PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is nu de bedoeling???



Bahjouia25
03-11-04, 08:25
Moet ik me als Nederlandse Marokkaan voortdurend lopen verdedigen omdat er rotte appels rondhuppelen die de boel verzieken.

taouanza
03-11-04, 08:32
Geplaatst door Bahjouia25
Moet ik me als Nederlandse Marokkaan voortdurend lopen verdedigen omdat er rotte appels rondhuppelen die de boel verzieken.

Waarom zou je je verdedigen je hebt toch niks gedaan?
En tegen wie zou je je moeten verdedigen?
Mensen die zelf niet kunnen nadenken?
Mensen die zelf niet beschaafd of slim genoeg zijn om te zien dat jij er niks mee te maken hebt.
Mensen die zelf de krant niet lezen anders zouden ze wel zien dat zinloos geweld aan de orde van de dag is en dat niemand er verder van wakker ligt tot het een Marokkaan is?
Mensen die een hele bevolkingsgroep veroordelen door een aktie van een individu?

Wat ga je tegen ze zeggen?
Kennelijk hebben ze toch al hun mening en zullen ze niet afwijken.

Bahjouia25
03-11-04, 08:52
Geplaatst door taouanza
Waarom zou je je verdedigen je hebt toch niks gedaan?
En tegen wie zou je je moeten verdedigen?
Mensen die zelf niet kunnen nadenken?
Mensen die zelf niet beschaafd of slim genoeg zijn om te zien dat jij er niks mee te maken hebt.
Mensen die zelf de krant niet lezen anders zouden ze wel zien dat zinloos geweld aan de orde van de dag is en dat niemand er verder van wakker ligt tot het een Marokkaan is?
Mensen die een hele bevolkingsgroep veroordelen door een aktie van een individu?

Wat ga je tegen ze zeggen?
Kennelijk hebben ze toch al hun mening en zullen ze niet afwijken.

Helemaal mee eens!! maar als je recentelijk alle tv/radio programma's omtrent Theo van Gogh hebt gevolgd ben je het met me eens dat er zwaar teleurstellende opmerkingen naar ons Marokkanen worden uitgehaald die althans voor mij pijnlijk overkomen en ja ik moet daar boven staan maar als je voortdurend daarmee wordt geconfronteerd ook
door collega's dan knaagt dat wel!!!

taouanza
03-11-04, 09:01
Geplaatst door Bahjouia25
Helemaal mee eens!! maar als je recentelijk alle tv/radio programma's omtrent Theo van Gogh hebt gevolgd ben je het met me eens dat er zwaar teleurstellende opmerkingen naar ons Marokkanen worden uitgehaald die althans voor mij pijnlijk overkomen en ja ik moet daar boven staan maar als je voortdurend daarmee wordt geconfronteerd ook
door collega's dan knaagt dat wel!!!

Omtrent van Gogh?
Waar was jij al die tijd?
Het is met 11/9 verergert en Pim Fortuyn.
Toen iedereen opeens de 'waarheid' durfde te zeggen.

Bahjouia25
03-11-04, 09:13
Geplaatst door taouanza
Omtrent van Gogh?
Waar was jij al die tijd?
Het is met 11/9 verergert en Pim Fortuyn.
Toen iedereen opeens de 'waarheid' durfde te zeggen.

ja en de moord op van Gogh heeft het alleen maar verergerd!!
en dat is wat ik duidelijk probeer te maken ik kan hier een heel verhaal neerzetten maar daar heb ik helaas geen tijd voor en kort de hele zaak in en plaats de recente feiten.

ik krijg gewoon beelden van de tweede oorlog voor me je kan wel zeggen dat ik daarin overdrijf maar beetje bij beetje gaan we wel die weg in slaan!! de een scheld iemand uit en ziet dat als meningsuiting dan komt er een gebrainwashte sukkel die hem doodschiet en nu is de vraag hoe nu verder en wat is het limiet van meningsuiting hoe ver kunnen we en mogen we daarin gaan???

waarom kunnen wij elkaar gewoon niet accepteren en respecteren zoals we zijn wat voor geloof we ook hebben en hoe we er ook uit zien want wat ik nu zie is dat het allemaal uit de hand loopt!! door dit soort situaties ontstond er haat tussen de donkere en blanke mensen door dit soort acties is ook de tweede wereldoorlog ontstaan en je kan wel zeggen dat ik errug ver ga maar verdiep je er maar eens in en dan heb ik het nog niet over de media gehad die hier zowel haar zakken mee vult als haat zaait.

safika
03-11-04, 09:19
Ik moet zeggen dat ik mij niet geroepen voel mij te verdedigen.
Maar ik ben wel bang!
Bang dat ik persoonlijk of iedere willekeurige marokkaan wordt aangevallen of wat dan ook door dit gebeuren.
En ik voel me zo machteloos dat ik wordt gehaat om iets waar ik niets aan kan doen. En dan bedoel ik niet zoezeer de moord als het feit dat ik gehaat wordt omdat ik ben wie ik ben, marokkaanse, moslim, noord-afrikaan, allochtoon.

Fatima's
03-11-04, 09:21
Geplaatst door Bahjouia25
Moet ik me als Nederlandse Marokkaan voortdurend lopen verdedigen omdat er rotte appels rondhuppelen die de boel verzieken.

meid, ik zal je 1 zeggen , waarom zou je dat doen? jij hebt toch nix met die moord te maken. oke je kan zeggen ik ben een marokkaan, maar geloof me dat zouden de hollanders ook niet doen als de dader een nederlander was geweest. ciao

..zapper
03-11-04, 09:25
Geplaatst door Bahjouia25
Moet ik me als Nederlandse Marokkaan voortdurend lopen verdedigen omdat er rotte appels rondhuppelen die de boel verzieken.
Nee, je zou duidelijk kunnen maken dat je rotte appels niet te pruimen vindt, niet naar 'de samenleving' maar juist naar die rotte appels.

Bahjouia25
03-11-04, 09:58
Geplaatst door zapper
Nee, je zou duidelijk kunnen maken dat je rotte appels niet te pruimen vindt, niet naar 'de samenleving' maar juist naar die rotte appels.

dat is vaak genoeg duidelijk gemaakt maar toch wordt dat op de een of andere manier over het hoofd gezien.

Bahjouia25
03-11-04, 10:00
Geplaatst door Fatima's
meid, ik zal je 1 zeggen , waarom zou je dat doen? jij hebt toch nix met die moord te maken. oke je kan zeggen ik ben een marokkaan, maar geloof me dat zouden de hollanders ook niet doen als de dader een nederlander was geweest. ciao

en dat begrijp ik nou niet? er worden wekelijks moorden gepleegd
door Nederlanders en dat verschijnt ff in het nieuws en that's it en
een Marokkaan vermoord iemand en BAM!!!!!!!!!!!! zelfs maroc.nl
wordt druk bezocht.

..zapper
03-11-04, 10:07
Geplaatst door Bahjouia25
en dat begrijp ik nou niet? er worden wekelijks moorden gepleegd
door Nederlanders en dat verschijnt ff in het nieuws en that's it en
een Marokkaan vermoord iemand en BAM!!!!!!!!!!!! zelfs maroc.nl
wordt druk bezocht.

Het gaat er mi niet specifiek om dat een Marokkaan Van Gogh heeft vermoord. Het gaat er mi met name om dat Van Gogh door een extremistisch peroon is vermoord en daarmee het vrije woord is gesnoerd. Daardoor is het wereldnieuws.

Persoonlijk vind ik dat de mogelijkheid tot het ontwikkelen van extremen gesnoerd moet worden, zowel in de moslim, joodse, christelijke, atheisten, linkse, rechtse, midden etc etc groepen. Dit doe je niet door met een vinger de schuldige groep aan te wijzen, maar door gedrag van rotte appels te herkennen en op de man af te corrigeren.

..zapper

Fatima's
03-11-04, 10:08
Geplaatst door Bahjouia25
en dat begrijp ik nou niet? er worden wekelijks moorden gepleegd
door Nederlanders en dat verschijnt ff in het nieuws en that's it en
een Marokkaan vermoord iemand en BAM!!!!!!!!!!!! zelfs maroc.nl
wordt druk bezocht.


ik zal je vertellen heo ik denk dat dat zo is, we leven in nederland en de nederlanders hebben alles in de hand....ik bedoel wat kunnen wij er aan doen als marokaanse zijnde.... zij bepalen wat de burgers te horen krijgen en wat ze gaan lezen. en meestal dekken de hollanders hun problemen, door de marokkanen steeds in de spotlight te zetten weten mensen nauwelijks wat voor soorten problemen er bij de nederlandse gemeenschap afspeelt of ze vergeten gewoon wat voor andere problemen er zijn............. ik hoop dat je nou ongeveer het begrijpt ciao

Iglo
03-11-04, 10:18
Geplaatst door Bahjouia25
en dat begrijp ik nou niet? er worden wekelijks moorden gepleegd
door Nederlanders en dat verschijnt ff in het nieuws en that's it en
een Marokkaan vermoord iemand en BAM!!!!!!!!!!!! zelfs maroc.nl
wordt druk bezocht. Er worden wekelijks moorden gepleegd, niet alleen door autochtonen. Maar ook door Surinamers, Antillianen en Marokkanen. Het grote verschil met deze moord is dat het motief (hoogstwaarschijnlijk) de uitspraken van Theo van Gogh waren. En dat is een verschil als tussen dag en nacht.

Bahjouia25
03-11-04, 10:48
Geplaatst door Iglo
Er worden wekelijks moorden gepleegd, niet alleen door autochtonen. Maar ook door Surinamers, Antillianen en Marokkanen. Het grote verschil met deze moord is dat het motief (hoogstwaarschijnlijk) de uitspraken van Theo van Gogh waren. En dat is een verschil als tussen dag en nacht.

nee nee niet alleen dat maar ook om het feit dat het een extreme moslim is van MAROKKAANSE AFKOMST!!!!

Bahjouia25
03-11-04, 10:49
Geplaatst door Fatima's
ik zal je vertellen heo ik denk dat dat zo is, we leven in nederland en de nederlanders hebben alles in de hand....ik bedoel wat kunnen wij er aan doen als marokaanse zijnde.... zij bepalen wat de burgers te horen krijgen en wat ze gaan lezen. en meestal dekken de hollanders hun problemen, door de marokkanen steeds in de spotlight te zetten weten mensen nauwelijks wat voor soorten problemen er bij de nederlandse gemeenschap afspeelt of ze vergeten gewoon wat voor andere problemen er zijn............. ik hoop dat je nou ongeveer het begrijpt ciao

Dat gedeelte klopt natuurlijk ook maar niet alleen dat.

Bahjouia25
03-11-04, 10:51
Geplaatst door ..zapper
Het gaat er mi niet specifiek om dat een Marokkaan Van Gogh heeft vermoord. Het gaat er mi met name om dat Van Gogh door een extremistisch peroon is vermoord en daarmee het vrije woord is gesnoerd. Daardoor is het wereldnieuws.

Persoonlijk vind ik dat de mogelijkheid tot het ontwikkelen van extremen gesnoerd moet worden, zowel in de moslim, joodse, christelijke, atheisten, linkse, rechtse, midden etc etc groepen. Dit doe je niet door met een vinger de schuldige groep aan te wijzen, maar door gedrag van rotte appels te herkennen en op de man af te corrigeren.

..zapper

dat klopt wat je zegt maar toch ontstaat er weer commotie rondom
de Marokkaanse gemeenschap binnen Nederland en ik hoef jou niet
te vertellen dat dat meestal drama is en consequenties heeft.

Iglo
03-11-04, 11:04
Geplaatst door Bahjouia25
nee nee niet alleen dat maar ook om het feit dat het een extreme moslim is van MAROKKAANSE AFKOMST!!!! 's Ochtends had men al een extra nieuws-uitzending, voordat men iets met zekerheid kon zeggen over de dader.

Bahjouia25
03-11-04, 12:09
Geplaatst door Iglo
's Ochtends had men al een extra nieuws-uitzending, voordat men iets met zekerheid kon zeggen over de dader.

ik werd ook al op kantoor aangevallen dat iedereen al met zekerheid wist dat het om een Marokkaan ging!

observer
03-11-04, 14:01
nee nee niet alleen dat maar ook om het feit dat het een extreme moslim is van MAROKKAANSE AFKOMST!!!! ik den k dat je de hoofdletters verkeerd zet

er is denk ik niemand die de dader zijn marokkaans zijn als oorzaak ziet, zijn daad was door zijn extreme geloofsopvattingen veroorzaakt

Iglo
03-11-04, 15:16
Geplaatst door Bahjouia25
ik werd ook al op kantoor aangevallen dat iedereen al met zekerheid wist dat het om een Marokkaan ging! Dan waren die wel snel, toen ik 's ochtends/'s middags het nieuws zag, toen zeiden ze iets in de trant van: een man met Islamitisch uiterlijk, dat wil zeggen een dikke zwarte baard en zo'n lang gewaad. Wet weten nog niet zeker of de man ook islamitisch is.

Bahjouia25
04-11-04, 10:51
Geplaatst door Iglo
Dan waren die wel snel, toen ik 's ochtends/'s middags het nieuws zag, toen zeiden ze iets in de trant van: een man met Islamitisch uiterlijk, dat wil zeggen een dikke zwarte baard en zo'n lang gewaad. Wet weten nog niet zeker of de man ook islamitisch is.

ja maar ik hoef jou toch niet uit te leggen dat elk mens een andere opvatting/mening heeft?

Bahjouia25
04-11-04, 10:52
Geplaatst door observer
ik den k dat je de hoofdletters verkeerd zet

er is denk ik niemand die de dader zijn marokkaans zijn als oorzaak ziet, zijn daad was door zijn extreme geloofsopvattingen veroorzaakt

nogmaals! dat zijn jou woorden en niet iedereen denkt zoals jij
da's toch niet zo moeilijk of wel?

Iglo
04-11-04, 11:22
Geplaatst door Bahjouia25
ja maar ik hoef jou toch niet uit te leggen dat elk mens een andere opvatting/mening heeft? Het is nogal lastig om een gesprek over meerdere dagen te voeren, dus even samenvatten wat ik bedoel: Er was al ontzettend veel aandacht, meteen nadat hij neergeschoten was. Er werd meteen een extra nieuws-uitzending ingelast etc. Terwijl toen was nog niet duidelijk dat het een Marrokaan was. Kortom het feit dat hij Marokkaans is geeft vast wel een beetje extra media-aandacht, maar het gaat toch centraal om het punt dat hij om zijn mening vermoord is.