PDA

Bekijk Volledige Versie : Actie ondernomen in de buurt



Paula_Amsterdam
04-11-04, 19:13
Onder het motto: we moeten allemaal hard werken ben ik vandaag op wat moslims afgestapt.

Eerst in de supermarkt. Er stond een moslima. Ik vroeg of ik haar wat mocht vragen. Ik zei dat ik zo ontzettend van de kook ben door eergisteren. Haar reactie was dat ze dat wel begreep maar dat ze er verder niets mee te maken had. Ik heb gezegd: "nou... ook jij leeft hier dus heb je er óók wat mee te maken net als ik."

We moesten even flink zoeken om op één lijn te komen denk ik. Bovendien overviel ik haar. Maar aangezien ik toch al huilend door de supermarkt liep wilde ik gewoon iets gaan dóen.

We waren het er over eens dat de dader een gestoorde gek is. En zij benadrukte dat de islam nóóit oproept tot doden, nóóit.

Ik zei haar: ik ga hard aan de slag om mijn steentje bij te dragen om met zijn allen verder te kunnen.

Ik was haar dankbaar voor het gesprek dat we hadden. Ik wilde eigenlijk haar hand vasthouden tijdens het gesprekje om met mijn hart te benadrukken dat iedereen een taak hierin heeft. Ik kreeg niet echt de indruk dat ze zelf ook een taak zag weggelegd.

Toen ben ik naar de Turkse groenteman gegaan. Er stonden drie heren en ik vroeg of ik hen wat mocht vragen. Geen probleem.

We hebben lang staan praten, ik heb geluisterd, maar kan het niet goed terughalen. Wat mij wel bijgebleven is is dat de man tegen mij zei: "Mevrouw, toen ik het hoorde, ik was er kapottt van. Ik heb twee dagen niet gegeten en geslapen." Ik dacht: hoe naar dit ook is, dit hebben we in godsnaam geméén!!!

Ik heb gezegd tegen hen: Aboutaleb, de wethouder, is een geweldige vent. Die praat geen holle zinnen maar wijst op eigen verantwoordelijkheid en is bijzonder praktisch (zie zijn bezielende toespraak in de moskee gisteren). Ik zei: "iedereen is medeplichtig die van deze moord afwist, zonder de politie te waarschuwen." Daar waren we het helemaal over eens.

Ik kan gesprekken altijd moeilijk terughalen maar het wij/zij gevoel wat ik aanvankelijk had, heb ik nu niet meer. Want ik voelde bij beide gesprekken de veroordeling van de moord. En dat is eigenlijk het enige wat ik op dit moment wil horen. Dat we het dáár over eens zijn.

De man nodigde mij uit om nog een keer te komen praten. Ik zei: misschien doe ik dat wel. Maar hij zei terecht: "Mevrouw, op deze manier gaat u er aan kapot" naar aanleiding van mijn opmerking: "ik voel me zooooo machteloos!!!" Hij had gelijk. Ik zei ook: "Ik ga nu, ik moet tot rust komen."

Gisteravond dhr. Aboutaleb gemaild. Ik had hem onlangs op televisie gezien en had onmiddellijk de indruk: deze man heeft daadkracht en is volgens mij een bruggenbouwer van formaat. Ik heb hem heel hoog. In mijn mail (ik kon wéér niet slapen) heb ik mijn intense zorg geuit over het hele gebeuren. Ik heb gewoon ronduit gezegd: "ik weet het niet meer!!"

Vandaag een persoonlijke mail terug ontvangen. Hoe is het mogelijk, de man moet ontiegelijk druk zijn. Misschien als alles wat rustiger ligt dat ik hem vaker ga mailen. Ik hou van mensen die spijkers met koppen slaan en praktisch bezig zijn.

Mijn broer hoorde gisteren een interview met Sharon Dijksma (Tweede Kamerlid van de PvdA) op de radio. Mw. Dijksma presteerde het om het gehele interview lang niets maar dan ook niets concreets te zeggen maar te vervallen in holle frasen. Bla bla bla bla bla, doeiiiii denk ik dan. De interviewer was te stom om dóór te vragen.

Als het Haagse pluche zó verslavend is dan hoop ik dat diezelfde volksvertegenwoordigers binnen no time uit de kamer liggen. Ik heb geen zin om die gasten aan te horen en intussen hun bankrekening te spekken. Je zit dáár om te luisteren naar je achterban en wat te DOEN.

Tot zover maar even.


Paula

Mark
04-11-04, 19:16
stalker :p

Paula_Amsterdam
04-11-04, 19:17
Ter aanvulling deze toespraak welke ik zeer indrukwekkend vind:


Toespraak wethouder A. Aboutaleb bij de bijeenkomst in de Alkabir Moskee te Amsterdam op woensdag 3 november 2004 naar aanleiding van de dood van Theo van Gogh.


Het gesproken woord geldt.

De mededeling gisteren rond negenen dat Theo van Gogh was doodgeschoten werkte bij mij in eerste instantie als een zware verdoving. Een onvergeeflijke daad die ons allen beroofd heeft van een luidruchtig en eigenzinnig kunstenaar die in Amsterdam een podium heeft gevonden om te werken aan zijn idealen: een ongedeelde stad waar iedereen zichzelf kan zijn. Immers, Amsterdam is groot geworden door het verschil tussen mensen niet als een bedreiging te zien, maar als een bron van inspiratie.

Amsterdam, die stad, treurt. En terecht. Amsterdam heeft zich gisteravond op waardige wijze uitgesproken tégen deze gruwelijke daad en vóór verdraagzaamheid. Amsterdam is een stad die het niet kan aanvaarden dat kritische geesten door geweld de mond wordt gesnoerd. Amsterdam is ook de stad die zich niet gek laat maken. De manifestatie gisteravond op de Dam is daar het bewijs van.

Onze gezamenlijke zorg is nu: hoe verder na deze dramatische gebeurtenis?

Om te beginnen moet het recht zijn beloop hebben. Ik twijfel er dan ook niet aan dat het recht uiteindelijk zal zegevieren.

In de tweede plaats rust op de schouders van ons allen de zware taak om kalmte en rust te bewaren. Beide zijn nodig om na te denken over onze gezamenlijke toekomst.

Ik ben groot voorstander van een krachtige, diverse stad waar voor iedereen een plaats is. Maar een diverse stad kan alleen gedijen als we ook overeenstemming hebben over wezenlijke kernwaarden die voor ons allen gelden. Voor mensen die deze gezamenlijke kernwaarden niet delen, is er geen plaats in een open samenleving als de Nederlandse. De vrijheid van religie, de vrijheid van meningsuiting en het anti-discriminatiebeginsel zijn de belangrijkste onderdelen daarvan. Een ieder die deze waarden niet deelt, doet er verstandig aan zijn conclusies te trekken en te vertrekken.

Het kan niet zo zijn dat iemand van ons allen eist dat we zijn opvattingen respecteren en tegelijkertijd niet bereid is de opvattingen van anderen te respecteren. Tolerantie eisen is alleen aan de orde als mensen zich tolerant opstellen. Het is wederzijds.

Er is angst in de stad onder velen. Angst onder de autochtonen die zich via de mail bij mij melden. Angst dat er misschien nog meer te gebeuren staat. Er is ook angst onder de Marokkanen omdat de verdachte van Marokkaanse oorsprong is. Zij zijn bang dat de samenleving zich tegen hen zal keren. Beide zijn reële angsten die we met veel aandacht voor elkaar moeten bestrijden.

Maar de rechtsstaat vraagt van de bestuurders ook alles uit de kast te halen om fanatici zo vroeg mogelijk op te sporen en de kop in te drukken. In Utrecht hebben we gezien dat opsporen soms ongewenste neveneffecten kan hebben. De dood van Theo van Gogh laat zien dat we er niet tijdig bij zijn geweest. Een duivelsdilemma voor de mensen die het moeten doen. Politie en justitie kunnen het niet alleen. Ze hebben onze hulp nodig. Ik zal het toejuichen als in dit soort situaties mensen, die het vermoeden hebben dat iemand een grens dreigt over te gaan, de autoriteiten informeren. Wat zwaar is moet het zwaarst wegen. Het belang van stabiliteit en veiligheid voor alle Amsterdammers, moet zwaarder wegen dan het groepsgevoel.

Op de Marokkaanse gemeenschap rust de buitengewoon zware taak om mee te werken aan het produceren van “tegengif”. Een vaccin tegen het gif dat onverdraagzaamheid en intolerantie heet. Deze taak rust op de schouders van ouders, opvoeders, leiders binnen de groepen, geloofsgemeenschappen en vele anderen. Die taak is te zwaar om door deze gemeenschap alleen gedragen te worden. Steun van de gehele samenleving, zoals het onderwijs, is noodzakelijk om deze opdracht te kunnen vervullen. Het maken van tegengif begint al thuis. Door de kinderen van jongs af aan een opvoeding mee te geven die hen in staat stelt met woorden, dragers van andere meningen tegemoet te treden. Geweld lost niets op.

freya
04-11-04, 19:25
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Onder het motto: we moeten allemaal hard werken ben ik vandaag op wat moslims afgestapt.

Eerst in de supermarkt. Er stond een moslima. Ik vroeg of ik haar wat mocht vragen. Ik zei dat ik zo ontzettend van de kook ben door eergisteren. Haar reactie was dat ze dat wel begreep maar dat ze er verder niets mee te maken had. Ik heb gezegd: "nou... ook jij leeft hier dus heb je er óók wat mee te maken net als ik."

We moesten even flink zoeken om op één lijn te komen denk ik. Bovendien overviel ik haar. Maar aangezien ik toch al huilend door de supermarkt liep wilde ik gewoon iets gaan dóen.

We waren het er over eens dat de dader een gestoorde gek is. En zij benadrukte dat de islam nóóit oproept tot doden, nóóit.

Ik zei haar: ik ga hard aan de slag om mijn steentje bij te dragen om met zijn allen verder te kunnen.

Ik was haar dankbaar voor het gesprek dat we hadden. Ik wilde eigenlijk haar hand vasthouden tijdens het gesprekje om met mijn hart te benadrukken dat iedereen een taak hierin heeft. Ik kreeg niet echt de indruk dat ze zelf ook een taak zag weggelegd.

Toen ben ik naar de Turkse groenteman gegaan. Er stonden drie heren en ik vroeg of ik hen wat mocht vragen. Geen probleem.

We hebben lang staan praten, ik heb geluisterd, maar kan het niet goed terughalen. Wat mij wel bijgebleven is is dat de man tegen mij zei: "Mevrouw, toen ik het hoorde, ik was er kapottt van. Ik heb twee dagen niet gegeten en geslapen." Ik dacht: hoe naar dit ook is, dit hebben we in godsnaam geméén!!!

Ik heb gezegd tegen hen: Aboutaleb, de wethouder, is een geweldige vent. Die praat geen holle zinnen maar wijst op eigen verantwoordelijkheid en is bijzonder praktisch (zie zijn bezielende toespraak in de moskee gisteren). Ik zei: "iedereen is medeplichtig die van deze moord afwist, zonder de politie te waarschuwen." Daar waren we het helemaal over eens.

Ik kan gesprekken altijd moeilijk terughalen maar het wij/zij gevoel wat ik aanvankelijk had, heb ik nu niet meer. Want ik voelde bij beide gesprekken de veroordeling van de moord. En dat is eigenlijk het enige wat ik op dit moment wil horen. Dat we het dáár over eens zijn.

De man nodigde mij uit om nog een keer te komen praten. Ik zei: misschien doe ik dat wel. Maar hij zei terecht: "Mevrouw, op deze manier gaat u er aan kapot" naar aanleiding van mijn opmerking: "ik voel me zooooo machteloos!!!" Hij had gelijk. Ik zei ook: "Ik ga nu, ik moet tot rust komen."

Gisteravond dhr. Aboutaleb gemaild. Ik had hem onlangs op televisie gezien en had onmiddellijk de indruk: deze man heeft daadkracht en is volgens mij een bruggenbouwer van formaat. Ik heb hem heel hoog. In mijn mail (ik kon wéér niet slapen) heb ik mijn intense zorg geuit over het hele gebeuren. Ik heb gewoon ronduit gezegd: "ik weet het niet meer!!"

Vandaag een persoonlijke mail terug ontvangen. Hoe is het mogelijk, de man moet ontiegelijk druk zijn. Misschien als alles wat rustiger ligt dat ik hem vaker ga mailen. Ik hou van mensen die spijkers met koppen slaan en praktisch bezig zijn.

Mijn broer hoorde gisteren een interview met Sharon Dijksma (Tweede Kamerlid van de PvdA) op de radio. Mw. Dijksma presteerde het om het gehele interview lang niets maar dan ook niets concreets te zeggen maar te vervallen in holle frasen. Bla bla bla bla bla, doeiiiii denk ik dan. De interviewer was te stom om dóór te vragen.

Als het Haagse pluche zó verslavend is dan hoop ik dat diezelfde volksvertegenwoordigers binnen no time uit de kamer liggen. Ik heb geen zin om die gasten aan te horen en intussen hun bankrekening te spekken. Je zit dáár om te luisteren naar je achterban en wat te DOEN.

Tot zover maar even.


Paula

Mijn Godin! :rolleyes:

Dus je zet de moslims bij jou in de buurt nog even extra in de hoek door ze aan te spreken op iets waar ze in principe helemaal niks mee te maken hebben !

Waarom moet een vrouw met een hoofddoek haar mening aan jou geven? Waarom stap je niet op je blonde buurjongen af?

Noem je dat samenleven?

Ik noem dat stigmatiseren :moe:

Mark
04-11-04, 19:29
Geplaatst door freya
Waarom stap je niet op je blonde buurjongen af?

Deze blonde buurjongen zegt dan: "ik koop niet aan de deur en nu opzouten voor ik mijn pitbull los laat!"

:)

et_2000nl
04-11-04, 19:30
Geplaatst door freya
Mijn Godin! :rolleyes:

Dus je zet de moslims bij jou in de buurt nog even extra in de hoek door ze aan te spreken op iets waar ze in principe helemaal niks mee te maken hebben !

Waarom moet een vrouw met een hoofddoek haar mening aan jou geven? Waarom stap je niet op je blonde buurjongen af?

Noem je dat samenleven?

Ik noem dat stigmatiseren :moe:

Sorry Freya. Een ieder mag mij vragen wat ik van die moord vind. Zelfs als de vraag geinitieerd is door mijn uiterlijk. Stigmatiseren is het pas als mij een mening word opgelegd die niet de mijne is, gebaseerd op mijn uiterlijk. Er is niets zo onschuldig als een vraag.

Ik vind de reaktie wel emotioneel en niet verstandig.

Mark
04-11-04, 19:31
wij zijn echt niet aardig hahahaha haar bedoeling is vast goed

schaam jullie :cheefbek:

freya
04-11-04, 19:32
Geplaatst door Marruecos
Als je angst als drijfveer hebt dan ben je wat mij betreft ontoerekeningsvatbaar. En zo komt ze wel een beetje over. Ik zie nu dus een wat oudere dame strompelend door supermarkten en straten op zoek naar 'goede moslims'. Om vervolgens haar mascara tijdens het huilen op de schouders van de wat overvallen moslim uit te smeren. :lekpuh:

Nou dan houd ik me liever bezig met op mijn manier "haat verspreiden" :hihi:

ZbaqZbaq
04-11-04, 19:32
Geplaatst door Mark
wij zijn echt niet aardig hahahaha haar bedoeling is vast goed

schaam jullie :cheefbek:

We love you Paula..we do....we love you Paula...we do...ohhh Paula we love you

Mark
04-11-04, 19:37
persoonlijk hou ik niet van sociale controle en buurtgevoel, mij moet je ook niet aanspreken met dit soort vragen als ik je niet ken.

freya
04-11-04, 19:37
Geplaatst door Marruecos

P.S.:Paula, ik lach je niet uit. :cheefbek:

:engel:

et_2000nl
04-11-04, 19:38
Geplaatst door Marruecos
Welke reactie?

Van paula. Heeft een beetje het gehalte van, ik leef in een grote boze wereld en ben de kaart kwijt die me de weg wijst....

ZbaqZbaq
04-11-04, 19:38
Geplaatst door Mark
persoonlijk hou ik niet van sociale controle en buurtgevoel, mij moet je ook niet aanspreken met dit soort vragen als ik je niet ken.

dan ben je welkom in mijn buurt :D

S@deeQ
04-11-04, 19:41
:boos:

zie je wel
die marokkanen zijn toch barbaren :moe: zeker die ene mark :fuckit2:

freya
04-11-04, 19:42
Geplaatst door S@deeQ
:boos:

zie je wel
die marokkanen zijn toch barbaren :moe: zeker die ene mark :fuckit2:

Je vergeet freya :ego:

S@deeQ
04-11-04, 19:45
Geplaatst door freya
Je vergeet freya :ego:

:fplet: ik zag je niet eens :schrik: , Doe je burqa dan ook uit als je tegen me praat :duivels:

Mark
04-11-04, 19:46
Ik ben gewoon compleet asociaal :haha:

nee hoor ik ga mijn buren ooit nog eens uitnodigen

freya
04-11-04, 19:46
Geplaatst door S@deeQ
Doe je burqa dan ook uit als je tegen me praat :duivels:

Ik kijk wel uit!

freya
04-11-04, 19:47
:argwaan: heb zo'n vermoeden dat we Paula niet meer hier terug zullen zien :vreemd:

et_2000nl
04-11-04, 19:52
Geplaatst door Marruecos
Tja, Theo was misschien wel haar kompas. Keej, toegegeven, een beetje flauw. :melig2:

Dat verklaart de labieliteit. Theo als kompas.

Arvid
04-11-04, 20:32
Geplaatst door Paula_Amsterdam
....Maar aangezien ik toch al huilend door de supermarkt liep wilde ik gewoon iets gaan dóen....



whahahaha :giechel:
Ga naar een psycholoog ofzo

mucs
04-11-04, 20:39
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Ik zei haar: ik ga hard aan de slag om mijn steentje bij te dragen om met zijn allen verder te kunnen.

Ik was haar dankbaar voor het gesprek dat we hadden. Ik wilde eigenlijk haar hand vasthouden tijdens het gesprekje om met mijn hart te benadrukken dat iedereen een taak hierin heeft. Ik kreeg niet echt de indruk dat ze zelf ook een taak zag weggelegd.


paula-amsterdam,

HAVE A BREAK - HAVE A KITKAT


of neem een cupasoup om 16.00

Dichar
04-11-04, 20:41
Geplaatst door freya
Mijn Godin! :rolleyes:

Dus je zet de moslims bij jou in de buurt nog even extra in de hoek door ze aan te spreken op iets waar ze in principe helemaal niks mee te maken hebben !

Waarom moet een vrouw met een hoofddoek haar mening aan jou geven? Waarom stap je niet op je blonde buurjongen af?

Noem je dat samenleven?

Ik noem dat stigmatiseren :moe:

Dit gebeurt momenteel masaal in deze samenleving. Waar ik werk ben ik de enige allochtoon. Komt er iemand naar mij toe om mijn mening te vragen over het gebeurde. Ik vroeg hem of hij de collega´s die hij onderweg was gepasseerd ook zo specifiek naar hun mening had gevraagd. Nee zegt hij, maar dat is anders want zij zijn niet Marokkaans. Heb hem toen 10 seconden aan staan kijken en heb me toen verzuchtend omgedraaid en ben weggelopen.

freya
04-11-04, 20:51
Geplaatst door Dichar
Dit gebeurt momenteel masaal in deze samenleving. Waar ik werk ben ik de enige allochtoon. Komt er iemand naar mij toe om mijn mening te vragen over het gebeurde. Ik vroeg hem of hij de collega´s die hij onderweg was gepasseerd ook zo specifiek naar hun mening had gevraagd. Nee zegt hij, maar dat is anders want zij zijn niet Marokkaans. Heb hem toen 10 seconden aan staan kijken en heb me toen verzuchtend omgedraaid en ben weggelopen.

De volgende keer moet je hun hand vastpakken, dat schijnen ze graag te willen :hihi:

:fucyc:

Wide-O
04-11-04, 20:56
Aarde aan Paula ...

Je bedoelt het vast goed, maar het is eerlijk gezegd allemaal nogal lachwekkend.

Zul je toch net overwegen om die dure spruiten te kopen, komt er iemand huilend aan je arm hangen. Brrrrr.

Van mij zou je een mep krijgen :melig2:

Paula_Amsterdam
04-11-04, 21:06
Beste mensen,

Als mijn intentie niet eens duidelijk is. Als mijn bedoelingen niet eens duidelijk zijn, dan maak ik mij dus terecht zorgen over de intenties van de mensen die deze reacties plaatsen.

Als jullie de toekomst zijn, net als ik, dan houd ik mijn hart vast.

Uitlachen, afwijzen, medelijden, het kan niet op. Alles, als er maar niet daadwerkelijk op in wordt gegaan.

Afschuiven, "ik heb er niks mee te maken", "bemoei je er niet mee", "laat mij met rust", toe maar....

Ik heb hier geen woorden voor.

Maar één ding zal ik je zeggen: als ik wie dan ook, wáár dan ook, tegenkom die zich niet wil inspannen voor deze samenleving dan zal ik die er op aanspreken.

Eigen verantwoordelijkheid nemen is een vereiste.

Ik had respect voor deze site.

Nu niet meer.

Als dit de reacties zijn op mijn eigen intiatief om érgens iets te doen, dan ervaar ik jullie als ongelijkwaardige gesprekspartners.

Er wordt niet méégedacht, er wordt geen respect getoond, nietssss.

Blijf je vooral afsluiten voor kritiek en inspiratie... daar komt een mens niet ver mee.

Iedereen heeft het erover hier in Amsterdam. Maar ik mag het er dus niet over hebben.

Wij hebben niet hetzelfde nivo. Dat is duidelijk.

Ik stap hier op en laat de boel de boel hier. Ik ga niet tegen doven en blinden praten die liever uitlachen en bespotten dan daadwerkelijk méédenken.

Dit is een giller. Dit heb ik niet verdiend.

De jeugd heeft de toekomst... ik houd mijn hart vast.

De garoetuh,


Paula©

p.s. Freya, je staat op negeren :D :D :D ;)

Paula_Amsterdam
04-11-04, 21:11
Geplaatst door et_2000nl
Sorry Freya. Een ieder mag mij vragen wat ik van die moord vind. Zelfs als de vraag geinitieerd is door mijn uiterlijk. Stigmatiseren is het pas als mij een mening word opgelegd die niet de mijne is, gebaseerd op mijn uiterlijk. Er is niets zo onschuldig als een vraag.

Ik vind de reaktie wel emotioneel en niet verstandig.

Dank je voor je genuanceerde reactie. Waardeer ik zeer.

Wide-O
04-11-04, 21:14
Wij hebben niet hetzelfde nivo. Dat is duidelijk.

Sjonge sjonge...

Arvid
04-11-04, 21:14
Paula je moet maroc.nl helemaal niet serieus nemen, laat staan het internet. Just a tip.

freya
04-11-04, 21:23
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Beste mensen,

Als mijn intentie niet eens duidelijk is. Als mijn bedoelingen niet eens duidelijk zijn, dan maak ik mij dus terecht zorgen over de intenties van de mensen die deze reacties plaatsen.

Als jullie de toekomst zijn, net als ik, dan houd ik mijn hart vast.

Uitlachen, afwijzen, medelijden, het kan niet op. Alles, als er maar niet daadwerkelijk op in wordt gegaan.

Afschuiven, "ik heb er niks mee te maken", "bemoei je er niet mee", "laat mij met rust", toe maar....

Ik heb hier geen woorden voor.

Maar één ding zal ik je zeggen: als ik wie dan ook, wáár dan ook, tegenkom die zich niet wil inspannen voor deze samenleving dan zal ik die er op aanspreken.

Eigen verantwoordelijkheid nemen is een vereiste.

Ik had respect voor deze site.

Nu niet meer.

Als dit de reacties zijn op mijn eigen intiatief om érgens iets te doen, dan ervaar ik jullie als ongelijkwaardige gesprekspartners.

Er wordt niet méégedacht, er wordt geen respect getoond, nietssss.

Blijf je vooral afsluiten voor kritiek en inspiratie... daar komt een mens niet ver mee.

Iedereen heeft het erover hier in Amsterdam. Maar ik mag het er dus niet over hebben.

Wij hebben niet hetzelfde nivo. Dat is duidelijk.

Ik stap hier op en laat de boel de boel hier. Ik ga niet tegen doven en blinden praten die liever uitlachen en bespotten dan daadwerkelijk méédenken.

Dit is een giller. Dit heb ik niet verdiend.

De jeugd heeft de toekomst... ik houd mijn hart vast.

De garoetuh,


Paula©

p.s. Freya, je staat op negeren :D :D :D ;)

Wat jij op pathetische wijze probeert te doen, gebeurt al jaren hier op dit forum.
Hier zijn mensen met elkaar in dialoog (en discussie), hier leren mensen elkaar begrijpen en waarderen.

De reacties die jij zo vreselijk vind, zijn van allochtonen en autochtonen samen.

Jij bent hier degene die in feite helemaal niet geinteresseerd is in anderen, jij wilt alleen troost krijgen voor je eigen frustraties en dat eis je op van mensen die jou tot eergisteren totaal niet interesseerden.


Kan iemand me ff quoten, want paula is al helemaal niet in staat tot communicatie met mij :hihi:

delirious
04-11-04, 21:25
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Beste mensen,

Als mijn intentie niet eens duidelijk is. Als mijn bedoelingen niet eens duidelijk zijn, dan maak ik mij dus terecht zorgen over de intenties van de mensen die deze reacties plaatsen.

Als jullie de toekomst zijn, net als ik, dan houd ik mijn hart vast.

Uitlachen, afwijzen, medelijden, het kan niet op. Alles, als er maar niet daadwerkelijk op in wordt gegaan.

Afschuiven, "ik heb er niks mee te maken", "bemoei je er niet mee", "laat mij met rust", toe maar....

Ik heb hier geen woorden voor.

Maar één ding zal ik je zeggen: als ik wie dan ook, wáár dan ook, tegenkom die zich niet wil inspannen voor deze samenleving dan zal ik die er op aanspreken.

Eigen verantwoordelijkheid nemen is een vereiste.

Ik had respect voor deze site.

Nu niet meer.

Als dit de reacties zijn op mijn eigen intiatief om érgens iets te doen, dan ervaar ik jullie als ongelijkwaardige gesprekspartners.

Er wordt niet méégedacht, er wordt geen respect getoond, nietssss.

Blijf je vooral afsluiten voor kritiek en inspiratie... daar komt een mens niet ver mee.

Iedereen heeft het erover hier in Amsterdam. Maar ik mag het er dus niet over hebben.

Wij hebben niet hetzelfde nivo. Dat is duidelijk.

Ik stap hier op en laat de boel de boel hier. Ik ga niet tegen doven en blinden praten die liever uitlachen en bespotten dan daadwerkelijk méédenken.

Dit is een giller. Dit heb ik niet verdiend.

De jeugd heeft de toekomst... ik houd mijn hart vast.

De garoetuh,


Paula©

p.s. Freya, je staat op negeren :D :D :D ;)

Beste Paula

Jammer dat je het voor gezien houdt.
Ik begrijp je frustraties, en ben blij dat je je inzet voor een betere maatschapij (je bedoelt het goed) . Ik denk dat de meeste hier te gehard voor zijn om je te willen begrijpen.
Dit is juist het moment om niet je rug toe te keren, en je juist nu moet blijven inzetten om je doel te bereiken, al is het een tantalus kwelling.
Probeer die hoop te houden, en ga die discussie aan.

P.s. mede prikkers , moet dit nou?

Karin.N
04-11-04, 21:25
Geplaatst door freya
Wat jij op pathetische wijze probeert te doen, gebeurt al jaren hier op dit forum.
Hier zijn mensen met elkaar in dialoog (en discussie), hier leren mensen elkaar begrijpen en waarderen.

De reacties die jij zo vreselijk vind, zijn van allochtonen en autochtonen samen.

Jij bent hier degene die in feite helemaal niet geinteresseerd is in anderen, jij wilt alleen troost krijgen voor je eigen frustraties en dat eis je op van mensen die jou tot eergisteren totaal niet interesseerden.


Kan iemand me ff quoten, want paula is al helemaal niet in staat tot communicatie met mij :hihi:

Bij deze :D

freya
04-11-04, 21:31
Geplaatst door Karin.N
Bij deze :D

:fpetaf:

taouanza
04-11-04, 21:34
Geplaatst door Mark
stalker :p

:lol:

Dat idee heb ik ook. Ik zou me rot schrikken als op mij afkwam en zou heel sarcastisch zijn. :zozo:

mucs
04-11-04, 21:34
[QUOTE]Geplaatst door Paula_Amsterdam

Afschuiven, "ik heb er niks mee te maken", "bemoei je er niet mee", "laat mij met rust", toe maar....

dat zyn normale reacties paula.
als jy een willekeurige moslim op straat aanklampt en van hem/haar verwacht dat zy de schuld op haar neemt en zich mede vrantwoordelyk voelt voor de moord op theo dan ben je in myn ogen zééér onbeschoft bezig!
toen de moordenaar van fortuyn opgepakt werd, ben je toen ook de straat op gegaan om aan willekeurige autochtone atheisten te vragen om hun steentje by te dragen in de de samenleving en om hun verantwoording voor de moord op fortuyn te erkennen?

:moe: laat mensen met rust die HELEMAAL NIETS met de moord op theo van gogh te maken hebben!


Maar één ding zal ik je zeggen: als ik wie dan ook, wáár dan ook, tegenkom die zich niet wil inspannen voor deze samenleving dan zal ik die er op aanspreken.

mag ik hieruit de conclusie trekken dat je moslims, die jou duidelyk maken niets met de moord op theo te maken hebben, afschryft als mensen die niet bereid zyn hun steentje by te dragen in onze samenleving?

Eigen verantwoordelijkheid nemen is een vereiste.

:moe: bedoel je daarmee te zeggen dat iemand pas eigen verantwoordelykheid neemt wanneer hy/zy bekent mede schuldig te zyn aan de moord op theo?

Er wordt niet méégedacht, er wordt geen respect getoond, nietssss.

myn respect begint steeds minder te worden.
hoewel ik niet twyfel aan je goede bedoelingen.
ik vind alleen dat je het verkeerd aanpakt.

Blijf je vooral afsluiten voor kritiek en inspiratie... daar komt een mens niet ver mee.

ik voorspel je dat de manier waarmee jy mensen benadert je ook niet ver zal brengen.
ik maak me er serieus zorgen om wat de gevolgen daarvan zullen zyn.
zul je gekwetst voelen en een deuk oplopen in je zelfvertrouwen?
zul je terleurgesteld raken in je medebewoners die de islam aanhangen en hun daardoor anders gaan bejegenen?
ik hoop het niet maar ik weet zeker dat je op deze voet niet veel verder zult komen.
jammer want je bedoelt het goed. dat is zonneklaar.

:kusgrijs:

Paula_Amsterdam
04-11-04, 22:21
Geplaatst door delirious
Beste Paula

Jammer dat je het voor gezien houdt.
Ik begrijp je frustraties, en ben blij dat je je inzet voor een betere maatschapij (je bedoelt het goed) . Ik denk dat de meeste hier te gehard voor zijn om je te willen begrijpen.
Dit is juist het moment om niet je rug toe te keren, en je juist nu moet blijven inzetten om je doel te bereiken, al is het een tantalus kwelling.
Probeer die hoop te houden, en ga die discussie aan.

P.s. mede prikkers , moet dit nou?

Hoi Delirious,

Zeer bedankt voor je genuanceerde en serieuze reactie. En ook dat je het waardeert dat ik daadwerkelijk iets wil doen en niet achterover ga leunen en het alleen op anderen afschuif (politiek e.d.).

Het is inderdaad een fikse kwelling. Maar ik ben wel een sterk iemand.

Gelukkig heeft Mucs hierboven een uitgebreide reactie neergezet en daar wil ik graag op in gaan.

Ik kies er op dit moment voor om die mensen die uitlachen verkiezen boven daadwerkelijk actie ondernemen, te negeren. Ik ben geen boksbal.

Ik weet dat ik hier kom binnenvallen en dat dat niet bepaald makkelijk kan zijn. Dat weet ik echt wel. Het is alleen mijn methode.

Nogmaals dank voor je reactie.


Paula

delirious
04-11-04, 22:28
Geplaatst door taouanza
:lol:

Dat idee heb ik ook. Ik zou me rot schrikken als op mij afkwam en zou heel sarcastisch zijn. :zozo:

Listen stoere meid. Dit is het nieuwe tijdperk, de maatschappij verandert. Je leeft nog steeds in het post 911 leventje. Dat is voorbij, je nieuw leven is al begonnen. Dit is wat je nu elke dag te verwachten staat. Mensen zullen je goedschiks en kwaadschiks uitdagen inzake kwesties waarover je vroeger nooit over na zou denken.

Paula heeft hierin totaal geen verkeerde bedoelingen. Wees gvd blij dat er zo´n mensen zijn.

taouanza ...ben toch niet zo´n starre Btch

Delirious strafpunten 2 -------- beledigen

Paula_Amsterdam
04-11-04, 22:39
Geplaatst door mucs
[QUOTE]Geplaatst door Paula_Amsterdam

Afschuiven, "ik heb er niks mee te maken", "bemoei je er niet mee", "laat mij met rust", toe maar....

dat zyn normale reacties paula.
als jy een willekeurige moslim op straat aanklampt en van hem/haar verwacht dat zy de schuld op haar neemt en zich mede vrantwoordelyk voelt voor de moord op theo dan ben je in myn ogen zééér onbeschoft bezig!
toen de moordenaar van fortuyn opgepakt werd, ben je toen ook de straat op gegaan om aan willekeurige autochtone atheisten te vragen om hun steentje by te dragen in de de samenleving en om hun verantwoording voor de moord op fortuyn te erkennen?

:moe: laat mensen met rust die HELEMAAL NIETS met de moord op theo van gogh te maken hebben!


Maar één ding zal ik je zeggen: als ik wie dan ook, wáár dan ook, tegenkom die zich niet wil inspannen voor deze samenleving dan zal ik die er op aanspreken.

mag ik hieruit de conclusie trekken dat je moslims, die jou duidelyk maken niets met de moord op theo te maken hebben, afschryft als mensen die niet bereid zyn hun steentje by te dragen in onze samenleving?

Eigen verantwoordelijkheid nemen is een vereiste.

:moe: bedoel je daarmee te zeggen dat iemand pas eigen verantwoordelykheid neemt wanneer hy/zy bekent mede schuldig te zyn aan de moord op theo?

Er wordt niet méégedacht, er wordt geen respect getoond, nietssss.

myn respect begint steeds minder te worden.
hoewel ik niet twyfel aan je goede bedoelingen.
ik vind alleen dat je het verkeerd aanpakt.

Blijf je vooral afsluiten voor kritiek en inspiratie... daar komt een mens niet ver mee.

ik voorspel je dat de manier waarmee jy mensen benadert je ook niet ver zal brengen.
ik maak me er serieus zorgen om wat de gevolgen daarvan zullen zyn.
zul je gekwetst voelen en een deuk oplopen in je zelfvertrouwen?
zul je terleurgesteld raken in je medebewoners die de islam aanhangen en hun daardoor anders gaan bejegenen?
ik hoop het niet maar ik weet zeker dat je op deze voet niet veel verder zult komen.
jammer want je bedoelt het goed. dat is zonneklaar.

:kusgrijs:

Hoi Mucs,

Zeer bedankt dat je inhoudelijk reageert. Hieronder mijn reactie:

Je schrijft: "als jy een willekeurige moslim op straat aanklampt en van hem/haar verwacht dat zy de schuld op haar neemt en zich mede vrantwoordelyk voelt voor de moord op theo dan ben je in myn ogen zééér onbeschoft bezig!"

Mucs, laat ik héél duidelijk zijn: ik verwacht geen schuldgevoel van moslims, in het geheel niet!!! Wat ik zocht vanmorgen en nog steeds blijf zoeken is dat we gemeen hebben dat dinsdag een inktzwarte dag is geweest. Schuldgevoel zou nergens op slaan, omdat de dader een individu was. Toen ik met de groenteman sprak, werd ik rustig toen hij mij vertelde dat ook hij er kapot van was. Dat was het enige wat ik wilde horen.

Je schrijft: "mag ik hieruit de conclusie trekken dat je moslims, die jou duidelyk maken niets met de moord op theo te maken hebben, afschryft als mensen die niet bereid zyn hun steentje by te dragen in onze samenleving?"

Mucs, misschien was ik niet duidelijk, maar ik bedoelde iedereen, dus iedereen, ik, jij, de hele santekraam die in Nederland leeft en wil verderleven, dus absoluut niet alleen moslims. Met mijn broer ben ik ook al driftig in gesprek over wat we kunnen doen. En als mijn moeder zich niet wil inspannen krijgt zij ook dezelfde vraag van mij: "En wat doe jij.... of gaan we weer achteroverleunen....?"

Uiteindelijk zal bij die mensen waar ik denk iets van te mogen verwachten mijn vraag komen: "en wat doe jij nou, praktisch, om mee te helpen om de zaak weer op de rails te krijgen?" Ik zal deze vraag hier nu nog maar niet stellen, maar als ik hier blijf posten, dan komt ie er. Omdat ik het namelijk onderhand wel een plicht vind na afgelopen dinsdag dat je je verantwoordelijk voelt voor deze maatschappij.

Je schrijft: " :moe: bedoel je daarmee te zeggen dat iemand pas eigen verantwoordelykheid neemt wanneer hy/zy bekent mede schuldig te zyn aan de moord op theo?"

De enige die schuld moet bekennen op die moord is de dader en deegenen die medeplichtig aan de moord zijn. Dus ook diegenen die er vanáf wisten vantevoren maar er voor gekozen hebben hun mond te houden.

Ook van jou vraag ik helemaal geen schuldgevoel! Ik vraag om jou en ieders inzet en intenties voor de toekomst! Want we moeten het toch met elkaar rooien... hoe je het ook wendt of keert Mucs.

Je schrijft: "myn respect begint steeds minder te worden.
hoewel ik niet twyfel aan je goede bedoelingen.
ik vind alleen dat je het verkeerd aanpakt."

Zeg me dan hoe jij het anders wilt zien. Ik weet zelf niet goed wáár te beginnen. Dan zeg ik er wel bij dat ik erg direct ben, subtiel ben ik niet bepaald altijd. Of dat nou zo handig is... dat weet ik niet. Maar adviezen zijn welkom. Dit is totaal nieuw voor mij.

Je schrijft: "zul je terleurgesteld raken in je medebewoners die de islam aanhangen en hun daardoor anders gaan bejegenen?"

Nou op deze site zie ik het somber in vooralsnog. Maar ik heb al gezegd: ik ben hier ook hoppetee komen binnenvallen en ik weet van mezelf dat dat niet voor iedereen te behappen is. Dus ik trek hier ook een les uit. Ik stort me dan ergens in en ja... dat is niet altijd even welkom.... en slim van mijn kant.

Maar mijn gesprekken vanmorgen die hebben mij goed gedaan. Hoe onzinnig ze ook leken, zoals ik al eerder schreef: het wij/jullie gevoel is er nu niet meer. Dat had ik dinsdag héél sterk: het is wij/jullie.
Dus het heeft mij zeker iets opgeleverd. Ik leer er van.

Hoe onzinnig het ook lijkt om dit soort dingen te doen, zolang ik met respect dingen vraag, en mensen daar voor open staan, wat voor kwaad kan het....? Het is een absurde tijd hier nu in Amsterdam, dat kan ik je wel vertellen.

Groetjes,


Paula

Paula_Amsterdam
04-11-04, 22:55
Geplaatst door Marruecos
Paula_Amsterdam, ik kan niets met jou. Je bent me te emotioneel en irrationeel. Zoals freya al zei, je zoekt iemand die je handje vast kan houden. Dat willen we best doen, maar voor heel ff. Daarna moet je gewoon de ratio de boventoon laten voeren. Emotie mag, maar niet om mee te schermen. Kom met onderwerpen en neem de essentie als uitgangspunt en niet je traanzakjes.

De garoetuuuuh indeed! Met je laatste reactie heb je het voor mij afgedaan. Duik maar lekker weer de supermarkt in. :zwaai:

Tip: bij dirk van den broek schijnen aardig wat moslims rond te lopen. (of wat aardige moslims rond te lopen, zo je wilt)
:rolleyes:

Moeilijk hé... Marruecos... om mijn intenties te waarderen...

Jammer dat ze de jouwe niet zijn, ik hoop dat het er ooit nog van komt dat ook jij je verantwoordelijk gaat voelen voor deze samenleving.

Vooralsnog lijk je niet verder te komen dan afkraken en beledigen.

Jammer....

Ook van mij de garoetuh,


Paula

S@deeQ
04-11-04, 23:10
Geplaatst door Marruecos
Euh, hier is wat misgegaan. :s

geest van bolletje waarschijnlijk :chinees:

ZwYgStErr
04-11-04, 23:30
Geplaatst door S@deeQ
geest van bolletje waarschijnlijk :chinees:

*proest*

Masgot lagor... Waar was je al die tijd?

Ps. *Zwaai naar de rest*

Paula_Amsterdam
04-11-04, 23:31
Geplaatst door delirious
Dit is het nieuwe tijdperk, de maatschappij verandert. Je leeft nog steeds in het post 911 leventje. Dat is voorbij, je nieuw leven is al begonnen. Dit is wat je nu elke dag te verwachten staat. Mensen zullen je goedschiks en kwaadschiks uitdagen inzake kwesties waarover je vroeger nooit over na zou denken.

Hier ben ik het mee eens.

Zoals het was zal het niet meer zijn.

freya
04-11-04, 23:32
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Moeilijk hé... Marruecos... om mijn intenties te waarderen...

Jammer dat ze de jouwe niet zijn, ik hoop dat het er ooit nog van komt dat ook jij je verantwoordelijk gaat voelen voor deze samenleving.

Vooralsnog lijk je niet verder te komen dan afkraken en beledigen.

Jammer....

Ook van mij de garoetuh,


Paula

Ik heb hier zelden zo'n zelfingenomen bevooroordeelde muts gezien.

En dan denk ze nog dat ze hier komt om een dialoog aan te gaan, terwijl ze alle werkelijk inhoudelijke reacties straal langs zich laat gaan, want die passen niet in haar net ontdekte roze straatje. :rolleyes:


Kan iemand weer ff quoten? :engel:

mark61
04-11-04, 23:33
Geplaatst door Marruecos
...Om vervolgens haar mascara tijdens het huilen op de schouders van de wat overvallen moslim uit te smeren. :lekpuh:

Gaat dat er wel uit met Ariel? Is ze wel WA-verzekerd?

S@deeQ
04-11-04, 23:33
Geplaatst door ZwYgStErr
*proest*

Masgot lagor... Waar was je al die tijd?

Ps. *Zwaai naar de rest*

:wohaa:

ik probeerde je te ontwijken , wat bijna aardig gelukt is :fpuh:

Paula_Amsterdam
04-11-04, 23:34
Geplaatst door Marruecos
Ga eens ff op tafel staan en dans ff mee, want je toestand is niet zo gezond voor je hartje .... :wohaa:

Oh... ik wil best meelachen hoor... maar alleen als ik me serieus genomen voel anders heb ik op dit moment niet veel zin in dansen.

:roken:

ZwYgStErr
04-11-04, 23:36
Geplaatst door S@deeQ
:wohaa:

ik probeerde je te ontwijken , wat bijna aardig gelukt is :fpuh:

Jij mij, of ik jou?

:p

Ps. Paula? Trek het je allemaal niet zo aan. Praat maar tegen mij, ik neem je wel serieus. Je doet me nl. erg aan mezelf denken.

La Nobele
04-11-04, 23:40
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Beste mensen,

Als mijn intentie niet eens duidelijk is. Als mijn bedoelingen niet eens duidelijk zijn, dan maak ik mij dus terecht zorgen over de intenties van de mensen die deze reacties plaatsen.

Als jullie de toekomst zijn, net als ik, dan houd ik mijn hart vast.



Gatver. Waar is je humor.

BiL@L
04-11-04, 23:41
Geplaatst door ZwYgStErr
Ps. Paula? Trek het je allemaal niet zo aan. Praat maar tegen mij, ik neem je wel serieus. Je doet me nl. erg aan mezelf denken.

:giechel:

Ik mag die Paula ergens ook wel eigenlijk, vooral met haar toneelstuk in die JIHAAD NU! topic. Dus gewoon doorgaan Paula!

ZwYgStErr
04-11-04, 23:43
Geplaatst door BiL@L
:giechel:

Ik mag die Paula ergens ook wel eigenlijk, vooral met haar toneelstuk in die JIHAAD NU! topic. Dus gewoon doorgaan Paula!

Link? Ik wil de arme ziel steunen.

BiL@L
04-11-04, 23:49
Geplaatst door ZwYgStErr
Link? Ik wil de arme ziel steunen.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=115763

Paula_Amsterdam
04-11-04, 23:53
Geplaatst door La Nobele
Gatver. Waar is je humor.



oeiii.... waar is jouw realiteitszin...?

Pak je moeders deegroller en beweeg die eens met een snelle beweging richting je hoofd. Er zit misschien een knikkertje klem.

:eek:

Quark
05-11-04, 00:20
Zelfs Paula heeft, net als de Moslims overigens, het onvervreemdbare recht om uitgelachen en beledigd te worden.

Paula_Amsterdam
05-11-04, 06:57
Geplaatst door Quark
Zelfs Paula heeft, net als de Moslims overigens, het onvervreemdbare recht om uitgelachen en beledigd te worden.

Ik had het niet over het recht om mij uit te lachen.

Lees terug, lees goed. Daar ging het totaal niet om.

Waar het mij wel om ging was dat ik schrok van de reacties omdat ze duidelijk waren: wat jij doet is onzinnig en idioot/je bent onzinnig en idioot.

Verder kwam het merendeel niet.

Behalve een paar goeie reacties gaf de rest mij de indruk er sowieso geen boodschap aan te hebben om maar érgens zélf actie te willen ondernemen.

Dat vind ik je kop in het zand steken. Wát als straks de partij van Wilders net als die van Fortuyn een enorme zege haalt....? Geheid kommer en kwel hier.

Maar als je zelf je handen niet uit je mouwen wilt steken dan help je daar indirect aan mee.

Ook niets (willen) doen is een vorm van toestemming.

Is dat duidelijk....?

Op je kont blijven zitten en met je vriendjes meelachen is voor mij een teken dat je je nog niet durft te onderscheiden, mócht je anders denken.

Alleen de sterken durven eigen paden te kiezen.

Paula_Amsterdam
05-11-04, 08:08
Mooie tekst (Paul van Vliet):

_____________________

Wat gaan we doen?

Doen of laten
Lief zijn of haten
Veel of met mate
Wat gaan we doen

Lachen of huilen
Schoon of vervuilen
De regen of schuilen
Wat gaan we doen

Bouwen of slopen
Huren of kopen
Een rits of met knopen
Wat gaan we doen

Bewonderen of benijden
Alleen of wij beiden
Blijven of scheiden
Wat gaan we doen

Ja of jamare
Weg of bewaren
Abortus of baren
Wat gaan we doen

Open of sluiten
Vloeken of fluiten
De stad of naar buiten
Wat gaan we doen

Roken of stoppen
Schieten of koppen
Harten of schoppen
Wat gaan we doen

Nu of al later
Met ijs of met water
Spa of een kater
Wat gaan we doen

Oorlog of vrede
Het gevoel of de rede
Het nu of 't verleden
Wat gaan we doen

Breken of bouwen
Verstappen of vertrouwen
Het mijne of 't jouwe
Wat gaan we doen

Nemen of geven
Voor altijd of even
Je geld of je leven
Wat gaan we doen

Muziek of marcheren
God of geweren
Dames en Heren
Wat gaan we doen

freya
05-11-04, 10:29
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Ik had het niet over het recht om mij uit te lachen.

Lees terug, lees goed. Daar ging het totaal niet om.

Waar het mij wel om ging was dat ik schrok van de reacties omdat ze duidelijk waren: wat jij doet is onzinnig en idioot/je bent onzinnig en idioot.

Verder kwam het merendeel niet.

Behalve een paar goeie reacties gaf de rest mij de indruk er sowieso geen boodschap aan te hebben om maar érgens zélf actie te willen ondernemen.

Dat vind ik je kop in het zand steken. Wát als straks de partij van Wilders net als die van Fortuyn een enorme zege haalt....? Geheid kommer en kwel hier.

Maar als je zelf je handen niet uit je mouwen wilt steken dan help je daar indirect aan mee.

Ook niets (willen) doen is een vorm van toestemming.

Is dat duidelijk....?

Op je kont blijven zitten en met je vriendjes meelachen is voor mij een teken dat je je nog niet durft te onderscheiden, mócht je anders denken.

Alleen de sterken durven eigen paden te kiezen.

Dat komt hier binnen met de eis dat moslims over hun fouten praten met haar.
Gaat vervolgens verschrikkelijk te keer omdat ze het woord jihad verkeerd begrijpt.
Komt dan vertellen dat ze wildvreemden in de supermarkt lastig valt.

En dan veroordeelt ze iedereen die het niet met haar methodes eens is.
:rolleyes:

Wordt eens wakker Paula!
Je bent hier tussen mensen terecht gekomen die zich al jaren met deze problemen, die jij 2 dagen geleden ontdekt hebt, bezig houden. Mensen die zich op allerlei manieren inspannen om de samenleving een beetje leefbaar te houden voor iedereen.
Hier op dit forum zijn de meesten al tijden met elkaar in dialoog en discussie, wat jij zo graag wilt forceren.

Ipv hier meteen over alles en iedereen je mening te spuien, zou je ook gewoon eens kunnen LEZEN en proberen te BEGRIJPEN wat mensen willen zeggen.

Je bent doof en blind voor alles wat niet precies in jouw straatje past.
Jij zoekt alleen instant bevrediging van je eigen behoeftes, waarbij je over alles en iedereen heenwalst die jou niet meteen geeft wat je wilt.



Kan iemand ff quoten, Paula heeft mij op negeer staan, want ze raakt helemaal van slag als ze mij leest :moe:

Karin.N
05-11-04, 10:32
Geplaatst door freya
Dat komt hier binnen met de eis dat moslims over hun fouten praten met haar.
Gaat vervolgens verschrikkelijk te keer omdat ze het woord jihad verkeerd begrijpt.
Komt dan vertellen dat ze wildvreemden in de supermarkt lastig valt.

En dan veroordeelt ze iedereen die het niet met haar methodes eens is.
:rolleyes:

Wordt eens wakker Paula!
Je bent hier tussen mensen terecht gekomen die zich al jaren met deze problemen, die jij 2 dagen geleden ontdekt hebt, bezig houden. Mensen die zich op allerlei manieren inspannen om de samenleving een beetje leefbaar te houden voor iedereen.
Hier op dit forum zijn de meesten al tijden met elkaar in dialoog en discussie, wat jij zo graag wilt forceren.

Ipv hier meteen over alles en iedereen je mening te spuien, zou je ook gewoon eens kunnen LEZEN en proberen te BEGRIJPEN wat mensen willen zeggen.

Je bent doof en blind voor alles wat niet precies in jouw straatje past.
Jij zoekt alleen instant bevrediging van je eigen behoeftes, waarbij je over alles en iedereen heenwalst die jou niet meteen geeft wat je wilt.



Kan iemand ff quoten, Paula heeft mij op negeer staan, want ze raakt helemaal van slag als ze mij leest :moe:

En je schrijft juist van die mooie stukjes :hihi:

freya
05-11-04, 10:33
Geplaatst door Karin.N
En je schrijft juist van die mooie stukjes :hihi:

:strik:

Paula_Amsterdam
05-11-04, 10:35
Ik zie dat met name de dames nogal moeite met mij hebben.

We zullen mekaar maar geen mietje noemen... ;)

:lekpuh:

mucs
05-11-04, 14:56
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Ik zie dat met name de dames nogal moeite met mij hebben.



je doelt op de reacties van freya en nobele?

:D die 2 kunnen elkaar niet uitstaan en vliegen elkaar regelmatig in de haren dus maak je om hun reacties niet druk

mucs
05-11-04, 15:33
:fuckit2: maroc.nl go to h..

:( schryf ik een lange reactie op paula's posting en is alles verdwenen door een technische storing van maroc.nl

mark61
05-11-04, 15:41
Geplaatst door mucs
:fuckit2: maroc.nl go to h..

:( schryf ik een lange reactie op paula's posting en is alles verdwenen door een technische storing van maroc.nl

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, ff control a control c of zo voor u prikt.