PDA

Bekijk Volledige Versie : “Hirsi Ali moet zelf conclusies trekken”



Couscousje
04-11-04, 12:28
“Hirsi Ali moet zelf conclusies trekken”

Lezers Mzine vragen om aftreding Hirsi Ali!

Hirsi Ali moet aftreden. Dat vindt de meerderheid van de lezers van het Nederlands-Marokkaans tijdschrift Mzine. Volgens de lezers moet het VVD-kamerlid haar conclusies trekken en haar taak neerleggen. Haar koers eist alleen slachtoffers.

Op 2 november jongstleden heeft de gehele Nederlandse en Marokkaanse gemeenschap met afschuw gereageerd op de laffe moord op cineast Theo van Gogh. Hierna volgden direct vele verhitte discussies op straat, maar ook bij de mensen thuis. Hierbij kwamen diverse doelgroepen lijnrecht tegenover elkaar te staan.

Mzine - het enige Nederlands-Marokkaanse tijdschrift in Nederland - heeft een onderzoek gedaan onder haar lezers. Meer dan 150 mensen zijn gebeld met de vraag naar hun gevoelens en naar wat ze vonden van de aantijgingen aan hun adres, naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh. Uit dit onderzoek is vooral naar voren gekomen dat er met een verwijtende vinger naar Hirshi Ali wordt gewezen. In haar column in het NRC Handelsblad van 3 november geeft ze zelf aan een schuldgevoel te hebben over de dood van Theo van Gogh. Daarom moet ze haar conclusies trekken en per direct aftreden.

Hirsi Ali bewijst keer op keer dat ze de zaak op de verkeerde manier dient en haar doel voorbij schiet. Op deze manier doorgaan heeft geen enkele zin en de mensen met wie ze in dialoog wil, bezorgt ze keer op keer de schrik van hun leven. Er hoeft maar één gek te zijn die haar woorden serieus neemt en het resultaat is duidelijk. Maar ook de moslimjongeren moeten maar eens goed nadenken over het geweld dat in Nederland plaatsvindt.

Het gedachtengoed van Hirsi Ali dat er binnen de moslimgemeenschap een discussie over bepaalde onderwerpen moet ontstaan, wordt wel onderstreept. Daar is iedereen uit de gemeenschap het mee eens. Maar of dat moet op de manier zoals het nu gaat, is nog maar de vraag. De boodschap van de lezers van Mzine is duidelijk: Hirsi Ali moet haar stokje overdragen aan iemand die wel de dialoog met de achterban wil en kan aangaan. Op een manier waarbij tolerantie, begrip en wederzijds respect centraal staat. Op dit moment worden grote groepen mensen stelselmatig beledigd en pijn gedaan. Respect voor vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar de vraag is of dit moet gaan op de manier die mevrouw Hirsi Ali samen met Theo van Gogh heeft gekozen.

Hirsi Ali moet dus ophouden in plaats van de boel continue op scherp te zetten. De strijd die zij aan het voeren is, kent geen winnaars, maar slechts verliezers aan beide kanten. Het is nog niet te laat om een dialoog alsnog op de juiste wijze op te pakken.

Mzine zal in de komende edities ruim aandacht schenken aan onder andere vrijheid van meningsuiting, solidariteit en democratie in de Nederlandse samenleving.

Noot voor de redactie:

Mzine organiseert op 19 november in de Meervaart in Amsterdam een grootschalig debat over dit onderwerp. Informatie hierover volgt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Lehsen Bouisengaren:

T 0416-560088
F 0416-560082
E [email protected]
I www.mzine.nl

Cc

Tomas
04-11-04, 12:34
Kan ik me wel in vinden.

Julien
04-11-04, 12:36
buigen voor terreur lijkt me niet verstandig!

taouanza
04-11-04, 12:39
Geplaatst door Julien
buigen voor terreur lijkt me niet verstandig!

Ja hoor als moslims hun mening geven moet je die niet serieus nemen dan buig je voor terreur. Heerlijk zo'n democratie die je ten alle tijde naar je hand kan zetten.:moe:

HEb je wel gelezen wat er staat???


Verder vind k het een goed stuk. Werd tijd dat Marokkanen van zich af bijten ipv op commando op te komen draven om zich te verontschuldigen voor hun bestaan.

stavast
04-11-04, 12:39
Belachelijk, de zaken worden weer eens omgedraaid.

De haat die AHA vanuit velen in de moslimhoek te verduren krijgt komt voort uit het benauwende tekort aan relativering van hun geloofsbeleving.

Laat men zelf maar eens iets doen aan dit ontoelaatbare op de man spelen.

taouanza
04-11-04, 12:42
Geplaatst door stavast
Belachelijk, de zaken worden weer eens omgedraaid.

De haat die AHA vanuit velen in de moslimhoek te verduren krijgt komt voort uit het benauwende tekort aan relativering van hun geloofsbeleving.

Laat men zelf maar eens iets doen aan dit ontoelaatbare op de man spelen.

Belachelijk inderdaad dat moslims ook denken dat ze een mening mogen hebben.:rolleyes:

Max Stirner
04-11-04, 12:43
Ze bedoelen het positief en hebben misschien niet eens helemaal ongelijk.......

....en toch vind ik het te makkelijk om AHA deze moord min of meer in de schoenen te schuiven. Veel te makkelijk.

taouanza
04-11-04, 12:46
Geplaatst door Max Stirner
Ze bedoelen het positief en hebben misschien niet eens helemaal ongelijk.......

....en toch vind ik het te makkelijk om AHA deze moord min of meer in de schoenen te schuiven. Veel te makkelijk.

Ja hoor daarvoor deed ze haar werk geweldig!:moe:
Ik bedoel haar officiele taakomschrijving haar werk waar ze voor is gekozen deed ze uitstekend:moslimbashen.
Maar daar wordt ze niet voor betaald.

Julien
04-11-04, 12:47
Geplaatst door taouanza
Ja hoor als moslims hun mening geven moet je die niet serieus nemen dan buig je voor terreur. Heerlijk zo'n democratie die je ten alle tijde naar je hand kan zetten.:moe:

HEb je wel gelezen wat er staat???


Verder vind k het een goed stuk. Werd tijd dat Marokkanen van zich af bijten ipv op commando op te komen draven om zich te verontschuldigen voor hun bestaan.


Hirsi Ali moet aftreden. Dat vindt de meerderheid van de lezers van het Nederlands-Marokkaans tijdschrift Mzine. Volgens de lezers moet het VVD-kamerlid haar conclusies trekken en haar taak neerleggen. Haar koers eist alleen slachtoffers.

dit bedoel ik met buigen voor terreur. ze willen namelijk dat Hirshi Ali aftreedt omdat het slachtoffers kan eisen.

Tomas
04-11-04, 12:47
Geplaatst door Max Stirner
Ze bedoelen het positief en hebben misschien niet eens helemaal ongelijk.......

....en toch vind ik het te makkelijk om AHA deze moord min of meer in de schoenen te schuiven. Veel te makkelijk.

De timing is misschien niet helemaal je van het.

nl-x
04-11-04, 13:00
Ik neem het Mzine bijzonder kwalijk dat ze met deze ongepaste manier van lijkenprikkerij komen aanzetten. Een zeer misselijk bericht dat zeer slecht getimed is.

Max Stirner
04-11-04, 13:30
Geplaatst door taouanza
Ja hoor daarvoor deed ze haar werk geweldig!:moe:
Ik bedoel haar officiele taakomschrijving haar werk waar ze voor is gekozen deed ze uitstekend:moslimbashen.
Maar daar wordt ze niet voor betaald.

Waarom citeer je mijn text als je er niet op in gaat? :confused:

Ik heb het niet over de vraag hoe AHA haar werk doet, ik zeg alleen dat ik het ziekelijk vind om haar de moord op TvG in de schoenen te schuiven.

Ook de termen `lijkenpikkerij` en `buigen voor terreur` onderschrijf ik.

Max Stirner
04-11-04, 13:33
Geplaatst door Tomas
De timing is misschien niet helemaal je van het.

Ook inhoudelijk klopt het niet. Er is maar 1 dader - tot zover wij weten - en dat is niet AHA.

taouanza
04-11-04, 13:35
Geplaatst door Julien
dit bedoel ik met buigen voor terreur. ze willen namelijk dat Hirshi Ali aftreedt omdat het slachtoffers kan eisen.

Ze willen dat ze aftreedt omdat ze niks doet dan mensen beledigen en kwetsen.Moslims zijn ook slachtoffer van haar haatcampagne. Maar dat is natuurlijk voor jou niet belangrijk.

taouanza
04-11-04, 13:37
Geplaatst door nl-x
Ik neem het Mzine bijzonder kwalijk dat ze met deze ongepaste manier van lijkenprikkerij komen aanzetten. Een zeer misselijk bericht dat zeer slecht getimed is.

Wou je zeggen dat er wel een goeie timing is om kritiek te hebbn op Ayaan?
En over lijkenpikkerij kennelijk is Mzine goed geintegreerd.

Julien
04-11-04, 13:39
-

Noer'Dien
04-11-04, 13:41
Geplaatst door Julien
buigen voor terreur lijkt me niet verstandig!

Julien,

Daar heb je gelijk in maar koppig terreur blijven uitlokken terwijl er altenatieven direct voor handen zijn is helemaal onverstandig. Het hoofd koel houden en nuchter blijven, daar waren Nederlanders toch zo goed in? Niet te koel natuurlijk anders ben je als een overledene ;-) .

Vredesgroet,
Noer'Dien

Julien
04-11-04, 13:42
Geplaatst door taouanza
Ze willen dat ze aftreedt omdat ze niks doet dan mensen beledigen en kwetsen.Moslims zijn ook slachtoffer van haar haatcampagne. Maar dat is natuurlijk voor jou niet belangrijk.

ja ik zou ook willen dat de SGP wordt opgeheven, omdat ik het niet met de SGP eens ben..maar zo werkt het niet in een democratie.

Iglo
04-11-04, 13:45
Geplaatst door taouanza
Ze willen dat ze aftreedt omdat ze niks doet dan mensen beledigen en kwetsen.Moslims zijn ook slachtoffer van haar haatcampagne. Maar dat is natuurlijk voor jou niet belangrijk. Ga me niet vertellen dat je dit een goed moment is voor zo'n bericht. De inhoud is matig, de timing slecht, en de titel in combinatie met de timing Vreselijk.

Couscousje
04-11-04, 13:48
Geplaatst door nl-x
Ik neem het Mzine bijzonder kwalijk dat ze met deze ongepaste manier van lijkenprikkerij komen aanzetten. Een zeer misselijk bericht dat zeer slecht getimed is.

Daar ben ik het ook mee eens.

Alhoewel dit persbericht een stuk beter is dan het vorige persbericht van ze.

Cc

David
04-11-04, 13:50
Geplaatst door Couscousje
Daar ben ik het ook mee eens.

Alhoewel dit persbericht een stuk beter is dan het vorige persbericht van ze.

Cc


Is dat geen leuke klus voor jou?

mark61
04-11-04, 14:12
De dag dat een gekozen volksvertegenwoordiger aftreedt onder druk van een moord is het einde van de democratie.

Als iemand denkt dat AHA iets doet wat tegen de wet is dient hij of zij een aanklacht in. Als de rechter vindt dat het kan, dan is dat pech. In dat geval moet je je conclusies trekken. Moord hoort daar niet één van te kunnen zijn.

Couscousje
04-11-04, 14:15
Geplaatst door David
Is dat geen leuke klus voor jou?

Ze betalen niet.

Cc

David
04-11-04, 14:16
Geplaatst door Couscousje
Ze betalen niet.

Cc

Tuig is het. :fuckit2:

Don Vito
04-11-04, 14:35
Geplaatst door Gerrit Jan
Hirsi Ali is een gekozen volksvertegenwoordiger. Wie wil dat ze aftreedt keert zich tegen onze democratie.

Hirsi Ali is een media geile Uncle Tom, die in de media hoopt te blijven door af en toe iets te roepen wat de Nederlandse maatschappij zo geweldig vindt. Ik vraag mij af waarom men in Nederland niet door heeft dat haar jeugd trauma's een zodanige invloed hebben gehad op haar redeneren, dat zij niet in zien dat al die haat jegens de Islam daar uit voort vloeit. Dat het voortvloeit uit aspecten die niks met de islam te maken hebben maar wel altijd mee wordt geassocieerd en ook nog voor waar wordt aangenomen. Zij profileert zich als de spreek buis voor de moslima, terwijl zij dat zelf niet is.

Goodnight
04-11-04, 14:36
Geplaatst door Couscousje
Ze betalen niet.

Cc

Ja, dat heb ik mogen ervaren :moe:

Tomas
04-11-04, 14:40
Geplaatst door Don Vito
Hirsi Ali is een media geile Uncle Tom, die in de media hoopt te blijven door af en toe iets te roepen wat de Nederlandse maatschappij zo geweldig vindt. Ik vraag mij af waarom men in Nederland niet door heeft dat haar jeugd trauma's een zodanige invloed hebben gehad op haar redeneren, dat zij niet in zien dat al die haat jegens de Islam daar uit voort vloeit. Dat het voortvloeit uit aspecten die niks met de islam te maken hebben maar wel altijd mee wordt geassocieerd en ook nog voor waar wordt aangenomen. Zij profileert zich als de spreek buis voor de moslima, terwijl zij dat zelf niet is.

Ja, ja, zo heeft iedereen wel een mening over een politicus, feit blijft dat aftreden onder dreiging van geweld onacceptabel is. In een democratie althans.

Couscousje
04-11-04, 14:42
Geplaatst door Goodnight
Ja, dat heb ik mogen ervaren :moe:

:haha:

Cc

taouanza
04-11-04, 14:43
Geplaatst door Don Vito
Hirsi Ali is een media geile Uncle Tom, die in de media hoopt te blijven door af en toe iets te roepen wat de Nederlandse maatschappij zo geweldig vindt. Ik vraag mij af waarom men in Nederland niet door heeft dat haar jeugd trauma's een zodanige invloed hebben gehad op haar redeneren, dat zij niet in zien dat al die haat jegens de Islam daar uit voort vloeit. Dat het voortvloeit uit aspecten die niks met de islam te maken hebben maar wel altijd mee wordt geassocieerd en ook nog voor waar wordt aangenomen. Zij profileert zich als de spreek buis voor de moslima, terwijl zij dat zelf niet is.

Jeugdtrauma my foot!

Ze is helemaal niet getraumatiseert ze is heel slim.
Ze kwam zag en overwon.
Ze voelde de sfeer aan en greep haar kans. Ze weet dondersgoed dat ze maar af en toe moslims hoef te provoceren en achterover kan leunen en toe kijken hoe heel Nederland tegen moslims tekeer gaat.
Zolang massa hun woede kun bekoelen op de moslims hoef ze niet bang te zijn dat iemand vraagtekens heeft bij haar taak als volkvertegenwoordiger. Als de massa kan schelden op moslims vergeten dat hun belastingcenten worden verkwinseld aan een ambiteuze parasiet.
Ze haat de islam helemaal niet dat kan je zien omdat ze zich keer op keer verspreekt en het zelf op neemt voor haar moeder die haar besneden heeft.
Niks trauma maar ambitie.
Ze geeft het volk gewoon 'spelen'

Alsof de massa geinteresseert is in de moslima of vrouw in het algemeen.

Don Vito
04-11-04, 14:43
Geplaatst door Tomas
Ja, ja, zo heeft iedereen wel een mening over een politicus, feit blijft dat aftreden onder dreiging van geweld onacceptabel is. In een democratie althans.

Dat kan waarzijn, maar haar geloofwaardigheid wordt nooit aangekaart door de Nederlandse media en dat stoort mij.

mark61
04-11-04, 14:45
Geplaatst door Don Vito
Hirsi Ali is een media geile Uncle Tom, die in de media hoopt te blijven door af en toe iets te roepen wat de Nederlandse maatschappij zo geweldig vindt. Ik vraag mij af waarom men in Nederland niet door heeft dat haar jeugd trauma's een zodanige invloed hebben gehad op haar redeneren, dat zij niet in zien dat al die haat jegens de Islam daar uit voort vloeit. Dat het voortvloeit uit aspecten die niks met de islam te maken hebben maar wel altijd mee wordt geassocieerd en ook nog voor waar wordt aangenomen. Zij profileert zich als de spreek buis voor de moslima, terwijl zij dat zelf niet is.

De dag dat een gekozen volksvertegenwoordiger aftreedt onder druk van een moord is het einde van de democratie.

Max Stirner
04-11-04, 14:46
Geplaatst door Don Vito
Zij profileert zich als de spreek buis voor de moslima, terwijl zij dat zelf niet is. [/B]

Dat AHA een `afvallige` is, is voor velen het voornaamste bezwaar, krijg ik wel eens de indruk.

Typisch.

taouanza
04-11-04, 14:47
Geplaatst door mark61
De dag dat een gekozen volksvertegenwoordiger aftreedt onder druk van een moord is het einde van de democratie.

En wegens slechte prestaties?
Of juist verergeren van de problemen?

halimi
04-11-04, 14:48
een volksvertegenwoordiger die continu bedreigd wordt kan ons toch niet goed vertegenwoordigen. AHA zet groepen tegenover elkaar neer. Wie vertegnwoordigd ze dan? Ze zegt vrouwen die onderdrukt zijn te willen helpen maar tegelijkertijd schopt ze hun tegen de schenen. Ik ben het met het onderzoek wat Mzine heeft gedaan eens dat Hirsi ons niet (meer) goed kan vertegenwoordigen. Het is niet zo dat ze haar de moord in de schoenen willen steken maar ze heeft met name door de film submission veel Moslims op hun tenen getrapt. Ik denk dat mede door deze film theo is vermoord.

taouanza
04-11-04, 14:49
Geplaatst door Max Stirner
Dat AHA een `afvallige` is, is voor velen het voornaamste bezwaar, krijg ik wel eens de indruk.

Typisch.

Of is dat de indruk dat je graag wil hebben?
Is dat de enige indruk dat in jouw hokje past.
Ik zei toch dat autochtonen een tactvolle manier hebben om iemand de mond te snoeren.:kotsen:

Julien
04-11-04, 14:49
Geplaatst door taouanza
En wegens slechte prestaties?
Of juist verergeren van de problemen?

dat is dan de taak van haar partij om haar te ontslaan.

Don Vito
04-11-04, 14:52
Geplaatst door Max Stirner
Dat AHA een `afvallige` is, is voor velen het voornaamste bezwaar, krijg ik wel eens de indruk.

Typisch.

Nee het feit dat zij voor de msolims spreekt ALS afvalligen. Ik ga ook niet voor Joden spreken, terwijl ik het niet ben(ongeacht waarin ik in het verleden in geloofde).

Jouw reactie is weer typisch voor de vooringenomenheid die velen hierIn Nederland hebben.

taouanza
04-11-04, 14:52
Geplaatst door Julien
dat is dan de taak van haar partij om haar te ontslaan.

Waarom zou haar partij haar ontslaan?
Ze doet haar werk prima voor de partij:islambashen.

Dus in een democratie heeft het volk geen mening?
Geniaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Iglo
04-11-04, 14:54
Geplaatst door halimi
een volksvertegenwoordiger die continu bedreigd wordt kan ons toch niet goed vertegenwoordigen.... Natuurlijk belemmert dat haar functioneren en haar mogelijkheden. Maar het is juist het allerdomste om daaraan toe te geven. Je moet nooit toegeven aan bedreigingen, dat is funest voor de democratie.
AHA zet groepen tegenover elkaar neer. Wie vertegnwoordigd ze dan? Ze zegt vrouwen die onderdrukt zijn te willen helpen maar tegelijkertijd schopt ze hun tegen de schenen. Ik ben het met het onderzoek wat Mzine heeft gedaan eens dat Hirsi ons niet (meer) goed kan vertegenwoordigen.
Hirshi Ali heeft nooit de moslim-vrouwen vertegenwoordigt. Ze is in de VVD gekozen, en ik neem aan dat het niet de moslim-vrouwen waren die op haar gestemd hebben.
Het is niet zo dat ze haar de moord in de schoenen willen steken maar ze heeft met name door de film submission veel Moslims op hun tenen getrapt. Ik denk dat mede door deze film theo is vermoord. Dan hadden ze een andere titel moeten nemen. Aangezien ik aanneem dat ze niet achterlijk zijn, neem ik aan dat ze het ook weten hoe dit opgepikt wordt. Als het ook zo bedoeld is, dan mogen ze zich helemaal gaan schamen, want dat is beneden alle peil.

taouanza
04-11-04, 14:54
Geplaatst door Don Vito
Nee het feit dat zij voor de msolims spreekt ALS afvalligen. Ik ga ook niet voor Joden spreken, terwijl ik het niet ben(ongeacht waarin ik in het verleden in geloofde).

Jouw reactie is weer typisch voor de vooringenomenheid die velen hierIn Nederland hebben.

Inderdaad stel je voor zich een antisemiet die joden vertegenwoordigd.
Kun je nagaan hoe erg men moslims haat.
Als ik dit schrijf klinkt het te belachelijk voor woorden maar moslims kun je wel laten vertegenwoordigen door iemand die op ze neerkijkt.

TonH
04-11-04, 14:55
Geplaatst door mark61
De dag dat een gekozen volksvertegenwoordiger aftreedt onder druk van een moord is het einde van de democratie.

De dag dat een gekoze volksvertegenwoordige aftreedt omdat hij of zij zich schuldig voelt aan de dood van een medemens is het begin van de wederopstanding van de democratie.


De politica, die met Van Gogh in Submission de onderdrukking van vrouwen in de koran aan de kaak stelde, voelt zich schuldig dat zij naar Van Gogh is gegaan met het script van Submission, 'en dat hij daarom gedood is'.

,,Ik voel me schuldig dat ik misbruik heb gemaakt van zijn gebrek aan angst.''

AD, 4 november 2004

En dat heeft niks met angst of capituleren te maken.

Couscousje
04-11-04, 14:55
Geplaatst door Max Stirner
Dat AHA een `afvallige` is, is voor velen het voornaamste bezwaar, krijg ik wel eens de indruk.

Typisch.

Dat is toch heel logisch, in feite?

Cc

taouanza
04-11-04, 14:56
Geplaatst door Iglo
... Natuurlijk belemmert dat haar functioneren en haar mogelijkheden. Maar het is juist het allerdomste om daaraan toe te geven. Je moet nooit toegeven aan bedreigingen, dat is funest voor de democratie. Hirshi Ali heeft nooit de moslim-vrouwen vertegenwoordigt. Ze is in de VVD gekozen, en ik neem aan dat het niet de moslim-vrouwen waren die op haar gestemd hebben. Dan hadden ze een andere titel moeten nemen. Aangezien ik aanneem dat ze niet achterlijk zijn, neem ik aan dat ze het ook weten hoe dit opgepikt wordt. Als het ook zo bedoeld is, dan mogen ze zich helemaal gaan schamen, want dat is beneden alle peil.

Dat ze niet door moslimas is gekozen dat weten we heus wel. Het punt is dat het zo wordt gebracht. Terwijl ze in feite is gekozen omdat ze tegen moslims is. Dus als het beestje bij de naam wordt genoemd dan zijn we een stuk verder.

Max Stirner
04-11-04, 14:57
Geplaatst door taouanza
Of is dat de indruk dat je graag wil hebben?
Is dat de enige indruk dat in jouw hokje past.
Ik zei toch dat autochtonen een tactvolle manier hebben om iemand de mond te snoeren.:kotsen:
.

Leuk dat je weer eens alle autochtonen over een kam scheert.

Ik spreek namens mezelf, anderen hoeven niet op te draaien voor mijn domme (?) opmerkingen.

Don Vito
04-11-04, 14:57
Geplaatst door taouanza
Dat ze niet door moslimas is gekozen dat weten we heus wel. Het punt is dat het zo wordt gebracht. Terwijl ze in feite is gekozen omdat ze tegen moslims is. Dus als het beestje bij de naam wordt genoemd dan zijn we een stuk verder.

Vanwaar de transver van de PvdA naar de VVD?

taouanza
04-11-04, 14:58
Geplaatst door Max Stirner
.

Leuk dat je weer eens alle autochtonen over een kam scheert.

Ik spreek namens mezelf, anderen hoeven niet op te draaien voor mijn domme (?) opmerkingen.

Ja hoor draai het maar weer om.
Ik hoor die domme opmerkingen anders vaak genoeg.

taouanza
04-11-04, 14:59
Geplaatst door Don Vito
Vanwaar de transver van de PvdA naar de VVD?

Wat bedoel je?

Don Vito
04-11-04, 15:01
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat je zegt is niet waar maar doet ook niet ter zake. Wat wel ter zake doet is dat zij als volksvertegenwoordiger, het recht heeft om te zeggen wat zij wil. Punt.

Weerleg het maar....
Een volksvertegenwoordiger is zoals het woord al zegt een vertegenwoordiger van het volk. Een sprrekbuis voor haar/zijn kiezers. het probleem is dat Ayaantje zichzelf profileert als een spreekbuis voor een groep die niet achter haar staat. Haar geloofwaardigheid dat, moet eens uitgelicht worden door de media.

Goodnight
04-11-04, 15:02
Geplaatst door Max Stirner
Dat AHA een `afvallige` is, is voor velen het voornaamste bezwaar, krijg ik wel eens de indruk.

Typisch.

Laten we het er maar op houden dat dat jouw indruk is.
Er zijn wel meer afvalligen, de schrijver Hafid Bouazza is er een van.Die komt er voor uit.

Kheb nog niet gehoord dat hij bedreigd is.

AHA mag doen en laten wat ze wil met haar leven.

Maar het is misselijk als men over de ruggen van anderen erkenning probeert te krijgen.

Dat moet je niet gaan verwarren.
Dan maak je namelijk de mensen die kritiek op haar handelswijze hebben monddood.
En ik meen mij te herinneren dat vrijheid van menigsuiting een groot goed is.

Wat mij betreft hoeft AHA niet af te treden.
Het punt dat haar mening mij persoonlijk raakte is allang voorbij.
Dat was ook het geval bij T. van Gogh.

Is hetzelfde als lopen op blote voeten.
Je krijgt vanzelf een eeltlaagje die je voeten beschermt.

Don Vito
04-11-04, 15:03
Geplaatst door taouanza
Wat bedoel je?

retorical question
van daar ook transfer haar van de PvdA naar de VVD

Goodnight
04-11-04, 15:08
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat wel ter zake doet is dat zij als volksvertegenwoordiger, het recht heeft om te zeggen wat zij wil. Punt.

Goh, en ik alsmaar in de waan leven dat we in een echte democratie leven.

Ok, zijn we ook uit die droom geholpen.

Iglo
04-11-04, 15:09
Geplaatst door taouanza
Dat ze niet door moslimas is gekozen dat weten we heus wel. Het punt is dat het zo wordt gebracht. Terwijl ze in feite is gekozen omdat ze tegen moslims is. Dus als het beestje bij de naam wordt genoemd dan zijn we een stuk verder. Mwah, ik heb niet het idee dat iedereen dat doorheeft. Degene waar ik op repliede iig niet. Heb je trouwens dit stukje goed bekeken?

Hirsi Ali bewijst keer op keer dat ze de zaak op de verkeerde manier dient en haar doel voorbij schiet. Op deze manier doorgaan heeft geen enkele zin en de mensen met wie ze in dialoog wil, bezorgt ze keer op keer de schrik van hun leven. Er hoeft maar één gek te zijn die haar woorden serieus neemt en het resultaat is duidelijk. Maar ook de moslimjongeren moeten maar eens goed nadenken over het geweld dat in Nederland plaatsvindt. Eerst wordt Ayaan een kolom lang de les gelezen. En aan het einde wordt dan als lapje voor het bloeden gezegd "Maar ook de moslim jongeren moeten maar eens goed nadenken over het geweld dat in Nederland plaatsvindt." Waar slaat dit op?
Willen ze beweren dat de schuld op de moord van Theo in eerste plaats bij Ayaan ligt, maar dat de moslim jongeren ook bij zich zelf ten rade moeten gaan? Dit slaat kant nog wal. De schuld van de moord op Theo ligt niet bij Ayaan, die ligt niet bij de gehele islamitische jeugd, de schuld ligt bij de debiel die hem vermoord heeft.
Het lijkt een beetje alsof ze daar bij Mzine de weg helemaal kwijt zijn.

mark61
04-11-04, 15:22
Geplaatst door taouanza
En wegens slechte prestaties?
Of juist verergeren van de problemen?

Wegens slechte prestaties kan de volksvertegenwoordiging een minister naar huis sturen. Niet een collega-parlementslid. Die is namelijk verkozen. Of in NL parlementaire onschenbaarheid bestaat weet ik niet eens, ik dacht van niet, maar die heft het parlement dan eventueel op. Verder hebben we wetten en rechters. Zo werkt dat, dacht ik.

Goodnight
04-11-04, 15:26
Geplaatst door Gerrit Jan
Kun je dit nader uitleggen?


Wat wel ter zake doet is dat zij als volksvertegenwoordiger, het recht heeft om te zeggen wat zij wil. Punt.

a. wie vertegenoordigt zij?
b. zelfs als politicus moet je zorgvuldig zijn met je woorden.Sterker nog de meeste politici denken goed na over de consequenties van hetgeen zij zeggen en het effect wat zij hiermee willen bereiken.

c.Ik weet niet wat het effect is wat AHA wil bereiken.
Maar voor zover ik het kan beoordelen is dit in haar geval chaos en weerstand.

Verder vind ik die punt aan het eind van jouw zin iets dwingends hebben........

mark61
04-11-04, 15:31
Geplaatst door halimi
een volksvertegenwoordiger die continu bedreigd wordt kan ons toch niet goed vertegenwoordigen.

Dit is werkelijk de meest cynische uitspraak die ik de laatste dagen op dit forum heb gezien. Heb je enig idee wat je hier zegt?


AHA zet groepen tegenover elkaar neer. Wie vertegnwoordigt ze dan?

Honderduizenden VVD-stemmers?


Ze zegt vrouwen die onderdrukt zijn te willen helpen maar tegelijkertijd schopt ze hun tegen de schenen. Ik ben het met het onderzoek wat Mzine heeft gedaan eens dat Hirsi ons niet (meer) goed kan vertegenwoordigen.

Had jij op haar gestemd dan?

mark61
04-11-04, 15:33
Geplaatst door Goodnight
Laten we het er maar op houden dat dat jouw indruk is.
Er zijn wel meer afvalligen, de schrijver Hafid Bouazza is er een van.Die komt er voor uit.

Kheb nog niet gehoord dat hij bedreigd is....

Hij zoekt de publiciteit niet op. Die ene keer dat hij in het openbaar iets zei werd hij afgebrand.

mark61
04-11-04, 15:38
Geplaatst door TonH
De dag dat een gekoze volksvertegenwoordige aftreedt omdat hij of zij zich schuldig voelt aan de dood van een medemens is het begin van de wederopstanding van de democratie.

Nou ja, dat ben ik dus met je oneens. Schuldig is degene die de trekker overhaalt. Niet de moslims, de maatschappij, of vriendjes van de vermoorde. Dan is werkelijk het einde zoek.

jankaas
04-11-04, 16:08
In Nederland hebben we dus bepaalde vrijheden, zoals de vrijheid om te kunnen zeggen wat je denkt. Dit is de hoogste cultuurwaarde in dit land en het kan niet zo zijn dat deze Nederlandse meer dan 200 jaar oude waarde overboord gaat vanwege een stel extremistische facisten. Hirsie aly moet voorral doorgaan zoals ze nu doet met het schrijven van koloms. Een ieder die hier anders over denkt hoort niet in dit land en dient te verdwijnen naar zijn land van herkomst,

DIT IS NEDERLAND EN NIET MAROKKO!!!!!! EN WIJ NEDERLANDERS PASSEN ONS NIET AAN, AAN EEN STEL FANATIEKE ISLAMITISCHE FACISTEN. Ik heb dit maar even in hoofdletters gezet zodat niemand er over heen kan kijken.

mark61
04-11-04, 16:10
Geplaatst door aQua
Ik ben ut zeg maar zo'n beetje met je eens...'k vind 't een tekst waar denk ik wel zinnige dingen in gezegd worden, maar kan er de vinger niet op leggen.....

Nou ja, omdat het principe dat politici niet moeten polariseren wel aardig is (hoewel? Wat heeft politiek voor zin als er geen verschillende partijen zijn die hun onderlinge verschillen gestalte geven), maar de vraag is in hoeverre je rekening moet houden met mensen die die polarisatie niet op een fatsoenlijke manier kunnen 'handelen'.

Je mond houden omdat er wel eens een gek zou kunnen gaan schieten is echt niet ver verwijderd van zeggen dat vrouwen ook niet 's avonds naar buiten moeten gaan omdat de kans dat ze verkracht worden zo groot is.

Deanderekant
04-11-04, 16:12
Volgens mij mag iedereen het aftreden van ieder kamerlid vragen/eisen. Of het ook gebeurt is een tweede.

Als er voldoende draagvlak is kan de partij waartoe het kamerlid behoort vragen zijn/haar zetel af te staan. Een kamerlid hoeft hier echter geen gehoor aan te geven (Lazrak, Wilders) Volgens mij heet dat idd parlementaire onschendbaarheid. In dat geval beslist de kiezer bij de volgende verkiezingen.

Een kamerlid kan idd ook zelf zijn/haar conclusies trekken... of niet.

Er is dus volgens mij helemaal niets ondemocratisch aan het vragen om het aftreden van H.A. Daarbij mag je alle middelen gebruiken die de wet toestaat, tot aan de rechter toe. Ik denk alleen dat je geen schijn van kans maakt omdat ze de volledige steun van de vvd fractie heeft en volgens mij niet verdacht wordt of veroordeeld is voor strafbare feiten.

jankaas
04-11-04, 16:12
@Gerrit jan

Met welke zin ben je het niet eens?

jankaas
04-11-04, 16:14
Geplaatst door Deanderekant
Volgens mij mag iedereen het aftreden van ieder kamerlid vragen/eisen. Of het ook gebeurt is een tweede.

Als er voldoende draagvlak is kan de partij waartoe het kamerlid behoort vragen zijn/haar zetel af te staan. Een kamerlid hoeft hier echter geen gehoor aan te geven (Lazrak, Wilders) Volgens mij heet dat idd parlementaire onschendbaarheid. In dat geval beslist de kiezer bij de volgende verkiezingen.

Een kamerlid kan idd ook zelf zijn/haar conclusies trekken... of niet.

Er is dus volgens mij helemaal niets ondemocratisch aan het vragen om het aftreden van H.A. Daarbij mag je alle middelen gebruiken die de wet toestaat, tot aan de rechter toe. Ik denk alleen dat je geen schijn van kans maakt omdat ze de volledige steun van de vvd fractie heeft en volgens mij niet verdacht wordt of veroordeeld is voor strafbare feiten.

H.A mag naar mijn idee niet aftreden naar aanleiding van de chantage van moslim facisten.

taouanza
04-11-04, 16:14
Geplaatst door Gerrit Jan
a. Zij vertegenwoordigt samen met de andere VVD-kamerleden degenen die op de VVD gestemd hebben.
b. Een politicus mag zorgvuldig zijn met woorden maar hoeft dat niet. In de Tweede Kamer is hij zelfs onschendbaar en mag hij zonder enige restrictie zeggen wat hij wil.
c. Ik denk dat Ayaan best goed nadenkt over wat zij zegt. Ik vind eigenlijk dat ze een maximaal effect bereikt. Of dat ook weerstand oplevert doet natuurlijk niet ter zake.

Mijn punt aan het eind van de zin heeft in zoverre iets dwingends dat ik met alle macht wil voorkomen dat Nederland verandert in een land waar de vrijheid van meningsuiting ter discussie staat. Eigenlijk is dat met twee achtereenvolgende politieke moorden al het geval. Daar baal ik van. Eigenlijk gaan we een beetje terug naar de middeleeuwen, zoals zo veel landen in deze wereld. Gelukkig is er nog wel een lichtend voorbeeld waar iedereen nog wel mag zeggen wat hij wil.

Welk effect?

JE kan wel zeggen dat iedereen kan zeggen wat hij wil maar dat is onzin.
Je ziet zelf de mening van Marokkanen als aantasting van de democratie.
Dus kennelijk mogen sommige niet zeggen wat ze willen.

taouanza
04-11-04, 16:16
Geplaatst door jankaas
H.A mag naar mijn idee niet aftreden naar aanleiding van de chantage van moslim facisten.

Kijk eens dit is nou vrijheid van meningsuiting
Moslim met een mening is een facist.
Hoelang wil men deze facade nog volhouden?

mark61
04-11-04, 16:17
Geplaatst door Deanderekant
Volgens mij mag iedereen het aftreden van ieder kamerlid vragen/eisen. Of het ook gebeurt is een tweede.

Als er voldoende draagvlak is kan de partij waartoe het kamerlid behoort vragen zijn/haar zetel af te staan. Een kamerlid hoeft hier echter geen gehoor aan te geven (Lazrak, Wilders)

Lazrak en Wilders zijn niet gevraagd hun zetel af te staan, omdat de partij dat recht niet heeft. Het zijn geen werknemers van de partij, maar door het volk gekozen volksvertegenwoordigers. Bij mijn weten hebben beiden in overleg besloten de partij te verlaten omdat hun ideeën niet overeenkomen met die van de partij. Of de partij heeft ze geroyeerd, dat kan ook.

Natuurlijk mag de paus in Rome dan wel bin laden te Noord-Pakistan vragen of deze of gene zijn zetel opgeeft. De kans dat iemand daar naar luistert is nul.

jankaas
04-11-04, 16:24
Geplaatst door taouanza
Kijk eens dit is nou vrijheid van meningsuiting
Moslim met een mening is een facist.
Hoelang wil men deze facade nog volhouden?

Een moslim met een mening is geen facist, een moslim die iemand anders vermoordt om zijn mening is een facist en een moslim die iemand om zijn mening met de dood bedreigt is een facist!! Wanneer zie je als moslim nu het verschil.

Deanderekant
04-11-04, 16:29
@jankaas

Wat mij betreft staat vragen vrij. H.A. is _nogal_ omstreden, het is daarom logisch dat een heleboel mensen om haar aftreden roepen.

Zolang dat op vreedzame wijze gebeurt is er volgens mij niets aan de hand. Dat er over en weer met (figuurlijke) modder wordt gegooid is misschien niet netjes maar wel normaal.

Ik zou het idd erg vinden als H.A. wegens bedreigingen af zou treden. Als ze echter om inhoudelijke redenen haar functie neerlegd, zo zij het.

jankaas
04-11-04, 16:31
Geplaatst door Gerrit Jan
Met deze zin:



Het zijn mensen waar je over praat en die mag je nooit zo maar afschrijven om hun opvattingen. Bovendien zijn de meesten (ook) Nederlanders en dus zijn we met ons allen voor elkaar verantwoordelijk.


Laat ik het zo zeggen. Als je als Nederlander of allochtoon de vrijheid van menigsuiting niet respecteerd en mensen met de dood bedreigt hiervoor dan pas je niet binnen de Nederlandse cultuur en moet je de volgende keuze maken.

1: ik pas me aan en respecteer de vrije mening en maak zelf ook gebruik van dat recht.

2: Ik erken het recht van vrije mening niet en accepteer daarmee niet de Nederlandse cultuur. Ik maak de keuze om te vertrekken naar mijn land van herkomst.

voor de autochtone Nederlander die schuldig maakt aan doodsbedreigingen wacht het gevang of heropvoedingstehuis.

Zo beter Gerrit Jan

jankaas
04-11-04, 17:05
Geplaatst door Deanderekant
@jankaas

Wat mij betreft staat vragen vrij. H.A. is _nogal_ omstreden, het is daarom logisch dat een heleboel mensen om haar aftreden roepen.

Zolang dat op vreedzame wijze gebeurt is er volgens mij niets aan de hand. Dat er over en weer met (figuurlijke) modder wordt gegooid is misschien niet netjes maar wel normaal.

Ik zou het idd erg vinden als H.A. wegens bedreigingen af zou treden. Als ze echter om inhoudelijke redenen haar functie neerlegd, zo zij het.

Geldt dan ook voor Wilders en zijn toekomstige partij? Als dit aftreden gewenst wordt om dreigementen van extremisten te voorkomen vindt ik het de grootste fout ooit.

wytze
04-11-04, 17:10
@jankaas

zodra je zegt: "wij, nederlanders" begin ik al een beetje te rillen. En waar moet ik heen als ik vind dat je niet alles zomaar moet kunnen zeggen?
Ik begon van gogh na te doen van de week en alle vrouwen hoeren te noemen. na 3x wou mijn vrouwelijke (blanke) collega een mes tussen m'n ribben porren.
Het feit dat de "nederlandse cultuur" is verworden tot het stelselmatig beledigen en stigmatiseren is zum kotzen. aan die "cultuur" mag, nee moet zo snel mogelijk een einde komen. en daarbij helpt het als niet alleen aha, maar ook wilders en de hele lpf opstapt. het zou idd een daad van moed en inzicht zijn als men zou durven zeggen: "wij hebben sinds fortuin dit land vergiftigd en tot haat aangezet. nu zien we een van de gevolgen daarvan. excuses, we stappen op"

Deanderekant
04-11-04, 17:29
@jankaas

Ik geloof dat je me niet begreep. Ik bedoelde dat iedereen het recht heeft om om het aftreden van een politicus te vragen (de door jou en mij zo gewaardeerde vrijheid van meningsuiting). Alleen niet met geweld of bedreigingen.

Voor wat het waard is, ik heb altijd geloofd dat H.A. alleen H.A. vertegenwoordigd. Volgens mij komt het de vvd wel lekker uit dat ze zwart is, omdat ze zo een heleboel dingen kan zeggen die de heren liberalen wel denken maar zelf niet durven zeggen, uit angst voor racist uitgemaakt te worden. Over het lot van vrouwen heeft ze nog niets gezegd wat Femke Halsema jaren geleden al zei. Overigens zonder alles en iedereen tegen zich in het harnas te jagen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets op met Jihad-Fanaten ofzo, alleen ook niet met H.A.

Al Sawt
04-11-04, 17:39
Geplaatst door jankaas
Laat ik het zo zeggen. Als je als Nederlander of allochtoon de vrijheid van menigsuiting niet respecteerd en mensen met de dood bedreigt hiervoor dan pas je niet binnen de Nederlandse cultuur en moet je de volgende keuze maken.
Bedreigingen komen in alle culturen voor en Nederlandse cultuur is geen uitzondering.

Al Sawt
04-11-04, 17:42
Geplaatst door jankaas
DIT IS NEDERLAND EN NIET MAROKKO!!!!!! EN WIJ NEDERLANDERS PASSEN ONS NIET AAN, AAN EEN STEL FANATIEKE ISLAMITISCHE FACISTEN Fascisten zijn die tuig, die Europa in 2 wereldoorlogen storten en Europa met bloed lieten doordrenken.

Marokko heeft geen enkel vorm van fascisme gekend, noch bewegingen als NSB.l

Deanderekant
04-11-04, 17:43
@wytze

Neem me niet kwalijk hoor, maar heb jij de teksten van een gemiddelde death-metal band wel eens gelezen?
Daar worden dingen over het christendom gezegd waar Theo van Gogh van zou zeggen: "nou, nou, das wel grof"

Resultaat: 2 boze brieven van de s.g.p, één van de bond tegen het vloeken.

Er is niiets, maar dan ook helemaal niets, wat de moord op van Gogh vergoeilijkt of zelfs maar logisch maakt.

wytze
04-11-04, 17:49
@deanderekant

ik nodig je uit mijn experiment te herhalen en uit te breiden tot:
het uitmaken van elke zwarte voor stinkneger,
het uitmaken van elke blanke voor fascistisch varken

ik hoor graag van je hoe het afloopt.

groetjes.

Al Sawt
04-11-04, 18:00
Geplaatst door Gerrit Jan
Dat is maar gedeeeltelijk waar. Het fascisme is pas na WOI ontstaan. Godsdienstwaanzin is veel ouder dan fascisme. Als godsdienstwaanzin onder noemer fascisme valt, dan geldt dat zeker voor chauvinisme.

Deanderekant
04-11-04, 18:00
@wytze

Is niet helemaal correct, Theo van Gogh sprak in algemeenheden. Als ik in mijn omgeving zeg: Alle vrouwen zijn hoeren, alle negers stinken en alle blanken zijn fascisten wordt er hooguit aan mijn verstandelijke vermogens getwijfeld.

Logisch ook, als een vrouw tegen mij zegt dat alle mannen varkens zijn (gebeurt regelmatig) dan lach ik daar om. Als ze zegt dat ik een varken ben, en ze meent het, dan voel ik me aangesproken. (Hoewel ik ook dan niet ga meppen ofzo)

//of topic:

Ik ben trouwens sinds kort onzijdig, lees ik hier :confused:

senna4u
04-11-04, 18:16
Geplaatst door wytze
@jankaas

zodra je zegt: "wij, nederlanders" begin ik al een beetje te rillen. En waar moet ik heen als ik vind dat je niet alles zomaar moet kunnen zeggen?
Ik begon van gogh na te doen van de week en alle vrouwen hoeren te noemen. na 3x wou mijn vrouwelijke (blanke) collega een mes tussen m'n ribben porren.
Het feit dat de "nederlandse cultuur" is verworden tot het stelselmatig beledigen en stigmatiseren is zum kotzen. aan die "cultuur" mag, nee moet zo snel mogelijk een einde komen. en daarbij helpt het als niet alleen aha, maar ook wilders en de hele lpf opstapt. het zou idd een daad van moed en inzicht zijn als men zou durven zeggen: "wij hebben sinds fortuin dit land vergiftigd en tot haat aangezet. nu zien we een van de gevolgen daarvan. excuses, we stappen op"

Wytse, als je naar het Nederlandse recht kijkt mág je dingen zeggen -van imam tot predikant, van homo tot homo-hater-. Dat heet vrijheid van meningsuiting, welkom in Nederland.
Daarnaast denk ik dat je de hele zaak omdraait: het gaat erom dat we durven zeggen wat we vinden. Maar wat zie je nu: de rituele slachting van Van Gogh wordt gerechtvaardigd door te wijzen dat hij 'teveel' gebruik gemaakt heeft van de vrijheid van meningsuiting. Slachtoffers worden daders. Hallo, je mag je uitspreken, je mag mensen prikkelen, omdat je ervan uit MAG gaan dat je niet neergeknald wordt. Als je deze veronderstelling niet hebt, woon je in een dictatuur of erger: hel.
Maar om jouw idee uit te werken, stem ik ervoor dat jij opstapt, omdat jouw mening zoveel verdeeldheid zaait en ik hoop dat je er nog een spijtbetuiging over je wandaden bijvoegt.

Vriendelijke groet en hierbij de hoop je ooit nog eens in een vreedzame en democratische maatschappij te treffen waar je mag zeggen wat je wilt zonder geslacht te worden.

jankaas
04-11-04, 18:21
Zo zie ik het graag, de discussie is op gang en iedereen zegt wat hij of zij denkt zonder dat we elkaar willen of kunnen vermoorden......


Zucht.. wat is de Nederlandse vrijheid van menigsuiting toch mooi???? zou dat in landen als iran en Marocco ook mogen?

senna4u
04-11-04, 18:22
Geplaatst door Deanderekant
[B

Voor wat het waard is, ik heb altijd geloofd dat H.A. alleen H.A. vertegenwoordigd. [/B]

Laat ik dan tussen de emails die Ayaan krijgt van mensen die een bloedhekel aan haar hebben, hierbij een steunbetuiging aan haar zenden. Ik heb enorm veel respect voor haar dat ze netelige kwesties durft neer te zetten. Dus hierbij: Ayaan vertegenwoordigd niet alleen Ayaan. Ze kon tenslotte niet honderden stemmen op zichzelf uitbrengen! En ik denk toch dat we mensen die hun stem verheffen, nu wel eens mogen koesteren. Ze worden steeds zeldzamer nu het publieke debat steeds meer zal verstommen door bedreigingen. En ik koester ook moslims die met hun hoofd boven het maaiveld uitkomen, alleen hebben die -gezien de praktijk- nog geen slagersmes te duchten.

Marsipulami
04-11-04, 18:23
“Hirsi Ali moet zelf conclusies trekken”

Hirsi Ali moet helemaal niet aftreden, alleen maar een beetje gezond verstand gebruiken en haar boodschap op een wat tactvollere manier proberen te brengen. Het conflict niet op de spits drijven, want dan zijn er alleen maar verliezers, niet in het minst de mensen waarvoor ze zegt op te komen.

Al Sawt
04-11-04, 18:23
Geplaatst door Gerrit Jan
Godsienstwaanzin heeft niets met fascisme te maken. Het heeft veel oudere papieren. Het kan wel net zo erg zijn. Daar ben ik met je eens. Alleen ziet Jankaas het niet.

jankaas
04-11-04, 18:29
Even over Fascisme:

Volgens het woordenboek als volgt: Staatsopvatting die zich kenmerkt door autoritaire gezagsuitoefening en verwerping van een aantal democratische kenmerken (zoals vrije meningsuiting?)

In nederland is vrije meningsuiting nog steeds mogelijk, dus nederland is niet fascistisch. Als de eerste de beste moslim op straat zijn keel schoor staat te schreeuwen over het feit dat alle vrouwen hoeren zijn krijgt hij een hoop commentaar en misschien een schop in zijn edele islamitische noten. Een mes in zijn rug zal niet gauw gebeuren.

senna4u
04-11-04, 18:33
:lole:

Helemaal mee eens

Al Sawt
04-11-04, 19:58
Geplaatst door jankaas
Even over Fascisme:

Volgens het woordenboek als volgt: Staatsopvatting die zich kenmerkt door autoritaire gezagsuitoefening en verwerping van een aantal democratische kenmerken (zoals vrije meningsuiting?)
Dus dan is communisme ook Fascisme?


Ik dacht dat fascisme een systeem is, dat uit gaat van recht van sterkste en daarom gebaseerd is op superieure denkbeelden jegens andere volkeren.

Maar misschien heb ik het mis.

Arvid
04-11-04, 20:39
Geplaatst door Al Sawt
Dus dan is communisme ook Fascisme?


Ik dacht dat fascisme een systeem is, dat uit gaat van recht van sterkste en daarom gebaseerd is op superieure denkbeelden jegens andere volkeren.

Maar misschien heb ik het mis.

nee, communisme is ook wat anders dan fascisme. Ik heb zo'n idee dat fascisme een nogal brede betekenis heeft gekregen sinds WOII.
Hier een goed stuk over fascisme: http://www.remember.org/hist.root.what.html

jankaas
04-11-04, 20:47
Geplaatst door Al Sawt
Dus dan is communisme ook Fascisme?


Ik dacht dat fascisme een systeem is, dat uit gaat van recht van sterkste en daarom gebaseerd is op superieure denkbeelden jegens andere volkeren.

Maar misschien heb ik het mis.

speciaal voor jouw Al Sawt.

Communisme: stelsel van gemeenschappelijk bezit van consumptie en produktie middelen.

jankaas
04-11-04, 20:48
Geplaatst door wytze
@jankaas

zodra je zegt: "wij, nederlanders" begin ik al een beetje te rillen. En waar moet ik heen als ik vind dat je niet alles zomaar moet kunnen zeggen?
Ik begon van gogh na te doen van de week en alle vrouwen hoeren te noemen. na 3x wou mijn vrouwelijke (blanke) collega een mes tussen m'n ribben porren.
Het feit dat de "nederlandse cultuur" is verworden tot het stelselmatig beledigen en stigmatiseren is zum kotzen. aan die "cultuur" mag, nee moet zo snel mogelijk een einde komen. en daarbij helpt het als niet alleen aha, maar ook wilders en de hele lpf opstapt. het zou idd een daad van moed en inzicht zijn als men zou durven zeggen: "wij hebben sinds fortuin dit land vergiftigd en tot haat aangezet. nu zien we een van de gevolgen daarvan. excuses, we stappen op"

En heb je dat mes nu daadwerkelijk tussen je ribben zitten?

taouanza
04-11-04, 20:51
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik vind dat iedereen mag zeggen wat hij wil. Ik maak echt geen uitzondering voor Marokkanen, ze mogen zeggen wat ze willen. Iedereen die tegen de democratie is mag dat zeggen ook. (Zie Voltaire). Zelfs als dat een aantasting is van de democratie.

Dus Marokkanen met een mening zijn tegen de democratie?

jankaas
04-11-04, 20:54
Geplaatst door Al Sawt
Dus dan is communisme ook Fascisme?


Ik dacht dat fascisme een systeem is, dat uit gaat van recht van sterkste en daarom gebaseerd is op superieure denkbeelden jegens andere volkeren.

Maar misschien heb ik het mis.

het is eerder het recht van diegene met de grootste bek en de drang ieder ander te onderwerpen aan zijn of haar extremistische denkbeelden.

taouanza
04-11-04, 20:54
Geplaatst door senna4u
Wytse, als je naar het Nederlandse recht kijkt mág je dingen zeggen -van imam tot predikant, van homo tot homo-hater-. Dat heet vrijheid van meningsuiting, welkom in Nederland.
Daarnaast denk ik dat je de hele zaak omdraait: het gaat erom dat we durven zeggen wat we vinden. Maar wat zie je nu: de rituele slachting van Van Gogh wordt gerechtvaardigd door te wijzen dat hij 'teveel' gebruik gemaakt heeft van de vrijheid van meningsuiting. Slachtoffers worden daders. Hallo, je mag je uitspreken, je mag mensen prikkelen, omdat je ervan uit MAG gaan dat je niet neergeknald wordt. Als je deze veronderstelling niet hebt, woon je in een dictatuur of erger: hel.
Maar om jouw idee uit te werken, stem ik ervoor dat jij opstapt, omdat jouw mening zoveel verdeeldheid zaait en ik hoop dat je er nog een spijtbetuiging over je wandaden bijvoegt.

Vriendelijke groet en hierbij de hoop je ooit nog eens in een vreedzame en democratische maatschappij te treffen waar je mag zeggen wat je wilt zonder geslacht te worden.

Nee hoor je liegt.
Niet iedereen mag in Nederland zeggen wattie wil. Voor alles geldt een fatsoens norm met uitzondering van moslimbashen.
Als moslims nietmoslims beledigen krijgen ze een preek van:Zo gaan wij hier niet met elkaar om.
Ik woon ook hier in Nederland dus zulke leugens kun je niet verkopen.

jankaas
04-11-04, 20:57
Geplaatst door taouanza
Dus Marokkanen met een mening zijn tegen de democratie?

Neen natuurlijk niet, alleen als Marokkanen, centrumdemocraten, de KKK of iedere andere groep of partij een anders mening gaat onderdrukken met de dreiging van geweld dan is dat niet democratisch. Waarom zie je dat verschil niet??

Verder mag je ook als marokkaan natuurlijk zeggen wat je wilt.

jankaas
04-11-04, 20:58
Geplaatst door taouanza
Nee hoor je liegt.
Niet iedereen mag in Nederland zeggen wattie wil. Voor alles geldt een fatsoens norm met uitzondering van moslimbashen.
Als moslims nietmoslims beledigen krijgen ze een preek van:Zo gaan wij hier niet met elkaar om.
Ik woon ook hier in Nederland dus zulke leugens kun je niet verkopen.

Wat versta je onder moslimbashen

jankaas
04-11-04, 21:31
Geplaatst door taouanza
Nee hoor je liegt.
Niet iedereen mag in Nederland zeggen wattie wil. Voor alles geldt een fatsoens norm met uitzondering van moslimbashen.
Als moslims nietmoslims beledigen krijgen ze een preek van:Zo gaan wij hier niet met elkaar om.
Ik woon ook hier in Nederland dus zulke leugens kun je niet verkopen.

Even een lesje in vrije meningsuiting:

Dit is dus bedreiging:



van RTLZ

Doodsbedreiging Hirsi Ali in brief op lichaam Van Gogh

In de brief die gevonden is op het lichaam van Theo van Gogh stond een open doodsbedreiging aan het adres van VVD-politica Hirsi Ali.


dit niet, dit is een mening (waar ik als kaaskop niet achter sta natuurlijk)

alle nederlanders zijn kaaskkoppen zonder hersens

Zie je het verschil? :p

TonH
04-11-04, 23:02
Geplaatst door mark61
Nou ja, dat ben ik dus met je oneens. Schuldig is degene die de trekker overhaalt. Niet de moslims, de maatschappij, of vriendjes van de vermoorde. Dan is werkelijk het einde zoek.

Nogmaals: zij gaf zelf aan zich schuldig te voelen. Dan kun je twee dingen doen: Tegen jezelf zeggen da's onzin of concequenties aanvaarden en opstappen.

En WIJ zijn het met elkaar eens dat "schuldig is degene die de trekker overhaalt."

mark61
04-11-04, 23:07
Geplaatst door TonH
Nogmaals: zij gaf zelf aan zich schuldig te voelen. Dan kun je twee dingen doen: Tegen jezelf zeggen da's onzin of concequenties aanvaarden en opstappen.

En WIJ zijn het met elkaar eens dat "schuldig is degene die de trekker overhaalt."

Ow je bedoelt haar. Tsja dat moet zij weten.

Al Sawt
04-11-04, 23:59
Geplaatst door jankaas


speciaal voor jouw Al Sawt.

Communisme: stelsel van gemeenschappelijk bezit van consumptie en produktie middelen.


het is eerder het recht van diegene met de grootste bek en de drang ieder ander te onderwerpen aan zijn of haar extremistische denkbeelden. Dus je bent met me eens, dat Fascisme meer is dan behalve:Staatsopvatting die zich kenmerkt door autoritaire gezagsuitoefening en verwerping van een aantal democratische kenmerken (zoals vrije meningsuiting)?

jankaas
05-11-04, 07:55
Geplaatst door Al Sawt
Dus je bent met me eens, dat Fascisme meer is dan behalve:Staatsopvatting die zich kenmerkt door autoritaire gezagsuitoefening en verwerping van een aantal democratische kenmerken (zoals vrije meningsuiting)?

Natuurlijk, dit is slechts de letterlijke vertaling uit het woordenboek. Fascisme is het kenmerk van een totalitaire staat waarin een andere mening dan die van die staat niet geuit mag worden, zoals onder andere in Hitler duitsland en de diverse communistische staten het geval was. Natuurlijk geldt dit ook voor een aantal fundamentalistische islamitische staten zoals Iran en Pakistan. (deze laatste is valt hier officieel niet onder maar atheisme is hier niet toegestaan). Hoe dat met marocco zit weet ik niet misschien kun jij mij hier meer over zeggen?

dicksr
05-11-04, 08:38
Geplaatst door Couscousje
“Hirsi Ali moet zelf conclusies trekken”

Lezers Mzine vragen om aftreding Hirsi Ali!

Haar koers eist alleen slachtoffers.


?

Geplaatst door Couscousje

Meer dan 150 mensen zijn gebeld met de vraag naar hun gevoelens en naar wat ze vonden van de aantijgingen aan hun adres, naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh.

Uit dit onderzoek is vooral naar voren gekomen dat er met een verwijtende vinger naar Hirshi Ali wordt gewezen.

Er hoeft maar één gek te zijn die haar woorden serieus neemt en het resultaat is duidelijk.


AHA is verantwoordelijk ?


Geplaatst door Couscousje

Respect voor vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar de vraag is of dit moet gaan op de manier die mevrouw Hirsi Ali samen met Theo van Gogh heeft gekozen.

Hirsi Ali moet dus ophouden in plaats van de boel continue op scherp te zetten.


Je mening laten smoren in ....... ?


Geplaatst door Couscousje

Mzine zal in de komende edities ruim aandacht schenken aan onder andere vrijheid van meningsuiting, solidariteit en democratie in de Nederlandse samenleving.

Cc

Mzine zal ruim aandacht schenken aan o.a. vrijheid van meningsuiting, maar kennelijk zijn aan die vrijheid hun voorwaarden verbonden.

dicksr
05-11-04, 08:53
Geplaatst door TonH
De dag dat een gekoze volksvertegenwoordige aftreedt omdat hij of zij zich schuldig voelt aan de dood van een medemens is het begin van de wederopstanding van de democratie.


En dat heeft niks met angst of capituleren te maken.

Het moet niet nog gekker worden!

Als je je als mens schuldig voelt aan de dood van een medemens omdat elementen in de maatschappij waarin je leeft geen respect voor leven hebben, dan is de democratie al dood en heerst de wet van de jungle.

Dat heeft alles met angst te maken, angstvoor jezelf, angst voor je medemens, angst voor de maatchappij waarin je leeft.

De consequentie van je gedachtengang is gitzwart.

Als een kunstenaar voor zijn leven moet vrezen vanwege de kunst die hij/zij creeert ............
Als een boodschapper voor zijn leven moet vrezen vanwege de boodschap die hij/zij brengt .........

Dan moeten mensen vrezen voor hun leven omdat ze het leven. En dat is de wederopstanding van de democratie?

TonH
05-11-04, 09:48
Geplaatst door dicksr
Het moet niet nog gekker worden!

Als je je als mens schuldig voelt aan de dood van een medemens omdat elementen in de maatschappij waarin je leeft geen respect voor leven hebben, dan is de democratie al dood en heerst de wet van de jungle.

Dat heeft alles met angst te maken, angstvoor jezelf, angst voor je medemens, angst voor de maatchappij waarin je leeft.

De consequentie van je gedachtengang is gitzwart.

Als een kunstenaar voor zijn leven moet vrezen vanwege de kunst die hij/zij creeert ............
Als een boodschapper voor zijn leven moet vrezen vanwege de boodschap die hij/zij brengt .........

Dan moeten mensen vrezen voor hun leven omdat ze het leven. En dat is de wederopstanding van de democratie?

Zo gesteld is die democratie al lang dood. Allerlei volksvertegenwoordigers en bestuurders moeten al 2,5 jaar over hun schouder kijken. En dat geldt zeker ook voor kunstenaars of scribenten. Dat nu zo'n klootzak weer 'succes' heeft verandert daar niets aan.

dicksr
05-11-04, 14:48
Geplaatst door TonH
Zo gesteld is die democratie al lang dood. Allerlei volksvertegenwoordigers en bestuurders moeten al 2,5 jaar over hun schouder kijken. En dat geldt zeker ook voor kunstenaars of scribenten. Dat nu zo'n klootzak weer 'succes' heeft verandert daar niets aan.

En dat weiger ik dus te aanvaarden. Ik beschouw het gebeurde nog steeds als uitwas en niet als normaal.

TonH
05-11-04, 15:49
Geplaatst door dicksr
En dat weiger ik dus te aanvaarden. Ik beschouw het gebeurde nog steeds als uitwas en niet als normaal.

Oh, ik zie het ook zeker als een uitwas. Maar normaal is het in Nederland al een hele tijd niet meer. En ik aanvaard het ook niet, daarom zet ik me nog steeds in voor veranderingen ten goede. Maar dat is al lang niet meer te doen zonder regelmatig bedreigd te worden...

Don Vito
06-11-04, 15:20
Geplaatst door Gerrit Jan
Welke mensen wel of niet achter haar staan dat kun jij niet weten. De vrouwen voor wie zij vecht durven zich vast niet voor haar uit te spreken waar jij bij bent. Of ze geloofwaardig is of niet, dat is maar een subjectief gevoel van jou. Er zijn er velen die vinden dat zij wel geloofwaardig is. Subjectief gevoel of niet, objectief staat vast dat zij een gekozen voksvertegenwoordiger is en dat wij alles uit de kast moeten halen om haar in staat te stellen haar werk te doen.

Dat is ht beeld dat zij wil schepp: De moslim vriuw als de hel voor de man.
Maardat ie niet zo, men denkt in Nederlandend dat de vrouwen geketend zijn en geen woord mogen uitbrengen. Deze onnozele gedachtes komen voort uit onwetendheid, net zoals het feit dat erin n\Nederland Joden werden verbrand omdat zij dachten dat zij de oorzaak van de pest waren, uit onwetendheid...

Al Sawt
06-11-04, 17:36
Geplaatst door jankaas
Natuurlijk, dit is slechts de letterlijke vertaling uit het woordenboek. Fascisme is het kenmerk van een totalitaire staat waarin een andere mening dan die van die staat niet geuit mag worden, zoals onder andere in Hitler duitsland en de diverse communistische staten het geval was. Natuurlijk geldt dit ook voor een aantal fundamentalistische islamitische staten zoals Iran en Pakistan. (deze laatste is valt hier officieel niet onder maar atheisme is hier niet toegestaan). Hoe dat met marocco zit weet ik niet misschien kun jij mij hier meer over zeggen?

Beste Jankaas,

Kennelijk ken je de begrip; fascisme niet wat het inhoudt. Fascisme is een ideologie, die refereert naar imprealistische aspecten van de Romeinse rijk. Fascisme is ontleedt van het latijnse woord Faces. wat pijlen betekent. Zowel in Franco-Spanje als in Italie van Mussolini, was een bundel pijlen onderdeel van de nationale wapens.
Leer van het fascisme, preekt over de superieure positie van haar aanhangers en streeft daarom naar dominantie en onderwerping van nabije inferieure volkeren. Dit is fascisme in vogelvlucht. Fascisme gaat verder dan het beknoppen van menselijke vrijheden. Sterker nog: Als een burger onder een fascistische regime, geniet je meer vrijheden dan onder een communistische regime. Tenminste als je tot de uitverkoren behoort.

Communisme is juist het aartsvijand van fascisme. Dus het getuigd van onwetendheid, om communisme onder de noemer Fascisme onder te brengen.



P.S.
Marokko is net zo democratisch als andere Arabische landen.

kaaskop
06-11-04, 17:52
Geplaatst door taouanza

Niet iedereen mag in Nederland zeggen wattie wil.
Voor alles geldt een fatsoens norm met uitzondering van moslimbashen.

Damn, meid wat een doorzettingsvermogen moet jij hebben om het toch maar vol te houden in dit intens domme land.




Als moslims nietmoslims beledigen krijgen ze een preek van:Zo gaan wij hier niet met elkaar om.

Ik zal op mijn kabelnet wel andere zenders doorkrijgen dan op het jouwe, want ik ben nogal wat sprekers op de TV tegengekomen die Theo van Gogh met zijn uitingen over de schreef vonden gaan. Verder is er al een tijdje een publiek debat over de 'verhuftering'van de maatschappij. Maar ik begrijp dat je liever niet hebt dat men van Moslims op dat punt ook iets verwacht.




Ik woon ook hier in Nederland .

Nou of dat nou een aanwinst is, we hebben al zo veel last van zure regen.

Ooeeeeeps, dat was een belediging, wie dit leest: Zeg tegen me moeder dat ik van haar hou. Het was mooi. :dood:

SHOKLAT
07-11-04, 04:06
Als kamerlid dient ze verantwoording af te leggen aan het volk. Positief of negatief. Ik stel net als de lezers van Mzine dat ze haar werk NIET goed heeft gedaan. Integendeel..conclusie = aftreden dus.
Dat salaris van 9000 eurotjes kunnen ze beter besteden aan een ander vers kamerlid die een tactvollere en slimmere wijze van aanpak heeft om bepaalde misstanden binnen de Islamitische gemeenschap, want die bestaan wel degelijk, aan te pakken.