PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar waren jullie moslims



MisterB
03-11-04, 17:17
Dit is geen verwijt, slechts een constatering. een treurige.

ik begrijp heel goed dat mensen twijfelden of ze wel welkom en veilig zouden zijn om half acht op de dam maar ik vond het wel heel jammer zo weinig leeftijdsgenoten te zien van de bevolkingsgroep waar de misverstanden mee moeten worden opgelost.
ik heb veel gelopen, enkele oudere moslims gesproken maar vrijwel geen jongeren tussen de 20 en 40 gezien.
Moet ik nou naar de moskee op de weesperzijde. Dachten jullie nou echt dat de vrienden van van Gogh racistische knokploegen zouden accepteren of zelf zijn. Wij zijn de blanken en surinamers en weet ik veel welke groepen allemaal die net als van gogh, dialoog, polemiek en ruzie maken willen. niet vechten en niet vermoorden.

ik denk erover om een keer een samenkomst van generatiegenoten volksbreed te organiseren. wie denkt met mij mee en wil helpen om dit voor elkaar te krijgen. wij zijn de toekomst.

Don Vito
03-11-04, 17:23
Ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van iemand anders, kan ze beoordelen heb het ook gedaan. Meer kan ik niet doen.

Joesoef
03-11-04, 17:29
Geplaatst door MisterB
Dit is geen verwijt, slechts een constatering. een treurige.

ik begrijp heel goed dat mensen twijfelden of ze wel welkom en veilig zouden zijn om half acht op de dam maar ik vond het wel heel jammer zo weinig leeftijdsgenoten te zien van de bevolkingsgroep waar de misverstanden mee moeten worden opgelost.
ik heb veel gelopen, enkele oudere moslims gesproken maar vrijwel geen jongeren tussen de 20 en 40 gezien.
Moet ik nou naar de moskee op de weesperzijde. Dachten jullie nou echt dat de vrienden van van Gogh racistische knokploegen zouden accepteren of zelf zijn. Wij zijn de blanken en surinamers en weet ik veel welke groepen allemaal die net als van gogh, dialoog, polemiek en ruzie maken willen. niet vechten en niet vermoorden.

ik denk erover om een keer een samenkomst van generatiegenoten volksbreed te organiseren. wie denkt met mij mee en wil helpen om dit voor elkaar te krijgen. wij zijn de toekomst.


Welke misverstanden oplossen? Dat alle Marokkanen doorgedraaide psychotische fanatiekelingen zijn die tegengeluiden de keel willen afsnijden?

En wat voor een stompzinnig verhaal is dat over knokploegen, of heb jij tijdens het strijken van je bruine overhempje een sms oproepje gehad?


Ik was er niet omdat ik mij niet aangesproken voel om verantwoording af te leggen voor wat een mafkees heeft gedaan. Ik ga nooit naar stille optochten, deze zeker niet. Wat hij deed was de "goden" verzoeken.

MisterB
03-11-04, 17:42
Welke misverstanden oplossen? Dat alle Marokkanen doorgedraaide psychotische fanatiekelingen zijn die tegengeluiden de keel willen afsnijden?

ik voel mij, wonend in west, lesgevend aan veel marrokaanse jongens en meisjes behoorlijk klote over gisteren. En merk aan media en klasreacties dat er misverstanden en elkaar niet verdragende meningen zijn

En wat voor een stompzinnig verhaal is dat over knokploegen, of heb jij tijdens het strijken van je bruine overhempje een sms oproepje gehad?
ik heb gelezen
Mourad zou na het gebed eigenlijk naar de Dam willen gaan om zich te mengen onder de demonstranten. Hij gaat toch maar niet. ,,Ik weet niet of ik welkom ben daar'', zegt hij, wijzend naar zijn verwilderd ogende baard.
NRC
~makkelijk trouwens dat bruine overhemd, wel een beetje zuigerig ventje zo te horen~
Ik was er niet omdat ik mij niet aangesproken voel om verantwoording af te leggen voor wat een mafkees heeft gedaan. Ik ga nooit naar stille optochten, deze zeker niet. Wat hij deed was de "goden" verzoeken.
dan ben jij duidelijk niet de persoon die ik wil spreken, ik legde namelijk gisteren ook geen verantwoording af. en ik ga ook nooit naar stille tochten, ik laat mij niet voor het karretje van anderen spannen. Ik wilde wel mijn solidariteit uiten met anderen die ook graag voor hun mening willen kunnen uitkomen dus ik heb een uitzondering gemaakt.

en de `goden` verzoeken! wij waren daar om aan te geven dat die goden verzocht mogen worden hier. ik geloof niet in god, moet ik me druk gaan maken over iets waar ik niet in geloof=
ik wil kunnen zeggen dat zo praten wij niet over God[taouanza] als mij dat uitkomt, jij mag hem een toffe peer vinden en daarmee uit.

taouanza
03-11-04, 17:46
Geplaatst door MisterB
Welke misverstanden oplossen? Dat alle Marokkanen doorgedraaide psychotische fanatiekelingen zijn die tegengeluiden de keel willen afsnijden?

ik voel mij, wonend in west, lesgevend aan veel marrokaanse jongens en meisjes behoorlijk klote over gisteren. En merk aan media en klasreacties dat er misverstanden en elkaar niet verdragende meningen zijn

En wat voor een stompzinnig verhaal is dat over knokploegen, of heb jij tijdens het strijken van je bruine overhempje een sms oproepje gehad?
ik heb gelezen
Mourad zou na het gebed eigenlijk naar de Dam willen gaan om zich te mengen onder de demonstranten. Hij gaat toch maar niet. ,,Ik weet niet of ik welkom ben daar'', zegt hij, wijzend naar zijn verwilderd ogende baard.
NRC
~makkelijk trouwens dat bruine overhemd, wel een beetje zuigerig ventje zo te horen~
Ik was er niet omdat ik mij niet aangesproken voel om verantwoording af te leggen voor wat een mafkees heeft gedaan. Ik ga nooit naar stille optochten, deze zeker niet. Wat hij deed was de "goden" verzoeken.
dan ben jij duidelijk niet de persoon die ik wil spreken, ik legde namelijk gisteren ook geen verantwoording af. en ik ga ook nooit naar stille tochten, ik laat mij niet voor het karretje van anderen spannen. Ik wilde wel mijn solidariteit uiten met anderen die ook graag voor hun mening willen kunnen uitkomen dus ik heb een uitzondering gemaakt.

en de `goden` verzoeken! wij waren daar om aan te geven dat die goden verzocht mogen worden hier. ik geloof niet in god, moet ik me druk gaan maken over iets waar ik niet in geloof=
ik wil kunnen zeggen dat Allah is als mij dat uitkomt, jij mag hem een toffe peer vinden en daarmee uit.

Moest ik naar de dam komen om me te laten beledigen?

MisterB
03-11-04, 17:47
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Niemand is ter verantwoording geroepen. De oproep was om te protesteren tegen het gewelddadig verhinderen van de vrijheid van meningsuiting. Als je daarvoor niet wilt komen opdraven, is dat jouw zaak.



Wat TvG deed was iets wat in Nederland en door Nederlanders wordt geaccepteerd. Wie dat niet accepteert, heeft de vrijheid om weg te gaan. Niet de vrijheid om middels een moord iemand de mond te snoeren.

dank.
ik dacht al even dat ik iets raars had gepost

Joesoef
03-11-04, 17:50
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Niemand is ter verantwoording geroepen. De oproep was om te protesteren tegen het gewelddadig verhinderen van de vrijheid van meningsuiting. Als je daarvoor niet wilt komen opdraven, is dat jouw zaak.



Wat TvG deed was iets wat in Nederland en door Nederlanders wordt geaccepteerd. Wie dat niet accepteert, heeft de vrijheid om weg te gaan. Niet de vrijheid om middels een moord iemand de mond te snoeren.

Jij met je kaasklompjes misschien niet. Maar ik als Moslim moet mij verantwoorden op het moment dat ik daar voor uitkom, zeker gisteren op de dam.


Theo heeft zijn hele leven niets anders gedaan als provoceren en uitlokken. Wie wind zaait zal storm oogsten, hoe slecht de daad ook was. Maar die mafketels heb je nu eenmaal, dankzij de democratie.

MisterB
03-11-04, 17:54
Geplaatst door taouanza
Moest ik naar de dam komen om me te laten beledigen?

je had daar heen kunnen gaan om te praten en luisteren.
en je boosheid te delen.

en lawaai te maken.

en te huilen.

ik vind het nogal wat dat iemand die zo duidelijk voor zijn mening uitkomt en zich niet verschuilt, hoe beledigend ook, wordt doodgeschoten.

abou jajah wel eens aan het woord gehoord?

MisterB
03-11-04, 17:59
joesoef, WAT EEN GELUL.

denk je nou echt dat die oude moslimmannen gisteren tegen mij
zeiden`het spijt ons zo` `neem ons niet kwalijk´, nee wij deelden een gevoel van verontwaardiging.
en het geeft een goed gevoel wederzijds om te merken dat niet iedereen gek is.

en jij moet hoognodig uit die kaasklompjes-,moslimjurk gedachtengang.

je bent een nederlander en ik ook punt uit. Als ik een opa ben ben jij dat ook en dan moeten onze kinderen lekker met elkaar kunnen spelen, liefst niet met een hek ertussen.

Joesoef
03-11-04, 18:00
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik heb gisteravond alleen maar mensen gezien die protesteerden tegen het gewelddadig proberen de kop in te drukken van onze vrijheid.



Die mafketels begrijpen democratie niet. Als jij het normaal vindt dat zoiets met een bloederige slachtpartij wordt beantwoord, begrijp jij democratie ook niet.


Ik was van plan om er naar toe te gaan totdat een paar kennisen vroegen, ga jij ook? Die moslims ook elke keer, dat achtelijke geloof. Jij bent toch tegen he? :moe:


Dat laatste, jouw conclusie. Maar ik vind het erger voor mensen ala Joes Kloppenburg dan van Provocateur Gogh.

Joesoef
03-11-04, 18:02
Geplaatst door MisterB
joesoef, WAT EEN GELUL.



Niks gelul. Een ervaren 30er die weet waarover hij praat.

MisterB
03-11-04, 18:07
wel gelul. deze ervaren 30er heeft gisteren met islamitische ervaren 70ers staan praten. ik begrijp alleen dat jouw omgeving niet al te goed snapten waar het gisteren om te doen was. En jij helaas ook niet.

Joesoef
03-11-04, 18:15
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Zo stom is die vraag niet. Zeker niet als jij beweert "tsja, had Gogh maar niet..."



Weer zet je mijn woorden in een ander context.

taouanza
03-11-04, 18:18
Geplaatst door MisterB
je had daar heen kunnen gaan om te praten en luisteren.
en je boosheid te delen.

en lawaai te maken.

en te huilen.

ik vind het nogal wat dat iemand die zo duidelijk voor zijn mening uitkomt en zich niet verschuilt, hoe beledigend ook, wordt doodgeschoten.



Ik heb geen behoeft om te huilen en ik zag gister op tv dat de allochtonen die wel gingen ff ter verantwoording werden geroepen.
Nou dank je de koekoek



abou jajah wel eens aan het woord gehoord?

Ja die heb ik gehoord en die is heel beschaafd wat autochtonen erg dwars zit zodat ze maar zijn woorden verdraaien om toch hun gelijk te krijgen. Zo beschaafd zijn ze wel hier in Nederland.

Joesoef
03-11-04, 18:19
Geplaatst door MisterB
wel gelul. deze ervaren 30er heeft gisteren met islamitische ervaren 70ers staan praten. ik begrijp alleen dat jouw omgeving niet al te goed snapten waar het gisteren om te doen was. En jij helaas ook niet.


Jij bent geen Moslim dus weet je niet wat het is om dat te ervaren. En die mannen van 70 die krijgen het respect dat zij verdienen. Ik als jongere wordt aangekenen op uit hun verband gerukte Koran teksten, ontspoorde randgroepjongeren en nu ook de mordenaar van van Gogh.

Ik moest vandaag op mijn werk wederom verantwoording afleggen. Hey joesoef, wat erg he, maar jij bent toch ook moslim.

MisterB
03-11-04, 18:55
oké joesoef en taouanza, ik ben blijkbaar alleen in mijn respect. ik heb ook moslimcollega´s maar die spreek ik niet aan op de daad. je baalt er beiden van. en niemand hoeft verantwoording af te leggen.

zie je trouwens welke misverstanden ik bedoelde joesoef,lang geleden toen ik deze thread startte

Siah
03-11-04, 20:30
ik zweer t je; ik was aan het prikken :mrt2:

MisterB
03-11-04, 22:02
en dus niet op de dam?

RinC
03-11-04, 23:11
Ik was op mn stage toen ik 't nieuws hoorde.... :wijs:

en jij?

Ricardo
03-11-04, 23:33
[QUOTE]Geplaatst door MisterB
[B]je had daar heen kunnen gaan om te praten en luisteren.
en je boosheid te delen.

en lawaai te maken.

en te huilen.

ik vind het nogal wat dat iemand die zo duidelijk voor zijn mening uitkomt en zich niet verschuilt, hoe beledigend ook, wordt doodgeschoten.

Hulde aan de tekstschrijver.
We doen het voortaan wel op de Hollandse manier. We gaan bij onze allochtone mede burger langs aan de deur en zeggen : " Ga je mee naar de protestgang?"
Vervolgens zeggen ze allen :" Nee, ik kan niet..."
Waarop wij zeggen :"Niet lullen, doe je jas aan!"
En vervolgens gaan we gezamelijk op weg...

Kortom, zoek de positieve aanpak. Spreek de mens zelf toe. :tik:

Siah
04-11-04, 00:24
Geplaatst door MisterB
en dus niet op de dam?

als me niet gaat slaan; nee. :kusgrijs:


maar ik ben wel een mo s lim; :stout:
..
en keb wel aardig mijn bijdrage geleverd om goed lawaai en herrie te maken, zoals ie zelf ook dat gewenst had! :mrt2:
..
thuis; keihard hip hop..; en ikke....rustig op de bank naar buiten te staren. :loens:

Siah
04-11-04, 00:32
ff tussedoor;


Geplaatst door 151 Nobelprizes

Die mafketels begrijpen democratie niet.


leg eens uit; :tover:
wat of/en hoe is een democratie? :mrt2:

Siah
04-11-04, 00:55
Geplaatst door MisterB
joesoef, WAT EEN GELUL.

denk je nou echt dat die oude moslimmannen gisteren tegen mij
zeiden`het spijt ons zo ` `neem ons niet kwalijk ´, nee wij deelden een gevoel van verontwaardiging.
en het geeft een goed gevoel wederzijds om te merken dat niet iedereen gek is.

hoe ziet je manier van benadering eruit als er in plaats van die man, een blanke autochtoon zou zijn geweest??
spoel terug, en denk aan hoe je toendertijd op volkert van der gr ging reageren; en vergelijk het met hoe je nu tegenover de situatie staat;
van wie verwachtte je toen ook een gevoel van verontwaardiging..?..
waarom zie je de ene geval als één misdaad van één individu en bij de ander geval, één misdaad van/door een hele groep..?..
..
vanuit je eigen perspectief gezien; :mrt2:
waarom zou je je niet moeten verontwaardigen voor de zoveelste moord en verderf in Palestina en in Irak; mede door jou persoonlijke bijdrage.
uiteindelijk-wordt er mede door oNS belastinggeld, een vuile en bloedige bezetting in stand gehouden! :kotsen:

no iets vergeten:
je zou het boek White van Richard Dyre moeten gaan lezen;

MisterB
04-11-04, 01:42
Geplaatst door Ricardo
[QUOTE]Geplaatst door MisterB
[B]je had daar heen kunnen gaan om te praten en luisteren.
en je boosheid te delen.

en lawaai te maken.

en te huilen.

ik vind het nogal wat dat iemand die zo duidelijk voor zijn mening uitkomt en zich niet verschuilt, hoe beledigend ook, wordt doodgeschoten.

Hulde aan de tekstschrijver.
We doen het voortaan wel op de Hollandse manier. We gaan bij onze allochtone mede burger langs aan de deur en zeggen : " Ga je mee naar de protestgang?"
Vervolgens zeggen ze allen :" Nee, ik kan niet..."
Waarop wij zeggen :"Niet lullen, doe je jas aan!"
En vervolgens gaan we gezamelijk op weg...

Kortom, zoek de positieve aanpak. Spreek de mens zelf toe. :tik:

ik zal wel een beetje duf zijn maar ik weet even niet zo goed of dit nou lullig bedoeld is of niet. het zal wel aan mij liggen

MisterB
04-11-04, 01:43
Geplaatst door RinCoonie
Ik was op mn stage toen ik 't nieuws hoorde.... :wijs:

en jij?

ik gaf les aan mijn allochtone leerlingen

MisterB
04-11-04, 01:44
Geplaatst door Siah
als me niet gaat slaan; nee. :kusgrijs:


maar ik ben wel een mo s lim; :stout:
..
en keb wel aardig mijn bijdrage geleverd om goed lawaai en herrie te maken, zoals ie zelf ook dat gewenst had! :mrt2:
..
thuis; keihard hip hop..; en ikke....rustig op de bank naar buiten te staren. :loens:

mooi heb ik niks op tegen

MisterB
04-11-04, 01:49
Geplaatst door Siah
hoe ziet je manier van benadering eruit als er in plaats van die man, een blanke autochtoon zou zijn geweest??
spoel terug, en denk aan hoe je toendertijd op volkert van der gr ging reageren; en vergelijk het met hoe je nu tegenover de situatie staat;
van wie verwachtte je toen ook een gevoel van verontwaardiging..?..
waarom zie je de ene geval als één misdaad van één individu en bij de ander geval, één misdaad van/door een hele groep..?..
..
vanuit je eigen perspectief gezien; :mrt2:
waarom zou je je niet moeten verontwaardigen voor de zoveelste moord en verderf in Palestina en in Irak; mede door jou persoonlijke bijdrage.
uiteindelijk-wordt er mede door oNS belastinggeld, een vuile en bloedige bezetting in stand gehouden! :kotsen:

no iets vergeten:
je zou het boek White van Richard Dyre moeten gaan lezen;

Bij beiden denk ik met een gek te maken te hebben, bij beiden denk ik dat de slachtoffers meer dan bereidwillig waren met wie dan ook in discussie te gaan.
en wie zegt dat ik me niet druk maak om palestina of irak man. Mag ik mijn eigen mening verkondigen, dat hoef jij niet vor mij te doen. Je gebruikt vooroordelen als een rasechte LPF-er die niet op mij van toepassing zijn. Laat dat alsjeblieft in het vervolg. ik vind alleen niet dat je alle discussies door elkaar moet halen en nu niet overal vergelijkingen met willen trekken want dan kom je nooit tot iets
ik zal als ik tjd heb eens kijken of ik dit boek kan vinden, waar gaat het over?

Don Vito
04-11-04, 12:10
Geplaatst door MisterB
joesoef, WAT EEN GELUL.

denk je nou echt dat die oude moslimmannen gisteren tegen mij
zeiden`het spijt ons zo` `neem ons niet kwalijk´, nee wij deelden een gevoel van verontwaardiging.
en het geeft een goed gevoel wederzijds om te merken dat niet iedereen gek is.

en jij moet hoognodig uit die kaasklompjes-,moslimjurk gedachtengang.

je bent een nederlander en ik ook punt uit. Als ik een opa ben ben jij dat ook en dan moeten onze kinderen lekker met elkaar kunnen spelen, liefst niet met een hek ertussen.

Omdat die man nu dood is verwacht iedereen opens dat wij die man de hemel in gaan prijzen en in de stof gaan bijten. Een persoon is verantwordelijk voor deze daad en niet een heel gemeenschap

~Panthera~
04-11-04, 12:13
Geplaatst door Don Vito
Omdat die man nu dood is verwacht iedereen opens dat wij die man de hemel in gaan prijzen en in de stof gaan bijten. Een persoon is verantwordelijk voor deze daad en niet een heel gemeenschap
------------


CD'tje van branden en uitgeven. :moe:
Komt de boodschap sneller over, denk ik. :hihi:

Don Vito
04-11-04, 12:16
Geplaatst door ~Panthera~
------------


CD'tje van branden en uitgeven. :moe:
Komt de boodschap sneller over, denk ik. :hihi:

Ben gen Justin

~Panthera~
04-11-04, 12:23
Geplaatst door Don Vito
Ben gen Justin
--------------------

:stomp:

Ricardo
04-11-04, 17:38
Geplaatst door MisterB
ik zal wel een beetje duf zijn maar ik weet even niet zo goed of dit nou lullig bedoeld is of niet. het zal wel aan mij liggen


Bloedserieus ! Er gewoon op af stappen en de mondelinge controntatie zoeken.

:regie:

MisterB
04-11-04, 20:51
Geplaatst door Ricardo
Bloedserieus ! Er gewoon op af stappen en de mondelinge controntatie zoeken.

:regie:

dank je wel dan, laten we dit maar allemaal doen. Ik ben wel een beetje de weg kwijt door wat er gebeurt is.

MisterB
04-11-04, 20:53
Geplaatst door Don Vito
Omdat die man nu dood is verwacht iedereen opens dat wij die man de hemel in gaan prijzen en in de stof gaan bijten. Een persoon is verantwordelijk voor deze daad en niet een heel gemeenschap

jij leest niet wat ik schrijf of snapt niet wat ik bedoel maar wat jij schrijft staat volkomen los van wat ik schreef.

Ricardo
04-11-04, 21:34
Dat is gewoon de uitdaging voor de bewoners van dit landje voor dit moment. Er zijn wel meer dippies geweest door al de eeuwen heen.
Niks de weg kwijt raken. Zorg dat je hem snel weer vindt, want verstandige redelijke mensen zijn zeer hard nodig dez episode !

:italie:

MisterB
06-11-04, 18:31
Geplaatst door Ricardo
Dat is gewoon de uitdaging voor de bewoners van dit landje voor dit moment. Er zijn wel meer dippies geweest door al de eeuwen heen.
Niks de weg kwijt raken. Zorg dat je hem snel weer vindt, want verstandige redelijke mensen zijn zeer hard nodig dez episode !

:italie:

thanx, het zicht wordt al beter, maar de weg is lang volgens mij

Ricardo
06-11-04, 19:05
Geplaatst door MisterB
thanx, het zicht wordt al beter, maar de weg is lang volgens mij

Een hele lange weg! Maar die weg kan van een baggerpoel over gaan in een met marmer belegde straat.
Als alle neuzen gewoon naar de positieve kant gaan en iedereen de haat eens uit zijn of haar hart kiepert, kom je al een heel eind.

Maar ga ervoor !

:wink: