PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat mijn vader vond dat ik moest doen na zijn dood...



ZwYgStErr
04-11-04, 14:07
(Niet na zijn dood, maar na die van Theo) Na de dood van v. Gogh hadden we een discussie (hoe verwonderlijk :moe: ). Discussie liep uit op een knallende ruzie (hoe verwonderlijk :moe: ). We hadden het over wat de gevolgen voor de Marokkaanse maatschappij in Nederland konden zijn enz. En hoe wij daarmee moesten omgaan. Wijstie opeens met een beschuldigende vinger naar me en zegtie: "Ik wil je niet meer met die grote hoofddoeken zien." (Ik begin me de laatste tijd nl. wat 'correcter' te kleden, en ook de manier waarop ik mijn hoofddoek draag heb ik veranderd. Ik draag vaker van die grote gimaar-achtige hoofddoeken enz.:/) En toen begon de ruzie. Ik schreeuwde nl. keihard terug: "NEE! En morgen mag ik de hoofddoek helemaal niet meer dragen en dan mag ik niet meer zeggen dat ik Moslim ben.. en dan en dan.." Mijn vader ziet het nut van die gimaars niet in. Hij vind dat je je ook 'correct' kan kleden zonder die lange gewaden. Vinnik ook. Maar als ik het wil, dan doe ik het toch?

Papsie maakt zich gewoon zorgen. Mijn ouders (en vele anderen die ik ken) zijn bang. Terecht...?

Ps. Ik wist bij God niet in welke Theo-Topic dit zou passen, vandaar gewoon een nieuwe top. Xcueez me, mochten jullie je daar aan ergeren.

David
04-11-04, 14:09
Ach, ik mocht vroeger geen gel in m'n haren van m'n vader. Te nichterig volgens hem. Het zakt als je ouder wordt.

Tomas
04-11-04, 14:11
Ik haat pubers.

David
04-11-04, 14:12
Geplaatst door Tomas
Ik haat pubers.



Haten is heel gevaarlijk. Pubers overigens ook.

ZwYgStErr
04-11-04, 14:14
Geplaatst door David
Ach, ik mocht vroeger geen gel in m'n haren van m'n vader. Te nichterig volgens hem. Het zakt als je ouder wordt.

Euh.. Was jouw pa ook bang dat je in mekaar geslagen zou worden?

:vreemd:

David
04-11-04, 14:15
Geplaatst door ZwYgStErr
Euh.. Was jouw pa ook bang dat je in mekaar geslagen zou worden?

:vreemd:


Ja. En terecht overigens, want dat is een paar keer gebeurd.

ZwYgStErr
04-11-04, 14:16
Geplaatst door Tomas
Ik haat pubers.

Die fase ben ik gelukkig allang voorbij. Alhoewel, als je me zou kennen zou je anders denken. :p

Die grotehoofddoek dinges is geen fase bij mij. Really.

ZwYgStErr
04-11-04, 14:17
Geplaatst door David
Ja. En terecht overigens, want dat is een paar keer gebeurd.

Heeft et geholpen? Ben je nu geen homo meer?

(Waar woonde jij?)

David
04-11-04, 14:19
Geplaatst door ZwYgStErr
Heeft et geholpen? Ben je nu geen homo meer?

(Waar woonde jij?)


Ik heb vrijwel geen haar meer, da's pas tragisch. Ik woonde destijds in het altijd gezellige Zeeuws Vlaanderen.

ZwYgStErr
04-11-04, 14:21
O ja.. Mijn broer reed me gister naar huis, en vroeg of mijn vader welles naar de Moskee ging met het ochtendgebed (Zonsopgang). Dat was dus wel eens zo. Zegtie dat me vader geen djelleba (Mannenjurk:moe: ) meer moet dragen.

Ja ammehoela!

:verward:

ZwYgStErr
04-11-04, 14:22
Geplaatst door David
Ik heb vrijwel geen haar meer, da's pas tragisch. Ik woonde destijds in het altijd gezellige Zeeuws Vlaanderen.

Nou, als je had geluisterd had je nu nog misschien haar. *beschuldigend vingertje*

David
04-11-04, 14:25
Geplaatst door ZwYgStErr
Nou, als je had geluisterd had je nu nog misschien haar. *beschuldigend vingertje*

Tja. Ben jij van plan om naar je papa te luisteren met de hoofddoekenkwestie? Vast niet. Deed ik vroeger ook niet met de gelkwestie. Overigens denk ik niet dat je door gel kaal wordt. Ook niet door een hoofddoek denk ik.

En je vader mag van mij gewoon z'n mannenjurk aan hoor. Wel een jasje eroverheen, want het is best fris 's ochtends.

ZwYgStErr
04-11-04, 14:30
Geplaatst door David
Tja. Ben jij van plan om naar je papa te luisteren met de hoofddoekenkwestie? Vast niet. Deed ik vroeger ook niet met de gelkwestie. Overigens denk ik niet dat je door gel kaal wordt. Ook niet door een hoofddoek denk ik.

En je vader mag van mij gewoon z'n mannenjurk aan hoor. Wel een jasje eroverheen, want het is best fris 's ochtends.

Wel. Mijn broer is halfkaal door gel. Mijn andere broer niet. Euhm.. nevermind.

Ja. Doettie ook. Eerst een jasje. Dan de jurk. Anders ziettie eruit als een Paku. Mag niet van mij.

Bedankt voor je toestemming, trouwens. :moe:

David
04-11-04, 14:34
Geplaatst door ZwYgStErr

Bedankt voor je toestemming, trouwens. :moe:


:D

~Panthera~
04-11-04, 14:37
Geplaatst door David
Tja. Ben jij van plan om naar je papa te luisteren met de hoofddoekenkwestie? Vast niet. Deed ik vroeger ook niet met de gelkwestie. Overigens denk ik niet dat je door gel kaal wordt. Ook niet door een hoofddoek denk ik.

En je vader mag van mij gewoon z'n mannenjurk aan hoor. Wel een jasje eroverheen, want het is best fris 's ochtends.
--------------


Wat ben je toch een lieverd.http://members.ams.chello.nl/b.lameris/kus.gif

Tofele Moon
04-11-04, 14:38
Geplaatst door ZwYgStErr
Papsie maakt zich gewoon zorgen. Mijn ouders (en vele anderen die ik ken) zijn bang. Terecht...?
Papsie zou papsie niet zijn als hij zich geen zorgen over je maakte en niet probeerde om je te beschermen. Zo zijn papsie's nu eenmaal gebakken...
Ik heb geen idee of zijn angst terecht is. Als autochtoon onder de autochtonen hoor ik wel veel kritiek op en onbegrip voor moslims, maar niet echt agressie. Mind you, ik zit tussen de hoogopgeleiden, dat schijnt verschil te maken.

Als ik het goed begrepen heb is de hoofddoek uitgevonden met als doel vrouwen op straat te vrijwaren van lastigvallen. Als dat middel het beoogde doel niet meer zou dienen kun je je natuurlijk afvragen of nood wet breekt. Geen idee wat een gimaar is trouwens.

Anderzijds: ik denk dat het op 'de Nederlanders' wel een verpletterende indruk zou maken als alle moslima's hier te lande hun hoofddoek symbolisch één dag niet zouden dragen, maar wie ben ik om dat soort ideeën te verzinnen...

Moon

David
04-11-04, 14:40
Geplaatst door ~Panthera~
--------------


Wat ben je toch een lieverd.http://members.ams.chello.nl/b.lameris/kus.gif


Dank, dank.

Joesoef
04-11-04, 14:44
**zucht**


Eindelijk weer eens een gezellige topic.

ZwYgStErr
04-11-04, 14:44
Geplaatst door Tofele Moon
Papsie zou papsie niet zijn als hij zich geen zorgen over je maakte en niet probeerde om je te beschermen. Zo zijn papsie's nu eenmaal gebakken...
Ik heb geen idee of zijn angst terecht is. Als autochtoon onder de autochtonen hoor ik wel veel kritiek op en onbegrip voor moslims, maar niet echt agressie. Mind you, ik zit tussen de hoogopgeleiden, dat schijnt verschil te maken.

Als ik het goed begrepen heb is de hoofddoek uitgevonden met als doel vrouwen op straat te vrijwaren van lastigvallen. Als dat middel het beoogde doel niet meer zou dienen kun je je natuurlijk afvragen of nood wet breekt. Geen idee wat een gimaar is trouwens.

Anderzijds: ik denk dat het op 'de Nederlanders' wel een verpletterende indruk zou maken als alle moslima's hier te lande hun hoofddoek symbolisch één dag niet zouden dragen, maar wie ben ik om dat soort ideeën te verzinnen...

Moon

Klopt. Maar mijn papsie maakt zich wel heel erg veel zorgen.

Ja, je kan je idd afvragen, dat als het zijn doel niet meer bereikt, of je em dan niet meer zou moeten dragen. Still... Ik weiger em af te doen. Ik geloof dat het een goddelijk gebod is dat ik moet opvolgen. :D (Gimaar is een lang gewaad, dat als de hoofddoek wordt gedragen, maar de gehele boezem bedekt, reikt meestal tot de middel, die draag ik niet hoor..)

:haha: Lekker realistisch ben je.Alle Moslima's 1 dag de hoofddoek niet dragen. Funny.

Ps. Agressie tegen Moslims zal er denk ik ZEKER zijn. Psychos heb je overal, jmmr genoeg.

ZwYgStErr
04-11-04, 14:45
Geplaatst door Joesoef
**zucht**


Eindelijk weer eens een gezellige topic.

Ik heb het gevoel dak niet serieus word genomen.

:argwaan:

~Panthera~
04-11-04, 14:46
Geplaatst door Tofele Moon
Papsie zou papsie niet zijn als hij zich geen zorgen over je maakte en niet probeerde om je te beschermen. Zo zijn papsie's nu eenmaal gebakken...
Ik heb geen idee of zijn angst terecht is. Als autochtoon onder de autochtonen hoor ik wel veel kritiek op en onbegrip voor moslims, maar niet echt agressie. Mind you, ik zit tussen de hoogopgeleiden, dat schijnt verschil te maken.

Als ik het goed begrepen heb is de hoofddoek uitgevonden met als doel vrouwen op straat te vrijwaren van lastigvallen. Als dat middel het beoogde doel niet meer zou dienen kun je je natuurlijk afvragen of nood wet breekt. Geen idee wat een gimaar is trouwens.

Anderzijds: ik denk dat het op 'de Nederlanders' wel een verpletterende indruk zou maken als alle moslima's hier te lande hun hoofddoek symbolisch één dag niet zouden dragen, maar wie ben ik om dat soort ideeën te verzinnen...

Moon
-----------


Of alle Nederlandse vrouwen 1 dag een hoofddoek dragen.
Kan ook. :D

ZwYgStErr
04-11-04, 14:48
Geplaatst door ~Panthera~
-----------


Of alle Nederlandse vrouwen 1 dag een hoofddoek dragen.
Kan ook. :D

Neuh. Je maakt op Moslims pas indruk als je varkens slacht.

:moe:

(Ethische grens overschreden?)

~Panthera~
04-11-04, 14:53
Geplaatst door ZwYgStErr
Neuh. Je maakt op Moslims pas indruk als je varkens slacht.

:moe:

(Ethische grens overschreden?)
--------------

Wel nee, iedereen mag in Nederland iedereen ongelegitimeerd beledigen sinds Fortuyn.
Dus who cares ? :blowen:

Bofko
04-11-04, 14:54
Geplaatst door ZwYgStErr
Neuh. Je maakt op Moslims pas indruk als je varkens slacht.

:moe:

(Ethische grens overschreden?)

:D Jij moet hier echt vaker komen prikken, jij.

Joesoef
04-11-04, 14:57
Geplaatst door ZwYgStErr
Ik heb het gevoel dak niet serieus word genomen.

:argwaan:

Juist wel. Serieuze onderwerpen kan je ook op een leuke manier benaderen.


Te Gek ! Ga.

Tofele Moon
04-11-04, 15:21
Geplaatst door ZwYgStErr
Ja, je kan je idd afvragen, dat als het zijn doel niet meer bereikt, of je em dan niet meer zou moeten dragen. Still... Ik weiger em af te doen. Ik geloof dat het een goddelijk gebod is dat ik moet opvolgen.
Ligt eraan wat je precies opvat als het gebod: het doel of het middel.


Geplaatst door ZwYgStErr
:haha: Lekker realistisch ben je.Alle Moslima's 1 dag de hoofddoek niet dragen. Funny.
Het was niet als grap bedoeld hoor! Wel als voorbeeld van het type actie dat gegarandeerd indruk zou maken. En waarom zou dat niet realistisch zijn? Kijk, een 100%-score haal je nooit natuurlijk maar daar gaat het ook niet om. Het gaat me ook niet om het idee zelf, maar om het type actie. Gelast voor mijn part het suikerfeest dit jaar af, het kan me niet schelen, als het maar onverwacht en origineel is.

Moon

Bofko
04-11-04, 15:33
Geplaatst door Tofele Moon
Gelast voor mijn part het suikerfeest dit jaar af, het kan me niet schelen, als het maar onverwacht en origineel is.

Moon

Voor de gein een keer een jaartje de Ramadan overslaan. Of in die tijd alleen maar overdag eten als de zon boven de horizon staat.

Meest ludieke aktie zou ik toch vinden als iedere moslim een tijdje met een aangeplakte nep-voorhuid door het leven zou gaan.

Tofele Moon
04-11-04, 15:43
Geplaatst door Bofko
Voor de gein een keer een jaartje de Ramadan overslaan. Of in die tijd alleen maar overdag eten als de zon boven de horizon staat.
Dat doen al genoeg moslims... ;-)


Geplaatst door Bofko
Meest ludieke aktie zou ik toch vinden als iedere moslim een tijdje met een aangeplakte nep-voorhuid door het leven zou gaan.
Da's alleen voor mannen. Anderzijds: dat met die hoofddoek is alleen voor vrouwen. Ook niet ideaal dus.
Toch maar gewoon demonstreren dan maar?

Moon

Imperatrice
04-11-04, 16:43
het zou wel doen opkijken en + tis een origineel idee, om gewoon lekker eens geks te doen met z'n allen.

Helaas is dit niet mogelijk om te bereiken.. en trouwens, wat bereik je ermee?

de sympathie van niet-moslims? mwah,.. kan ook zonder leven :boogie:

Nelis70
04-11-04, 16:53
We zouden een prijsvraag kunnen uitschrijven voor de meest originele aktie.
Als het maar geen demonstratie wordt.

1e inzending:
Alle moslims met een masker van TvG oplopen en dan iedereen alle witten om je heen uitschelden.

ZwYgStErr
04-11-04, 23:32
Geplaatst door Bofko
:D Jij moet hier echt vaker komen prikken, jij.

:hihi:

U poor little thing.

ZwYgStErr
04-11-04, 23:33
Geplaatst door Tofele Moon
Ligt eraan wat je precies opvat als het gebod: het doel of het middel.


Het was niet als grap bedoeld hoor! Wel als voorbeeld van het type actie dat gegarandeerd indruk zou maken. En waarom zou dat niet realistisch zijn? Kijk, een 100%-score haal je nooit natuurlijk maar daar gaat het ook niet om. Het gaat me ook niet om het idee zelf, maar om het type actie. Gelast voor mijn part het suikerfeest dit jaar af, het kan me niet schelen, als het maar onverwacht en origineel is.

Moon

Beiden.

Dingen die niet grappig bedoeld zijn het grappigst. En waarom moeten 'wij' in Allahsnaam indruk maken?

BiL@L
04-11-04, 23:37
Geplaatst door ZwYgStErr
(Niet na zijn dood, maar na die van Theo) Na de dood van v. Gogh hadden we een discussie (hoe verwonderlijk :moe: ). Discussie liep uit op een knallende ruzie (hoe verwonderlijk :moe: ). We hadden het over wat de gevolgen voor de Marokkaanse maatschappij in Nederland konden zijn enz. En hoe wij daarmee moesten omgaan. Wijstie opeens met een beschuldigende vinger naar me en zegtie: "Ik wil je niet meer met die grote hoofddoeken zien." (Ik begin me de laatste tijd nl. wat 'correcter' te kleden, en ook de manier waarop ik mijn hoofddoek draag heb ik veranderd. Ik draag vaker van die grote gimaar-achtige hoofddoeken enz.:/) En toen begon de ruzie. Ik schreeuwde nl. keihard terug: "NEE! En morgen mag ik de hoofddoek helemaal niet meer dragen en dan mag ik niet meer zeggen dat ik Moslim ben.. en dan en dan.." Mijn vader ziet het nut van die gimaars niet in. Hij vind dat je je ook 'correct' kan kleden zonder die lange gewaden. Vinnik ook. Maar als ik het wil, dan doe ik het toch?

Papsie maakt zich gewoon zorgen. Mijn ouders (en vele anderen die ik ken) zijn bang. Terecht...?

Ps. Ik wist bij God niet in welke Theo-Topic dit zou passen, vandaar gewoon een nieuwe top. Xcueez me, mochten jullie je daar aan ergeren.

Moge Allaah je bij staan, gehoorzaamheid aan je ouder is belangrijk, maar gehoorzaamheid in verplichtingen aan Allaah is nog belangrijker.

Ik heb wel respect voor vrouwen die dat dragen, maar ik kan me ook voorstellen dat ar-riyaa een gevaarlijke component kan zijn. De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, vreesde daar zelfs voor bij zijn eigen metgezellen.

:duim:

ZwYgStErr
04-11-04, 23:39
Geplaatst door BiL@L
Moge Allaah je bij staan, gehoorzaamheid aan je ouder is belangrijk, maar gehoorzaamheid in verplichtingen aan Allaah is nog belangrijker.

Ik heb wel respect voor vrouwen die dat dragen, maar ik kan me ook voorstellen dat ar-riyaa een gevaarlijke component kan zijn. De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, vreesde daar zelfs voor bij zijn eigen metgezellen.

:duim:

Amien. Thnx. Ik draag em overigens niet elke dag. Maar het begint te komen (I hope).

Ps. Ar-Riyaa? Mijn kennis van de Arabische taal reikt niet verder dan me neus.

BiL@L
04-11-04, 23:47
Geplaatst door ZwYgStErr
Amien. Thnx. Ik draag em overigens niet elke dag. Maar het begint te komen (I hope).

Ps. Ar-Riyaa? Mijn kennis van de Arabische taal reikt niet verder dan me neus.

Ow, nou je hebt er twee;

1. ar-Riyaa-e
2. as-Soemoe'a

Ar-Riyaa is dat je iets doet, met de bedoeling om gezien te worden. Zoals bijvoorbeeld iemand die altijd op de eerste rij gaat zitten in de moskee, maar dat puur doet om gezien te worden.

As-Soemoe'a is dat iemand iets doet om gehoort te worden. Zoals bijvoorbeeld dat iemand de Qor-aan reciteert, maar dat puur doet voor de lofbetuigingen.

Mijn Arabisch is ook nul,nul hoor. Ik heb hier een les over gehad.

ZwYgStErr
04-11-04, 23:53
Geplaatst door BiL@L
Ow, nou je hebt er twee;

1. ar-Riyaa-e
2. as-Soemoe'a

Ar-Riyaa is dat je iets doet, met de bedoeling om gezien te worden. Zoals bijvoorbeeld iemand die altijd op de eerste rij gaat zitten in de moskee, maar dat puur doet om gezien te worden.

As-Soemoe'a is dat iemand iets doet om gehoort te worden. Zoals bijvoorbeeld dat iemand de Qor-aan reciteert, maar dat puur doet voor de lofbetuigingen.

Mijn Arabisch is ook nul,nul hoor. Ik heb hier een les over gehad.

Ach zo. Hypocrisie en schijnheil. ;)

Enne... hoezo OOK 0,0 valt wel mee :p.

BiL@L
04-11-04, 23:58
Geplaatst door ZwYgStErr
Ach zo. Hypocrisie en schijnheil. ;)

Enne... hoezo OOK 0,0 valt wel mee :p.

Jah, de profeet, vreesde dit voor zijn eigen vrienden, de beste van de moslims, waarvan sommigen zelfs het Paradijs al in hun levens is beloofd.

Er is dus waarschijnlijk niemand die hier aan ontsnapt. Een mens wil bijvoorbeeld vaak leider zijn, dat is een drang die men onderdrukt.

Tot de vroomsten behoren eigenlijk diegenen die het minst opzichtig of bekend zijn. Althans, dat is een kenmerk, het hoeft niet persee zo te zijn dat iedere onopzichtige vroom is natuurlijk.

Maar over het zitten op de eerste rij bij de mannen, men krijgt daar meer beloning voor dan de andere rijen.

De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, noemde het (ar-Riyaa-e..), 'de kleine shirk' (as-shirkoe ghafiy, ofzo..).

Maar mijn Arabisch is echt niks hoor. Ben nog wel van plan om daar verandering in te brengen.

ZwYgStErr
05-11-04, 00:12
Geplaatst door BiL@L
Jah, de profeet, vreesde dit voor zijn eigen vrienden, de beste van de moslims, waarvan sommigen zelfs het Paradijs al in hun levens is beloofd.

Er is dus waarschijnlijk niemand die hier aan ontsnapt. Een mens wil bijvoorbeeld vaak leider zijn, dat is een drang die men onderdrukt.

Tot de vroomsten behoren eigenlijk diegenen die het minst opzichtig of bekend zijn. Althans, dat is een kenmerk, het hoeft niet persee zo te zijn dat iedere onopzichtige vroom is natuurlijk.

Maar over het zitten op de eerste rij bij de mannen, men krijgt daar meer beloning voor dan de andere rijen.

De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, noemde het, 'de kleine shirk' (as-shirkoe ghafiy, ofzo..).

Maar mijn Arabisch is echt niks hoor. Ben nog wel van plan om daar verandering in te brengen.

Een docent van mij zei eens dat hypocrisie in de natuur van de mens zit. Waarschijnlijk zijn fitrah die hem dat deed zeggen :p. En jah, als ik om me heen kijk, ieder heeft er wel wat van. De 1 in wat mindere of meerdere mate dan de ander. Interesting. Waar heb je dit onderwezen gekregen?

Wbt Arabisch. Ik heb de basis, het lezen en schrijven. (Vreemd dat ik het niet heb weggedrukt, samen met het trauma genaamd: Moskee.) Het grootste probleem is bij mij het begrijpen. En daar ga ik ook proberen verandering in te brengen. Miscchien dat we elkaar kunnen helpen? ;)

magrabia
05-11-04, 00:20
Geplaatst door ZwYgStErr
(Niet na zijn dood, maar na die van Theo) Na de dood van v. Gogh hadden we een discussie (hoe verwonderlijk :moe: ). Discussie liep uit op een knallende ruzie (hoe verwonderlijk :moe: ). We hadden het over wat de gevolgen voor de Marokkaanse maatschappij in Nederland konden zijn enz. En hoe wij daarmee moesten omgaan. Wijstie opeens met een beschuldigende vinger naar me en zegtie: "Ik wil je niet meer met die grote hoofddoeken zien." (Ik begin me de laatste tijd nl. wat 'correcter' te kleden, en ook de manier waarop ik mijn hoofddoek draag heb ik veranderd. Ik draag vaker van die grote gimaar-achtige hoofddoeken enz.:/) En toen begon de ruzie. Ik schreeuwde nl. keihard terug: "NEE! En morgen mag ik de hoofddoek helemaal niet meer dragen en dan mag ik niet meer zeggen dat ik Moslim ben.. en dan en dan.." Mijn vader ziet het nut van die gimaars niet in. Hij vind dat je je ook 'correct' kan kleden zonder die lange gewaden. Vinnik ook. Maar als ik het wil, dan doe ik het toch?

Papsie maakt zich gewoon zorgen. Mijn ouders (en vele anderen die ik ken) zijn bang. Terecht...?

Ps. Ik wist bij God niet in welke Theo-Topic dit zou passen, vandaar gewoon een nieuwe top. Xcueez me, mochten jullie je daar aan ergeren.

:haha:

Ben t met je eens.
Vanwaar deze ommekeer van meningen zo opeens ?
Alsof de lengte van de hijaab tprobleem is, dat opgelost moet worden.
Simpel is t dan. Hijaabs van bepaalde afmetingen (1m bij 1m) zorgen voor oplossing !

:D

BiL@L
05-11-04, 00:20
Geplaatst door ZwYgStErr
Een docent van mij zei eens dat hypocrisie in de natuur van de mens zit. Waarschijnlijk zijn fitrah die hem dat deed zeggen :p. En jah, als ik om me heen kijk, ieder heeft er wel wat van. De 1 in wat mindere of meerdere mate dan de ander. Interesting. Waar heb je dit onderwezen gekregen?

Wbt Arabisch. Ik heb de basis, het lezen en schrijven. (Vreemd dat ik het niet heb weggedrukt, samen met het trauma genaamd: Moskee.) Het grootste probleem is bij mij het begrijpen. En daar ga ik ook proberen verandering in te brengen. Miscchien dat we elkaar kunnen helpen? ;)

Ik heb ooit 1 les gehad in Tilburg, in ruil voor een berg kennis. Als ik het nu zo bekijk, sta ik er zelf echt van te kijken, 1 dagje en zoveel profijtvolle kennis opgedaan, zonder het vergeten te hebben.

Terugkomend over dat het in de natuur zit. Het is zeer gevaarlijk.

Maarre, ik denk dat je arabisch het beste individueel kunt studeren. Momenteel zie ik nog geen gelegenheid, om daar mijn hoofd koel voor te houden. Maar door Qor-aan te lezen leer ik langzaam aan ook wel beetje bij beetje.

ZwYgStErr
05-11-04, 00:23
Geplaatst door magrabia
:haha:

Ben t met je eens.
Vanwaar deze ommekeer van meningen zo opeens ?
Alsof de lengte van de hijaab tprobleem is, dat opgelost moet worden.
Simpel is t dan. Hijaabs van bepaalde afmetingen (1m bij 1m) zorgen voor oplossing !

:D

Angst. Ik begrijp het wel. Mijn arme ouders hebben dat 'we zijn hier te gast-gevoel'. En dat na bijna 30 jaar. Bah.

BiL@L
05-11-04, 00:25
Geplaatst door ZwYgStErr
Angst. Ik begrijp het wel. Mijn arme ouders hebben dat 'we zijn hier te gast-gevoel'. En dat na bijna 30 jaar. Bah.

Weet je dat ik ook talloze discussies hierover heb gehad met mijn moeder. Maar dat was nog wel voor van Gogh hoor. :)

ZwYgStErr
05-11-04, 00:26
Geplaatst door BiL@L
Ik heb ooit 1 les gehad in Tilburg, in ruil voor een berg kennis. Als ik het nu zo bekijk, sta ik er zelf echt van te kijken, 1 dagje en zoveel profijtvolle kennis opgedaan, zonder het vergeten te hebben.

Terugkomend over dat het in de natuur zit. Het is zeer gevaarlijk.

Maarre, ik denk dat je arabisch het beste individueel kunt studeren. Momenteel zie ik nog geen gelegenheid, om daar mijn hoofd koel voor te houden. Maar door Qor-aan te lezen leer ik langzaam aan ook wel beetje bij beetje.

:duim:

Hypocrisie kan je niet vermijden, wel verminderen en verdrukken.

Als je w8 op die gelegenheid, kan je lang w8en, je moet em altijd zelf opzoeken. ;)

And for now, twas leuk, maar kwil morgen wakker worden zonder over mijn wallen te struikelen. Salaamu Alaykum.

:)

BiL@L
05-11-04, 00:30
Geplaatst door ZwYgStErr
:duim:

Hypocrisie kan je niet vermijden, wel verminderen en verdrukken.

Als je w8 op die gelegenheid, kan je lang w8en, je moet em altijd zelf opzoeken. ;)

And for now, twas leuk, maar kwil morgen wakker worden zonder over mijn wallen te struikelen. Salaamu Alaykum.

:)

Oki, alaykoem sallaam wa rahmatoe llaah

ZwYgStErr
05-11-04, 00:30
Geplaatst door BiL@L
Weet je dat ik ook talloze discussies hierover heb gehad met mijn moeder. Maar dat was nog wel voor van Gogh hoor. :)

Nog ff voor het slapengaan. Ik kan mij daar mateloos aan irriteren! Kheb die discussies nl. ook zo vaak. Dat gevoel is en blijft er bij hun. Ze leven ook een beetje in hun eigen wereldje. Zoveel contact hebben ze niet met autoctonen. Misschien komt t daardoor?

Mensen, tzijn rare wezens.

:maf3:

En nu benk echt weg!

BiL@L
05-11-04, 00:37
Geplaatst door ZwYgStErr
Nog ff voor het slapengaan. Ik kan mij daar mateloos aan irriteren! Kheb die discussies nl. ook zo vaak. Dat gevoel is en blijft er bij hun. Ze leven ook een beetje in hun eigen wereldje. Zoveel contact hebben ze niet met autoctonen. Misschien komt t daardoor?

Mensen, tzijn rare wezens.

:maf3:

En nu benk echt weg!

Nou nee dat denk ik niet. Wij hebben gewoon hele beleefde ouders die overbezorgt zijn, en wellicht ook niet dezelfde kennis hebben gekregen als die wij krijgen en kunnen krijgen. Daarom is geduld belangrijk, want de relatie met je ouders is 'goud' waard, om het maar weer eens in die verachtelijke materialistische manier uit te drukken. Want in werkelijkheid kent het natuurlijk geen prijs.
:zwaai:

Siah
05-11-04, 01:03
Geplaatst door BiL@L
Oki, alaykoem sallaam wa rahmatoe llaah

hee; je ben er weer terug :strik:

BiL@L
05-11-04, 01:29
Geplaatst door Siah
hee; je ben er weer terug :strik:

Jeps, er is nog veel werk aan de winkel. :)

Barbia
05-11-04, 01:49
Geplaatst door BiL@L
Jeps, er is nog veel werk aan de winkel. :)


:verrassin

miss_moi20
05-11-04, 05:51
Geplaatst door Tofele Moon
Ik heb geen idee of zijn angst terecht is. Als autochtoon onder de autochtonen hoor ik wel veel kritiek op en onbegrip voor moslims, maar niet echt agressie.
Anderzijds: ik denk dat het op 'de Nederlanders' wel een verpletterende indruk zou maken als alle moslima's hier te lande hun hoofddoek symbolisch één dag niet zouden dragen, maar wie ben ik om dat soort ideeën te verzinnen...

Moon






Bij mij is het zo dat ik elke dag wel blikken toe krijg gewerpt..waaruit je kan zien dat ze je het liefst 100.000 km verder op wensen.. Maar je ben het gewend gewoon negeren die handel..Na de dood van TVG komen daar nu ook al beledigingen, scheldwoorden en nog meer van dat soort dingen bij..Mensen weten niet dat mij dat alleen maar meer stimuleert om mijn geloof meer en beter uit te oefenen..draag nu al langen kledij en lange hoofddoeken die tot mijn middel rijken, misschien binnenkort nog en nikab erbij..wie weet.

Nou ik zijn mijn hoofddoek voor niemand uit doen en al helemaal niet om indruk te maken op mensen die me toch al niet mogen...

Tofele Moon
05-11-04, 08:47
Geplaatst door ZwYgStErr
Beiden.
Dat kan niet, het betekent automatisch dat je het middel ziet als gebod en niet het doel.


Geplaatst door ZwYgStErr
Dingen die niet grappig bedoeld zijn het grappigst. En waarom moeten 'wij' in Allahsnaam indruk maken?
Dat moet helemaal niet, integendeel, maar de vraag was of er reden was om bang te zijn voor de autochtone bevolking (of delen daarvan) en volgens mij is nu wel duidelijk dat het antwoord was: een beetje wel ja.
Daar kun je alleen iets aan doen door er iets aan te doen.
Je kúnt er natuurlijk ook niks aan doen en de boel op zijn beloop laten dat is je eigen vrije keuze en een keuze die ik ook kan billijken. Maar dan verandert er ook niks en moet je er ook vrede mee hebben dat de autochtone bevolking (of delen daarvan) tegen je aan blijft kijken zoals er nu tegen je aan gekeken wordt.
Kiezen is afzien.

Moon

jankaas
05-11-04, 08:59
Geplaatst door ZwYgStErr
(Niet na zijn dood, maar na die van Theo) Na de dood van v. Gogh hadden we een discussie (hoe verwonderlijk :moe: ). Discussie liep uit op een knallende ruzie (hoe verwonderlijk :moe: ). We hadden het over wat de gevolgen voor de Marokkaanse maatschappij in Nederland konden zijn enz. En hoe wij daarmee moesten omgaan. Wijstie opeens met een beschuldigende vinger naar me en zegtie: "Ik wil je niet meer met die grote hoofddoeken zien." (Ik begin me de laatste tijd nl. wat 'correcter' te kleden, en ook de manier waarop ik mijn hoofddoek draag heb ik veranderd. Ik draag vaker van die grote gimaar-achtige hoofddoeken enz.:/) En toen begon de ruzie. Ik schreeuwde nl. keihard terug: "NEE! En morgen mag ik de hoofddoek helemaal niet meer dragen en dan mag ik niet meer zeggen dat ik Moslim ben.. en dan en dan.." Mijn vader ziet het nut van die gimaars niet in. Hij vind dat je je ook 'correct' kan kleden zonder die lange gewaden. Vinnik ook. Maar als ik het wil, dan doe ik het toch?

Papsie maakt zich gewoon zorgen. Mijn ouders (en vele anderen die ik ken) zijn bang. Terecht...?

Ps. Ik wist bij God niet in welke Theo-Topic dit zou passen, vandaar gewoon een nieuwe top. Xcueez me, mochten jullie je daar aan ergeren.

Beste Zwygsterr,

ik kan me de zorgen van je vader wel indenken want er lopen een hoop gekken rond in dit land die op eigen houtje wraak willen nemen vanwege de dood van van Gogh. Ik vond het vreselijk toen ik dit hoorde en ik kon wel janken maar wat ik zeker niet deed was het haten van alle moslims. Integendeel de moslims die ik op mijn reizen door islamitische landen ben tegengekomen waren allemaal hele vriendelijke en gastvrije mensen. Hier in Nederland ken ik niet veel moslims maar ik heb er zeker geen problemen mee.

Kleed je hoe je wil en doe je hoofdoek om want dit is een onderdeel van je identiteit maar houdt een beetje rekening met de gevoelens van je vader hij maakt zich echt alleen maar zorgen. Enne die nickname van je.... daar hou je je toch niet teveel aan???

senna4u
05-11-04, 09:07
Geplaatst door miss_moi20
Bij mij is het zo dat ik elke dag wel blikken toe krijg gewerpt..waaruit je kan zien dat ze je het liefst 100.000 km verder op wensen.. Maar je ben het gewend gewoon negeren die handel..Na de dood van TVG komen daar nu ook al beledigingen, scheldwoorden en nog meer van dat soort dingen bij..Mensen weten niet dat mij dat alleen maar meer stimuleert om mijn geloof meer en beter uit te oefenen..draag nu al langen kledij en lange hoofddoeken die tot mijn middel rijken, misschien binnenkort nog en nikab erbij..wie weet.

Nou ik zijn mijn hoofddoek voor niemand uit doen en al helemaal niet om indruk te maken op mensen die me toch al niet mogen...

Afzetten is een hele goede reden om een nikaab te gaan dragen! Ga zo door, het is ook een hele religieuse overweging die je daartoe aanzet!! Ik ben het ermee eens dat ik ook veel respect zou hebben voor de moslims die baard en hoofddoek één keer zouden afscheren/afdoen.. Nu blijven ze alleen maar in een blok zitten, boos, verongelijkt, zoals altijd. Er komt namelijk nauwelijks respons van moslims, alleen wat gemurmel over 'dat het niet goed te keuren valt zo'n moord', maar er is ook begrip en nauwelijks agressie. Nee, want hij beledigde tenslotte de 'geitenneukers'.
Dus ik stel voor dat je nog meer lange kledij gaat dragen, hoofddoeken tot aan je tenen en misschien daarna besluit te emigreren naar een ware islamitische staat. En tot die tijd.. een totale gezichtssluier, inclusief driedubbel gaas? Staat ook leuk.

It all makes me sad... :droef:

ZwYgStErr
05-11-04, 09:09
Geplaatst door Tofele Moon
Dat kan niet, het betekent automatisch dat je het middel ziet als gebod en niet het doel.


Dat moet helemaal niet, integendeel, maar de vraag was of er reden was om bang te zijn voor de autochtone bevolking (of delen daarvan) en volgens mij is nu wel duidelijk dat het antwoord was: een beetje wel ja.
Daar kun je alleen iets aan doen door er iets aan te doen.
Je kúnt er natuurlijk ook niks aan doen en de boel op zijn beloop laten dat is je eigen vrije keuze en een keuze die ik ook kan billijken. Maar dan verandert er ook niks en moet je er ook vrede mee hebben dat de autochtone bevolking (of delen daarvan) tegen je aan blijft kijken zoals er nu tegen je aan gekeken wordt.
Kiezen is afzien.

Moon

De angst gaat niet weg als 'wij' onszelf veranderen. Trust me. Het is zeker niet mijn keus (om de hoofddoek te dragen) die het bepaalt hoe de rest tegen mij aankijkt.

Ik heb er overigens wel vrede mee, als ze maar geen rare dingen gaan doen. :|

senna4u
05-11-04, 09:16
Geplaatst door ZwYgStErr
Klopt. Maar mijn papsie maakt zich wel heel erg veel zorgen.

Ja, je kan je idd afvragen, dat als het zijn doel niet meer bereikt, of je em dan niet meer zou moeten dragen. Still... Ik weiger em af te doen. Ik geloof dat het een goddelijk gebod is dat ik moet opvolgen. :D (Gimaar is een lang gewaad, dat als de hoofddoek wordt gedragen, maar de gehele boezem bedekt, reikt meestal tot de middel, die draag ik niet hoor..)

:haha: Lekker realistisch ben je.Alle Moslima's 1 dag de hoofddoek niet dragen. Funny.

Ps. Agressie tegen Moslims zal er denk ik ZEKER zijn. Psychos heb je overal, jmmr genoeg.

Het gebod bestaat al dat je een hoofddoek moet dragen (al wordt ook dat nog stééds ook door moslims betwist), maar goed, we nemen het voor deze keer aan. Maar waarom het idee dat je je nóg 'correcter' moet kleden? Waar is de grens? Voor mij zijn de scheidslijnen vaag: dan maar uiteindelijk een gezichtssluier, want dat is pas correct? En de ideologie, de haat tegen het westen, is dat ook correct? Een aanslag, 'want dat is te begrijpen, hebben ze zelf uitgelokt door mohammed te beledigen etcetc'? Dan om jouw woorden aan te halen: agressie tegen autochtonen en vrijdenkers zal er denk ik ZEKER zijn (is er al!!). Psychos heb je overal, jmmr genoeg. Denk daarom aub over je eigen drijfveren en ideologie na. Wat is de grens en wat is je beweegreden? Psycho word je namelijk niet zomaar. :verward:

ZwYgStErr
05-11-04, 09:17
Geplaatst door jankaas
Beste Zwygsterr,

ik kan me de zorgen van je vader wel indenken want er lopen een hoop gekken rond in dit land die op eigen houtje wraak willen nemen vanwege de dood van van Gogh. Ik vond het vreselijk toen ik dit hoorde en ik kon wel janken maar wat ik zeker niet deed was het haten van alle moslims. Integendeel de moslims die ik op mijn reizen door islamitische landen ben tegengekomen waren allemaal hele vriendelijke en gastvrije mensen. Hier in Nederland ken ik niet veel moslims maar ik heb er zeker geen problemen mee.

Kleed je hoe je wil en doe je hoofdoek om want dit is een onderdeel van je identiteit maar houdt een beetje rekening met de gevoelens van je vader hij maakt zich echt alleen maar zorgen. Enne die nickname van je.... daar hou je je toch niet teveel aan???

Ja. Hij maakt zich idd zorgen. Kreageerde ook wat fel. Kben nogal een heethoofd als ik discussieer, vooral met familieleden :argwaan:. Ik zal wat meer rekening houden met zijn gevoelens.

Enne... 6000 berichten en meer? Ik hou mij er zeker niet aan. ;)

ZwYgStErr
05-11-04, 09:28
Geplaatst door senna4u
Het gebod bestaat al dat je een hoofddoek moet dragen (al wordt ook dat nog stééds ook door moslims betwist), maar goed, we nemen het voor deze keer aan. Maar waarom het idee dat je je nóg 'correcter' moet kleden? Waar is de grens? Voor mij zijn de scheidslijnen vaag: dan maar uiteindelijk een gezichtssluier, want dat is pas correct? En de ideologie, de haat tegen het westen, is dat ook correct? Een aanslag, 'want dat is te begrijpen, hebben ze zelf uitgelokt door mohammed te beledigen etcetc'? Dan om jouw woorden aan te halen: agressie tegen autochtonen en vrijdenkers zal er denk ik ZEKER zijn (is er al!!). Psychos heb je overal, jmmr genoeg. Denk daarom aub over je eigen drijfveren en ideologie na. Wat is de grens en wat is je beweegreden? Psycho word je namelijk niet zomaar. :verward:

De 'hoofddoek' oftewel de hijaab is meer dan alleen een doek dat het hoofd/de haren bedekt, itt wat velen denken. Vandaar dat 'correcter' kleden. Lichaamsvormen zoals bijv. 'de boezem' moeten op zo een goed mogelijke manier bedekt worden. Een gezichtssluier is een keuze die dames maken, die denken dat ze de Islam beter belijden. Geen plicht zoals de hijaab.

En die grens leg je uiteindelijk zelf, ondanks het feit dat de grenzen voor ons (hiermee bedoelend Moslims:D) al is vastgesteld.

Die aanslag was niet correct. Ik als Moslimzijnde verwerp en verafschuw deze moord. Zo? :moe:

Euhm.. En over je laatste stukkie.


Dan om jouw woorden aan te halen: agressie tegen autochtonen en vrijdenkers zal er denk ik ZEKER zijn (is er al!!). Psychos heb je overal, jmmr genoeg. Denk daarom aub over je eigen drijfveren en ideologie na. Wat is de grens en wat is je beweegreden? Psycho word je namelijk niet zomaar.:verward:

Kvat 'em niet helemaal.

Tofele Moon
05-11-04, 09:36
Geplaatst door miss_moi20
Bij mij is het zo dat ik elke dag wel blikken toe krijg gewerpt..waaruit je kan zien dat ze je het liefst 100.000 km verder op wensen.. Maar je ben het gewend gewoon negeren die handel..Na de dood van TVG komen daar nu ook al beledigingen, scheldwoorden en nog meer van dat soort dingen bij..Mensen weten niet dat mij dat alleen maar meer stimuleert om mijn geloof meer en beter uit te oefenen..draag nu al langen kledij en lange hoofddoeken die tot mijn middel rijken, misschien binnenkort nog en nikab erbij..wie weet.
Je 'dress code' is dus eerder ingegeven door drift dan door je geloof?

Moon


Geplaatst door miss_moi20
Nou ik zijn mijn hoofddoek voor niemand uit doen en al helemaal niet om indruk te maken op mensen die me toch al niet mogen...
Is het een verdienste als je liefhebt wie jullie liefhebben? Want ook de zondaars hebben degenen lief die hen liefhebben. En is het een verdienste als je weldaden bewijst aan wie weldaden bewijzen aan jullie? Ook de zondaars handelen zo.

Isa (saws)

Goodnight
05-11-04, 09:43
Geplaatst door Tofele Moon

Anderzijds: ik denk dat het op 'de Nederlanders' wel een verpletterende indruk zou maken als alle moslima's hier te lande hun hoofddoek symbolisch één dag niet zouden dragen, maar wie ben ik om dat soort ideeën te verzinnen...

Moon

het zou op 'de moslims' een minstens even verpletterende indruk maken als iedereen in Nederland symbolisch een dag een hoofddoek zou dragen.......

Goodnight
05-11-04, 09:46
Geplaatst door Tofele Moon
Gelast voor mijn part het suikerfeest dit jaar af, het kan me niet schelen, als het maar onverwacht en origineel is.

Moon

Een leuk idee zou natuurlijk zijn als we dit jar Kerst, en Oud & Nieuw laten voor wat het is.

Da vink ik pas origineel en vooral onverwachts...

ZwYgStErr
05-11-04, 09:51
Geplaatst door Tofele Moon

Is het een verdienste als je liefhebt wie jullie liefhebben? Want ook de zondaars hebben degenen lief die hen liefhebben. En is het een verdienste als je weldaden bewijst aan wie weldaden bewijzen aan jullie? Ook de zondaars handelen zo.

Isa (saws)

Als je God liefhebt en gelooft dat je Hem behaagt door een hoofddoek te dragen...Tjah...:)

taouanza
05-11-04, 09:56
Geplaatst door Tofele Moon
Ligt eraan wat je precies opvat als het gebod: het doel of het middel.


Het was niet als grap bedoeld hoor! Wel als voorbeeld van het type actie dat gegarandeerd indruk zou maken. En waarom zou dat niet realistisch zijn? Kijk, een 100%-score haal je nooit natuurlijk maar daar gaat het ook niet om. Het gaat me ook niet om het idee zelf, maar om het type actie. Gelast voor mijn part het suikerfeest dit jaar af, het kan me niet schelen, als het maar onverwacht en origineel is.

Moon


Waarom willen autochtonen moslimas altijd dwingen om tegen hun geloof te gaan. Ik vind je een Sjaitan.
Gelast jij maar ff kerstmis af. Misselijk vent.
En voor wat voor tuig zou dit een leuke aktie vinden?
hoog opgeleid tuig?!

Mill
05-11-04, 10:01
Geplaatst door Goodnight
Een leuk idee zou natuurlijk zijn als we dit jar Kerst, en Oud & Nieuw laten voor wat het is.

Dat is me nog wel een paar rituele slachtingen van onschuldigen waard, de afschaffing van die kutfeestdagen. God, wat haat ik de kerstdagen.

Tofele Moon
05-11-04, 15:02
Geplaatst door taouanza
Waarom willen autochtonen moslimas altijd dwingen om tegen hun geloof te gaan. Ik vind je een Sjaitan.
Gelast jij maar ff kerstmis af. Misselijk vent.
En voor wat voor tuig zou dit een leuke aktie vinden?
hoog opgeleid tuig?!
Als afgelopen dinsdag een moslim door een katholiek was vermoord uit religieuze motieven zou ik daar in het geheel geen moeite mee hebben. Wij hebben, als satan zijnde, niet zoveel taboes...
Maar dat terzijde.
Daar ga je weer: ik wil helemaal niemand dwingen. Dat 'draag je hoofddoeken 1 dag niet'-idee was niets meer dan een opwelling. gezien de enorme betekenis die door zowel moslims als niet-moslims aan die overmaatse zakdoeken wordt toegekend wordt, leek me dat een ideaal thema waar het gaat om een actie die wel indruk moest maken, verder steekt daar niks achter.
Voor de rest begrijp ik die hele hoofddoekendiscussie voor geen meter. Wie meent dat God wil dat vrouwen zo'n ding dragen, is mijns inziens niet goed bij zijn hoofd; (dat zal wel weer beledigend zijn, maar goed) wie hem wil verbieden is ook niet goed bij zijn hoofd, al kan ik het Franse standpunt billijken. Daar worden immers vrouwen levend in brand gestoken omdat ze geen doek dragen.
Mijn baas zou nooit een secretaresse aannemen met een hoofddoekje, daar heb ik al zo vaak discussies mee gevoerd over dat dat volstrekt onzin was. Alsof je met een moslim discussieert over de Drie-eenheid. Hopeloos!

Moon

mark61
05-11-04, 15:05
Geplaatst door Mill
Dat is me nog wel een paar rituele slachtingen van onschuldigen waard, de afschaffing van die kutfeestdagen. God, wat haat ik de kerstdagen.

:hihi:

Tofele Moon
05-11-04, 22:27
Geplaatst door ZwYgStErr
Als je God liefhebt en gelooft dat je Hem behaagt door een hoofddoek te dragen...Tjah...:)
Voor wie verliefd is, heb ik alle begrip...

Moon

Zwarte Schaap
05-11-04, 23:52
Geplaatst door ZwYgStErr
(Niet na zijn dood, maar na die van Theo) Na de dood van v. Gogh hadden we een discussie (hoe verwonderlijk :moe: ). Discussie liep uit op een knallende ruzie (hoe verwonderlijk :moe: ). We hadden het over wat de gevolgen voor de Marokkaanse maatschappij in Nederland konden zijn enz. En hoe wij daarmee moesten omgaan. Wijstie opeens met een beschuldigende vinger naar me en zegtie: "Ik wil je niet meer met die grote hoofddoeken zien." (Ik begin me de laatste tijd nl. wat 'correcter' te kleden, en ook de manier waarop ik mijn hoofddoek draag heb ik veranderd. Ik draag vaker van die grote gimaar-achtige hoofddoeken enz.:/) En toen begon de ruzie. Ik schreeuwde nl. keihard terug: "NEE! En morgen mag ik de hoofddoek helemaal niet meer dragen en dan mag ik niet meer zeggen dat ik Moslim ben.. en dan en dan.." Mijn vader ziet het nut van die gimaars niet in. Hij vind dat je je ook 'correct' kan kleden zonder die lange gewaden. Vinnik ook. Maar als ik het wil, dan doe ik het toch?

Papsie maakt zich gewoon zorgen. Mijn ouders (en vele anderen die ik ken) zijn bang. Terecht...?

Ps. Ik wist bij God niet in welke Theo-Topic dit zou passen, vandaar gewoon een nieuwe top. Xcueez me, mochten jullie je daar aan ergeren.


Vandaag vertelde een vriend aan mij dat zijn zusje uitgescholden is over haar hoofdoek door een autochtone man. Ze is daardoor heel bang geworden.

Verder stond er gisteren in de dordtenaar een bericht over een autochtone man die een moslimmeisje haar hoofdoek af trok en haar daarbij mishandelt heeft.


Één opmerking: Angst is een slechte raadgever.

miss_moi20
06-11-04, 20:27
Geplaatst door Tofele Moon
Je 'dress code' is dus eerder ingegeven door drift dan door je geloof?

Moon


Is het een verdienste als je liefhebt wie jullie liefhebben? Want ook de zondaars hebben degenen lief die hen liefhebben. En is het een verdienste als je weldaden bewijst aan wie weldaden bewijzen aan jullie? Ook de zondaars handelen zo.

Isa (saws)







Nee je verdraait mn woorden..wat ik zeggen wil is dat de scheldwoorden, bedreigingen, beledigingen etc..me stimuleren, omdat ik op die manier kan laten zien dat mijn geloof bij mij altijd op de 1ste plaats komt en daar verandert niemand iets aan, zelf geen gek met zijn bedreigingen....ken iemand die der hoofddoek uit deed na een paar bedreigingen van iemand..vind dat je op die manier laat zien dat je bang voor ze bent en ja als je dat doet gaan ze het vaker doen bij anderen omdat je hebt toegegeven. Waarom zouden wij de rest die ook gewoon moslims zijn en die nooit iemand kwaad hebben gedaan, moeten verantwoorden voor iemand die de fout is gegaan..
verdien die blikken niet :engel:

miss_moi20
06-11-04, 20:53
Geplaatst door senna4u
Afzetten is een hele goede reden om een nikaab te gaan dragen! Ga zo door, het is ook een hele religieuse overweging die je daartoe aanzet!! Ik ben het ermee eens dat ik ook veel respect zou hebben voor de moslims die baard en hoofddoek één keer zouden afscheren/afdoen..

Waarom zouden de moslima's hun hoofddoek uit moeten doen, en de moslims hun baarden afscheren voor 1 dag om het respect te verdienden van anderen....je kan op tal van manieren laten zien dat je zulk geweld afkeurt als moslims (zoals vandaag een demonstratie in den haag), waarom zou je je geloof opzij zetten en dat gene wat Allah swt van ons vraag opzij schuiven voor 1 dag om aan anderen te laten zien van kijk wij staan achter jullie en keuren net als jullie zulk geweld af...je kan het ook laten zien zonder dat je je geloof weg schuift.
moslims zijn mensen net als de anderen niet meer en niet minder....als iemand een fout begaat moet is hij er verantwoordelijk als individu en hoeft de rest van de gemeenschap zich er niet voor te schamen of te verantwoorden...


Nu blijven ze alleen maar in een blok zitten, boos, verongelijkt, zoals altijd. Er komt namelijk nauwelijks respons van moslims, alleen wat gemurmel over 'dat het niet goed te keuren valt zo'n moord',
maar er is ook begrip en nauwelijks agressie. Nee, want hij beledigde tenslotte de 'geitenneukers'.

Niet waar, zie demonstratie..

Dus ik stel voor dat je nog meer lange kledij gaat dragen, hoofddoeken tot aan je tenen en misschien daarna besluit te emigreren naar een ware islamitische staat. En tot die tijd.. een totale gezichtssluier, inclusief driedubbel gaas? Staat ook leuk.

:hihi: Langer kan al niet...


It all makes me sad... :droef:

Tofele Moon
09-11-04, 10:25
Geplaatst door miss_moi20
Nee je verdraait mn woorden..wat ik zeggen wil is dat de scheldwoorden, bedreigingen, beledigingen etc..me stimuleren, omdat ik op die manier kan laten zien dat mijn geloof bij mij altijd op de 1ste plaats komt en daar verandert niemand iets aan, zelf geen gek met zijn bedreigingen....ken iemand die der hoofddoek uit deed na een paar bedreigingen van iemand..vind dat je op die manier laat zien dat je bang voor ze bent en ja als je dat doet gaan ze het vaker doen bij anderen omdat je hebt toegegeven. Waarom zouden wij de rest die ook gewoon moslims zijn en die nooit iemand kwaad hebben gedaan, moeten verantwoorden voor iemand die de fout is gegaan..
verdien die blikken niet :engel:
Er zijn denk ik twee manieren om naar die bedreigingen te kijken. Je kunt ze objectief zien als bedreigingen, en dan kan ik je standpunt billijken. Maar ik ben het er niet mee eens dat iemand die haar hoofddoek af doet omdat ze is bedreigd, alleen maar laat zien dat ze bang is.
Die bedreigingen worden geuit door angstige mensen die zich weerloos voelen. Wat dat betreft verschillen ze niet veel van Mohammed B. Ik kan mij goed voorstellen dat een moslima besluit om die onderliggende gevoelens van angst te erkennen en dat dat voor haar reden is om (eventueel tijdelijk, want de tijd doet wonderen) haar hoofddoek niet te dragen. Je kunt het om diverse redenen niet eens zijn met de door haar gekozen oplossing, maar je diagnose ‘angst’ is niet noodzakelijk terecht. (wat natuurlijk niets zegt over dat specifieke meisje waar jij het over hebt, want die ken ik niet.)
In wezen denk je in gepolariseerde termen. ‘Zij’ proberen ons tot iets te dwingen en ‘wij’ moeten daar (dus) tegenin gaan. Dat is beslist niet per sé onwaar of onzinnig, maar er bestaan ook andere denkrichtingen.

Kun je je Monseigneur Ter Schure nog herinneren? Een aantal jaren geleden werd hij door Rome ‘gedropt’ als bisschop van den Bosch. Geheel tegen de zin van de locale gemeenschap. In zijn eerste TV-interview liet de man zich ontvallen dat hij ‘meer van God dan van de mensen’ hield. De krantenkoppen waren te klein voor de verontwaardiging. Met één opmerking had hij zich bij vriend en vijand gediskwalificeerd voor zijn functie en het is daarna in het bisdom den Bosch ook nooit meer goed gekomen. Ter Schure was géén moslim, even voor de duidelijkheid.

Natuurlijk heb je gelijk dat doodgewone moslims zich formeel gezien niet voor de daad van Mohammed B. hoeven te verantwoorden. Maar zo werkt de wereld niet. Ruim negenhonderd jaar na 15 juli 1099 bood de Paus publiekelijk zijn excuses aan voor wat er toen is gebeurd. Hijzelf, noch enige andere levende katholiek, noch de overgrote meerderheid van de destijds levende katholieken had ook maar enige hand gehad in de tragische gebeurtenissen van die dag. En nóg waren de diverse ‘benadeelde groepen’ ontevreden. Ik krijg als katho nog regelmatig de kruistochten om mijn oren, terwijl ik toch écht niet heb meegedaan.
Formeel is dat natuurlijk onjuist, maar het is niet onterecht (zoals jij, mutatis mutandis stelt). Iedere westere religie (Christendom en Islam voorop) hebben in het verleden gruweldaden geïnspireerd, veroorzaakt en goedgepraat, en ze doen dat nóg. De wél vreedzame gelovigen hebben in het verleden in meerderheid uitgeblonken in een verpletterende onverschilligheid jegens de slachtoffers van hun wreedaardige geloofsgenoten, en doen dat in meerderheid nóg. Eén Rumi of Franciscus van Assisi vermag dat beeld wellicht iets te nuanceren, maar dat is niet genoeg. Als een geloof zijn pretenties waar wil maken, dan moeten er miljoenen Rumi’s en Franciscussen rondlopen en zolang dat niet het geval is, past slechts een diepe vorm van bescheidenheid, grenzend aan schaamte, maar niet de schaamte zelf.

Nu moet ik ophouden voordat ik filosofisch wordt…

Moon

papol
09-11-04, 10:52
Geplaatst door miss_moi20

..me stimuleren, omdat ik op die manier kan laten zien dat mijn geloof bij mij altijd op de 1ste plaats komt en daar verandert niemand iets aan, zelf geen gek met zijn bedreigingen....ken iemand die der hoofddoek uit deed na een paar bedreigingen van iemand..vind dat je op die manier laat zien dat je bang voor ze bent en ja als je dat doet gaan ze het vaker doen bij anderen omdat je hebt toegegeven. Waarom zouden wij de rest die ook gewoon moslims zijn en die nooit iemand kwaad hebben gedaan, moeten verantwoorden voor iemand die de fout is gegaan..


Ik vond het anders zeer respectvol tav je medemens dat de moslima's in Frankrijk massaal zonder morren de hoofddoek afdeden omdat elders in de wereld gedreigd werd om mede Fransen te vermoorden. Het leven van een medemens was toch belangrijker! Hulde !!

Gr.P

ZwYgStErr
09-11-04, 11:40
Geplaatst door papol
Ik vond het anders zeer respectvol tav je medemens dat de moslima's in Frankrijk massaal zonder morren de hoofddoek afdeden omdat elders in de wereld gedreigd werd om mede Fransen te vermoorden. Het leven van een medemens was toch belangrijker! Hulde !!

Gr.P

De oplossing?

taouanza
09-11-04, 11:42
Geplaatst door papol
Ik vond het anders zeer respectvol tav je medemens dat de moslima's in Frankrijk massaal zonder morren de hoofddoek afdeden omdat elders in de wereld gedreigd werd om mede Fransen te vermoorden. Het leven van een medemens was toch belangrijker! Hulde !!

Gr.P

Hulde voor het feit dat dit helemaal niemand opvalt en de islam blijft gezien worden als een bron van haat en verderf.
:moe:

Waren moslims maar net zo voorzichtig met het leven van andere moslims.
Waren westerlingen maar zo voorzichtig met levens van andere moslims.
Heel de wereld keek toe hoe 7000 bosniers werden afgeslacht. Moslims en nietmoslims.
En moslims zetten zomaar hun principes neer voor 2 nietmoslims.

Maar wat prijkt er op de voorpagina?
Haat haat en nog eens haat.

Hulde hiervoor!

Een delegatie moslims die naar Irak gaat om voor ze te pleiten.
Ik heb geen delegatie zien pleiten voor de Iraki's hoor.
En maar goodwill tonen voor wie?

Tofele Moon
10-11-04, 08:53
Geplaatst door taouanza
Hulde voor het feit dat dit helemaal niemand opvalt en de islam blijft gezien worden als een bron van haat en verderf.
:moe:
Mij is het wel opgevallen door een artikel in jouw 'haatzaaiende media'. En ik heb er al diverse mensen over horen praten.
Je moet niet alles lezen wat je gelooft.


Geplaatst door taouanza
Waren moslims maar net zo voorzichtig met het leven van andere moslims.
Waren westerlingen maar zo voorzichtig met levens van andere moslims.
Heel de wereld keek toe hoe 7000 bosniers werden afgeslacht. Moslims en nietmoslims.
En vervolgens werd er in Kosovo wél ingegrepen. Srebrenica was natuurlijk verschikkelijk, maar het is beslist niet zo dat zo gauw moslims de slachtoffers zijn, de rest van de wereld alleen maar zit toe te kijken. We doen te weinig (mee eens), maar niet niks.


Geplaatst door taouanza
En moslims zetten zomaar hun principes neer voor 2 nietmoslims.
Nogmaals: hulde! Daar zijn principes voor. Die moslims hebben begrepen waar de Islam over gaat. In die zin houden ze zich dus wel degelijk aan hun principes.


Geplaatst door taouanza
Maar wat prijkt er op de voorpagina?
Haat haat en nog eens haat.
Van beide kanten trouwens, als ik de krantekoppen van vanochtend mag geloven.
EN een actie van Marokkaanse jongeren met als doel 'de boel bij elkaar te houden'. Er zit wel degelijk ook positieve berichtgeving tussen, als je maar niet alles leest wat je gelooft.


Geplaatst door taouanza
En maar goodwill tonen voor wie?
Voor de mensen die dat nodig hebben natuurlijk!
Wat heb je er in vredesnaam aan om alleen goodwill te tonen aan mensen waarmee je al dikke vriendjes bent?
Jouw frustratie is volkomen begrijpelijk en ook terecht, maar het is onderdeel van het probleem, niet van de oplossing!

وعليكم سلام

Moon

ieniemienie
10-11-04, 09:37
Volgens mij wordt je eerder in elkaar geslagen als je iemand vraagt om geen omaatjes omver te rijden of geen meisjes lastig te vallen of lege bierblikjes op straat te gooien, dan als je een hoofddoek draagt.

:strik: