PDA

Bekijk Volledige Versie : Ede mocro's feel the heat



Cohen
03-11-04, 13:39
Marokkanen Ede veroordelen moord
De Kerngroep Marokkaanse Gemeenschap Ede heeft vandaag in een open brief aan het huis-aan-huisblad Ede Stad de moord op filmmaker Theo van Gogh scherp veroordeeld.

De open brief is opmerkelijk, aangezien Marokkaanse jongeren in Ede na de aanslagen in New York en Washington drie jaar geleden op straat luidkeels hun steun betuigden aan de terroristen. Ze werden daarmee wereldnieuws.

,,Ondanks dat wij fel tegen Van Gogh waren in zijn uitingen jegens de islam, zijn wij uiteraard van mening dat iemand nooit fysiek zou mogen worden aangevallen voor het uiten van zijn mening.

Wij hopen dat deze aanval op het uiten van de eigen mening niet meer tot herhaling komt en met zijn allen de democratie bewaren en beschermen tegen de tegenstanders van deze democratie'', aldus voorzitter A. Gssime van de Kerngroep.

De brief is mede-ondertekend door onder meer de Islamistische School in Ede, de Marokkaanse Vrouwencommissie Ede en Marokkaanse bestuurders. Volgens een woordvoerder van de politie in Ede is het dinsdag en woensdag rustig gebleven in de wijk Veldhuizen waar de meeste Marokkanen wonen. Hij zegt dat de politie ook niet extra alert is geweest op mogelijke onrust. In Ede zijn sinds dit jaar acht agenten vrijgemaakt om een groep ,,onverbeterlijke raddraaiers'' op de huid te zitten. Het gaat om circa veertig voornamelijk Marokkaanse jongeren, waar burgemeester R. Robbertsen eind vorig jaar van zei dat de gemeente er geen geld voor hulpverlening meer aan wilde besteden. Volgens hem was voor hen de enige remedie nog ,,keihard aanpakken''. In Ede zijn wel tal van projecten opgezet om enkele honderden meelopers voor verder afglijden te behoeden.

ANP

Cohen
03-11-04, 13:54
Gisteravond tijdens het tarawiehgebed is de gebedsruimte te Wateringen (banlieu de la hague) bestormd door boze buurtbewoners. De autochtone bewoners scandeerden hardop beledigende teksten en maakten aanstalten om over te gaan tot het fysiek mishandelen van de moslim-minderheid aldaar. De toegesnelde politieagenten, hebben de verhitte autochtonen weggestuurd en de moslims verteld: 'Jullie moeten het zelf met de buurt zien op te lossen.'

Mijn familie heeft hun kinderen verboden in het openbaar een mening te geven over de gebeurtenissen. Het is wachten op de anti-climax, ik hou mijn hart vast. Lopen genoeg rascisten die nu hun kans schoon zien, om in te slaan op die bijdehandte marokkaantjes.

Zwarte Schaap
03-11-04, 14:11
Geplaatst door Cohen
De open brief is opmerkelijk, aangezien Marokkaanse jongeren in Ede na de aanslagen in New York en Washington drie jaar geleden op straat luidkeels hun steun betuigden aan de terroristen. Ze werden daarmee wereldnieuws.

Wat een walgelijke smerige leugen. De leugens blijven doorgaan. Dat komt door Netwerk die destijds valse TV-beelden gemonteerd had bij dat nieuws. Het was gewoon een politieagent die die leugens verspreid had terwijl het niet waar is.

Maar zoals je ziet wordt dergelijke haatzaaierij in Nederland niet bestreden en kan het voortwoekeren.

nl-x
03-11-04, 14:14
Geplaatst door Cohen
,,Ondanks dat wij fel tegen Van Gogh waren in zijn uitingen jegens de islam, zijn wij uiteraard van mening dat iemand nooit fysiek zou mogen worden aangevallen voor het uiten van zijn mening.

Is het nou echt zo moeilijk om zelf een brief te schrijven?! Dat zinnetje komt me wel verdacht bekend voor :D.

Cohen
03-11-04, 16:27
Geplaatst door Stance
Hmmmm, Wateringen?? Is dat niet waar twee weken geleden een moeder en 3 van haar 4 kinderen werd neergestoken en waarvan de moeder de slachtpartij niet overleefde??????

Nee, dat was in Naaldwijk. En om je onderbuikgevoel / gare veronderstelling te ontkrachten: Daar hadden Marokkanen niets mee te maken, jammer he? Dus wat heeft die gebeurtenis hier nu weer mee te maken?

ZbaqZbaq
03-11-04, 16:46
Geplaatst door Cohen
Gisteravond tijdens het tarawiehgebed is de gebedsruimte te Wateringen (banlieu de la hague) bestormd door boze buurtbewoners.

banlieu de la haye ? hahaha ga toch spelen man... Wateringen is luxe shit.

Maar vertel eens over die moskee... ik heb er helemaal niets over gehoord...terwijl mijn inlichtingen netwerk in Wateringen nooit gehaperd heeft.

Snake
03-11-04, 19:24
Die moskeegangers hadden hen gewoon voor de bek moeten slaan. Wat die gasten doen is toch gewoon pure provocatie. Die emnsen komen daar voor hun gebed en dan worden ze verstoord door een stelletje boeren. Kom nou, gewoon rammen, geen dialoog ofzo, want met zulke mensen valt er niet te praten.