PDA

Bekijk Volledige Versie : Lekker anders



SalmayaSale
04-11-04, 12:45
TvG zou zich doodlachen als hij de heisa rondom zijn dood zou zien en al die nepvrienden dat hij ineens bij heeft gekregen, al die hypocrisie dat hij zelf verafschuwt.
Hij had wel eens controversiële uitspraken maar bijna niemand nam hem echt serieus, meer de dorpsgek dan een opiniemaker.
Provocatieve neiging dan kwaadwilligheid in de geest.

Als de dader een Nederlander was geweest zou men hebben geroepen dat hij een zieke mens is die allerlei trauma’s heeft meegemaakt of andere psychopathische kwalen verzinnen.
Men wil zich altijd distantiëren van zulke landgenoten.
Maar als het een allo is dan is het ineens de schuld van alle allo’s, ze willen niet integreren, niet inburgen, er is iets mis met het geloof, cultuur……………………….


Nederland heeft gewoon geen migrantenmentaliteit zoals het in bepaalde landen het geval is.
Je bent en blijft een allo al woon je hier 100 jaar.
Voor mij die maar 14 jaar hier woont is het geen probleem maar voor mensen die hier geboren en getogen zijn begrijp ik wel het dilemma. Waarom worden zij blijvend als allo’s bestempeld?
Een andere vraag die mij bezig hield en dat ik ook aan die geboren-getogen in NL stelde was:
Voel je wel 100% Nler?
De meeste zeiden van niet, ik ook niet, ik voel me best thuis hier, heb me aangepast maar tja Nler zou ik me ook nooit voelen.
Moet dat? Ben ik minder productief door dat gevoel, loop ik iemand in de wielen? Is het niet kleurrijker als ik blijf wie ik ben?
Mijn plicht: taal leren, werken, bijdragen aan de economie, de Nederlandse cultuur omarmen als het in mijn armen past.
Mijn recht: Mijn IK behouden zonder de ZIJ in de weg lopen.
Waar is het probleem dan? Moet ik verwachten dat ik als Nler zou moeten geaccepteerd worden als ik het zelf niet voel?


Allo’s zijn net als autochtonen maar mensen, er zitten goede en slechte mensen tussen, waarom moeten wij allemaal braaf zijn om geaccepteerd te worden?????????? Waarom moeten wij steeds weer bewijzen dat wij hier wel horen?

Inburgen? Onzin. Integreren? Onzin. Dialoog? Onzin. Tegen kritiek kunnen? Onzin.
Laten wij elkaar gewoon accepteren en respecteren hoe wij zijn. Met onze tekortkomingen, eigenaardigheden, cultuur………. Wij zijn er en wij blijven, Nl is onze land niet, het is onze thuis.
NL heeft een andere cultuur, die moeten wij gewoon respecteren en ons niet superieur voelen omdat wij toevallig geen varkensvlees eten.

Toen ik NL kwam, was ik zo blij om de kans te krijgen om zoveel nationaliteiten te leren kennen, had ik in mijn land niet gehad. Het maakte mijn visie alleen maar rijker en daar was ik heel blij om.
Ik heb me ook nooit gediscrimineerd gevoeld omdat ik me nooit aangesproken voelde.
Ik ben wie ik ben en daar ben ik gewoon trots op. Alles wat er rondom wordt gezegd neemt dit niet af.


Deze escalatie vind ik ook wat positief hebben, De Nlers hebben te lang hun angst verzwegen en de Allo’s te lang hun defensief gedrag gekoesterd. Zo kom je misschien erachter dat het allemaal waanideeën waren en een harmonieuze samenleving toch mogelijk is, al klinkt het te optimistisch.
Autochtonen zijn anders, wij zijn anders. Wij zijn allemaal anders dan anders, Wij zijn met ze allen lekker anders. :lole:

mark61
04-11-04, 13:33
Lekker lekker :duim:

TonH
04-11-04, 14:05
Geplaatst door SalmayaSale
Wij zijn met ze allen lekker anders. :lole:

Goed stuk.

Maar dit wordt tegenwoordig afgedaan met "multiculti-shit" of "ik wil me blijven herkennen in mijn buurt". :moe:

Nederland is een plek waar op de VVD-Amsterdamsite rustig de volgende zin blijft staan:
"Vandaag is overduidelijk gebleken dat in dit land niet de pen maar het zwaard regeert. Wellicht dat Frank Boeijen ook voor deze 'Kerwin' Theo dus een mooi lied kan schrijven. "

Die walging voor 'het andere' zit bij velen heel diep...

freya
04-11-04, 16:18
:duim:

up!

Tijn
04-11-04, 16:46
:student: maar tis wel aardappel anders en geen couscous







geintje :D
....van mij part wordt er vooral flink gemixt, zijn we dadelijk van al dat gezeik af ;)