PDA

Bekijk Volledige Versie : Stelling: de Telgraaf gaat tever.



Orakel
04-11-04, 20:06
Gister toonde de Telegraaf een paginabrede foto van het lijk van Theo van Gogh, waarbij je twee messen uit zijn bovenlijf zag steken.
En in enorme letters stond er "AFGESLACHT" boven het artikel.

Ik ben geen journalist en ken de journalistiek beroeps- of ethische codes niet, maar heeft zo'n foto uberhaupt nieuwswaarde?
Of is het ze puur om de oplage te doen?
Kunnen ze dit maken richting de nabestaanden, die hem zo in de krant moeten zien liggen?

TonH
04-11-04, 20:10
Wat zou Pim er van vinden... :rolleyes:

euhh
04-11-04, 20:13
Geplaatst door Orakel
Gister toonde de Telegraaf een paginabrede foto van het lijk van Theo van Gogh, waarbij je twee messen uit zijn bovenlijf zag steken.
En in enorme letters stond er "AFGESLACHT" boven het artikel.

Ik ben geen journalist en ken de journalistiek beroeps- of ethische codes niet, maar heeft zo'n foto uberhaupt nieuwswaarde?
Of is het ze puur om de oplage te doen?
Kunnen ze dit maken richting de nabestaanden, die hem zo in de krant moeten zien liggen?

Enerzijds heb je gelijk (kwa familie) anderszijds haden ze van mij wel een frontal shot mogen plaatsen, dan kan deze gruweldaad aan niemand ontsnappen of gebaagetaliseerd worden.

oraetlabora
04-11-04, 20:20
nederland mag best zien hoe theo afgeslacht is.
is er toch nog een foto niet in de doofpot gestopt...

barfly
04-11-04, 20:21
Geplaatst door Orakel
Gister toonde de Telegraaf een paginabrede foto van het lijk van Theo van Gogh, waarbij je twee messen uit zijn bovenlijf zag steken.
En in enorme letters stond er "AFGESLACHT" boven het artikel.

Ik ben geen journalist en ken de journalistiek beroeps- of ethische codes niet, maar heeft zo'n foto uberhaupt nieuwswaarde?
Of is het ze puur om de oplage te doen?
Kunnen ze dit maken richting de nabestaanden, die hem zo in de krant moeten zien liggen?

Om te beginnen wil ik wel even duidelijk maken dat ik de Telegraaf een bagger krant vind. En uiteraard gaat het de Telegraaf om oplagen.

Wat ik niet erg vind is dat er een foto is geplaatst van TvG, mensen moeten maar eens met eigen ogen aanschouwen hoe de werkelijkheid eruit kan zien.

Al vind ik het heeel erg voor de familie en nabestaanden van Theo als zij zoiets moeten aantrefen in een krant.