PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamer: radicale islam keihard bestrijden



BiL@L
05-11-04, 01:42
gewist

mark61
05-11-04, 01:49
Kan me zo'n fantastische bloemlezing niet herinneren bij neef Volkert destijds. Misschien heb ik een selectief geheugen. Is zijn paspoort ook al ingetrokken?

persoonlijk vind ik Maxime Verhagen een illegal alien

Zwarte Schaap
05-11-04, 01:52
Een goede gelegenheid om de radicale politici en media op hun verantwoordelijkheden te wijzen. Ze dienen de hand in eigen boezem te steken en eens kritisch naar hun eigen rol in deze te kijken. Ze weigeren in te zien dat stigmatisering en uitsluiting tot radicalisme leidt en niet zomaar uit de lucht komt vallen.

Barbia
05-11-04, 02:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een goede gelegenheid om de radicale politici en media op hun verantwoordelijkheden te wijzen. Ze dienen de hand in eigen boezem te steken en eens kritisch naar hun eigen rol in deze te kijken. Ze weigeren in te zien dat stigmatisering en uitsluiting tot radicalisme leidt en niet zomaar uit de lucht komt vallen.
.

Ourzazate
05-11-04, 02:50
Geplaatst door BiL@L

Volgens de gehele Kamer is de moord op Van Gogh en de aangetroffen brief een aanslag op de democratie. Ze steunen de met de dood bedreigde Ayaan Hirsi Ali. De Kamer eist verder keiharde maatregelen tegen moslimjongeren die radicaliseren.


Ik vind de moord op Theo helemaal geen aanslag op de democratie. Dat was pas het geval bij de moord op Pim die premier dreigde te worden en hier op aangepakt werd door een blanke kaaskop (pleonasme?). Als de moord op Theo een aanslag is op de democratie waarom geldt dat niet tav de moord op Meindert Tjoelkert, op Marjan Vaatstra, op Joes Kloppenburg en noem ze maar op...:)??? Dit is dus meten met 2 maten en zulke uitspraken gemaakt door de Kamer zijn puur uit electoraal belang. Misselijkmakend!



Geplaatst door BiL@L

Fascistisch islamisme
VVD-fractieleider Jozias Van Aartsen vindt dat er in ons land nu sprake is van een ware jihad: ''Deze mensen hebben ons de oorlog verklaard, de Nederlanders maar ook de rest van Europa, waar ook cellen zijn.'' Over de op Van Gogh aangetroffen brief is Van Aartsen duidelijk: ''Dit is een vuile brief met een rechtstreekse aanval op joden en joodse Nederlanders.'' We hebben hier te maken met ''fascistisch islamisme'', aldus de VVD'er.


Zoiets heeft niets te maken met Islam leugenaar van Aartsen, helemaal niets! Nergens in de Islam staat dat je Theo moet koudmaken. Nergens in de Islam wordt aangegeven andersdenkenden te haten of joden aan te vallen, nergens. Ook u werkt mee aan polarisatie en haat zaaien...:jammer:. En u pretendeert het volk te vertegenwoordigen? Of probeert u middels populisme witte voetjes te halen? Schurk!


Geplaatst door BiL@L

PvdA-leider Wouter Bos zei: ''Ik ben geschokt door de verbijsterende en waanzinnige inhoud van de brief. Ik kies tegen religieus fanatisme, religieus geïnspireerd terrorisme en tegen moordenaars. Ik sta aan de kant van Ayaan.''


U heeft groot gelijk mijnheer Bos aan het begin van uw reactie, maar u behoort niet aan de kant te staan van mw. Klitloos zoals u uw reactie afsluit. Ook dat zwarte mormel is schuldig aan de moord op ZK Biervat. Ook zij is schuldig aan het klimaat waarin we vandaag de dag leven.

Ik als islamitische Marokkaan wil graag normaal naar school kunnen gaan en normaal mijn boodschappen kunnen doen in een normale sfeer. Dankzij mensen zoals mw. Klitloos wordt dat steeds moeilijker...:).


Geplaatst door BiL@L

D66-fractievoorzitter Boris Dittrich vindt de brief een aanslag op de democratie: ''Ik pleit er voor om keihard op te treden tegen mensen als Mohammed B. We moeten dit met wortel en tak tegengaan. Zulke mensen moet je de Nederlandse nationaliteit ontnemen, het land uitzetten. De AIVD moet hier veel meer energie in steken''.


Iemand die hier geboren en getogen is kun je moeilijk het land uitzetten mijnheer Dittrich. Ik heb gemeend u als jurist te zien. Nu twijfel ik...:). Zulke mensen moeten gestraft worden volgens de Nederlandse wet en volgens de Nederlandse normen en waarden. Dat doen we immers ook bij massaverkrachters en massamoordenaars en dat is 10 x erger...:).


Geplaatst door BiL@L

GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema: ''Dit mag nooit meer gebeuren. Een monsterlijke daad. Ik heb er enorm veel verdriet over met Ayaan. Zij probeert het debat op haar manier te voeren. De overheid moet jongeren die radicaliseren op tijd bij hun lurven grijpen.''


Dit mag inderdaad niet meer gebeuren, maar dit gebeurt vroeg of laat weer. U kunt niet tegenhouden wat mensen denken en voelen. Je moet de oorzaken van het probleem aanpakken en niet alleen het probleem zelf...:).

Mw. Klitloos wil geen debat aangaan. Zij wil strijden tegen de Islam, zij wil de Islam zo zwart mogelijk maken, zo mogelijk nog zwarter dan zij is. Haar programma is er een van haat zaaien, polarisatie, wij-zij-sfeer in stand houden en leugens verspreiden. Zij loog over haar persoon en zij liegt over de Islam. In je hoofd halen dat zij een discussie op gang wil brengen is alles behalve de waarheid en uiterst naief! Laat haar teruggaan naar haar eigen Somaliland, zij verziekt de boel hier voor heel veel mensen. Laat haar in d'r eigen land maar de kromme dingen zogenaamd rechttrekken...:).


Geplaatst door BiL@L

CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen vindt dat de democratie wordt bedreigd als dit soort uitwassen niet meteen keihard worden aangepakt. ''Jongeren die, zoals Mohammed B., in Nederland opgroeien moeten de Nederlandse waarden en normen delen''. De overheid moet echt paal en perk stellen aan radicale organisaties en instellingen.''


Mohammed B. deelde de Nederlandse normen en waarden. Hij is hier opgegroeid en opgetogen. Niemand uit zijn omgeving zou ooit hebben kunnen bedenken dat hij tot zoiets zou overgaan...:). En niet alleen radicale organisaties en instellingen moeten worden aangepakt, ook radicale mensen zoals mw. Klitloos en Wilders die blijven aanzetten tot haat en polarisatie moeten worden aangepakt. En hard graag...:).

Paula_Amsterdam
05-11-04, 07:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een goede gelegenheid om de radicale politici en media op hun verantwoordelijkheden te wijzen. Ze dienen de hand in eigen boezem te steken en eens kritisch naar hun eigen rol in deze te kijken. Ze weigeren in te zien dat stigmatisering en uitsluiting tot radicalisme leidt en niet zomaar uit de lucht komt vallen.

Huh....???

Zit je nu de zaken om te draaien...?

"Stigmatisering en uitsluiting leidt to radicalisme..."

Huh???

Is dat hetzelfde zeggen als "Ja, vind je het gek".....?

Nou, ik vind het niet gek, ik vind het krankzinnig.

Ik mag toch hopen dat het niet jouw gewoonte is om wat krom is, recht te praten.

Allemachtig!!!!

Joesoef
05-11-04, 07:39
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Huh....???

Zit je nu de zaken om te draaien...?

"Stigmatisering en uitsluiting leidt to radicalisme..."

Huh???

Is dat hetzelfde zeggen als "Ja, vind je het gek".....?

Nou, ik vind het niet gek, ik vind het krankzinnig.

Ik mag toch hopen dat het niet jouw gewoonte is om wat krom is, recht te praten.

Allemachtig!!!!


Wilders, Hirsch Ali, deze mensen kweken en zaaien haat. Ze zetten aan tot stigmatisering en discriminatie. Logisch gevolg dat de onderdrukte bevolkingsgroep zich gaat radicaliseren.

Galaten 6:7-9: "Wat een mens zaait, zal hij ook oogsten. Want wie op de akker van zijn vlees zaait, zal uit zijn vlees verderf oogsten, maar wie op de akker van de Geest zaait, zal uit de Geest eeuwig leven oogsten." Laten wij niet moede worden goed te doen, want, wanneer het eenmaal tijd is, zullen wij oogsten, als wij niet verslappen". Wie liefde zaait, zal liefde oogsten; wie haat zaait, zal haat en verderf oogsten. Wie vrede zaait, zal vrede oogsten; wie onrust zaait, zal onrust oogsten.

Tomas
05-11-04, 07:52
Geplaatst door Joesoef
Wilders, Hirsch Ali, deze mensen kweken en zaaien haat. Ze zetten aan tot stigmatisering en discriminatie. Logisch gevolg dat de onderdrukte bevolkingsgroep zich gaat radicaliseren.


Geen enkele bevolingsgroep wordt er in nederland onderdrukt. Op geen enkele wijze. Iedereen ondergaat dezelfde behandeling en als je je met een groep identificeerd ontkom je ook aan geen enkele vorm van stigmatisering. De pers en de politiek werkt nu eenmaal zo in nederland. Alles wordt aan de kaak gesteld. Soms onterecht, maar vaker terecht. Als je je dan door je persoonlijke wens om met de onbenoemde of benoemde beklaagden te identificeren zorg je voor je eigen stigmatiseringswens.

Zo werkt een democratie, zo werkt persvrijheid, zo werkt nederland nu eenmaal. De enige verandering die we kunnen doorvoeren om aan radicaliserende marokkanen tegemoet te komen -om dus te voldoen aan de roep om ook autochtonen te laten integreren, het moet van 2 kanten komen- is persvrijheid en/of de democratie bij de wortels aan te pakken. In concreto is dat b.v. blasfemiewetgeving invoeren of stemrecht inperken.

Als je daar niet aan wilt tornen, ligt het probleem bij de marokkanen zelf. Dan ligt de bal bij de ouders, de moskeen, de vooraanstaanden marokkanen zelf. En kan de overheid van ons allemaal niks anders dan echt de gevaarlijke elementen onderdrukken.

SIG
05-11-04, 08:00
Mijn reactie tussen jouw alinea's.



Geplaatst door Ourzazate
Ik vind de moord op ZK Biervat helemaal geen aanslag op de democratie. Dat was pas het geval bij de moord op Pim de Flikker die premier dreigde te worden en hier op aangepakt werd door een blanke kaaskop (pleonasme?). Als de moord op Theo een aanslag is op de democratie waarom geldt dat niet tav de moord op Meindert Tjoelkert, op Marjan Vaatstra, op Joes Kloppenburg en noem ze maar op...:)??? Dit is dus meten met 2 maten en zulke uitspraken gemaakt door de Kamer zijn puur uit electoraal belang. Misselijkmakend!

De moord op Theo was wel degelijk een daad gericht tegen de vrijheid van meningsuiting. Hij heeft altijd aangeschopt tegen religieus fanatisme en hij is er voor vermoord. Hoe wil jij het anders noemen? Die andere zaken die je aanhaalt hebben nada komma niks met dit specifieke geval te maken. Buiten dat is het natuurlijk een heerlijke vorm van zoeken naar een excuus; "kijk dat is precies hetzelfde...". Kortom: bullshit.




Zoiets heeft niets te maken met Islam leugenaar van Aartsen, helemaal niets! Nergens in de Islam staat dat je Theo moet koudmaken. Nergens in de Islam wordt aangegeven andersdenkenden te haten of joden aan te vallen, nergens. Ook u werkt mee aan polarisatie en haat zaaien...:jammer:. En u pretendeert het volk te vertegenwoordigen? Of probeert u middels populisme witte voetjes te halen? Schurk!

Zal wel een kwestie van intrepretatie van de heilige geschriften zijn. Weet ik eerlijk gezegd te weinig van. Feit is wel dat er mensen bestaan die de Koran en andere geschriften op een wijze intrepreteren die geweld tegen andersdenkenden rechtvaardigt.



U heeft groot gelijk mijnheer Bos aan het begin van uw reactie, maar u behoort niet aan de kant te staan van mw. Klitloos zoals u uw reactie afsluit. Ook dat zwarte mormel is schuldig aan de moord op ZK Biervat. Ook zij is schuldig aan het klimaat waarin we vandaag de dag leven.

Ik als islamitische Marokkaan wil graag normaal naar school kunnen gaan en normaal mijn boodschappen kunnen doen in een normale sfeer. Dankzij mensen zoals mw. Klitloos wordt dat steeds moeilijker...:).

Ook nu leg je de oorzaak van de problemen bij de verkeerde. Als zij nou daadwerkelijk ongelijk zou hebben, waarom is ze dan nog niet van haar voetstuk gevallen? Leg me dat eens uit. Wat kaart ze nou helemaal aan? Waarom is zij een zwart klitloos mormel als ze een misstand in de Islam aankaart?

Iemand die hier geboren en getogen is kun je moeilijk het land uitzetten mijnheer Dittrich. Ik heb gemeend u als jurist te zien. Nu twijfel ik...:). Zulke mensen moeten gestraft worden volgens de Nederlandse wet en volgens de Nederlandse normen en waarden. Dat doen we immers ook bij massaverkrachters en massamoordenaars en dat is 10 x erger...:).

Mensen met een dubbele nationaliteit kun je juridisch gezien best een nationaliteit ontnemen en vervolgens het land uitschoppen. Hopelijk gebeurt dat ook met die religieuze gedachtepolitie die meent mensen te moeten vermoorden vanwege hun mening.

Dit mag inderdaad niet meer gebeuren, maar dit gebeurt vroeg of laat weer. U kunt niet tegenhouden wat mensen denken en voelen. Je moet de oorzaken van het probleem aanpakken en niet alleen het probleem zelf...:).

Eerst het probleem uitroeien want dat is HEEL urgent; er schijnen een aantal levens op het spel te staan. Daarna kijken we wel naar de oorzaken. Dat vergt namelijk veel meer tijd door alle fouten die er in het verleden gemaakt zijn.

Mw. Klitloos wil geen debat aangaan. Zij wil strijden tegen de Islam, zij wil de Islam zo zwart mogelijk maken, zo mogelijk nog zwarter dan zij is. Haar programma is er een van haat zaaien, polarisatie, wij-zij-sfeer in stand houden en leugens verspreiden. Zij loog over haar persoon en zij liegt over de Islam. In je hoofd halen dat zij een discussie op gang wil brengen is alles behalve de waarheid en uiterst naief! Laat haar teruggaan naar haar eigen Somaliland, zij verziekt de boel hier voor heel veel mensen. Laat haar in d'r eigen land maar de kromme dingen zogenaamd rechttrekken...:).

Wat een haat tegen een persoon. Zou jij blij zijn als ze zou sterven? Verdient ze dat? Ze is politica. Ze praat, ze discussieert, maar ze wordt niet voor vol aqangezien omdat ze in jullie ogen een afvallige is. Zij verziekt niks. Er zijn andere elementen in deze samenleveing die een hoop verzieken.

Mohammed B. deelde de Nederlandse normen en waarden.

WHAAAHAHAHAHAHA!!!!!! Die is goed!!!! Daarom ging hij ook met een automatisch wapen een zootje messen en twee werkelijk fantastische epistels op stap. Tuurlijk deelde hij onze normen en waarden!

Met zijn daad en zijn ideeen heeft hij heel duidelijk laten blijken geen deel meer uit te willen maken van deze samenleving.

Hij is hier opgegroeid en opgetogen. Niemand uit zijn omgeving zou ooit hebben kunnen bedenken dat hij tot zoiets zou overgaan...:). En niet alleen radicale organisaties en instellingen moeten worden aangepakt, ook radicale mensen zoals mw. Klitloos en Wilders die blijven aanzetten tot haat en polarisatie moeten worden aangepakt. En hard graag...:).

Tuurlijk moeten Wilders en Hirschi Ali hard aangepakt worden, maar dan met Argumenten en niet met die verkapte bedreiging zoals ik die in deze laatste alinea van jou lees. Verder ben ik volledig met jou eens dat extremistische rganisaties zonder genade heel hard aangepakt moeten worden.


Groet en tot over een week. Ik ga een potje afkoelen. Klimaat in dit land is ietwat ongezond blijkbaar.

Joesoef
05-11-04, 08:51
Geplaatst door Tomas
Geen enkele bevolingsgroep wordt er in nederland onderdrukt. Op geen enkele wijze. Iedereen ondergaat dezelfde behandeling en als je je met een groep identificeerd ontkom je ook aan geen enkele vorm van stigmatisering. De pers en de politiek werkt nu eenmaal zo in nederland. Alles wordt aan de kaak gesteld. Soms onterecht, maar vaker terecht. Als je je dan door je persoonlijke wens om met de onbenoemde of benoemde beklaagden te identificeren zorg je voor je eigen stigmatiseringswens.

Zo werkt een democratie, zo werkt persvrijheid, zo werkt nederland nu eenmaal. De enige verandering die we kunnen doorvoeren om aan radicaliserende marokkanen tegemoet te komen -om dus te voldoen aan de roep om ook autochtonen te laten integreren, het moet van 2 kanten komen- is persvrijheid en/of de democratie bij de wortels aan te pakken. In concreto is dat b.v. blasfemiewetgeving invoeren of stemrecht inperken.

Als je daar niet aan wilt tornen, ligt het probleem bij de marokkanen zelf. Dan ligt de bal bij de ouders, de moskeen, de vooraanstaanden marokkanen zelf. En kan de overheid van ons allemaal niks anders dan echt de gevaarlijke elementen onderdrukken.

Ja.

GroteWolf
05-11-04, 09:10
Zoiets heeft niets te maken met Islam leugenaar van Aartsen, helemaal niets! Nergens in de Islam staat dat je Theo moet koudmaken. Nergens in de Islam wordt aangegeven andersdenkenden te haten of joden aan te vallen, nergens. Ook u werkt mee aan polarisatie en haat zaaien.... En u pretendeert het volk te vertegenwoordigen? Of probeert u middels populisme witte voetjes te halen? Schurk!


Het ergste van de laatste dagen is dat me opvalt dat heel veel Moslims die ik graag als gematigd zou omschrijven er niets van begrijpen.
Of ze moeten het heel positief vinden hoe overal te wereld mensen worden vermoord in naam van de 'Zuivere Islam'.
Gaat het wel om een groepje extremisten? Ze hebben het in ieder geval niet over het lot van Gogh, Ayaan, Aboutaleb of Cohen. Het gaat alleen maar om 'het klimaat in dit land' en dergelijke. Dat heeft hier niets mee te maken! Dit soort Fundamentalisten worden ook in Tunesie, Marokko, Saoedie Arabie, Syrie en weet ik veel in welk Moslim Land opgesloten. Daarom zijn ze hierheen gekomen, om hier hun boodschap van Haat vrijelijk te prediken.

Waarom steeds maar weer voor ze in de bres springen? Waarom aan hun kant staan? Wat betekent dat? Dat jullie het er mee eens zijn?

dicksr
05-11-04, 09:10
Geplaatst door Tomas
Geen enkele bevolingsgroep wordt er in nederland onderdrukt. Op geen enkele wijze. Iedereen ondergaat dezelfde behandeling en als je je met een groep identificeerd ontkom je ook aan geen enkele vorm van stigmatisering. De pers en de politiek werkt nu eenmaal zo in nederland. Alles wordt aan de kaak gesteld. Soms onterecht, maar vaker terecht. Als je je dan door je persoonlijke wens om met de onbenoemde of benoemde beklaagden te identificeren zorg je voor je eigen stigmatiseringswens.

Zo werkt een democratie, zo werkt persvrijheid, zo werkt nederland nu eenmaal. De enige verandering die we kunnen doorvoeren om aan radicaliserende marokkanen tegemoet te komen -om dus te voldoen aan de roep om ook autochtonen te laten integreren, het moet van 2 kanten komen- is persvrijheid en/of de democratie bij de wortels aan te pakken. In concreto is dat b.v. blasfemiewetgeving invoeren of stemrecht inperken.

Als je daar niet aan wilt tornen, ligt het probleem bij de marokkanen zelf. Dan ligt de bal bij de ouders, de moskeen, de vooraanstaanden marokkanen zelf. En kan de overheid van ons allemaal niks anders dan echt de gevaarlijke elementen onderdrukken.

En zo is het!

Ourzazate
05-11-04, 09:11
Geplaatst door SIG
Mijn reactie tussen jouw alinea's.

Groet en tot over een week. Ik ga een potje afkoelen. Klimaat in dit land is ietwat ongezond blijkbaar.

Denk je nu werkelijk dat ik in dat grijs gebied ga uitzoeken waar jij wat hebt gezegd...? Dacht het niet...:).

Wanneer je over 1 weekje terugbent mag je het herschikken zodat het leesbaar is. Zo niet dan hoef je ook geen reactie terug te verwachten...:).

Marsipulami
05-11-04, 09:18
radicale islam keihard bestrijden

Die titel is een contradictie. Radicalisme kan je niet bestrijden met radicalisme. Extreme ideeën kan je niet bestrijden door met de matrak te gaan meppen. Dan creëer je alleen maar martelaren. Extremisme kan maar bestreden worden door dialoog, in de eerste plaats onder moslims onderling. De actieve medewerking van de moslimgemeenschap is noodzakelijk om extremistische uitwassen tegen te gaan. Hoeveel bijkomend personeel AIVD ook aanwerft zonder de actieve medewerking van alle moslims van goede wil lukt het niet.

Ourzazate
05-11-04, 09:19
Geplaatst door GroteWolf
Het ergste van de laatste dagen is dat me opvalt dat heel veel Moslims die ik graag als gematigd zou omschrijven er niets van begrijpen.
Of ze moeten het heel positief vinden hoe overal te wereld mensen worden vermoord in naam van de 'Zuivere Islam'.
Gaat het wel om een groepje extremisten? Ze hebben het in ieder geval niet over het lot van Gogh, Ayaan, Aboutaleb of Cohen. Het gaat alleen maar om 'het klimaat in dit land' en dergelijke. Dat heeft hier niets mee te maken! Dit soort Fundamentalisten worden ook in Tunesie, Marokko, Saoedie Arabie, Syrie en weet ik veel in welk Moslim Land opgesloten. Daarom zijn ze hierheen gekomen, om hier hun boodschap van Haat vrijelijk te prediken.

Waarom steeds maar weer voor ze in de bres springen? Waarom aan hun kant staan? Wat betekent dat? Dat jullie het er mee eens zijn?

Ik heb lijsten van alle imams in Nederland als ook van de besturen van de moskeeen. Kun jij mij aangeven welke imams opgesloten zijn in Tunesie, Marokko, Saoedie Arabie, Syrie en weet jij veel in welk Moslim Land...?

En wat heb ik in vredesnaam te maken met wat er in Algerije of Irak gebeurd? Dus omdat ik een moslim ben en die monsters daar zogenaamd onder de noemer Islam opereren moet ik mij op een bepaalde wijze aangesproken voelen...??? Deed jij (als blonde homo) dat ook tav Dahmer omdat ie een blonde homo was die mensen kilde en opvrat...? Wat is dat voor onzin...:).

Hoe spring ik in de bres. Kun je even aangeven hoe ik dat volgens jou doe? Hoe sta ik aan wiens kant? Waar ben ik het mee eens...? Wees eens duidelijk...:).

ps: Let wel, we zijn hier in Nederland en ik besprak van Aartsen die leugens verspreidt tav moslims in Nederland. Hij sprak niet over die gestoorde gekken in Irak/Algerije oid.

Marsipulami
05-11-04, 09:24
Geplaatst door Tomas
In concreto is dat b.v. blasfemiewetgeving invoeren

Ik ben voorstander. Dat is overigens perfect realiseerbaar zonder aan democratie te tornen.

Goodnight
05-11-04, 09:31
Geplaatst door mark61
Kan me zo'n fantastische bloemlezing niet herinneren bij neef Volkert destijds. Misschien heb ik een selectief geheugen. Is zijn paspoort ook al ingetrokken?

persoonlijk vind ik Maxime Verhagen een illegal alien

Dat is nu exactly hetgeen ik ook dacht.

Wat is het idee achter intrekking van de NL nationaliteit en het land uitgooien?
Gaan ze dat straks ook bij Volkert doen als hij vrijkomt?
Paspoort afpakken en het land uitgooien?

Of wordt het onderscheid wat wordt gemaakt toch weer eens duidelijk?

Het feit dat men dit al roept geeft aan dat ze dit in stand houden: wij versus jullie.....

Tomas
05-11-04, 10:30
Geplaatst door Marsipulami
Ik ben voorstander. Dat is overigens perfect realiseerbaar zonder aan democratie te tornen.

Ik begin alweer aan de allom overheersende domheid en achterlijkheid te wennen, dus vertel maar, hoe zou je dat willen doen. Welke goden worden in jouw wetje beschermd, hoe bepalen we dat en waarom?

Marsipulami
05-11-04, 10:34
Geplaatst door Tomas
Ik begin alweer aan de allom overheersende domheid en achterlijkheid te wennen, dus vertel maar, hoe zou je dat willen doen. Welke goden worden in jouw wetje beschermd, hoe bepalen we dat en waarom?

Nou racisme is/was toch ook strafbaar in Nederland dacht ik? Het is ook niet zo simpel om te oordelen of er sprake is van racisme. Dus geeft men de dicretionaire bevoegdheid daaromtrent aan de rechter.

Siah
05-11-04, 10:35
Alle Tweede Kamerfracties hebben met ontzetting gereageerd op de brief die de moordenaar van Theo van Gogh op diens lijk heeft achtergelaten. Er moet paal en perk worden gesteld aan alle radicale islamitische organisaties, zo is de teneur van de reacties.
Volgens de gehele Kamer is de moord op Van Gogh en de aangetroffen brief een aanslag op de democratie. Ze steunen de met de dood bedreigde Ayaan Hirsi Ali. De Kamer eist verder keiharde maatregelen tegen moslimjongeren die radicaliseren.

Fascistisch islamisme

VVD-fractieleider Jozias Van Aartsen vindt dat er in ons land nu sprake is van een ware jihad: ''Deze mensen hebben ons de oorlog verklaard, de Nederlanders maar ook de rest van Europa, waar ook cellen zijn.'' Over de op Van Gogh aangetroffen brief is Van Aartsen duidelijk: ''Dit is een vuile brief met een rechtstreekse aanval op joden en joodse Nederlanders.'' We hebben hier te maken met ''fascistisch islamisme'', aldus de VVD'er.
Werd wel tijd, nu alleen nog met betrouwbaar beleid.














:kotsen:

Tomas
05-11-04, 10:40
Geplaatst door Marsipulami
Nou racisme is/was toch ook strafbaar in Nederland dacht ik? Het is ook niet zo simpel om te oordelen of er sprake is van racisme. Dus geeft men de dicretionaire bevoegdheid daaromtrent aan de rechter.

De rechter bepaald of iemand terecht beledigd is? Zou je nog de moeite willen nemen hoe en op basis van welke criteria een rechter dat moet doen. Welke religies zijn beschermd en welke niet, waarom en hoe dat wordt bepaald?

Racisme is niet verboden. Je mag niet discrimineren op, of aanzetten tot haat tegen groepen op basis van de standaard discriminerende criteria.
Da's toch echt heel wat anders dan een verbod op beledigen. Althans bepaalde vormen van beledigen, alleen voor een bepaalde groep van beledigden. Of moet ik dat echt uitleggen?

Siah
05-11-04, 10:48
Geplaatst door Goodnight

Of wordt het onderscheid wat wordt gemaakt toch weer eens duidelijk?

Het feit dat men dit al roept geeft aan dat ze dit in stand houden: wij versus jullie.....

:tover:
over het algemeen is neder-land hier(als een s/tukje van, ons al-tot-in-de-bot-diep-geinfecteerde-aardebol) met niets anders bezig dan dat!

en ik verwacht niet dat dat gaat veranderen; :hardlach:

Marsipulami
05-11-04, 10:53
Geplaatst door Tomas
De rechter bepaald of iemand terecht beledigd is?

Nee, elkaar beledigen mag dan nog steeds, dat heeft er niets mee te maken.


Zou je nog de moeite willen nemen hoe en op basis van welke criteria een rechter dat moet doen. Welke religies zijn beschermd en welke niet, waarom en hoe dat wordt bepaald?

Nou als je perse een afgebakend lijstje wil, dan zou je kunnen beginnen met de grote wereldreligies christendom, jodendom, islam, hindoeïsme, boeddhisme. Het belachelijk maken van hun voornaamste symbolen zou je dan als godslastering kunnen beschouwen. Maar natuurlijk moet je nog altijd wat gezond verstand blijven gebruiken zoals dat voor alle wetgeving geldt.

Tomas
05-11-04, 10:56
Geplaatst door Marsipulami
Nee, elkaar beledigen mag dan nog steeds, dat heeft er niets mee te maken.

Oh, jij gelooft echt dat je een god kunt beledigen? Ik moet me alsmaar aanpassen aan het niveau. Het daalt met de minuut.

Vooruit dan maar. Ik slik deze belediging van mijn intellect wel weer.


Nou als je perse een afgebakend lijstje wil, dan zou je kunnen beginnen met de grote wereldreligies christendom, jodendom, islam, hindoeïsme, boeddhisme. Het belachelijk maken van hun voornaamste symbolen zou je dan als godslastering kunnen beschouwen. Maar natuurlijk moet je nog altijd wat gezond verstand blijven gebruiken zoals dat voor alle wetgeving geldt.

Jeohova's mogen wel beledigd blijven worden. Ach, sorry. Ik bedoel dat de god van de jehova's wel beledigd mag worden? En de mijne natuurlijk ook? Die is namelijk heel erg gemarginaliseerd. Dus bescherming van iemands religie geldt alleen als er een minimum aantal volgers is. Wat is dat aantal precies volgens jou, wanneer is een individu volgelvrij en wanneer is ie beschermd?

Marsipulami
05-11-04, 11:07
Geplaatst door Tomas
Oh, jij gelooft echt dat je een god kunt beledigen? Ik moet me alsmaar aanpassen aan het niveau. Het daalt met de minuut.

Vooruit dan maar. Ik slik deze belediging van mijn intellect wel weer.


Godslastering daarover gaat het. Hoe God zich daarbij voelt is niet terzake. Een aanval op religieuze symbolen is vaak nodeloos kwetsend voor de aanhangers van die religie.


Jeohova's mogen wel beledigd blijven worden.Ach, sorry. Ik bedoel dat de god van de jehova's wel beledigd mag worden?

Jehovahs zijn christenen. Maar voor mijn part mag je het lijstje ook nog wat uitbreiden hoor.


Dus bescherming van iemands religie geldt alleen als er een minimum aantal volgers is.

Het aantal aanhangers lijkt me inderdaad wel een criterium dat te operationaliseren is in een juridisch discours.


Wat is dat aantal precies volgens jou

Daarover kan je discussiëren, doe jij maar een suggestie.


wanneer is een individu volgelvrij en wanneer is ie beschermd

Geen enkel individu is vogelvrij. Een wet die godslastering strafbaar stelt doet niks af van de bestaande rechten van het individu.

Tomas
05-11-04, 11:13
Geplaatst door Marsipulami
Godslastering daarover gaat het. Hoe God zich daarbij voelt is niet terzake. Een aanval op religieuze symbolen is vaak nodeloos kwetsend voor de aanhangers van die religie.

Je, het is dus gewoon simpelweg het beledigen van mensen. Zover ben je gelukkig nog niet heen. En dan wel een selectieve groep van mensen, met een selectieve overtuiging en beledigd op basis van selectieve texten. En de rechter moet deze discrminerende criterie bepalen. Goed. Da's duidelijk. De rechter moet dus discrimineren op basis van religie.


Jehovahs zijn christenen. Maar voor mijn part mag je het lijstje ook nog wat uitbreiden hoor.

Ok, zei er wel bij. Het zijn misschien christenen, maar ze hebben wel andere symbolen en namen voor hun god. Maar het gaat dus om het aantal aanhangers, da's duidelijk.


Het aantal aanhangers lijkt me inderdaad wel een criterium dat te operationaliseren is in een juridisch discours.

Wat dahct je van 1, om iedereen dezelfde rechten tegen beledigen te geven? Of maal jij niet om iedereen, alleen maar om bepaalde mensen?


Geen enkel individu is vogelvrij. Een wet die godslastering strafbaar stelt doet niks af van de bestaande rechten van het individu.

Ok, iedereen beschermen en iedereen dezelfde beperkingen. Dat betekent dus dat iedere religie in iedere vorm door iedereen in dit land, volgens de wet hetzelfde wordt beschermd. Goed. Dus ook mijn religie en god? Of niet. Jij wilt perse discrimineren?

Paula_Amsterdam
05-11-04, 11:21
Geplaatst door Joesoef
Wilders, Hirsch Ali, deze mensen kweken en zaaien haat. Ze zetten aan tot stigmatisering en discriminatie. Logisch gevolg dat de onderdrukte bevolkingsgroep zich gaat radicaliseren.



Tuurlijk, de anderen hebben het altijd gedaan. Hullie zeggen dit :huil2: :huil2:

Nou, je kunt weer achteroverleunen Joesoef.

Pak sodeju eens een spiegel man. Ik word niet goed van dat afschuiven.

Bah.

Tomas
05-11-04, 11:25
Geplaatst door BiL@L
Maak aanzet tot religieuze haat strafbaar


Voor alle duidelijkheid volgens mij is dit in nederland allang zo. In de grondwet geregeld zelfs. Je hebt vrijheid van meningsuiting behoudens de wet. En o.a. is er een wet die aanzetten tot haat tegen groepen op basis van geslacht, huidskleur, religie of wathever verbiedt. 't is alleen erg lastig om te bewijzen en vast te stellen wanneer daar precies sprake van is. En dan heb je natuurlijk ook nog smaand en laster, maar dat is tegen 1 persoon gericht. AHA, meestal.

Marsipulami
05-11-04, 11:26
Geplaatst door Tomas
Je, het is dus gewoon simpelweg het beledigen van mensen. Zover ben je gelukkig nog niet heen. En dan wel een selectieve groep van mensen, met een selectieve overtuiging en beledigd op basis van selectieve texten. En de rechter moet deze discrminerende criterie bepalen. Goed. Da's duidelijk. De rechter moet dus discrimineren op basis van religie.

Niet discrimineren, maar godslastering strafbaar stellen. Dat omwille van het algemeen belang omdat het beledigen van elkaars symbolen bijdraagt tot polarisering en in extreme gevallen tot geweld. Als die wet op godslastering er was geweest leefde Theo van Gogh nog en hoefde Cohen geen kogelvrij vest te dragen.


Ok, zei er wel bij. Het zijn misschien christenen, maar ze hebben wel andere symbolen en namen voor hun god.

Ja en al die namen verwijzen aantoonbaar naar 'God'. Dus zo moeilijk kan het niet zijn.



Maar het gaat dus om het aantal aanhangers, da's duidelijk. Wat dahct je van 1, om iedereen dezelfde rechten tegen beledigen te geven? Of maal jij niet om iedereen, alleen maar om bepaalde mensen?

Eén gaat niet. De wet moet niet dienen om individuën extra vrijheden of rechten te geven. Het gaat om het algemeen belang van de samenleving. Een wet die het beledigen van religieuze symbolen strafbaar stelt kan bijdragen tot maatschappelijke verzoening en vrede. Je kan het vergelijken met vlagverbrandingen. Het verbranden van de Israëlische vlag is voor sommige joden kwetsend. Je kan zoiets gewoon verbieden.



Ok, iedereen beschermen en iedereen dezelfde beperkingen. Dat betekent dus dat iedere religie in iedere vorm door iedereen in dit land, volgens de wet hetzelfde wordt beschermd. Goed. Dus ook mijn religie en god? Of niet. Jij wilt perse discrimineren?

Ik zou me beperken tot de belangrijkste religieuze stromingen. In heel wat landen hebben minderheden rechten die hun identiteit en cultuur beschermen. Daar is niks mis mee.

Tomas
05-11-04, 11:32
Geplaatst door Marsipulami

... vermoeiende herhalingen....

Ik zou me beperken tot de belangrijkste religieuze stromingen. In heel wat landen hebben minderheden rechten die hun identiteit en cultuur beschermen. Daar is niks mis mee.

Jij wil juist het tegenovergestelde. Jij wilt alleen de grote minderheden beschermen. Niet de kleine minderheden. Met als maximimum het individu. Deze zijn onbeschermd en hebben op dit punt in jouw wereld geen rechten. Alleen maar beperkingen.

En dan zullen we toch echt eerst de anti-discriminatie wetgeving omzeep moeten helpen Mars. Die verbiedt namelijk dat je individuen mag discrimineren op basis van hun religie. En er staat nergens een beperkend lijstje met "echte" religies. Welke imbiciel waagt zich nu aan een lijst met "echte" religies?

Bart
05-11-04, 11:49
Geplaatst door Marsipulami
Niet discrimineren, maar godslastering strafbaar stellen. Dat omwille van het algemeen belang omdat het beledigen van elkaars symbolen bijdraagt tot polarisering en in extreme gevallen tot geweld. Als die wet op godslastering er was geweest leefde Theo van Gogh nog en hoefde Cohen geen kogelvrij vest te dragen.

En hoe zit het met atheïsten dan, Mars? Die mogen als jouw wetje wordt ingevoerd hun geloof niet meer belijden. Immers, als door hen gezegd wordt "God bestaat niet" worden ze door jouw gedachtenpolitie de cel in gemieterd wegens blasfemie. Hoe worden zij beschermd?

Bart
05-11-04, 11:57
Geplaatst door Joesoef
Wilders, Hirsch Ali, deze mensen kweken en zaaien haat. Ze zetten aan tot stigmatisering en discriminatie. Logisch gevolg dat de onderdrukte bevolkingsgroep zich gaat radicaliseren.

Wat veel moslims zich niet reliseren op dit forum is dat deze uitspraak ook wel eens omgedraaid kan worden, en dat veel autochtonen (waar lieden als Hirschi Ali, Wilders etc. vervolgens spreekbuis van zijn) menen dat het juist de (met name radicale) moslims zijn die haat kweken en zaaien, en aanzetten tot puur racisme ten opzichte van autochtonen. Kunnen die moslims het zich niet voorstellen dat die gevoelens leven bij sommige autochtonen en dat die gevoelens door bijvoorbeeld de moord op Van Gogh maar ook met name door sommige reacties op die moord ("hij heeft het door zijn beledigende uitspraken uitgelokt") juist versterkt worden?

Bart
05-11-04, 12:01
Geplaatst door Ourzazate
U heeft groot gelijk mijnheer Bos aan het begin van uw reactie, maar u behoort niet aan de kant te staan van mw. Klitloos zoals u uw reactie afsluit. Ook dat zwarte mormel is schuldig aan de moord op ZK Biervat. Ook zij is schuldig aan het klimaat waarin we vandaag de dag leven.

...

Ik als islamitische Marokkaan wil graag normaal naar school kunnen gaan en normaal mijn boodschappen kunnen doen in een normale sfeer. Dankzij mensen zoals mw. Klitloos wordt dat steeds moeilijker...:).

...

Mw. Klitloos wil geen debat aangaan. Zij wil strijden tegen de Islam, zij wil de Islam zo zwart mogelijk maken, zo mogelijk nog zwarter dan zij is. Haar programma is er een van haat zaaien, polarisatie, wij-zij-sfeer in stand houden en leugens verspreiden. Zij loog over haar persoon en zij liegt over de Islam. In je hoofd halen dat zij een discussie op gang wil brengen is alles behalve de waarheid en uiterst naief! Laat haar teruggaan naar haar eigen Somaliland, zij verziekt de boel hier voor heel veel mensen. Laat haar in d'r eigen land maar de kromme dingen zogenaamd rechttrekken...:).

...

....En niet alleen radicale organisaties en instellingen moeten worden aangepakt, ook radicale mensen zoals mw. Klitloos en Wilders die blijven aanzetten tot haat en polarisatie moeten worden aangepakt. En hard graag...:).

Jij bent werkelijk één van de grootste hypocrieten op dit forum. Begrijp je dan niet dat jij door het gebruiken van termen als "mevrouw Klitloos" en het "Koninklijke Biervat" net zo hard meedoet aan het creëren van dat klimaat dat je blijkbaar zelf zo verafschuwt???

Marsipulami
05-11-04, 12:08
Geplaatst door Tomas
Jij wil juist het tegenovergestelde. Jij wilt alleen de grote minderheden beschermen. Niet de kleine minderheden. Met als maximimum het individu. Deze zijn onbeschermd en hebben op dit punt in jouw wereld geen rechten. Alleen maar beperkingen.

En dan zullen we toch echt eerst de anti-discriminatie wetgeving omzeep moeten helpen Mars. Die verbiedt namelijk dat je individuen mag discrimineren op basis van hun religie. En er staat nergens een beperkend lijstje met "echte" religies. Welke imbiciel waagt zich nu aan een lijst met "echte" religies?


Je zeurt maar wat. Met de term minderheden in de juridische betekenis van het woord wordt nooit een enkel individu aangeduid. Maar goed laat maar zitten. Slacht elkaar daar in kikkerland maar rustig verder af tot het belang van een juridische bescherming van wederzijds respect helemaal duidelijk wordt.

Marsipulami
05-11-04, 12:11
Geplaatst door Bart
En hoe zit het met atheïsten dan, Mars?

Die geloven niet in God, daar stelt het probleem van belediging door godslastering zich niet.

Bart
05-11-04, 12:16
Geplaatst door Marsipulami
Die geloven niet in God, daar stelt het probleem van belediging door godslastering zich niet.

Je begrijpt me verkeerd. Door het belijden van hun geloof "God bestaat niet" plegen zij juist blasfemie hetgeen jij wil verbieden. Hoe los je dat op? Of hebben atheïsten geen rechten?

stavast
05-11-04, 12:22
Geplaatst door Marsipulami
Die geloven niet in God, daar stelt het probleem van belediging door godslastering zich niet.

De Koran belastert de 'ongelovigen' in tig hoofdstukken op niet te verteren wijze. Kleine moslimkindjes worden hiermee volgegoten, met de bekende gevolgen.

Als ongelovige eis ik wettelijke maatregelen tegen dit haatzaaiende geschrift.

Marsipulami
05-11-04, 12:23
Geplaatst door Bart
Je begrijpt me verkeerd. Door het belijden van hun geloof "God bestaat niet" plegen zij juist blasfemie hetgeen jij wil verbieden. Hoe los je dat op? Of hebben atheïsten geen rechten?


De stelling dat God niet bestaat hoeft niet als godslastering beschouwd te worden. Het kan best wel zijn dat het soms niet zo evident is om te bepalen of er al dan niet sprake is van godslastering. Ter gelijking: kritiek geven op de joodse godsdienst hoeft nog geen antisemitisme te zijn. Er worden soms ook boeken uit de handel genomen wegens laster er eerroof tgo personen die er in vookomen, enz. Het is inderdaad niet mogelijk om het oordeelsvermogen en het gezond verstand van de rechter te vervangen door een sofware programma, waar je enkele parameters moet invullen en waar het vonnis meteen wordt afgeprint.

mark61
05-11-04, 12:31
Geplaatst door Ourzazate
Ik vind de moord op Theo helemaal geen aanslag op de democratie. Dat was pas het geval bij de moord op Pim die premier dreigde te worden en hier op aangepakt werd door een blanke kaaskop (pleonasme?). Als de moord op Theo een aanslag is op de democratie waarom geldt dat niet tav de moord op Meindert Tjoelkert, op Marjan Vaatstra, op Joes Kloppenburg en noem ze maar op...:)??? Dit is dus meten met 2 maten en zulke uitspraken gemaakt door de Kamer zijn puur uit electoraal belang. Misselijkmakend!

Nee, maar wel een aanslag op de vrijheid van meningsuiting. Zodra AHA wordt omgelegd is het wel degelijk een aanslag op de democratie. De Meindert Tjoelkers waren gevallen van 'zinloos geweld', die werden absoluut niet vermoord om hun mening. Misselijkmakend is het even goed, ja.


Zoiets heeft niets te maken met Islam leugenaar van Aartsen, helemaal niets! Nergens in de Islam staat dat je Theo moet koudmaken. Nergens in de Islam wordt aangegeven andersdenkenden te haten of joden aan te vallen, nergens. Ook u werkt mee aan polarisatie en haat zaaien...:jammer:. En u pretendeert het volk te vertegenwoordigen? Of probeert u middels populisme witte voetjes te halen? Schurk!

Helemaal met je eens. Ik vind alle opmerkingen die ik van VVDers heb gehoord smerige stemmingmakerij en stemmentrekkerij.



U heeft groot gelijk mijnheer Bos aan het begin van uw reactie, maar u behoort niet aan de kant te staan van mw. Klitloos zoals u uw reactie afsluit. Ook dat zwarte mormel is schuldig aan de moord op ZK Biervat. Ook zij is schuldig aan het klimaat waarin we vandaag de dag leven.

Ik vind in het algemeen, dat zeg ik niet speciaal tegen jou, dat iedereen de verantwoordelijkheid heeft zelf op een verstandige manier een mening te vormen. Ik weiger te geloven dat losse individuen de mening van een heel volk kunnen bepalen. Ik hoor ook wat de Wildersen en AHA's zeggen, maar ik ben het toch niet blind met ze eens? Ik denk zelf na en verwerp hun gelul. Dat kan en moet iedereen, als ik dat kan en doe kan iedereen dat toch? Het ligt dus niet zozeer aan schreeuwende idioten, als wel aan ieder mens die klakkeloos iets van een ander aanneemt. Maar zo gaat dat natuurlijk ook niet, mensen hebben al een mening (vooroordeel) en zien die graag bevestigd door een 'publiek figuur'.


Ik als islamitische Marokkaan wil graag normaal naar school kunnen gaan en normaal mijn boodschappen kunnen doen in een normale sfeer. Dankzij mensen zoals mw. Klitloos wordt dat steeds moeilijker...:).

Dat ligt niet aan haar, dat is de sfeer. Die is veroorzaakt door van alles en nog wat. AHA had in pakweg 1970 geen poot aan de grond gekregen. Zulke grote maatschappelijke ontwikkelingen worden door geen enkel persoon in het bijzonder veroorzaakt; zij drijven mee op de golven van de stemming. Hitler kwam niet uit de lucht vallen; hij kon gebruik maken van de aanwezige stemming. Ken individuen niet teveel invloed toe, wou ik maar zeggen.

Zal ik met je meegaan boodschappen doen? :)


Iemand die hier geboren en getogen is kun je moeilijk het land uitzetten mijnheer Dittrich. Ik heb gemeend u als jurist te zien. Nu twijfel ik...:). Zulke mensen moeten gestraft worden volgens de Nederlandse wet en volgens de Nederlandse normen en waarden. Dat doen we immers ook bij massaverkrachters en massamoordenaars en dat is 10 x erger...:).

Yep Ouarza, je hebt helemaal gelijk. Dittrich uitwijzen naar Cuba?


Dit mag inderdaad niet meer gebeuren, maar dit gebeurt vroeg of laat weer. U kunt niet tegenhouden wat mensen denken en voelen. Je moet de oorzaken van het probleem aanpakken en niet alleen het probleem zelf...:).

Yep.


Mw. Klitloos wil geen debat aangaan. Zij wil strijden tegen de Islam, zij wil de Islam zo zwart mogelijk maken, zo mogelijk nog zwarter dan zij is....

Volgens mij wil ze best het debat aangaan. Zoals laatst in dat vrouwenopvanghuis. Maar niemand wil met haar praten. Waarom jij of ik niet? We lullen haar zo plat. Maar als wij alleen op een internetforum klagen komt er niks van.


Mohammed B. deelde de Nederlandse normen en waarden. Hij is hier opgegroeid en getogen. Niemand uit zijn omgeving zou ooit hebben kunnen bedenken dat hij tot zoiets zou overgaan...:). En niet alleen radicale organisaties en instellingen moeten worden aangepakt, ook radicale mensen zoals mw. Klitloos en Wilders die blijven aanzetten tot haat en polarisatie moeten worden aangepakt. En hard graag...:).

Kunnen we erover praten Ouarza? :)

Tomas
05-11-04, 12:37
Geplaatst door Marsipulami
Je zeurt maar wat. Met de term minderheden in de juridische betekenis van het woord wordt nooit een enkel individu aangeduid. Maar goed laat maar zitten. Slacht elkaar daar in kikkerland maar rustig verder af tot het belang van een juridische bescherming van wederzijds respect helemaal duidelijk wordt.

Nou vooruit ik ga akkoord en dan houden we het simpel. Woorden die voor moslims (who ever that may be) belanbgrijk zijn worden verboden doro niet-moslims. That's it. Christenen, joden en atheisten en ik moeten het doen met de rest van de wetgeving. Anders maken we het veel te ingewikkeld. Dus alleen moslims beschermen we, akkoord?

Marsipulami
05-11-04, 12:43
Geplaatst door Tomas
Dus alleen moslims beschermen we, akkoord?

Dat is in ieder geval de religieuze groep die het meest unfair behandeld wordt. Het zou een goed begin zijn. Christenen en niet-gelovigen worden beschermd door hun grote aantal, het jodendom daar durft toch al niemand kritiek op te geven en bij andere groepen stellen zich geen problemen.

mark61
05-11-04, 12:45
Geplaatst door Tomas
Geen enkele bevolingsgroep wordt er in nederland onderdrukt. Op geen enkele wijze. Iedereen ondergaat dezelfde behandeling en als je je met een groep identificeerd ontkom je ook aan geen enkele vorm van stigmatisering. De pers en de politiek werkt nu eenmaal zo in nederland. Alles wordt aan de kaak gesteld. Soms onterecht, maar vaker terecht. Als je je dan door je persoonlijke wens om met de onbenoemde of benoemde beklaagden te identificeren zorg je voor je eigen stigmatiseringswens.

Zo werkt een democratie, zo werkt persvrijheid, zo werkt nederland nu eenmaal. De enige verandering die we kunnen doorvoeren om aan radicaliserende marokkanen tegemoet te komen -om dus te voldoen aan de roep om ook autochtonen te laten integreren, het moet van 2 kanten komen- is persvrijheid en/of de democratie bij de wortels aan te pakken. In concreto is dat b.v. blasfemiewetgeving invoeren of stemrecht inperken.

Als je daar niet aan wilt tornen, ligt het probleem bij de marokkanen zelf. Dan ligt de bal bij de ouders, de moskeen, de vooraanstaanden marokkanen zelf. En kan de overheid van ons allemaal niks anders dan echt de gevaarlijke elementen onderdrukken.

Yep.

Tomas
05-11-04, 12:47
Geplaatst door Marsipulami
Dat is in ieder geval de religieuze groep die het meest unfair behandeld wordt. Het zou een goed begin zijn. Christenen en niet-gelovigen worden beschermd door hun grote aantal, het jodendom daar durft toch al niemand kritiek op te geven en bij andere groepen stellen zich geen problemen.

OK, moslims krijgen een speciale beschermde status. En iedereen weet waarom. Nu maar hopen dat dit feit niet opnieuw beledigend wordt opgevat.

taouanza
05-11-04, 12:48
Geplaatst door Bart
Jij bent werkelijk één van de grootste hypocrieten op dit forum. Begrijp je dan niet dat jij door het gebruiken van termen als "mevrouw Klitloos" en het "Koninklijke Biervat" net zo hard meedoet aan het creëren van dat klimaat dat je blijkbaar zelf zo verafschuwt???

Jij dus ook. Jij vind dat Wilders AHA en consorten mogen zeggen wat ze willen omdat autochtonen zo denken.

mark61
05-11-04, 12:48
Geplaatst door Goodnight
Dat is nu exactly hetgeen ik ook dacht.
...

Das mooi, Goodnight. Dan zijn we al met zn tweeën. :hihi:

Dutchguy
05-11-04, 12:53
Geplaatst door Tomas
Geen enkele bevolingsgroep wordt er in nederland onderdrukt. Op geen enkele wijze. Iedereen ondergaat dezelfde behandeling en als je je met een groep identificeerd ontkom je ook aan geen enkele vorm van stigmatisering. De pers en de politiek werkt nu eenmaal zo in nederland. Alles wordt aan de kaak gesteld. Soms onterecht, maar vaker terecht. Als je je dan door je persoonlijke wens om met de onbenoemde of benoemde beklaagden te identificeren zorg je voor je eigen stigmatiseringswens.

Zo werkt een democratie, zo werkt persvrijheid, zo werkt nederland nu eenmaal. De enige verandering die we kunnen doorvoeren om aan radicaliserende marokkanen tegemoet te komen -om dus te voldoen aan de roep om ook autochtonen te laten integreren, het moet van 2 kanten komen- is persvrijheid en/of de democratie bij de wortels aan te pakken. In concreto is dat b.v. blasfemiewetgeving invoeren of stemrecht inperken.

Als je daar niet aan wilt tornen, ligt het probleem bij de marokkanen zelf. Dan ligt de bal bij de ouders, de moskeen, de vooraanstaanden marokkanen zelf. En kan de overheid van ons allemaal niks anders dan echt de gevaarlijke elementen onderdrukken.

Helemaal mee eens.

Dutchguy
05-11-04, 12:57
Geplaatst door Marsipulami
Niet discrimineren, maar godslastering strafbaar stellen.

:D

taouanza
05-11-04, 13:00
Geplaatst door mark61



Volgens mij wil ze best het debat aangaan. Zoals laatst in dat vrouwenopvanghuis. Maar niemand wil met haar praten. Waarom jij of ik niet? We lullen haar zo plat. Maar als wij alleen op een internetforum klagen komt er niks van.





Ik zou wel met haar willen praten.:duivels:
Maar dat durft ze niet.

David
05-11-04, 13:03
Geplaatst door taouanza
Ik zou wel met haar willen praten.:duivels:
Maar dat durft ze niet.


Echt waar? Zei ze dat? Terwijl met jou praten toch best leuk is!

jankaas
05-11-04, 13:15
Geplaatst door Ourzazate
Ik vind de moord op Theo helemaal geen aanslag op de democratie. Dat was pas het geval bij de moord op Pim die premier dreigde te worden en hier op aangepakt werd door een blanke kaaskop (pleonasme?). Als de moord op Theo een aanslag is op de democratie waarom geldt dat niet tav de moord op Meindert Tjoelkert, op Marjan Vaatstra, op Joes Kloppenburg en noem ze maar op...:)??? Dit is dus meten met 2 maten en zulke uitspraken gemaakt door de Kamer zijn puur uit electoraal belang. Misselijkmakend!




Zoiets heeft niets te maken met Islam leugenaar van Aartsen, helemaal niets! Nergens in de Islam staat dat je Theo moet koudmaken. Nergens in de Islam wordt aangegeven andersdenkenden te haten of joden aan te vallen, nergens. Ook u werkt mee aan polarisatie en haat zaaien...:jammer:. En u pretendeert het volk te vertegenwoordigen? Of probeert u middels populisme witte voetjes te halen? Schurk!



U heeft groot gelijk mijnheer Bos aan het begin van uw reactie, maar u behoort niet aan de kant te staan van mw. Klitloos zoals u uw reactie afsluit. Ook dat zwarte mormel is schuldig aan de moord op ZK Biervat. Ook zij is schuldig aan het klimaat waarin we vandaag de dag leven.

Ik als islamitische Marokkaan wil graag normaal naar school kunnen gaan en normaal mijn boodschappen kunnen doen in een normale sfeer. Dankzij mensen zoals mw. Klitloos wordt dat steeds moeilijker...:).



Iemand die hier geboren en getogen is kun je moeilijk het land uitzetten mijnheer Dittrich. Ik heb gemeend u als jurist te zien. Nu twijfel ik...:). Zulke mensen moeten gestraft worden volgens de Nederlandse wet en volgens de Nederlandse normen en waarden. Dat doen we immers ook bij massaverkrachters en massamoordenaars en dat is 10 x erger...:).



Dit mag inderdaad niet meer gebeuren, maar dit gebeurt vroeg of laat weer. U kunt niet tegenhouden wat mensen denken en voelen. Je moet de oorzaken van het probleem aanpakken en niet alleen het probleem zelf...:).

Mw. Klitloos wil geen debat aangaan. Zij wil strijden tegen de Islam, zij wil de Islam zo zwart mogelijk maken, zo mogelijk nog zwarter dan zij is. Haar programma is er een van haat zaaien, polarisatie, wij-zij-sfeer in stand houden en leugens verspreiden. Zij loog over haar persoon en zij liegt over de Islam. In je hoofd halen dat zij een discussie op gang wil brengen is alles behalve de waarheid en uiterst naief! Laat haar teruggaan naar haar eigen Somaliland, zij verziekt de boel hier voor heel veel mensen. Laat haar in d'r eigen land maar de kromme dingen zogenaamd rechttrekken...:).



Mohammed B. deelde de Nederlandse normen en waarden. Hij is hier opgegroeid en opgetogen. Niemand uit zijn omgeving zou ooit hebben kunnen bedenken dat hij tot zoiets zou overgaan...:). En niet alleen radicale organisaties en instellingen moeten worden aangepakt, ook radicale mensen zoals mw. Klitloos en Wilders die blijven aanzetten tot haat en polarisatie moeten worden aangepakt. En hard graag...:).

Mevrouw H.A. heeft een bepaalde mening en die uit ze. Dat mag namelijk in dit vrije land, net als van Gogh en Wilders. Als je het hier niet mee eens bent dan toon je dat aan dmv het debat en niet door kogels en messen. Dat noemt men democratie maar dat begrijp jij waarschijnlijk niet goed. Hier kun jij niets aan doen, het is waarschijnlijk een gebrek aan grijze cellen. Of begrijp je dat ook niet?

Bart.NL
05-11-04, 13:24
Geplaatst door taouanza
Jij vind dat Wilders AHA en consorten mogen zeggen wat ze willen omdat autochtonen zo denken.

Ik denk dit niet klopt.

Ze mogen zeggen wat ze willen en anderen mogen er verontwaardigd over zijn.

Als moslim mag je ook zeggen wat je wil en anderen mogen daar verontwaardigd over zijn.

En iedereen mag verontwaardigd zijn omdat de ander verontwaardigd is.

Siah
05-11-04, 13:25
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Tuurlijk, de anderen hebben het altijd gedaan. Hullie zeggen dit :huil2: :huil2:

Nou, je kunt weer achteroverleunen Joesoef.

Pak sodeju eens een spiegel man. Ik word niet goed van dat afschuiven.

Bah.

:afro:
als je opnieuw een kijkje om je heen neemt; zou je dan zien dat er weinig af te schuiven valt.

de fora zitten vol van bladbla! :hardlach:

mark61
05-11-04, 13:35
Geplaatst door taouanza
Ik zou wel met haar willen praten.:duivels:
Maar dat durft ze niet.

Hoe weet je dat? Stuur haar een email, moet kunnen via VVD of Tweede Kamer-site.

taouanza
05-11-04, 14:22
Geplaatst door David
Echt waar? Zei ze dat? Terwijl met jou praten toch best leuk is!

Nee dat zei ze niet joh dat denk ik.

:blauwkus:

taouanza
05-11-04, 14:23
Geplaatst door mark61
Hoe weet je dat? Stuur haar een email, moet kunnen via VVD of Tweede Kamer-site.

Van mensen die wel een poging hebben gedaan. En ze vraagt geld.

Bart
05-11-04, 14:34
Geplaatst door taouanza
Jij dus ook. Jij vind dat Wilders AHA en consorten mogen zeggen wat ze willen omdat autochtonen zo denken.

Ja, dat klopt. Ik klaag dus ook niet zoals Ourzazate doet over het "klimaat" (hoewel ik dat persoonlijk wel mee vind vallen, ik ben van mening dat het momenteel juist een anti-autochtonenklimaat is dat er heerst), ik vind dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij/zij wil. Met als maximum het punt waarop wordt opgeroepen tot geweld. Theo van Gogh zat op het randje, soms ging hij eroverheen, daarom werd hij ook meerdere malen aangeklaagd. Daarom vind ik ook dat figuren als El Moumni of de paus moeten kunnen zeggen wat ze willen. Als ik het er niet mee eens ben geef ik toch gewoon weerwoord?

Jij bent het daar niet mee eens?

mark61
05-11-04, 14:42
Geplaatst door taouanza
Van mensen die wel een poging hebben gedaan. En ze vraagt geld.

Ja, voor een voordracht. Vast niet voor het beantwoorden van jouw mail(s).

cavarnamagica
05-11-04, 14:43
Ik ben nieuw op dit forum, maar heb in de krant van vandaag het volgende gelezen over het motief op de moord op Theo Van Gogh en wat er allemaal nog meer gaat gebeuren bij mensen (Wij Nederlanders) als er ook maar iemand iets over het moslim geloof en/of kritiek heeft op de Koran.


Extremisten willen critici islam dood
Den Haag -
Fundamentalistische moslims dreigen iedere Nederlander die openlijk kritiek op de islam levert te doden.
Die boodschap staat in de brief die de moordenaar van Theo van Gogh met een mes op diens borst heeft gestoken. VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali, aan wie de brief persoonlijk is gericht, wordt als enige met naam en toenaam genoemd als ,,vijand van de islam''. Dat hebben de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) gisteravond laat bekend gemaakt. In de dreigbrief staat dat er in de strijd tegen de vijanden van de islam geen compromis mogelijk is. ,,Er zal geen genade voor de onrechtplegers zijn, slechts het zwaard wordt tegen hen opgeheven. Geen discussies, geen demonstraties, geen optochten, geen petities, slechts de dood zal de waarheid van de leugen doen scheiden.''


Over integratie gesproken. :confused:

In welk land leven we nog eigenlijk? Als het goed is nog altijd in Nederland, NIET in Marokko of Turkije. http://www.hear.nl/forums/html/emoticons/mad2.gif

dicksr
05-11-04, 14:55
Geplaatst door cavarnamagica
Ik ben nieuw op dit forum, maar heb in de krant van vandaag het volgende gelezen over het motief op de moord op Theo Van Gogh en wat er allemaal nog meer gaat gebeuren bij mensen (Wij Nederlanders) als er ook maar iemand iets over het moslim geloof en/of kritiek heeft op de Koran.


Extremisten willen critici islam dood
Den Haag -
Fundamentalistische moslims dreigen iedere Nederlander die openlijk kritiek op de islam levert te doden.
Die boodschap staat in de brief die de moordenaar van Theo van Gogh met een mes op diens borst heeft gestoken. VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali, aan wie de brief persoonlijk is gericht, wordt als enige met naam en toenaam genoemd als ,,vijand van de islam''. Dat hebben de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) gisteravond laat bekend gemaakt. In de dreigbrief staat dat er in de strijd tegen de vijanden van de islam geen compromis mogelijk is. ,,Er zal geen genade voor de onrechtplegers zijn, slechts het zwaard wordt tegen hen opgeheven. Geen discussies, geen demonstraties, geen optochten, geen petities, slechts de dood zal de waarheid van de leugen doen scheiden.''


Over integratie gesproken. :confused:

In welk land leven we nog eigenlijk? Als het goed is nog altijd in Nederland, NIET in Marokko of Turkije. http://www.hear.nl/forums/html/emoticons/mad2.gif

Nog een specifieke reden om dan speciaal naar dit forum te komen met deze bijzonder beduidende inhoudelijke mededeling???

rja
05-11-04, 17:16
Geplaatst door Ourzazate
Ik vind de moord op Theo helemaal geen aanslag op de democratie. Dat was pas het geval bij de moord op Pim die premier dreigde te worden en hier op aangepakt werd door een blanke kaaskop (pleonasme?). Als de moord op Theo een aanslag is op de democratie waarom geldt dat niet tav de moord op Meindert Tjoelkert, op Marjan Vaatstra, op Joes Kloppenburg en noem ze maar op...:)??? Dit is dus meten met 2 maten en zulke uitspraken gemaakt door de Kamer zijn puur uit electoraal belang. Misselijkmakend!

Ik vindt de moord op Theo net als de moord op Pim, een aanslag op onze democratie.

Ze werden vermoord om hun mening.

Ourzazate
05-11-04, 23:07
Geplaatst door mark61
Nee, maar wel een aanslag op de vrijheid van meningsuiting. Zodra AHA wordt omgelegd is het wel degelijk een aanslag op de democratie. De Meindert Tjoelkers waren gevallen van 'zinloos geweld', die werden absoluut niet vermoord om hun mening. Misselijkmakend is het even goed, ja.

Je moet inzien dat Theo misbruik maakte van de vrijheid van meningsuiting, dat is iets anders dan gebruik maken van dat recht...:). Nogmaals, daarmee praat ik de moord op hem niet goed en toon ik geen sypathie of begrip voor de moordenaar. Daarom is het voor mij geen aanslag op de democratie noch een aanslag op verworven vrijheden in onze democratie...:). Ik vind de moord op Theo een geval van zinloos geweld. In optima forma dat wel, maar zeer zeker zinloos...:).



Geplaatst door mark61

Helemaal met je eens. Ik vind alle opmerkingen die ik van VVDers heb gehoord smerige stemmingmakerij en stemmentrekkerij.

En die stemming zorgt voor haat jegens moslims/Marokkanen en polarisatie en wij-jullie-sferen...:jammer:. Dat moeten mensen wel onder ogen zien!




Geplaatst door mark61

Ik vind in het algemeen, dat zeg ik niet speciaal tegen jou, dat iedereen de verantwoordelijkheid heeft zelf op een verstandige manier een mening te vormen. Ik weiger te geloven dat losse individuen de mening van een heel volk kunnen bepalen. Ik hoor ook wat de Wildersen en AHA's zeggen, maar ik ben het toch niet blind met ze eens? Ik denk zelf na en verwerp hun gelul. Dat kan en moet iedereen, als ik dat kan en doe kan iedereen dat toch? Het ligt dus niet zozeer aan schreeuwende idioten, als wel aan ieder mens die klakkeloos iets van een ander aanneemt. Maar zo gaat dat natuurlijk ook niet, mensen hebben al een mening (vooroordeel) en zien die graag bevestigd door een 'publiek figuur'.

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar er wordt momenteel hele slechte reclame gemaakt door 'moslims' op de wereld. Daar spelen mensen zoals AHA en Wilders handig op in. En in een sfeer als deze nemen de onwetende autochtonen (want inderdaad, 80% weet niets over de Islam) dat voor waarheid aan. En dat zorgt voor gedachtenkronkels die een eigen leven gaan leiden...:jammer:.





Geplaatst door mark61

Dat ligt niet aan haar, dat is de sfeer. Die is veroorzaakt door van alles en nog wat. AHA had in pakweg 1970 geen poot aan de grond gekregen. Zulke grote maatschappelijke ontwikkelingen worden door geen enkel persoon in het bijzonder veroorzaakt; zij drijven mee op de golven van de stemming. Hitler kwam niet uit de lucht vallen; hij kon gebruik maken van de aanwezige stemming. Ken individuen niet teveel invloed toe, wou ik maar zeggen.

Nou daar zou je wel eens verbaasd over staan. Zoals ik al eerder zei is het heel duidelijk wat er op dit moment aan de gang is op de wereld. Daar speelt AHA op een handige manier op in.


Geplaatst door mark61

Zal ik met je meegaan boodschappen doen? :)

Ik heb vechtsporten beoefend en ben supersnel. Maar dank je...:).



Geplaatst door mark61

Yep Ouarza, je hebt helemaal gelijk. Dittrich uitwijzen naar Cuba?

Graag...:D.




Geplaatst door mark61

Volgens mij wil ze best het debat aangaan. Zoals laatst in dat vrouwenopvanghuis. Maar niemand wil met haar praten. Waarom jij of ik niet? We lullen haar zo plat. Maar als wij alleen op een internetforum klagen komt er niks van.

Ik betwijfel het of ze het debat wil aangaan. En misschien wil ze dat wel maar ze houdt er ook een 2e agenda op na die zijn meer importantie toebedeelt; haatzaaien, Islam zwartmaken, polarisatie etc.

Hoe komen we in aanraking met d'r om haar eens en voorgoed van de tafel te vegen...?



Geplaatst door mark61

Kunnen we erover praten Ouarza? :)

Waarover Mark...?

:)

Ourzazate
05-11-04, 23:16
Geplaatst door jankaas
Mevrouw H.A. heeft een bepaalde mening en die uit ze. Dat mag namelijk in dit vrije land, net als van Gogh en Wilders. Als je het hier niet mee eens bent dan toon je dat aan dmv het debat en niet door kogels en messen. Dat noemt men democratie maar dat begrijp jij waarschijnlijk niet goed. Hier kun jij niets aan doen, het is waarschijnlijk een gebrek aan grijze cellen. Of begrijp je dat ook niet?

Een mening uiten en je beroepen op de vrijheid van meningsuiting dient gepaard te gaan met respect en ordentelijkheid...:). Dat ontbeert zowel AHA als Wilders. Uitspraken zoals 'we lusten die hoofddoekjes rauw' horen niet in de mond van een volksvertegenwoordiger...:).

Hoe moet je in debat met AHA? Zij schrijft haar stukjes en maakt haar misselijkmakende filmpjes die niets te maken hebben met de Islam en draaft als een zwarte heks in elke show om blijk te geven van haar jihad tegen de Islam...:moe:. En als je haar een brief schrijft reageert ze niet.

Niet alleen overschat je je eigen belangrijkheid, iets dat zovelen voor jou gemeen met je hadden. Jouw staaltje amateurpsychologie is ook nog eens lachwekkend...:).

Ourzazate
05-11-04, 23:19
Geplaatst door Bart
Jij bent werkelijk één van de grootste hypocrieten op dit forum. Begrijp je dan niet dat jij door het gebruiken van termen als "mevrouw Klitloos" en het "Koninklijke Biervat" net zo hard meedoet aan het creëren van dat klimaat dat je blijkbaar zelf zo verafschuwt???

En jij bent 1 van de grootste imbecielen op dit forum!

AHA liet mij zelf weten dat ze geen klit meer heeft en van Theo mocht ik hem ZK Biervat noemen...:). Daarnaast is 1 persoon omschrijven middels met sarcasme gelardeerde woordjes niet zo erg als wanneer je dit bij een hele groep zou doen, systematisch en elke dag...:).

mark61
06-11-04, 00:30
Geplaatst door Ourzazate
...Hoe komen we in aanraking met d'r om haar eens en voorgoed van de tafel te vegen...?

Emailtje naar vvd / tweede kamer?


Waarover Mark...?

:)

Anything Ourza. Bijvoorbeeld de hitte in Ouarzazate in augustus. Kunnen ze die stad niet overkappen? Een soort heel grote Arena?

Zwarte Schaap
06-11-04, 02:50
Geplaatst door klaaskop
Niet stimatisering en uitsluiting, maar te grote tolerantie en aaibollen zul je bedoelen.

Waarom moet ik mijn tijd verdoen met standaard inhoudelijke lege LPF-lexicon?

rja
06-11-04, 12:39
[
Geplaatst door Ourzazate
Je moet inzien dat Theo misbruik maakte van de vrijheid van meningsuiting, dat is iets anders dan gebruik maken van dat recht...:). Nogmaals, daarmee praat ik de moord op hem niet goed en toon ik geen sypathie of begrip voor de moordenaar. Daarom is het voor mij geen aanslag op de democratie noch een aanslag op verworven vrijheden in onze democratie...:). Ik vind de moord op Theo een geval van zinloos geweld. In optima forma dat wel, maar zeer zeker zinloos...:).

Theo maakte gebruik van de vrijheid van meningsuiting, was grof en beledigd, maar als hij over schreef ging, moet je hem via de rechter tot orde roepen, niet via moord.

De moord op Theo van Gogh, is geen geval van zinloos geweld, waar iemand die verkeerde plaats of iets verkeerd zei wordt aangevallen, de slachtoffers van zinloos geweld zijn toevallig . Theo van Gogh, is met voorbedachten rade vermoord, de dader had zich goed voorbereid hij had zelfs een briefje om z’n daad te motiveren en een afscheidsbrief bij zich, hij heeft hem beestachtig vermoord uit religieuze motieven omdat Theo een mening had, die hem niet aan stond.

Deze mening is nu vermoord, dat zie ik als aanval op onze democratie.

oraetlabora
06-11-04, 12:58
waar komt jouw haat vandaan ourza???
wij als hollanders zorgen toch goed voor je...wat er ook gebeurt je koelkast zal niet leegstaan...waarom dan die haat?
omdat ik niet in jouw koran geloof......ik geloof ook niet in de bijbel....dus moet ik dan maar dood?

wytze
06-11-04, 13:38
Ik ben het volledig eens met Ourzazate en Zwarte Schaap. Wat veel blanke hollanders ook hier maar niet lijken te begrijpen is hoe de toon t.a.v. moslims sinds 11-9 en fortuin wel degelijk stigmatiserend is en dat daarmee precies het tegenovergestelde wordt bereikt van wat men wil bereiken. Dat politici zich dat niet realiseren is beangstigend.
Ik hoorde gisteravond de hoofdredacteur van Mzine op de radio die zei dat de toon van het debat anders moet. Vind ik ook.

mark61
06-11-04, 14:05
Geplaatst door wytze
Ik ben het volledig eens met Ourzazate en Zwarte Schaap. ...Vind ik ook.

Ik heb voor de gelegenheid voor het eerst in pakweg 10 jaar een Volkskrant gekocht. Als je die koppen ziet: 'Moord begin heilige oorlog in Nederland', 'Jihadstrijders onder ieders ogen opgeleid'...

Zijn ze gek geworden?

~Panthera~
06-11-04, 14:07
Geplaatst door mark61
Ik heb voor de gelegenheid voor het eerst in pakweg 10 jaar een Volkskrant gekocht. Als je die koppen ziet: 'Moord begin heilige oorlog in Nederland', 'Jihadstrijders onder ieders ogen opgeleid'...

Zijn ze gek geworden?
-----------


yep, sinds die psychopaat. :moe:

mark61
06-11-04, 14:21
Geplaatst door ~Panthera~
-----------


yep, sinds die psychopaat. :moe:

Tis besmettelijk wou je zeggen?

~Panthera~
06-11-04, 14:24
Geplaatst door mark61
Tis besmettelijk wou je zeggen?
--------

Beheurlijk.
Anything goes, nietwaar? :moe:

mark61
06-11-04, 14:56
Geplaatst door ~Panthera~
--------

Beheurlijk.
Anything goes, nietwaar? :moe:


Teugenwoordig wel.

Ourzazate
06-11-04, 18:45
Geplaatst door mark61
Emailtje naar vvd / tweede kamer?

Alsof dat helpt. Ik heb meermaals brieven gestuurd naar de VVD en naar dat klitloos geval, maar ik heb nimmer antwoord mogen ontvangen. Dat geldt ook tav Theo. Het feit dat zij nooit hebben gereageerd bevestigt het feit dat zij geenszins uit zijn op de dialoog, die ik meer dan graag met ze aan had willen gaan, maar puur uit zijn op polarisatie, haat zaaien, leugens verspreiden en zwaar beledigen...:).

Het doel van dat onsmakelijk filmpje van ze bijvoorbeeld (dat door sommigen belachelijk genoeg als kunst wordt omschreven) is absoluut niet een debat oprakelen. Het is een pure belediging en zwartmaking van de Islam...:).



Geplaatst door mark61

Anything Ourza. Bijvoorbeeld de hitte in Ouarzazate in augustus. Kunnen ze die stad niet overkappen? Een soort heel grote Arena?

Nee man, Ouarzazate moet 't hebben van het natuurlijke hemelplafond. Dan sla je immers de mooiste strelingen van de zon op het prachtige landschap der Ouarzazaten gade...:).

In tijden als deze vraag ik me wel eens af hoe ik het in mijn hoofd heb kunnen halen om de vredige groene heuvels van het Atlasgebergte te rug toe te keren met als 'beloning' een klimaat als dit waar emotie-terrorisme hoogtij viert en waar gardisten wijlen Theo, AHA en Wilders het voor het zeggen hebben...:jammer:.

Ourzazate
06-11-04, 19:04
Geplaatst door rja

Theo maakte gebruik van de vrijheid van meningsuiting, was grof en beledigd, maar als hij over schreef ging, moet je hem via de rechter tot orde roepen, niet via moord.

Voor de goede orde, ik heb hem zijn strot niet afgesneden omdat ie zijn mening verkondigde zoals hij die verkondigde. Dat was nog altijd Mohamed B...:). In een democratie dient vrijheid van meningsuiting gepaard te gaan met ordentelijkheid en respect. Daar blijf ik bij. Uiteraard, als je het niet eens was met wat het speenvarkentje kermde en je voorzag een kans van slagen dan had je naar de rechter moeten stappen...:). Maar waarom mogen bepaalde imams dan niet zeggen dat het klimaat in NL zedenloosheid vertoont zonder dat de AIVD dat weer eens gaat onderzoeken? En waarom mag iemand als Jack Spijkerman geen leden van het Koninklijk huis als objecten van satire gebruiken zonder dat de RVD weer eens van zich laat horen bij monde van schoothondje Balkenende? Waar blijft de vrijheid van meningsuiting op zulke momenten???

En was het niet alles en iedereen in Nederland die links is, die de schuld kreeg voor de voedingsbodem die zou zijn ontstaan waardoor de moord op wijlen Pim de Flikker een feit werd? Pim zou zijn gedemoniseerd. Ik als moslism zijnde word ook gedemoniseerd door schadelijke emotie-terroristen zoals Wilders en AHA. Pim kon niets doen tegen al die demonen, anders had ie dat ongetwijfeld gedaan. Ik kan dat ook niet...:).


Geplaatst door rja

De moord op Theo van Gogh, is geen geval van zinloos geweld, waar iemand die verkeerde plaats of iets verkeerd zei wordt aangevallen, de slachtoffers van zinloos geweld zijn toevallig . Theo van Gogh, is met voorbedachten rade vermoord, de dader had zich goed voorbereid hij had zelfs een briefje om z’n daad te motiveren en een afscheidsbrief bij zich, hij heeft hem beestachtig vermoord uit religieuze motieven omdat Theo een mening had, die hem niet aan stond.

Ik vind elke moord een vorm van zinloos geweld of het nu Pim, Theo of Joes betreft. Tenzij je thuis aankomt en je treft iemand aan die je vrouw en je kinderen sexueel heeft misbruikt en vermoord. Dan is die persoon koudmaken in mijn ogen niet zinloos...:).

Al dan niet met voorbedachte rade te werk gaan, is geen maatstaf om te al dan niet te kunnen spreken van zinloos geweld tav moord. Dat is evenmin zo binnen de rechtspraak hier in Nederland...:).


Geplaatst door rja

Deze mening is nu vermoord, dat zie ik als aanval op onze democratie.

Dus niet de vrijheid van meningsuiting is vermoord, maar een mening is vermoord. Een mening vol haat, polarisatie, beledigingen, smaad, leugens, zwartmakerij is vermoord. Dat is geen aanval op de democratie maar een aanval op een mening die iemand niet welgevallig was en daar op de foute manier mee omging...:).

La Nobele
06-11-04, 19:08
Geplaatst door Ourzazate
Dus niet de vrijheid van meningsuiting is vermoord, maar een mening is vermoord. Een mening vol haat, polarisatie, beledigingen, smaad, leugens, zwartmakerij is vermoord. Dat is geen aanval op de democratie maar een aanval op een mening die iemand niet welgevallig was en daar op de foute manier mee omging...

De vrijheid van meningsuiting is inderdaad niet vermoord. Nederland laat zich niet de wet voorschrijven door islamitische moordenaars.

En je andere misser is: het is niet zo dat er een mening is vermoord. Er is een mens vermoord om zijn mening. En daarmee zijn de grenzen van wat wij in Nederland tolereren overschreden.

Ourzazate
06-11-04, 19:18
Geplaatst door oraetlabora
waar komt jouw haat vandaan ourza???
wij als hollanders zorgen toch goed voor je...wat er ook gebeurt je koelkast zal niet leegstaan...waarom dan die haat?
omdat ik niet in jouw koran geloof......ik geloof ook niet in de bijbel....dus moet ik dan maar dood?

:confused:

Ik haat niet en ik propageer geen haat. Je leest mijn schrijfseltjes kennelijk amper...:). Ik heb joodse, christelijke, hindu en ongelovigen als goede vrienden. Mijn beste vriendin is een lesbienne en ik kan geen weekend zonder mijn homosexuele vrienden met hun vrouwenmaniertjes...:).

Dat gaat heel goed samen met mijn moslim-zijn en geloof mij als ik je zeg dat ik heel goed ben onderwezen in de Islam...:). Het is betreurenswaardig dat ik dit steeds maar weer moet aangeven opdat men moge begrijpen dat figuren zoals jij moslims totaal verkeerd zien...:moe:.

Jij zorgt niet voor mij, niemand zorgt voor mij, ik zorg voor mezelf. En God zorgt voor iedereen. Wellicht ben je van mening dat omdat jij gebruik maakt van een uitkerinkje, half Nederland dat doet. Nou, je zou je wel eens ernstig kunnen vergissen makker...:).

Geloof wat je wil geloven, al aanbid je de door stinkende walmen omgeven stront die je dagelijks uitperst. Het zal me een worst wezen...:). In de Koran staat 'lakoum dienoukoum, waliya dien'. Dat zegt voldoende...:).

Ourzazate
06-11-04, 19:31
Geplaatst door La Nobele
De vrijheid van meningsuiting is inderdaad niet vermoord. Nederland laat zich niet de wet voorschrijven door islamitische moordenaars.

Blijkbaar laat Nederland zich dat wel doen aangezien AHA ergens ondergedoken is en haar werk niet kan doen waar zij voor is gekozen door honderduizenden Nederlanders...:). In een sfeer zoals deze bepaalt niet zo zeer de wet hoe het er aan toe gaat in NL, maar de angst.


Geplaatst door La Nobele

En je andere misser is: het is niet zo dat er een mening is vermoord. Er is een mens vermoord om zijn mening.

Nogal wiedes. Er is niet een mening vermoord omdat ie mens was...:).


Geplaatst door La Nobele

En daarmee zijn de grenzen van wat wij in Nederland tolereren overschreden.

Niet alleen die grens is overschreden, want grenzen worden niet zomaar overschreden. Ook grenzen voor wat betreft hoe we met elkaar om willen gaan in NL. Hoe we met elkaar in gesprek raken EN blijven om onwetendheid in de kiem te smoren. Want onwetendheid is als een kwaadaardig gezwel. Je kan deze niet snel genoeg aanpakken...:).

La Nobele
06-11-04, 19:48
Geplaatst door Ourzazate
Blijkbaar laat Nederland zich dat wel doen aangezien AHA ergens ondergedoken is en haar werk niet kan doen waar zij voor is gekozen door honderduizenden Nederlanders...:). In een sfeer zoals deze bepaalt niet zo zeer de wet hoe het er aan toe gaat in NL, maar de angst.

De zaken worden erger als ook Ayaan wordt omgelegd, het is beter dat te vermijden. Dat is hetzelfde als niet je deur open laten staan omdat je niet bang bent voor inbrekers. Dat is dus geen angst, maar het onvermijdelijke voorkomen.


Nogal wiedes. Er is niet een mening vermoord omdat ie mens was...:).

Oh, nu zeg je weer wat anders. Je stelde net de mening voorop en niet de moord op de mens zelf. Nogal een verschil.


Niet alleen die grens is overschreden, want grenzen worden niet zomaar overschreden. Ook grenzen voor wat betreft hoe we met elkaar om willen gaan in NL.

Wij weten in Nederland prima hoe we met elkaar om moeten gaan. Het zijn een paar armzalige luizen die niet weten hoe met Nederland om te gaan.


Hoe we met elkaar in gesprek raken EN blijven om onwetendheid in de kiem te smoren. Want onwetendheid is als een kwaadaardig gezwel. Je kan deze niet snel genoeg aanpakken...:).
Mee eens. Ik vraag me alleen af welke woorden dat kwaadaardige gezwel van hun moordlustige ideeen kunnen afhelpen. Hun onwetendheid omtrent waar de grenzen liggen is grenzeloos.

rja
06-11-04, 20:04
Dus niet de vrijheid van meningsuiting is vermoord, maar een mening is vermoord. Een mening vol haat, polarisatie, beledigingen, smaad, leugens, zwartmakerij is vermoord. Dat is geen aanval op de democratie maar een aanval op een mening die iemand niet welgevallig was en daar op de foute manier mee omging...:).
Mensen zullen na deze moord, minder makkelijk in openbaar kritiek hebben op de islam, omdat ze bang zijn voor bedreigingen en uiteindelijk hun leven.

Dat vindt ik jammer voor onze democratie, je moet over alles kunnen discussiëren.

Ourzazate
06-11-04, 20:17
Geplaatst door La Nobele
De zaken worden erger als ook Ayaan wordt omgelegd, het is beter dat te vermijden. Dat is hetzelfde als niet je deur open laten staan omdat je niet bang bent voor inbrekers. Dat is dus geen angst, maar het onvermijdelijke voorkomen.

Je vergelijkt het onvergelijkbare met elkaar...:). Jij zegt dat we niet moeten toegeven aan islamitische moordenaars. Helemaal mee eens. Maar AHA verbergen in kelder waardor ze haar werk als "volksvertegenwoordiger" niet kan doen is dus toegeven aan die islamitische moordenaars.

Geloof mij als ik je zeg dat AHA wel in angst leeft. Ze schijt hele penen zeggen ze in Brabant, wel zo toepasselijk lijkt me...:). Op dit moment leeft zij niet volgens de wet maar volgens de angst.




Geplaatst door La Nobele

Oh, nu zeg je weer wat anders. Je stelde net de mening voorop en niet de moord op de mens zelf. Nogal een verschil.

Dit is wat ik zei:

"Dus niet de vrijheid van meningsuiting is vermoord, maar een mening is vermoord. Een mening vol haat, polarisatie, beledigingen, smaad, leugens, zwartmakerij is vermoord. Dat is geen aanval op de democratie maar een aanval op een mening die iemand niet welgevallig was en daar op de foute manier mee omging..."

Dan zeg jij: "...het is niet zo dat er een mening is vermoord. Er is een mens vermoord om zijn mening."

Waarop ik antwoord: "Nogal wiedes. Er is niet een mening vermoord omdat ie mens was..."

Zoals je kunt lezen zeg ik helemaal niets anders...:). Ik nam namelijk als stelling dat de vrijheid van meningsuiting niet is vermoord maar een mening is vermoord. Ik neem dat je kan inzien dat een mening gepaard gaat met een persoon. Een mening komt niet uit de lucht vallen, zo te zeggen...:).




Geplaatst door La Nobele

Wij weten in Nederland prima hoe we met elkaar om moeten gaan. Het zijn een paar armzalige luizen die niet weten hoe met Nederland om te gaan.

Klopt, en tot die luizen reken ik ook AHA, Wilders cum suis...:).


Geplaatst door La Nobele

Mee eens. Ik vraag me alleen af welke woorden dat kwaadaardige gezwel van hun moordlustige ideeen kunnen afhelpen. Hun onwetendheid omtrent waar de grenzen liggen is grenzeloos.

Je zegt het goed; 'welke woorden'. Mijns inziens zou je met woorden geboren uit respect en ordentelijkheid heel ver komen. Dan is er geen voedingsbodem meer voor moordlustige subversieven. Althans niet tav de Nederlandse samenleving in enge zin. Immers, het is financieel en strategisch vrij haalbaar voor het monster uit Falluja Zarqawi om (wegens de medeplichtigheid van NL aan de bezetting van 'zijn' Irak) hier in NL (God verhoede) aanslagen te plegen...:). In dat opzicht denkt iemand als hij heel grenzeloos.

Ourzazate
06-11-04, 20:23
Geplaatst door rja
Mensen zullen na deze moord, minder makkelijk in openbaar kritiek hebben op de islam, omdat ze bang zijn voor bedreigingen en uiteindelijk hun leven.

Kritiek hebben op Islam is iets anders dan een hele geloofsgemeenschap keer op keer afzeiken, uitschelden, emotioneel terroriseren waarbij je honen tot kernpunt hebt gebracht.

Lees bijv. eens wat Theo over Leon de Winter heeft gepend. Dat is geen kritiek hebben op een jood, dat is pure haat, rascisme, onrespect etc. Dat heeft niets te maken met kritiek...:). Dat doe je niet bij mensen.



Geplaatst door rja

Dat vindt ik jammer voor onze democratie, je moet over alles kunnen discussiëren.

Herhaling; "Discussieren is iets anders dan een hele geloofsgemeenschap keer op keer afzeiken, uitschelden, emotioneel terroriseren waarbij je honen tot je kernpunt hebt gebracht...:)."

La Nobele
06-11-04, 20:29
Geplaatst door Ourzazate
Je vergelijkt het onvergelijkbare met elkaar...:). Jij zegt dat we niet moeten toegeven aan islamitische moordenaars. Helemaal mee eens. Maar AHA verbergen in kelder waardor ze haar werk als "volksvertegenwoordiger" niet kan doen is dus toegeven aan die islamitische moordenaars.

Geloof mij als ik je zeg dat AHA wel in angst leeft. Ze schijt hele penen zeggen ze in Brabant, wel zo toepasselijk lijkt me...:). Op dit moment leeft zij niet volgens de wet maar volgens de angst.

Dank je dat je zo duidelijk aangeeft waar een stel islamitische ellendelingen toe in staat is.
Het neemt iedereen de wind uit de zeilen die aan het vergoelijken zijn.



Dit is wat ik zei:

"Dus niet de vrijheid van meningsuiting is vermoord, maar een mening is vermoord. Een mening vol haat, polarisatie, beledigingen, smaad, leugens, zwartmakerij is vermoord. Dat is geen aanval op de democratie maar een aanval op een mening die iemand niet welgevallig was en daar op de foute manier mee omging..."

Dan zeg jij: "...het is niet zo dat er een mening is vermoord. Er is een mens vermoord om zijn mening."

Waarop ik antwoord: "Nogal wiedes. Er is niet een mening vermoord omdat ie mens was..."

Zoals je kunt lezen zeg ik helemaal niets anders...:). Ik nam namelijk als stelling dat de vrijheid van meningsuiting niet is vermoord maar een mening is vermoord. Ik neem dat je kan inzien dat een mening gepaard gaat met een persoon. Een mening komt niet uit de lucht vallen, zo te zeggen...:).

Er is een mens vermoord. De mening bestaat nog altijd. Dat is het stomme van je woorden.



Klopt, en tot die luizen reken ik ook AHA, Wilders cum suis...:).

Die bedreigen niemand met de dood. Als je tegenwerpingen hebt, klim dan in de pen en gebruik voor mijn part termen als Chloorkop en Miss Klitloos als je woorden ontoereikend zijn.


Je zegt het goed; 'welke woorden'. Mijns inziens zou je met woorden geboren uit respect en ordentelijkheid heel ver komen. Dan is er geen voedingsbodem meer voor moordlustige subversieven. Althans niet tav de Nederlandse samenleving in enge zin. Immers, het is financieel en strategisch vrij haalbaar voor het monster uit Falluja Zarqawi om (wegens de medeplichtigheid van NL aan de bezetting van 'zijn' Irak) hier in NL (God verhoede) aanslagen te plegen...:). In dat opzicht denkt iemand als hij heel grenzeloos.
Als je je uitlaat over Ayaan als Miss Klitloos, zet je niet bepaald de toon voor een respectvolle dialoog.

En jij zet hier de deur wagenwijd open voor nog meer terreur als je woorden als oorzaak ziet voor extremisme. Als je die weg eenmaal inslaat, kunnen de fundies het hele woordenboek en verder alles wat in hun armzalige rotkoppen opkomt, aanhalen tot dat ze vinden dat ze voldoende respect krijgen en hun wapens neerleggen. Wat, mark my words, NOOIT zo zal zijn. Dit zijn domme mensen, en domme mensen hebben een vijand nodig. Vragen wat ze willen is absurd, of kijken op welke manier ze hun plannen laten varen is absurd. Dit zijn geen mensen met wie je kunt onderhandelen of die op wat voor manier dan ook tevreden gesteld kunnen worden. Ik vind het behoorlijk simpel dat jij de motieven van islamitische moordenaars nog altijd niet inziet.

Zwarte Schaap
06-11-04, 20:32
Geplaatst door rja
Mensen zullen na deze moord, minder makkelijk in openbaar kritiek hebben op de islam, omdat ze bang zijn voor bedreigingen en uiteindelijk hun leven.

Dat vindt ik jammer voor onze democratie, je moet over alles kunnen discussiëren.

Nu pas gaan we beter discusseren denk ik. Wat theo en bepaalde media en politici doen is niet discusseren. Ze zijn bezig met haatzaaien en beledigen. Dat bevordert de discussie niet. Respect en rekening houden met elkaar zijn betere uitgangspunten om een goede discussie te krijgen.

La Nobele
06-11-04, 20:37
Geplaatst door Ourzazate
Kritiek hebben op Islam is iets anders dan een hele geloofsgemeenschap keer op keer afzeiken, uitschelden, emotioneel terroriseren waarbij je honen tot kernpunt hebt gebracht.

Lees bijv. eens wat Theo over Leon de Winter heeft gepend. Dat is geen kritiek hebben op een jood, dat is pure haat, rascisme, onrespect etc. Dat heeft niets te maken met kritiek...:). Dat doe je niet bij mensen.


Dat is Nederland, en wie daar niet mee om kan gaan behalve met geweld en moord, moet opzouten.
Je voorbeeld is overigens erg dom, want zelfs Leon heeft dit verdedigd.
Hier is de christelijke parochie op alle mogelijke manieren op de korrel genomen: als dat dezelfde reacties had gehad als nu van de islamitische moordenaars, hadden wij nooit onze satirische podiumkunsten kunnen ontwikkelen.


Herhaling; "Discussieren is iets anders dan een hele geloofsgemeenschap keer op keer afzeiken, uitschelden, emotioneel terroriseren waarbij je honen tot je kernpunt hebt gebracht...:)."
Dus? Moeten de Nederlanders nu collectief agressief gaan worden omdat we worden uitgemaakt voor varkens? Moeten de nichten kogels gaan schieten omdat ze verwerpelijke honden worden genoemd die de dood verdienen? Of joden, die kakkerlakken genoemd worden? Vrouwen die voor hoer uitgemaakt worden?

Wie dat niet bevalt, gaat ertegenin of stapt naar de rechter: zo doen wij dat. Maar nichten, joden, vrouwen of Hollanders in het algemeen gaan niet lukraak iemand vermoorden om 'een boodschap' af te geven en zo mensen te dwingen dit soort beledigingen uit te bannen.

Ourzazate
06-11-04, 21:23
Geplaatst door La Nobele
Dat is Nederland, en wie daar niet mee om kan gaan behalve met geweld en moord, moet opzouten.

Dat is jouw wens en die deel ik wel met je. Maar ik ben niet naief om te denken dat die wens strookt met de waarheid. Wake up and smell the coffee! Zo'n wereld bestaat niet (meer)...:).

Geweld is per definitie niet goed maar als iemand persoon x uitscheldt en zijn moeder uitscheldt, keer op keer, dag in dag uit, dan is het best te begrijpen (dus niet goed te praten) dat iemand zijn geduld verliest en een paar tikken uitdeelt. De politie doet niets anders tijdens uitgaansnachten tav 'lastige' burgers...:).


Geplaatst door La Nobele

Je voorbeeld is overigens erg dom, want zelfs Leon heeft dit verdedigd.
Hier is de christelijke parochie op alle mogelijke manieren op de korrel genomen: als dat dezelfde reacties had gehad als nu van de islamitische moordenaars, hadden wij nooit onze satirische podiumkunsten kunnen ontwikkelen.

Dat is het 'm juist. Jij gaat uit van wat de gehoonde in kwestie vindt van het gehoon. Ik ga liever uit van het aan de kaak stellen van de hoon...:). Snapt u?

De satirische podiumkunsten zijn heerlijk grappig en ik weet dat noch El Moumni, noch Abu JJ een klacht hebben ingediend tav hun 'verschijningen' bij Kopspijkers. Dat hebben de op hun teentjes getrapte leden van het Koninklijk Huis wel gedaan...:). Ik heb Willempie of Bea niet naar de rechter zien stappen hoor...:).


Geplaatst door La Nobele

Dus? Moeten de Nederlanders nu collectief agressief gaan worden omdat we worden uitgemaakt voor varkens? Moeten de nichten kogels gaan schieten omdat ze verwerpelijke honden worden genoemd die de dood verdienen? Of joden, die kakkerlakken genoemd worden? Vrouwen die voor hoer uitgemaakt worden?

Welke publieke moslim noemt alle Nederlanders elke week varkens? Welke islamitische volksvertegenwoordiger zegt dat nichten kogels verdienen omdat ze honden zijn die de dood verdienen? Welke Marokkaanse journalist noemt joden kakkerlakken en vrouwen hoeren?

Vertel het mij eens...:).

ps: Ik kan jou wel aangeven welke autochtone volksvertegenwoordiger vol haat roept dat ie 'al die hoofddoekjes rauw lust', dat alle moslims een bedreiging zijn in Nederland. Ik kan je aangeven welke autochtone journalist moslims pooiers noemen en moslima's hoeren. Ik kan je ook aangeven welke politici moslims demoniseren zoals indertijd met Pimmetje is gedaan door links...:).




Geplaatst door La Nobele

Wie dat niet bevalt, gaat ertegenin of stapt naar de rechter: zo doen wij dat. Maar nichten, joden, vrouwen of Hollanders in het algemeen gaan niet lukraak iemand vermoorden om 'een boodschap' af te geven en zo mensen te dwingen dit soort beledigingen uit te bannen.

Hoe ga je er tegenin? Dat lukt niet, ik heb geen enkele discussie gezien tussen mw. Klitloos en een groep moslimjongeren. Theo was enkele jaren terug wel aanwezig op de BJBVM-dag. Dat vond ik niet alleen sterk en moedig van hem maar ook leuk...:). Maar het heeft nooit een vervolg gehad. En dat zal het nooit hebben ook...

Naar de rechter stappen is niet 123 gemakkelijk. AHA bijv. is heel sneaky, de haren groeien uit haar neus als het ware. Toen ze de profeet had beschuldigd en had beledigd voor van alles en nog wat eindigde ze met 'naar huidige westerse maatstaven'...:moe:.

Alsof zij niet heeft uitgedokterd hoe zij zonder een proces aan haar broek kan beledigen/haat zaaien/polariseren/smaden bij de vleet...:).

rja2
06-11-04, 21:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nu pas gaan we beter discusseren denk ik. Wat theo en bepaalde media en politici doen is niet discusseren. Ze zijn bezig met haatzaaien en beledigen. Dat bevordert de discussie niet. Respect en rekening houden met elkaar zijn betere uitgangspunten om een goede discussie te krijgen.
Je moet gewoon kunnen zeggen wat je wilt, maar dan je wel aan de grenzen houden die de wet stelt.

ps: ik prik nu maar onder rja2, bij me normale nick rja, heb ik me buitengesloten toen ik m'n email adres wijzigde, ik hoop dat beheer dit redelijk snel oplost.

mark61
06-11-04, 21:53
Geplaatst door Ourzazate
Alsof dat helpt. Ik heb meermaals brieven gestuurd naar de VVD en naar dat klitloos geval,

Als je haar zo aanspreekt kan ik me levendig voorstellen dat ze niet antwoordt. Jij niet? Beledigen was toch uit den boze?


Het doel van dat onsmakelijk filmpje van ze bijvoorbeeld (dat door sommigen belachelijk genoeg als kunst wordt omschreven) is absoluut niet een debat oprakelen. Het is een pure belediging en zwartmaking van de Islam...:).

Mwah, dat vind ik niet. Ik vind de gekozen vorm idioot, maar aankaarten dat sommige moslims zich op de koran beroepen als ze hun vrouw slaan, ja, dat moet kunnen. Tis niet gelogen, al komt het niet vaak voor denk ik. Dan moet je daarover de discussie aangaan. Bij die vrouwenopvang liep er 1 na 5 minuten weg, dus dat schoot niet op. De rest was niet goed in staat te reageren, en zeker niet in de omstandigheden waarin zij verkeren.

Elke keer, echt elke keer als moslims/marokkanen hier wordt gevraagd mee te doen aan een discussieprogramma, regent het smoesjes om niet mee te doen. Ben je bang voor tv? zou ik dan vragen. En als er dan een Ali Eddaoudi durft en zich fantastisch weert, wordt hij ook weer hier op maroc.nl afgebrand.

Conclusie: de gemiddelde marokkaan zit mokkend in een hoekje, wil er niet over praten, alleen gekwetst schelden. En sommige mokkende binnenvetters kroppen dat zo op, dat er dan uiteindelijk eentje gaat schieten.


Nee man, Ouarzazate moet 't hebben van het natuurlijke hemelplafond. Dan sla je immers de mooiste strelingen van de zon op het prachtige landschap der Ouarzazaten gade...:).

Een beweegbaar dak, man.:) 's Nachts mag tie open natuurlijk.


In tijden als deze vraag ik me wel eens af hoe ik het in mijn hoofd heb kunnen halen om de vredige groene heuvels van het Atlasgebergte te rug toe te keren met als 'beloning' een klimaat als dit waar emotie-terrorisme hoogtij viert en waar gardisten wijlen Theo, AHA en Wilders het voor het zeggen hebben...:jammer:.

En wat was en wat is het antwoord?

Ourzazate
06-11-04, 22:30
Geplaatst door mark61
Als je haar zo aanspreekt kan ik me levendig voorstellen dat ze niet antwoordt. Jij niet? Beledigen was toch uit den boze?

In al mijn brieven naar haar heb ik nimmer verwezen naar het mankement dat zij heeft opgelopen in Somaliland. Ik heb in mijn schrijven zelfs haar alienhoofd over het hoofd gezien zodat ik een antwoord kon verwachten...:). Tevergeefs.



Geplaatst door mark61

Mwah, dat vind ik niet. Ik vind de gekozen vorm idioot, maar aankaarten dat sommige moslims zich op de koran beroepen als ze hun vrouw slaan, ja, dat moet kunnen. Tis niet gelogen, al komt het niet vaak voor denk ik. Dan moet je daarover de discussie aangaan. Bij die vrouwenopvang liep er 1 na 5 minuten weg, dus dat schoot niet op. De rest was niet goed in staat te reageren, en zeker niet in de omstandigheden waarin zij verkeren.

Aankaarten dat sommige moslims zich zouden beroepen op de Koran en zodoende hun vrouwtjes in elkaar meppen doe je niet door naakte vrouwen in een erotische sado-masochistisch sfeer bekalkt met heilige teksten uit de Koran te portretteren, die het gebed van onze profeten belachelijk maken! Echt niet...:). Dat is niet alleen idioot maar ook buitengewoon verwerpelijk! Dat is je reinste aanslag op mijn godsdienst en op mijn normen en waarden als Nederlandse moslim...:jammer:.

Zo zet je niet aan tot een discussie. Die kan je bijv. ook met een boek aangaan waarin zij de verzen aangeeft met haar eigen commentaar. Dan zou ik niet slapen tot ik een tegenboek heb geschreven waarin ik weerwoord pleeg, zoals het bij een discussie/debat hoort in een gezonde samenleving...:). En dan had ik haar antwoord wel eens willen zien...:).


Geplaatst door mark61

Elke keer, echt elke keer als moslims/marokkanen hier wordt gevraagd mee te doen aan een discussieprogramma, regent het smoesjes om niet mee te doen. Ben je bang voor tv? zou ik dan vragen. En als er dan een Ali Eddaoudi durft en zich fantastisch weert, wordt hij ook weer hier op maroc.nl afgebrand.

Ik weet precies hoe het gaat bij discussieprogramma's. Ik ben te gewiekst om er niet achter te komen hoe de redacties daar mensen van allochtone afkomst hun zegje laten doen over spelende issues in de samenleving...:). Rondom 10 spant de kroon. Oh Mark, je naieviteit is aandoenlijk...:D.

Ali is goed, maar ik vind dat als je je presenteert bij een programma je een weerwoord moet hebben tegen achterlijke baardmannen in dat programma die zich scharen achter de praktijken van Bin Laden en consorten. Dat is mijns inziens een verplichting voor iedere weldenkende moslim...:).



Geplaatst door mark61

Conclusie: de gemiddelde marokkaan zit mokkend in een hoekje, wil er niet over praten, alleen gekwetst schelden. En sommige mokkende binnenvetters kroppen dat zo op, dat er dan uiteindelijk eentje gaat schieten.

Nee, de Marokkanen die weten wat er gezegd moet worden en kennis in huis hebben om poten weg te kunnen zagen worden met voorbedachte rade ontzien en de Marokkanen die weinig kennis in huis hebben of verbaal gehandicapt zijn mogen balken zoveel zij wensen...:).



Geplaatst door mark61

Een beweegbaar dak, man.:) 's Nachts mag tie open natuurlijk.

Nee, overdag zie je de mooiste kleuren...:).



Geplaatst door mark61

En wat was en wat is het antwoord?

Hit the books, hit the degree, hit the money en een dag peer je 'm en begin je een hotelletje ergens bij Eukaimeden of in de Dadès Vallei...:). Met paardjes enzo...:).

mark61
06-11-04, 22:51
Geplaatst door Ourzazate
In al mijn brieven naar haar heb ik nimmer verwezen naar het mankement dat zij heeft opgelopen in Somaliland. Ik heb in mijn schrijven zelfs haar alienhoofd over het hoofd gezien zodat ik een antwoord kon verwachten...:). Tevergeefs.

Mwah, dan ga ik het wel s proberen. Had je maar Dirk van den Broek onder je mails moeten zetten. :)


Aankaarten dat sommige moslims zich zouden beroepen op de Koran en zodoende hun vrouwtjes in elkaar meppen doe je niet door naakte vrouwen in een erotische sado-masochistisch sfeer bekalkt met heilige teksten uit de Koran te portretteren,...Zo zet je niet aan tot een discussie. ...

Zeg ik.


Ik weet precies hoe het gaat bij discussieprogramma's. Ik ben te gewiekst om er niet achter te komen hoe de redacties daar mensen van allochtone afkomst hun zegje laten doen over spelende issues in de samenleving...:). Rondom 10 spant de kroon. Oh Mark, je naieviteit is aandoenlijk...:D.

Wat nou, Ali deed het toch geweldig? Wat bedoel je over rondom 10? Zou het zo kunnen zijn dat mensen als jij, ZS, al Sawt, noem ze maar op, niet meedoen, en je dan minder begaafde types met wel lef daar op het tvscherm krijgt? Bij rondom kan ik me alweer iemand herinneren die wegliep. Weglopen is verliezen, echt waar Ouarza.

Statistisch gezien gaat er als er 10.000 Marokkanen ieder 5 brieven naar de grootste kranten sturen echt wel eentje geplaatst worden. Ik heb in de Telegraaf ook/zelfs wel eens brieven van Marokkanen (nee, geen bounties) gezien.


Nee, overdag zie je de mooiste kleuren...:).

Een doorzichtig, zonwerend dak man.


Hit the books, hit the degree, hit the money en een dag peer je 'm en begin je een hotelletje ergens bij Eukaimeden of in de Dadès Vallei...:). Met paardjes enzo...:).

Oekemden, zeiden ze tegen mij. Onderweg allemaal van die ranchachtige dingen inderdaad. Wel allemaal gedreven door Fransen. Schop ze eruit! Concurreer ze weg! Ow en begin een camping, dan kom ik bij je staan. En denk erom: als er geen qahwa mhersa is ben ik gelijk weer weg.

Ourzazate
07-11-04, 00:04
Geplaatst door mark61

Wat nou, Ali deed het toch geweldig? Wat bedoel je over rondom 10? Zou het zo kunnen zijn dat mensen als jij, ZS, al Sawt, noem ze maar op, niet meedoen, en je dan minder begaafde types met wel lef daar op het tvscherm krijgt? Bij rondom kan ik me alweer iemand herinneren die wegliep. Weglopen is verliezen, echt waar Ouarza.

Volgens jou deed ie het geweldig, niet volgens mij...:). Rondom 10, long story...:D.

Ik geloof niet dat praatprogramma's mensen zoals Zwarte Schaap, Al Sawt, Marsipulami en ga ze maar af die een uitgesproken en gefundeerde mening hebben graag zouden willen ontvangen...:). Ik geloof niet dat zij weg zouden lopen, ik denk dat eerder AHA dat zou doen.


Geplaatst door mark61

Statistisch gezien gaat er als er 10.000 Marokkanen ieder 5 brieven naar de grootste kranten sturen echt wel eentje geplaatst worden. Ik heb in de Telegraaf ook/zelfs wel eens brieven van Marokkanen (nee, geen bounties) gezien.

Ik wil geen debat aangaan met de Telegraaf of met de lezers van de Telegraaf. Ik wil interactie met AHA en zo rechtstreeks mogelijk...:). Ik wil haar zwartmakerij, haar beledigingen, haar polarisatie en haar leugens aan de kaak stellen. Ik wil weten waarom ze leugens verkondigde zodat ze een verblijfsvergunning kon verkrijgen en ik wil weten waarom ze mijn land vervuild met haar misselijkmakende berichten/filmpjes etc...:).



Geplaatst door mark61

Een doorzichtig, zonwerend dak man.

In die zon zit juist alles slimmerik...:).



Geplaatst door mark61

Oekemden, zeiden ze tegen mij. Onderweg allemaal van die ranchachtige dingen inderdaad. Wel allemaal gedreven door Fransen. Schop ze eruit! Concurreer ze weg! Ow en begin een camping, dan kom ik bij je staan. En denk erom: als er geen qahwa mhersa is ben ik gelijk weer weg.

Je moest eens weten welke plannen er door mijn hoofd dwarrelen...:). Lekker he die koffie in Maroc? Ik mis die zoete schuimkraagjes, daar ruikt en smaakt de koffie tenminste nog naar koffie in tegenstelling wat ik hier drink. Of ben ik nu Douwe aan het demoniseren...?

:)

mark61
07-11-04, 01:13
Geplaatst door Ourzazate
Volgens jou deed ie het geweldig, niet volgens mij...:). Rondom 10, long story...:D.

Doe jij het dan beter. De beste stuurlui staan aan wal. Ik vond er niets mis mee. I love long stories.


Ik geloof niet dat praatprogramma's mensen zoals Zwarte Schaap, Al Sawt, Marsipulami en ga ze maar af die een uitgesproken en gefundeerde mening hebben graag zouden willen ontvangen...:). Ik geloof niet dat zij weg zouden lopen, ik denk dat eerder AHA dat zou doen.

Dat geloof je niet, maar dat weet je niet, want zij hebben er ongetwijfeld nooit moeite voor gedaan, of er zelfs maar voor opengestaan. Moet ik nou 'de zaak' komen verdedigen.


Ik wil geen debat aangaan met de Telegraaf of met de lezers van de Telegraaf. ...

Dat zou ik wel willen, want dan heb je een heel groot deel van de meningvorming in NL te pakken. Een 1-op-1-gesprek met een persoon heeft haast geen betekenis in vergelijking met de publieke versie.


In die zon zit juist alles slimmerik...:).

OK een gaasdak. Palmbladeren. Stro. Whatever.


Je moest eens weten welke plannen er door mijn hoofd dwarrelen...:). Lekker he die koffie in Maroc? Ik mis die zoete schuimkraagjes, daar ruikt en smaakt de koffie tenminste nog naar koffie in tegenstelling wat ik hier drink. Of ben ik nu Douwe aan het demoniseren...?

Laat Douwe in de modder zakken en ga s naar een Simon Levelt. En maal je eigen bonen.

:)

Ourzazate
07-11-04, 02:37
Geplaatst door mark61
Doe jij het dan beter. De beste stuurlui staan aan wal. Ik vond er niets mis mee. I love long stories.

Soms staan de beste stuurlui ook aan wal. Dat is niet zo zeer van toepassing op Ourzazate tav Ali, maar als ik zou gaan praten en een schreeuwlelijk zoals Choudary zou aan het woord komen op de manier zoals hij deed, dan wist ik het wel...:).

Not this story...:).



Geplaatst door mark61

Dat geloof je niet, maar dat weet je niet, want zij hebben er ongetwijfeld nooit moeite voor gedaan, of er zelfs maar voor opengestaan. Moet ik nou 'de zaak' komen verdedigen.

Wie weet, ooit...:).



Geplaatst door mark61

Dat zou ik wel willen, want dan heb je een heel groot deel van de meningvorming in NL te pakken. Een 1-op-1-gesprek met een persoon heeft haast geen betekenis in vergelijking met de publieke versie.

Alle gesprekken van AHA komen uiteindelijk wel in de media, dus dat zit wel snor...:).



Geplaatst door mark61

OK een gaasdak. Palmbladeren. Stro. Whatever.

Nee, puur natuur, open en bloot. Shit, dat lijken de woorden wel die ik uitsprak tijdens dat ene nachtje telefoonsex via een babbelbox toen ze vroeg hoe ik er uit zag...:D.



Geplaatst door mark61

Laat Douwe in de modder zakken en ga s naar een Simon Levelt. En maal je eigen bonen.

:)

Simon Levelt? Nooit van gehoord. We maalden vroeger zelf koffieboontjes, in een grijs verleden. Heb je wat goeie spul in de aanbieding...:).

mark61
07-11-04, 02:50
Geplaatst door Ourzazate
Soms staan de beste stuurlui ook aan wal. Dat is niet zo zeer van toepassing op mijn tav Ali, maar als ik zou gaan praten en een schreeuwlelijk zoals Choudary zou aan het woord komen op de manier zoals hij deed, dan wist ik het wel...:).

Ja hoor s, je hebt als gast niet de regie, de setting is een gegeven. Ali zat daar niet om Choudary aan te spreken, maar om Ephimenco en nog twee malloten hun vet te geven. Wat hij, gegeven de 1 tegen 3-situatie, prima deed.


Not this story...:).

Ah joh.


Wie weet, ooit...:).

Doe het lekker zelluf.:)


Alle gesprekken van AHA komen uiteindelijk wel in de media, dus dat zit wel snor...:).

Dus waarom niet via een open brief?


Nee, puur natuur, open en bloot. Shit, dat lijken de woorden wel die ik uitsprak tijdens dat ene nachtje telefoonsex via een babbelbox toen ze vroeg hoe ik er uit zag...:D.

Zeg, das haraam. ;)


Simon Levelt? Nooit van gehoord. We maalden vroeger zelf koffieboontjes, in een grijs verleden. Heb je wat goeie spul in de aanbieding...:).

Is een koffiebrander met een ketentje winkels in het hele land. Woonde jij niet in een echte stad? Kijk maar s rond. Anders stuur ik je wel een pakje. http://www.simonlevelt.com/

Ourzazate
07-11-04, 03:11
Geplaatst door mark61
Ja hoor s, je hebt als gast niet de regie, de setting is een gegeven. Ali zat daar niet om Choudary aan te spreken, maar om Ephimenco en nog twee malloten hun vet te geven. Wat hij, gegeven de 1 tegen 3-situatie, prima deed.

Misschien ben ik wel te kritisch, ik weet niet...:).

Net als bijv. afgelopen vrijdagavond bij B&vD toen die mediageile wolf in schaapskledij Afshin Ellian aan het woord was en zei dat de Islam een godsdienst is gebaseerd op dscriminatie. Hij zei en ik citeer; "de profeet discrimineerde zoals het hoort in de Islam".

En Mimoun Oaïssa zat er doodleuk naast en knikte mee...:jammer:.



Geplaatst door mark61

Dus waarom niet via een open brief?

Mijn brief zou niet worden geplaatst en dat geldt denk ik ook voor ZS, Al Sawt en Mars. Misschien zet ik wel wat op papier en plaats ik het hier op Maroc.nl.

Marokkaanse hackers hebben namelijk op een islamitische site aangegeven dat AHA ook wel eens een kijkje komt nemen op Maroc.nl...:).



Geplaatst door mark61

Zeg, das haraam. ;)

Maar wel lekker...:).



Geplaatst door mark61

Is een koffiebrander met een ketentje winkels in het hele land. Woonde jij niet in een echte stad? Kijk maar s rond. Anders stuur ik je wel een pakje. http://www.simonlevelt.com/

Ik woon in een dorpje en ben omringd door boerderijen. Geen ketentje koffiebranders hier hoor..:). Afgelopen dinsdagavond kwamen al mijn Nederlandse boerenburen een kopje koffie bij me drinken om even van gedachten te wisselen en mij te verzekeren dat ze me niet anders zouden aankijken vanwege mijn geloof/afkomst nav de moord en de sfeer die is ontstaan in de samenleving/politiek. Ik moest een traantje wegpinken...:traan1:.

mark61
07-11-04, 03:43
Geplaatst door Ourzazate
Misschien ben ik wel te kritisch, ik weet niet...:).

Een wijs woord op de late avond / vroege ochtend. Wie deugt er dan wel in Marokkanenland?


Net als bijv. afgelopen vrijdagavond bij B&vD toen die mediageile wolf in schaapskledij Afshin Ellian aan het woord was en zei dat de Islam een godsdienst is gebaseerd op dscriminatie. Hij zei en ik citeer; "de profeet discrimineerde zoals het hoort in de Islam".

En Mimoun Oaïssa zat er doodleuk naast en knikte mee...:jammer:.

Ellian is doctor in de rechten. Mimoun denk ik niet. Alweer een bereidwillige ziel die niet opgewassen is tegen bombardement. Das jouw schuld, want jij had daar moeten zitten. Hè, Ouarza?


Mijn brief zou niet worden geplaatst en dat geldt denk ik ook voor ZS, Al Sawt en Mars. Misschien zet ik wel wat op papier en plaats ik het hier op Maroc.nl.

Wat ben je toch een defaitist. 'Zou niet worden geplaatst' Wat weet je daar nou van? Vantevoren al zeggen kan niet, mag niet, zal niet? Zie je zelf niet hoe negatief je bent? Moet ik je een schop komen geven?:)


Ik woon in een dorpje en ben omringd door boerderijen. Geen ketentje koffiebranders hier hoor..:).

Ja ja, en je gaat maar eens per jaar op je ezeltje naar de jaarmarkt. Ik heb zo'n meelij met je...:)


Afgelopen dinsdagavond kwamen al mijn Nederlandse boerenburen een kopje koffie bij me drinken om even van gedachten te wisselen en mij te verzekeren dat ze me niet anders zouden aankijken vanwege mijn geloof/afkomst nav de moord en de sfeer die is ontstaan in de samenleving/politiek. Ik moest een traantje wegpinken...:traan1:.

:lachu: Niet eens weggejaagd door een menigte met fakkels en hooivorken? En zij vonden die koffie wel te zuipen? Zeker niet anders gewend... Enfin, ik stuur je wel een pakje. Als het niet door de AIVD onderschept wordt. Of ik kom het brengen, dan mag jij die mhersa maken, want mij lukt het niet.

Bart
08-11-04, 12:41
Geplaatst door Ourzazate
En jij bent 1 van de grootste imbecielen op dit forum!

AHA liet mij zelf weten dat ze geen klit meer heeft en van Theo mocht ik hem ZK Biervat noemen...:). Daarnaast is 1 persoon omschrijven middels met sarcasme gelardeerde woordjes niet zo erg als wanneer je dit bij een hele groep zou doen, systematisch en elke dag...:).

Pfff, je moet even lezen wat ik schrijf voor je tekeer gaat. Waar het mij om ging is dat je een probleem maakt van het klimaat van beledigen en denigrerende termen, terwijl je die zelf ook gebruikt, met andere woorden help je zelf net zo hard mee aan dat klimaat dat je verafschuwt. Je spreekt jezelf bovendien tegen, in deze post zeg je dat je AHA en TvG zo mocht noemen, terwijl je even verderop zegt dat je geen van beiden ooit hebt gesproken.

Trouwens, het systematisch beledigen van één enkele persoon is vele malen erger dan een groep beledigen. Bovendien viel dat (als we het hebben over moslims) tot vorige week dinsdag wel mee, nu is het ontoelaatbaar wat wordt gezegd, en meer nog, wat wordt gedaan.

Ourzazate
08-11-04, 23:02
Geplaatst door mark61
Een wijs woord op de late avond / vroege ochtend. Wie deugt er dan wel in Marokkanenland?

Al sla je me dood. Veel Marokkaantjes geilen op aaitjes over de bol van blanke handjes (fout uitgangspunt), dan heb je Marokkaantjes die geen of weinig kennis in huis hebben en de Marokkaantjes die wel de kennis hebben spreken vaak slecht Nederlands...:).



Geplaatst door mark61

Ellian is doctor in de rechten. Mimoun denk ik niet. Alweer een bereidwillige ziel die niet opgewassen is tegen bombardement. Das jouw schuld, want jij had daar moeten zitten. Hè, Ouarza?

Wohahaha, nee natuurlijk niet. Wel ben ik van bescheiden mening dat als je daar wel gaat zitten dat je hetgeen waarin je stellig gelooft wel verdedigt...:). Dus als blaaskaak Ellian onzin uitkraamt dan moet je je revolver trekken. So to speak...:D.



Geplaatst door mark61

Wat ben je toch een defaitist. 'Zou niet worden geplaatst' Wat weet je daar nou van? Vantevoren al zeggen kan niet, mag niet, zal niet? Zie je zelf niet hoe negatief je bent? Moet ik je een schop komen geven?:)

Ik adviseer je Orakel, ZS, Al Sawt of Mars een schop te geven en je hebt nog een rijtje op NVDD die uitgesproken meningen gefundeerd op papier kunnen zetten...:).



Geplaatst door mark61

Ja ja, en je gaat maar eens per jaar op je ezeltje naar de jaarmarkt. Ik heb zo'n meelij met je...:)

:staart:



Geplaatst door mark61

:lachu: Niet eens weggejaagd door een menigte met fakkels en hooivorken? En zij vonden die koffie wel te zuipen? Zeker niet anders gewend... Enfin, ik stuur je wel een pakje. Als het niet door de AIVD onderschept wordt. Of ik kom het brengen, dan mag jij die mhersa maken, want mij lukt het niet.

Nee, gelukkig niet weggejaagd. Alhoewel ik heb natuurlijk niet voor niets een huisje in Marokko achter de hand. Dus mocht het onverhoopt de verkeerde kant op gaan, dan ga ik geitjes fokken op groene heuvels, nee nie fucken, maar fokken...:).

Als je echte mhersa koffie wil dan wil ik je graag een xtje uitnodigen bij Ouzza. Die is specialist op het gebied van Marokkaanse thee en Marokkaanse koffie. Je bent zo verkocht...:).

Ourzazate
08-11-04, 23:12
Geplaatst door Bart
Pfff, je moet even lezen wat ik schrijf voor je tekeer gaat. Waar het mij om ging is dat je een probleem maakt van het klimaat van beledigen en denigrerende termen, terwijl je die zelf ook gebruikt, met andere woorden help je zelf net zo hard mee aan dat klimaat dat je verafschuwt. Je spreekt jezelf bovendien tegen, in deze post zeg je dat je AHA en TvG zo mocht noemen, terwijl je even verderop zegt dat je geen van beiden ooit hebt gesproken.

Ten eerste sta ik niet elke week in de krant met mijn uitspraken, ten tweede kom ik nooit op programma's om mijn uitspraken te doen en ten derde ben ik geen volksvertegenwoordiger die in een dusdanig parket verkeert waarin het demoniseren van een groep mensen geoorloofde politiek is...:). Daarnaast is Biervat en mw. Klitloos slechts sarcastisch bedoeld.

Er zijn tig manieren om contact met iemand te hebben, denk eens na...:).



Geplaatst door Bart

Trouwens, het systematisch beledigen van één enkele persoon is vele malen erger dan een groep beledigen. Bovendien viel dat (als we het hebben over moslims) tot vorige week dinsdag wel mee, nu is het ontoelaatbaar wat wordt gezegd, en meer nog, wat wordt gedaan.

Als jij 1 weekje Theo het Biervat noemt als systematisch beledigen ziet dan vraag ik me af of je alles wel op een rijtje hebt (oops dat is de 3e belediging van mij aan jou, dus systematisch zeker???)

Zoals je in mijn reacties kunt bemerken noem ik het Biervat ook wel eens Theo...:). Theo doet het wel systematisch, hij spreekt altijd over geitenneukers, pooiers van de profeet etc.

Jij vindt het systematisch beledigen van 1 persoon erger dan een hele groep. Kun je mij voorbeelden aangeven waarin 1 persoon systematisch wordt beledigd? En wil je eens onderzoeken hoe de psychologie hier over beschrijft. Je zal versteld staan...:).

mark61
08-11-04, 23:34
Geplaatst door Ourzazate
Al sla je me dood. Veel Marokkaantjes geilen op aaitjes over de bol van blanke handjes (fout uitgangspunt), dan heb je Marokkaantjes die geen of weinig kennis in huis hebben en de Marokkaantjes die wel de kennis hebben spreken vaak slecht Nederlands...:).

Ach zo. En in welke categorie val jij?


Wohahaha, nee natuurlijk niet. Wel ben ik van bescheiden mening dat als je daar wel gaat zitten dat je hetgeen waarin je stellig gelooft wel verdedigt...:). Dus als blaaskaak Ellian onzin uitkraamt dan moet je je revolver trekken. So to speak...:D.

Ja, en dus, wat let je?


Ik adviseer je Orakel, ZS, Al Sawt of Mars een schop te geven en je hebt nog een rijtje op NVDD die uitgesproken meningen gefundeerd op papier kunnen zetten...:).

Ja ja, gauw naar anderen wijzen. En zelf naar achteren schuifelen? Kom op Ouarza, jij kan het ook! Als je maar 1% van je priksels hier meeneemt als spiekbriefje... U heeft angst voor spreken in het openbaar? U bent zo mismaakt dat u er voor terugdeinst uw tronie op tv te vertonen? Wat voor rotsmoezen heb je nog meer voor me? :)


Nee, gelukkig niet weggejaagd. Alhoewel ik heb natuurlijk niet voor niets een huisje in Marokko achter de hand. Dus mocht het onverhoopt de verkeerde kant op gaan, dan ga ik geitjes fokken op groene heuvels, nee nie fucken, maar fokken...:).

Ik kom je moestuin wel omspitten. Maar als ik 1 geit aan mijn tomaten zie knabbelen...


Als je echte mhersa koffie wil dan wil ik je graag een xtje uitnodigen bij Ouzza. Die is specialist op het gebied van Marokkaanse thee en Marokkaanse koffie. Je bent zo verkocht...:).

Heb je het over jezelf? Ik wacht af :cola:

Ourzazate
10-11-04, 18:13
Geplaatst door mark61
Ach zo. En in welke categorie val jij?

Dat valt nog te bezien...:).



Geplaatst door mark61

Ja ja, gauw naar anderen wijzen. En zelf naar achteren schuifelen? Kom op Ouarza, jij kan het ook! Als je maar 1% van je priksels hier meeneemt als spiekbriefje... U heeft angst voor spreken in het openbaar? U bent zo mismaakt dat u er voor terugdeinst uw tronie op tv te vertonen? Wat voor rotsmoezen heb je nog meer voor me? :)

Laten we zeggen dat ik een hekel heb aan voorgronden, je zo anoniem mogelijk uitspreken is heerlijk...:). Ik heb geen angst voor spreken, want ik doe vaak niets anders. Misschien dat mijn moeilijke huid een rol speelt, nee toch niet...:D.



Geplaatst door mark61

Ik kom je moestuin wel omspitten. Maar als ik 1 geit aan mijn tomaten zie knabbelen...

Ok afgesproken...:):):).



Geplaatst door mark61

Heb je het over jezelf? Ik wacht af :cola:

Nee, niet over mezelf, over iemand anders...:).

mark61
10-11-04, 22:32
Geplaatst door Ourzazate
Laten we zeggen dat ik een hekel heb aan voorgronden, je zo anoniem mogelijk uitspreken is heerlijk...:). Ik heb geen angst voor spreken, want ik doe vaak niets anders. Misschien dat mijn moeilijke huid een rol speelt, nee toch niet...:D.

Nou ik had een wat elegantere smoes bedacht. OK je mag met bivakmuts en kalasjnikov optreden.

Nee, niet over mezelf, over iemand anders...:).

Is dat een 'privépersoon' of drijft hij een mhersashop?

Ourzazate
15-11-04, 01:04
Geplaatst door mark61
Nou ik had een wat elegantere smoes bedacht. OK je mag met bivakmuts en kalasjnikov optreden.

Is dat een 'privépersoon' of drijft hij een mhersashop?

Cool...:).

Het is een privépersoon. Een uurtje geleden nog enkele heerlijke bakjes gedaan...:).

mark61
15-11-04, 01:06
Geplaatst door Ourzazate
Cool...:).

Het is een privépersoon. Een uurtje geleden nog enkele heerlijke bakjes gedaan...:).

Jammer, onbereikbaar...

Ourzazate
15-11-04, 01:27
Geplaatst door mark61
Jammer, onbereikbaar...

Nee natuurlijk niet...:). Zodra alles op een rijtje is gebracht de komende weken dan volgt een uitnodiging...:).

mark61
15-11-04, 01:34
Geplaatst door Ourzazate
Nee natuurlijk niet...:). Zodra alles op een rijtje is gebracht de komende weken dan volgt een uitnodiging...:).

Ik ben benieuwd.