PDA

Bekijk Volledige Versie : Is hij het?



Quark
05-11-04, 01:12
Via via kwan ik bij een bepaald weblog uit waar men beweert de indentiteit van M.B achterhaald te hebben.
Fotootjes zijn te vinden via de gcache, want bepaalde sites zijn veranderd, dus wie weet klopt het. Ik heb zelf geen idee.
[edit: linkje zelf verwijderd]

Laten we maar even afwachten wat er naar buiten komt, het is al moeilijk genoeg zo.

mark61
05-11-04, 01:22
Ik vond het toch wel een goede gewoonte in NL om een verdachte anoniem te laten.

Ourzazate
05-11-04, 01:24
Geplaatst door mark61
Ik vond het toch wel een goede gewoonte in NL om een verdachte anoniem te laten.

Moslim-extremisten hebben dat recht niet. Dat is slechts toebedeeld aan bijv. kinderverkrachters en kindermoordenaars...:).

Quark
05-11-04, 01:39
Geplaatst door Ourzazate
Moslim-extremisten hebben dat recht niet. Dat is slechts toebedeeld aan bijv. kinderverkrachters en kindermoordenaars...:).

En aan V. van der G.

mark61
05-11-04, 01:44
Geplaatst door Quark
En aan V. van der G.

Jah twordt steeds doller. Maar vertel nou s, wat is de informatieve waarde van je bijdrage? Het doet toch niet meer dan sensatiezucht bevredigen?

Hoe denk je dat zijn familie en vrienden het vinden als iedereen weet wie ze zijn? Denk je niet dat ze het al moeilijk genoeg hebben? Ze hebben al journalisten over de vloer gehad, dat lijkt me wel weer genoeg.

Quark
05-11-04, 02:02
Informatief genoeg voor mij om naar de link te kijken.
En blijkbaar niet alleen voor mij zoals ik al dacht, vandaar.

Maar idd, met het oog op familie en omgeving ik haal het maar weg, punt.

mark61
05-11-04, 12:05
Geplaatst door Quark
Informatief genoeg voor mij om naar de link te kijken.
En blijkbaar niet alleen voor mij zoals ik al dacht, vandaar.

Wat is dan de informativiteit van iemands identiteit? Dat je, anoniem, info geeft over iemands bezigheden etc. is informatief, maar de naam en foto vind ik niet informatief. Je vindt het misschien gezeik dat ik hier op doorga maar ik vraag me gewoon in het algemeen af wat het nut is van iemands persoonsgegevens publiceren.


Maar idd, met het oog op familie en omgeving ik haal het maar weg,

Nou dat vind ik een heel wijs besluit. Dank je wel. Ik weet dat het alleen een principe-besluit is, omdat ws. overal op internet iedereen al dezelfde info geeft.


buig ik even voor het moralisme en doe ik even aan zelfcensuur.

Hoezo moralisme? Stel dat het jouw broer was, hoe zou jij het vinden als jij en je familie in het centrum van de aandacht komen te staan? Journalisten die je huis belegeren, intieme details van je gezinsleven die door miljoenen worden bediscussiëerd, etc. Ik zou er niet aan moeten denken.

Zelfcensuur vind ik in dit verband een overdreven term. Je hoeft je mening niet te censureren, alleen niet ter zake doende gegevens.:)

Siah
05-11-04, 13:35
Geplaatst door mark61
Ik vond het toch wel een goede gewoonte in NL om een verdachte anoniem te laten.

wel en niet! :afro:
als de verdachte lang anoniem blijft, raken de mensen besmet met de gruchten; hoewel dat sowieso gebeurt.
en die gruchten zijn heel verschillend en dienen diverse doel-einden.. :hardlach:

ik denk dat dat afhenkelijk van de situatie is; :alien:
helaas gaat de me/dia de ene keer, de ouders van de verdachte op een agressieve manier interviewen; en bij de ander geval hoor je helemaal weinig of nix van de verdachte.

mark61
05-11-04, 14:20
Geplaatst door Siah
wel en niet! :afro:
als de verdachte lang anoniem blijft, raken de mensen besmet met de geruchten; hoewel dat sowieso gebeurt.
...

Waarom moeten mensen zo nodig weten wie het is? Toch alleen maar sensatiezucht? Ook aan jou stel ik de vraag: als het jouw broer was, zou je het dan ook zo leuk vinden, je broer met naam en toenaam in de krant, jij belaagd door journalisten en misschien wel geschifte 'wraaknemers'?

Vraag ik je.

TonH
05-11-04, 14:24
Geplaatst door Quark
Via via kwan ik bij een bepaald weblog uit waar men beweert de indentiteit van M.B achterhaald te hebben.
Fotootjes zijn te vinden via de gcache, want bepaalde sites zijn veranderd, dus wie weet klopt het. Ik heb zelf geen idee.
[edit: linkje zelf verwijderd]

Laten we maar even afwachten wat er naar buiten komt, het is al moeilijk genoeg zo.

Gut, ik dacht toch echt even dat je iemand op maroc op het oog had :nerveus:

Quark
05-11-04, 15:08
Geplaatst door mark61
Wat is dan de informativiteit van iemands identiteit? Dat je, anoniem, info geeft over iemands bezigheden etc. is informatief, maar de naam en foto vind ik niet informatief. Je vindt het misschien gezeik dat ik hier op doorga maar ik vraag me gewoon in het algemeen af wat het nut is van iemands persoonsgegevens publiceren.


De achternaam is inderdaad niet zo informatief. De foto vind ik al informatiever c.q. boeiender: nog niet zo'n oude foto lijkt het, maar nog geen uiterlijke tekenen van radicalisering.
Helemaal intrigerend vind ik notulen van vergadering oid waar hij zich voorsteld aan politici, onder wie Varela.
Zijn radicalisering moet toch zeer snel gebeurt zijn. Dat je in zo'n korte tijd op zo'n punt beland terwijl de sporen van je oude leven her en der nog op internet staan heeft iets bizars.

In de Volkskrant verscheen vandaag een portret van hem zonder extra informatie: Het was een fijne jongen (maar waarom dan dat strafblad?) tot het fout ging.

Het is natuurlijk een vreselijke nachtmerrie voor zijn familie en omgeving, arme mensen.

mark61
05-11-04, 15:24
Geplaatst door Quark
De achternaam is inderdaad niet zo informatief. De foto vind ik al informatiever c.q. boeiender: nog niet zo'n oude foto lijkt het, maar nog geen uiterlijke tekenen van radicalisering.

Jij verwacht het Teken van het Beest op zijn voorhoofd? :hihi:


Helemaal intrigerend vind ik notulen van vergadering oid waar hij zich voorsteld aan politici, onder wie Varela.
Zijn radicalisering moet toch zeer snel gebeurt zijn. Dat je in zo'n korte tijd op zo'n punt beland terwijl de sporen van je oude leven her en der nog op internet staan heeft iets bizars.

Jazeker. Maar daar gaat zijn foto jou niets wijzer over maken. Er lopen de grootste massamoordenaars rond die er beslist lief uitzien. Aangezien deze 'omslag' zo snel verliep, moet je dan ook eerder aan zulke mensen denken dan aan religieuze fanatici.


In de Volkskrant verscheen vandaag een portret van hem zonder extra informatie: Het was een fijne jongen (maar waarom dan dat strafblad?) tot het fout ging.

Jah ik dacht al eerder, de meest kwetsbaren slaan soms het hardst 'terug'. Dat laatste in hun optiek dan.


Het is natuurlijk een vreselijke nachtmerrie voor zijn familie en omgeving, arme mensen.

Tis niet dat ik deze erkenning (alleen :) )uit jou wilde 'persen' maar het lijkt me voor iedereen wel iets om even bij stil te staan.