PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat mij het meest geraakt heeft.



Karin.N
03-11-04, 16:38
Vandaag bracht ik zoals gewoonlijk 2 van mijn kinderen naar hun vriendje en vriendinnetje. De ouders zijn geboren in Marokko en zijn naar Nederland geemigreerd.
Ik ken weinig mensen die zo ontzettend lief en behulpzaam zijn als deze mensen.
Ze vertelden mij dat ze blij waren dat ik m'n kinderen nog bij hun liet spelen, omdat ze zich zo verschrikkelijk schaamden voor gisteren.
Nu ik dit schrijf moet ik weer huilen, ik vind dit afschuwelijk dat mensen zich menen te moeten verontschuldigen voor de daad van 1 fanaat.
Laat alsjeblieft alle mensen binnen onze samenleving zich realiseren dat we er alleen komen als iedereen respect heeft voor een ander.

mohammed78
03-11-04, 17:02
dat is echt triest.
de hele moslims gemeenschap moet van sommige groepen schuldig voelen, dat doet zeker pijn. :tranen:

barneveld
03-11-04, 17:41
Geplaatst door Karin.N
Vandaag bracht ik zoals gewoonlijk 2 van mijn kinderen naar hun vriendje en vriendinnetje. De ouders zijn geboren in Marokko en zijn naar Nederland geemigreerd.
Ik ken weinig mensen die zo ontzettend lief en behulpzaam zijn als deze mensen.
Ze vertelden mij dat ze blij waren dat ik m'n kinderen nog bij hun liet spelen, omdat ze zich zo verschrikkelijk schaamden voor gisteren.
Nu ik dit schrijf moet ik weer huilen, ik vind dit afschuwelijk dat mensen zich menen te moeten verontschuldigen voor de daad van 1 fanaat.
Laat alsjeblieft alle mensen binnen onze samenleving zich realiseren dat we er alleen komen als iedereen respect heeft voor een ander.


het is net wat jij zegt de goeie moeten weer lijden onder de slechten.

LiberatedArab
03-11-04, 17:55
Was het er maar 1. Volgens de AIVD zijn er in Nederland een 150 tal "moslims" die verdacht worden van steun aan terroristische partijen. De Marrokaan die nu gepakt is voldeed nog niet aan alle eisen om bij die 150 te horen. We kunnen dus rustig aannemen dat er op zijn minst 100 moslims zijn (en dat vind ik dus nogal voorzichtig) die in dezelfde catogerie vallen als de moordenaar van Theo van Ghogh.

Marokkanen, moslims, arabieren hoeven niet collectief de shuld te dragen en vergiffenis vragen om wat er is gebeurt. Maar ze mogen zich wel eens gaan afvragen wat er mis is met de islamitische gemeenschap, wat er verkeert is gegaan met de islamitische cultuur dat het in zo'n klein land op zijn minst 100 lieden heeft geproduceert die de nederlandse staat en haar democratie willen ondermijnen Ter vergelijking, ik durf echt mijn hand ervoor in het vuur te steken dat er geen 10 chinezen zijn die dit soort aanslagen beramen, noch joden, nog surinamers noch belgen, laat staan 100.

Deze aanslag vereist een verandering in de denkwijze van islamitische en arabische nederlanders. Eigelijk hadden de aanslagen op 9/11 dat al moeten doen, maar dat was nog ver weg. Helaas zal de islamitische gemeenschap pas echt wakkerschudden als er een echte grote aanslag komt.

Snake
03-11-04, 18:56
Geplaatst door LiberatedArab
Was het er maar 1. Volgens de AIVD zijn er in Nederland een 150 tal "moslims" die verdacht worden van steun aan terroristische partijen. De Marrokaan die nu gepakt is voldeed nog niet aan alle eisen om bij die 150 te horen. We kunnen dus rustig aannemen dat er op zijn minst 100 moslims zijn (en dat vind ik dus nogal voorzichtig) die in dezelfde catogerie vallen als de moordenaar van Theo van Ghogh.

Marokkanen, moslims, arabieren hoeven niet collectief de shuld te dragen en vergiffenis vragen om wat er is gebeurt. Maar ze mogen zich wel eens gaan afvragen wat er mis is met de islamitische gemeenschap, wat er verkeert is gegaan met de islamitische cultuur dat het in zo'n klein land op zijn minst 100 lieden heeft geproduceert die de nederlandse staat en haar democratie willen ondermijnen Ter vergelijking, ik durf echt mijn hand ervoor in het vuur te steken dat er geen 10 chinezen zijn die dit soort aanslagen beramen, noch joden, nog surinamers noch belgen, laat staan 100.

Deze aanslag vereist een verandering in de denkwijze van islamitische en arabische nederlanders. Eigelijk hadden de aanslagen op 9/11 dat al moeten doen, maar dat was nog ver weg. Helaas zal de islamitische gemeenschap pas echt wakkerschudden als er een echte grote aanslag komt.

Misschien omdat alleen moslims zwart worden gemaakt en hun geloof voor alles wordt uitgemaakt. Misschien ligt het daar wel aan. Terwijl Christendom en islam tog nie veel van elkaar evrschillen. Je oogst wat je zaait, zou ik zeggen.

Paula_Amsterdam
03-11-04, 19:01
Geplaatst door Karin.N
Vandaag bracht ik zoals gewoonlijk 2 van mijn kinderen naar hun vriendje en vriendinnetje. De ouders zijn geboren in Marokko en zijn naar Nederland geemigreerd.
Ik ken weinig mensen die zo ontzettend lief en behulpzaam zijn als deze mensen.
Ze vertelden mij dat ze blij waren dat ik m'n kinderen nog bij hun liet spelen, omdat ze zich zo verschrikkelijk schaamden voor gisteren.
Nu ik dit schrijf moet ik weer huilen, ik vind dit afschuwelijk dat mensen zich menen te moeten verontschuldigen voor de daad van 1 fanaat.
Laat alsjeblieft alle mensen binnen onze samenleving zich realiseren dat we er alleen komen als iedereen respect heeft voor een ander.

Dat is in één woord vreselijk.

Ik heb Marokkaanse benedenburen gehad in mijn vorige woning. Echt geweldige mensen. Ik was misschien wel hetzelfde tegengekomen.

En daar sta je dan: allebei diep geraakt....

nard
03-11-04, 19:04
Geplaatst door mohammed78
dat is echt triest.
de hele moslims gemeenschap moet van sommige groepen schuldig voelen, dat doet zeker pijn. :tranen:

Niet correct.
De Marokkanen als gemeenschap moeten zich niet schuldig voelen. Zij moeten zich wel overduidelijk distantiëren.

Dat verhaal van Karin vind ik mooi. Zo hoort dat. Om te janken inderdaad. De goeden onder de kwaden......

man33
03-11-04, 20:32
Geplaatst door Snake
Misschien omdat alleen moslims zwart worden gemaakt en hun geloof voor alles wordt uitgemaakt. Misschien ligt het daar wel aan. Terwijl Christendom en islam tog nie veel van elkaar evrschillen. Je oogst wat je zaait, zou ik zeggen.

Als ik aardappelen zaai verwacht ik geen bonen.
Een woord is maar een woord, een kogel is een onherstelbaar iets :tranen:





Een betere wereld begint bij jezelf.

nl-x
03-11-04, 20:41
Geplaatst door Karin.N
Vandaag bracht ik zoals gewoonlijk 2 van mijn kinderen naar hun vriendje en vriendinnetje. De ouders zijn geboren in Marokko en zijn naar Nederland geemigreerd.
Ik ken weinig mensen die zo ontzettend lief en behulpzaam zijn als deze mensen.
Ze vertelden mij dat ze blij waren dat ik m'n kinderen nog bij hun liet spelen, omdat ze zich zo verschrikkelijk schaamden voor gisteren.
Nu ik dit schrijf moet ik weer huilen, ik vind dit afschuwelijk dat mensen zich menen te moeten verontschuldigen voor de daad van 1 fanaat.
Laat alsjeblieft alle mensen binnen onze samenleving zich realiseren dat we er alleen komen als iedereen respect heeft voor een ander.

Geloof je mij als ik je zeg dat ik uit schaamte de hele dag niet naar buiten ben geweest? En dat ik m'n werk heb gebeld dat ik liever een dagje thuis wou werken.

Qwertyno
03-11-04, 20:52
Als je elke keer wanneer je door de stad loopt elke chinees die je ziet een schoudertje geeft. Krijg je zeker reacties. 100%.

De een denkt wat een gek, kijk uit waar je loopt.
De ander denkt helemaal niets, merkt het niet eens en was bezig met zijn eigen gedachten.
Weer de ander zegt hej klootzak uitkijken jij.
Een ander weer geeft een stevige schouder terug.
Weer een ander ziet het gevaar al aankomen en ontwijkt em (emigreert :)).

Maar hoe langer je doorgaat met elke chinees die je ziet een schoudertje te geven hoe groter de kans wordt dat je die ene gek tegenkomt. En ja er is maar 1 gek nodig die als reactie geeft:
Shaka hi ja pohh. En daar lig je dan. Nek gebroken. Door kunfu gek nummer 1.

Zo is dat dus ook met Theo gegaan. Keer op keer wanneer hij de microfoon of pen en papier kreeg en gelegenheid zag om zich over de moslims of islam uit te spreken deed hij dat. En iedereen is het met mij eens dat hij dat deed op een manier die lijkt op het schoudertje geven. Het mag wel in Nederland een schoudertje geven. even die slapende winkeliers wakker maken. maar weet dat je maar 1 gek nodig hebt, die jou meer dan een schoudertje terug geeft op het moment dat je hem aanraakt.

Gekke lopen er overal. De sleutel is maak de gekken niet gekker maar zoek ze op en genees ze.

Gekken genezen het best in een goede omgeving. Leven de gekken in een omgeving waarin iedereen elkaar een schoudertje geeft worden de gekken alleen maar gekker.

Karin.N
03-11-04, 21:05
Geplaatst door nl-x
Geloof je mij als ik je zeg dat ik uit schaamte de hele dag niet naar buiten ben geweest? En dat ik m'n werk heb gebeld dat ik liever een dagje thuis wou werken.

Ja, maar het punt is, dat jij je nergens voor hoeft te schamen!

Ik hoop alleen dat de mensen die nu over en weer de ander van alles verwijten eerst eens even goed nadenken en zich eerst proberen te verplaatsen in de ander, voordat men reageert.

Mark
03-11-04, 21:10
Geplaatst door nl-x
Geloof je mij als ik je zeg dat ik uit schaamte de hele dag niet naar buiten ben geweest? En dat ik m'n werk heb gebeld dat ik liever een dagje thuis wou werken.

serieus? :eek:

Orakel
03-11-04, 21:18
Geplaatst door LiberatedArab
Was het er maar 1. Volgens de AIVD zijn er in Nederland een 150 tal "moslims" die verdacht worden van steun aan terroristische partijen. De Marrokaan die nu gepakt is voldeed nog niet aan alle eisen om bij die 150 te horen.

Klopt.


We kunnen dus rustig aannemen dat er op zijn minst 100 moslims zijn (en dat vind ik dus nogal voorzichtig) die in dezelfde catogerie vallen als de moordenaar van Theo van Ghogh.

Je hebt er dus geen barst van begrepen. Niet "we" maar jij concludeert dat. Je mag best domme opmerkingen maken, maar neem daar dan zelf de verantwoordelijkheid voor i.p.v. je te verschuilen achter "we".



Marokkanen, moslims, arabieren hoeven niet collectief de shuld te dragen en vergiffenis vragen om wat er is gebeurt. Maar ze mogen zich wel eens gaan afvragen wat er mis is met de islamitische gemeenschap, wat er verkeert is gegaan met de islamitische cultuur dat het in zo'n klein land op zijn minst 100 lieden heeft geproduceert die de nederlandse staat en haar democratie willen ondermijnen

Ze, hun gemeenschap, hun cultuur, zij moeten zich afvragen...
Wat ga jij intussentijd doen dan? Behalve domme polariserende uitspraken doen?
Beetje de ramptoerist uithangen? Ik vrees dat je die maatschappij-campage van SIRE wat verkeerd begrepen hebt.
Maar laat ik je uit 1 droom helpen, er is geen Marokkaanse gemeenschap, er is geen Marokkaans colletief en er is geen Islamitische cultuur die dit veroorzaakt heeft.
De oorzaak moet je in de hele maatschappij zoeken en dus ook bij jezelf.
Vergt wel lef, maar toch moet je het ook bij jezelf zoeken.


Ter vergelijking, ik durf echt mijn hand ervoor in het vuur te steken dat er geen 10 chinezen zijn die dit soort aanslagen beramen, noch joden, nog surinamers noch belgen, laat staan 100.

Vent, ga op de kermis staan en neem mijn nick. Kun je een boel verdienen.


Deze aanslag vereist een verandering in de denkwijze van islamitische en arabische nederlanders. Eigelijk hadden de aanslagen op 9/11 dat al moeten doen, maar dat was nog ver weg. Helaas zal de islamitische gemeenschap pas echt wakkerschudden als er een echte grote aanslag komt.

:jammer:

nl-x
03-11-04, 21:23
Geplaatst door Mark
serieus? :eek:
Jep. Aan t eind van de dag ging ik enkel de deur uit om mn vrouw en mn kind op te halen.

Ik had een beetje erg weinig zin om de straat op te gaan en mensen tegen te komen.

Paula_Amsterdam
03-11-04, 21:23
Geplaatst door nard
Niet correct.
De Marokkanen als gemeenschap moeten zich niet schuldig voelen. Zij moeten zich wel overduidelijk distantiëren.


Dit vind ik nou een machtig mooie opmerking. Ik verwacht inderdaad niet dat mensen zich schuldig voelen, maar juist distantiëren.

Wow.... mooi neergezet zeg!!

RinC
03-11-04, 22:35
Okey...Ik heb me openlijk gedistantieerd.


So.

Dat was makkelijk zeg!

En nu? Is het goedgekeurd?

barneveld
03-11-04, 22:44
Geplaatst door nl-x
Jep. Aan t eind van de dag ging ik enkel de deur uit om mn vrouw en mn kind op te halen.

Ik had een beetje erg weinig zin om de straat op te gaan en mensen tegen te komen.

ik heb me de hele dag moeten verdedigen tegen verschillende vragen op het werk.

er is mij meer dan 6 keer gevraagd waar ik was gisteren rond 9 uur.



NL-X
ik wist niet dat jij al volwasen was en getrouwt bent gefeliceteert.

Iglo
03-11-04, 22:58
Geplaatst door RinCoonie
Okey...Ik heb me openlijk gedistantieerd.


So.

Dat was makkelijk zeg!

En nu? Is het goedgekeurd? Jazeker, met vlag :nl: en wimpel! Hier we nemen een taart om het te vieren, wtf, is er geen taart-smiley?? Kunnen we niet een van die overgeef of mitrailleur-smileys vervangen met een taart?
Maar even serieus: het verhaal over die twee Marokkaanse ouders is echt walgelijk. Het laat maar weer eens zien dat het zo volstrekt langs elkaar heen leven geen toekomst bied.

taouanza
03-11-04, 23:24
Geplaatst door nard
Niet correct.
De Marokkanen als gemeenschap moeten zich niet schuldig voelen. Zij moeten zich wel overduidelijk distantiëren.

Dat verhaal van Karin vind ik mooi. Zo hoort dat. Om te janken inderdaad. De goeden onder de kwaden......

Zo hoort wat??

freya
03-11-04, 23:31
Geplaatst door Orakel

Vent, ga op de kermis staan en neem mijn nick. Kun je een boel verdienen.


:haha:




:tover:

barneveld
03-11-04, 23:53
Geplaatst door Orakel




Vent, ga op de kermis staan en neem mijn nick. Kun je een boel verdienen.



:jammer:

welk kerims die van tilburg

Al Sawt
04-11-04, 00:02
Geplaatst door Liberated(nep)Arab
Was het er maar 1. Volgens de AIVD zijn er in Nederland een 150 tal "moslims" die verdacht worden van steun aan terroristische partijen. De Marrokaan die nu gepakt is voldeed nog niet aan alle eisen om bij die 150 te horen. We kunnen dus rustig aannemen dat er op zijn minst 100 moslims zijn (en dat vind ik dus nogal voorzichtig) die in dezelfde catogerie vallen als de moordenaar van Theo van Ghogh.

Marokkanen, moslims, arabieren hoeven niet collectief de shuld te dragen en vergiffenis vragen om wat er is gebeurt. Maar ze mogen zich wel eens gaan afvragen wat er mis is met de islamitische gemeenschap, wat er verkeert is gegaan met de islamitische cultuur dat het in zo'n klein land op zijn minst 100 lieden heeft geproduceert die de nederlandse staat en haar democratie willen ondermijnen Ter vergelijking, ik durf echt mijn hand ervoor in het vuur te steken dat er geen 10 chinezen zijn die dit soort aanslagen beramen, noch joden, nog surinamers noch belgen, laat staan 100.

Deze aanslag vereist een verandering in de denkwijze van islamitische en arabische nederlanders. Eigelijk hadden de aanslagen op 9/11 dat al moeten doen, maar dat was nog ver weg. Helaas zal de islamitische gemeenschap pas echt wakkerschudden als er een echte grote aanslag komt. Heb jij je zelf ook verandert? Misschien noem jezelf 'daarom 'bevrijd' Arabier.

Met mijn cultuur die doordrenkt is door Arabisch, berberse en Islamitische waarden en normen, is niets verkeerd mee.

Aanslagen van 9-11 en de moord v Gogh, vormen een schok voor mijn emoties en niet voor mijn culturele gedachtegoed.