PDA

Bekijk Volledige Versie : weer Verdonk aan zet



Tafrout
04-11-04, 12:29
Binnenland

do 4 nov 2004, 12:08
'Paspoort kwijt bij ernstig geweld'
DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) zoekt naar mogelijkheden om mensen met een dubbele nationaliteit het Nederlanderschap te ontnemen, als zij zich te buiten zijn gegaan aan ernstige geweldsmisdrijven. Dat heeft de bewindsvrouw donderdag gezegd tijdens de behandeling van haar deel van de begroting van Justitie.

Het kabinet stemde deze zomer al in met maatregelen om terroristen met een dubbele nationaliteit het Nederlanderschap af te pakken. Het Tweede-Kamerlid Wilders (Groep Wilders) wil dat ook mogelijk maken bij mensen die ernstige geweldsdelicten hebben begaan. Verdonk zegde hem toe dat ze dat gaat onderzoeken.



Van Gogh dood en nu krijgen we dank zij een iemand weer zo'n straf?

Asma2
04-11-04, 12:37
Uit haar speech van afgelopen dinsdag kon ik duidelijk opmaken dat zij de OORLOg tegen de 'slechte' moslims en marokkanen heeft verklaard.

Ik zou zeggen tegen Verdonk....GEEN WOORDEN MAAR DADEN!!

observer
04-11-04, 12:41
Van Gogh dood en nu krijgen we dank zij een iemand weer zo'n straf? hoezo behoor jij dan tot de categorie plegers?

Tafrout
04-11-04, 13:38
Nee maar deze wet zou er niet mogen komen.

Je bent tot Nederlander genaturaliseert of niet. Er is geen weg meer terug tenzij je het zelf opzegt.

Wat gebeurt er met bijv. een allochtoon die hier geboren is en 2 nationaliteiten heeft en strafbare feit heeft begaan?

Ook terug naar het land van zn ouders die/zij hij nooit heeft gekend?

Japio
04-11-04, 14:37
Geplaatst door Tafrout
Nee maar deze wet zou er niet mogen komen.

Je bent tot Nederlander genaturaliseert of niet. Er is geen weg meer terug tenzij je het zelf opzegt.

Wat gebeurt er met bijv. een allochtoon die hier geboren is en 2 nationaliteiten heeft en strafbare feit heeft begaan?

Ook terug naar het land van zn ouders die/zij hij nooit heeft gekend?

Het gaat over:ernstige geweldsdelicten. Goed lezen.

Don Vito
04-11-04, 14:41
Geplaatst door Japio
Het gaat over:ernstige geweldsdelicten. Goed lezen.

De politiek blijft bezig met de streep trekken tussen de bevolkingsgroepn hier in Nederland. Wer een motie om maar aan de bevolking te tonen dat ze wat proberen te doen. Het volk sussen met een of andere vaag plan, Wilders die meestal wordt genegeerd krijgt opens repliek van een minister. Stigmatiseren in een hele lichte vorm noem ik dat.

Tafrout
04-11-04, 14:46
Geplaatst door Japio
Het gaat over:ernstige geweldsdelicten. Goed lezen.


Ook voor een autochtoon die hier geboren is?

Die moet je gewoon als een Nederlander straffen met dezelfde strafmaatregel die een autochtoon verdient.

Rosita0323_
04-11-04, 15:55
Geplaatst door Don Vito
De politiek blijft bezig met de streep trekken tussen de bevolkingsgroepn hier in Nederland. Wer een motie om maar aan de bevolking te tonen dat ze wat proberen te doen. Het volk sussen met een of andere vaag plan, Wilders die meestal wordt genegeerd krijgt opens repliek van een minister. Stigmatiseren in een hele lichte vorm noem ik dat.

Don Vito..Het is veel erger dan alleen een streep, ga eens op andere sites kijken, lees en huiver wat daar voor een teksten staan. Ik schaam me dan te pletter en schrik me rot, tuurlijk reageer ik dan.
De politiek doet nu inderdaad wat het moet doen, sussen die handel en maar hopen dat dingen niet escaleren en ik hoop dat een dergelijk wetsvoorstel het gewoon niet haalt.
Vanaf januari 2005 moet iedereen al te pas en te onpas de paspoort meeslepen, ik bestel al nu wat extra exemplaren voor mezelf, want zoals alles, laat ik mn paspoort ook wel ergens slingeren in de c1000!

observer
04-11-04, 16:00
Geplaatst door Don Vito
De politiek blijft bezig met de streep trekken tussen de bevolkingsgroepn hier in Nederland. Wer een motie om maar aan de bevolking te tonen dat ze wat proberen te doen. Het volk sussen met een of andere vaag plan, Wilders die meestal wordt genegeerd krijgt opens repliek van een minister. Stigmatiseren in een hele lichte vorm noem ik dat. die streep staat er al doordat een deel 2 paspoorten heeft

gek genoeg hebben zowel marokko als nederland een verdrag ondertekend wat zowel het opdringen van een paspoort als het hebben van 2 verbied

Wide-O
04-11-04, 16:09
Waardeloze symboolmaatregel volgens mij. En volledig tegen het gelijkheidsbeginsel.

Straf = straf, ongeacht de nationaliteit/afkomst wie het delict begaat.

Tafrout
05-11-04, 07:35
Geplaatst door Wide-O
Waardeloze symboolmaatregel volgens mij. En volledig tegen het gelijkheidsbeginsel.

Straf = straf, ongeacht de nationaliteit/afkomst wie het delict begaat.

Straf is straf?

Dan zou een autochtone Hollander bij een zware misdrijf ook het land uitgezet moeten worden ergen op een onbewoond eiland.

Coolassprov MC
05-11-04, 09:56
Mohamed B., degene die Theo een koppie kleiner maakte, nam het zelfs voor het lief dat hij tijdens of na zijn daad zijn eigen leven zou laten.

Als iemand zich niet eens druk maakt om het verliezen van zijn eigen leven in het proces, zal ie zich denk ik allerminst druk maken om het eventueele verlies van zijn rode meerbladige Nederlandse staatsvod.

Het feit dat veel 2e en 3e generatie Marokkanen een dubbel paspoort hebben, is puur een administratieve reden en om andere 'staatsredenen'.

Weer laat de politiek zien hoe ver het van de 'issue' staat, en hoe ze nog meer kwaad bloed kunnen zetten met hun opgehouden illusie van veiligheid aan de Nederlander met blauwe ogen en blond haar.

De politiek kan geen resultaten beloven, omdat ze dit niet kunnen en willen en omdat niemand ze gelooft. Wat er voor hun rest is de autochtone Nederland te beloven te behoeden van hun zelfvervullende nachtmerries.

Ik zou zeggen; iedereen die een Nederlands paspoort heeft, moet die ter protest aan gaan bieden aan Rita Verdonk.

Je bent Nederlander of niet; als er eisen aan je gesteld blijven worden en sancties opgelegd kunnen worden, en de spelregels ten alle tijden veranderd kunnen worden omdat je in het verkeerde land bent geboren, ben je een schande zolang met trots met dat paspoort rondloopt.

Tenzij je natuurlijk naar de rechter stapt om te bewijzen dat deze klappen met de zweep ongrondwettelijk zijn.

Maar de demagogie heeft in ieder geval al plaatsgevonden.

Oja! Vergeet niet om je betaalde legesgelden en/of je absurd hoog betaalde 'naturalisatiekosten' terug te eisen!

De koop gaat immers niet door omdat een half en gebrekkig product wordt afgeleverd!