PDA

Bekijk Volledige Versie : islam is tegen geweld.



mohammed78
03-11-04, 13:33
islam is tegen geweld.
de moord op van gogh was niet in de naam van de islam, maar in de naam van zinloos geweld.
ik vond het een trieste moment voor iedreen die voor de vrije meening uiting is maar ook voor de moslims gemeenschap,want die hebben eigenlijk de grootste klap gekregen,want hun die zullen voor boeten,hun die worden schuldig en verantwoordelijk beschout voor alles wat in nederland gebeurt en soms de wereld.
Islam is heel duidelijk tegen geweld, dat kunnen we de het leven van de profeet lezen; 13 jaar lang in mekka werd hij en moslims van alle kanten uit gescheldt ze werden gesteent,geslagen enz enz maar de profeet heeft tegen niemand gezegd pak een mes en steek iemand dood. nee nee

taouanza
03-11-04, 13:49
Er is zeker wel geweld binnen de islam.
In de islam heb je recht op zelfverdediging dit kan ook met geweld.
Maar zelfverdediging is niet geweld alleen je kan je ook op andere manieren verdedigen. Zeker als je niet met geweld wordt aangevallen hoef je geen geweld te gebruiken.
De moordenaar had ook een andere manier kunnen vinden om zich te verdedigen tegen Theo.
Zijn aktie heeft de islam zeker geen goed gedaan. Ik heb het niet over PR ( Gij die niet in zonde leeft werpe de eerste steen, pot verwijt de ketel you get the point) maar over de veiligheid van moslims in Nederland. Moslimhaters zullen dit aangrijpen om nog(nog ja want die haat was er al) harder tegen moslims op te treden.
Dus zijn aktie heeft moslims schade aangericht en dat neem ik hem zeer kwalijk.

Julien
03-11-04, 13:52
Ik heb het weggehaald ik heb geen zin in gezeik.
Je hebt het wel mooi verpakt maar het komt op hetzelfde neer.[taouanza]

mohammed78
03-11-04, 14:11
Geplaatst door taouanza
Er is zeker wel geweld binnen de islam.
In de islam heb je recht op zelfverdediging dit kan ook met geweld.
Maar zelfverdediging is niet geweld alleen je kan je ook op andere manieren verdedigen. Zeker als je niet met geweld wordt aangevallen hoef je geen geweld te gebruiken.
De moordenaar had ook een andere manier kunnen vinden om zich te verdedigen tegen Theo.
Zijn aktie heeft de islam zeker geen goed gedaan. Ik heb het niet over PR ( Gij die niet in zonde leeft werpe de eerste steen, pot verwijt de ketel you get the point) maar over de veiligheid van moslims in Nederland. Moslimhaters zullen dit aangrijpen om nog(nog ja want die haat was er al) harder tegen moslims op te treden.
Dus zijn aktie heeft moslims schade aangericht en dat neem ik hem zeer kwalijk.

mee eens