PDA

Bekijk Volledige Versie : Religie en extreem geweld



Metatron
05-11-04, 00:26
Religie en extreem geweld binnen de arabische wereld c.q. cultuur

De arabische cultuur is doordrenkt met het islamitische gedachtengoed . Een verklaring van Jowad Alabid, een gevluchte irakees:

1. Allereerst de mannelijke cultuur, geworteld in de normen en waarden van de nomaden. Die beschouwt geweld als een dappere daad.

2. Vervolgens de islamitische cultuur. Die beschouwd andere culturen als vijanden, die bestreden moeten worden. De publicatie van hedendaagse boeken houdt zij tegen. Er verschijnen vooral religieuze boeken. Daarin is het verleden belangrijker dan het heden.

3. Het onderwijs is dientengevolge gebaseerd op het verheerlijken van Kalieven en autoriteiten. Kinderen krijgen het beeld: het Westen is fout en Amerika het absolute kwaad.

4. De autoriteiten geven de vrije hand aan extreme bewegingen. Ze nemen hand over hand toe. Ook als gevolg van gebrek aan vrijheid en armoede. Zij plegen veel geweld.

5. En tenslotte noemt hij de twee gezichte van de Koran. Een links en rechts gezicht."Bestrijdt hen die niet in Allah en zijn boodschappen geloven," staat er. Maar er staat ook: Ër is geen dwang in de godsdienst."

Wie dat wil, kan dus een legitimatie vinden voor zijn geweld in het heilige boek. Een verhelderende visie van een insider.

Tenslotte:

Persoonlijk verwacht ik weinig oprechte veranderingen in het denken, doen en laten van geestelijke leiders binnen de islamitische wereld in Nederland. Formeel zullen ze de moord op Theo H. afkeuren. Achter gesloten deuren gaan ze gewoon over tot de orde van de dag. Niets gebeurd, alweer een ongelovig varken (ritueel) geslacht. Proost.

ZbaqZbaq
05-11-04, 00:34
Er is op deze aardkloot nooit een geweldadigere cultuur geweest dan de westerse cultuur.

Nimmer heeft een cultuur zo veel dood en verderf gezaaid binnen zo'n kort tijdsbestek als de paar eeuwen dat de westerse cultuur de wereld in haar wurggreep heeft.

Ken je eigen geschiedenis...en anders ben ik wel bereid je een paar colleges te geven.

Al Sawt
05-11-04, 00:49
Ik zal deze racistische posting, eventjes ontkrachten.


Geplaatst door Metatron
Religie en extreem geweld binnen de arabische wereld c.q. cultuur

De arabische cultuur is doordrenkt met het islamitische gedachtengoed . Een verklaring van Jowad Alabid, een gevluchte irakees:

1. Allereerst de mannelijke cultuur, geworteld in de normen en waarden van de nomaden. Die beschouwt geweld als een dappere daad. Kan die Irakees eventjes vertellen, hoeveel procent Arabieren van de nomaden afkomstig zijn?

Verstedelijking in de Arabische wereld, werdt al in de oudheid opgang gezet. Zelfs in de hoogtij dagen van de nomadenschap, waren er Arabische steden die tot de grootste ter wereld behoorden.

Terwijl in Europa, verstedelijking alles behalve een bekende gegeven was.


Geplaatst door Metatron

2. Vervolgens de islamitische cultuur. Die beschouwd andere culturen als vijanden, die bestreden moeten worden. De publicatie van hedendaagse boeken houdt zij tegen. Er verschijnen vooral religieuze boeken. Daarin is het verleden belangrijker dan het heden. Een visie van een persoon, die nauwelijks kennis over de Islamitische wereld bezit en alleen op basis van vooroordelen en onwetendheid over de Arabische en Europese geschiedenis onzin zit uit te kramen.

De Islamitische cultuur was altijd tolerant tegenover andere culturen. Joden, Christenen en zelfs natuurgodsdiensten hebben door de eeuwen heen in de Islamitische wereld geleefd en nog steeds. Intolerantie die kenmerkend voor Europa was, heeft nooit wortel geschoten in de Islamitische wereld. Inquisitie en moordende antisemitisme zijn producten van de intolerantie van Europa, die tot 1945 hoogtij vierde. Om intolerantie in Europa halt te roepen, was er een oorlog met 50 miljoen doden voor nodig.

En dan komt ene Metatron, om de intolerantie van de Islamitische wereld aan ons te onderwijzen. Ik zal zeggen, ga je eigen door bloed doordrenkte geschiedenis maar leren en wijs je opgestoken vingertje ergens anders.

Geplaatst door Metatron

3. Het onderwijs is dientengevolge gebaseerd op het verheerlijken van Kalieven en autoriteiten. Kinderen krijgen het beeld: het Westen is fout en Amerika het absolute kwaad. Kan iemand mij een Arabische Kalifaat opnoemen? Ik kan geen bedenken, misschien schiet mijn kennis te kort.

O ja, VS is fout en we kunnen haar gerust tot de absolute agressor van de MO brandmerken. En ik heb geen Arabische onderwijs genoten.

Geplaatst door Metatron

4. De autoriteiten geven de vrije hand aan extreme bewegingen. Ze nemen hand over hand toe. Ook als gevolg van gebrek aan vrijheid en armoede. Zij plegen veel geweld. Wederom een leugen of 'kennis' die gestoeld is op onwetendheid.
Alle Arabische landen, bestrijden de extreme bewegingen binnen hun grenzen.


Geplaatst door Metatron

5. En tenslotte noemt hij de twee gezichte van de Koran. Een links en rechts gezicht."Bestrijdt hen die niet in Allah en zijn boodschappen geloven," staat er. Maar er staat ook: Ër is geen dwang in de godsdienst."

Wie dat wil, kan dus een legitimatie vinden voor zijn geweld in het heilige boek. Een verhelderende visie van een insider.. Misdaden die door de Christendom begaan zijn, zijn ook verhelderend. Kijk maar naar Congo, Balkan en Colombia. De bijbel is daar met volle passie toegepast.
.
Geplaatst door Metatron

Tenslotte:

Persoonlijk verwacht ik weinig oprechte veranderingen in het denken, doen en laten van geestelijke leiders binnen de islamitische wereld in Nederland. Formeel zullen ze de moord op Theo H. afkeuren. Achter gesloten deuren gaan ze gewoon over tot de orde van de dag. Niets gebeurd, alweer een ongelovig varken (ritueel) geslacht. Proost. Ook Proost! En wie is die Jawad Alabid en op basis van welke autoriteit spreekt ie?

Al Sawt
05-11-04, 00:50
Geplaatst door ZbaqZbaq


Ken je eigen geschiedenis...en anders ben ik wel bereid je een paar colleges te geven. Geheel gratis en zeer informatief.

mark61
05-11-04, 00:56
Geplaatst door Al Sawt
Geheel gratis en zeer informatief.

:hihi: Vooral dat gratis moet m toch aanspreken.

Al Sawt
05-11-04, 01:10
Geplaatst door mark61
:hihi: Vooral dat gratis moet m toch aanspreken. Hopelijk wel. Ik kan hem ook Airmiles erbij geven.

mark61
05-11-04, 01:21
Geplaatst door Al Sawt
Hopelijk wel. Ik kan hem ook Airmiles erbij geven.

Krijgt ie de mijne erbij. Waarheen zullen we een enkeltje voor m kopen?

Barbia
05-11-04, 01:22
Geplaatst door Metatron
Religie en extreem geweld binnen de arabische wereld c.q. cultuur

De arabische cultuur is doordrenkt met het islamitische gedachtengoed . Een verklaring van Jowad Alabid, een gevluchte irakees:

1. Allereerst de mannelijke cultuur, geworteld in de normen en waarden van de nomaden. Die beschouwt geweld als een dappere daad.

2. Vervolgens de islamitische cultuur. Die beschouwd andere culturen als vijanden, die bestreden moeten worden. De publicatie van hedendaagse boeken houdt zij tegen. Er verschijnen vooral religieuze boeken. Daarin is het verleden belangrijker dan het heden.

3. Het onderwijs is dientengevolge gebaseerd op het verheerlijken van Kalieven en autoriteiten. Kinderen krijgen het beeld: het Westen is fout en Amerika het absolute kwaad.

4. De autoriteiten geven de vrije hand aan extreme bewegingen. Ze nemen hand over hand toe. Ook als gevolg van gebrek aan vrijheid en armoede. Zij plegen veel geweld.

5. En tenslotte noemt hij de twee gezichte van de Koran. Een links en rechts gezicht."Bestrijdt hen die niet in Allah en zijn boodschappen geloven," staat er. Maar er staat ook: Ër is geen dwang in de godsdienst."

Wie dat wil, kan dus een legitimatie vinden voor zijn geweld in het heilige boek. Een verhelderende visie van een insider.

Tenslotte:

Persoonlijk verwacht ik weinig oprechte veranderingen in het denken, doen en laten van geestelijke leiders binnen de islamitische wereld in Nederland. Formeel zullen ze de moord op Theo H. afkeuren. Achter gesloten deuren gaan ze gewoon over tot de orde van de dag. Niets gebeurd, alweer een ongelovig varken (ritueel) geslacht. Proost.



Je hebt geen recht van spreken, als je zo geinteresseerd bent in de Koran? lees m zelf zou k zeggen .....en die Koerd die je dit verkeerde sprookje heeft verteld, komt door zijn analfabetisme die hij geerfd heeft van zijn voorouders ....toen zij op zoek waren naar een godsdienst....die hun naar het dichtsbijzijnde land bracht, tevens verkeerde land....haal voortaan oprechte bronnen...anders lijd jij straks ook onder het analfabetisme....

Al Sawt
05-11-04, 01:26
Geplaatst door mark61
Krijgt ie de mijne erbij. Waarheen zullen we een enkeltje voor m kopen? Ik heb gehoord dat IJsland door aswolken overgeschaduwd is. Aangezien zijn hersens zich alleen aan zwartdenken bezondigen, lijkt het me een geschikte plaats.



P.S.
Ken jij ene Jowad Alabid?

Barbia
05-11-04, 01:29
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb gehoord dat IJsland door aswolken overgeschaduwd is. Aangezien zijn hersens zich alleen aan zwartdenken bezondigen, lijkt het me een geschikte plaats.



P.S.
Ken jij ene Jowad Alabid?

haha :maf2:

mark61
05-11-04, 01:35
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb gehoord dat IJsland door aswolken overgeschaduwd is. Aangezien zijn hersens zich alleen aan zwartdenken bezondigen, lijkt het me een geschikte plaats.



P.S.
Ken jij ene Jowad Alabid?

Tis ook een eiland, misschien geeft dat een veilig gevoel.

Nee, wie is dat?

Dit gevonden:

Jowad Alabid (Missaan/Irak, 1957) studeerde chemie aan de universiteit van Bagdad. In 1975 werd hij politiek actief. Hij raakte betrokken bij het linkse verzet en schreef als journalist voor een ondergrondse krant tot hij door het regime werd opgepakt. Hij bracht twee jaar door in een isoleercel. In 1977 vluchtte Alabid naar Nederland. Hij werkt nu als vrijwilliger voor het Missionair Centrum te Heerlen en komt op voor de belangen van InterArt.

Ourzazate
05-11-04, 06:08
Geplaatst door Metatron


5. En tenslotte noemt hij de twee gezichte van de Koran. Een links en rechts gezicht."Bestrijdt hen die niet in Allah en zijn boodschappen geloven," staat er. Maar er staat ook: Ër is geen dwang in de godsdienst."



Toon mij het vers uit de Koran dat zegt "Bestrijdt hen die niet in Allah en zijn boodschappen geloven..."

Ik ben benieuwd naar je antwoord...:).

Er staat in de Koran inderdaad dat er geen dwang bestaat in godsdienst. Wist je dat de beste vriend van de profeet Mohammed een ongelovige genaamd Abu Talib was? Wist je dat de profeet Mohammed zijn joodse en christelijke vrienden hartelijk ontving bij hem thuis waarbij hij zijn mantel voor hen uitspreidde uit nederigheid en gastvrijheid? Wist je dat Mohammed getrouwd was met een joodse vrouw?

Vertel dat ff aan die gevluchte Irakees van je. Zijn vaarwater als ook dat van jou is blijkbaar erg troebel...:jammer:.

Addendum;

Ik herinner mij dat in Spanje de joden het Othmaanse Rijk in moesten vluchten voor hun leventje omdat de christenen hen wilden onthoofden. Oh, je wil een voorbeeld uit deze eeuw? Ruim 80% van de joodse burgers in Nederland zijn door vnl Nederlanders gedeporteerd zodat ze in vernietigingskampen konden worden koudgemaakt...:).

Wil je ze nog recenter? Wel, de Nederlandse overheid met onze 'christelijke' waarden-en-normen-Waakhond mijnheer Balkenende die alles behalve de boodschap van Jezus hoog in het vaandel heeft staan steunt agressors zoals landbezetters Israel en de VS. Het eerste land verkracht, martelt en vermoordt de Palestijnen al decennialang met instemming van NL en de VS bezet, plundert, martelt, vernedert en vermoordt keer op keer de Irakezen (bruiloftgasten..collateral dammage??!) met instemming EN hulp van NL...:).

Skepticus
05-11-04, 09:05
> Toon mij het vers uit de Koran dat zegt "Bestrijdt hen die niet in Allah en zijn boodschappen geloven..."


Koran: 2:191, 4:74, 4:101, 9:14, 9:29, 47:4

Fillastiene
05-11-04, 09:11
Geplaatst door Ourzazate
Toon mij het vers uit de Koran dat zegt "Bestrijdt hen die niet in Allah en zijn boodschappen geloven..."

Ik ben benieuwd naar je antwoord...:).

Het staat wel in de Koran.

Fight against them so that Allâh will punish them by your hands and disgrace them and give you victory over them and heal the breasts of a believing people. (At-Tawbah 9:14)

Maar wat wel handig zou zijn geweest, is als hij de Tafsir (http://www.tafsir.com) zou hebben gelezen. Wat een fundamentalist, zeg. Door teksten zo letterlijk te nemen! Ik zie hier geen enkele tegenspraak met de Aya dat er geen dwang bestaat in de godsdienst. Maar kennelijk hebben we er een nieuwe Tafsir-geleerde bij, namelijk Dhr. Jowad Alabid...

Lees... (http://www.tafsir.com/default.asp?sid=9&tid=20824)

:jammer:

Even een hele kleine correctie. Abu Talib was de oom van de Profeet, Sal-Allaahoe 'Aleyhie Wasallam. Abou Bakr as-Siddiq, Radi-Allaahou 'Anhou, was zijn beste vriend.

Ourzazate
05-11-04, 09:33
Geplaatst door Fillastiene

Even een hele kleine correctie. Abu Talib was de oom van de Profeet, Sal-Allaahoe 'Aleyhie Wasallam. Abou Bakr as-Siddiq, Radi-Allaahou 'Anhou, was zijn beste vriend.

Toen Abu Talib leefde was zijn bescherming en zijn onderdak zijn oom en daaruit kan je afleiden (verscheidene hadiths die dit aanhalen) dat hij zijn beste vriend was in die periode. Uiteraard wordt dat beeld ongevijzeld door Islamgeleerden, maar het is wel degelijk zo. Khadija (zijn vrouw) had ook een tijd een soortgelijke relatie met de profeet tijdens hun huwelijk...:).

Wel is het zo dat toen de profeet stierf Abu Bakr als beste vriend had...:). Dat weet ik nog van Rissalah...:D.

Ourzazate
05-11-04, 09:37
Geplaatst door Fillastiene


Maar wat wel handig zou zijn geweest, is als hij de Tafsir (http://www.tafsir.com) zou hebben gelezen. Wat een fundamentalist, zeg. Door teksten zo letterlijk te nemen! Allaah gaf in de aya de opdracht aan de Profeet, Sal-Allaahoe 'Aleyhie Wasallam de ongelovigen te bevechten, die overeenkomsten hadden verbroken en de Profeet probeerden te verdrijven uit Mekkah. Ik zie hier geen enkele tegenspraak met de Aya dat er geen dwang bestaat in de godsdienst. Maar kennelijk hebben we er een nieuwe Tafsir-geleerde bij, namelijk Dhr. Jowad Alabid.



Mijn eerdere reactie aan een andere onwetende;


Geplaatst door Ourzazate

De NL overheid en in het bijzonder Wilders en Eerdmans moeten zich inderdaad verdiepen in de Islam. Dan zouden zij inzien dat de Islam zo slecht niet is. Neem het vers uit de Koran dat Wilders onlangs aanhaalde en waarin hij aangaf dat aldus de Koran voorschrijft alle ongelovigen te doden. Als je de context/uitleg (tafsir) bestudeert dan kom je er achter dat het vers is bedoeld tijdens de strijd tussen de moslims en de Qurajsh en betrekking heeft op de ongelovige Qurajsh. Niet omdat zij ongelovig waren maar omdat zij de moslims diverse malen hadden aangevallen, hun huizen/grond hadden bezet, hun vrouwen hadden misbruikt etc. Het vers heeft vandaag de dag dus geen enkele betekenis in implementerende zin begrijpt u...?

:)

Ourzazate
05-11-04, 09:57
Geplaatst door Skepticus
> Toon mij het vers uit de Koran dat zegt "Bestrijdt hen die niet in Allah en zijn boodschappen geloven..."


Koran: 2:191, 4:74, 4:101, 9:14, 9:29, 47:4

Dat wordt daar helemaal niet gezegd. Kijk maar;

Tav 2:191;

190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

Dit heeft betrekking op de confrontatie tussen de moslims en Qurajsh...:). Dit is geenszins van toepassing vandaag de dag. Wel is het zo dat als iemand je huis bezet je het recht hebt als moslim om die persoon weg te drijven zo nodig met geweld, maar dat lijkt me niet meer dan logisch zoals Cruyff het ongetwijfeld zou hebben geformuleerd...:).

Tav 4:74;

Dat staat er niet...:).

Tav 4:101;

101. En wanneer gij door het land reist, zal het voor u geen zonde zijn het gebed te bekorten, als gij vreest dat degenen, die niet geloven u last zullen veroorzaken. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Moet je je afvragen waarom het gebed dus werd ingekort. Wel, in de tijd van Mohammed werden moslims gedood/getracht dood te worden gemaakt tijdens het gebed en God waarschuwde hen hiervoor. De ongelovige Qurajsh waren heel gemeen en vals. Daarom werd vanuit God toestemming gegeven om het gebed kort te houden als je reist (dan ben je immers in een kwetsbare positie) zodat je niet tijdens het gebed overmeesterd wordt...:). Het is dus zeer zeker niet zo dat ongelovigen per saldo een openlijke vijand zijn voor moslims...:).

Tav 9:14;

12. Maar indien zij na hun verbond hun eden breken en uw godsdienst smaden, bestrijdt dan de leiders van het ongeloof - waarlijk, hun eden zijn niets - opdat zij mogen ophouden.
13. Wilt gij een volk niet bestrijden dat zijn eden heeft gebroken en plannen smeedde om de boodschapper te verdrijven en dat het eerste was om tegen u te beginnen? Vreest gij hen? Neen, Allah is het meest waardig, dat gij Hem zoudt vrezen als gij gelovigen zijt.
14. Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen en u tot een overwinning over hen helpen en het gemoed van een volk dat gelooft, verlichten.

Lees de context maar eens. Er wordt een inleiding gemaakt in vers 12...:). Het is ook iets dat gebeurd is in de islamitische historie. Het is absoluut niet van toepassing op jou als ongelovige...:).

Tav 47:4;

4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

Dit was ook van toepassing op de strijd tussen de moslims en de Qurajsh. Maar hier zitten wel enkele regels in verscholen bij een strijd tussen laten we zeggen rechtschapen moslims in Algerije en extremistische monsters (ongelovigen) die hele families daar uitroeien. Hen mag je slaan (om ze te doden) tijdens een veldslag en als je ze hebt overmeestert mag je ze gevangen nemen. Maar als de oorlog voorbij is moet je ze vrij laten uit gunst of voor een losprijs...:).

De godsdienstige geboden (5 zuilen) staan aangegeven in de Koran als ook de geboden die elke moslim een moslim maken (gastvrijheid, vrijgevigheid, vriendelijkheid etc.). Verzen zoals jij opsomt zijn geen godsdienstige geboden maar aangegeven verzen voor de moslims in de tijd van Mohammed tijdens hun veldslagen met de meergodenaanbidders van Mekka eo...:). Niet alleen moet je ze in die context plaatsen, je moet ze ook als zodanig proberen te begrijpen.

Fillastiene
05-11-04, 10:31
Geplaatst door Ourzazate
Mijn eerdere reactie aan een andere onwetende;

:)

:duim:

Wassalaamou 'Aleykoem.

P.S.: Ik kan me herinneren dat ik een periode de film Risallaah elke week keek.

Metatron
05-11-04, 10:38
Religie en extreem geweld:


Zolang belijdende moslims niet willen accepteren dat onrechtvaardig en moorddadig geweld tegen ongelovigen en andersgelovigen (ook de afvalligen) een doodlopende straat is, zal deze wereld geen vrede kennen. God (Jezus Christus) veroordeeld geweld tegen onschuldige en zelfs tegen schuldige mensen.

De duivel heeft het moslimgeloof stevig in zijn greep. De grote verdeler satan, lacht zich in zijn vuistje. Hij heeft de zaak goed opgehitst. Extreem gewelddadige en intolerante moslims zijn "puppets on a string"van de grote regisseur van het kwaad. Puur "evil power".

Komt tot bezinning en laat je niet gebruiken voor een valse ideologie c.q. geloof.
De Heer zal je je dwalingen vergeven als je terugkeert op het goede spoor. De Hemel zal je definitieve bestemming zijn. Indien je volhardt in je hardnekkig en met wraak doordrenkte gedachtes en handelen, ben je "meat for the devil".


Metatron

freya
05-11-04, 10:42
Geplaatst door Metatron
Religie en extreem geweld:


Zolang belijdende moslims niet willen accepteren dat onrechtvaardig en moorddadig geweld tegen ongelovigen en andersgelovigen (ook de afvalligen) een doodlopende straat is, zal deze wereld geen vrede kennen. God (Jezus Christus) veroordeeld geweld tegen onschuldige en zelfs tegen schuldige mensen.

Wat zit je nou uit je nek te lullen?!

Heb je de antwoorden hier eigenlijk wel gelezen?
Belijdende moslims zitten je hier ellenlange teksten lang aan te tonen dat moorddadig geweld niet in de islam past.


De duivel heeft het moslimgeloof stevig in zijn greep. De grote verdeler satan, lacht zich in zijn vuistje. Hij heeft de zaak goed opgehitst. Extreem gewelddadige en intolerante moslims zijn "puppets on a string"van de grote regisseur van het kwaad. Puur "evil power".

Ach u bent er zo een.
Duivels voeden zich met angst, dus ik weet wel zeker dat jij hier degene bent die in de greep van 'satan ' is.


Komt tot bezinning en laat je niet gebruiken voor een valse ideologie c.q. geloof.
De Heer zal je je dwalingen vergeven als je terugkeert op het goede spoor. De Hemel zal je definitieve bestemming zijn. Indien je volhardt in je hardnekkig en met wraak doordrenkte gedachtes en handelen, ben je "meat for the devil".


Reclame is hier verboden!

De meesten hier hebben al een eigen geloof, dank u.

Metatron

mark61
05-11-04, 13:06
Enfin, afvoeren die Metatron.

Alabid is blijkbaar een gefrustreerde christen. Dat Missionair Centrum is een katholieke 'dialoog'-tent. Maar als katholieken dialoog zeggen bedoelen ze geloof ik meestal repressieve tolerantie.

David
05-11-04, 13:09
Geplaatst door mark61
Maar als katholieken dialoog zeggen bedoelen ze geloof ik meestal repressieve tolerantie.

:haha:


Niet weer Mars plagen!

Al Sawt
05-11-04, 15:50
Geplaatst door Metatron
Religie en extreem geweld:


Zolang belijdende moslims niet willen accepteren dat onrechtvaardig en moorddadig geweld tegen ongelovigen en andersgelovigen (ook de afvalligen) een doodlopende straat is, zal deze wereld geen vrede kennen. God (Jezus Christus) veroordeeld geweld tegen onschuldige en zelfs tegen schuldige mensen.

De duivel heeft het moslimgeloof stevig in zijn greep. De grote verdeler satan, lacht zich in zijn vuistje. Hij heeft de zaak goed opgehitst. Extreem gewelddadige en intolerante moslims zijn "puppets on a string"van de grote regisseur van het kwaad. Puur "evil power".

Komt tot bezinning en laat je niet gebruiken voor een valse ideologie c.q. geloof.
De Heer zal je je dwalingen vergeven als je terugkeert op het goede spoor. De Hemel zal je definitieve bestemming zijn. Indien je volhardt in je hardnekkig en met wraak doordrenkte gedachtes en handelen, ben je "meat for the devil".


Metatron Ik zal geen moeite doen, om dit bericht te ontkrachten.

freya
05-11-04, 16:35
Geplaatst door mark61
Enfin, afvoeren die Metatron.


In een dwangbuisje voorr alle zekerheid :student: