PDA

Bekijk Volledige Versie : Er zijn aan beide kanten ernstige fouten gemaakt



Paula_Amsterdam
03-11-04, 09:39
Hoi mensen,

Ik wilde hier eigenlijk een discussie beginnen over het feit dat er aan beide kanten ernstige fouten zijn gemaakt. Dan bedoel ik het hele integratie-debat.

Maar goed, het beste zou zijn als ik zelf met de fouten van de Nederlanders en de Nederlandse overheid begin. Ik bedoel, dan maak ik een start.

Maar na gisteren kan ik het niet. Ik voel me zo platgeslagen, zo machteloos om de kloof die ik voel in beide culturen ergens te overbruggen.

Het was net een enge film gisteren.

(Nu zie ik hier links de Smilies staan. Ik zie twee poppetjes met machine-geweren. Het stoort me, ik vind het nogal gewelddadig. Kunnen die er niet uit??)

Maar goed, ik probeer terug te gaan naar waarmee ik dit onderwerp startte: er zijn aan beide kanten ernstige fouten gemaakt.

Om het maar even concreet te houden: Van Gogh is intens kwetsend geweest met zijn uitlatingen en uitgedragen meningen. Hij heeft op de ziel van vele moslims getrapt en hard ook. Stelselmatig ook. Ik denk dat ik dat onderschat heb.

Hij had intens kwetsen tot een kunst verheven en is daar in dik en dik te ver gegaan. Je kunt niet onder het motto: "vrijheid van meningsuiting" alles maar roepen wat kwetsend is.

Confronteren, prima.

Ik laat het hier even bij. Ik hoop dat er reacties komen, het liefst zou ik lezen waar de Marokkaanse gemeenschap in het licht van gisteren ergens hand in eigen boezem kunnen steken. Ik weet het, ik weet het: het is een actie van een individu geweest maar eerlijk waar:

als je niet daadwerkelijk ook naar je eigen fouten kunt kijken is praten gewoon echt zinloos. Dat is voor mij echt essentieel anders heb ik het gevoel dat ik tegen een muur zit te praten.

En daar kan ik héél kort over zijn: ik heb daar dan ook geen respect voor. Als ik ruzie met iemand heb dan stop ik onmiddellijk met het uitpraten als de ander niet in staat is naar zijn eigen handelen te kijken. Dan houdt het op voor mij, is voor mij zinloos.

Ruzies die echt zinvol zijn, zijn diegene waarin van beide kanten eerlijk naar eigen handelen gekeken kan worden. En hier zal ik te allen tijde op blijven hameren. Leer kijken! En laat mij zien!

Verder kom ik op dit moment niet.


Paula

Paula_Amsterdam
03-11-04, 12:38
Hier was ik al bang voor.

Misschien is daadwerkelijk nadenken nu wat vroeg, maar dit is niet hoopgevend.

Geen reacties...

Dan nu alsnog mijn oprechte mening:

Als je niet daadwerkelijk ook naar je eigen fouten kunt kijken is praten gewoon echt zinloos .


Ik geef het vooralsnog op.


Paula

hesa
03-11-04, 12:43
Als je niet daadwerkelijk ook naar je eigen fouten kunt kijken is praten gewoon echt zinloos .



helemaal mee eens........

Goodnight
03-11-04, 12:57
ik weet eigenlijk niet wat je nu precies van mij verwacht.
Ik zeg expres mij, want als ik zeg ons dan doe ik net zo goed mee aan de tweedeling.

Bovendien impliceer ik daarmee dat mijn persoontje ook daadwerkelijk verantwoordelijk is voor de daad van die man.


Voel jij je medeverantwoordelijk voor de daad van F. vd Graaf?

hesa
03-11-04, 13:02
oohh dacht dat het over intergratie-beleid ging......... :confused:

freya
03-11-04, 13:52
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Hier was ik al bang voor.

Misschien is daadwerkelijk nadenken nu wat vroeg, maar dit is niet hoopgevend.

Geen reacties...

Dan nu alsnog mijn oprechte mening:

Als je niet daadwerkelijk ook naar je eigen fouten kunt kijken is praten gewoon echt zinloos .


Ik geef het vooralsnog op.


Paula

Wat wil je nou?

Verwacht je nu dat dat alle Marokkaanse prikkers hier ineens, omdat jij dat zo graag wilt, verantwoordelijkheid op zich gaan nemen voor het gedrag van 1 individu. Dat De Marokkanen collectief schuld gaan bekennen, zo van: Jah het is echt onze schuld, hadden we maar.............

Hadden we maar wat????

Naar welke fouten moet er zo nodig gekeken worden voordat jij wilt praten?

En wie ben JIJ?
Iemand die ff binnen komt stormen en zegt: Opzitten en pootje geven!

:moe:

Couscousje
03-11-04, 14:05
Geplaatst door freya
Wat wil je nou?

Verwacht je nu dat dat alle Marokkaanse prikkers hier ineens, omdat jij dat zo graag wilt, verantwoordelijkheid op zich gaan nemen voor het gedrag van 1 individu. Dat De Marokkanen collectief schuld gaan bekennen, zo van: Jah het is echt onze schuld, hadden we maar.............

Hadden we maar wat????

Naar welke fouten moet er zo nodig gekeken worden voordat jij wilt praten?

En wie ben JIJ?
Iemand die ff binnen komt stormen en zegt: Opzitten en pootje geven!

:moe:

Eens.

Cc

mucs
03-11-04, 14:06
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Hier was ik al bang voor.

Misschien is daadwerkelijk nadenken nu wat vroeg, maar dit is niet hoopgevend.

Geen reacties...

Dan nu alsnog mijn oprechte mening:

Als je niet daadwerkelijk ook naar je eigen fouten kunt kijken is praten gewoon echt zinloos .


Ik geef het vooralsnog op.


Paula

volgens my gaf je het al by voorbaat op.

er zyn momenteel tientallen topics en een overdaad van prikkers waardoor de site traag loopt dus je moet niet raar opkyken dat er niet gelyk gereageerd wordt op je topic.
in je eerste posting gaf je al aan dat je niet in staat bent om een discussie op poten te zetten en dat je niet verder komt en nu in je 2e posting geef je het al op waardoor ik het vermoeden hebt dat je helemaal geen belang hecht aan een discussie.
je wilt horen dat mocro's hun fouten toegeven maar over welke fouten heb je het?

Don Vito
03-11-04, 14:07
Aan beide kanten fouten?
Aan de hand van het gister voltrokken drama heeft iedereen al zijn mening klaar over het intergreren. De integratie is mislukt en dit en dat, maar!!!!!!! we scheren niet alle moslims/marokkanen over een kam (althans dat roepen velen in de media). Door stelling te nemen dat dit komt door het mislukken van de integratie is een blijk van dat de Nederlandse maatschappij ons wel overeen kam scheert.
voorbeeld: Aan beide kanten fouten?
Ik heb geen fouten gemaakt of zo, ik ben 20 jaar heb werk en studeer en heb mijn draai erg goed gevonden in (mijn) de maatschappij. Niets wat ik heb gedaan heft aanleiding gegeven tot deze msidaad, dus wat heb ik dan fout gedaan?

Paula_Amsterdam
03-11-04, 16:37
Ik geloof niet dat het overkomt wat ik bedoelde. :brozac:

Laat ik het dan zó stellen:

Hoe belangrijk is het voor iedereen, met nadruk op iedereen, om tijdens grote conflicten óók te kunnen kijken naar eigen fouten. Dit met het oog om de ander te kunnen horen en dus naar verbetering te streven in hetzelfde samenleven?

Ik heb dit heel algemeen gehouden, omdat dit uitgangspunt bij ernstige conflicten voor mij zo belangrijk is.

Bovenstaande geldt dus voor mij, voor jou, voor iedereen die dit leest.

freya
03-11-04, 16:39
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Ik geloof niet dat het overkomt wat ik bedoelde. :brozac:

Laat ik het dan zó stellen:

Hoe belangrijk is het voor iedereen, met nadruk op iedereen, om tijdens grote conflicten óók te kunnen kijken naar eigen fouten. Dit met het oog om de ander te kunnen horen en dus naar verbetering te streven in hetzelfde samenleven?

Ik heb dit heel algemeen gehouden, omdat dit uitgangspunt bij ernstige conflicten voor mij zo belangrijk is.

Bovenstaande geldt dus voor mij, voor jou, voor iedereen die dit leest.

Zie wat ik boven schreef :moe:

Paula_Amsterdam
03-11-04, 16:48
Geplaatst door freya
Zie wat ik boven schreef :moe:

Nou Freya, als we het hierover niet eens kunnen worden jij en ik dan vraag ik me af wat wij gemeen hebben aan waarden eerlijk gezegd.

Ik zoek een gezamenlijk uitgangspunt en de reacties komen op mij over als zeer argwanend en nauwelijks daadwerkelijk openstaand voor wat ik nou eigenlijk vraag.

Hier kan ik dus helemaal niets mee. Ook al waardeer ik het dat je de moeite neemt op mijn stelling te reageren, hier kan ik niets mee.

Ik wou dat je er op inging. Hier kan ik toch niets mee...?

Paula_Amsterdam
03-11-04, 16:53
Geplaatst door Don Vito
Aan beide kanten fouten?
Aan de hand van het gister voltrokken drama heeft iedereen al zijn mening klaar over het intergreren. De integratie is mislukt en dit en dat, maar!!!!!!! we scheren niet alle moslims/marokkanen over een kam (althans dat roepen velen in de media). Door stelling te nemen dat dit komt door het mislukken van de integratie is een blijk van dat de Nederlandse maatschappij ons wel overeen kam scheert.
voorbeeld: Aan beide kanten fouten?
Ik heb geen fouten gemaakt of zo, ik ben 20 jaar heb werk en studeer en heb mijn draai erg goed gevonden in (mijn) de maatschappij. Niets wat ik heb gedaan heft aanleiding gegeven tot deze msidaad, dus wat heb ik dan fout gedaan?

Hoi Don Vito,

Ik zou het graag op dit moment algemeen willen houden. Juist om te voorkomen dat er over en weer niet meer geluisterd kan worden.

Dus ik probeer een ingang te vinden via een algemeen uitgangspunt, zoals ik hieronder heb toegelicht.

Ik zou het zeer waarderen als je hierover jouw mening zou willen geven.


Paula

Paula_Amsterdam
03-11-04, 16:57
Geplaatst door mucs
volgens my gaf je het al by voorbaat op.

er zyn momenteel tientallen topics en een overdaad van prikkers waardoor de site traag loopt dus je moet niet raar opkyken dat er niet gelyk gereageerd wordt op je topic.
in je eerste posting gaf je al aan dat je niet in staat bent om een discussie op poten te zetten en dat je niet verder komt en nu in je 2e posting geef je het al op waardoor ik het vermoeden hebt dat je helemaal geen belang hecht aan een discussie.
je wilt horen dat mocro's hun fouten toegeven maar over welke fouten heb je het?

Hoi Mucs, dank je voor je reactie.

Bij jouw reactie voel ik dat je openstaat voor wat ik eerder gevraagd heb. Daarmee geef je mij heel veel.

Belang hechten aan een discussie doe ik zeer zeker. Maar waar ik dus geen zin in heb is over en weer verwijten en dat soort dingen. Daar kun je oeverloos mee doorgaan en opbouwend vind ik het uiteindelijk niet. Al kan het wel erg opluchten op ronduit te zeggen wat je vind.

Wat ik probeer is een gezamenlijk uitgangspunt te vinden voor niet-moslims en moslims. Ik bedoel: we zijn allemaal mensen dus die moeten we gewoon hebben. Dan heb ik in ieder geval het gevoel dat de enorme kloof die ik nu ervaar, overbrugd kan worden.

Dus daar zoek ik naar (zie boven).

Groetjes,


Paula

Marsipulami
03-11-04, 17:20
Geplaatst door Paula_Amsterdam

Hoe belangrijk is het voor iedereen, met nadruk op iedereen, om tijdens grote conflicten óók te kunnen kijken naar eigen fouten. Dit met het oog om de ander te kunnen horen en dus naar verbetering te streven in hetzelfde samenleven?

De fouten van moslims -hoe groot en hoe talrijk die ook moge zijn- die zijn absoluut niet belangrijk als het gaat over het oplossen van samenlevingsproblemen en etnische of religieuze spanningen.

Moslims zijn maar een machteloze minderheid. Het zijn niet de moslims die het beleid maken in de samenleving. Dat zijn de autochtonen (al dan niet aangevuld met wat bountys die het a priori met de autochtoonse zienswijze eens zijn). Het beleid kan dingen veranderen, maar dan moet men eerst leren luisteren wat mensen -ic moslims- werkelijk willen.

En niet alleen leren luisteren, nadien ook nog effectief rekening houden met hun wensen. Als bv in Frankrijk een hoofddoekverbod ingevoerd wordt, dan is dat enkel toegeven aan xenofobie en islamofobie. Een hoofddoek heeft nog nooit iemand gebeten, toch wordt zo'n verbod tegen de wil van 95 % van de moslims doorgevoerd. Dan moet je ook niet verwonderd zijn als er onderhuids frustraties ontstaan die op een dag aan de oppervlakte komen.

Integratie moet van twee kanten komen. Nu is het eenrichtingsverkeer en zijn moslims slechts lijdend voorwerp die elke dag bakken negativiteit over zich heen krijgen. Tot het moment dat het autochtoons beleid zichzelf in vraag durft stellen en effectief bereid is om dingen te herzien, tot dat moment zijn de fouten van moslims niet terzake.

freya
03-11-04, 17:43
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Nou Freya, als we het hierover niet eens kunnen worden jij en ik dan vraag ik me af wat wij gemeen hebben aan waarden eerlijk gezegd.


Dat vraag ik me ook af, ik heb hier ca 5000 post op m'n naam staan waarmee ik in dialoog ben met de mensen hier.

Ik kwam hier niet met m'n eerste post eisen dat iedereen nu maar eens ff met de billen bloot zou gaan :moe:


Ik zoek een gezamenlijk uitgangspunt en de reacties komen op mij over als zeer argwanend en nauwelijks daadwerkelijk openstaand voor wat ik nou eigenlijk vraag.


Wat vraag je dan?
Volgens mij een grote openbare boetedoeningvan de moslimprikkers hier.

Je zoekt zo helemaal geen gezamelijk uitgangspunt, je wilt alleen maar bepaalde dingen horen. En als je niet meteen krijgt wat je wilt, ben je nog beledind ook. :moe:

Je kan btw lang wachten op die boetedoening, want WAAROM IS DE DAAD VAN 1 INDIVIDU TE WIJTEN AAN FOUTEN VAN EEN HELE GEMEENSCHAP?!

Onder het mom van begripvol het gesprek aangaan, scheer je alles en iedereen over 1 kam en werk je verder mee aan de stigmatisering van een minderheid. Maar ik verwacht niet dat je dat zelf in de gaten hebt, zelfs niet als ik je dat nu zo onder de neus wrijf :moe:

Paula_Amsterdam
03-11-04, 17:43
Marsipulami,

Dit is wat ik vroeg:

Hoe belangrijk is het voor iedereen, met nadruk op iedereen, om tijdens grote conflicten óók te kunnen kijken naar eigen fouten. Dit met het oog om de ander te kunnen horen en dus naar verbetering te streven in hetzelfde samenleven?

Ik heb dit heel algemeen gehouden, omdat dit uitgangspunt bij ernstige conflicten voor mij zo belangrijk is.

Bovenstaande geldt dus voor mij, voor jou, voor iedereen die dit leest .

Zo kunnen we nergens beginnen. :gechoquee


Paula

Paula_Amsterdam
03-11-04, 17:47
Geplaatst door freya
Dat vraag ik me ook af, ik heb hier ca 5000 post op m'n naam staan waarmee ik in dialoog ben met de mensen hier.

Ik kwam hier niet met m'n eerste post eisen dat iedereen nu maar eens ff met de billen bloot zou gaan :moe:




Wat vraag je dan?
Volgens mij een grote openbare boetedoeningvan de moslimprikkers hier.

Je zoekt zo helemaal geen gezamelijk uitgangspunt, je wilt alleen maar bepaalde dingen horen. En als je niet meteen krijgt wat je wilt, ben je nog beledind ook. :moe:

Je kan btw lang wachten op die boetedoening, want WAAROM IS DE DAAD VAN 1 INDIVIDU TE WIJTEN AAN FOUTEN VAN EEN HELE GEMEENSCHAP?!

Onder het mom van begripvol het gesprek aangaan, scheer je alles en iedereen over 1 kam en werk je verder mee aan de stigmatisering van een minderheid. Maar ik verwacht niet dat je dat zelf in de gaten hebt, zelfs niet als ik je dat nu zo onder de neus wrijf :moe:

Oké Freya, dan constateer ik dat jij en ik op dit moment geen mallemoer gemeen hebben.

Ik vind een gezamenlijk uitgangspunt (waar je al vanaf fietst voordat we sowieso iets hebben vástgesteld!) ontstellend belangrijk.

Als alles zó gevoelig ligt dat je zelfs dát niet meer kunt zien, dan laat ik het nu verder rusten. Dan heeft dit geen enkele zin. Dan is de pijn en de argwaan aan beide kanten kennelijk veels te groot.

Nou, dan hebben we in ieder geval dát gemeen.

Verder doet het mij veel pijn, ik voel me niet daadwerkelijk gehoord en serieus genomen met mijn stelling.


Paula

Marsipulami
03-11-04, 17:57
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Marsipulami,

Dit is wat ik vroeg:

Hoe belangrijk is het voor iedereen, met nadruk op iedereen, om tijdens grote conflicten óók te kunnen kijken naar eigen fouten. Dit met het oog om de ander te kunnen horen en dus naar verbetering te streven in hetzelfde samenleven?

Ik heb dit heel algemeen gehouden, omdat dit uitgangspunt bij ernstige conflicten voor mij zo belangrijk is.

Bovenstaande geldt dus voor mij, voor jou, voor iedereen die dit leest .

Zo kunnen we nergens beginnen. :gechoquee


Paula

Voor mij hoeven moslims nergens schuld te bekennen voor niets. Zoiets wordt alleen maar misbruikt door de autochtonen om te zeggen 'zie je wel dat we gelijk hadden' om vervolgens daarin een legitimatie te vinden om nog wat harder te gaan meppen op moslims. Dat men maar eens eerst bewijst dat men bereid is om rekening te houden met moslims.

freya
03-11-04, 18:02
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Oké Freya, dan constateer ik dat jij en ik op dit moment geen mallemoer gemeen hebben.

Ik vind een gezamenlijk uitgangspunt (waar je al vanaf fietst voordat we sowieso iets hebben vástgesteld!) ontstellend belangrijk.

Als alles zó gevoelig ligt dat je zelfs dát niet meer kunt zien, dan laat ik het nu verder rusten. Dan heeft dit geen enkele zin. Dan is de pijn en de argwaan aan beide kanten kennelijk veels te groot.

Nou, dan hebben we in ieder geval dát gemeen.

Verder doet het mij veel pijn, ik voel me niet daadwerkelijk gehoord en serieus genomen met mijn stelling.


Paula

Arm kind :moe:

Kan je nagaan hoe de moslims zich voelen als ze wordt gevraagd nu toch eens even al hun fouten op te gaan sommen. Nee dan voel je je pas echt gehoord en serieus genomen :moe:

En over argwaan aan welke kant heb je het eigenlijk? :hihi:

Paula_Amsterdam
03-11-04, 18:02
Nou Marsipulami,

Nu hebben we een groot probleem wat mij betreft. Wat is mis in jouw reactie is de wil om óók (ik herhaal: OOK, nogmaals: OOK) in een later stadium, net als ik (ik herhaal: IK, nogmaals: IK) naar eigen fouten te kunnen kijken.

Welk woord begrijp je nou niet: gezamenlijk, gezamenlijk of gezamenlijk...???

Paula_Amsterdam
03-11-04, 18:03
Geplaatst door freya
Arm kind :moe:

Kan je nagaan hoe de moslims zich voelen als ze wordt gevraagd nu toch eens even al hun fouten op te gaan sommen. Nee dan voel je je pas echt gehoord en serieus genomen :moe:

En over argwaan aan welke kant heb je het eigenlijk? :hihi:

Freya, je komt sarcastisch én denigrerend op mij over.

Nu ken ik jou verder niet, dus ik vraag mij af of ik dat allemaal te danken heb aan mijn ene vraag.

?

Marsipulami
03-11-04, 18:10
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Nou Marsipulami,

Nu hebben we een groot probleem wat mij betreft. Wat is mis in jouw reactie is de wil om óók (ik herhaal: OOK, nogmaals: OOK) in een later stadium, net als ik (ik herhaal: IK, nogmaals: IK) naar eigen fouten te kunnen kijken.

Welk woord begrijp je nou niet: gezamenlijk, gezamenlijk of gezamenlijk...???

Tja, een dialoog is blijkbaar niet besteed aan jou. Waarom beantwoord je je vragen m.b.t. moslims eigenlijk niet gewoon zelf ? Dat is toch veel gemakkelijker voor je. Zo heeft het integratiebeleid al decennia lang gewerkt. De resultaten liggen voor.

freya
03-11-04, 18:12
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Freya, je komt sarcastisch én denigrerend op mij over.

Nu ken ik jou verder niet, dus ik vraag mij af of ik dat allemaal te danken heb aan mijn ene vraag.

?

Inderdaad ja je hebt mijn reactie te danken aan jouw ene vraag.
Maar ik ben niet sarcastisch, ik ben bloedserieus.

Hoe haal je het in je hoofd om hier min of meer te komen eisen dat een hele groep zich gaat zitten afvragen wat 'ze' fout hebben gedaan, omdat er 1 gek iemand heeft vermoord.

En ja ik doe altijd denigrerend tegen mensen die mijn antwoorden niet goed lezen omdat ze te druk met hun eigen dingetje bezig zijn.
Ik doe ook altijd denigrerend tegen mensen die uitgaan van allerlei loze aannames ( zoals dat ik aan 'een andere kant' zou staan dan jij)
Dat is een hobby van me :strik:

Paula_Amsterdam
03-11-04, 18:16
Ik zal je eerlijk zeggen hoe ik me nu voel:

ronduit uitgelachen. Gewoon ordinair uitgelachen door Freya.

Er is @#$##@# gisteren een man zo'n beetje ritueel geslacht op een fietspad.

Was het een Marokkaan geweest had ik mijn afschuw uitgesproken!!! Omdat het AFSCHUWELIJK is en NIET te rechtvaardigen!!!

Of ik het nou onhandig breng of niet met mijn vraag of moslims en niet-moslims nog ergens iets gezamenlijks hebben, spuug verdomme niet in de hand ik probeer áán te reiken!!!

Verwar mij niet met anderen die jou misschien ernstig gekwetst hebben.
Dat verdien ik niet!!!

Zie mij als Paula!!!

Je beseft toch hopelijk wel dat we samen verder moeten???

Voor mij is dat zó belangrijk dat ik probeer iets gezamenlijks te zoeken en dingen ter discussie te stellen, bij mijzelf, bij jou, bij iedereen.

Ik voel me zo beledigd nu. Dit verdien ik niet of ik het nou onhandig breng of niet.

Dit kun je echt niet maken... we moeten verder met zijn allen!!!!!

freya
03-11-04, 18:24
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Ik zal je eerlijk zeggen hoe ik me nu voel:

ronduit uitgelachen. Gewoon ordinair uitgelachen door Freya.

Er is @#$##@# gisteren een man zo'n beetje ritueel geslacht op een fietspad.

Was het een Marokkaan geweest had ik mijn afschuw uitgesproken!!! Omdat het AFSCHUWELIJK is en NIET te rechtvaardigen!!!

Of ik het nou onhandig breng of niet met mijn vraag of moslims en niet-moslims nog ergens iets gezamenlijks hebben, spuug verdomme niet in de hand ik probeer áán te reiken!!!

Verwar mij niet met anderen die jou misschien ernstig gekwetst hebben.
Dat verdien ik niet!!!

Zie mij als Paula!!!

Je beseft toch hopelijk wel dat we samen verder moeten???

Voor mij is dat zó belangrijk dat ik probeer iets gezamenlijks te zoeken en dingen ter discussie te stellen, bij mijzelf, bij jou, bij iedereen.

Ik voel me zo beledigd nu. Dit verdien ik niet of ik het nou onhandig breng of niet.

Dit kun je echt niet maken... we moeten verder met zijn allen!!!!!


Haal eens diep adem en lees dan nog eens zorgvuldig door wat ik allemaal geschreven heb.

Wil je dialoog? prima, maar gooi dan eerst eens je vooringenomenheid en al je aannames overboord.

Ik zit niet te wachten op jouw hand hoor, ik ben een autochtone neo-heiden.

mucs
03-11-04, 19:54
Geplaatst door freya
Haal eens diep adem en lees dan nog eens zorgvuldig door wat ik allemaal geschreven heb.

Wil je dialoog? prima, maar gooi dan eerst eens je vooringenomenheid en al je aannames overboord.

Ik zit niet te wachten op jouw hand hoor, ik ben een autochtone neo-heiden.

goh wat reageer je de hele tyd kribbig in dit topic

:schok: klinkt spooky, een autochtone neo-heiden

mucs
03-11-04, 20:02
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Wat ik probeer is een gezamenlijk uitgangspunt te vinden voor niet-moslims en moslims. Ik bedoel: we zijn allemaal mensen dus die moeten we gewoon hebben. Dan heb ik in ieder geval het gevoel dat de enorme kloof die ik nu ervaar, overbrugd kan worden.

Dus daar zoek ik naar (zie boven).



maar welke fouten moeten marokkanen dan toegeven?
dat begryp ik niet.


Hoe belangrijk is het voor iedereen, met nadruk op iedereen, om tijdens grote conflicten óók te kunnen kijken naar eigen fouten. Dit met het oog om de ander te kunnen horen en dus naar verbetering te streven in hetzelfde samenleven?

ik begryp hier echt niks van.
waarom moeten marokkanen naar hun eigen fouten kyken nu theo is vermoord door een gek?
welke fouten?
byna iedereen is het er over eens dat deze daad afschuwelyk is en niet had mogen gebeuren.
moslims, christenen, autochtonen, allochtonen, atheisten, etc. zyn tegen deze moordparty door een gestoorde man.

freya
03-11-04, 20:15
Geplaatst door mucs
goh wat reageer je de hele tyd kribbig in dit topic

Ik wordt gewoon kribbig van dit soort gezeik


:schok: klinkt spooky, een autochtone neo-heiden

:tover:

freya
03-11-04, 20:16
Geplaatst door mucs

moslims, christenen, autochtonen, allochtonen, atheisten, etc. zyn tegen deze moordparty door een gestoorde man.

En heidenen :student:

ieniemienie
03-11-04, 20:54
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Nu zie ik hier links de Smilies staan. Ik zie twee poppetjes met machine-geweren. Het stoort me, ik vind het nogal gewelddadig. Kunnen die er niet uit??
Paula

Lijkt me een heel goed idee, ik vind ze ook storend. Er zijn er nog een paar van.