PDA

Bekijk Volledige Versie : Was het Theo van Gogh wel om de Moslims te doen?



kaaskop
03-11-04, 21:23
Meer en meer duiken hier maar postst op waarin Theo van Gogh als een snoeiharde Moslimslachter wordt afgeschilderd met het zaaien van haat als enige motief terwijl ik me afvraag hoe terecht dat verwijt nou werkelijk is.


Ten eerste zijn zeker niet alleen de Moslims in de rijke polemische carriere van Theo van Gogh aan bod gekomen maar zijn Joden, Katholieken, linkse intellectuelen en politiek-correctelingen ook aan bod geweest.

Ten tweede had Theo van Gogh het vooral gemunt op het radicale deel van de gemeenschap. Iets waar je natuurlijk nooit een gemeenschapsbrede haatcampagne van kan fabriceren. Bovendien vragen godsdienstwaanzinnigen om een grondige aanpak omdat ze zich zelden storen aan subtiele methoden. Wellicht dus voelen veel meer Moslims dan nodig is zich aangesproken.

Ten derde was het bij Theo van Gogh ook wel provoceren om het provoceren en hoe harder je dan hapt des te leuker het wordt.

Graag reacties....

Mill
03-11-04, 21:27
Geplaatst door kaaskop
Ten derde was het bij Theo van Gogh ook wel provoceren om het provoceren en hoe harder je dan hapt des te leuker het wordt.

Dat vind ik nog het moeilijkst te begrijpen. Hoe kun je nou serieus en langer dan een uur gekwetst of beledigd zijn om iets wat iemand die je niet persoonlijk kent opschrijft? Slappe hap.

Qwertyno
03-11-04, 21:31
Geplaatst door kaaskop
Meer en meer duiken hier maar postst op waarin Theo van Gogh als een snoeiharde Moslimslachter wordt afgeschilderd met het zaaien van haat als enige motief terwijl ik me afvraag hoe terecht dat verwijt nou werkelijk is.


Ten eerste zijn zeker niet alleen de Moslims in de rijke polemische carriere van Theo van Gogh aan bod gekomen maar zijn Joden, Katholieken, linkse intellectuelen en politiek-correctelingen ook aan bod geweest.

Ten tweede had Theo van Gogh het vooral gemunt op het radicale deel van de gemeenschap. Iets waar je natuurlijk nooit een gemeenschapsbrede haatcampagne van kan fabriceren. Bovendien vragen godsdienstwaanzinnigen om een grondige aanpak omdat ze zich zelden storen aan subtiele methoden. Wellicht dus voelen veel meer Moslims dan nodig is zich aangesproken.

Ten derde was het bij Theo van Gogh ook wel provoceren om het provoceren en hoe harder je dan hapt des te leuker het wordt.

Graag reacties....


Als je de mensen vraagt of ze Theo kennen en ze ook vraagt welke uitspraken ze van hem kennen, komen de meeste mensen met de uitspraken die gericht waren tegen de islam.

Zegt in mijn ogen dus genoeg. Mijn eigen ervaring..

Tijn
03-11-04, 21:46
Gisteren kwam ook ff kort voorbij dat hij z`n Marokkaanse buurvrouw (als ik me niet vergis) financieel had geholpen zodat ze niet hier in Nederland op een wachtlijst kwam te staan, maar meteen in een Duits ziekenhuis geholpen kon worden.....

kaaskop
03-11-04, 21:49
Geplaatst door Qwertyno
Als je de mensen vraagt of ze Theo kennen en ze ook vraagt welke uitspraken ze van hem kennen, komen de meeste mensen met de uitspraken die gericht waren tegen de islam.

Zegt in mijn ogen dus genoeg. Mijn eigen ervaring..

Maar is dat nou het gevolg van een specifieke haatcampagne of het gevolg van punt 3?

kaaskop
03-11-04, 21:52
Geplaatst door Tijn
Gisteren kwam ook ff kort voorbij dat hij z`n Marokkaanse buurvrouw (als ik me niet vergis) financieel had geholpen zodat ze niet hier in Nederland op een wachtlijst kwam te staan, maar meteen in een Duits ziekenhuis geholpen kon worden.....

Yep, zelfs een aantal van zijn grootste publieke Moslim opponenten (Elatik, Benzakour) was toch opvallend mild in hun bewoordingen vergeleken met de reacties hier op het forum. Ik denk dat het dus in ieder geval erg meevalt met de haatzaaierij die TvG wordt toegedicht.

Qwertyno
03-11-04, 22:08
Geplaatst door kaaskop
Maar is dat nou het gevolg van een specifieke haatcampagne of het gevolg van punt 3?


Haatcampagne door wie? media tegen Theo. Ik denk het niet. Misschien eerder andersom.

De reden waarom alleen Theo's uitspraken over de islam blijven hangen bij de mensenmassa heeft denk ik te maken met het klimaat, met de mode. Voor uitspraken over het christendom haalt ie het nieuws niet meer. is gewoon niet hot genoeg.

En volgens hirsi ali zou theo vermoord zijn door zijn film submission.

kaaskop
03-11-04, 22:15
Geplaatst door Qwertyno
Haatcampagne door wie? media tegen Theo. Ik denk het niet. Misschien eerder andersom.

Dat bedoel ik ook, nogal wat prikkers hier verkondigen een boodschap als: Vanwege de haatzaaierij van Theo van Gogh is het logisch dat er een vergelding heeft plaatsgevonden.



De reden waarom alleen Theo's uitspraken over de islam blijven hangen bij de mensenmassa heeft denk ik te maken met het klimaat, met de mode. Voor uitspraken over het christendom haalt ie het nieuws niet meer. is gewoon niet hot genoeg.

OK maar dan nog blijft voor mij de vraag hoe juist is het nou te beweren dat Theo van Gogh een specifieke Moslimhaatcampagne heeft gevoerd? Ik denk van niet.

taouanza
03-11-04, 22:19
Geplaatst door kaaskop
Dat bedoel ik ook, nogal wat prikkers hier verkondigen een boodschap als: Vanwege de haatzaaierij van Theo van Gogh is het logisch dat er een vergelding heeft plaatsgevonden.



OK maar dan nog blijft voor mij de vraag hoe juist is het nou te beweren dat Theo van Gogh een specifieke Moslimhaatcampagne heeft gevoerd? Ik denk van niet.

En ik vind dat nogal wat prikkers hier zeiken.
Hoe komt dat?

kaaskop
03-11-04, 22:24
Geplaatst door taouanza
En ik vind dat nogal wat prikkers hier zeiken.
Hoe komt dat?

Hoe jij je mening vormt is me een totaal mysterie dus hierop moet ik het antwoord schuldig blijven....anyways :rolleyes:

taouanza
03-11-04, 22:26
Geplaatst door kaaskop
Hoe jij je mening vormt is me een totaal mysterie dus hierop moet ik het antwoord schuldig blijven....anyways :rolleyes:

Dus je hebt niks te melden. Suprise suprise:rolleyes:

RinC
03-11-04, 22:27
Theo van Gogh was misschien een messias voor Nederlands Nederland.

Marsipulami
03-11-04, 22:32
Van Gogh was gewoon een produkt van de Nederlandse cultuur, respectloos, brutaal, megalomaan en arrogant hun eigen domheid en vooroordelen etaleren. Vervolgens gaan janken als anderen minder bewondering voor hen hebben als ze voor zichzelf hebben.

kaaskop
03-11-04, 22:33
Geplaatst door taouanza
Dus je hebt niks te melden. Suprise suprise:rolleyes:

Maar toch wel reageren he? driedubbele :rolleyes:

taouanza
03-11-04, 22:35
Geplaatst door kaaskop
Maar toch wel reageren he? driedubbele :rolleyes:

You do something to me :wohaa:

kaaskop
03-11-04, 22:40
Geplaatst door taouanza
You do something to me :wohaa:

Ik weet het, ik weet het :handbang:

Qwertyno
03-11-04, 22:41
Geplaatst door kaaskop
Dat bedoel ik ook, nogal wat prikkers hier verkondigen een boodschap als: Vanwege de haatzaaierij van Theo van Gogh is het logisch dat er een vergelding heeft plaatsgevonden.

OK maar dan nog blijft voor mij de vraag hoe juist is het nou te beweren dat Theo van Gogh een specifieke Moslimhaatcampagne heeft gevoerd? Ik denk van niet.


Theo is in mijn ogen een onderdeel van de actie tegen de islam.
De laatste jaren is dat wel zeker het geval. Fortyun zei eens letterlijk: we moeten een oorlog tegen de islam voeren. Wilders zegt nu hetzelfde. Letterlijk. Dit zijn gewoon de verkeerde woorden.

"we moeten een oorlog voeren tegen het christendom" klinkt toch niet gezond? We moeten een oorlog voeren tegen de atheisten. We moeten een oorlog voeren tegen de joden. Klinkt allemaal niet gezond.
Maar precies hetzelfde wordt wel gezegd over de moslims/islam.

De dood van theo is niet logisch. in een andere topic heb ik het volgende gezegd;

""Als je elke keer wanneer je door de stad loopt elke chinees die je ziet een schoudertje geeft. Krijg je zeker reacties. 100%.

De een denkt wat een gek, kijk uit waar je loopt.
De ander denkt helemaal niets, merkt het niet eens en was bezig met zijn eigen gedachten.
Weer de ander zegt hej klootzak uitkijken jij.
Een ander weer geeft een stevige schouder terug.
Weer een ander ziet het gevaar al aankomen en ontwijkt em (emigreert ).

Maar hoe langer je doorgaat met elke chinees die je ziet een schoudertje te geven hoe groter de kans wordt dat je die ene gek tegenkomt. En ja er is maar 1 gek nodig die als reactie geeft:
Shaka hi ja pohh. En daar lig je dan. Nek gebroken. Door kunfu gek nummer 1.

Zo is dat dus ook met Theo gegaan. Keer op keer wanneer hij de microfoon of pen en papier kreeg en gelegenheid zag om zich over de moslims of islam uit te spreken deed hij dat. En iedereen is het met mij eens dat hij dat deed op een manier die lijkt op het schoudertje geven. Het mag wel in Nederland een schoudertje geven. even die slapende winkeliers wakker maken. maar weet dat je maar 1 gek nodig hebt, die jou meer dan een schoudertje terug geeft op het moment dat je hem aanraakt.

Gekke lopen er overal. De sleutel is maak de gekken niet gekker maar zoek ze op en genees ze.

Gekken genezen het best in een goede omgeving. Leven de gekken in een omgeving waarin iedereen elkaar een schoudertje geeft worden de gekken alleen maar gekker.""

kaaskop
03-11-04, 22:55
Geplaatst door Qwertyno
Theo is in mijn ogen een onderdeel van de actie tegen de islam.

DE actie tegen de Islam?????

dat is een heel diffuse noemer.

Als ik vind dat er door Moslims te weinig wordt opgetreden tegen de rukkers die de Islam misbruiken om allerlei rottigheid uit naam van uit te oefenen is dat een boodschap met een op zichzelf voor Moslims vrij negatieve boodschap. Maar is zo'n mening onderdeel van 'de actie tegen de Islam'?




De laatste jaren is dat wel zeker het geval. Fortyun zei eens letterlijk: we moeten een oorlog tegen de islam voeren. Wilders zegt nu hetzelfde. Letterlijk. Dit zijn gewoon de verkeerde woorden.

OK onhandig geformuleerd dat zeker maar dan worden toch met name de uitwassen van de Islam bedoeld. Evengoed is een figuur als Bin Laden ook niet vies van een flinke partij oorlogsrethoriek.




"we moeten een oorlog voeren tegen het christendom" klinkt toch niet gezond? We moeten een oorlog voeren tegen de atheisten. We moeten een oorlog voeren tegen de joden. Klinkt allemaal niet gezond.
Maar precies hetzelfde wordt wel gezegd over de moslims/islam.

Oorlog tegen uitwassen, dat is het greater idea IMHO.



De dood van theo is niet logisch. in een andere topic heb ik het volgende gezegd;

""Als je elke keer wanneer je door de stad loopt elke chinees die je ziet een schoudertje geeft. Krijg je zeker reacties. 100%.

De een denkt wat een gek, kijk uit waar je loopt.
De ander denkt helemaal niets, merkt het niet eens en was bezig met zijn eigen gedachten.
Weer de ander zegt hej klootzak uitkijken jij.
Een ander weer geeft een stevige schouder terug.
Weer een ander ziet het gevaar al aankomen en ontwijkt em (emigreert ).

Maar hoe langer je doorgaat met elke chinees die je ziet een schoudertje te geven hoe groter de kans wordt dat je die ene gek tegenkomt. En ja er is maar 1 gek nodig die als reactie geeft:
Shaka hi ja pohh. En daar lig je dan. Nek gebroken. Door kunfu gek nummer 1.

Zo is dat dus ook met Theo gegaan. Keer op keer wanneer hij de microfoon of pen en papier kreeg en gelegenheid zag om zich over de moslims of islam uit te spreken deed hij dat. En iedereen is het met mij eens dat hij dat deed op een manier die lijkt op het schoudertje geven. Het mag wel in Nederland een schoudertje geven. even die slapende winkeliers wakker maken. maar weet dat je maar 1 gek nodig hebt, die jou meer dan een schoudertje terug geeft op het moment dat je hem aanraakt.

Gekke lopen er overal. De sleutel is maak de gekken niet gekker maar zoek ze op en genees ze.

Gekken genezen het best in een goede omgeving. Leven de gekken in een omgeving waarin iedereen elkaar een schoudertje geeft worden de gekken alleen maar gekker.""

Ja hmmm ik volg je redenering wel maar hij gaat niet helemaal op. Ik vind dat er om die ene gek een groepje heen hangt die heeft lopen ophitsen: "Kijk hee die gozer daar is een racist, die geeft expres iedere Chinees een schouder, hij beledigt de Chinezen, die gozer moet dood etc" Terwijl je eigenlijk gewoon een lompe donder bent die iedereen als het zo uitkomt een schouder geeft, wellicht dan de Chinezen de laatste tijd wat vaker omdat de Suri's niet echt meer reageeerden.

Qwertyno
03-11-04, 23:08
Geplaatst door kaaskop
DE actie tegen de Islam?????

dat is een heel diffuse noemer.

Als ik vind dat er door Moslims te weinig wordt opgetreden tegen de rukkers die de Islam misbruiken om allerlei rottigheid uit naam van uit te oefenen is dat een boodschap met een op zichzelf voor Moslims vrij negatieve boodschap. Maar is zo'n mening onderdeel van 'de actie tegen de Islam'?

OK onhandig geformuleerd dat zeker maar dan worden toch met name de uitwassen van de Islam bedoeld. Evengoed is een figuur als Bin Laden ook niet vies van een flinke partij oorlogsrethoriek.

Oorlog tegen uitwassen, dat is het greater idea IMHO.

Jij kan het nu wel nuanceren. Maar als iemand letterlijk zegt:
"Oorlog tegen de islam moet gevoerd worden."
"moslims moeten niet meer toegelaten worden in Nederland"
"moslims zijn geitenneukers"
"mohamed was een pedofiel die graag meisjes in de woestijn neukte"
"De islam is een fascistische ideologie"

Sorry hoor, dan zie ik die nuance niet meer terug.
Dit wordt dan gezegd door politici en bekende mensen.

Dat dit soort woorden gezegd kunnen worden kenmerkt het harde klimaat waarin we leven.



Ja hmmm ik volg je redenering wel maar hij gaat niet helemaal op. Ik vind dat er om die ene gek een groepje heen hangt die heeft lopen ophitsen: "Kijk hee die gozer daar is een racist, die geeft expres iedere Chinees een schouder, hij beledigt de Chinezen, die gozer moet dood etc" Terwijl je eigenlijk gewoon een lompe donder bent die iedereen als het zo uitkomt een schouder geeft, wellicht dan de Chinezen de laatste tijd wat vaker omdat de Suri's niet echt meer reageeerden.

Kaaskop, Alles wat theo gedaan en gezegd heeft deed hij express.
Hem nu als een lompe donder afschilderen ben ik helemaal niet mee eens. Theo was een zeer intelligente man.

P.s. natuurlijk gaan de chinezen die van theo een schouder hebben gekregen hierover met elkaar in gesprek. Dit doet ieder dan op zijn eigen manier.

kaaskop
03-11-04, 23:24
Geplaatst door Qwertyno
Jij kan het nu wel nuanceren. Maar als iemand letterlijk zegt:
"Oorlog tegen de islam moet gevoerd worden."
"moslims moeten niet meer toegelaten worden in Nederland"
"moslims zijn geitenneukers"
"mohamed was een pedofiel die graag meisjes in de woestijn neukte"
"De islam is een fascistische ideologie"

Nou kijk daar heb je het al:

AHA heeft gezegd: Naar de huidige maatstaven is de profeet een perverse man omdat ie met een 9 jarige gemeenschap heeft gehad. Nou is het inderdaad zo dat we tegenwoordig zoiets als pervers beschouwen. Zo'n constatering is dan wel pijnlijk maar feitelijk niet onjuist. Maar zie in je eigen woorden hoe het een eigen leven is gaan leiden. Maar goed je kan ook gewoon dit soort gekrakeel naast je neer leggen omdat van Gogh niet beter weet.



Sorry hoor, dan zie ik die nuance niet meer terug.
Dit wordt dan gezegd door politici en bekende mensen.

Ja maar dicht ze niet meer toe dan wat er echt nodig is.



Dat dit soort woorden gezegd kunnen worden kenmerkt het harde klimaat waarin we leven.

Maar ik geloof echt niet dat dat alleen Moslims treft.






Kaaskop, Alles wat theo gedaan en gezegd heeft deed hij express.
Hem nu als een lompe donder afschilderen ben ik helemaal niet mee eens. Theo was een zeer intelligente man.

Maar met een totaal gebrek voor wat betreft het overzien van de consequenties van zijn woorden. Leon de Winter en Hugo Brand Corstius zijn werkelijk genadeloos door hem onder handen genomen, veel persoonlijker ook dan een algemenere aanval op een bevolkingsgroep.



P.s. natuurlijk gaan de chinezen die van theo een schouder hebben gekregen hierover met elkaar in gesprek. Dit doet ieder dan op zijn eigen manier.

Maar zijn we het erover eens dat er niemand in de omgeving van Mohammed B, ook maar iets heeft ondernomen om een gruweldaad te voorkomen? Eerder het tegenovergestelde he, dat is ook pure misdaad.

taouanza
03-11-04, 23:31
Geplaatst door kaaskop
Nou kijk daar heb je het al:

AHA heeft gezegd: Naar de huidige maatstaven is de profeet een perverse man omdat ie met een 9 jarige gemeenschap heeft gehad. Nou is het inderdaad zo dat we tegenwoordig zoiets als pervers beschouwen. Zo'n constatering is dan wel pijnlijk maar feitelijk niet onjuist. Maar zie in je eigen woorden hoe het een eigen leven is gaan leiden. Maar goed je kan ook gewoon dit soort gekrakeel naast je neer leggen omdat van Gogh niet beter weet.



Ja maar dicht ze niet meer toe dan wat er echt nodig is.



Maar ik geloof echt niet dat dat alleen Moslims treft.






Maar met een totaal gebrek voor wat betreft het overzien van de consequenties van zijn woorden. Leon de Winter en Hugo Brand Corstius zijn werkelijk genadeloos door hem onder handen genomen, veel persoonlijker ook dan een algemenere aanval op een bevolkingsgroep.



Maar zijn we het erover eens dat er niemand in de omgeving van Mohammed B, ook maar iets heeft ondernomen om een gruweldaad te voorkomen? Eerder het tegenovergestelde he, dat is ook pure misdaad.

Wat zijn dat nou voor flutvoorbeelden?
Bedoelen ze dat nou met antisemitisme zijn ruzie met Leon de Winter?Niet te geloven.
Ik zal het je ff uitlegge.
Als ik zeg dat je een zeikerd bent dan ben jij een zeikerd.
Als ik zeg dat alle Nederlanders zeikerds zijn dan discrimineer ik.
En dat maakt het juist erger.

En waar was jij toen die soldaat een Turk omver reed?
Waar was jij toen die 'debiel' op een meningte inreed?
Wat heb jij allemaal gedaan om het te voorkomen?

Qwertyno
03-11-04, 23:40
Geplaatst door kaaskop
Nou kijk daar heb je het al:

AHA heeft gezegd: Naar de huidige maatstaven is de profeet een perverse man omdat ie met een 9 jarige gemeenschap heeft gehad. Nou is het inderdaad zo dat we tegenwoordig zoiets als pervers beschouwen. Zo'n constatering is dan wel pijnlijk maar feitelijk niet onjuist. Maar zie in je eigen woorden hoe het een eigen leven is gaan leiden. Maar goed je kan ook gewoon dit soort gekrakeel naast je neer leggen omdat van Gogh niet beter weet.

nee, het is zeker geen eigen leven gaan leiden. Ik heb niet gezegd dat dat AHA's woorden zijn. Dat maak jij ervan.
Theo heeft duidelijk in een column gezegd dat mohamed een verkrachter en een vieze oom is en vaker gezegd dat mohamed een pedo was. Dat AHA dat als politicica op een zogenaamd diplomatieke manier zegt is niet belangrijk. Het zegt hetzelfde.


Ja maar dicht ze niet meer toe dan wat er echt nodig is.
Ik persoonlijk citeer alleen maar. verder doe ik er niets mee. Zoals ik al heb gezegd. Ieder vat het op zijn eigen manier op. En tenslotte ben jij degene die dit soort beledigingen begetaliseerd of verdraait.

Over theo's uitspraken over andere godsdiensten zie mijn vorige reacties.


Maar zijn we het erover eens dat er niemand in de omgeving van Mohammed B, ook maar iets heeft ondernomen om een gruweldaad te voorkomen? Eerder het tegenovergestelde he, dat is ook pure misdaad.
Nee, zijn we niet over eens. Hoe kan jij nou weten dat er niemand in de omgeving van mohamed B. iets heeft ondernomen om hem tegen te houden. Hoe kan jij dat van iemand anders weten?

kaaskop
03-11-04, 23:47
Geplaatst door taouanza
Wat zijn dat nou voor flutvoorbeelden?
Bedoelen ze dat nou met antisemitisme zijn ruzie met Leon de Winter?Niet te geloven.
Ik zal het je ff uitlegge.
Als ik zeg dat je een zeikerd bent dan ben jij een zeikerd.
Als ik zeg dat alle Nederlanders zeikerds zijn dan discrimineer ik.
En dat maakt het juist erger.

Meisje je bent constant zo eager een puntje te scoren dat je steeds verder wegzakt in je eigen verbale moeras. Je haalt nou echt van alles door elkaar. Nogmaals van Gogh had het vooral op relifundi's gemunt en ONDER ANDERE in de ruzie met de Winter heeft TvG zich anti-semitisch uitgelaten. Maar ik bedoel vooral dat Theo van Gogh individueel nog veel kwetsender op de man heeft gespeeld dan het clubje Moslims dat ook zijn warme belangstelling had. Tsjeezzz zo moelijk is het toch niet?



En waar was jij toen die soldaat een Turk omver reed?
Waar was jij toen die 'debiel' op een meningte inreed?
Wat heb jij allemaal gedaan om het te voorkomen?

Joh hou je rustig. Ik heb hier nog geen één keer de totale gemeenschap verantwoordelijk gestelt voor wat er is gebeurd en de vent die in den Haag is gaan brommeren ken ik verder niet. Je huilerige toontje is gewoon misplaatst.

Cub
04-11-04, 00:09
Theo was een provocateur pur sang. Hij viel graag allerlei godsdiensten aan, ook het christendom en jodendom. Hij had een hekel aan godsdiensten en dogma's, maar niet aan de individuele mensen erachter, de joden, moslims, christenen.

Wie de serie Najib & Julia heeft gezien of de film Cool, weet dat hij zich juist inleefde in jonge Marokkanen, en hoe ze vaak worden gezien als potentiele dieven in kledingzaken etc. De rol van Najib als Romeo die opbokst tegen de vooroordelen is mooi. Die serie is prachtig gedaan.

Dat is juist het wrange van de moord.

kaaskop
04-11-04, 00:18
Geplaatst door Cub
Theo was een provocateur pur sang. Hij viel graag allerlei godsdiensten aan, ook het christendom en jodendom. Hij had een hekel aan godsdiensten en dogma's, maar niet aan de individuele mensen erachter, de joden, moslims, christenen.

Wie de serie Najib & Julia heeft gezien of de film Cool, weet dat hij zich juist inleefde in jonge Marokkanen, en hoe ze vaak worden gezien als potentiele dieven in kledingzaken etc. De rol van Najib als Romeo die opbokst tegen de vooroordelen is mooi. Die serie is prachtig gedaan.

Dat is juist het wrange van de moord.

En dat is ook de reden waarom ik me zo erger aan dat soms tergend domme geronk hier op het forum.

Spoetnik
04-11-04, 09:55
Geplaatst door RinCoonie
Theo van Gogh was misschien een messias voor Nederlands Nederland.

Hey, hey!

Dat was Pim. Over 2000 jaar hebben we allemaal een kale man aan een kruis hangen boven de openhaard. En lezen we allemaal het heilige boek, de puinhopen van paars.

taouanza
04-11-04, 11:06
Geplaatst door kaaskop
En dat is ook de reden waarom ik me zo erger aan dat soms tergend domme geronk hier op het forum.

Ja hoor hij maakte een film over hoe dom Marokkaantjes zijn om ze zich te laten belazeren door C&Areclame van een GTSTlullo.

~Panthera~
04-11-04, 11:10
Geplaatst door Spoetnik
Hey, hey!

Dat was Pim. Over 2000 jaar hebben we allemaal een kale man aan een kruis hangen boven de openhaard. En lezen we allemaal het heilige boek, de puinhopen van paars.
---------------

over m'n lijk. :D

kaaskop
04-11-04, 20:58
Geplaatst door taouanza
Ja hoor hij maakte een film over hoe dom Marokkaantjes zijn om ze zich te laten belazeren door C&Areclame van een GTSTlullo.

Jij ziet in alles wel een racist als je het zo uitkomt, maar goed dat je je aangesproken voelt.

taouanza
04-11-04, 21:05
Geplaatst door kaaskop
Jij ziet in alles wel een racist als je het zo uitkomt, maar goed dat je je aangesproken voelt.

Dat zou je graag willen dat ik hem als een racist zie.
Ik zie hem gewoon als een idioot met gebrek aandacht.

Hoezo moet ik me aangesproken voelen.
Ik heb gewoon goede smaak qua films en boeken.
Maar dat kan je je natuurlijk niet voorstellen.

kaaskop
04-11-04, 21:21
Geplaatst door taouanza
Dat zou je graag willen dat ik hem als een racist zie.
Ik zie hem gewoon als een idioot met gebrek aandacht.

Leugenaar

Geplaatst door taouanza
Naar de rechter stappen kost geld. Met haat tegen moslims verdien je geld.
Maar ik denk dat de moslimgemeenschap ipv van zich maar te lopen verontschuldigen beter geld kan inzamelen om wel naar de rechter te kunnen stappen en gezeik te voorkomen.
Alhoewel men dan ook niet blij is want discriminatie is tegenwoordig ook vrijheid van meningsuiting dus daar zal men ook wel iets op verzinnen.

Ik ben deze hypocritie gewoon zat kotsmisselijk word ik ervan.Tfoe!





Hoezo moet ik me aangesproken voelen.
Ik heb gewoon goede smaak qua films en boeken.
Maar dat kan je je natuurlijk niet voorstellen.

Ik geloof inderdaad niet in sprookjes.

oraetlabora
04-11-04, 21:33
zullen allah en god nu ook elke dag met elkaar zitten te bekvechten.....maarja alleen allah bestaat volgens de moslim en de koran!!
zover zijn ze nog niet met de koran in de hand....om iedereen die in god gelooft te verbannen...

taouanza
04-11-04, 22:30
Geplaatst door kaaskop
Leugenaar





Ik geloof inderdaad niet in sprookjes.

Wat probeer je nou te zeggen?

Siah
05-11-04, 00:35
Geplaatst door kaaskop
Meer en meer duiken hier maar postst op waarin Theo van Gogh als een snoeiharde Moslimslachter wordt afgeschilderd met het zaaien van haat als enige motief terwijl ik me afvraag hoe terecht dat verwijt nou werkelijk is.


ik vond hem zelf juist cool in zijn gedrag(tenzij ik door de media belazerd ben); :D
alleen hij wist vaak niet wat ie deed; en dat werd hem ineens fataal.
(aangezien wij allemaal nu in een absurde tijdperk op deze aardebol le/ven) :maf2:

hij was geen denker! (zeer belangrijk voor een cineast tegenwoordig)
hij was eerder een conservatieve assemblaar;
met weinig historische kennis-en-inzicht;
hij ging ge-woon in wilde weg om zich heen schoppen; :hardlach:
..

Barbia
05-11-04, 00:56
Geplaatst door kaaskop
Jij ziet in alles wel een racist als je het zo uitkomt, maar goed dat je je aangesproken voelt.

Als we ons aangesproken voelden dan waren m allang gepeerd naar ons eigen land....jongen jij begrijpt nog niet wat het doel is van deze mensen hier in dit land.....daar ben jij te kaaskoppig voor...

Ourzazate
05-11-04, 01:11
Geplaatst door kaaskop
Meer en meer duiken hier maar postst op waarin Theo van Gogh als een snoeiharde Moslimslachter wordt afgeschilderd met het zaaien van haat als enige motief terwijl ik me afvraag hoe terecht dat verwijt nou werkelijk is.

Ten eerste zijn zeker niet alleen de Moslims in de rijke polemische carriere van Theo van Gogh aan bod gekomen maar zijn Joden, Katholieken, linkse intellectuelen en politiek-correctelingen ook aan bod geweest.

Ten tweede had Theo van Gogh het vooral gemunt op het radicale deel van de gemeenschap. Iets waar je natuurlijk nooit een gemeenschapsbrede haatcampagne van kan fabriceren. Bovendien vragen godsdienstwaanzinnigen om een grondige aanpak omdat ze zich zelden storen aan subtiele methoden. Wellicht dus voelen veel meer Moslims dan nodig is zich aangesproken.

Ten derde was het bij Theo van Gogh ook wel provoceren om het provoceren en hoe harder je dan hapt des te leuker het wordt.

Graag reacties....

Inderdaad, wijlen Zijne Koninklijke Biervat was enkel en alleen gericht op het zaaien van haat, op polarisatie, op verdeeldheid. Hij was uit op de wij-zij-sfeer in stand houden. Dat is ook het programma van oa Wilders en mw. Klitloos...:).

Kijk die geitenneukende moslims, het enige wat ze doen is als oenen hun naieve hoofden tegen de grond slaan in hun jurken. En nu druk ik mij vrij mild uit...:). Hij noemde onze moeders hoeren en onze vaders pooiers van God/profeet Mohammed. Natuurlijk is de vrijheid van meningsuiting een goed dat hier in Nederland hoog in het vaandel staat in de harten van de burgers, ook in de harten van de moslims. Maar er is ook zoiets als respect en ordentelijkheid. Daar ontbrak het bij Theo aan en dat geldt ook voor mw. Klitloos en Wilders...:).

Je kan als burger van dit land een bepaalde groep niet kleineren, keer op keer pesten, beledigen, leugens over die mensen verspreiden etc en je doodleuk beroepen op de vrijheid van meningsuiting. Bekijk de onderzoeksresultaten maar eens van iemand die in een bepaald tijdsbestek met regelmaat gepest is geweest...:). Uiteraard kan en mag het misbruik van de vrijheid van meningsuiting zoals het geval was bij Theo niet als vrijbrief worden gezien om die misbruiker koud te maken. Zeer zeker niet...:).

In jouw eerste punt haal je aan dat niet alleen de moslims aan bod kwamen bij ZK Biervat. Maar de laatste jaren waren vrijwel alleen de moslims aan bod gekomen. Ook ik bezocht zijn website met regelmaat. Maar dan nog, respect en ordentelijkheid was ver te zoeken...:).

Jouw tweede punt geeft aan dat Theo het had gemunt op het radicale deel van de moslims. Dat is absoluut niet het geval. Hij viel meer dan vaak de profeet aan, hij viel meer dan vaak God aan, hij viel meer dan vaak de Koran aan, hij viel meer dan vaak de Islam aan, hij viel meer dan vaak de moslims in het algemeen aan. Je maakt mij niet wijs dat hij het vnl had gemunt op het radicale gedeelte. En vertel mij eens, wie of wat is het radicale deel? Wat is radicaal of had Theo zijn eigen definitie van radicaal...?

Ook ik heb mij meerdere malen sterk gemaakt bij verschillende ministeries en bij verscheidene politici om de haatcampagnes ingezet door Theo incusief zijn huismormel Ebru de Kikker, mw. Klitloos en waar de laatste jaren ook Wilders bij is gekomen, stop te zetten. Ik ben allerminst een profeet maar ik wist dat dit verkeerd zou aflopen. Nou, ik kreeg nul op het request!

Ik nam Theo niet zo serieus, maar dat doe ik wel tav mw. Klitloos en Wilders die zich voordoen als volksvertegenwoordigers terwijl het meer haat/polarisatie/leugensvertegenwoordigers zijn. Niet lang geleden zei mw. Klitloos nog dat ze met de STRIJD zou doorgaan. Welke strijd vraag ik me af? De jihad? Ik woon al tientallen jaren in Nederland en ik weet niets van een strijd, can someone fill me in...??? En Wilders zei letterlijk; 'ik lust die hoofddoekjes rauw...'

En dat komt uit de monden van politici die wij hebben gekozen en waar wij op moeten rekenen. Dat moeten de politici zijn die (indirect) ons gevoel van veiligheid moeten waarborgen. Dat zijn de volksvertegenwoordigers die moeten zorgen voor eenheid en voor een saamhorigheidsgevoel...:jammer:.