PDA

Bekijk Volledige Versie : Er broeit iets in Nederland........



Rabi'ah.
04-11-04, 19:48
En iets goeds is het zeker niet.

Sinds kort komt de anti-islamhetze ook steeds dichter bij mij in de buurt.

Ff 3 opschriften die ik in respectievelijk Haarlem, in de lift en in de bus tegenkwam.

"Kut allechtone."

"Moslim, pas je aan."

"Kutmoslim."


:(


Ik begin dus steeds meer te vrezen dat dit soort opschriften normatief beginnen te worden voor wat autochtonen over moslims denken, of liever gezegd, een duidelijke uiting ervan zijn.........

ZbaqZbaq
04-11-04, 19:53
een brug tussen een berg en een ravijn kan niet ...remember ;)

Rabi'ah.
04-11-04, 19:57
Zbaq, gelden dit soort dingen ook als anti-moslimincidenten die je kunt aanmelden of moet er dan echt iemand concreet lastiggevallen zijn, of uitgescholden etc.........

freya
04-11-04, 20:01
Geplaatst door Marruecos
Maak je niet druk. Paula_Amsterdam will save the day. Onze brug. Laten we hopen dat er mensen overheen lopen. :loens:

Doe niet zo onaardig! Zomaar over dat arme mens heenlopen :mad:

freya
04-11-04, 20:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
een brug tussen een berg en een ravijn kan niet ...remember ;)

Paula wil vast wel een kabelbaantje omhoog trekken

ZbaqZbaq
04-11-04, 20:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Zbaq, gelden dit soort dingen ook als anti-moslimincidenten die je kunt aanmelden of moet er dan echt iemand concreet lastiggevallen zijn, of uitgescholden etc.........

Ja ook dit kan zeker gemeld worden

barfly
04-11-04, 20:33
Geplaatst door Rabi'ah.
En iets goeds is het zeker niet.

Sinds kort komt de anti-islamhetze ook steeds dichter bij mij in de buurt.

Ff 3 opschriften die ik in respectievelijk Haarlem, in de lift en in de bus tegenkwam.

"Kut allechtone."

"Moslim, pas je aan."

"Kutmoslim."


:(


Ik begin dus steeds meer te vrezen dat dit soort opschriften normatief beginnen te worden voor wat autochtonen over moslims denken, of liever gezegd, een duidelijke uiting ervan zijn.........

Tja veel Nederlanders zijn terecht kwaad en weten niet ens op wie. Allemaal emoties en dat is jammer maar kan het wel begrijpen. Als ik trouwens alles wat ik in liften aantref serieus moet nemen dan kunnen we nog lachen...

sjo
04-11-04, 20:37
Geplaatst door barfly
Tja veel Nederlanders zijn terecht kwaad en weten niet ens op wie. Allemaal emoties en dat is jammer maar kan het wel begrijpen. Als ik trouwens alles wat ik in liften aantref serieus moet nemen dan kunnen we nog lachen...

Je komt ook wel eens leuke opmerkingen tegen op toiletten en in liften.

gr.
sjo

barfly
04-11-04, 20:40
Geplaatst door sjo
Je komt ook wel eens leuke opmerkingen tegen op toiletten en in liften.

gr.
sjo

Idd ik lees 't allang niet meer... Plat getreden paden etc.

Rabi'ah.
04-11-04, 20:48
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ja ook dit kan zeker gemeld worden

Ok.

Ricardo
04-11-04, 20:50
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ja ook dit kan zeker gemeld worden

Gebruik je tijd toch beter. De dader ligt op het kerkhof, tegen wie wil je de melding richten ? Als je al die opschriften leest, en ze zouden uitgevoerd wordcen, dan leeft toch geen enkel mens meer ....

:)

Barbia
04-11-04, 20:52
Geplaatst door barfly
Tja veel Nederlanders zijn terecht kwaad en weten niet ens op wie. Allemaal emoties en dat is jammer maar kan het wel begrijpen. Als ik trouwens alles wat ik in liften aantref serieus moet nemen dan kunnen we nog lachen...

Neem alles maar serieus, tegenwoordig kan dat lachen wel je dood worden .....als ik haar was zou ik het maar melden....jij met je lachen....

barfly
04-11-04, 20:53
Geplaatst door Barbia
Neem alles maar serieus, tegenwoordig kan dat lachen wel je dood worden .....als ik haar was zou ik het maar melden....jij met je lachen....

Tuurlijk iedere flauwekul opmerking in de lift moet je rapporteren aan de AEL die gaan er werk van maken... :rolleyes:

Barbia
04-11-04, 20:55
Geplaatst door Ricardo
Gebruik je tijd toch beter. De dader ligt op het kerkhof, tegen wie wil je de melding richten ? Als je al die opschriften leest, en ze zouden uitgevoerd wordcen, dan leeft toch geen enkel mens meer ....

:)
Als Volkert ook op die zelfde kerkhof ligt, dan zou ik verder niet meer bang zijn .....

Barbia
04-11-04, 20:59
Geplaatst door barfly
Tuurlijk iedere flauwekul opmerking in de lift moet je rapporteren aan de AEL die gaan er werk van maken... :rolleyes:

Die maken er tenminste werk van ...kan je van die Balk.ellende partij van niet zeggen. bang voor Volkert en zijn maatjes die gesponsord worden door Likoed partij

sjo
04-11-04, 21:04
Geplaatst door barfly
Idd ik lees 't allang niet meer... Plat getreden paden etc.

OK , maar deze kende ik nog niet :

"Er is in de wereld geen groter venijn , dan tijdens het schijten racistisch te zijn "

gr.
sjo

ZbaqZbaq
04-11-04, 21:04
Geplaatst door barfly
Tuurlijk iedere flauwekul opmerking in de lift moet je rapporteren aan de AEL die gaan er werk van maken... :rolleyes:

of registreren en er een jaarlijkse rapportage van maken zodat er een duidelijk beeld is van moslimhaat in NL ????

Hulu Lima
05-11-04, 00:15
Beste mensen,

Of er überhaupt iets broeit, hangt af van visie en overtuiging. Het zijn niet zozeer de teksten op de wc's en op de muren...

Het zijn de mensen zelf......zijn we blind en weigeren we een multi-etnische samenleving te accepteren of proberen we er gezamenlijk er iets van te maken.
Het is niet alleen de allochtoon, die zich aan de autochtoon dient aan te passen, maar ook omgekeerd, met wederzijds respect. Wees in ieder geval een zuivere gastheer, meneer de Westerling.

In Nederland broeit het altijd......., wanneer mensen zich zgn. niet veilig voelen, terwijl ze zelf hebben bijgedragen aan het creëren van een onveilige klimaat.

Waren het niet de (Zuid-)Molukkers in de jaren 70, dan zijn het nu de Marokkanen........Beschuldigd van Terrorisme!
Bestrijd het Terrorisme.......het Terrorisme wat door de Westerse wereld zelf is gecreëerd.

Op het moment dat er een onverwachte reactie komt, dan blijken dergelijke reacties afgekeurd te worden.... :terrorist

"Wie niet luisteren wil, moet maar voelen, tòch!
Het RECHT (in EIGEN hand) heeft gesproken!"

Wassalaam / Syaloom

DjaPintu
:lole:

Tjeerd
05-11-04, 00:41
*dubbel*

Tjeerd
05-11-04, 00:41
Het zijn rare dagen. Vandaag ook weer met Yasser Arafat die op sterven ligt en die debiel van een Bush die gisteren gekozen werd en de grootste terrorist van allemaal is. Ik kan alleen maar hopen dat meer autochtone Nederlanders hier een kijkje komen nemen en dan niet met het doel om Marokkanen te beledigen maar om de bestaande vooroordelen die er helaas bij een groot deel heersen te laten verdwijnen...

Ik vond dat Van Gogh veel te ver ging en ik hoewel ik uiteraard vind dat je je mening moet kunnen geven binnen de grenzen van de wet vind ik ook dat er nog zoiets is als goed fatsoen hebben. Je kunt niet overloos mensen en bevolkingsgroepen blijven beledigen. Daarmee los je niets op en dat vergroot alleen maar de bestaande tegenstellingen...

Ik zou niet graag in de schoenen van een Marokkaan(se) staan op dit moment maar ik denk dat het goed is om te weten dat er nog genoeg autochtone Nederlanders met gezond verstand zijn die wel beseffen dat het de daad was van een dwaas die was doorgeslagen in zijn overtuigingen...

Religie doodt niet, mensen doen dat...

Zwarte Schaap
05-11-04, 00:52
Geplaatst door Tjeerd
Het zijn rare dagen. Vandaag ook weer met Yasser Arafat die op sterven ligt en die debiel van een Bush die gisteren gekozen werd en de grootste terrorist van allemaal is. Ik kan alleen maar hopen dat meer autochtone Nederlanders hier een kijkje komen nemen en dan niet met het doel om Marokkanen te beledigen maar om de bestaande vooroordelen die er helaas bij een groot deel heersen te laten verdwijnen...

Ik vond dat Van Gogh veel te ver ging en ik hoewel ik uiteraard vind dat je je mening moet kunnen geven binnen de grenzen van de wet vind ik ook dat er nog zoiets is als goed fatsoen hebben. Je kunt niet overloos mensen en bevolkingsgroepen blijven beledigen. Daarmee los je niets op en dat vergroot alleen maar de bestaande tegenstellingen...

Ik zou niet graag in de schoenen van een Marokkaan(se) staan op dit moment maar ik denk dat het goed is om te weten dat er nog genoeg autochtone Nederlanders met gezond verstand zijn die wel beseffen dat het de daad was van een dwaas die was doorgeslagen in zijn overtuigingen...

Religie doodt niet, mensen doen dat...

Klaarhelder.

Siah
05-11-04, 01:06
Geplaatst door Marruecos
Een ladder dan? :hihi:

:hihi:

Siah
05-11-04, 01:16
Geplaatst door ZbaqZbaq
een brug tussen een berg en een ravijn kan niet ...remember ;)

wellicht is er een dikke mist om ons heen, waardoor je de andere berg als ravijn ziet. :tover:

observer
05-11-04, 08:16
Ik kan alleen maar hopen dat meer autochtone Nederlanders hier een kijkje komen nemen en dan niet met het doel om Marokkanen te beledigen maar om de bestaande vooroordelen die er helaas bij een groot deel heersen te laten verdwijnen... nu kom ik hier al een tijdje maar de deken van "eigen schuld dikke bult" die ik hier na de eerste schok steeds meer zie neerdalen lijkt me niet de manier om vooroordelen te laten verdwijnen

integendeel een bloemlezing van de teksten zou van een GL nog een NR maken

Tjeerd
05-11-04, 10:16
Geplaatst door observer
nu kom ik hier al een tijdje maar de deken van "eigen schuld dikke bult" die ik hier na de eerste schok steeds meer zie neerdalen lijkt me niet de manier om vooroordelen te laten verdwijnen

integendeel een bloemlezing van de teksten zou van een GL nog een NR maken

Denk je ook niet dat dit het gevolg is van de reactie van half 'dom' Nederland...?

Mensen die niet eens wisten wie Van Gogh was maar nu opeens dit aangrijpen om hun discriminerende praatjes te verkondigen onder het mom van 'je moet kunnen zeggen wat je denkt?'

Het is een optelsom naar beide kanten toe... allicht zijn er genoeg Marokkanen door wiens gedrag er een stempel op de hele gemeenschap ligt maar die stempel wordt niet gegeven door mensen die 'nadenken'...

Wortel
05-11-04, 10:30
Over dat broeien:

Laatst zag ik bij het boodschappen doen op de wand van een autowasstraat de tekst gekalkt: God is goed en Allah is bloed.
Het stemt me droevig en kwaad want ik bid tot de Ene, Wiens naam ook Allah is. Maar droefheid en kwaadheid zijn ook krachten om door te gaan.

@rie
05-11-04, 10:51
Geplaatst door Rabi'ah.
En iets goeds is het zeker niet.

Sinds kort komt de anti-islamhetze ook steeds dichter bij mij in de buurt.

Ff 3 opschriften die ik in respectievelijk Haarlem, in de lift en in de bus tegenkwam.

"Kut allechtone."

"Moslim, pas je aan."

"Kutmoslim."


:(


Ik begin dus steeds meer te vrezen dat dit soort opschriften normatief beginnen te worden voor wat autochtonen over moslims denken, of liever gezegd, een duidelijke uiting ervan zijn.........

Begrijp me goed,...Dit soort leuzen keur ik AF...Het getuigd van een laag IQ en weinig verstand van een andere bevolkingsgroep............MAAR...Je moet ook begrijpen dat dit soort mensen ook gewoon in nederland rondloopt, en eigenlijk het grootste recht hebben om een mening aansluitende aan deze teksten te hebben, en misschien is het ook wel logisch dat deze mensen zich bang en bedreigd voelen en van daaruit dit soort leuzen optekenen....En de ommekeer moet nou juist NIET van hen verwacht worden.....Moslim organisaties moeten zich blijvend uitspreken tegen extreem getint gedachtegoed, en duidelijk partij kiezen tegen dit soort praktijken. DUS alle geweld ( en oproepen hiertoe) gepleegd in naam van de Koran of in naam van De Profeet AFKEUREN. WE leven hier in Nederland, JULLIE zijn een deel van ONS, laat dat merken door tegenstanders van een rechtstaat als deze te veroordelen, want niets is makkelijker dan een vrije rechtsstaat als deze in verlegenheid te brengen. Alleen zo kunnen moslims zich weer geloofwaardig maken bij een vrij groot gedeelte van de autochtone nederlanders. Ontken dit niet...maar werk er met z'n allen aan, hier is toch iedereen bij gebaat?...