PDA

Bekijk Volledige Versie : Moet de marokkaanse gemeenschap geen daad stellen ?



marlboromaster
03-11-04, 16:38
We weten het allemaal,
Theo van Gogh is gisterochtend letterlijk afgeslacht.
Vinden jullie als Marokkaanse gemeenschap niet dat het tijd wordt om een daad te stellen ?

Ik denk dat er een hoop bereikt kan worden als een grote groep Marokkanen, nu eens geheel vanuit eigen intitiatief, de straat of dam op gaan om te roepen dat ze dit niet willen. DAN! laat je aan mij en vele andere Nederlanders zien dat jullie grotendeels ter goeder trouw zijn. Geloof mij, het huidige "zoenoffer" waar de linkse media en politiek
jullie nu in meesleept wekt bij de gemiddelde Nederlander alleen nog maar meer woede op omdat een blinde nog kan zien dat het niet vanuit jullie gemeenschap zelf komt.

Laat het niet verder escaleren en stel als gemeenschap een daad!

taouanza
03-11-04, 16:41
Ik vind zeker dat de Islamitische gemeenschap een daad moet stellen:
Afval scheiden
Zuinig zijn met water en energie
Rekening houden met milieu en dieren.
En grofvuil bellen als je grofvuil hebt.
Geld trouwens voor iedereen

freya
03-11-04, 16:42
Geplaatst door marlboromaster
We weten het allemaal,
Theo van Gogh is gisterochtend letterlijk afgeslacht.
Vinden jullie als Marokkaanse gemeenschap niet dat het tijd wordt om een daad te stellen ?

Ik denk dat er een hoop bereikt kan worden als een grote groep Marokkanen, nu eens geheel vanuit eigen intitiatief, de straat of dam op gaan om te roepen dat ze dit niet willen. DAN! laat je aan mij en vele andere Nederlanders zien dat jullie grotendeels ter goeder trouw zijn. Geloof mij, het huidige "zoenoffer" waar de linkse media en politiek
jullie nu in meesleept wekt bij de gemiddelde Nederlander alleen nog maar meer woede op omdat een blinde nog kan zien dat het niet vanuit jullie gemeenschap zelf komt.

Laat het niet verder escaleren en stel als gemeenschap een daad!

Alweer eentje :moe:


Jullie horen het: Opzitten en pootjes geven en wel NU!

marlboromaster
03-11-04, 16:46
Volgens mij WILLEN jullie helemaal geen daad stellen!

vgeld
03-11-04, 17:06
Geplaatst door marlboromaster
We weten het allemaal,
Theo van Gogh is gisterochtend letterlijk afgeslacht.
Vinden jullie als Marokkaanse gemeenschap niet dat het tijd wordt om een daad te stellen ?

Ik denk dat er een hoop bereikt kan worden als een grote groep Marokkanen, nu eens geheel vanuit eigen intitiatief, de straat of dam op gaan om te roepen dat ze dit niet willen. DAN! laat je aan mij en vele andere Nederlanders zien dat jullie grotendeels ter goeder trouw zijn. Geloof mij, het huidige "zoenoffer" waar de linkse media en politiek
jullie nu in meesleept wekt bij de gemiddelde Nederlander alleen nog maar meer woede op omdat een blinde nog kan zien dat het niet vanuit jullie gemeenschap zelf komt.

Laat het niet verder escaleren en stel als gemeenschap een daad!

:boer:

Julien
03-11-04, 17:37
Geplaatst door taouanza
Ik vind zeker dat de Islamitische gemeenschap een daad moet stellen:
Afval scheiden
Zuinig zijn met water en energie
Rekening houden met milieu en dieren.
En grofvuil bellen als je grofvuil hebt.
Geld trouwens voor iedereen

:D

ontopic: ik vind dat je gelijk hebt, maar volgens mij heeft de Marokkaanse gemeenschap al lang laten weten dat ze deze moord veroordelen.

taouanza
03-11-04, 17:38
Geplaatst door Julien
:D

ontopic: ik vind dat je gelijk hebt, maar volgens mij heeft de Marokkaanse gemeenschap al lang laten weten dat ze deze moord veroordelen.

Vandaar dat we verder moeten gaan en wel met door mij genoemde punten.

taouanza
03-11-04, 17:40
Geplaatst door marlboromaster
Volgens mij WILLEN jullie helemaal geen daad stellen!

En roken is ongezond!:student:

freya
03-11-04, 17:46
Geplaatst door marlboromaster
Volgens mij WILLEN jullie helemaal geen daad stellen!

zo ongeveer alle Marokkaanse en islamitische organisaties hebben hun afschuw uitgesproken en de moord veroordeeld.
Veel moslims en Marokkanen waren gister op de Dam.

WAT WIL JE NOG MEER?

Rabi'ah.
03-11-04, 18:11
Geplaatst door marlboromaster
Volgens mij WILLEN jullie helemaal geen daad stellen!

Klopt, dat heb je goed gezien.

En ga nu maar je frustraties afreageren op de daartoe geëigende plaatsen, dit is een discussieforum, geen speelplein. :zwaai:

Wide-O
03-11-04, 18:16
Wacht nou es... jullie zijn allemaal Marokkanen, en denken allemaal hetzelfde, dus... moeten jullie een daad stellen ! Doen !

Man, mijn hond luistert niet eens naar dat soort oukazes !

Niemand moet "een daad stellen".

Zwarte Schaap
03-11-04, 18:20
Geplaatst door marlboromaster
We weten het allemaal,
Theo van Gogh is gisterochtend letterlijk afgeslacht.
Vinden jullie als Marokkaanse gemeenschap niet dat het tijd wordt om een daad te stellen ?

Ik denk dat er een hoop bereikt kan worden als een grote groep Marokkanen, nu eens geheel vanuit eigen intitiatief, de straat of dam op gaan om te roepen dat ze dit niet willen. DAN! laat je aan mij en vele andere Nederlanders zien dat jullie grotendeels ter goeder trouw zijn. Geloof mij, het huidige "zoenoffer" waar de linkse media en politiek
jullie nu in meesleept wekt bij de gemiddelde Nederlander alleen nog maar meer woede op omdat een blinde nog kan zien dat het niet vanuit jullie gemeenschap zelf komt.

Laat het niet verder escaleren en stel als gemeenschap een daad!

Dit is mijn daad op zulke stompzinnige vragen: :fuckit2:

Al Sawt
03-11-04, 18:24
Geplaatst door marlboromaster
We weten het allemaal,
Theo van Gogh is gisterochtend letterlijk afgeslacht.
Vinden jullie als Marokkaanse gemeenschap niet dat het tijd wordt om een daad te stellen ?

Ik denk dat er een hoop bereikt kan worden als een grote groep Marokkanen, nu eens geheel vanuit eigen intitiatief, de straat of dam op gaan om te roepen dat ze dit niet willen. DAN! laat je aan mij en vele andere Nederlanders zien dat jullie grotendeels ter goeder trouw zijn. Geloof mij, het huidige "zoenoffer" waar de linkse media en politiek
jullie nu in meesleept wekt bij de gemiddelde Nederlander alleen nog maar meer woede op omdat een blinde nog kan zien dat het niet vanuit jullie gemeenschap zelf komt.

Laat het niet verder escaleren en stel als gemeenschap een daad! Vond je het niet genoeg, dat vandaag Moskeebezoekers bloemen op de delictplaats hadden gelegd?

Rabi'ah.
03-11-04, 18:27
Geplaatst door Wide-O
Wacht nou es... jullie zijn allemaal Marokkanen, en denken allemaal hetzelfde, dus... moeten jullie een daad stellen ! Doen !

Man, mijn hond luistert niet eens naar dat soort oukazes !

Niemand moet "een daad stellen".

:haha:

Welkom op maroc.-NVDD. :hihi:


:duim:

Wide-O
03-11-04, 19:04
Bedankt voor het welkom wereldkind :)

Ach, ik heb me vandaag de hele dag zitten afvragen of ik nou ook "rasict" ben of niet. Ik kom er niet uit. 42 jaar, en mijn naaste vrienden zouden mij wellicht beschuldigen van "links" te zijn. Toch weet ik dat ik me ook schuldig maak aan "hey, dat groepje daar, wat willen die ?" Rascist ...

Ik denk van niet, maar ik ben sceptisch genoeg om me vragen te stellen.

Aan de andere kant was ik gister nogal benauwd. Nogal erg eigenlijk. Ik was een beetje bang dat het tot rellen zou komen.

Gelukkig was dat niet het geval, maar misschien is het een kwestie van tijd ?

Ik hoop van niet. Echt niet.

Misschien moeten we allemaal één dag nadenken voordat we iets posten/zeggen/kiezen/tot geweld overgaan.

Klinkt weer zo belerend, typisch hollands vingertje, niet zo bedoeld.

Qwertyno
03-11-04, 19:33
Geplaatst door marlboromaster

Laat het niet verder escaleren en stel als gemeenschap een daad!


Hirsi Ali die met het idee kwam om de film submission te maken:
"Ali legt in haar verklaring de nadruk op het feit dat dit een actie is van een individu "


Ik ben het alleen met je eens als de maatschappij als geheel (dus iedereen in NL maatschappij) wat doet aan het klimaat wat er al een tijdje heerst.

Wide-O
03-11-04, 19:44
genoeg ? dat is toch wel het minste wat ze hadden kunnen doen,


Wie is "ze" ?

Zwarte Schaap
03-11-04, 19:49
Geplaatst door Yahud Seculaere
genoeg ? dat is toch wel het minste wat ze hadden kunnen doen, maar of men zichzelf van binnen bekijkt en probeert te begrijpen waarom dit gebeurt dat is de vraag, waar komt dit gedrag vandaag,

want:

Dit was geen individuele gek van geboorte, maar een aangeleerde gekte van algemene aard.

Kom verschuil je niet achter woorden, wees niet zo laf en noem het beestje bij de naam.

Weet je wat een aangeleerde gekte van algemene aard is? Met gevechtshelikopters in een druk bewoonde woonwijk met rakketten schieten, en dat algemeen acceptabel vinden.

Al Sawt
03-11-04, 19:49
Geplaatst door Yahud Seculaere
genoeg ? dat is toch wel het minste wat ze hadden kunnen doen, maar of men zichzelf van binnen bekijkt en probeert te begrijpen waarom dit gebeurt dat is de vraag, waar komt dit gedrag vandaag,

want:

Dit was geen individuele gek van geboorte, maar een aangeleerde gekte van algemene aard. Naar mijn inziens is er voldoende medeleven betuigd.


Ik begrijp jouw punt niet, om jezelf van binnen te bekijken?

Wide-O
03-11-04, 19:59
Met gevechtshelikopters in een druk bewoonde woonwijk met rakketten schieten, en dat algemeen acceptabel vinden


Niemand die 2 hersencellen heeft vind dat "algemeen acceptabel" ZS.

Ennywee... ik ga mezelf hier "bannen".

Probeer te zien wat jullie verbindt, niet datgene wat jullie kan scheiden.

Het beste,

Theo.

Zwarte Schaap
03-11-04, 20:06
Geplaatst door Wide-O
Niemand die 2 hersencellen heeft vind dat "algemeen acceptabel" ZS.

Ennywee... ik ga mezelf hier "bannen".

Probeer te zien wat jullie verbindt, niet datgene wat jullie kan scheiden.

Het beste,

Theo.

Jammer dat je jezelf hier bant. Je kunt hier heel veel leren, over jezelf en over vele andere zaken. Wellicht kunnen we ook wat van jou leren.

Wide-O
03-11-04, 20:16
Ik heb hier alweer meer geleerd (en dat bedoel ik niet negatief of cynisch) dan jullie ooit van mij zouden kunnen leren :)

En ja, dat leren gaat ook over mezelf.

Yahud Seculaere
03-11-04, 20:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jammer dat je jezelf hier bant. Je kunt hier heel veel leren, over jezelf en over vele andere zaken. Wellicht kunnen we ook wat van jou leren.

maar je moet vooral bovenstaand heerschap niet teveel leren anders wordt je zowiezo toch wel gebanned dus, doe geen moeite !

Elkaar de mond snoeren is vaak een gewoonte in sommige culturen !

Wide-O
03-11-04, 20:26
Yahud.

Ik ben geen heerschap. Hoogstens een Belgiese lul :)

Ik ben ook nog nooit ergens buitengeflikkerd. (nou, op het internet dan :) )

Communicatie zonder het doel te communiceren is zinloos. En nee, dat is niet hetzelfde als "sucking up to".

Seculaere... latijn voor de scheiding kerk/staat ?

Ben ik voor. Religie moet een privé aangelegenheid zijn.

Off I go. Weeee... :D

Zwarte Schaap
03-11-04, 20:41
Geplaatst door Yahud Seculaere
maar je moet vooral bovenstaand heerschap niet teveel leren anders wordt je zowiezo toch wel gebanned dus, doe geen moeite !

Elkaar de mond snoeren is vaak een gewoonte in sommige culturen !

Lafheid is een individuele aangelegenheid, zoals je je nu verstopt achter een racistische omschrijving.

MissShera
03-11-04, 20:48
Geplaatst door marlboromaster
We weten het allemaal,
Theo van Gogh is gisterochtend letterlijk afgeslacht.
Vinden jullie als Marokkaanse gemeenschap niet dat het tijd wordt om een daad te stellen ?

Ik denk dat er een hoop bereikt kan worden als een grote groep Marokkanen, nu eens geheel vanuit eigen intitiatief, de straat of dam op gaan om te roepen dat ze dit niet willen. DAN! laat je aan mij en vele andere Nederlanders zien dat jullie grotendeels ter goeder trouw zijn. Geloof mij, het huidige "zoenoffer" waar de linkse media en politiek
jullie nu in meesleept wekt bij de gemiddelde Nederlander alleen nog maar meer woede op omdat een blinde nog kan zien dat het niet vanuit jullie gemeenschap zelf komt.

Laat het niet verder escaleren en stel als gemeenschap een daad!



Waarom zou de Marokaanse gemeenschap een daad moeten stellen? Het is toch niet de schuld van de Marokaanse gemeenschap dat er is gebeurd wat er gebeurd is?
En wat voor daad zou er gesteld moeten worden? Moet er een prominent iemand van de Marokaanse gemeenschap worden vermoord als ´tegendaad´? En zullen we dat dan laten doen door een extreem rechts, is dat goed?

Olive Yao
03-11-04, 21:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Weet je wat een aangeleerde gekte van algemene aard is? Met gevechtshelikopters in een druk bewoonde woonwijk met rakketten schieten, en dat algemeen acceptabel vinden.

Kom verschuil je niet achter woorden, wees niet zo laf en noem het beestje bij de naam.
De ene krankzinnigheid tegen de andere proberen weg te strepen?

"Weet je wat een aangeleerde gekte van algemene aard is? Als ze ervan verdacht wordt dat ze iets heeft gedaan met sex dat van je allah niet mag, je eigen zus levend verbranden".

Zwarte Schaap
03-11-04, 21:53
Geplaatst door Olive Yao
De ene krankzinnigheid tegen de andere proberen weg te strepen?

"Weet je wat een aangeleerde gekte van algemene aard is? Als ze ervan verdacht wordt dat ze iets heeft gedaan met sex dat van je allah niet mag, je eigen zus levend verbranden".

De ene krankzinnigheid is de racistische lading die erachter steekt.

Zoals jij nu die overgenomen hebt in jouw zieke beeld. Sinds wanneer is het verbranden van je zusje een aangeleerde gekte van algemene aard? Worden moslims zo opgevoed?

amchoum6
03-11-04, 22:58
beste mensen er is maar een oplossing.

we moeten terug naar de jaren 80 uitzetten die mafkezen ze verzieken de boel hier .

ik spreek echt uit mijn hart paspoort afpakken ongeacht wat voor een paspoort je ook hebt al heb je een nederlandse paspoort .

terug naar marokko die psygopaten whollah is de enige oplossing
extreemen moeten weg oprotten ik word hier de duppe van. klootzakken

die komen zo genaamd voor de islam uit nou ik weet wel beter.

allah zei je moet handelen zo als het hoort ( oog om oog tand on tand)

vieze zakkenwassers die extreemen.

mucs
03-11-04, 23:04
Geplaatst door amchoum6
beste mensen er is maar een oplossing.

we moeten terug naar de jaren 80 uitzetten die mafkezen ze verzieken de boel hier .

ik spreek echt uit mijn hart paspoort afpakken ongeacht wat voor een paspoort je ook hebt al heb je een nederlandse paspoort .

terug naar marokko die psygopaten whollah is de enige oplossing
extreemen moeten weg oprotten ik word hier de duppe van. klootzakken

die komen zo genaamd voor de islam uit nou ik weet wel beter.

allah zei je moet handelen zo als het hoort ( oog om oog tand on tand)

vieze zakkenwassers die extreemen.

:haha: mafkees

taouanza
03-11-04, 23:09
Geplaatst door mucs
:haha: mafkees

:haha:

Yahud Seculaere
04-11-04, 07:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Lafheid is een individuele aangelegenheid, zoals je je nu verstopt achter een racistische omschrijving.

Wat heeft cultuur en, in dit geval, geloog met ras te maken ?

Volgens mij ben jij hier degene die hier problemen heeft en waarschijnlijk ook maakt met witten, whoever that may be !.

Zwarte Schaap
04-11-04, 09:38
Geplaatst door Yahud Seculaere
Wat heeft cultuur en, in dit geval, geloog met ras te maken ?

Volgens mij ben jij hier degene die hier problemen heeft en waarschijnlijk ook maakt met witten, whoever that may be !.

Jij gebruikt op laffe schijnheilige wijze cultuurverschillen om je racistische mening te verkondigen.


2.2 Culturele superioriteit als criterium

Een meer actuele vorm van racisme stelt dat mensen van verschillende herkomst misschien wel gelijkwaardig zijn, maar dat de eigen cultuur en beschaving toch veel meer ontwikkeld is en dus beter.

Dit soort racisme is gebaseerd op wat men etnocentrisme noemt. De eigen normen, waarden en opvattingen worden als criterium, als ultieme toetssteen gebruikt, en de vergelijking valt altijd uit in het nadeel van de `anderen.

Het was vanuit deze neerbuigende houding dat tot een flink stuk in deze eeuw Europese landen de ontwikkelingsgebieden koloniseerden en in ruil voor natuurlijke rijkdommen daar de `beschaving' meenden te moeten brengen. Daarin klinkt het biologisch racisme nog door, want uiteindelijk was het toch maar de `blanke Europeaan' die dat allemaal voor mekaar gebracht had, en niét de Aziaat of Afrikaan.... Die mentaliteit leeft nu nog sterk door. Toch mag niet de indruk ontstaan dat het Westen het monopolie heeft op etnocentrisme. Het bestaat in alle werelddelen.

Het mechanisme dat tot deze misvatting leidt, is minstens drieledig:

Men miskent de cultuuruitingen van andere volkeren, de hoogtepunten die elders op bepaalde momenten in de geschiedenis bestaan hebben, en het feit dat de eigen cultuur daar in z'n eigen evolutie de vruchten van heeft geplukt.

Men maakt een beoordelingsfout door bepaalde vormen van cultuur hoger te schatten. Van Eyck, retabels, faxmachines en champagne bij voorbeeld zouden méér waarde hebben dan indiaanse ecologie, Balinese muziek, Afrikaanse vertelkunst of Polynesische levensvreugde. Gelukkig tonen talloze Europalia- en andere tentoonstellingen dat in alle windstreken andere, ook materiële cultuuruitingen van grote waarde te vinden zijn.

Men identificeert de waarde van de mens als individu met de waarde die men hecht aan het cultuur- en beschavingsniveau waarin hij leeft. Dit zou ook betekenen dat een Oude Griek minder waard is dan een twintigste-eeuwer, wat absurd is.

Maar deze weerlegging zal de aanhangers van die theorie niet overtuigen. Racisme is immers in de meeste gevallen een emotionele reflex, die pas achteraf een of andere `rationele' verklaring krijgt.

Zwarte Schaap
04-11-04, 10:37
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Bedoel je dat immigranten die hun eigen cultuur en waarden willen vasthouden en de westerse afwijzen, racisten zijn? Want die conclusie kun je trekken als je dit leest: Nee dat bedoel ik niet, en dat weet je heus wel.

Vasthouden aan je cultuur is geen racisme, wat onze Seculiere jood schrijft is racisme, namelijk op grond van een individuele daad kwalijke eigenschappen toeschrijven aan specifieke culturen.

Zwarte Schaap
04-11-04, 10:57
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Jij doet niet anders dan de hele westerse cultuur door het slijk halen, dus de laatste die zich hier over uit kan laten ben jij wel. Ik heb jou daar nog nooit iets positiefs over horen zeggen. Niet dat je dat voor mij hoeft te doen hoor. Je tettert maar raak over het westen. Maar je verontwaardiging over andermans uitingen over culturen is in die context minstens lachwekkend te noemen.

De laatste wiens reakties ik serieus zou nemen ben jij wel. Ons meest verbannen feeks van Maroc.nl. Als je geen directe citaat van mij hebt kun je de pot op. Beter ga je iemand anders lastig vallen met je stalkactiviteiten.

Yahud Seculaere
04-11-04, 14:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
De laatste wiens reakties ik serieus zou nemen ben jij wel. Ons meest verbannen feeks van Maroc.nl. Als je geen directe citaat van mij hebt kun je de pot op. Beter ga je iemand anders lastig vallen met je stalkactiviteiten.

je laat jezelf weer aardig kennen Zwart Schaap !


sjongejongejongejongejonge !

Al Sawt
04-11-04, 20:13
Geplaatst door Yahud Seculaere


Elkaar de mond snoeren is vaak een gewoonte in sommige culturen ! Net als in een surrogaat cultuur, die de naam Israelisch draagt.

Yahud Seculaere
04-11-04, 20:45
Geplaatst door Al Sawt
Net als in een surrogaat cultuur, die de naam Israelisch draagt.

hoezo surrogaat ?

Zwarte Schaap
04-11-04, 21:13
Geplaatst door Yahud Seculaere
je laat jezelf weer aardig kennen Zwart Schaap !


sjongejongejongejongejonge !

Ik hou niet van stalking, afkappen voordat het groteske vormen aanneemt.

Yahud Seculaere
04-11-04, 21:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik hou niet van stalking, afkappen voordat het groteske vormen aanneemt.

dat hadden ze dan ook met de moordenaar(s) van Theo moeten doen !

Zwarte Schaap
04-11-04, 21:19
Geplaatst door Yahud Seculaere
dat hadden ze dan ook met de moordenaar(s) van Theo moeten doen ! Er zijn meerdere goede adviezen om een dergelijk misdrijf te kunnen voorkomen.

Yahud Seculaere
04-11-04, 22:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Er zijn meerdere goede adviezen om een dergelijk misdrijf te kunnen voorkomen.

Wellicht ook om stalking te voorkomen !



Look who's stalking !


Ik zou ook allang een daad gesteld hebben als christenen of joden dit soort lage daden deden, maar dat zie je ze niet doen.

noem mij zulke laffe terreur door westersen, christenen of joden tegen moslimburgers in de wereld in bussen, theaters, ziekenhuizen en scholen ?

Alleen de Serviers in Yugoslavia en de Russen in Tjetjenia, maar ja dan noem je ook iets zeg, deze volkeren hebben zelf nooit democratie gekend.

Zwarte Schaap
04-11-04, 22:06
Geplaatst door Yahud Seculaere
Wellicht ook om stalking te voorkomen !



Look who's stalking !

Indien nodig wel.

Joepie
04-11-04, 22:09
Marokkaanse gemeenschap hoeft van mij geen daad te stellen, daarintegen vind ik het wel fijn dat ongeveer elke marokkaanse organisatie zijn afschuw uitspreekt.

Wel vind ik dat vanuit de islam"hoek" wat meer gedaan mag worden dit te verafschuwen aangezien het er echt op lijkt dat dit een daad is met een gelovig motief. De islam moet zich van mij zich uitspreken tegen zo'n radicale denkbeelden. Dus imams e.d. laat van uw horen!

Zwarte Schaap
04-11-04, 22:20
Geplaatst door Joepie
Marokkaanse gemeenschap hoeft van mij geen daad te stellen, daarintegen vind ik het wel fijn dat ongeveer elke marokkaanse organisatie zijn afschuw uitspreekt.

Wel vind ik dat vanuit de islam"hoek" wat meer gedaan mag worden dit te verafschuwen aangezien het er echt op lijkt dat dit een daad is met een gelovig motief. De islam moet zich van mij zich uitspreken tegen zo'n radicale denkbeelden. Dus imams e.d. laat van uw horen!

Waar mensen zich tegen uitspreken is hun zaak zolang het maar positief is. Maar de eerste de beste sukkel die dat van mij vraagt kan de pot op. Ik weiger dergelijke beledigingen te accepteren.

Yahud Seculaere
04-11-04, 22:20
Geplaatst door Joepie
Dus imams e.d. laat van uw horen!

Het probleem is dat dat in het geheel niet zonder levensgevaar is zoals we inmiddels weten,

toch moet men dat wel durchführen, wil men voorkomen dat de hele gemeenschap te zijner tijd wordt teruggestuurd naar hun eigen Helstaten waar hun ouders uit weggevlucht zijn !

ondankbare kinderen.

Joepie
04-11-04, 22:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee dat bedoel ik niet, en dat weet je heus wel.

Vasthouden aan je cultuur is geen racisme, wat onze Seculiere jood schrijft is racisme, namelijk op grond van een individuele daad kwalijke eigenschappen toeschrijven aan specifieke culturen.

Bepaalde radicale denkbeelden (gezien vanuit westerse cultuur) omdat die soms verworven KUNNEN zijn in een "oorspronkelijke" cultuur dienen gereflecteerd te worden naar de westerse cultuur om te kijken of een bep. denkbeeld wel dan niet past in m.b.t. "integratie" in de westerse cultuur. Aangezien in sommige culturen kerk en staat niet gescheiden is kan geloof hierin een rol spelen.
Radicale denkbeelden voortvloeiend uit deze geloofscultuur zijn daar vaak de oorzaak van integratieproblematiek.

Daar moeten we echt allen es wat aan gaan doen, ook al bevalt een bep. groep dat niet.... de gastheer heeft het nl. naar mijn mening nog altijd voor het zeggen. Zo werkt het nl. ook andersom.

taouanza
04-11-04, 22:24
Geplaatst door Joepie
Bepaalde radicale denkbeelden (gezien vanuit westerse cultuur) omdat die soms verworven KUNNEN zijn in een "oorspronkelijke" cultuur dienen gereflecteerd te worden naar de westerse cultuur om te kijken of een bep. denkbeeld wel dan niet past in m.b.t. "integratie" in de westerse cultuur. Aangezien in sommige culturen kerk en staat niet gescheiden is kan geloof hierin een rol spelen.
Radicale denkbeelden voortvloeiend uit deze geloofscultuur zijn daar vaak de oorzaak van integratieproblematiek.

Daar moeten we echt allen es wat aan gaan doen, ook al bevalt een bep. groep dat niet.... de gastheer heeft het nl. naar mijn mening nog altijd voor het zeggen. Zo werkt het nl. ook andersom.

westerse cultuur zoals die van Bush en Sharon?

Zwarte Schaap
04-11-04, 22:24
Geplaatst door Yahud Seculaere
Het probleem is dat dat in het geheel niet zonder levensgevaar is zoals we inmiddels weten,

toch moet men dat wel durchführen, wil men voorkomen dat de hele gemeenschap te zijner tijd wordt teruggestuurd naar hun eigen Helstaten waar hun vaderen uit gevlucht zijn !

Alweer een verwijzing naar een verwerpelijke racistische gedachtengoed wat je gebruikt om te stigmatiseren en haat te zaaien.

taouanza
04-11-04, 22:25
Geplaatst door Yahud Seculaere
Wellicht ook om stalking te voorkomen !



Look who's stalking !


Ik zou ook allang een daad gesteld hebben als christenen of joden dit soort lage daden deden, maar dat zie je ze niet doen.

noem mij zulke laffe terreur door westersen, christenen of joden tegen moslimburgers in de wereld in bussen, theaters, ziekenhuizen en scholen ?

Alleen de Serviers in Yugoslavia en de Russen in Tjetjenia, maar ja dan noem je ook iets zeg, deze volkeren hebben zelf nooit democratie gekend.

Israel en Irak.
Nu jij weer zeikerd!

Yahud Seculaere
04-11-04, 22:26
Geplaatst door taouanza
westerse cultuur zoals die van Bush en Sharon?

If they want a shoot out, they can get a shoot out (chief).

taouanza
04-11-04, 22:27
Geplaatst door Joepie
Marokkaanse gemeenschap hoeft van mij geen daad te stellen, daarintegen vind ik het wel fijn dat ongeveer elke marokkaanse organisatie zijn afschuw uitspreekt.

Wel vind ik dat vanuit de islam"hoek" wat meer gedaan mag worden dit te verafschuwen aangezien het er echt op lijkt dat dit een daad is met een gelovig motief. De islam moet zich van mij zich uitspreken tegen zo'n radicale denkbeelden. Dus imams e.d. laat van uw horen!

Ik verafschuw jouw hypocrisie mag dat ook.
Je spreekt je zelf erg tegen

Joepie
04-11-04, 22:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waar mensen zich tegen uitspreken is hun zaak zolang het maar positief is. Maar de eerste de beste sukkel die dat van mij vraagt kan de pot op. Ik weiger dergelijke beledigingen te accepteren.

vind ik ook, je hoeft je als individu niet te verantwoorden voor zoiets, omdat dat ervan losstaat vind ik.

Joepie
04-11-04, 22:29
Geplaatst door taouanza
Ik verafschuw jouw hypocrisie mag dat ook.
Je spreekt je zelf erg tegen

Jij mag alles, maar ik zou wel eens jouw redenatie willen weten ipv. jouw "veroordelende mening".

Joepie
04-11-04, 22:31
Geplaatst door taouanza
westerse cultuur zoals die van Bush en Sharon?

ik heb het even over nederland... die 2 heb ik het ook niet op hoor.
Westerse cultuur is meer dan alleen buitlandse politiek.

Zwarte Schaap
04-11-04, 22:31
Geplaatst door Joepie
Bepaalde radicale denkbeelden (gezien vanuit westerse cultuur) omdat die soms verworven KUNNEN zijn in een "oorspronkelijke" cultuur dienen gereflecteerd te worden naar de westerse cultuur om te kijken of een bep. denkbeeld wel dan niet past in m.b.t. "integratie" in de westerse cultuur. Aangezien in sommige culturen kerk en staat niet gescheiden is kan geloof hierin een rol spelen.
Radicale denkbeelden voortvloeiend uit deze geloofscultuur zijn daar vaak de oorzaak van integratieproblematiek.

Daar moeten we echt allen es wat aan gaan doen, ook al bevalt een bep. groep dat niet.... de gastheer heeft het nl. naar mijn mening nog altijd voor het zeggen. Zo werkt het nl. ook andersom.

De Nederlandse cultuur is nooit en te nimmer gevrijwaard van radicale elementen. Daar hoeft helemaal geen geloof een rol in te spelen.

Het erbij slepen van secularisme is totaal misplaatst en speelt geen rol in deze discussie. En dat de gastheer wat te zeggen heeft kun je mischien ophangen aan een bibberende asielzoeker en niet bij iemand zoals ik en vele anderen hier. Nederland is evenveel van hun als van jou. Hun cultuur is evenveel de Nederlandse cultuur als jou subcultuur.

Proselyte
04-11-04, 22:33
Geplaatst door taouanza
Israel en Irak.
Nu jij weer zeikerd!


dat zijn oorlogssituaties waar per ongeluk onschuldige burgers vallen, in Irak meer nog door aanslagen van moslims op moslims.

nogsteeds zie ik geen doelbewuste aanslagen in civiele bussen in Ramallah of Jenin door Israeliers !

Joepie
04-11-04, 22:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
De Nederlandse cultuur is nooit en te nimmer gevrijwaard van radicale elementen. Daar hoeft helemaal geen geloof een rol in te spelen.

Het erbij slepen van secularisme is totaal misplaatst en speelt geen rol in deze discussie. En dat de gastheer wat te zeggen heeft kun je mischien ophangen aan een bibberende asielzoeker en niet bij iemand zoals ik en vele anderen hier. Nederland is evenveel van hun als van jou. Hun cultuur is evenveel de Nederlandse cultuur als jou subcultuur.

begrijp aub: ik praat even in relatie tot de moord Theo van Gogh

Al Sawt
05-11-04, 00:15
Geplaatst door Proselyte
dat zijn oorlogssituaties waar per ongeluk onschuldige burgers vallen, in Irak meer nog door aanslagen van moslims op moslims.

nogsteeds zie ik geen doelbewuste aanslagen in civiele bussen in Ramallah of Jenin door Israeliers ! Je ziet alleen liquidaties waar tientallen Palestijnse burgers omkomen.

Al Sawt
05-11-04, 00:19
Geplaatst door Yahud Seculaere
hoezo surrogaat ? Een cultuur die pas 50 jr. oud is, kan ik niet bepaald autethiek noemen.

Proselyte
05-11-04, 07:16
Geplaatst door Al Sawt
Een cultuur die pas 50 jr. oud is, kan ik niet bepaald autethiek noemen.

4000 jaar authentiek, 2000 jaar verspreid over de wereld, zoals voorspeld in het OT en de zevende dag weer helemaal terug voor altijd !

Yad Vashem.

dicksr
05-11-04, 08:59
Geplaatst door marlboromaster
We weten het allemaal,
Theo van Gogh is gisterochtend letterlijk afgeslacht.
Vinden jullie als Marokkaanse gemeenschap niet dat het tijd wordt om een daad te stellen ?

Ik denk dat er een hoop bereikt kan worden als een grote groep Marokkanen, nu eens geheel vanuit eigen intitiatief, de straat of dam op gaan om te roepen dat ze dit niet willen. DAN! laat je aan mij en vele andere Nederlanders zien dat jullie grotendeels ter goeder trouw zijn. Geloof mij, het huidige "zoenoffer" waar de linkse media en politiek
jullie nu in meesleept wekt bij de gemiddelde Nederlander alleen nog maar meer woede op omdat een blinde nog kan zien dat het niet vanuit jullie gemeenschap zelf komt.

Laat het niet verder escaleren en stel als gemeenschap een daad!

We weten het allemaal,
PIM FORTUYN is ONLANGS letterlijk afgeslacht.
Vinden jullie als Nederlandse gemeenschap niet dat het tijd wordt om een daad te stellen ?

Ik denk dat er een hoop bereikt kan worden als een grote groep NEDERLANDERS, nu eens geheel vanuit eigen intitiatief, de straat of dam op gaan om te roepen dat ze dit niet willen. DAN! laat je aan mij en vele andere mAROKKANEN zien dat jullie grotendeels ter goeder trouw zijn. Geloof mij, het huidige "zoenoffer" waar de linkse media en politiek
jullie nu in meesleept wekt bij de gemiddelde mAROKKAAN alleen nog maar meer woede op omdat een blinde nog kan zien dat het niet vanuit jullie gemeenschap zelf komt.

Laat het niet verder escaleren en stel als gemeenschap een daad!

Proselyte
05-11-04, 10:43
Geplaatst door Al Sawt
Je ziet alleen liquidaties waar tientallen Palestijnse burgers omkomen.

Palestijnse 'burgers' met Kalashnikovs zeker !

@rie
05-11-04, 11:57
Niet alleen de Marokkaanse gemeenschap, maar de hele Islamitische gemeenschap moet een daad stellen voor eigen bestwil. De wereld en ook Nederland dus, wordt overspoeld met beelden van terroristische acties, gepleegd uit de naam van de Profeet of de Islam enz. In Nederland zijn ook beelden op de netvliezen van nederlanders gegriefd, van juichende moslims vlak na de aanslagen in de VS en het vertrappen van bloemstukken bij de herdenking van joodse slachtoffers van WOII. Nu dit weer....IK neem het niet alle moslims kwalijk, ik WEET dat het overgrote deel NIETS met deze figuren van doen wil hebben. MAAR ik weet ook dat een groot deel van de Nederlanders niet over een relativeringsvermogen beschikt als waarover ik dat doe. DAAROM moeten ALLE moslims zich juist nu duidelijk uitspreken tegen dit soort praktijken om juist hun eigen geloofwaardigheid te behouden/terug te winnen. Iedereen kan toch begrijpen dat als je alleen slecht hoort en ziet over een makkelijk te herkennen bevolkingsgroep je ook negatief over deze mensen gaat denken......Het aloude princiepe:...DE GOEDEN MOETEN ONDER DE KWADEN LIJDEN....De enigen die het tij kunnen keren zijn de moslims zelf, door zichzelf van de goede kant en aan onze zijde tegen het terrorisme te laten zien, ZO bewijs je het TEGENDEEL. En ik geloof erin, maar dat is niet terzake........

Proselyte
05-11-04, 13:28
Wie zwijgt stemt toe !