PDA

Bekijk Volledige Versie : Extreem late reactie ivm met de moord op Theo van Gogh



Vrede
04-11-04, 11:49
Theo van Gogh

Allereerst mijn spijtbetuigingen voor de nabestaanden. Een moord op welk persoon dan ook is niet te rechtvaardigen. En al helemaal niet als het om mijn zijn meningsuiting gaat. Dat hij daarbij de dood vond is te triest voor woorden. Hij was een man die vaak in veel gevallen geen blad voor de mond nam en zei wat hij op zijn hart had. Wel of niet realiserend dat hij hiermee anderen diep kwetste en bij weer anderen de woede over zich heen haalde. En zo blijkt weer eens dat er bij iemand de stoppen zijn doorgeslagen. Het vrijwaard deze persoon er niet van om een brute moord te plegen op Theo van Gogh. Dit is in strijd met alles waar de Islam voor staat. Daarom vindt ik het onterecht om de Islam te associëren met de moordenaar. Volgens de media en waarschijnlijk ook volgens de moordenaar heeft hij gehandeld uit radicale extremistische Islamitische overtuiging. Volgens de media ja! Maar niet volgens de werkelijke Islam. Islam verafschuwt moordenaars die onschuldige moorden. Woorden bestrijd je met woorden. Maar woorden kunnen ook misdadig zijn. In geval van Theo van Gogh waren zijn woorden vooral jegens de Islam vaak van grove disrespect. De Islam is niet wat hij ervan maakte! Je mag alles zeggen wat je wilt, over iedereen en alles en uiteraard je mening hierover hebben. Maar er is een groot verschil tussen je mening uiten gebaseerd op feiten en je mening uiten gebaseerd op eigen misinterpretaties van bepaalde zaken, waaronder voornamelijk over de Islam in geval van Theo van Gogh.
Uit kritiek en commentaar op alle feiten van de Islam. Niemand die je dit recht mag afpakken. Maar op het moment dat je begint met leugens te zaaien over de Islam en Islamieten en deze over de gehele wereld beledigt, dan ben je niets anders aan het doen dan haat en onrust binnen de Nederlandse maatschappij, dan wel in de rest van de wereld aan het creëren en verspreiden. Want dat is wat hij deed en dan vind ik dat hij in bepaalde uitingen wel te ver ging. Bovendien heb je, je ook aan je morele waarden te denken. Je beschuldigt anderen niet op grond van eigen misinterpretaties en/of leugens. Dit hoort niet en het mag niet! Het woord “meningsuiting”moet je in zijn definitie en totaliteit kunnen gebruiken. Maar niet naar jouw eigen definitie van het woord, al dan niet met leugens vermengd. Want zo kun je makkelijk misbruik maken van waar het woord “meningsuiting”voor staat. Vrije woord? Ook prima, maar hier geldt weer dezelfde regel als op het woord “meningsuiting”van toepassing is. Vermeng je eigen leugens hiermee niet in! Want dan zou je ook vrijuit mogen stelen, moorden, corruptere en andere misdaden plegen. Er zijn grenzen. Grenzen zijn er voor alles en iedereen. Zonder duidelijke grenzen te stellen zou de wereld in totale chaos verkeren, wat het helaas overal al bijna het geval is. Klaarblijkelijk omdat deze grenzen niet op alle zaken van toepassing is. Er is een haardunne grens tussen je mening uiten en liegen. Maar doch die grens is er! Uit je mening, waar je het maar wilt, hoe vaak je het wilt en over alles waar je, je mening maar over wilt uiten. Maar lieg niet! Lieg niet over de andersdenkenden en hun religiën etc. Dit uit niet van eerlijkheid noch van fatsoen noch van respect voor deze groepen mensen. Deze andersdenkenden hebben ook zo hun eigen mening over de huidige maatschappij en zijn mensen, maar zij brengen dit niet altijd in kleuren en geuren naar buiten uit respect voor mensen die er weer andere opvattingen op na houden. Zonder wederzijds respect kunnen wij toch niet met elkaar leven of wel?!
We hebben vrijheid van meningsuiting, zeg wat je wilt, dat doe ik ook, mits wij geen inbreuk maken op de geloofsbelijdenis van religieuzen.
Je Schepper voor varken uitmaken, de profeet voor pooier en andere vulgaire woorden uitmaken! En zo misschien ook wel eerdere boodschappers voor de meest smerigste woorden uitmaken! Dit zou niet mogen, willen wij in vrede met elkaar leven. Ik pleit voor een wet die God en Zijn boodschappers moet waarborgen. Als er wet is die discriminatie op grond van geloof verbiedt, dan moet er ook een wet zijn die verbiedt om God en Zijn aankondigers van deze godsdiensten te beledigen en aan te vallen op wat voor een manier ook. Beledigende uitlatingen, leugens en onterechte beschuldigingen jegens God, Zijn boodschappers en zijn volgelingen moeten verboden worden! Want zolang dit wel kan en er mensen zijn die hier gretig gebruik van maken zullen wij nooit in vrede met elkaar kunnen leven. Als Theo het enkel over bijv de Marokkaanse cultuur had en kritiek uitte op ware feiten van de Islam, dan had hij de helft van alle woede niet over zich heen gehaald, zoals nu het geval was geweest. Te triest voor woorden dat zijn woorden hem fataal werden. Ik wil ook niet de indruk wekken dat hij erom gevraagd heeft. Niemand vraagt om zijn eigen dood of nog erger om zijn eigen moord. Maar je moet begrijpen dat je met leugens altijd wel iemands woede aanwakkert. En bij enkelen weer zodanig dat zij er 10/20/30j of zelfs eigen dood ervoor over hebben. Zulks misdadigers horen dan ook achter tralies. De huidige regering zou moeten inzien dat figuren als Theo van Gogh en figuren als zijn moordenaar enkel onrust en haatzaaiers zijn. De mond dicht snoeren is niet het juiste om te doen, maar de mond te onsmakelijk openen is ook het andere uiterste. Alles waar te voor staat is niet goed, maar dat wisten we al nietwaar?
Theo heeft niet om zijn dood gevraagd, maar deze wel over zich heen gehaald.

Dit is wat ik ervan vindt. Theo en Ali zijn leugenaars, maar zij verdienen het niet om geëxcuteerd te worden. Niemand verdiend zoiets!

Mark
04-11-04, 11:54
Geplaatst door Vrede
Als er wet is die discriminatie op grond van geloof verbiedt, dan moet er ook een wet zijn die verbiedt om God en Zijn aankondigers van deze godsdiensten te beledigen en aan te vallen op wat voor een manier ook. Beledigende uitlatingen, leugens en onterechte beschuldigingen jegens God, Zijn boodschappers en zijn volgelingen moeten verboden worden!

Blasfemie wetten? Als we zo beginnen zouden ongelovigen best wel eens kunnen eisen om de tora,bijbel en koran te laten verbieden ivm beledigingn aan het adres van ongelovigen.




Geplaatst door Vrede

Theo heeft niet om zijn dood gevraagd, maar deze wel over zich heen gehaald.



duidelijk

Vrede
04-11-04, 12:28
Geplaatst door Mark
Blasfemie wetten? Als we zo beginnen zouden ongelovigen best wel eens kunnen eisen om de tora,bijbel en koran te laten verbieden ivm beledigingn aan het adres van ongelovigen.






Het beledigen van ongelovigen op grond van atheisme zou er ook in opgenomen moeten worden.

Mark
04-11-04, 12:35
Geplaatst door Vrede
Het beledigen van ongelovigen op grond van atheisme zou er ook in opgenomen moeten worden.

weet je wel wat dat zou inhouden?

David
04-11-04, 12:36
Geplaatst door Vrede
Het beledigen van ongelovigen op grond van atheisme zou er ook in opgenomen moeten worden.

Dan kun je dus net zo goed meteen alle religies opruimen. Ik vind ze namelijk allemaal nogal beledigend.

David
04-11-04, 12:38
Geplaatst door Vrede
Theo heeft niet om zijn dood gevraagd, maar deze wel over zich heen gehaald.


Kun je me uitleggen waarom je jezelf Vrede noemt?

Mark
04-11-04, 12:39
Geplaatst door David
Dan kun je dus net zo goed meteen alle religies opruimen. Ik vind ze namelijk allemaal nogal beledigend.

ze zijn ook beledigend, het is maar goed dat ik daar boven sta en me niet laat provoceren door al die haat :)

David
04-11-04, 12:44
Geplaatst door Mark
ze zijn ook beledigend, het is maar goed dat ik daar boven sta en me niet laat provoceren door al die haat :)


Een dikke huid, hè!

Mark
04-11-04, 12:47
Moet wel met deze oproep tot blasfemie wetten verkapt als een spijtbetuiging.

Vrede
04-11-04, 13:52
Geplaatst door David
Dan kun je dus net zo goed meteen alle religies opruimen. Ik vind ze namelijk allemaal nogal beledigend.


Ik had net een heel stuk voor jou geschreven, maar eenmaal op het verzendknopje gedrukt te hebben was alles weg. Was maroc.nl van de lucht. Irritant.


Religie moet men binnenshuis praktizeren en/of in moskeen en kerken. Daar ben ik dan ook voor. Men hoeft deze niet in een negatief aspect bij elk onderlinge conflicten aan te halen. Onwetenden zaaien daardoor alsmaar meer misverstanden over en weer. Dit is nergens voor nodig. Zo creer je een verkeerd beeld van een bepaald geloof. En velen willen met deze verkeerde inpretaties iets aanhalen wat er vaak helemaal niet is. Vaak met beledigende en kwetsende termen gepaard en of wel met leugens vermengd. Moslims of Christenen beledigen vindt ik niet eens zo erg, hoewel het nergens voor nodig is. Daar moet je gewoon tegen kunnen vindt. Maar van mijn Schepper en geloof blijf je af. En andersom geldt hetzelfde. Voor ongelovigen geldt hetzelfde. Hun behoor je ook niet aan te vallen op iets waar zij wel of niet in geloven. Nogmaals kritiek uiten op godsdiensten moet kunnen, maar spreidt geen leugens hierover. Dat doe ik ook niet.
Het is net of je op een gegeven moment op elkaars moeder uitscheldt als de onderlinge meningsverschillen of ruzies uit de hand lopen. De gemoederen lopen daardoor alleen maar hoger op, in plaats van ze te sussen. Dit is gewoon nergens voor nodig, daarom zou zo een wet als optie kunnen dienen.

Als Ali voor een wet kan pleiten kunnen wij burgers dat ook. Wat zou zo'n wet met zich meebrengen voor de huidige samenleving? Zelf denk ik dat er met de tijd wel begrip voor zal zijn, dat er ook niet meer zoveel spanningen onderling zullen zijn. Maar ben heel erg benieuwd naar wat andere prikkers hiervan vinden?


Wel of geen wet die de Soeverniteit van God waarborgt? Waarom wel en waarom niet?

David
04-11-04, 14:04
Geplaatst door Vrede
Ik had net een heel stuk voor jou geschreven, maar eenmaal op het verzendknopje gedrukt te hebben was alles weg. Was maroc.nl van de lucht. Irritant.


Religie moet men binnenshuis praktizeren en/of in moskeen en kerken. Daar ben ik dan ook voor. Men hoeft deze niet in een negatief aspect bij elk onderlinge conflicten aan te halen. Onwetenden zaaien daardoor alsmaar meer misverstanden over en weer. Dit is nergens voor nodig. Zo creer je een verkeerd beeld van een bepaald geloof. En velen willen met deze verkeerde inpretaties iets aanhalen wat er vaak helemaal niet is. Vaak met beledigende en kwetsende termen gepaard en of wel met leugens vermengd. Moslims of Christenen beledigen vindt ik niet eens zo erg, hoewel het nergens voor nodig is. Daar moet je gewoon tegen kunnen vindt. Maar van mijn Schepper en geloof blijf je af. En andersom geldt hetzelfde. Voor ongelovigen geldt hetzelfde. Hun behoor je ook niet aan te vallen op iets waar zij wel of niet in geloven. Nogmaals kritiek uiten op godsdiensten moet kunnen, maar spreidt geen leugens hierover. Dat doe ik ook niet.
Het is net of je op een gegeven moment op elkaars moeder uitscheldt als de onderlinge meningsverschillen of ruzies uit de hand lopen. De gemoederen lopen daardoor alleen maar hoger op, in plaats van ze te sussen. Dit is gewoon nergens voor nodig, daarom zou zo een wet als optie kunnen dienen.

Als Ali voor een wet kan pleiten kunnen wij burgers dat ook. Wat zou zo'n wet met zich meebrengen voor de huidige samenleving? Zelf denk ik dat er met de tijd wel begrip voor zal zijn, dat er ook niet meer zoveel spanningen onderling zullen zijn. Maar ben heel erg benieuwd naar wat andere prikkers hiervan vinden?


Wel of geen wet die de Soeverniteit van God waarborgt? Waarom wel en waarom niet?


Een wet die de soeverniteit (?) van god waarborgt? Hoe zie je dat voor je?


En inderdaad: die site dondert er steeds uit, zeer irritant. Ik vrees dat we veel ramptoeristen hebben.

Vrede
09-11-04, 14:06
Geplaatst door Mark
Moet wel met deze oproep tot blasfemie wetten verkapt als een spijtbetuiging.


"..verkapt als een.." moet zijn "voortvloeiend uit"

Nou, vertel jij mij iets beters Mark. Tis een optie die we kunnen hanteren en misschien komt er wat meer uit dan al die onnodige praatjes die alsmaar op nergens stranden. Burgers hebben niks te zeggen in Nederland. Als je dat gelooft, dan ben je naief.

Ik vind dat er eindelijk es een keer geluisterd moet worden naar ons. Marokkaan of niet Marokkaan, Moslim of niet moslim en niet alsmaar door ons zogenaamde vertegenwoordigers ons de woorden in de mond laten leggen.

Tis gewoon een goeie optie. Mensen moeten kunnen stemmen hierin.

Vrede
09-11-04, 14:14
Geplaatst door David
Een wet die de soeverniteit (?) van god waarborgt? Hoe zie je dat voor je?





Zolang het pleiten van die wet uberhaupt niet in overweging wordt genomen, maak ik mij liever geen illusies. Nederland lijdt teveel aan illusies. Dat is jammer, want het gewone volk weet nog altijd zelf het beste hoe zij met oplossingen kan komen, maar ze mogen niet verder dan het hek he. Binnenhof is daarin en daarbuiten verboden terrein voor de burgers...letterlijk nu.

David
09-11-04, 14:18
Geplaatst door Vrede
Zolang het pleiten van die wet uberhaupt niet in overweging wordt genomen, maak ik mij liever geen illusies. Nederland lijdt teveel aan illusies. Dat is jammer, want het gewone volk weet nog altijd zelf het beste hoe zij met oplossingen kan komen, maar ze mogen niet verder dan het hek he. Binnenhof is daarin en daarbuiten verboden terrein voor de burgers...letterlijk nu.


Het staat je volkomen vrij om de politiek in te gaan.

Vrede
09-11-04, 14:26
Geplaatst door David
Het staat je volkomen vrij om de politiek in te gaan.


Hoi criticusje, ben niet politiekgezind, wil alleen mijn stem laten horen. Tis een vrij land dus dan zou het ook wel moeten kunnen meen ik. Maar ja, het kan niet, want ze willen mij daar niet hebben, tenzij ik mijn ziel aan ze verkoop, maar dan wordt het weer een ander verhaal.

Lastig. Maar er is een oplossing voor alles.

David
09-11-04, 14:34
Geplaatst door Vrede
Hoi criticusje, ben niet politiekgezind, wil alleen mijn stem laten horen. Tis een vrij land dus dan zou het ook wel moeten kunnen meen ik. Maar ja, het kan niet, want ze willen mij daar niet hebben, tenzij ik mijn ziel aan ze verkoop, maar dan wordt het weer een ander verhaal.

Lastig. Maar er is een oplossing voor alles.


Ik kan je niet meer helemaal volgen. Waarom kun je je stem niet laten horen? En wie zijn "ze", en wat willen ze met je ziel?

Vrede
09-11-04, 14:42
Geplaatst door David
Ik kan je niet meer helemaal volgen. Waarom kun je je stem niet laten horen? En wie zijn "ze", en wat willen ze met je ziel?


Hahaha jij bent grappig (al mag ik je helemaal niet).


Tot nu toe heb ik van niemand gehoord dat we ook een keer moeten kijken naar wat de imams hierin te zeggen hebben. Dr wordt over ze gepraat maar niet met ze gepraat. Ze=alle zogenaamd goedwillende nerdos op het binnenhof.

David
09-11-04, 14:45
Geplaatst door Vrede
Hahaha jij bent grappig (al mag ik je helemaal niet).


Tot nu toe heb ik van niemand gehoord dat we ook een keer moeten kijken naar wat de imams hierin te zeggen hebben. Dr wordt over ze gepraat maar niet met ze gepraat. Ze=alle zogenaamd goedwillende nerdos op het binnenhof.


Ben jij imam?


En waarom mag je me niet?

et_2000nl
09-11-04, 14:48
Ik pleit voor een verbod op alle religies, inclusief de humanisten atheisten en agnosten!

David
09-11-04, 14:50
Geplaatst door et_2000nl
Ik pleit voor een verbod op alle religies, inclusief de humanisten atheisten en agnosten!


Ik doe mee!

Goodnight
09-11-04, 14:55
Geplaatst door et_2000nl
Ik pleit voor een verbod op alle religies, inclusief de humanisten atheisten en agnosten!

:fpotver:

Vrede
09-11-04, 14:55
Geplaatst door David
Ben jij imam?


En waarom mag je me niet?


Omdat jij sarcastisch reageert op momenten waar ik even de lol niet van in zie. Maar je hebt het vrij woord, dus zeg alles wat je wil. Ik zou ook niet anders willen dat je doet.

Maar aan ons Schepper en geloof komt niemand! Duidelijk! Nee, niet duidelijk, daarom pleit ik voor die wet.

Of ik imaam ben? Nee, ik zou wel willen, daar niet van. Misschien in de toekomst? Vrouwelijke imaam voor de vrouwen. :wohaa: Alleen moet er een ander woord voor staan, met ook weer andere rechten en plichten.

Ik heb het ook verkeerd gezegd, met "mijn stem" wil ik zeggen; luister naar die imams waar het overgaat. Belachelijk dat de imams straks het land uitmoeten, blijven we zonder geleerden hier alleen achter... Anderszijds werkt het averecht, want waar 1 eruit moet, komen er2 voor in de plaats. En trouwens dr gaat geen imaam hier het land uit.

Vissea
09-11-04, 14:56
Geplaatst door et_2000nl
Ik pleit voor een verbod op alle religies, inclusief de humanisten atheisten en agnosten!

Je hebt het hier niet over religies maar levensvisies. Alle religies en atheisme, humanisme, etc., zijn niets anders dan levensvisies.
Het nare is in mijn ogen dat met name godsdiensten hun geloof willen verspreiden en dat veel serieus belijdende godsdienstigen er absoluut niet tegen kunnen als je iets zegt of schrijft over hun god, godsdienst of heilige boek.
Ik hoef geen Jehova's aan mijn deur, hoef geen gereformeerden of moslims die me gaan vertellen dat hun geloof superieur is, geen behoefte aan atheïsten die gaan vertellen dat godsdienst niet goed is; we zijn toch mensen die zelf hun keuzes kunnen maken? Zelf bepalen wat ze wel en niet geloven? Als mensen iets schrijven of zeggen dat me niet bevalt, ga ik OF in discussie OF (en die mogelijkheid hebben we gelukkig) lees ik iets niet geheel of zet een andere zender op. Wat is daar zo moeilijk aan? waarom steeds weer beledigd raken van mensen die iets roepen dat tegen je gedachtengang indruist? Relativeer een beetje, ontspan en geniet van al het moois het leven, je levensvisie of de natuur te bieden heeft!

Chill.......

Vrede
09-11-04, 15:10
Geplaatst door et_2000nl
Ik pleit voor een verbod op alle religies, inclusief de humanisten atheisten en agnosten!

De meerderheid belijdt een religie en de stem van de meerderheid geldt. De minderheid uiteraard niet buiten beschouwing gelaten. Maar iemand moet schikken..

David
09-11-04, 15:11
Geplaatst door Vrede
De meerderheid belijdt een religie en de stem van de meerderheid geldt. De minderheid uiteraard niet buiten beschouwing gelaten. Maar iemand moet schikken..


Nee hoor, we moeten allemaal rekening met elkaar houden. Het zou een mooie boel worden, anders.

Vrede
09-11-04, 15:19
Geplaatst door Vissea

Het nare is in mijn ogen dat met name godsdiensten hun geloof willen verspreiden en dat veel serieus belijdende godsdienstigen er absoluut niet tegen kunnen als je iets zegt of schrijft over hun god, godsdienst of heilige boek.

Als er enkel kritiek gegeven zou worden dan moet dat naar mijn inziens geen probleem kunnen zijn. Eenmaal op leugens overgeschakeld te zijn, dan speel je vals.


[Ik hoef geen Jehova's aan mijn deur, hoef geen gereformeerden of moslims die me gaan vertellen dat hun geloof superieur is, geen behoefte aan atheïsten die gaan vertellen dat godsdienst niet goed is; we zijn toch mensen die zelf hun keuzes kunnen maken? Zelf bepalen wat ze wel en niet geloven? Als mensen iets schrijven of zeggen dat me niet bevalt, ga ik OF in discussie OF (en die mogelijkheid hebben we gelukkig) lees ik iets niet geheel of zet een andere zender op. Wat is daar zo moeilijk aan? waarom steeds weer beledigd raken van mensen die iets roepen dat tegen je gedachtengang indruist? Relativeer een beetje, ontspan en geniet van al het moois het leven, je levensvisie of de natuur te bieden heeft!


Chill....... [/B]


Zolang we maar geen leugens verspreiden over elkaars religie. Zolang dit wel het geval kunnen we nooit in vrede leven met elkaar leven. Dat is toch duidelijk en ook nog eens jammer. Want ik wil wel met jou in vrede leven ongeacht wat jij zegt, zolang je maar niet liegt. Het gewone volk is het probleem ook niet. Als het aan hen lag, dan zullen er weinig problemen met elkaarzijn. Het is die zogenaamde staat van ons die wanhopig klepjes voor onze ogen wil houden of anders een verkeerd beeld van elkaar.

Vrede
09-11-04, 15:23
Geplaatst door David
Nee hoor, we moeten allemaal rekening met elkaar houden. Het zou een mooie boel worden, anders.


Zucht.. dat is nou al die tijd de stelling van Marokkanen geweest. Geweest..is het nog steeds.

Laten ze jou en mij in de tweede kamer plaatsen dan?! Ik wil gewoon weten wat daar uitkomt. Tenzij je bang voor mij bent.. :stout:

David
09-11-04, 15:27
Geplaatst door Vrede
Laten ze jou en mij in de tweede kamer plaatsen dan?! Ik wil gewoon weten wat daar uitkomt. Tenzij je bang voor mij bent.. :stout:


Ik ben niet bang voor je hoor! :D
Maar ik betwijfel of ik het geduld heb om in de Tweede Kamer te gaan zitten.

Vissea
09-11-04, 15:27
Geplaatst door Vrede
Als er enkel kritiek gegeven zou worden dan moet dat naar mijn inziens geen probleem kunnen zijn. Eenmaal op leugens overgeschakeld te zijn, dan speel je vals.
Zolang we maar geen leugens verspreiden over elkaars religie. Zolang dit wel het geval kunnen we nooit in vrede leven met elkaar leven. Dat is toch duidelijk en ook nog eens jammer. Want ik wil wel met jou in vrede leven ongeacht wat jij zegt, zolang je maar niet liegt. Het gewone volk is het probleem ook niet. Als het aan hen lag, dan zullen er weinig problemen met elkaarzijn. Het is die zogenaamde staat van ons die wanhopig klepjes voor onze ogen wil houden of anders een verkeerd beeld van elkaar.

Kritiek, leugens, beledigingen, maakt het allemaal uit? Als jij JOUW geloof kan belijden zoals JIJ dat wil, maakt het toch allemaal niet uit?
Als iemand vertelt dat mijn moeder een hoer is, mij vader pooier en dat mijn geloof een smurfengeloof is, wat kan mij dat nou schelen? ze kennen mijn vader en moeder niet, weten blijkbaar niets of weinig van mijn geloof, lekker belangrijk allemaal, toch?
Er wordt in dit land altijd op iedereen en alles commentaar geleverd, terecht, onterecht, beledigend en ongenuanceerd, is toch juist mooi? Iedereen kan zijn zegje doen en als iemand te ver gaat, ga je de discussie aan of ga je naar de rechter. Leef je eigen leven en doe wat jij belangrijk vindt.

Vrede
09-11-04, 15:53
Geplaatst door David
Ik ben niet bang voor je hoor! :D
Maar ik betwijfel of ik het geduld heb om in de Tweede Kamer te gaan zitten.



Een beetje inspanning kan geen kwaad. Voor het goede doel zeg maar.

Vrede
09-11-04, 16:04
Geplaatst door Vissea
Kritiek, leugens, beledigingen, maakt het allemaal uit? Als jij JOUW geloof kan belijden zoals JIJ dat wil, maakt het toch allemaal niet uit?

Zou geen kwaad mogen worden. Het zorgt alleen voor figuren als Theo van Gogh en figuren als zijn moordenaar. Dat is het laatste wat we willen hebben hier in Ned. Vrees voor elkaar.. :maf3:



[Als iemand vertelt dat mijn moeder een hoer is, mij vader pooier en dat mijn geloof een smurfengeloof is, wat kan mij dat nou schelen? ze kennen mijn vader en moeder niet, weten blijkbaar niets of weinig van mijn geloof, lekker belangrijk allemaal, toch?[/B]

Dat is het verschil nou juist. Scheld mijn moeder uit en noem mijn geloof een smurfengeloof. Maar je Schepper een varken noemen gaat mij iets te ver. Ik heb het recht niet om leugens over bv de religie van de hindoes te verspreiden. In principe heb ik volgens de Islam zelfs het recht niet om een ander uit te schelden nadat hij mij heeft uitgescholden, kan je nagaan. Maar daar gaat het niet om. Ik wil een wet die De Wezen God waarborgt. Thats all.


[Er wordt in dit land altijd op iedereen en alles commentaar geleverd, terecht, onterecht, beledigend en ongenuanceerd, is toch juist mooi?[/B]

Op iedereen is geen probleem. Op alles is dus niet mooi. Das wel duidelijk nu.


Iedereen kan zijn zegje doen en als iemand te ver gaat, ga je de discussie aan of ga je naar de rechter. Leef je eigen leven en doe wat jij belangrijk vindt. [/B]

Klopt als een bus. Leef en laat leven.

Vissea
09-11-04, 16:25
Geplaatst door Vrede
Zou geen kwaad mogen worden. Het zorgt alleen voor figuren als Theo van Gogh en figuren als zijn moordenaar. Dat is het laatste wat we willen hebben hier in Ned. Vrees voor elkaar.. :maf3:

Dat is het verschil nou juist. Scheld mijn moeder uit en noem mijn geloof een smurfengeloof. Maar je Schepper een varken noemen gaat mij iets te ver. Ik heb het recht niet om leugens over bv de religie van de hindoes te verspreiden. In principe heb ik volgens de Islam zelfs het recht niet om een ander uit te schelden nadat hij mij heeft uitgescholden, kan je nagaan. Maar daar gaat het niet om. Ik wil een wet die De Wezen God waarborgt. Thats all.

Op iedereen is geen probleem. Op alles is dus niet mooi. Das wel duidelijk nu.

Klopt als een bus. Leef en laat leven.

Sorry, bedoelde bij het eerste natuurlijk wel; zonder dat je daarbij anderen verwondt, vermoordt; neem toch aan dat er geen geloof waarvoor je moet morden om het actief te belijden?

Je hebt het recht misschien niet om leugens over een geloof te vertellen maar wat maakt het uit als mensen het doen? Wordt daar echt zo zwaar aan getild? En wat voor jou de Schepper is, is voor een atheist zijn moeder....
Hoe kun je een wezen god waarborgen als deze voor velen niet bestaat? That's all? Het is nogal wat! Zou ik veroordeelt kunnen worden als ik iets gezegd heb waar ik niets mee te maken wil hebben....is wel een beetje raar! Scheiding van kerk en staat, iedereen zijn vrijheid en een beetje zelfspot!

David
09-11-04, 16:28
Ik zou het eerlijk gezegd erger vinden als iemand mijn moeder uitscheldt.

de Voorzitter
09-11-04, 16:50
quote:
Geplaatst door Vrede
Theo heeft niet om zijn dood gevraagd, maar deze wel over zich heen gehaald.

---

ik vind dit nogal een bijzondere uitspraak. hoe kan je de dood over je heen halen ???

dat betekend dat je bij alles wat je zegt moet nadenken of er niemand is die zich daardoor geroepen voelt om je van het leven te nemen.

misschien moet je je naam maar veranderen in iets anders dan vrede, want dit is geen opmerking die vrede brengt, want iemand die vrede nastreeft zou wel eens de dood overzich heen kunnen halen!

Vrede
09-11-04, 17:48
Geplaatst door de Voorzitter
quote:
Geplaatst door Vrede
Theo heeft niet om zijn dood gevraagd, maar deze wel over zich heen gehaald.

---

ik vind dit nogal een bijzondere uitspraak. hoe kan je de dood over je heen halen ???

Meneer de Voorzitter, ik zeg dit niet omdat ik het met de gang van zaken eens ben. Ik zeg dat het zo is omdat er getikte mensen rondlopen die blijkbaar hun leven ervoor over hebben om een leugenaar die beweert enkel gebruik te maken van het vrij woord af te maken. Dit is een feit.


[dat betekend dat je bij alles wat je zegt moet nadenken of er niemand is die zich daardoor geroepen voelt om je van het leven te nemen.[/B]

Zo ver mag het dus niet komen. Nee, we zijn al zo ver gekomen. Dat is gewoon triest. Daarom pleit ik voor die wet dus, in het belang van ons allemaal.


[misschien moet je je naam maar veranderen in iets anders dan vrede, want dit is geen opmerking die vrede brengt, want iemand die vrede nastreeft zou wel eens de dood overzich heen kunnen halen! [/B]


Hier hoef ik niet op in te gaan.

Vrede
09-11-04, 17:49
Geplaatst door Vissea
Sorry, bedoelde bij het eerste natuurlijk wel; zonder dat je daarbij anderen verwondt, vermoordt; neem toch aan dat er geen geloof waarvoor je moet morden om het actief te belijden?

Je hebt het recht misschien niet om leugens over een geloof te vertellen maar wat maakt het uit als mensen het doen? Wordt daar echt zo zwaar aan getild? En wat voor jou de Schepper is, is voor een atheist zijn moeder....
Hoe kun je een wezen god waarborgen als deze voor velen niet bestaat? That's all? Het is nogal wat! Zou ik veroordeelt kunnen worden als ik iets gezegd heb waar ik niets mee te maken wil hebben....is wel een beetje raar! Scheiding van kerk en staat, iedereen zijn vrijheid en een beetje zelfspot!


Wat is er toch mis met zo'n wet?

Vrede
09-11-04, 17:52
Geplaatst door David
Ik zou het eerlijk gezegd erger vinden als iemand mijn moeder uitscheldt.



Volgens de staatsrecht mag het dus wel. Waar slaan al die normen en waarden van Balkende dan op?

de Voorzitter
09-11-04, 18:08
Geplaatst door Vrede
Meneer de Voorzitter, ik zeg dit niet omdat ik het met de gang van zaken eens ben. Ik zeg dat het zo is omdat er getikte mensen rondlopen die blijkbaar hun leven ervoor over hebben om een leugenaar die beweert enkel gebruik te maken van het vrij woord af te maken. Dit is een feit.



Zo ver mag het dus niet komen. Nee, we zijn al zo ver gekomen. Dat is gewoon triest. Daarom pleit ik voor die wet dus, in het belang van ons allemaal.




Hier hoef ik niet op in te gaan.

voor de laatste opmerking van mij hoef je inderdaad niet in te gaan, was ook een beetje flauw dat geef ik toe, maar ik blijf tegen het maken van wetten om vrijheid in te perken om mensen te beschermen. nu is het nog om de getikte mensen in te perken en niet op ideeen te brengen straks zit er een getikte in het parlement en mogen we niets meer zeggen. het is heel gevaarlijk om dat soort wetten in te voeren en ik sta er dan ook absoluut niet achter.

Goodnight
09-11-04, 18:34
Welke wet hebben jullie het over?

Zwarte Schaap
09-11-04, 18:59
Geplaatst door Vrede
Volgens de staatsrecht mag het dus wel. Waar slaan al die normen en waarden van Balkende dan op?

Schelden wordt voor de wet per definitie onder belediging geschaard.

Vissea
10-11-04, 13:53
Geplaatst door Vrede
Wat is er toch mis met zo'n wet?
Omdat het onzinnig zou zijn een wezen god vast te leggen terwijl dit wezen voor vele mensen niet bestaat of een ander naampje heeft. Met het voorstel zo'n wet aan te nemen ga je uit van je eigen ideologie wat in mijn ogen een tamelijk egocentrische gedachte is. Zou ik als atheist moeten gaan pleiten een wet aan te nemen waarin staat dat god niet bestaat? Dat iedereen alles over een of ander opperwezen mag zeggen omdat we hier toch een scheiding van kerk en staat hebben.

Beetje ontspannen, je eigen levensvisie belijden en naleven. Relativeren, niet te serieus doen over wat voor jou belangrijk is. Verplaats je in anderen. Wat denk je bijvoorbeeld hoe niet-godsdienstigen zich voelen met al dat gejammer over islam, christendom en de ellende die er nu heerst vanwege geloof/opvatting van geloof/belediging van geloof?

Niets is zaligmakend: niet de islam, niet het christendom, niet het atheisme, niet het extremisme; bepaal voor jezelf wat je belangrijk vindt en laat anderen lekker doen wat ze willen; hoe kun je je toch aangevallen voelen door leugens die voor anderen wellicht waarheid zijn?