PDA

Bekijk Volledige Versie : Theo



jaouad 1010
03-11-04, 15:32
is zie dat er veel mensen het erg vinden dat hij is vermoord tuurlijk is het erg en vervelend voor hem maar die man heeft geleeft en heeft tenminste een mening gehad maar die kinderen die elke dag worden vermoord en nog geen mening hebben daar kijken we naar en staren er naar en zeggen aaaaah wat zielig wat erg maar dan gaan we gewoon weer met ons leven door en doen ons dingen maar nu moeten jullie er over praten want van gogh is vermoord prima lucht je hartjes maar uit ik had een een bloedhekel aan die man en ik lig er niet wakker van dat ie is vermoord en ik zou het van hersi ali ook niet van wakker liggen
hij mag grappen makken over volkeren en proviceren maar moet geloof met rust laten want bij sommige mensen is het geloof het enige wat hun nog in leven houd.en iedereen vind die jongen maar een beest of gek maar ik kan me wel degelijk voorstellen dat iemand zo ver kan gaan.als iemand je kinderen misbruikt denk jij ook geen seconde na
en dan kan je zeggen dat het wat anders is maar sommige houden nog meer van hun geloof dan hun kinderen dus vandaar de vergelijking ik wou dat even kwijt.en vergeet 1 ding niet

ER IS EEN TIJD VAN KOMEN EN EEN TIJD VAN GAAN

Dinayazina
30-11-04, 13:48
Geplaatst door jaouad 1010
is zie dat er veel mensen het erg vinden dat hij is vermoord tuurlijk is het erg en vervelend voor hem maar die man heeft geleeft en heeft tenminste een mening gehad maar die kinderen die elke dag worden vermoord en nog geen mening hebben daar kijken we naar en staren er naar en zeggen aaaaah wat zielig wat erg maar dan gaan we gewoon weer met ons leven door en doen ons dingen maar nu moeten jullie er over praten want van gogh is vermoord prima lucht je hartjes maar uit ik had een een bloedhekel aan die man en ik lig er niet wakker van dat ie is vermoord en ik zou het van hersi ali ook niet van wakker liggen
hij mag grappen makken over volkeren en proviceren maar moet geloof met rust laten want bij sommige mensen is het geloof het enige wat hun nog in leven houd.en iedereen vind die jongen maar een beest of gek maar ik kan me wel degelijk voorstellen dat iemand zo ver kan gaan.als iemand je kinderen misbruikt denk jij ook geen seconde na
en dan kan je zeggen dat het wat anders is maar sommige houden nog meer van hun geloof dan hun kinderen dus vandaar de vergelijking ik wou dat even kwijt.en vergeet 1 ding niet

ER IS EEN TIJD VAN KOMEN EN EEN TIJD VAN GAAN

Hoi hoi

Je hebt gelijk er gebeuren ergere dingen in het wereld, kijk naar Irak en Palestina waar veel mensen vermoord worden.

Maar als iemand als Theo wordt vermoord door dat hij uitspraken heeft gedaan over de Islam keur ik af, omdat ik vind je kan een persoon bestrijden door te praten door debatten te voeren. We leven in een niet islametische land natuurlijk lopen er figuren als Theo rond die uit onwetendheid zulke uitspraken doen. Maar z'n persoon moet je niet vermoorden hij zal ooit zijn straf krijgen. We geven weer een slecht voorbeeld van ons masallah geloof.

We moeten gewoon verder gaan, maar Mohamed B heeft de sfeer erger gemaakt. Heel veel moslim's worden met scheven ogen aangekeken. Nederlanders zijn boos. :regie:

We moeten ons van begin af aan weer laten zien wat we te bieden hebben.

Max Stirner
30-11-04, 13:54
Geplaatst door jaouad 1010
is zie dat er veel mensen het erg vinden dat hij is vermoord tuurlijk is het erg en vervelend voor hem maar die man heeft geleeft en heeft tenminste een mening gehad maar die kinderen die elke dag worden vermoord en nog geen mening hebben daar kijken we naar en staren er naar en zeggen aaaaah wat zielig wat erg maar dan gaan we gewoon weer met ons leven door en doen ons dingen maar nu moeten jullie er over praten want van gogh is vermoord prima lucht je hartjes maar uit ik had een een bloedhekel aan die man en ik lig er niet wakker van dat ie is vermoord en ik zou het van hersi ali ook niet van wakker liggen
hij mag grappen makken over volkeren en proviceren maar moet geloof met rust laten want bij sommige mensen is het geloof het enige wat hun nog in leven houd.en iedereen vind die jongen maar een beest of gek maar ik kan me wel degelijk voorstellen dat iemand zo ver kan gaan.als iemand je kinderen misbruikt denk jij ook geen seconde na
en dan kan je zeggen dat het wat anders is maar sommige houden nog meer van hun geloof dan hun kinderen dus vandaar de vergelijking ik wou dat even kwijt.en vergeet 1 ding niet

ER IS EEN TIJD VAN KOMEN EN EEN TIJD VAN GAAN


Je houdt toch van mensen die sterk in hun schoenen staan?

Als je geweld gebruikt om je mening/geloof te verdedigen sta je niet sterk in je schoenen, als je woorden gebruikt wel. Mensen die domme dingen zeggen kan je ook gewoon negeren en in de praktijk laten zien dat ze ongelijk hebben. Kweek je veel meer respect mee :)

amadeus
30-11-04, 14:02
Geplaatst door jaouad 1010
is zie dat er veel mensen het erg vinden dat hij is vermoord tuurlijk is het erg en vervelend voor hem maar die man heeft geleeft en heeft tenminste een mening gehad maar die kinderen die elke dag worden vermoord en nog geen mening hebben daar kijken we naar en staren er naar en zeggen aaaaah wat zielig wat erg maar dan gaan we gewoon weer met ons leven door en doen ons dingen maar nu moeten jullie er over praten want van gogh is vermoord prima lucht je hartjes maar uit ik had een een bloedhekel aan die man en ik lig er niet wakker van dat ie is vermoord en ik zou het van hersi ali ook niet van wakker liggen
hij mag grappen makken over volkeren en proviceren maar moet geloof met rust laten want bij sommige mensen is het geloof het enige wat hun nog in leven houd.en iedereen vind die jongen maar een beest of gek maar ik kan me wel degelijk voorstellen dat iemand zo ver kan gaan.als iemand je kinderen misbruikt denk jij ook geen seconde na
en dan kan je zeggen dat het wat anders is maar sommige houden nog meer van hun geloof dan hun kinderen dus vandaar de vergelijking ik wou dat even kwijt.en vergeet 1 ding niet

ER IS EEN TIJD VAN KOMEN EN EEN TIJD VAN GAAN
Prima, voortaan dan a.u.b. ook geen demonstraties meer als er weer eens een "Driss" wordt afgeschoten en ook geen aandacht meer als er nog eens een "Nourdin" wordt geliquideerd.

Japio
30-11-04, 14:06
Geplaatst door Dinayazina
Hoi hoi

Je hebt gelijk er gebeuren ergere dingen in het wereld, kijk naar Irak en Palestina waar veel mensen vermoord worden.

Maar als iemand als Theo wordt vermoord door dat hij uitspraken heeft gedaan over de Islam keur ik af, omdat ik vind je kan een persoon bestrijden door te praten door debatten te voeren. We leven in een niet islametische land natuurlijk lopen er figuren als Theo rond die uit onwetendheid zulke uitspraken doen. Maar z'n persoon moet je niet vermoorden hij zal ooit zijn straf krijgen. We geven weer een slecht voorbeeld van ons masallah geloof.

We moeten gewoon verder gaan, maar Mohamed B heeft de sfeer erger gemaakt. Heel veel moslim's worden met scheven ogen aangekeken. Nederlanders zijn boos. :regie:

We moeten ons van begin af aan weer laten zien wat we te bieden hebben.

Theo heeft moslims beledigd, dat klopt. Als iemand Theo vanwege de beledigingen een blauw oog had geslagen, had iedereen dat wel kunnen begrijpen, zowel vriend als vijand. Je hebt gelijk, Mohamed B heeft de sfeer door deze afschuwelijke moord erger gemaakt. Als men al mensen zou gaan vermoorden wegens beledigingen, dan vond er bwvs elk uur wel ergens een moord plaats.

Capleton
30-11-04, 14:10
theo v gogh heeft niet alleen moslims beledigd ook christenen en joden maar dit was niet de manier om hem tot zwijgen te brengen.

a knife kill you once, but a pen can kill you twice
ze hadden met hem in dialoog moeten gaan ,hem met weerwoord beschieten ipv kogels en hem met bek vol tanden laten staan ipv zn keel doorsnijden.

Joesoef
30-11-04, 16:00
Geplaatst door jaouad 1010


ER IS EEN TIJD VAN KOMEN EN EEN TIJD VAN GAAN

:zegniets:

Miloudx
30-11-04, 16:31
Geplaatst door Capleton
theo v gogh heeft niet alleen moslims beledigd ook christenen en joden maar dit was niet de manier om hem tot zwijgen te brengen.

a knife kill you once, but a pen can kill you twice
ze hadden met hem in dialoog moeten gaan ,hem met weerwoord beschieten ipv kogels en hem met bek vol tanden laten staan ipv zn keel doorsnijden.

Waar komt die HAAT vandaan die van gogh had tegen de islam? Wat is het doel van zwaar beledigende teksten te schrijven over moslims en af en toe een jood of een christen voor iets uit maken. Het probleem ligt niet bij van gogh maar bij de MOSLIMS die hadden het nooit zover moeten laten komen. Van gogh schreef alleen maar onzin over de islam, kwam dat doordat hij AHA als bron heeft gebruikt ? De moslim gemeenschap (als deze bestaat) heeft nooit hard terug geslagen (met gelijke teksten) Waarom heeft saudische consulaat bijvoorbeeld met geen woord gerept over de beledigende teksten die van gogh schreef? Door Van gogh al dat soort onzin over de islam te laten schrijven zonder (verantwoord) terug te slaan geloven velen, of liever gezegd willen velen geloven wat hij heeft geschreven over de islam.

Tomas
30-11-04, 17:10
Geplaatst door Miloudx
Waar komt die HAAT vandaan die van gogh had tegen de islam? Wat is het doel van zwaar beledigende teksten te schrijven over moslims en af en toe een jood of een christen voor iets uit maken. Het probleem ligt niet bij van gogh maar bij de MOSLIMS die hadden het nooit zover moeten laten komen. Van gogh schreef alleen maar onzin over de islam, kwam dat doordat hij AHA als bron heeft gebruikt ? De moslim gemeenschap (als deze bestaat) heeft nooit hard terug geslagen (met gelijke teksten) Waarom heeft saudische consulaat bijvoorbeeld met geen woord gerept over de beledigende teksten die van gogh schreef? Door Van gogh al dat soort onzin over de islam te laten schrijven zonder (verantwoord) terug te slaan geloven velen, of liever gezegd willen velen geloven wat hij heeft geschreven over de islam.

Wat houdt/hield je tegen? Op zijn website krijg/kreeg je ruimschoots de kans om te reageren. Waarom werd dat niet gedaan? Wat is de reden?

En wat het saoudisch consulaat hiermee te maken heeft ontgaat mij volkomen. Die hebben zat eigen binnenlandse problemen om goed te praten. Voordat die serieus genomen worden op moralistisch gebied zijn we wel een paar eeuw verder.

ZbaqZbaq
30-11-04, 17:28
Geplaatst door Dinayazina

We moeten ons van begin af aan weer laten zien wat we te bieden hebben.

tazz... we ?

we moeten helemaal niets. Een ieder die de moord aangrijpt om "we" op het matje te roepen MOET van mij de tering krijgen.

Miloudx
30-11-04, 17:35
Geplaatst door Tomas
Wat houdt/hield je tegen? Op zijn website krijg/kreeg je ruimschoots de kans om te reageren. Waarom werd dat niet gedaan? Wat is de reden?


Wie zegt dat ik dat niet heb gedaan of doe? Ik kan geen reden bedenken waarom er geen antwoord op van gogh's teksten kwam(niet neerschieten)

En wat het saoudisch consulaat hiermee te maken heeft ontgaat mij volkomen. Die hebben zat eigen binnenlandse problemen om goed te praten. Voordat die serieus genomen worden op moralistisch gebied zijn we wel een paar eeuw verder.
[/B][/QUOTE
Zij vinden dat zij de moslim gemeenschap vertegenwoordigen (dus ook in Nederland) Lijkt me niet verkeerd om te reageren als er veel moslims beledigd werden door van gogh's teksten. Ik moet toegeven dat ze zat binnenlandse problemen hebben, zoals je zei..., maar misschien heb ik de verkeerde 'instantie' genoemd.

Miloudx
30-11-04, 17:42
Geplaatst door ibrahimmm
Altijd die invullingen...

Waarom komt er niet eens iemand op het idee om een stuk text van de hand van Van Gogh hier neer te zetten.
Dan kunnen we die samen bekijken en interpreteren...

Wie begint? ( Wie durft het aan?)

JIJ?

Miloudx
30-11-04, 17:44
Geplaatst door ibrahimmm
Miloudx...
Malcolm X gezien?
Echte aanrader, slaat de spijker op zijn kop!

?

Juliette
30-11-04, 20:31
Geplaatst door jaouad 1010

hij mag grappen makken over volkeren en proviceren maar moet geloof met rust laten want bij sommige mensen is het geloof het enige wat hun nog in leven houd.

ER IS EEN TIJD VAN KOMEN EN EEN TIJD VAN GAAN [/B]

Ik snap wel wat je wil zeggen. Maar, Theo was net iemand die tegen alles en iedereen schopte, alles en iedereen provoceerde. Wat is de waarde van die provocatie dan. Niks toch? Een dorpsgek zoals hij zelf zei.

En hoe zwak is je eigen geloof als je zo iemands opmerkingen als beledigend ervaart? Iemand die qua geloof sterk in zijn / haar schoenen staat legt zoiets toch glimlachend naast zich neer? And, if not, wat ga je dan doen in een echt ernstige discussie?

Groet,

Juliette

barneveld
30-11-04, 21:07
Geplaatst door jaouad 1010


ER IS EEN TIJD VAN KOMEN EN EEN TIJD VAN GAAN




:zwaai: dag Theo :zwaai:

barneveld
30-11-04, 21:42
Geplaatst door ibrahimmm
Moedig van je, barneveld!
Waarom heb jij hem niet omgebracht?

mijn kippen hebben voer nodig. anders komen ze om van de honger :boer:

Gijs
30-11-04, 23:05
[Quote]Heel veel moslim's worden met scheven ogen aangekeken. Nederlanders zijn boos. [Quote]

Ik kijk moslims niet met scheve ogen aan en ben ook niet boos. Heb begrip voor de woede van moslims tegen de vuilspuiterij van van Gogh.
Laat je niet gek maken door de nederlandse regering die als aapjes achter Bush aanloopt en overal "terrorristen"zien. Ze lijken wel gehersenspoeld. Sterkte.

~Panthera~
30-11-04, 23:26
Geplaatst door Gijs
[Quote]Heel veel moslim's worden met scheven ogen aangekeken. Nederlanders zijn boos. [Quote]

Ik kijk moslims niet met scheve ogen aan en ben ook niet boos. Heb begrip voor de woede van moslims tegen de vuilspuiterij van van Gogh.
Laat je niet gek maken door de nederlandse regering die als aapjes achter Bush aanloopt en overal "terrorristen"zien. Ze lijken wel gehersenspoeld. Sterkte.
---------

Goede binnenkomer. :fpetaf:


U wordt zo afgefikt. :D

0theist
01-12-04, 08:52
Geplaatst door Gijs
[Quote]Heel veel moslim's worden met scheven ogen aangekeken. Nederlanders zijn boos. [Quote]

Ik kijk moslims niet met scheve ogen aan en ben ook niet boos. Heb begrip voor de woede van moslims tegen de vuilspuiterij van van Gogh.
Laat je niet gek maken door de nederlandse regering die als aapjes achter Bush aanloopt en overal "terrorristen"zien. Ze lijken wel gehersenspoeld. Sterkte.

Theo is al dood hoor, dat probleem is dus al opgelost.

Wat ik zo vreemd vind is hoe weinig er hier voor z'n dood over Theo werd gediscusseerd. Kan me geen column van hem herinneren dat hier werd gepubliseerd. Alleen van z'n vriendinnetje Ebru. (Zij heeft 'r lesje geloof ik ook wel geleerd, gezien de stilte rond haar persoon op dit moment)

Waarom was er geen aandacht voor Theo voor zijn moord? Was hij te erg? Niet interessant genoeg? Of had ie gewoon teveel gelijk? Waarom?

Miloudx
01-12-04, 18:46
Geplaatst door ibrahimmm
Ik heb niet het idee dat Van Gogh verkeerde dingen zei...
Het zal toch echt van iemand afkomstig moeten zijn die vindt dat Theo dat wel gedaan heeft.

Ik zal tzt wel een reactie plaatsen!

Ik kan en ga die beledigende stukken hier niet zetten!, de personen die ze hebben gelezen weten wat ik bedoel...

Miloudx
01-12-04, 18:51
Geplaatst door ibrahimmm
Heb je die film gezien?
Zo nee, kijk hem eens en trek je conclusies!


Ik heb de film gezien, welke conclusies zou ik eruit moeten trekken volgens jou?


Mooie avatar heb je trouwens.
Wat staat er?
Ik heb in 2000 nog eens wat gemaakt.
Misschien leuk om de prikkers hier te vragen of ze zien wat het inhoudt!

http://www10.brinkster.com/stakingsleider/Arabisch.jpg

De avatar is van de zender ALMANAR dat is ook wat er staat
Ik kan niet zien wat jou kunstwerk inhoudt, het is wel een prachtig STUK!

Miloudx
01-12-04, 19:33
Geplaatst door MuMu
Ik heb ze steevast allemaal gelezen, ook het boek "Allah weet het beter" en nee, ik weet niet wat je bedoelt. :jammer:

JAMMER!