PDA

Bekijk Volledige Versie : de media heeft hier zijn bijdrage aan geleverd



elisa
03-11-04, 14:11
art.1 Grondwet

gelijke behandelingt discriminatie verbod!

Allen die zich in Nederland bevinden worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

nu we weten waar onze samenleving op gebasseerd is, weten we ook gelijk dat theo in strijd was met onze grondwet, hij is dan ook niet voor niks meerdere malen anngeklaagd, door zowel joden als christenen over zijn uitlatingen, niettemin keur ik het niet goed om iemand wegens zijn extremistische denkovertuiging neer te knallen, tuurlijk leven we in een vrij land waar je mag zeggen wat wil je mits je binnen de grenzen van onze wettelijke regelingen blijft, deze heeft theo op een misselijk makende manier overschreden, hij had hier inderdaad voor gestraft moeten worden, maar niet op zo een manier, bovendien vind ik dat de nederlandse omroepen een grote bijdrage aan zijn dood hebben meegedragen, het uitnodigen van deze man en hem zijn uitlatingen laten doen in shows, waarvan we weten dat ze tegen de wet ingaan en duizenden mensen kwetsen en woedend maken, zie ik als het uitlokken van dit soort daden, de media deze man halend in hun shows op kijkcijfers gericht, want wat tegen de regels in gaat trekt kijkercijfers, en trekt mensen die het geweldig vinden, maar vergeet niet het trekt ook mensen die het kwetst en mensen die het daden doet verrichten waar we allemaal het slachtoffers van worden, en ook hier is er geen winnende partij, slechts twee verliezende.

observer
03-11-04, 15:02
van gogh gaf over alles en iedereen zijn mening dus je zou kunnen zeggen dat als iedereen beledigd is er geen sprake is van ongelijkheid

simpele inkopper is natuurlijk dat het hebben van een opinie over een gemeenschap of geloof hoe grof ook geen discriminatie is

je moet harde kritiek niet verwarren met haat, de discussies die met mensen die hij als vrienden beschouwde waren net zo hard

mucs
03-11-04, 15:18
Geplaatst door observer
van gogh gaf over alles en iedereen zijn mening dus je zou kunnen zeggen dat als iedereen beledigd is er geen sprake is van ongelijkheid


dat is te makkelyk
gister op tv werd ook al een paar x in deze trant beweerd.

dat hy tegen alles en iedereen aan liep te trappen wil niet zeggen dat het minder erg is wat hy over moslims beweerd heeft.

mark61
03-11-04, 15:43
Geplaatst door elisa
nu we weten waar onze samenleving op gebasseerd is, weten we ook gelijk dat theo in strijd was met onze grondwet, hij is dan ook niet voor niks meerdere malen anngeklaagd, door zowel joden als christenen over zijn uitlatingen, ... maar vergeet niet het trekt ook mensen die het kwetst en mensen die het daden doet verrichten waar we allemaal het slachtoffers van worden, en ook hier is er geen winnende partij, slechts twee verliezende.

Als hij is aangeklaagd, en vrijgesproken, waar ik overigens niets van weet, dan zal je het daarmee moeten doen. Anders moet je een politieke partij oprichten die dit soort uitlatingen strafbaar wil stellen. Je kan ws. al bij de SGP terecht.

Het uiten van een mening is geen discriminatie.

Kwetsen is GEEN argument tegen vrijheid van meningsuiting, anders kon je dat principe wel opdoeken.

TvG was een paria; geen medium behalve Metro en hier en daar een tvstation wilde hem nog. Zijn invloed op de publieke opinie is dan ook te verwaarlozen.

In het algemeen kan je stellen dat mensen hun meningen hoogstens laten bevestigen door zo iemand. Iemand die blindelings aanneemt wat een willekeurig ander mens zegt is sowieso niet wijs, daar helpen geen lieve media aan.

David
03-11-04, 16:05
Geplaatst door mark61

Het uiten van een mening is geen discriminatie.

Kwetsen is GEEN argument tegen vrijheid van meningsuiting, anders kon je dat principe wel opdoeken.




Ik begrijp niet dat het halve forum loopt te mekkeren dat ze door TvG tot in het diepst van ziel gekwetst zijn en zo. Ja, hij ging te keer, so what? Daar moet je maar tegen kunnen.

Ik word al 2000 jaar tot in het diepst van mijn ziel gekwetst en beledigd door alle grote religies. Da's veel zieliger dan wat opmerkingen van een gesjeesde regisseur.

mark61
03-11-04, 16:28
Geplaatst door David
Ik begrijp niet dat het halve forum loopt te mekkeren dat ze door TvG tot in het diepst van ziel gekwetst zijn en zo. Ja, hij ging te keer, so what? Daar moet je maar tegen kunnen.

Ik word al 2000 jaar tot in het diepst van mijn ziel gekwetst en beledigd door alle grote religies. Da's veel zieliger dan wat opmerkingen van een gesjeesde regisseur.

Nou ja hier komen we dus aan de kern van de zaak. Alleen vraag ik me af of iedereen al klaar is voor de discussie.

Gelovigen vinden altijd dat als zij gekwetst worden dat per definitie erger is dan als zij zelf ongelovigen of bijvoorbeeld sexueel-anders-dan-zij-geaarden kwetsen. Die uitzonderingspositie komt voort uit de overtuiging dat een gelovige per definitie een beter mens is dan een anders- of ongelovige. Een geloof is nou eenmaal per definitie intolerant, omdat het altijd gelijk heeft. Kwets je een gelovige, dan doe je dus iets illegaals. Ook al is het niet bij wereldse wet verboden.

Nou kennen we dat ook al tijden van christenen, maar die hebben zich dan de laatste 20 jaar zo'n beetje mokkend geschikt in hun rol van gelijke burger, niet eerder, maar ook niet later, niet meer, maar ook niet minder gekwetst dan enig ander burger. Hoewel je met name bij Mars en anderen nog al eens oprispingen ziet van 'vroeger', toen gelovigen meer gelijk hadden dan ongelovigen.

Veel moslims zijn dergelijke 'tegenspraak' niet gewend. En al helemaal niet in polemische termen.

Overigens denk ik dat geloof, de islam in kwestie, niet veel met deze zaak te maken heeft. Hoogstens uiterlijk.

'Kwetsen' is de grootste dooddoener en snoert elke kritiek de mond.

David
03-11-04, 16:32
Geplaatst door mark61
Gelovigen vinden altijd dat als zij gekwetst worden dat per definitie erger is dan als zij zelf ongelovigen of bijvoorbeeld sexueel-anders-dan-zij-geaarden kwetsen.


Het is niet zozeer dat gelovigen me kwetsen, want dat valt in de praktijk reuze mee. Nee, het Geloof kwetst me, want dat zegt dat ik een Zondig Mens ben. Da's veel erger. Daarbij vergeleken was TvG de mildheid zelve.

Voor de rest ben ik het uiteraard geheel met u eens!

mark61
03-11-04, 16:46
Geplaatst door David
Het is niet zozeer dat gelovigen me kwetsen, want dat valt in de praktijk reuze mee. Nee, het Geloof kwetst me, want dat zegt dat ik een Zondig Mens ben. Da's veel erger. Daarbij vergeleken was TvG de mildheid zelve.

Voor de rest ben ik het uiteraard geheel met u eens!

Ik geloof niet dat ideologieën kunnen kwetsen, anders dan in overdrachtelijke zin, wel dat mensen kunnen kwetsen.

Dat jij in de praktijk niet zo door gelovigen wordt gekwetst, kan door twee dingen komen: dat die gelovigen niet kwetsen, en/of dat jij je niet gekwetst voelt. It takes two to tango.

kaassieforreal
03-11-04, 16:48
Geplaatst door elisa
bovendien vind ik dat de nederlandse omroepen een grote bijdrage aan zijn dood hebben meegedragen, het uitnodigen van deze man en hem zijn uitlatingen laten doen in shows, waarvan we weten dat ze tegen de wet ingaan en duizenden mensen kwetsen en woedend maken, zie ik als het uitlokken van dit soort daden,

Wat is dit weer een tenenkrommende onzin. Ik weet niet hoeveel bevolkingsgroepen door weet ik hoeveel cabaretiers en andere publieke figuren beledigd worden. Snap nou toch dat de term 'uitlokken' toch geheel misplaatst is. Hoe vaak is het koninngshuis niet onderwerp van spot en wordt het belachelijk gemaakt. Moet Beatrix dan ook maar met pistolen en messen de straat op? Face it, we doen al jaren niet meer aan heilige huisjes in Nederland. Als je dat niet kan verdragen kan je altijd nog weg, je hoeft van niemand te blijven.






de media deze man halend in hun shows op kijkcijfers gericht, want wat tegen de regels in gaat trekt kijkercijfers, en trekt mensen die het geweldig vinden, maar vergeet niet het trekt ook mensen die het kwetst

Die mensen zijn dan oerstom als ze per se willen blijven luisteren naar kwetsende boodschappen.




en mensen die het daden doet verrichten waar we allemaal het slachtoffers van worden, en ook hier is er geen winnende partij, slechts twee verliezende.

Als zo'n moord nou gewoon eens niet was gepleegd dan hadden we ueberhaupt niet over verliezers hoeven spreken. Waarom heeft niemand in zijn directe omgeving hem tegengehouden? Daar zou ik wel eens graag antwoord op willen.

Mark
03-11-04, 16:50
Kaassie je ouwe nick doet het weer als het goed is

kaassietoch
03-11-04, 16:54
Geplaatst door Mark
Kaassie je ouwe nick doet het weer als het goed is

Tsja verrot nog an toe! Tis nog waar ook, hoe heb je dat gefixt?

Mark
03-11-04, 16:56
Geplaatst door kaassietoch
Tsja verrot nog an toe! Tis nog waar ook, hoe heb je dat gefixt?

kogelbrief naar beheer :stout:

zelfs je nick voor kaassietoch moet het weer doen

David
03-11-04, 16:57
Geplaatst door mark61
Ik geloof niet dat ideologieën kunnen kwetsen, anders dan in overdrachtelijke zin, wel dat mensen kunnen kwetsen.

Dat jij in de praktijk niet zo door gelovigen wordt gekwetst, kan door twee dingen komen: dat die gelovigen niet kwetsen, en/of dat jij je niet gekwetst voelt. It takes two to tango.


De religies hebben haat tegen homo's specifiek in hun heilige boeken opgenomen, letterlijk gedikteerd door hun god. In die zin kan een religie, of ideologie, wel degelijk kwetsen. Uiteraard zijn religies, goden en ideologieën door mensen verzonnen, dus in die zin zijn het altijd mensen die kwetsen.

Gelovigen kwetsen wel en niet. Ze nemen geen afstand van de haat, maar doen er verder niks mee. Gelukkig voel ik me nooit zo snel of zo lang gekwetst., Ik weet namelijk dat ik érg geweldig ben. :hihi:

mark61
03-11-04, 16:59
Geplaatst door David
...Uiteraard zijn religies, goden en ideologieën door mensen verzonnen, dus in die zin zijn het altijd mensen die kwetsen.

En aangezien wij dat vinden, kunnen we 'geloof' op zich er wel tussenuit vissen.


Gelovigen kwetsen wel en niet. Ze nemen geen afstand van de haat, maar doen er verder niks mee. Gelukkig voel ik me nooit zo snel of zo lang gekwetst., Ik weet namelijk dat ik érg geweldig ben. :hihi:

Zeg ik.

Don Vito
03-11-04, 17:00
Geplaatst door kaassieforreal
Wat is dit weer een tenenkrommende onzin. Ik weet niet hoeveel bevolkingsgroepen door weet ik hoeveel cabaretiers en andere publieke figuren beledigd worden. Snap nou toch dat de term 'uitlokken' toch geheel misplaatst is. Hoe vaak is het koninngshuis niet onderwerp van spot en wordt het belachelijk gemaakt. Moet Beatrix dan ook maar met pistolen en messen de straat op? Face it, we doen al jaren niet meer aan heilige huisjes in Nederland. Als je dat niet kan verdragen kan je altijd nog weg, je hoeft van niemand te blijven.


Vrije meningsuiting ok, maar respectloos met je medemens omgaan kan weer niet. Het getuyigde van geen repect door de Islam zo door de modderte halen. Onze democratie is gebasseerd op respect. Respect voor de wetten en voor de medemens. Het respect voor de medemens bracht Theo van Gogh in iedergeval niet op.


Geplaatst door kaassieforreal

Als zo'n moord nou gewoon eens niet was gepleegd dan hadden we ueberhaupt niet over verliezers hoeven spreken. Waarom heeft niemand in zijn directe omgeving hem tegengehouden? Daar zou ik wel eens graag antwoord op willen.

Direct omgeving? Schuif je het zo alsnogafop het geheel?
Hoe moeten WIJ hem dan tegen gehouden?

kaaskop
03-11-04, 17:09
Geplaatst door Mark
kogelbrief naar beheer :stout:

zelfs je nick voor kaassietoch moet het weer doen



WAAAAAAAAAAH I'm BACK!!!!!!


Zo zie je maar weer, terreur werkt, hadden ze maar niet voortdurend blanke allochtonen moeten beledigen, vals beschuldigen en kwetsen, ja toch?

Mark
03-11-04, 17:12
Geplaatst door kaaskop
WAAAAAAAAAAH I'm BACK!!!!!!


Zo zie je maar weer, terreur werkt, hadden ze maar niet voortdurend blanke allochtonen moeten beledigen, vals beschuldigen en kwetsen, ja toch?

Delluf POWER!

biraat

don't mess with an atheist :boos:

kaaskop
03-11-04, 17:20
Geplaatst door Don Vito
Vrije meningsuiting ok, maar respectloos met je medemens omgaan kan weer niet. Het getuyigde van geen repect door de Islam zo door de modderte halen. Onze democratie is gebasseerd op respect. Respect voor de wetten en voor de medemens. Het respect voor de medemens bracht Theo van Gogh in iedergeval niet op.

Zeker, TvG bulldozerde met veel verbaal geweld en zal daarbij zeker mensen hebben gekwetst. Maar een uitdrukking als de 5e colonne van de enzovoorts is pas kwetsend als je je aangesproken voelt. TvG heeft met die naam religieuze fundisukkels aangeduid. Naar mijn mening moet nou juist bij uitstek die groep niet ouwehoeren over gebrek aan respect omdat ze voor hun medemens al helemaal geen respect kunnen/willen opbrengen. Met gematigde weldenkende en helder redenerende Moslims heeft TvG het volgens mij toch eerder inhoudelijk aan de stok gehad. Maar dan nog, schelden doet geen pijn en je religie moet tegen een stootje kunnen als ie goed is.





Direct omgeving? Schuif je het zo alsnogafop het geheel?
Hoe moeten WIJ hem dan tegen gehouden?

Ik weet het niet, hoorde jij tot zijn vriendenkring? Als jij in ieder geval in je omgeving hoort wat een walgelijk laag varken iemand is die het leven niet verdiend ben ik bang dat eeen zwakke denker dan inderdaad de kast op gaat en zijn gang gaat. Ik ben er niet bij geweest maar tenminste één opvallend vriendje is al genoemd in de pers. Verer krijg ik helemaal niet de indruk dat de dader toevallig tegen TvG is aangelopen.... Dader is verantwoordelijk voor de daad, maar niemand opereert helemaal alleen.

kaaskop
03-11-04, 17:24
Geplaatst door Mark
Delluf POWER!

Zo is het, al die onatheisten: :auw:





don't mess with an atheist :boos:


Ik wordt helemaal :kotsen2: van de hetze tegen de atheisten, het is hun eigen schuld, ze zullen nog beven en smeken om vergiffenis. En een ingenieur vindt altijd wel iets uit om terug te slaan, better, balder, tougher.....!!!!!!!








OK, ik ben weer kalm.

Mark
03-11-04, 17:26
Geplaatst door kaaskop
OK, ik ben weer kalm.

:hardlach:


woon je nog wel in delft?

Don Vito
03-11-04, 17:28
Geplaatst door kaaskop
Zeker, TvG bulldozerde met veel verbaal geweld en zal daarbij zeker mensen hebben gekwetst. Maar een uitdrukking als de 5e colonne van de enzovoorts is pas kwetsend als je je aangesproken voelt. TvG heeft met die naam religieuze fundisukkels aangeduid. Naar mijn mening moet nou juist bij uitstek die groep niet ouwehoeren over gebrek aan respect omdat ze voor hun medemens al helemaal geen respect kunnen/willen opbrengen. Met gematigde weldenkende en helder redenerende Moslims heeft TvG het volgens mij toch eerder inhoudelijk aan de stok gehad. Maar dan nog, schelden doet geen pijn en je religie moet tegen een stootje kunnen als ie goed is.

Grote gedeelte van de Islamitische Nederlanders heeft zich aangesproken gevoelen door en of meerdere van zijn uitspraken, het gaat niet alleen om die "5e colonne". En hij wist dat en btw hij gooide de hele Islam op een hoop.


Dader is verantwoordelijk voor de daad, maar niemand opereert helemaal alleen. [/B][/QUOTE]

Zouden degene die dus met hem samen spanden hen tegen houden? nee, dus dat is niet wat bedoeld wordt onder directe ongeving.

kaaskop
03-11-04, 17:30
Geplaatst door Mark
:hardlach:


woon je nog wel in delft?

Moet je nagaan, nostalgia! Heb het al aangepast

Mark
03-11-04, 17:33
Geplaatst door kaaskop
Moet je nagaan, nostalgia! Heb het al aangepast

Ik uiteraard nog wel :ego:

ik ga nu de ring rotterdam op, ik zwaai wel naar je in je landhuis in Pernis :D

kaaskop
03-11-04, 17:39
Geplaatst door Don Vito
Grote gedeelte van de Islamitische Nederlanders heeft zich aangesproken gevoelen door en of meerdere van zijn uitspraken, het gaat niet alleen om die "5e colonne". En hij wist dat en btw hij gooide de hele Islam op een hoop.

Klopt in zoverre voor wat betreft het aangesproken voelen. En dat is ook precies het probleem. Als er hier wordt geouwehoerd over hypocriete westerlingen voel ik met totaal niet aangesproken. Moslims zouden er goed aan doen eens te leren met kritiek om te gaan, het hoort nu eenmaal bij de hier geldende vrijheid van religie. Wat ik tegen Fundi's heb beperkt zich wat mij betreft niet eens alleen tot de Islam, Christenen zijn wat dat betreft net zo erg, gelukkig mag ik die mening gewoon hebben hier. Jij mag vervolgens je afschuw over het atheisme uitspreken, maar nee de Islam zit hier niet in een gouden kooitje.






Zouden degene die dus met hem samen spanden hen tegen houden? nee, dus dat is niet wat bedoeld wordt onder directe ongeving.

Nou precies dus wel die gasten die hem niet hebben tegengehouden (IMHO is dat maar de helft van het verhaal), die zijn dus net zo fout en medeschuldig. Daar hebben we in het strafrecht nou het begrip medeplichtigheid voor bedacht.

Maar goed, de vraag staat nog steeds.....

kaaskop
03-11-04, 17:44
Geplaatst door Mark
Ik uiteraard nog wel :ego:

ik ga nu de ring rotterdam op, ik zwaai wel naar je in je landhuis in Pernis :D


UCHEUCHEUCHE, wat ligt er toch altijd voor rare zwarte zooi achterop mijn balkonnetje....UCHE DAG MAAAAARK!!! UCHE UCHE

taouanza
03-11-04, 17:51
Geplaatst door kaaskop
Klopt in zoverre voor wat betreft het aangesproken voelen. En dat is ook precies het probleem. Als er hier wordt geouwehoerd over hypocriete westerlingen voel ik met totaal niet aangesproken. Moslims zouden er goed aan doen eens te leren met kritiek om te gaan, het hoort nu eenmaal bij de hier geldende vrijheid van religie.

Wat kan jij liegen zeg!:hihi:

kaaskop
03-11-04, 18:10
Geplaatst door taouanza
Wat kan jij liegen zeg!:hihi:

Ik vind dat 'hypocriete westerlingen' sowieso al te algemeen geformuleerd om me er iets van aan te trekken. Ik ben vooral mezelf.

Wel wordt ik erg moe van al die onzin over 'het westen'die hier veelvuldig rondkrioelt. Zeker als er ook nog zo'n oproep tot verdraagzaamheid in wordt opgenomen.


Maar goed, ik zal maar weer niet over jouw lange tenen beginnen he? :engel:

taouanza
03-11-04, 18:11
Geplaatst door mark61
Nou ja hier komen we dus aan de kern van de zaak. Alleen vraag ik me af of iedereen al klaar is voor de discussie.

Gelovigen vinden altijd dat als zij gekwetst worden dat per definitie erger is dan als zij zelf ongelovigen of bijvoorbeeld sexueel-anders-dan-zij-geaarden kwetsen. Die uitzonderingspositie komt voort uit de overtuiging dat een gelovige per definitie een beter mens is dan een anders- of ongelovige. Een geloof is nou eenmaal per definitie intolerant, omdat het altijd gelijk heeft. Kwets je een gelovige, dan doe je dus iets illegaals. Ook al is het niet bij wereldse wet verboden.

Nou kennen we dat ook al tijden van christenen, maar die hebben zich dan de laatste 20 jaar zo'n beetje mokkend geschikt in hun rol van gelijke burger, niet eerder, maar ook niet later, niet meer, maar ook niet minder gekwetst dan enig ander burger. Hoewel je met name bij Mars en anderen nog al eens oprispingen ziet van 'vroeger', toen gelovigen meer gelijk hadden dan ongelovigen.

Veel moslims zijn dergelijke 'tegenspraak' niet gewend. En al helemaal niet in polemische termen.

Overigens denk ik dat geloof, de islam in kwestie, niet veel met deze zaak te maken heeft. Hoogstens uiterlijk.

'Kwetsen' is de grootste dooddoener en snoert elke kritiek de mond.

Wat wil jij nou eigenlijk zeggen betweter?
anti-islam en antihomo is oke. Of alleen een van die 2.

taouanza
03-11-04, 18:12
Geplaatst door kaaskop
Ik vind dat 'hypocriete westerlingen' sowieso al te algemeen geformuleerd om me er iets van aan te trekken. Ik ben vooral mezelf.

Wel wordt ik erg moe van al die onzin over 'het westen'die hier veelvuldig rondkrioelt. Zeker als er ook nog zo'n oproep tot verdraagzaamheid in wordt opgenomen.


Maar goed, ik zal maar weer niet over jouw lange tenen beginnen he? :engel:

Ik zeg toch je liegt.:rolleyes:

kaaskop
03-11-04, 18:23
Geplaatst door taouanza
Ik zeg toch je liegt.:rolleyes:

Ja hoor jij je zin.


Je hoort zeker ook bij die asociale westenhatende kutmarokkanen met een slachtoffercomplex?

taouanza
03-11-04, 18:25
Geplaatst door kaaskop
Ja hoor jij je zin.


Je hoort zeker ook bij die asociale westenhatende kutmarokkanen met een slachtoffercomplex?

Nee ik ben niet asociaal. Jij wel?

kaaskop
03-11-04, 18:35
Geplaatst door taouanza
Nee ik ben niet asociaal. Jij wel?


Aaaah pfoeeeee!!! Je vind het Westen toch okee. Nou dat heb je goed verborgen weten te houden meid, op het leugenachtige af. :cheefbek:

Nou gefeliciteerd dan met de overwinning van Bush he, de Iraqi zijn nog even niet van hem af....

Al Sawt
03-11-04, 18:44
Geplaatst door kaaskop
Klopt in zoverre voor wat betreft het aangesproken voelen. En dat is ook precies het probleem. Als er hier wordt geouwehoerd over hypocriete westerlingen voel ik met totaal niet aangesproken. Moslims zouden er goed aan doen eens te leren met kritiek om te gaan,
Moslims kunnen uitstekend omgaan met kritiek, ondergetekende incluis.

Maar als die zogenaamde 'kritiek' bestaat uit ordinaire belegingen, dan hoef je niet te verwachten dat er bepaalde mensen zijn die er doof voor zijn.
Er zijn zat mensen die aan zullen storen en er zullen helaas altijd een minderheid zijn die met verkeerde middelen die 'kritiek' gaan bestrijden.
Geplaatst door kaaskop Nou precies dus wel die gasten die hem niet hebben tegengehouden (IMHO is dat maar de helft van het verhaal), die zijn dus net zo fout en medeschuldig. Daar hebben we in het strafrecht nou het begrip medeplichtigheid voor bedacht.
Dus laat het aan strafrecht over, om medeplichtigen op te sporen en te straffen.

kaaskop
03-11-04, 18:56
Geplaatst door Al Sawt
Moslims kunnen uitstekend omgaan met kritiek, ondergetekende incluis.

Maar als die zogenaamde 'kritiek' bestaat uit ordinaire belegingen, dan hoef je niet te verwachten dat er bepaalde mensen zijn die er doof voor zijn.

Wat is er nou belangerijker: Je overtuiging of de een of andere die daar grof over doet. IK snap niet dat zo veel Moslims zich zo makkelijk uit de tent laten lokken. Als jij weet dat het met je religie wel snor zit laat je je niet van de wijs brengen en laat je de passende maatregelen aan de allerhoogste over.





Er zijn zat mensen die aan zullen storen en er zullen helaas altijd een minderheid zijn die met verkeerde middelen die 'kritiek' gaan bestrijden.

Nou dat vind ik geen vanzelfsprekendheid. Ik bedoel, El Moumni, tegenover homoseksuelen zeer kwetsend, leeft nog steeds toch?





Dus laat het aan strafrecht over, om medeplichtigen op te sporen en te straffen.

Ja da's leuk als het al te laat is, maar vind jij het dan OK dat er blijkbaar hier vriendenklupjes zijn die elkaar gek genoeg maken om een beetje Jihad te spelen?

Al Sawt
03-11-04, 19:10
Geplaatst door kaaskop
Wat is er nou belangerijker: Je overtuiging of de een of andere die daar grof over doet. IK snap niet dat zo veel Moslims zich zo makkelijk uit de tent laten lokken. Als jij weet dat het met je religie wel snor zit laat je je niet van de wijs brengen en laat je de passende maatregelen aan de allerhoogste over.Ik heb nooit problemen gehad, met het bieden van verbale tegenkracht.

Geplaatst door kaaskop

Nou dat vind ik geen vanzelfsprekendheid. Ik bedoel, El Moumni, tegenover homoseksuelen zeer kwetsend, leeft nog steeds toch?
Dat is makkelijk gezegd. El Moumni deed zijn uitspraken voor de moord van Fortuyn. Dat was een periode, waar maatschappelijke polarisatie, onbekend is. Kijk maar naar de golf van bedreigingen na de moord van Fortuyn.

Geplaatst door kaaskop

Ja da's leuk als het al te laat is, maar vind jij het dan OK dat er blijkbaar hier vriendenklupjes zijn die elkaar gek genoeg maken om een beetje Jihad te spelen? Als we kijken naar de democratische principes waar de rechtstaat op gestoeld is, dan kunnen we moeilijk een preventie strafrechtsysteem opzetten.

kaaskop
03-11-04, 19:24
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb nooit problemen gehad, met het bieden van verbale tegenkracht.

Nou wat heb jij dan te duchten van Theo van Gogh, AHA of Geert Wilders? Die diss je dan toch gewoon? En verder hoef je er dan zelfs geen woorden meer aan vuil te maken.




Dat is makkelijk gezegd. El Moumni deed zijn uitspraken voor de moord van Fortuyn. Dat was een periode, waar maatschappelijke polarisatie, onbekend is. Kijk maar naar de golf van bedreigingen na de moord van Fortuyn.

Na 0911 is het er voor de Moslims niet makkelijker op geworden maar notabene Fortuyn fulmineerde al halverwege de jaren 90 tegen de Islam. En een belediging is niet minder kwetsend voor de individuele ontvanger als er verder een goed discussieklimaat heerst.



Als we kijken naar de democratische principes waar de rechtstaat op gestoeld is, dan kunnen we moeilijk een preventie strafrechtsysteem opzetten.

Het beramen van een misdaad is al strafbaar hoor.

Al Sawt
03-11-04, 19:53
Geplaatst door kaaskop
Nou wat heb jij dan te duchten van Theo van Gogh, AHA of Geert Wilders? Die diss je dan toch gewoon? En verder hoef je er dan zelfs geen woorden meer aan vuil te maken.
Ik heb niets van hun te duchten. Heb ik ooit iets anders gezegd?
Wel erger ik me dood, dat ze(daar reken ik v Gogh niet bij) op een soort voetstuk worden geplaatst en dat zonder enkel tegenwicht.



Geplaatst door kaaskop


Na 0911 is het er voor de Moslims niet makkelijker op geworden maar notabene Fortuyn fulmineerde al halverwege de jaren 90 tegen de Islam. En een belediging is niet minder kwetsend voor de individuele ontvanger als er verder een goed discussieklimaat heerst.
Fortuyn stond alleen. Maar dat veranderde na 9-11. Toen begon de polarisatie en kon iedereen zijn ongenuanceerde mening in het publieke debat spuien. Ik vind het niet erg, als iemand mijn cultuur achterlijk noemt. Maar dan verwacht ik ook, dat ik andere culturen/godsdiensten en hun aanhangers kan bekritseren. Zonder dat ik van antisemitisme wordt beschuldigd.


Geplaatst door kaaskop


Het beramen van een misdaad is al strafbaar hoor. Wat voor soort bewijslast heb je nodig?

kaaskop
03-11-04, 20:05
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb niets van hun te duchten. Heb ik ooit iets anders gezegd?
Wel erger ik me dood, dat ze(daar reken ik v Gogh niet bij) op een soort voetstuk worden geplaatst en dat zonder enkel tegenwicht.

Ja geee dat heb ik nou met sukkels als Bin Laden of Yassin. Maar we zijn het er over eens dat meer dan een weerwoord er dus blijkbaar niet nodig is?




Fortuyn stond alleen. Maar dat veranderde na 9-11.

Nope, toen al zat van Gogh regelmatig de Moslims in de haren en ook iemand als Bolkestein was begin jaren negentig al openlijk zijn zorgen over de Islam aan het uitspreken.




Toen begon de polarisatie en kon iedereen zijn ongenuanceerde mening in het publieke debat spuien. Ik vind het niet erg, als iemand mijn cultuur achterlijk noemt. Maar dan verwacht ik ook, dat ik andere culturen/godsdiensten en hun aanhangers kan bekritseren. Zonder dat ik van antisemitisme wordt beschuldigd.

Nou zo lang jij je niet schuldig maakt aan discriminatie of smaad kan dat toch ook gewoon?



Wat voor soort bewijslast heb je nodig?

Criminelen hebben doorgaans niet de neiging zelf naar de politie te lopen om te vertellen dat ze met iets strafbaars bezig zijn. Maar het beramen van een misdaad is vaak met getuigenverklaringen van spijtoptanten en de resultaten van huisdoorzoekingen goed te bewijzen.

elisa
03-11-04, 20:33
Geplaatst door mark61
Als hij is aangeklaagd, en vrijgesproken, waar ik overigens niets van weet, dan zal je het daarmee moeten doen. Anders moet je een politieke partij oprichten die dit soort uitlatingen strafbaar wil stellen. Je kan ws. al bij de SGP terecht.

Het uiten van een mening is geen discriminatie.

Kwetsen is GEEN argument tegen vrijheid van meningsuiting, anders kon je dat principe wel opdoeken.

TvG was een paria; geen medium behalve Metro en hier en daar een tvstation wilde hem nog. Zijn invloed op de publieke opinie is dan ook te verwaarlozen.

In het algemeen kan je stellen dat mensen hun meningen hoogstens laten bevestigen door zo iemand. Iemand die blindelings aanneemt wat een willekeurig ander mens zegt is sowieso niet wijs, daar helpen geen lieve media aan.

het uiten van een mening is inderdaad geen discriminatie, het suggereren van feiten die er niet bestaan, en die zo omdraaien dat mensen erin gaan geloven, waardoor er haat en misvertanden wordt opgeroepen jegens een groep wel. Dit is precies hetgeen waar meneer theo mee bezig was.

Zijn invloed op de publieke opinie was van grote belang met zijn laatste film submission heeft hij heel nederland samen met hirsi op de kop gezet dus ook hierin kan ik je geen gelijk geven.

mensen lieten hun mening zeker niet door hem bevestigen, maar vormen, mensen namen blindelings aan dat wat meneer theo zei waar was en niet anders, wat ik je wel moet negeven is dat er inderdaad een hele groep heeft over feiten, waren ze niks vanaf weten, hier speelde theo handig op in

elisa
03-11-04, 20:41
Geplaatst door kaassieforreal
Wat is dit weer een tenenkrommende onzin. Ik weet niet hoeveel bevolkingsgroepen door weet ik hoeveel cabaretiers en andere publieke figuren beledigd worden. Snap nou toch dat de term 'uitlokken' toch geheel misplaatst is. Hoe vaak is het koninngshuis niet onderwerp van spot en wordt het belachelijk gemaakt. Moet Beatrix dan ook maar met pistolen en messen de straat op? Face it, we doen al jaren niet meer aan heilige huisjes in Nederland. Als je dat niet kan verdragen kan je altijd nog weg, je hoeft van niemand te blijven.





Die mensen zijn dan oerstom als ze per se willen blijven luisteren naar kwetsende boodschappen.



Als zo'n moord nou gewoon eens niet was gepleegd dan hadden we ueberhaupt niet over verliezers hoeven spreken. Waarom heeft niemand in zijn directe omgeving hem tegengehouden? Daar zou ik wel eens graag antwoord op willen.

ten eerste moet je geen humoristische cabaratier door de war halen met haatdragende feiten, daar zit een wereld van verschil in, en die twee zijn dan ook niet met elkaar te vergelijken, over beatrix is nooit gesugereerd dat zij een hoerlopende slet was die zichzelf te koop gaf op de warmoestraat, dat zou ook geen cabaratier durven, ik begrijp dan ook bij god niet hoe jij die twee met elkaar kunt vergelijken. waarom zou ik weg moeten, ik werk netjes en betaal mijn belasting heb mijn nederlandse nationaliteit en beschouw mezelf nederlandse nu alleen jij nog, daarnaast ga ik iedere dag netjes naar mijn school, dus hou eens op met generalisren.

als ik in de toekomst had kunnen kijken was dit inderdaad niet gebeurt, maar net zoals mij heb jij dit ook niet kunnen voorzien, en hoezo, zijn omgeving hem niet heeft tegengehouden? dit soort dingen gebeuren in het diepste geheim mijn vriend denk jij dat hij hiermee met een bord op straat te koop liep?

kaaskop
03-11-04, 21:34
Geplaatst door elisa
ten eerste moet je geen humoristische cabaratier door de war halen met haatdragende feiten, daar zit een wereld van verschil in,

Leg dat eens uit dan.... Graag vooral een heldere uiteenzetting waarom volgens jou een cabaratier wel de spot mag drijven met een religie en een columnist niet.





en die twee zijn dan ook niet met elkaar te vergelijken, over beatrix is nooit gesugereerd dat zij een hoerlopende slet was die zichzelf te koop gaf op de warmoestraat, dat zou ook geen cabaratier durven,

Ik hoop wel dat je iets van stijlfiguren snapt en vooral dan hoe het zit met metaforen, anders heeft discusssieren met jou denk ik vrij weinig zin.






ik begrijp dan ook bij god niet hoe jij die twee met elkaar kunt vergelijken.

Nou ik zie meer overenkomsten tussen een columnist en cabaretier dan verschillen maar proof me wrong.





waarom zou ik weg moeten, ik werk netjes en betaal mijn belasting heb mijn nederlandse nationaliteit en beschouw mezelf nederlandse nu alleen jij nog, daarnaast ga ik iedere dag netjes naar mijn school, dus hou eens op met generalisren.

Je leest niet goed. Van mij hoef je niet weg, maar je hoeft ook niet te blijven als je vindt dat je leven ondragelijk is door af ne toe een bijtend stukje in de krant, c´mon...



als ik in de toekomst had kunnen kijken was dit inderdaad niet gebeurt, maar net zoals mij heb jij dit ook niet kunnen voorzien, en hoezo, zijn omgeving hem niet heeft tegengehouden? dit soort dingen gebeuren in het diepste geheim mijn vriend denk jij dat hij hiermee met een bord op straat te koop liep?

In het diepste geheim? Je pedante toontje is bepaald niet in overeenstemming met je feitenkennis vriendinnetje. Zegt de naam Samir je iets? Zo het zich nu laat aanzien was de directe omgeving van die 26jarige sukkel vergeven van de fundiklojos. Dat bedoel ik nou.

max
03-11-04, 21:46
Geplaatst door elisa
art.1 Grondwet

gelijke behandelingt discriminatie verbod!

Allen die zich in Nederland bevinden worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

nu we weten waar onze samenleving op gebasseerd is, weten we ook gelijk dat theo in strijd was met onze grondwet, hij is dan ook niet voor niks meerdere malen anngeklaagd, door zowel joden als christenen over zijn uitlatingen, niettemin keur ik het niet goed om iemand wegens zijn extremistische denkovertuiging neer te knallen, tuurlijk leven we in een vrij land waar je mag zeggen wat wil je mits je binnen de grenzen van onze wettelijke regelingen blijft, deze heeft theo op een misselijk makende manier overschreden, hij had hier inderdaad voor gestraft moeten worden, maar niet op zo een manier, bovendien vind ik dat de nederlandse omroepen een grote bijdrage aan zijn dood hebben meegedragen, het uitnodigen van deze man en hem zijn uitlatingen laten doen in shows, waarvan we weten dat ze tegen de wet ingaan en duizenden mensen kwetsen en woedend maken, zie ik als het uitlokken van dit soort daden, de media deze man halend in hun shows op kijkcijfers gericht, want wat tegen de regels in gaat trekt kijkercijfers, en trekt mensen die het geweldig vinden, maar vergeet niet het trekt ook mensen die het kwetst en mensen die het daden doet verrichten waar we allemaal het slachtoffers van worden, en ook hier is er geen winnende partij, slechts twee verliezende.

Theo heeft niemand gediscrimineerd. Hij heeft mensen met - in zijn ogen - bedenkelijke opvattingen belachelijk gemaakt.

Dat valt onder vrijheid van meningsuiting. Niks medeverantwoordelijkheid voor omroepen.

Onbegrip over onze grondwet, totalitaire opvattingen, elementen van onverdraagzaamheid uit een andere cultuur hebben gisteren Theo en ons land heel veel schade toegebracht. Wij allemaal weten wie de verdachte is. Ik geloof niet in collectieve schuld, maar enige twijvel over je rotsvaste eigen gelijk zou je sieren. De verdachte van deze brute daad is een moslim. Een moslim heeft Theo vermoord, een Marokkaan. Face it, en ga bij jezelf te rade wat jij kan doen om de verstandhouding met de rest van de samenleving te verbeteren. Afgeven op de zelfbenoemde hofnar Theo, of op omroepen zal de zaak niet verder helpen.

Don Vito
04-11-04, 12:28
Geplaatst door kaaskop
Klopt in zoverre voor wat betreft het aangesproken voelen. En dat is ook precies het probleem. Als er hier wordt geouwehoerd over hypocriete westerlingen voel ik met totaal niet aangesproken. Moslims zouden er goed aan doen eens te leren met kritiek om te gaan, het hoort nu eenmaal bij de hier geldende vrijheid van religie. Wat ik tegen Fundi's heb beperkt zich wat mij betreft niet eens alleen tot de Islam, Christenen zijn wat dat betreft net zo erg, gelukkig mag ik die mening gewoon hebben hier. Jij mag vervolgens je afschuw over het atheisme uitspreken, maar nee de Islam zit hier niet in een gouden kooitje.



Kritiek? Dit waren roind uit grove belediegingen richting een grote groep in de onze samenleving waar al een paar jaar tegen gehtetst wordt in de media en politiek. is het dan begrijpeelijk dat wij dit niet zien als kritiek maar meer als respectloze goed verpakte racisme?