PDA

Bekijk Volledige Versie : "Waarom waren jullie niet op de Dam?"



TonH
04-11-04, 11:45
Om bij deze "vredige, waardige en indrukwekkende demonstratie" niet tussen dit soort tuig te staan...


Ramdas (Balie) krijgt klap bij herdenking
AMSTERDAM - De directeur van De Balie, Anil Ramdas, heeft een klap gekregen tijdens de herdenking van Theo van Gogh op de Dam. Ramdas stond vooraan bij het podium toen een man een racistische opmerking maakte. Ramdas had daar als kleurling niks te zoeken, vond hij. De directeur van De Balie had niet eens tijd om te reageren, hij kreeg direct een vuistslag tegen zijn wang. Die was zo hard dat Ramdas tegen de grond werd geslagen. Omstanders grepen niet in. Ramdas was vanochtend niet bereikbaar voor commentaar.

Parool, 3 november 2004

Joesoef
04-11-04, 11:55
Wat raar dat dit artikeltje niet in de Telegraaf stond :moe:

~Panthera~
04-11-04, 11:56
Daarom dus. :moe:

taouanza
04-11-04, 11:59
Het ging toch om vrijheid van meningsuiting. Nou die racist had duidelijkk een mening.Respect! :fpetaf:

Dutchguy
04-11-04, 12:02
Natuurlijk stond er rechts racistisch tuig op de Dam en wat er met Ramdas gebeurde mocht natuurlijk nooit gebeuren. Het werpt een smet op een uiting die ik wel degelijk mooi en gepast vond. Het feit dat iemand als Ramdas daar stond op dat tijdstip geeft al aan dat meerdere mensen het schandalig en onbegrijpelijk vonden dat het hebben van een mening dodelijk kan zijn en dit onbegrip tot uiting wilden brengen.

Helaas zie je dat verschillende groepen van laag allooi de dood van Theo ook politiek zullen willen uitbuiten zoals gisteren Nieuw Rechts. Het is zo voorspelbaar maar niet te voorkomen.

nl-x
04-11-04, 12:05
Wij moeten ons gezamenlijk distantiëren van raddraaiers. Wij moeten hun acties veroordelen.

Zij moeten de andere kant opkijken en niet ingrijpen :moe:

TonH
04-11-04, 12:07
Geplaatst door Dutchguy
Natuurlijk stond er rechts racistisch tuig op de Dam en wat er met Ramdas gebeurde mocht natuurlijk nooit gebeuren. Het werpt een smet op een uiting die ik wel degelijk mooi en gepast vond. Het feit dat iemand als Ramdas daar stond op dat tijdstip geeft al aan dat meerdere mensen het schandalig en onbegrijpelijk vonden dat het hebben van een mening dodelijk kan zijn en dit onbegrip tot uiting wilden brengen.

Helaas zie je dat verschillende groepen van laag allooi de dood van Theo ook politiek zullen willen uitbuiten zoals gisteren Nieuw Rechts. Het is zo voorspelbaar maar niet te voorkomen.

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat hij omringd was door enkele honderden "rechts racistisch tuig" en dat daarom alle fatsoenlijke burgers niet konden ingrijpen.

taouanza
04-11-04, 12:07
Geplaatst door nl-x
Wij moeten ons gezamenlijk distantiëren van raddraaiers. Wij moeten hun acties veroordelen.

Zij moeten de andere kant opkijken en niet ingrijpen :moe:

Wallah iela.:moe:

Dutchguy
04-11-04, 12:28
Geplaatst door TonH
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat hij omringd was door enkele honderden "rechts racistisch tuig" en dat daarom alle fatsoenlijke burgers niet konden ingrijpen.

Er waren ook linkse politici en kunstenaars aanwezig. Dit was geen rechtse demonstratie maar een demonstratie tegen een moord om een mening. Dat er verderflijke elementen tussen zitten is erg maar geen reden om de hele manifestatie te veroordelen want JUIST DAN geef je het uit handen en zal uiterst rechts er mee weg willen lopen.

louise_louise
04-11-04, 12:28
Geplaatst door nl-x
Wij moeten ons gezamenlijk distantiëren van raddraaiers. Wij moeten hun acties veroordelen.

Zij moeten de andere kant opkijken en niet ingrijpen :moe:

:duim:

ZbaqZbaq
04-11-04, 12:38
Anil... ach wat sneu voor hem.

Maar dat is de mentaliteit die nu heerst in NL. En surinamers hebben het plaatje nog niet door...maar zij zullen ook aan de beurt komen.

Het is als een klas vol kinderen.... het zwakste kind wordt gepest en getreiterd totdat het de school maar verlaat....

op dat moment is er een nieuwe "zwakste van de klas"....de turken misschien ?.....en als die weggepest is dan komt de volgende zwakste van de klas...... de antilianen ? en dan zullen uit eindelijk ook de surinamers aan de beurt komen.... het is een kwestie van tijd.

freya
04-11-04, 12:45
Geplaatst door Dutchguy
Er waren ook linkse politici en kunstenaars aanwezig. Dit was geen rechtse demonstratie maar een demonstratie tegen een moord om een mening. Dat er verderflijke elementen tussen zitten is erg maar geen reden om de hele manifestatie te veroordelen want JUIST DAN geef je het uit handen en zal uiterst rechts er mee weg willen lopen.

Wat mij steeds bij de tv beelden van dit gebeuren opvalt is dat de Nederlandse vlaggen waarmee gezwaaid werd zorgvuldig uit beeld worden gehouden. :moe:


Het was een raar sfeertje daar, ik voelde me niet prettig.

Voorbeeld: Normaal gesproken kan je bij grote demonstraties met enige moeite wel door de menigte lopen. Mensen stappen dan meestal met een glimlach opzij zodra ze mijn kruk zien. Dit keer was er geen doorkomen aan, na afloop heb ik tegen een politiebusje aan staan wachten totdat de meesten weer weg waren.

taouanza
04-11-04, 12:48
Geplaatst door ZbaqZbaq
Anil... ach wat sneu voor hem.

Maar dat is de mentaliteit die nu heerst in NL. En surinamers hebben het plaatje nog niet door...maar zij zullen ook aan de beurt komen.

Het is als een klas vol kinderen.... het zwakste kind wordt gepest en getreiterd totdat het de school maar verlaat....

op dat moment is er een nieuwe "zwakste van de klas"....de turken misschien ?.....en als die weggepest is dan komt de volgende zwakste van de klas...... de antilianen ? en dan zullen uit eindelijk ook de surinamers aan de beurt komen.... het is een kwestie van tijd.

Surinamers waren toch al aan de beurt geweest?

Pytaghoras
04-11-04, 12:48
Geplaatst door ZbaqZbaq
Anil... ach wat sneu voor hem.

Maar dat is de mentaliteit die nu heerst in NL. En surinamers hebben het plaatje nog niet door...maar zij zullen ook aan de beurt komen.

Het is als een klas vol kinderen.... het zwakste kind wordt gepest en getreiterd totdat het de school maar verlaat....

op dat moment is er een nieuwe "zwakste van de klas"....de turken misschien ?.....en als die weggepest is dan komt de volgende zwakste van de klas...... de antilianen ? en dan zullen uit eindelijk ook de surinamers aan de beurt komen.... het is een kwestie van tijd.

Als eerste begon het met de joden, daarna de Surinamers en nu de Marokkanen. Ik vraag me af wanneer de autochtone Nederlander aan de beurt is.

akram
04-11-04, 14:04
Geplaatst door Dutchguy
Er waren ook linkse politici en kunstenaars aanwezig. Dit was geen rechtse demonstratie maar een demonstratie tegen een moord om een mening. Dat er verderflijke elementen tussen zitten is erg maar geen reden om de hele manifestatie te veroordelen want JUIST DAN geef je het uit handen en zal uiterst rechts er mee weg willen lopen.

je zegt het goed: het heeft geen zin om in dit geval een hele gemeenschap te veroordelen omdat er verderfelijke elementen tussen zitten
en dat is wat er nu aan de hand en zelfs jij werkt eraan mee
Tvg is dood, vermoord door een element uit de moslim gemeenschap en de rest van de gemeenschap heeft er niks maar dan niks mee te maken en hoeven zich niet verantwoorden of zelfs zich uit te spreken tegen zo'n daad.

Julien
04-11-04, 14:08
ik kan me idd goed voorstellen dat Marokkanen geen zin hebben om tussen dat racistisch tuig te gaan staan. ik zou het ook niet gedaan hebben, je weet hoe die mensen zijn..ze kijken sowieso alleen maar naar je gezicht en het komt niet bij hen op dat iedereen een eigen mening heeft over wat er gebeurd is.

wytze
04-11-04, 15:00
het publiek op de Dam dinsdagavond was niet alleen maar rechts, maar er zaten fascisten tussen. Zo werd ook een blank meisje aangevalen en geslagen omdat ze als anti-fa werd herkend door een paar nazi's. Schokkend vond ik ook dat Madame Tussaud het beeld van fortuin voor de gelegenheid in de erker had gezet zodat die over de menigte heen keek. En dan nog verdonk met haar walgelijke toespraak. Ik ben blij dat ik er niet bij was.
uiterst rechts wil er overigens sowieso mee weglopen maar dat lukt nog niet erg. althans als de bijeenkomst van gisteravond op het stadionplein maatgevend is.

Dutchguy
04-11-04, 15:23
Geplaatst door akram
je zegt het goed: het heeft geen zin om in dit geval een hele gemeenschap te veroordelen omdat er verderfelijke elementen tussen zitten
en dat is wat er nu aan de hand en zelfs jij werkt eraan mee
Tvg is dood, vermoord door een element uit de moslim gemeenschap en de rest van de gemeenschap heeft er niks maar dan niks mee te maken en hoeven zich niet verantwoorden of zelfs zich uit te spreken tegen zo'n daad.

Nee, JIJ werkt er nu aan mee door mij in de rechtse hoek te plaatsen waar ik niet thuis hoor. Nergens heb ik Marokkanen verweten mede schuldig te zijn aan deze moord. Zou een ontstellend domme uitspraak zijn.

Dit is nou juist het gevaar dat ons bedreigt, dat we elkaar in een hoek plaatsen waar we niet thuis horen.

Dutchguy
04-11-04, 15:25
Geplaatst door freya
Wat mij steeds bij de tv beelden van dit gebeuren opvalt is dat de Nederlandse vlaggen waarmee gezwaaid werd zorgvuldig uit beeld worden gehouden. :moe:


Het was een raar sfeertje daar, ik voelde me niet prettig.

Voorbeeld: Normaal gesproken kan je bij grote demonstraties met enige moeite wel door de menigte lopen. Mensen stappen dan meestal met een glimlach opzij zodra ze mijn kruk zien. Dit keer was er geen doorkomen aan, na afloop heb ik tegen een politiebusje aan staan wachten totdat de meesten weer weg waren.

Ik kan we wel voorstellen dat het geen prettig sfeertje was. Maar ik ben blij dat je er toch bij was. Door de aanwezigheid van mensen als jij kan uiterst rechts dit niet claimen en daar gaat het om.