PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste vormen van terreur jegens Moslims in Amsterdam



Joesoef
04-11-04, 14:54
Varkenskop bij moskee neergelegd


Tegenover een Pakistaanse moskee in de St. Willibrordusstraat in De Pijp is donderdagochtend een afgehakte varkenskop ontdekt. De varkenskop was verpakt in een lichtblauwe plastic zak.
De politie heeft geen idee wie de zak met inhoud op die plek heeft achtergelaten. Ook is niet duidelijk en of het als een boodschap aan iemands adres gezien moet worden of niet.
De politie heeft daarom buurtonderzoek ingesteld. De technische recherche onderzoekt het kadaver op sporen.


www.at5.nl

Don Vito
04-11-04, 14:56
Geplaatst door Joesoef
Varkenskop bij moskee neergelegd


Tegenover een Pakistaanse moskee in de St. Willibrordusstraat in De Pijp is donderdagochtend een afgehakte varkenskop ontdekt. De varkenskop was verpakt in een lichtblauwe plastic zak.
De politie heeft geen idee wie de zak met inhoud op die plek heeft achtergelaten. Ook is niet duidelijk en of het als een boodschap aan iemands adres gezien moet worden of niet.
De politie heeft daarom buurtonderzoek ingesteld. De technische recherche onderzoekt het kadaver op sporen.


www.at5.nl

Dat idee hebben ze waarschijnlijk afgeleidt van Theo "het baken van vrije meningsuiting" van Gogh, die met een varkensmasker op voor een msokee ging staan.

TonH
04-11-04, 14:58
Geplaatst door Joesoef
Varkenskop bij moskee neergelegd


Tegenover een Pakistaanse moskee in de St. Willibrordusstraat in De Pijp is donderdagochtend een afgehakte varkenskop ontdekt. De varkenskop was verpakt in een lichtblauwe plastic zak.
De politie heeft geen idee wie de zak met inhoud op die plek heeft achtergelaten. Ook is niet duidelijk en of het als een boodschap aan iemands adres gezien moet worden of niet.
De politie heeft daarom buurtonderzoek ingesteld. De technische recherche onderzoekt het kadaver op sporen.


www.at5.nl

Da's de Arrahmane-moskee... Dus is de kans dat het geen "boodschap" betreft, volgens mij uiterst klein.

~Panthera~
04-11-04, 15:02
:kotsen:

taouanza
04-11-04, 15:03
Geplaatst door Don Vito
Dat idee hebben ze waarschijnlijk afgeleidt van Theo "het baken van vrije meningsuiting" van Gogh, die met een varkensmasker op voor een msokee ging staan.

Wat een beschaving zeg waarom ben ik niet geboren als Maria de Vries?:jammer:

observer
04-11-04, 15:09
het is een domme maar vreedzame actie

mischien had mohammed b. een kilo halal kip door de brievenbus van van gogh kunnen gooien

had beter geweest

~Panthera~
04-11-04, 15:12
Geplaatst door observer


mischien had mohammed b. een kilo halal kip door de brievenbus van van gogh kunnen gooien


-----------------

:haha:

manc
04-11-04, 15:13
Ik vind niet dat je zo met (dode) dieren om mag gaan.

Mark
04-11-04, 15:15
Geplaatst door manc
Ik vind niet dat je zo met (dode) dieren om mag gaan.

iedereen komt terug :)

je oude nick werkt weer :lachu:

mark61
04-11-04, 15:18
Geplaatst door Joesoef
Eerste vormen van terreur jegens Moslims in Amsterdam

Leuk hè, newspeak? Verkrachting van de betekenis van woorden? Moord is hetzelfde als een varkenskop tegenover een gebouw leggen.

Ga zo door, dit soort nuance hebben we hard nodig.

observer
04-11-04, 15:19
Geplaatst door manc
Ik vind niet dat je zo met (dode) dieren om mag gaan. wel in een plastic zak met wat kruiden erbij zodat het zo de pan in kan

Joesoef
04-11-04, 15:20
Geplaatst door mark61
Leuk hè, newspeak? Verkrachting van de betekenis van woorden? Moord is hetzelfde als een varkenskop tegenover een gebouw leggen.

Ga zo door, dit soort nuance hebben we hard nodig.


Soit. Theo was een goede leermeester.

Bart.NL
04-11-04, 15:21
Ik snap niet dat de politie hier tijd aan besteedt. Er is niet eens sprake van een bedreiging.

Joesoef
04-11-04, 15:22
Geplaatst door Bart.NL
Ik snap niet dat de politie hier tijd aan besteedt. Er is niet eens sprake van een bedreiging.

En een steen door de ruit, ook geen bedreiging?

manc
04-11-04, 15:26
Geplaatst door Mark
iedereen komt terug :)

je oude nick werkt weer :lachu:

Tja, als ManB / Bman was ik van het forum getrapt omdat ik met Joden had gepraat. Toch bizar dat zoiets gebeurd door mensen die roepen dat er 'dialoog' moet worden gevoerd.

Oh, ik ben overigens nu bijna een atheist geworden. Dus we zijn met zijn tweeen.

TonH
04-11-04, 15:27
Geplaatst door Joesoef
En een steen door de ruit, ook geen bedreiging?

't Is tenslotte nog geen 500 meter van de Diamantbuurt...

Bart.NL
04-11-04, 15:34
Geplaatst door Joesoef
En een steen door de ruit, ook geen bedreiging?

Er gaan wel vaker stenen door ruiten.

Daar werd door jou wel eens lakoniek over gedaan... "huis staat op verkeerde plaats" of zoiets... "gewoon wat kwajongens".

Waarom dan nu zo verontwaardigd?

Misschien moet iedereen die zo denkt zelf eens een steen door zijn ruit krijgen om te voelen hoe dat is.

Tofele Moon
04-11-04, 15:35
Geplaatst door manc
Tja, als ManB / Bman was ik van het forum getrapt omdat ik met Joden had gepraat. Toch bizar dat zoiets gebeurd door mensen die roepen dat er 'dialoog' moet worden gevoerd.

Oh, ik ben overigens nu bijna een atheist geworden. Dus we zijn met zijn tweeen.
Ha die Manc! Leuk dat je weer terug bent! (al moet ik tot mijn spijt bekennen dat ik je naam kwijt ben)

Moon

manc
04-11-04, 15:41
Geplaatst door Tofele Moon
Ha die Manc! Leuk dat je weer terug bent! (al moet ik tot mijn spijt bekennen dat ik je naam kwijt ben)

Moon

Dag maan, ik ben terug na ca. 1.5 jaar afwezigheid...druk met werken enzo. Wij kennen elkaar nog niet denk ik.


Aangenaam kennis te maken.

Mark
04-11-04, 15:43
Geplaatst door manc
Tja, als ManB / Bman was ik van het forum getrapt omdat ik met Joden had gepraat. Toch bizar dat zoiets gebeurd door mensen die roepen dat er 'dialoog' moet worden gevoerd.

Oh, ik ben overigens nu bijna een atheist geworden. Dus we zijn met zijn tweeen.

He net nu ik moslim geworden ben.

ps. ManB en Bman kun je ook weer gebruiken

Tofele Moon
04-11-04, 15:47
Geplaatst door manc
Dag maan, ik ben terug na ca. 1.5 jaar afwezigheid...druk met werken enzo. Wij kennen elkaar nog niet denk ik.


Aangenaam kennis te maken.
Jawel, wij kennen elkaar wel, ik heb een tijdje voor Adib waargenomen toen hij naar Ierland was om zijn verhuizing annex bruiloft te regelen.
Hij is trouwens afgelopen augustus getrouwd en als hij wist dat ik je nu hier weer zou spreken kreeg je geheid de groeten van hem.
Ik vond dat waarnemen eigenlijk wel aardig en ben een beetje blijven hangen...

Moon

observer
04-11-04, 16:08
stond in het ad een stukje over een man die gearresteerd was omdat hij in het ov aan hoofdoek vrouw getrokken had

al is onduidelijk of het iets met dit te maken heeft

staat zelfs niet bij of de dader blank en het slachtoffer de hoofdoek vanwege geloof droeg

Nelis70
04-11-04, 16:12
Geplaatst door observer
stond in het ad een stukje over een man die gearresteerd was omdat hij in het ov aan hoofdoek vrouw getrokken had

al is onduidelijk of het iets met dit te maken heeft

staat zelfs niet bij of de dader blank en het slachtoffer de hoofdoek vanwege geloof droeg

Nou schijnt dat het slachtoffer ooit het hoofddoekje van de vrouw van de dader had gestolen, en hij het terug wilde.

Joesoef
04-11-04, 16:16
Geplaatst door Bart.NL
Misschien moet iedereen die zo denkt zelf eens een steen door zijn ruit krijgen om te voelen hoe dat is.


Ik zal het eens aan mijn Joodse buren vragen, misschien dat zij er ervaring mee hebben, of dat ze iemand anders weten.