11:39
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat is vanuit jouw positie nogal makkelijk gezegd.

Mee eens! Maar toch probeer ik er altijd naar te leven. De waarheid is niet afhankelijk van posities. Tenminste, ik hoop dat je het met me eens bent dat de geprovoceerde bepaalt wat een provocatie is, en niet de provocerende.


Wie heeft hier begrip opgebracht voor de dader?

Helaas heb ik sinds de moord vele instemmende reacties gelezen en gezien. En tot mijn droefheid waren het er meer dan ik kan afdoen met "het waren er maar een paar".

Ik ben echt heel erg aangeslagen. Dacht dat het na een nachtje slapen wel wat beter zou gaan. Maar ik heb zoveel (verholen) vreugde gezien over die brute moord. Wat een kutland is dit ook!

Nou weet ik dat ik soms wat fel ben op dit forum, en dat sommige van mijn strafpunten best verdiend kunnen zijn. Maar aan de andere kan ben ik wel iemand die de Marokkanen altijd loopt te verdedigen onder autochtonen.

Maar na gisteren weet ik het niet meer. Ik weet niet meer wat mijn houding tegenover Marokkanen moet zijn. Mischien dat jullie het weten, maar ik weet het echt niet meer.

Deanderekant
03-11-04, 12:27
Op dit en andere fora wordt regelmatig gezegd dat het politici, websites en Theo van Gogh zijn die haat jegens Marrokanen zaaien. Ik zal me nooit door een ander laten vertellen aan wie ik een hekel moet hebben, ik trek mijn eigen plan op basis van mijn eigen ervaringen en wel deze:

Een jaar of tien geleden heb ik een poosje in Oudenbosch gewoond, waar ik na mijn verhuizing "verwelkomd" werd door een groepje (naar later bleek) Marokkanen die ik nog nooit gezien had. Ik werd eerst uitgescholden, daarna geslagen.

Op de school die ik bezocht in Oudenbosch stond bijna iedere dag na schooltijd een groep Marokkanen iemand op te wachten, dan weer voor dit, dan weer voor dat, altijd met verbaal en vooral fysiek geweld. Iedereen was als de dood voor die gasten, vooral de meiden, we namen vaak een langere weg naar huis om niet langs hun "stek" te moeten.

Een paar jaar later werd ik op de kermis op de Rotterdamse Mullerpier zonder enige aanleiding uitgescholden voor boer door (naar later bleek) Marokkanen. Ik vroeg ze of ze me kenden ofzo (niet) Ik heb moeten rennen om een pak rammel te voorkomen. Later van mn maat (zoon van een kermisexploitant) gehoord dat het om Marokkanen ging die de hele kermis terroriseerden.

Ik heb groepjes jonge Marokkanen huis zien houden in zwembaden (bosbad Hoeven), bioscopen (Rotterdam) en in het uitgaansleven (Rotterdam, Roosendaal, Bergen op Zoom, Breda).

Een kennis van mij heeft zijn baan als conducteur opgegeven, de reden: Keer op keer bespuwd worden, uitgescholden worden, en geslagen worden door met name Marokkaanse jongeren. (Standplaats Roosendaal)

Mijn moeder geeft les op een "zwarte" school in Rotterdam (Noord), ze wordt met regelmaat voor hoer en dergelijke uitgemaakt door met name Marokaanse leerlingen. Vechtpartijen op het schoolplein zijn aan de orde van de dag. Bedreigingen van leerkrachten ook.

Ik heb de nieuwsberichten gevolgd over (o.a) de 4 mei "viering" in Amsterdam, de rellen bij Shouf shouf habibi, de moord op het Terra college, het gezin wat nadat hun huis vernield werd moest onderduiken en tenslotte de moord op Theo van Gogh.

Conclusie: Ik stem op iedereen die beloofd om de bezem door de Marokkaanse gemeenschap in Nederland te halen. Ik zou het alleen bijzonder op prijs stellen als dat een Marokkaan was die, net als ik, dit walgelijke gedrag kots en kotsbeu is.

Max Stirner
03-11-04, 12:33
Geplaatst door Seif

Helaas heb ik sinds de moord vele instemmende reacties gelezen en gezien. En tot mijn droefheid waren het er meer dan ik kan afdoen met "het waren er maar een paar".

Ik ben echt heel erg aangeslagen. Dacht dat het na een nachtje slapen wel wat beter zou gaan. Maar ik heb zoveel (verholen) vreugde gezien over die brute moord.

Ik ook.

Het verstoort mijn illusie dat er maar een paar gestoorde debielen in dit land zijn. Er zijn heel wat meelopers. Ik zie teveel mensen die wel kunnen lachen om het feit dat iemand een ongewapende man die net zijn kind naar school heeft gebracht, neerschiet en de strot afsnijdt.

Daar wordt ik kotsmisselijk van.

Rabi'ah.
03-11-04, 17:16
Geplaatst door Deanderekant

Conclusie: Ik stem op iedereen die beloofd om de bezem door de Marokkaanse gemeenschap in Nederland te halen. Ik zou het alleen bijzonder op prijs stellen als dat een Marokkaan was die, net als ik, dit walgelijke gedrag kots en kotsbeu is.

Ja, vreselijk hoor, er zijn Marokkanen die niet deugen en als ze de wet overtreden moeten ze gestraft worden.

Net zoals er Surinamers, Antillianen, Turken en autochtonen zijn die ook niet deugen.

Moet er nu ook een bezem door die gemeenschappen, whatever that may mean? :rolleyes:

Deanderekant
03-11-04, 18:36
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja, vreselijk hoor, er zijn Marokkanen die niet deugen en als ze de wet overtreden moeten ze gestraft worden.

Inderdaad vreselijk, ik had voor die tijd namelijk helemaal geen problemen met welke bevolkingsgroep dan ook, en ik ben niet de enige. Dit zijn verd*** geen incidenten, dit is schering en inslag. Nogmaals, ik spreek uit ervaring, ik loop niet domweg Pim Fortuin te papegaaien. Misschien heb je het niet goed gelezen, maar ik schreef onder andere dat mijn moeder regelmatig voor hoer wordt uitgescholden, is het niet tot je door gedrongen dat dat voor mij misschien wel net zo beledigend is als de (domme) opmerkingen van Theo van Gogh over de Islam voor een Moslim? Overal waar ik kom hoor ik deze verhalen, van een heleboel verschillende mensen. Als je denkt dat dat allemaal domme racisten zijn moet je dat zelf weten, ik weet wel beter. Wanneer heeft de Marokkaanse gemeenschap nu eens de grootsheids van karakter om te zeggen: "Ja, er is een probleem, laten wij onze kinderen eens tot de orde roepen." in plaats van altijd maar de boodschapper als racist of moslim-hater af te schilderen. Om vervolgens het gedrag van die (veel en veel te grote) groep rotetters te vergoeilijken met verhalen over maatschappelijke ongelijkheid. De meeste van ons krijgen geen cadeautjes in het leven, en te zeggen dat er geen kansen zijn is bullshit zoals een eveneens grote groep hardwerkende allochtonen je kan vertellen.


Net zoals er Surinamers, Antillianen, Turken en autochtonen zijn die ook niet deugen.

Je vergeet Hell's Angels, voetbalsupporters, kampers en neonazi's.


Moet er nu ook een bezem door die gemeenschappen, whatever that may mean? :rolleyes:

Inderdaad, en met bezem bedoel ik: Zero Tolerance, geen smoesjes, geen vergoeilijkingen. Bajes in plaats van buurthuis. Dit gedrag wordt niet getoleerd en bij herhaling loopt de strafmaat heel snel op. En als er al sympathie is, dan is die er voor de slachtoffers van dit gedrag, nooit voor de daders.

Maar nee, we blijven vergoeilijken, bagetaliseren, onze kop in het zand steken en onze verantwoordelijkheden ontllopen. Voelen jullie dan verd*** niet wat er broeit onder de oppervlakte van deze maatschappij?

Deanderekant
03-11-04, 20:09
En toen was het stil op maroc.nl...

Siah
03-11-04, 21:09
Geplaatst door Deanderekant
Op dit en andere fora wordt regelmatig gezegd dat het politici, websites en Theo van Gogh zijn die haat jegens Marrokanen zaaien. Ik zal me nooit door een ander laten vertellen aan wie ik een hekel moet hebben, ik trek mijn eigen plan op basis van mijn eigen ervaringen en wel deze:

Een jaar of tien geleden heb ik een poosje in Oudenbosch gewoond, waar ik na mijn verhuizing "verwelkomd" werd door een groepje (naar later bleek) Marokkanen die ik nog nooit gezien had. Ik werd eerst uitgescholden, daarna geslagen.

Op de school die ik bezocht in Oudenbosch stond bijna iedere dag na schooltijd een groep Marokkanen iemand op te wachten, dan weer voor dit, dan weer voor dat, altijd met verbaal en vooral fysiek geweld. Iedereen was als de dood voor die gasten, vooral de meiden, we namen vaak een langere weg naar huis om niet langs hun "stek" te moeten.

Een paar jaar later werd ik op de kermis op de Rotterdamse Mullerpier zonder enige aanleiding uitgescholden voor boer door (naar later bleek) Marokkanen. Ik vroeg ze of ze me kenden ofzo (niet) Ik heb moeten rennen om een pak rammel te voorkomen. Later van mn maat (zoon van een kermisexploitant) gehoord dat het om Marokkanen ging die de hele kermis terroriseerden.

Ik heb groepjes jonge Marokkanen huis zien houden in zwembaden (bosbad Hoeven), bioscopen (Rotterdam) en in het uitgaansleven (Rotterdam, Roosendaal, Bergen op Zoom, Breda).

Een kennis van mij heeft zijn baan als conducteur opgegeven, de reden: Keer op keer bespuwd worden, uitgescholden worden, en geslagen worden door met name Marokkaanse jongeren. (Standplaats Roosendaal)

Mijn moeder geeft les op een "zwarte" school in Rotterdam (Noord), ze wordt met regelmaat voor hoer en dergelijke uitgemaakt door met name Marokaanse leerlingen. Vechtpartijen op het schoolplein zijn aan de orde van de dag. Bedreigingen van leerkrachten ook.

Ik heb de nieuwsberichten gevolgd over (o.a) de 4 mei "viering" in Amsterdam, de rellen bij Shouf shouf habibi, de moord op het Terra college, het gezin wat nadat hun huis vernield werd moest onderduiken en tenslotte de moord op Theo van Gogh.

Conclusie: Ik stem op iedereen die beloofd om de bezem door de Marokkaanse gemeenschap in Nederland te halen. Ik zou het alleen bijzonder op prijs stellen als dat een Marokkaan was die, net als ik, dit walgelijke gedrag kots en kotsbeu is.

ik zou je graag willen ontmoeten! :mrt2:
je hebt blijkbaar een enorme aantrekkingskracht waar ik nu en dan naar benieuwd ben :stout:

Siah
03-11-04, 21:12
Geplaatst door Max Stirner
Ik ook.


ja;
jij ook :hardlach:

Max Stirner
03-11-04, 21:14
Geplaatst door Siah
ja;
jij ook :hardlach:

ja

Deanderekant
04-11-04, 08:34
ik zou je graag willen ontmoeten!
je hebt blijkbaar een enorme aantrekkingskracht waar ik nu en dan naar benieuwd ben

Dit begrijp ik niet, bedoel je te zeggen dat ik er dan wel om gevraagd zou hebben, net als Theo van Gogh ofzo?

youssef_007
04-11-04, 09:07
als marokkaanse moslim had ik me voorgenomen om gewoon mijn mond dicht te houden en de toren over me heen te laten komen...maar kwou dan toch effe iets kwijt.

Nadat ik wat condolianceregisters en wat nederlandse websites te hebben bezocht denk ik dat ik wel een aardig beeld heb van wat 'de nederlander' denkt. Ook heb ik gesprekken opgevangen tijdens koffiepraatjes tussen nederlanders onderling...en wat ik daar allemaal hoorde en zag...

Dat deze gruwelijke moord fout was daar zijn we het allang met zijn allen over eens, en dit hebben alle organisaties allang veroordeeld. Het gaat nu toch om iets anders...het gaat nu om "vrijheid van meningsuiting". Maar dan begrijp ik een ding niet. Theo van Gogh mag mij een geitenneuker noemen, mag mijn profeet en mijn god uitschelden, mag mijn heilige geschriften bespotten vernederen en belachelijk maken, mag moslims beledigen...MAAR ik mag dus niet zeggen dat homosexualiteit een ziekte is.

Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat vrijheid van meningsuiting een kostbaar goed is waar alleen de blanke arier gebruik van mag maken.

Uiteindelijk moet ik ook mijn conclusies trekken. Er is iets mis met de nederlander. Het gaat hier niet om theo van gogh, die man was hellemaal niet zo geliefd in deze samenleving, het gaat hier om de islam. Ik weet nu dat de meeste het zullen ontkennen maar dit heet HAAT. Haat tegen de islam, haat tegen de moslims, haat tegen de moskeen, haat tegen het hoofddoek.
Waar komt deze haat vandaan vraag ik me steeds af...Het heeft uiteindelijk te maken met opvoeding, onderwijs en media. Dit zijn instrumenten die de islam en moslims in zo een kwade dachlicht hebben geplaatst. Gebeurtenissen zoals deze zullen slechts een excuus zijn om moslims aan te vallen en haat dat steeds gecamoefleerd moet worden uitbundig te uiten. Gebeurtenissen zoals deze zorgen ervoor dat een helleboel mensen hun maskers verliezen.

Dus effe een raad aan de autochtonen: Wordt het niet eens tijd dat je de problemen bij jezelf zoekt in plaats van altijd maar weer bij een ander!!

Mark
04-11-04, 09:16
Geplaatst door youssef_007
als marokkaanse moslim had ik me voorgenomen om gewoon mijn mond dicht te houden en de toren over me heen te laten komen...maar kwou dan toch effe iets kwijt.

Nadat ik wat condolianceregisters en wat nederlandse websites te hebben bezocht denk ik dat ik wel een aardig beeld heb van wat 'de nederlander' denkt. Ook heb ik gesprekken opgevangen tijdens koffiepraatjes tussen nederlanders onderling...en wat ik daar allemaal hoorde en zag...

Dat deze gruwelijke moord fout was daar zijn we het allang met zijn allen over eens, en dit hebben alle organisaties allang veroordeeld. Het gaat nu toch om iets anders...het gaat nu om "vrijheid van meningsuiting". Maar dan begrijp ik een ding niet. Theo van Gogh mag mij een geitenneuker noemen, mag mijn profeet en mijn god uitschelden, mag mijn heilige geschriften bespotten vernederen en belachelijk maken, mag moslims beledigen...MAAR ik mag dus niet zeggen dat homosexualiteit een ziekte is.

Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat vrijheid van meningsuiting een kostbaar goed is waar alleen de blanke arier gebruik van mag maken.

Uiteindelijk moet ik ook mijn conclusies trekken. Er is iets mis met de nederlander. Het gaat hier niet om theo van gogh, die man was hellemaal niet zo geliefd in deze samenleving, het gaat hier om de islam. Ik weet nu dat de meeste het zullen ontkennen maar dit heet HAAT. Haat tegen de islam, haat tegen de moslims, haat tegen de moskeen, haat tegen het hoofddoek.
Waar komt deze haat vandaan vraag ik me steeds af...Het heeft uiteindelijk te maken met opvoeding, onderwijs en media. Dit zijn instrumenten die de islam en moslims in zo een kwade dachlicht hebben geplaatst. Gebeurtenissen zoals deze zullen slechts een excuus zijn om moslims aan te vallen en haat dat steeds gecamoefleerd moet worden uitbundig te uiten. Gebeurtenissen zoals deze zorgen ervoor dat een helleboel mensen hun maskers verliezen.

Dus effe een raad aan de autochtonen: Wordt het niet eens tijd dat je de problemen bij jezelf zoekt in plaats van altijd maar weer bij een ander!!

Het is inderdaad zo dat er belachelijke reacties zijn geplaatst in de condoleanceregisters. Daarom worden die ook opgeschoond. Het zijn vaak denk ik reacties die in een opwelling worden geplaatst als mensen woedend zijn.

Of dat nu gebeurt omdat mensen sowieso de islam haten en een excuus zoeken weet ik niet. Persoonlijk denk ik eerder dat dit de mensen raakt omdat ze zich bedreigd voelen.

Veel autochtonen voelen zich bedreigd door een steeds groter wordende groep moslims in Nederland waarvan ze denken dat die intolerante en onderdrukkende denkbeelden aan de Nederlanders willen opdringen. Deze moord zien ze als een bewijs dat Nederland langzaam wordt overgenomen en dat hun rechten en vrijheden op de langere termijn zullen verdwijnen tenzij ze wat ondernemen.

Je kunt niet stellen dat de schuld voor die angst bij 1 kant ligt. Het is een combinatie van vooroordelen van autochtonen in combinatie met de voorlichting in de media en delen van de islamitische gemeenschap die er denkbeelden op na houden die keihard botsen met de Nederlandse cultuur.

Deanderekant
04-11-04, 12:47
Geplaatst door youssef_007
Maar dan begrijp ik een ding niet. Theo van Gogh mag mij een geitenneuker noemen, mag mijn profeet en mijn god uitschelden, mag mijn heilige geschriften bespotten vernederen en belachelijk maken, mag moslims beledigen...MAAR ik mag dus niet zeggen dat homosexualiteit een ziekte is. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat vrijheid van meningsuiting een kostbaar goed is waar alleen de blanke arier gebruik van mag maken

Ik heb dat ook nooit zo begrepen, gelijke monikken gelijke kappen, is mij altijd geleerd. Maar vergis je niet, als ik met een bord: "Juden raus" of "dood aan Moslims" over straat ga, wordt ook ik met m'n blanke kop opgepakt en veroordeeld. Niet dat ik dat zou willen doen (of zo denk), overigens.

Grappig: Theo van Gogh zegt op zijn site dat ie het volledig terecht vindt dat imam El Moumni door de rechter is vrijgesproken voor zijn vermeend racistische opmerkingen over homo's, OP BASIS VAN HET RECHT OP VRIJE MENINGSUITING!

Als jij homosexualiteit een ziekte vind (ik kan niet aan je post opmaken of dat zo is), mag je dat vooralsnog gewoon zeggen in Nederland. Je krijgt alleen wel een hele hoop kritiek, mensen zullen je een achterlijke geitenneuker noemen en zich hardop afvragen of we dat wel mogen toleren, dat jij dat zegt (ik vind van wel). Die vrijheid hebben we hier, gelukkig. De kans dat je met de dood bedreigd wordt of erger nog gedood wordt door homo's is nihil.



.
Dus effe een raad aan de autochtonen: Wordt het niet eens tijd dat je de problemen bij jezelf zoekt in plaats van altijd maar weer bij een ander!!

Hier komen we terug op mijn punt: Als de Marokkaanse gemeenschap (naar ons, de politie of politici luisteren die gasten domweg niet) nu eens serieus hun kinderen tot orde roepen, is er volgens mij al een wereld gewonnen. Deze maatschappij heeft miljarden geinvesteerd om racisme tegen te gaan, is zelfs zo stom geweest om een groep enorme lamstralen niet aan te pakken omdat dat racistisch zou zijn. (Met andere woorden, we zochten het bij ons zelf) Alsof mij het interesseerd in wie of wat je geloofd of welke kleur je kop heeft. Ik wil verd*** gewoon zonder gezeik naar bioscoop, het zwembad en de kroeg. De bal ligt in mijn ogen bij jullie, doe er wat aan. Staks krijg je een Fortuin x 10 en die pakt zomaar 70 -80 % van de stemmen. Dan heb je gelijk gekregen, zijn we allemaal racisten geworden. Alleen sta je wel in de kou met je gelijk.