PDA

Bekijk Volledige Versie : quasi-DEMOCRATIE



louise_louise
03-11-04, 09:53
Gisteren bij het programma B&W is mij iets opmerkelijks bijgebleven:

Weet niet precies de naam van diegene, iig een ‘intellectueel’ die zich ernstige zorgen maakte over het volgende:

Over een paar jaar zou de huidige minderheden in Rotterdam en overige grote steden, een meerderheid vormen, en als die meerderheid zich dan ook nog eens ging mengen in de politiek dan zouden ze toch zomaar een partij kunnen oprichten en oh wee als dat dan zou gebeuren…..

Vol verbazing heb ik deze woorden aangehoord….
Is het dan niet zo dat dit nou net is waar de democratie om draait? Of wordt er opeens met andere maten gemeten omdat het zou gaan om een politieke partij die - ondanks gekozen door de MEERDERHEID- toch niet helemaal naar wens is….

Kortom, wij moeten met zn allen vooral goed integreren, de taal uitstekend beheersen, zorg ervoor dat je van je luie kont af komt en niet in de bijstand terechtkomt, maar pas op: je moet het natuurlijk niet te ver schoppen!

Ourzazate
03-11-04, 09:59
Geplaatst door louise_louise
Gisteren bij het programma B&W is mij iets opmerkelijks bijgebleven:

Weet niet precies de naam van diegene, iig een ‘intellectueel’ die zich ernstige zorgen maakte over het volgende:

Over een paar jaar zou de huidige minderheden in Rotterdam en overige grote steden, een meerderheid vormen, en als die meerderheid zich dan ook nog eens ging mengen in de politiek dan zouden ze toch zomaar een partij kunnen oprichten en oh wee als dat dan zou gebeuren…..

Vol verbazing heb ik deze woorden aangehoord….
Is het dan niet zo dat dit nou net is waar de democratie om draait? Of wordt er opeens met andere maten gemeten omdat het zou gaan om een politieke partij die - ondanks gekozen door de MEERDERHEID- toch niet helemaal naar wens is….

Kortom, wij moeten met zn allen vooral goed integreren, de taal uitstekend beheersen, zorg ervoor dat je van je luie kont af komt en niet in de bijstand terechtkomt, maar pas op: je moet het natuurlijk niet te ver schoppen!

Als er 1 land is dat onder valse voorwendselen pretendeeret een democratie te zijn dan is dat Nederland wel. Mensen moeten weten dat 3% van de Nederlandse bevolking de dienst uitmaakt voor de resterende 97%. Daarnast is het zo dat je voor vrijwel iedere ambt post lid moet zijn van een politieke partij alvorens in aanmerking te komen voor die post...:).

Nou, reken maar uit...:).

Democratie betekent zoveel mogelijk mensen betrekken bij het beleid. Of dit nu gemeentelijk, provinciaal of landelijk is. Maakt niet uit. Dat is dus absoluut niet het geval hier in Nederland...:).

ps: Hoi Lowies, long time no see...:D.

louise_louise
03-11-04, 10:11
Hoi, alles goed met jou :zwaai: , nog altijd actief hier zie ik.

weet je wat het is, als je even terugdenkt aan de onderzoeksresultaten van n paar weken terug waaruit bleek dat een hoog % autochtonen een angst had voor moslims. dan zie je waar die angst werkelijk op gebaseerd is- oh oh als zij ons land maar niet gaan overnemen met al onze verworven vrijheden, normen en waarden- die wij slechts kunnen uitspreken maar vooral niet zelf hanteren- :haha:



Geplaatst door Ourzazate
Als er 1 land is dat onder valse voorwendselen pretendeeret een democratie te zijn dan is dat Nederland wel. Mensen moeten weten dat 3% van de Nederlandse bevolking de dienst uitmaakt voor de resterende 97%. Daarnast is het zo dat je voor vrijwel iedere ambt post lid moet zijn van een politieke partij alvorens in aanmerking te komen voor die post...:).

Nou, reken maar uit...:).

Democratie betekent zoveel mogelijk mensen betrekken bij het beleid. Of dit nu gemeentelijk, provinciaal of landelijk is. Maakt niet uit. Dat is dus absoluut niet het geval hier in Nederland...:).

ps: Hoi Lowies, long time no see...:D.

Ourzazate
03-11-04, 10:18
Geplaatst door louise_louise
Hoi, alles goed met jou :zwaai: , nog altijd actief hier zie ik.

weet je wat het is, als je even terugdenkt aan de onderzoeksresultaten van n paar weken terug waaruit bleek dat een hoog % autochtonen een angst had voor moslims. dan zie je waar die angst werkelijk op gebaseerd is- oh oh als zij ons land maar niet gaan overnemen met al onze verworven vrijheden, normen en waarden- die wij slechts kunnen uitspreken maar vooral niet zelf hanteren- :haha:


Alles loopt op rolletjes, Maroc.nl is te leuk om de rug toe te keren...:).

Wie weet wordt het land met moslims aan het roer wel leefbaar...:D. Dat zou wat zijn, El Mouslimie als fractievoorzitter van de Moslim Partij die na verkiezingen ook nog eens premier van Nederland wordt...:).

Partijplan: tralie-burqa's invoeren, homo's koudmaken, varkens verdelgen, vrouwen in wekelijkse sessies in elkaar meppen en ongelovigen kielhaken. Kan niet wachten...:).

Moralist
03-11-04, 16:00
Jullie zullen nooit een meerderheid vormen in welke gemeente dan ooit. Jullie zijn tot het bot verdeeld. De zogenaamde demonstratie van de Marokkaanse gemeenschap vandaag in Amsterdam was ook een aanfluiting. Jullie staan er weer mooi op.

Het wordt tijd dat radicale moskees gesloten gaan worden. Dit zal zodadelijk trouwens wel gaan gebeuren. De arrestatie golf is trouwens al begonnen.

Het afschaffen islamitische scholen zal het volgende hete item worden.
En ja dan het hoofddoekje probleem. Voer wat mij betreft de Franse oplossing maar in.
Geen godsdienstige symbolen op scholen.

Jullie leven in een land dat ontkerkelijkt is. De meeste Nederlanders hebben afstand genomen van achterlijke godsdiensten. Zelfs op het CDA stemmen vele ongelovigen.

Als je dit nog dit door hebt dan heb je pas echt oogkleppen op.

Karadzic
03-11-04, 16:02
Geplaatst door louise_louise
Gisteren bij het programma B&W is mij iets opmerkelijks bijgebleven:

Weet niet precies de naam van diegene, iig een ‘intellectueel’ die zich ernstige zorgen maakte over het volgende:

Over een paar jaar zou de huidige minderheden in Rotterdam en overige grote steden, een meerderheid vormen, en als die meerderheid zich dan ook nog eens ging mengen in de politiek dan zouden ze toch zomaar een partij kunnen oprichten en oh wee als dat dan zou gebeuren…..

Vol verbazing heb ik deze woorden aangehoord….
Is het dan niet zo dat dit nou net is waar de democratie om draait? Of wordt er opeens met andere maten gemeten omdat het zou gaan om een politieke partij die - ondanks gekozen door de MEERDERHEID- toch niet helemaal naar wens is….

Kortom, wij moeten met zn allen vooral goed integreren, de taal uitstekend beheersen, zorg ervoor dat je van je luie kont af komt en niet in de bijstand terechtkomt, maar pas op: je moet het natuurlijk niet te ver schoppen!
Klopt!
En als je het niet bevalt dan ga je lekker maar terug naar je eigen land, toch?
Nederlanders vertellen Marokanen in Marocco ook niet wat ze daar moeten doen.

Rosita0323_
03-11-04, 16:19
Geplaatst door Ourzazate
Alles loopt op rolletjes, Maroc.nl is te leuk om de rug toe te keren...:).

Wie weet wordt het land met moslims aan het roer wel leefbaar...:D. Dat zou wat zijn, El Mouslimie als fractievoorzitter van de Moslim Partij die na verkiezingen ook nog eens premier van Nederland wordt...:).

Partijplan: tralie-burqa's invoeren, homo's koudmaken, varkens verdelgen, vrouwen in wekelijkse sessies in elkaar meppen en ongelovigen kielhaken. Kan niet wachten...:).

Probeer het eens in Marokko schat en wanneer je dit als geintje bedoelt, sla je de plank mis!

Ourzazate
05-11-04, 01:52
Geplaatst door Moralist
Jullie zullen nooit een meerderheid vormen in welke gemeente dan ooit. Jullie zijn tot het bot verdeeld. De zogenaamde demonstratie van de Marokkaanse gemeenschap vandaag in Amsterdam was ook een aanfluiting. Jullie staan er weer mooi op.

Niemand van ons heeft ook gezegd dat we een meerderheid zouden vormen. Dat heeft die blanke Nederlandse 'intellectueel' bij B&W gezegd...:). En ik had liever geen demonstratie willen zien van de Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam. Ik zie immers ook geen demonstraties na een verkrachting of na een kindermoord en dat is mijns inziens 10 x erger dan de moord op een Tientonner...:).


Geplaatst door Moralist

Het wordt tijd dat radicale moskees gesloten gaan worden. Dit zal zodadelijk trouwens wel gaan gebeuren. De arrestatie golf is trouwens al begonnen.

Dat betwijfel ik. Ten eerste is radicaal heel subjectief, ten tweede geloof ik niet dat er in elke moskee Nederlanders zitten die aanhoren of de imam al dan niet radicale preken houdt...:). Voor wat betreft jouw arrestatiegolf; er zijn meer autochtonen aangehouden sinds de moord van ZK Biervat dan moslims...:).


Geplaatst door Moralist

Het afschaffen islamitische scholen zal het volgende hete item worden.
En ja dan het hoofddoekje probleem. Voer wat mij betreft de Franse oplossing maar in.
Geen godsdienstige symbolen op scholen.

Scholen kunnen niet per definitie worden afgeschaft. Ook niet omdat ze onder de noemer 'islamitisch' onderwijs afgeven. Het lijkt mij toepasselijker om scholen te sluiten die frauderen en op die manier het geld van de belastingbetaler in de zakken steken, zoals het geval al tientallen jaren is bij bepaalde hogescholen/uni's...:).

Bepaalde kledingstukken niet laten dragen op school is ook geen oplossing. Wat maakt het uit of iemand een hoofddoekje draagt of een minrokje waarbij je de schaamlipjes zowat kan proeven...? Niets, lijkt me...:).


Geplaatst door Moralist

Jullie leven in een land dat ontkerkelijkt is. De meeste Nederlanders hebben afstand genomen van achterlijke godsdiensten. Zelfs op het CDA stemmen vele ongelovigen.

Dat moeten zij weten. Ik voorzie in de toekomst hier in Nederland een islamitische partij gerund door tweede en derde generatie moslims (grotendeels juristen) waar de gehele moslimgemeenschap achter zal staan. De voorbereidingen zijn in samenwerking met enkele kapitaalkrachtige particulieren uit oa Saoudi Arabie al volop in werking gesteld...:).

Weet je hoeveel moslims er over 5 en over 10 jaar zijn? En druk dat eens uit in zetels...:).


Geplaatst door Moralist

Als je dit nog dit door hebt dan heb je pas echt oogkleppen op.

Ik heb zelfs ogen in mijn achterhoofd...:).

Ourzazate
05-11-04, 01:55
Geplaatst door Karadzic
Klopt!
En als je het niet bevalt dan ga je lekker maar terug naar je eigen land, toch?
Nederlanders vertellen Marokanen in Marocco ook niet wat ze daar moeten doen.

Ja, maar we zijn geen Marokkanen. We zijn hier geboren en getogen en zijn derhalve Nederlanders...:). En Nederlanders hebben het recht om andere Nederlanders te zeggen wat te doen...:).

ps: Het is "Marokko/Marokkanen" met dubbel k (ipv c)...:).

Ourzazate
05-11-04, 01:58
Geplaatst door Rosita0323_
Probeer het eens in Marokko schat en wanneer je dit als geintje bedoelt, sla je de plank mis!

Kan je dan helemaal geen grapjes verdragen Rositaatje-van-me...? En ik was volgens jou nog wel je eerste bedgenoot die niet alleen je vaginale spiertjes aan het lachen kreeg, maar ook je lachspiertjes deed aantrekken...:).

Rosita0323_
05-11-04, 02:01
Geplaatst door Ourzazate
Kan je dan helemaal geen grapjes verdragen Rositaatje-van-me...? En ik was volgens jou nog wel je eerste bedgenoot die niet alleen je vaginale spiertjes aan het lachen kreeg, maar ook je lachspiertjes deed aantrekken...:).

Ik moet wel erg lang nadenken hoor, of ik mn lakens gedeeld heb met jou Our;-) Nu tover je idd een mooie lieve glimlach op mijn gezicht :D

Ourzazate
05-11-04, 02:04
fout

Ourzazate
05-11-04, 02:06
Geplaatst door Rosita0323_
Ik moet wel erg lang nadenken hoor, of ik mn lakens gedeeld heb met jou Our;-) Nu tover je idd een mooie lieve glimlach op mijn gezicht :D

Als je zo lang moet nadenken dan kan dat 2 dingen beteken: of je bent een slet net als ik of jouw houdbaarheidsdatum is enige tijd verstreken...:).

Welke?

Quark
05-11-04, 02:08
Geplaatst door Ourzazate
Voor wat betreft jouw arrestatiegolf; er zijn meer autochtonen aangehouden sinds de moord van ZK Biervat dan moslims...:).
[/B]

:wijs: scherpe observatie

Rosita0323_
05-11-04, 02:11
In de bloei van mij leven...

Ourzazate
05-11-04, 02:26
Geplaatst door Rosita0323_
In de bloei van mij leven...

Die laatste 3 puntjes zeggen meer dan die 20 letters bij elkaar...:).

louise_louise
05-11-04, 09:10
Ourzazaadje :blauwkus: , bedankt!
hoef ik niet de tijd en moeite te verspillen aan mensen die er nog steeds helemaal niks van snappen.

Ourzazate
05-11-04, 10:01
Geplaatst door louise_louise
Ourzazaadje :blauwkus: , bedankt!
hoef ik niet de tijd en moeite te verspillen aan mensen die er nog steeds helemaal niks van snappen.

:wijs:

Waarom integreert dat gepeupel niet? Ongelooflijk...:).