PDA

Bekijk Volledige Versie : Cohen wil haat en angst ombuigen in vertrouwen



Mark
03-11-04, 15:00
Cohen wil haat en angst ombuigen in vertrouwen

Uitgegeven: 3 november 2004 15:28
Laatst gewijzigd: 3 november 2004 15:30

AMSTERDAM - Burgemeester Cohen van Amsterdam heeft woensdag opgeroepen de gevoelens van angst en haat onder Nederlanders en Marokkanen om te buigen naar vertrouwen. Hij deed dat tijdens de speciale vergadering van de gemeenteraad woensdag.

Volgens hem heeft de moord op Theo van Gogh de gevoelens tussen beide bevolkingsgroepen nog verder versterkt. Cohen noemt de groepen nu bij naam om eens een keer te generaliseren. "Ik wil maar eens uitspreken hoe iedereen er in de stad over denkt."


'De boel bij elkaar houden'

Het is nu tijd om dit met alle Amsterdammers aan te pakken, aldus de burgemeester. "Wat ik nu ga doen en wat ik aan het doen ben, is de boel bij elkaar houden. Daar kan men cynisch over doen maar dat kan me niet schelen." Cohen zal dat doen door "keihard op te treden" als daar reden toe is, maar ook door de dialoog in de stad aan te gaan. In Amsterdam leven meer dan 170 nationaliteiten en 120.000 moslims, vertelde de burgemeester.

Hij zegt dat hij deze groepen niet wil uitsluiten, niet verder in een hoek wil duwen. "Ik pas daarvoor. Ik ben burgemeester van alle Amsterdammers en ik wil weten wat er in de stad gebeurt. Ik zou willen dat meer Amsterdammers dat deden. En als dit niet de weg is dan hoor ik graag van u: wat dan wel. Roepen langs de zijlijn is mij te gemakkelijk."

Driehoek

De burgemeester zei verder dat de driehoek (gemeente, politie en justitie) hard werkt aan het onderzoek over de moord op Van Gogh. Hij pleitte er in zijn toespraak voor dat alle informatie die relevant is in de zaak en waarover de hoofdstad beschikte, moet worden gelegd naast de informatie die op landelijk niveau voor handen was.

Canaris
03-11-04, 15:12
edi.

Canaris
03-11-04, 15:12
Cohen gaat keihard optreden
Yeah right

Dat is net zoiets alsof Helen Duval zegt een kuis leven te gaan voeren.


Ik moet ook eerlijk zeggen , dat ik niet eens zou weten waar hij zou willen aanzetten met zijn "Keihard optreden"
Gaat hij radikale moskees dicht gooien? Lijkt me niet sterk.

Cohen is een aardige man , maar als Burgermeester een absolute misbezetting. Cohen is de meester van Lippen-bekentenissen.

Cohen
03-11-04, 15:34
Ik durf te wedden dat de el Tawheedmoskee (die door Samir Azzouz en die dude van gister bezocht werd) binnen no-time dicht gaat. let maar op. Cohen is echt geen moeder theresa

Marsipulami
03-11-04, 16:48
Cohen is een wijs mens. Hij is het beste wat Amsterdam kon overkomen in de huidige situatie. Maar wantoestanden zoals islamitisch sektarisme daar kan een authochtoons beleid (al dan niet aangevuld met wat bountys) niets aan veranderen. Daar heb je de actieve medewerking van de moslimgemeenschap voor nodig. Het probleem is dat die veel te weinig georganiseerd is. Moslims moeten meer werk maken van onderling overleg en samenwerking, eigen organisatiestructuren uitbouwen. Zo kan men extremisme bestrijden, en staat men ook sterker als gemeenschap om zich te verzetten tegen manipulaties van de overheid.

marlboromaster
03-11-04, 16:53
Mag ik even heel hard lachen! :jeweetog:

Wat een ontzettend triest mannetje die Cohen. Vooral dat "de boel bij elkaar houden" nog een keer durven te gebruiken is werkelijk te ziek voor woorden.

Het komt nu op jullie gemeenschap aan: laat ons zien dat jullie te goedertrouw zijn. Misschien is het de laatste kans op een nog enigsinds evenwichtige samenleving.

kaaskop
03-11-04, 17:04
Geplaatst door Marsipulami
Cohen is een wijs mens. Hij is het beste wat Amsterdam kon overkomen in de huidige situatie. Maar wantoestanden zoals islamitisch sektarisme daar kan een authochtoons beleid (al dan niet aangevuld met wat bountys) niets aan veranderen. Daar heb je de actieve medewerking van de moslimgemeenschap voor nodig. Het probleem is dat die veel te weinig georganiseerd is. Moslims moeten meer werk maken van onderling overleg en samenwerking, eigen organisatiestructuren uitbouwen. Zo kan men extremisme bestrijden, en staat men ook sterker als gemeenschap om zich te verzetten tegen manipulaties van de overheid.

Nou stel ik, simpele geest, waarom probeert die Moslimgemeenschap die wantoestanden dan nu al niet sowieso een halt toe te roepen uit eigen beweging? Nu zeg je eigenlijk dat er pas een aanpak kan komen van misstanden als er organisatie is. Raad van Moskeeen kan nu toch al bepaalde haatmoskeeen in de ban doen? Sterker nog, ik krijg niet de indruk dat het royeren van ongewenste individuen de moslimgemeenschap per se lastig afgaat, vraag maar aan AHA. Ik zie eigenlijk weinig in een redenering in de trand van 'pas als we georganiseerd zijn ondernemen we gerichte actie' zo kan je jarenlang nog het probleem voor je uitschuiven omdat je nog niet genoeg bent georganiseerd. Ik begrijp eigenlijk niet waarom er al niet jarenlang geleden door de Islamtische Raad een decreet is uitgevaardigd waarbij juist de Moskee de plaats is waarbij de principes van de Nederlandse maatschappij worden uitgelegd en de Moslims zo tegelijkertijd mondiger worden gemaakt. Pfff hoeveel weken heb je nodig om alle Moskeeen in Nederland te bezoeken en de betreffende Imams te spreken...

Rabi'ah.
03-11-04, 17:23
Geplaatst door marlboromaster

Het komt nu op jullie gemeenschap aan: laat ons zien dat jullie te goedertrouw zijn. Misschien is het de laatste kans op een nog enigsinds evenwichtige samenleving.

Waarom moet de hele Marokkaanse gemeenschap bewijzen dat ze te goeder trouw is?

Zijn alle Marokkanen verantwoordelijk voor de daden van een labiel individu?

taouanza
03-11-04, 17:27
Geplaatst door marlboromaster
Mag ik even heel hard lachen! :jeweetog:

Wat een ontzettend triest mannetje die Cohen. Vooral dat "de boel bij elkaar houden" nog een keer durven te gebruiken is werkelijk te ziek voor woorden.

Het komt nu op jullie gemeenschap aan: laat ons zien dat jullie te goedertrouw zijn. Misschien is het de laatste kans op een nog enigsinds evenwichtige samenleving.

Spreek je jezelf niet erg tegen nu?

taouanza
03-11-04, 17:28
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dat is de waarheid als een koe.
Ik heb gisteren sowieso verbaasd gekeken naar een verklaring van islamitische organisaties die de autochtonen opriepen zich kalm te houden. Je zou zeggen dat ze die oproep beter kunnen richten tot de moordenaars in eigen gelederen.

Geniaal hoe jij elke keer je domheid overtreft!
Ja hoor een moordenaar laat zich echt wel stoppen door een Islamitische organisatie.

taouanza
03-11-04, 17:32
Geplaatst door kaaskop
Nou stel ik, simpele geest, waarom probeert die Moslimgemeenschap die wantoestanden dan nu al niet sowieso een halt toe te roepen uit eigen beweging? Nu zeg je eigenlijk dat er pas een aanpak kan komen van misstanden als er organisatie is. Raad van Moskeeen kan nu toch al bepaalde haatmoskeeen in de ban doen? Sterker nog, ik krijg niet de indruk dat het royeren van ongewenste individuen de moslimgemeenschap per se lastig afgaat, vraag maar aan AHA. Ik zie eigenlijk weinig in een redenering in de trand van 'pas als we georganiseerd zijn ondernemen we gerichte actie' zo kan je jarenlang nog het probleem voor je uitschuiven omdat je nog niet genoeg bent georganiseerd. Ik begrijp eigenlijk niet waarom er al niet jarenlang geleden door de Islamtische Raad een decreet is uitgevaardigd waarbij juist de Moskee de plaats is waarbij de principes van de Nederlandse maatschappij worden uitgelegd en de Moslims zo tegelijkertijd mondiger worden gemaakt. Pfff hoeveel weken heb je nodig om alle Moskeeen in Nederland te bezoeken en de betreffende Imams te spreken...

Scheiding van kerk en staat weet je nog.:rolleyes:

En de regering wil helemaal geen mondige moslims dat is bull. Ze vinden het best zo anders zouden ze moskeeen en flutorganistaties niet subsidieren.

freya
03-11-04, 17:54
Geplaatst door kaaskop
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er al niet jarenlang geleden door de Islamtische Raad een decreet is uitgevaardigd waarbij juist de Moskee de plaats is waarbij de principes van de Nederlandse maatschappij worden uitgelegd en de Moslims zo tegelijkertijd mondiger worden gemaakt. Pfff hoeveel weken heb je nodig om alle Moskeeen in Nederland te bezoeken en de betreffende Imams te spreken...

Omdat de islam niet zo hierarchisch is opgebouwd.
Er is gewoon niet 1 overkoepelend orgaan dat allen moskeeen kan vertellen wat ze moeten doen.

freya
03-11-04, 17:57
Geplaatst door Mark
Cohen wil haat en angst ombuigen in vertrouwen

Uitgegeven: 3 november 2004 15:28
Laatst gewijzigd: 3 november 2004 15:30

AMSTERDAM - Burgemeester Cohen van Amsterdam heeft woensdag opgeroepen de gevoelens van angst en haat onder Nederlanders en Marokkanen om te buigen naar vertrouwen. Hij deed dat tijdens de speciale vergadering van de gemeenteraad woensdag.

Volgens hem heeft de moord op Theo van Gogh de gevoelens tussen beide bevolkingsgroepen nog verder versterkt. Cohen noemt de groepen nu bij naam om eens een keer te generaliseren. "Ik wil maar eens uitspreken hoe iedereen er in de stad over denkt."


'De boel bij elkaar houden'

Het is nu tijd om dit met alle Amsterdammers aan te pakken, aldus de burgemeester. "Wat ik nu ga doen en wat ik aan het doen ben, is de boel bij elkaar houden. Daar kan men cynisch over doen maar dat kan me niet schelen." Cohen zal dat doen door "keihard op te treden" als daar reden toe is, maar ook door de dialoog in de stad aan te gaan. In Amsterdam leven meer dan 170 nationaliteiten en 120.000 moslims, vertelde de burgemeester.

Hij zegt dat hij deze groepen niet wil uitsluiten, niet verder in een hoek wil duwen. "Ik pas daarvoor. Ik ben burgemeester van alle Amsterdammers en ik wil weten wat er in de stad gebeurt. Ik zou willen dat meer Amsterdammers dat deden. En als dit niet de weg is dan hoor ik graag van u: wat dan wel. Roepen langs de zijlijn is mij te gemakkelijk."

Driehoek

De burgemeester zei verder dat de driehoek (gemeente, politie en justitie) hard werkt aan het onderzoek over de moord op Van Gogh. Hij pleitte er in zijn toespraak voor dat alle informatie die relevant is in de zaak en waarover de hoofdstad beschikte, moet worden gelegd naast de informatie die op landelijk niveau voor handen was.

Cohen is :duim:

Ik zou als Amsterdammer geen andere burgemeester willen! :)

Marsipulami
03-11-04, 18:01
Geplaatst door freya
Omdat de islam niet zo hierarchisch is opgebouwd.
Er is gewoon niet 1 overkoepelend orgaan dat allen moskeeen kan vertellen wat ze moeten doen.

Kaaskop wil van de moskeeën verlengstukken van politiediensten maken. Maar zo werkt het dus niet.

kaaskop
03-11-04, 18:16
Geplaatst door Marsipulami
Kaaskop wil van de moskeeën verlengstukken van politiediensten maken. Maar zo werkt het dus niet.

Ach ja, waarom begin ik met jou ook weer iets inhoudelijks. Volgens mij hang ik hetzelfde principe aan als jij maar vraag ik me af waarom er pas na organisatieblabla actief beleid gericht op misstanden kan worden uitgevoerd. Nogmaals, morgen al kan de Islamitische raad actief de boer op richting die Moskeeen en publiceren over de reacties van de individuele Moskeeen. Radicale Imaams, gedachtengoed in strijd met de Nederlandse normen en waarden, haatpreken noem maar op, het kan allemaal worden gepubliceerd. Zet desnoods in combinatie met het AD een Moskeeentest op a la haringtest. Wachten totdat de wereld verandert is in ieder geval geen effectieve aanpak.

max
05-11-04, 15:45
Geplaatst door Mark
Cohen wil haat en angst ombuigen in vertrouwen

Uitgegeven: 3 november 2004 15:28
Laatst gewijzigd: 3 november 2004 15:30

AMSTERDAM - Burgemeester Cohen van Amsterdam heeft woensdag opgeroepen de gevoelens van angst en haat onder Nederlanders en Marokkanen om te buigen naar vertrouwen. Hij deed dat tijdens de speciale vergadering van de gemeenteraad woensdag.

Volgens hem heeft de moord op Theo van Gogh de gevoelens tussen beide bevolkingsgroepen nog verder versterkt. Cohen noemt de groepen nu bij naam om eens een keer te generaliseren. "Ik wil maar eens uitspreken hoe iedereen er in de stad over denkt."


'De boel bij elkaar houden'

Het is nu tijd om dit met alle Amsterdammers aan te pakken, aldus de burgemeester. "Wat ik nu ga doen en wat ik aan het doen ben, is de boel bij elkaar houden. Daar kan men cynisch over doen maar dat kan me niet schelen." Cohen zal dat doen door "keihard op te treden" als daar reden toe is, maar ook door de dialoog in de stad aan te gaan. In Amsterdam leven meer dan 170 nationaliteiten en 120.000 moslims, vertelde de burgemeester.

Hij zegt dat hij deze groepen niet wil uitsluiten, niet verder in een hoek wil duwen. "Ik pas daarvoor. Ik ben burgemeester van alle Amsterdammers en ik wil weten wat er in de stad gebeurt. Ik zou willen dat meer Amsterdammers dat deden. En als dit niet de weg is dan hoor ik graag van u: wat dan wel. Roepen langs de zijlijn is mij te gemakkelijk."

Driehoek

De burgemeester zei verder dat de driehoek (gemeente, politie en justitie) hard werkt aan het onderzoek over de moord op Van Gogh. Hij pleitte er in zijn toespraak voor dat alle informatie die relevant is in de zaak en waarover de hoofdstad beschikte, moet worden gelegd naast de informatie die op landelijk niveau voor handen was.

Is er ook al een plan van aanpak bekend gemaakt? Een speech doet het altijd aardig in de krant. Na de woorden nu graag eindelijk daden.