PDA

Bekijk Volledige Versie : Goedkope Lijkenpikkers



rafiq
03-11-04, 09:52
Het merkwaardige in deze discussie is dat _zie bijv. vandaag allerlei publicaties- de vrijheids van meningsuiting die dus gaat over WOORDEN verward met met BEDREIGING wat dus gaat over DADEN

Door de verwarrende en mistifiserende filosofie of beter het geloof dat in de continentale streken opgeld doet worden woorden inderdaad heel gemekkelijk vervangen door daden net Christendom is daar in feite de schuld van (en Plato natuurlijk en heidegger enz.) die prdicten dat het WOORD VLEES GEWORDEN IS een een voudige slager maar ook Tijl Uylenspiegel wist al beter.

Vrijheid van beledigen is net iets anders als een mening.

Gisteren bij Barend en van Dorp was Prem aan het woord en wat hij zei was raak.

LIJKENPIKKERS.

Iedereen die deze moord in zijn eigen straatje past. Doet me denken aan Balkende die de executie van Von Stauffenberg in zijn Europees denken verankerde.

Ineens was Von Stauffenberg( aanslagpleger op Adolf) de grondlegger van het nieuwe Europa.

Rehabilitatie alsnog. De enige variatie die volgens hem nog rest is om er in een concreet geval of bij concrete handelingen een mooi overtuigend verhaal van te maken desnoods op een filterdun of helemaal geen "feitelijk" bewijs.

Zo ook dat gisteren de vrijheid van mening op het spel stond. Alle politici INCLUIS Balkenende hadden een bloedhekel aan de toon van Theo van Gogh.

Theo sprak graag in metamoforen; Geitenneukers, Auschwitz, NSB,Verraders,ETC ETC ETC ETC ETC ETC ETC ETC ETC.

Dat lijkt mij ook precies de teneur van het NORMEN en WAARDEN debat van Chef d'equipe Balkenende.

Als dat de vrijheid van meningsuiting is om lukraak te BELEDIGEN, hoe ver je kun je dat rekken onder de vlag van een "vrije mening".

Theo Maassen begon met zijn provo-actie i.v.m. met het vastzetten van rappers door een eigen raplied te maken.

NIET OPGEPAKT.

Theo M. kan als caberetier van alles zeggen. Hoe zit het dan met al die 16-jarige/17 jarige internet gastjes die niet rappen maar doodsverwensingen maken op internet? die mogen wel opgepakt worden.

Meestal reageert de overheid bij het oplossen van een probleem door aan de verkeerde kant te beginnen.

Daar ontmoet ze weinig tegenstand, en het oogt (voor het domme em luie volk -helaas meer kan ik er niet van maken) goed.
Zo dus ook in dit geval.

R. Afiq