PDA

Bekijk Volledige Versie : Sedert de moord op Van Gogh is mijn respect voor moslims gegroeid



Marsipulami
03-11-04, 23:08
Ik heb wel enorm veel respect voor de Marokkanen in Nederland als ik zie op welke serene en verstandige manier ze in de huidige omstandigheden omgaan met de bakken onzin, regelrechte haat en onterechte beschuldigingen die ze dezer dagen alweer over zich heen krijgen. Er is me nog geen enkel serieus incident of conflict ter ore gekomen tussen moslims en niet-moslims in Nederland in de huidige omstandigheden.

Het doet me een beetje denken aan de situatie waarbij miljoenen Franse moslims zich kritiekloos neerlegden bij het absurde xenofobe Franse hoofddoekverbod aan het begin van het schooljaar. Dat om het leven van twee Franse journalisten, niet-moslims in Irak niet in gevaar te brengen.

Sedert de moord op Van Gogh is mijn respect voor moslims alweer een beetje gegroeid. :duim:

Marsipulami
03-11-04, 23:14
Geplaatst door Marruecos
'Sedert'? :moe:

Huh ?

Cub
03-11-04, 23:22
Geplaatst door Marsipulami
op welke serene en verstandige manier ze in de huidige omstandigheden omgaan met de bakken onzin, regelrechte haat en onterechte beschuldigingen die ze dezer dagen alweer over zich heen krijgen.

Ach gut. De ow zo nare Nederlanders hebben het allemaal gedaan. Alle, maar dan ook alle moslims zijn 100 procent onschuldige slachtoffers.

Kijk es wat een prachtig voorbeeld van sereen en verstandig gedrag van moslims:

Het NRC meldt dat VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali na de moord op Theo van Gogh opnieuw met de dood bedreigd is. Ze ontving per e-mail een dreigement dat was ondertekend met 'Khalid Ibn Walid'. De tekst luidt: ''Hee Hirsi, Blij dat Van Gogh is opgeruimd. Jij bent de volgende.''

Op het adres waar Hirsi Ali vannacht overnachtte is zij ook lastig gevallen. Tussen half vijf en vijf uur vanochtend drukte een Marokkaanse jongen op alle deurbellen in de omgeving. Hij wilde haar spreken. De jongen is door de politie aangehouden en enkele uren later vrijgelaten.

Lief he. Zo wil jij zeker ook behandeld worden? Zulke fijne doodsbedreigingen enzo.

:boos:

Qwertyno
03-11-04, 23:23
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb wel enorm veel respect voor de Marokkanen in Nederland als ik zie op welke serene en verstandige manier ze in de huidige omstandigheden omgaan met de bakken onzin, regelrechte haat en onterechte beschuldigingen die ze dezer dagen alweer over zich heen krijgen. Er is me nog geen enkel serieus incident of conflict ter ore gekomen tussen moslims en niet-moslims in Nederland in de huidige omstandigheden.

Het doet me een beetje denken aan de situatie waarbij miljoenen Franse moslims zich kritiekloos neerlegden bij het absurde xenofobe Franse hoofddoekverbod aan het begin van het schooljaar. Dat om het leven van twee Franse journalisten, niet-moslims in Irak niet in gevaar te brengen.

Sedert de moord op Van Gogh is mijn respect voor moslims alweer een beetje gegroeid. :duim:


Het klinkt misschien een beetje raar. Maar ik geloof dat er zulke incidenten Moeten gebeuren om tot een betere samenleving te komen.
Het versneld zeg maar het proces.
Zou de moord niet plaats hebben gevonden was het gisteren en vandaag dezelfde dag als vorige week. mensen die nog slapen..

mucs
03-11-04, 23:26
Geplaatst door Cub
Het NRC meldt dat VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali na de moord op Theo van Gogh opnieuw met de dood bedreigd is. Ze ontving per e-mail een dreigement dat was ondertekend met 'Khalid Ibn Walid'. De tekst luidt: ''Hee Hirsi, Blij dat Van Gogh is opgeruimd. Jij bent de volgende.''



het komt niet in je op dat het mischien wel autochtone atheisten zyn die dit soort bedreigingen doen om de indruk te wekken dat het om moslims gaat
:fplet:

Max Stirner
03-11-04, 23:29
Geplaatst door mucs
het komt niet in je op dat het mischien wel autochtone atheisten zyn die dit soort bedreigingen doen om de indruk te wekken dat het om moslims gaat
:fplet:

:slapen:

Marsipulami
03-11-04, 23:32
Geplaatst door Cub


Hysterische kuddedieren zoals jij die systematisch elke negativiteit t.a.v. moslims uitvergroten zijn in belangrijke mate verantwoordelijk voor de moord op Van Gogh.

Cub
03-11-04, 23:32
Geplaatst door mucs
het komt niet in je op dat het mischien wel autochtone atheisten zyn die dit soort bedreigingen doen om de indruk te wekken dat het om moslims gaat
:fplet:

Ik wil niets uitsluiten, maar ik denk het niet.

Veel autochtonen zijn ook geen lieverdjes maar zoiets faken om de moslimgroep te demoniseren, lijkt me erg ver gaan en cynisch.

Al Sawt
03-11-04, 23:32
Geplaatst door Cub
Ach gut. De ow zo nare Nederlanders hebben het allemaal gedaan. Alle, maar dan ook alle moslims zijn 100 procent onschuldige slachtoffers.

Kijk es wat een prachtig voorbeeld van sereen en verstandig gedrag van moslims:

Het NRC meldt dat VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali na de moord op Theo van Gogh opnieuw met de dood bedreigd is. Ze ontving per e-mail een dreigement dat was ondertekend met 'Khalid Ibn Walid'. De tekst luidt: ''Hee Hirsi, Blij dat Van Gogh is opgeruimd. Jij bent de volgende.''

Op het adres waar Hirsi Ali vannacht overnachtte is zij ook lastig gevallen. Tussen half vijf en vijf uur vanochtend drukte een Marokkaanse jongen op alle deurbellen in de omgeving. Hij wilde haar spreken. De jongen is door de politie aangehouden en enkele uren later vrijgelaten.

Lief he. Zo wil jij zeker ook behandeld worden? Zulke fijne doodsbedreigingen enzo. En wat wil je hiermee duidelijk maken? Dat de Marokkaanse/Islamitische gemeenschap door haat worden gedreven?

mucs
03-11-04, 23:39
Geplaatst door Cub
Ik wil niets uitsluiten, maar ik denk het niet.

Veel autochtonen zijn ook geen lieverdjes maar zoiets faken om de moslimgroep te demoniseren, lijkt me erg ver gaan en cynisch.

het is niet onbekend dat er joden zyn die brand stichten in hun eigen gebedshuizen om zo de indruk te wekken dat het om haat-acties gaat van moslims.

een email versturen en net te doen alsof het om een moslim gaat is een peuleschil


:watte?: mischien heeft hirshi zelf wel de email verstuurd

Cub
03-11-04, 23:39
Geplaatst door Marsipulami
Hysterische kuddedieren zoals jij die systematisch elke negativiteit t.a.v. moslims uitvergroten zijn in belangrijke mate verantwoordelijk voor de moord op Van Gogh.

Ik vergroot niets uit, ik maak jouw generalisaties belachelijk.

Ik weiger mee te doen aan de haattrend, die jij juist voorstaat, gezien je reacties.

Autochtonen die Afghanen en andere moslims wegpesten zijn ook afgrijselijk. Maar iemand bedreigen met de dood is ook niet mis, zeker vlak na de moord op Van Gogh.

De meerderheid van moslims is echter normaal, draait gewoon goed mee in de maatschappij. Ik ben juist bang voor haatdaden tegen hen. Maar jij woekert haat tegen autochtonen aan, lijkt het.

En een cub is trouwens een Engels woord voor jong, vaak van leeuwen, tijgers en dergelijke, waar ik gek op ben.

Julien
03-11-04, 23:40
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb wel enorm veel respect voor de Marokkanen in Nederland als ik zie op welke serene en verstandige manier ze in de huidige omstandigheden omgaan met de bakken onzin, regelrechte haat en onterechte beschuldigingen die ze dezer dagen alweer over zich heen krijgen. Er is me nog geen enkel serieus incident of conflict ter ore gekomen tussen moslims en niet-moslims in Nederland in de huidige omstandigheden.

Het doet me een beetje denken aan de situatie waarbij miljoenen Franse moslims zich kritiekloos neerlegden bij het absurde xenofobe Franse hoofddoekverbod aan het begin van het schooljaar. Dat om het leven van twee Franse journalisten, niet-moslims in Irak niet in gevaar te brengen.

Sedert de moord op Van Gogh is mijn respect voor moslims alweer een beetje gegroeid. :duim:

ik heb sinds die moord een andere opvatting over geloof gekregen. ik heb gezien hoe achtelijk radicale religie eigenlijk is. ik heb een hekel gekregen aan radicale gelovigen.

het is leuk voor jou dat jij nu beter over marokkanen bent gaan denken, bij mij heeft zo'n moord geen invloed op mijn gedachten over Marokkanen. Ik heb Marokkanen altijd als mijn vrienden gezien, en dat zullen ze ook blijven.

Er is alleen en gigantisch probleem in NL, en dat is het moslimextremisme en ik ben het eens met de politiek/ publieke opinie dat er hard moet worden opgetreden tegen het moslimextremisme.

Je bullshit over het Franse hoofddoekjesverbod laat ik maar wat het is, want je staat nu eenmaal achter een secularisatie of niet (en jij blijkbaar niet..trug naar de middeleeuwen zou ik zeggen..)

taouanza
03-11-04, 23:43
Geplaatst door Julien
ik heb sinds die moord een andere opvatting over geloof gekregen. ik heb gezien hoe achtelijk radicale religie eigenlijk is. ik heb een hekel gekregen aan radicale gelovigen.

het is leuk voor jou dat jij nu beter over marokkanen bent gaan denken, bij mij heeft zo'n moord geen invloed op mijn gedachten over Marokkanen. Ik heb Marokkanen altijd als mijn vrienden gezien, en dat zullen ze ook blijven.

Er is alleen en gigantisch probleem in NL, en dat is het moslimextremisme en ik ben het eens met de politiek/ publieke opinie dat er hard moet worden opgetreden tegen het moslimextremisme.

Je bullshit over het Franse hoofddoekjesverbod laat ik maar wat het is, want je staat nu eenmaal achter een secularisatie of niet (en jij blijkbaar niet..trug naar de middeleeuwen zou ik zeggen..)

Oh vertel eens Julien hoe wou jij hard optreden tegen moslimextremisme en wie mogen dat doen?

Cub
03-11-04, 23:43
Geplaatst door Al Sawt
En wat wil je hiermee duidelijk maken? Dat de Marokkaanse/Islamitische gemeenschap door haat worden gedreven?

Absoluut NIET. Laat ik dat duidelijk stellen.

Ik vond het alleen overdreven hoe de topicstarter het had over 'sereen gedrag' versus haat van Nederlandse zijde, zo kort na de moord op Van Gogh.

mucs
03-11-04, 23:47
Geplaatst door Julien
ik ben het eens met de politiek/ publieke opinie dat er hard moet worden opgetreden tegen het moslimextremisme.



jy bent het er wel mee eens dat de politiek misbruik maakt van de moord op theo door er een terroristische aanslag van te maken zodat die politici hun paranoia waanbeelden over (moslim)terrorisme verder kunnen uitdiepen en er meer polarisatie zal onstaan in onze samenleving.
ik vind haaien als verdonk en van aarten doodeng als ik ze over het dooie lichaam van theo heen hun slag zie slaan.

Julien
03-11-04, 23:49
Geplaatst door taouanza
Oh vertel eens Julien hoe wou jij hard optreden tegen moslimextremisme en wie mogen dat doen?

politie/ justitie

elke bedreiging van welke kant dan ook keihard aanpakken.. ook al is het "onschuldig" op internet.. gewoon vervolgen!

bedreigen doe je gewoonweg niet, hoe erg je je ook gekwetst voelt.

Cub
03-11-04, 23:51
Geplaatst door mucs
het is niet onbekend dat er joden zyn die brand stichten in hun eigen gebedshuizen om zo de indruk te wekken dat het om haat-acties gaat van moslims.

een email versturen en net te doen alsof het om een moslim gaat is een peuleschil


:watte?: mischien heeft hirshi zelf wel de email verstuurd

Met alle respect hoor Mucs, maar dan vind jij dat er sommige Nederlandse niet-moslims paranoia worden? Jij kan er ook wat van....

Laten we het hoofd koel houden.

Marsipulami
03-11-04, 23:59
Geplaatst door Julien
ik heb sinds die moord een andere opvatting over geloof gekregen. ik heb gezien hoe achtelijk radicale religie eigenlijk is. ik heb een hekel gekregen aan radicale gelovigen.

het is leuk voor jou dat jij nu beter over marokkanen bent gaan denken, bij mij heeft zo'n moord geen invloed op mijn gedachten over Marokkanen. Ik heb Marokkanen altijd als mijn vrienden gezien, en dat zullen ze ook blijven.



Ja, ben ik wel mee eens


Er is alleen en gigantisch probleem in NL, en dat is het moslimextremisme en ik ben het eens met de politiek/ publieke opinie dat er hard moet worden opgetreden tegen het moslimextremisme.

Er is geen gigantisch probleem inzake moslimextremisme in Nederland. Auto's zijn veel gevaarlijker dan moslimextremisten. Vergelijk het aantal verkeersdoden van de voorbije week in Nl eens met het aantal slachtoffers van moslimextremisme in de voorbije eeuw in heel Europa.



Je bullshit over het Franse hoofddoekjesverbod laat ik maar wat het is, want je staat nu eenmaal achter een secularisatie of niet (en jij blijkbaar niet..trug naar de middeleeuwen zou ik zeggen..)

Het Franse hoofddoekverbod was een knieval voor het racisme van het gepeupel. Een hoofddoek is niet gevaarlijk, een hoofddoek heeft nog nooit een Franse burger gebeten.

mucs
04-11-04, 00:02
Geplaatst door Cub
Met alle respect hoor Mucs, maar dan vind jij dat er sommige Nederlandse niet-moslims paranoia worden? Jij kan er ook wat van....

Laten we het hoofd koel houden.

hoezo? die brandstichtingen zyn echt gebeurd door joden. en die vrouw heeft zelf bekend dat ze de boel gefaked heeft.
in dat licht bezien is het een kleine moeite om een haatmail te sturen naar iemand met valse bedoelingen.
ik zeg niet dat het zo is maar het zou kunnen.
:kroatie: nederlanders kunnen boefies zyn

Wortel
04-11-04, 08:55
ik heb gezien hoe achtelijk radicale religie eigenlijk is. ik heb een hekel gekregen aan radicale gelovigen.

Dergelijke radicale "gelovigen" geloven dan ook ten diepste niet in God, maar in zichzelf. Zulk extreem "geloof" heeft meer met testosteron te maken dan met een levende omgang met een Hogere Majesteit.
Elk gezond geloof begint met de erkenning dat jij niet God bent en dat God woont boven het dak van je denken.
Allahhuakbar roepen wil nog lang niet zeggen dat je het daadwerkelijk over Allah hebt.

~Panthera~
04-11-04, 09:12
Geplaatst door Cub
Ach gut. De ow zo nare Nederlanders hebben het allemaal gedaan. Alle, maar dan ook alle moslims zijn 100 procent onschuldige slachtoffers.

Kijk es wat een prachtig voorbeeld van sereen en verstandig gedrag van moslims:

Het NRC meldt dat VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali na de moord op Theo van Gogh opnieuw met de dood bedreigd is. Ze ontving per e-mail een dreigement dat was ondertekend met 'Khalid Ibn Walid'. De tekst luidt: ''Hee Hirsi, Blij dat Van Gogh is opgeruimd. Jij bent de volgende.''

Op het adres waar Hirsi Ali vannacht overnachtte is zij ook lastig gevallen. Tussen half vijf en vijf uur vanochtend drukte een Marokkaanse jongen op alle deurbellen in de omgeving. Hij wilde haar spreken. De jongen is door de politie aangehouden en enkele uren later vrijgelaten.

Lief he. Zo wil jij zeker ook behandeld worden? Zulke fijne doodsbedreigingen enzo.

:boos:
-----------



En wat wil jij nou ? een maatschappij waarin NIKS gebeurd? alles PERFECT is en niemand doodgaat ?
NEWSFLASH : it aint gonna happen !
Shit happens everywhere !
De enige vraag is: hoe gaan we hier mee om ?
Slaan we elkaars hersens in, of maken we er nog wat van?
The choice is ours.

Julien
04-11-04, 09:21
Geplaatst door deleted user
Je bedoelt terug naar het totalitairisme, hetgeen waar deze extremist ws. ook voor staat. Het secularistisch totalitairisme, een extremiteit waarbij er actief aan uitsluiting gedaan wordt, en het een stimulering is voor ondergrondse radicalisering. Het feit dat Theo niet of bijna niet bedreigt is, zegt genoeg over de maatschappelijke uitsluiting dat al een tijdje over Nederland heen waait, met name sinds 11/09...

ben je wel eens in Frankrijk geweest? Wat nou totalitaire samenleving? :moe:

En ik snap je laatste alinea niet. Zeg je nou dat het normaal was geweest als Van Gogh meer bedreigingen had gehad? Dat zou namelijk errug ziek zijn.

SIG
04-11-04, 09:30
Geplaatst door Marsipulami
Hysterische kuddedieren zoals jij die systematisch elke negativiteit t.a.v. moslims uitvergroten zijn in belangrijke mate verantwoordelijk voor de moord op Van Gogh.

Nee, idioot... De verantwoordelijke voor de dood van van Gogh is een of andere gestoorde religieuze fanaticus. Niet het feit dat wij hier gewend zijn om onze bek open te doen, ook als dat anderen niet bevalt.