PDA

Bekijk Volledige Versie : Moonwizard, Paula_Amsterdam, Senna4U, Seneca ea...



Ourzazate
05-11-04, 07:12
Naar aanleiding van jullie reacties in de topic "Theo is overleden ... hoe nu verder?" van h4T3D_sE7eN die helaas is gesloten;


Geplaatst door Moonwizard
Ook een volksvertegenwoordiger moet wel eens de knuppel in het hoenderhok gooien, al was het maar omdat een deel van de bevolking dit van haar vetegenwoordiger vraagt . Dat kan namelijk ook leiden tot een gezonde samenleving waarin burgers...etc.
Als je alleen maar de lieve vrede bewaart voor een gezonde samenleving...etc, dan ben je dus bezig om de boel onder het tapijt te vegen.

Kun jij mij dan uitleggen wat het dient om uitspraken te doen als 'ik lust die hoofddoekjes rauw'...? En welk doel dienen al die leugens die mw. Klitloos en Wilders over de Islam rondspreiden? Hoe vaak moet ik wel niet zeggen dat wij moslims onze vrouwen niet slaan, wij onze vrouwen de klitjes niet afsnijden! Hoe vaak moeten wij wel niet zeggen dat we als moslims onze ongelovige buren met alle respect behandelen en hen eerder groeten dan zij ons? Hoe vaak moeten wij wel niet zeggen dat de Koran niet aangeeft om ongelovigen koud te maken. Wel, die beschuldigingen waar ik op antwoord komen stuk voor stuk uit de monden van zogenaamde volksvertegenwoordigers...:).

En jij schetst de zaken wel heel simplistisch. De samenleving vraagt niet om zulke uitspraken. Misschien die gekken van Nieuw Rechts, maar meer ook niet...:). En ja, ik ben liever voor een vredevolle en gezonde samenleving. Niets mis mee hoor.


Geplaatst door Moonwizard
En wat is er zo verkeerd aan om misstanden naar voren te brengen, als jíj vindt dat dat een misstand is?? Dat is vrijheid van meningsuiting, en het toetsen aan de grondwet, danwel regelgeving zoals die in dit land geldt.

Een misstand aan de kaak stellen is iets als anders als steeds maar weer met het beschuldigend vingertje wijzen gebruikmakend van de meest afschuwelijke leugens en beledigingen. Keer op keer, dag in dag uit. Aan de kaak stellen kun je ook icm respect doen...:). Daar is trouwens ook de vrijheid van meningsuiting op gebaseerd. Maar onze volksvertegenwoordigers hebben hier gewoon schijt aan. En dat is 1 van de oorzaken die leidt tot een voedingsbodem voor radicale gestoorde moslims...:).


Geplaatst door Moonwizard
We kunnen urenlang praten over integratie, maar de werkelijke integratie is dat je je aan de wetgeving houdt van het land waarin je vertoeft. PERIOD!

Helemaal mee eens. Wil je dat ook ff doorgeven aan mw. Klitloos die loog over haar persoontje opdat ze een verblijfsvergunning kon verkrijgen...? Die liegt over de Islam en liegt over de moslims in Nederland? Zij houdt zich niet aan de regels en zij dient hier het land te worden uitgezet! Laat haar maar in Somaliland opkomen voor de onderdrukte vrouwen...:).


Geplaatst door Moonwizard

Dit staat los van wat je gelooft of naleeft. Daar staat iedereen vrij in.
In dit land zijn kerk en staat gescheiden, dat houdt oa. in dat je iemand niet mag veroodelen om zijn geloof. PERIOD!

Dat is 1 van de basisprincipes van de Islam. Maar dat vertelt Wilders of mw. Klitloos niet...:jammer:.


Geplaatst door Moonwizard

Zelfs niet als iemand iets uit naam zijn geloof doet. Neen, als iemand iets doet wat tegen de wet is moet iemand daaróp worden veroordeeld, en veder nergens anders om. PERIOD!

Klopt, maar zeg dat maar tegen bepaalde politici en zeg dat ook maar tegen de Nederlandse regering die onder valse voorwendselen achter Bush aanging om Irak te bezetten. En zelfs nu nadat alles bekend is over de werkelijke motieven van Bush doet NL niets om de manschappen terug te halen...:jammer:.


Geplaatst door Moonwizard

Het moet eens gaan om een heldere discussie en niet om de randzaken.
Onderbuik gevoelens mogen géén rol spelen in de discussie hoe wij ons dienen te gedragen. Als dat wel zo zou zijn, dan ben je bezig de innerlijke vrijheden van mensen te beperken, en dat MAG NOOIT gebeuren.

Helemaal mee eens. Maar wat zijn randzaken en wat zijn onderbuikgevoelens? En wie bepaalt wat wat is???

In mijn optiek maken Eerdmans en Wilders handig gebruik van de onderbuikgevoelens van autochtoon Nederland...:).


Geplaatst door Moonwizard

En wellicht is de dood van Theo van Gogh juist precies die trigger die nodig is om de discussie eens helder te voeren. Dan heeft zijn dood nog iets goeds voortgebracht.

Nee hoor, zijn dood heeft helemaal niets goeds gebracht. Helemaal niets...:). Politici die van alles en nog wat roepen uit electoraal belang, moslimorganisaties die slecht NL sprekende allochtonen aan het woord laten waardoor vooroordelen alleen maar nog meer bevestigd worden en media die van alles en nog wat doen om de kutmarokkaantjes nog kutter te laten klinken dan kut. Prachtig...:zozo:.

Ourzazate
05-11-04, 07:25
Geplaatst door Paula_Amsterdam

Ik hóór het niet!!!

On-voor-stel-baar dat dit niet wordt opgepikt om een gezamenlijk standpunt naar buiten te brengen.

Echt onvoorstelbaar.

Moet ik dat nou opvatten als het er stilzwijgend mee eens zijn...? Nou, dan is de Marokkaanse gemeenschap voor mij een fiks stuk in achting gedaald.

Dit móet toch te snappen zijn.

Wat is een gezamenlijk standpunt uitbrengen? Bestaat daar binnen Nederland een bepaald protocol voor...? Kun je 'm doorpasen aub? Ik vat 'm ff niet...:confuse":.

Alle moslimorganisaties (ook de overkoepelende) hebben afstand gedaan aan de afgrijselijke moord op het speenvarkentje, dit is op tv te zien geweest, op de radio te horen geweest, op internet te lezen en in de bladen te lezen...:).

Of moeten alle moslims in NL met een t-shirt rondlopen waarop staat dat we de moord afkeuren?

Stilzwijgend mee eens? Ik heb niet eens 1 kwart van de NL bevolking gehoord na de moord op Joes Kloppenburg. En het was nog altijd PR de Vries die Nederland steeds wakker schudde tav de moord op Marjan Vaatstra...:). En hoe zit het met verkrachtingen waarna moord volgde. Of het sexueel misbruik van kinderen? Waarom hoor ik daar Nederland niet over?

Of moet ik dat opvatten als het stilzwijgend mee eens zijn om maar eens in jouw termen te spreken...? Ik kan het namelijk ook omdraaien als ik wil. Ik kan ook zeggen dat als er (alsof dat kan) een gezamenlijk standpunt zou komen van alle moslims in NL waarbij de moord wordt verafschuwd het zo kan zijn dat (gevoelsmatig) enige schuld wordt erkend door die islamitische bevolking tav hetgeen is gebeurd. Nu praat ik puur psychologisch...:). Denkt en hoort het kwartje klinken!

En tenslotte; wij als Marokkanen zijn echt niet onder de indruk van of wij in jouw ogen in achting zijn gedaald of gestegen of gelijk zijn gebleven of een jojo-effect ondervinden. Ik zit echt niet te wachten op jouw aai over m'n bol. Echt niet...:).

Paula_Amsterdam
05-11-04, 07:27
Hoi Ourzazate,

Dat de goeden lijden onder de slechten is vreselijk. Wat kan ik er méér over zeggen, dit is toch een feit...?

Zoals iemand al eerder hier op het forum schreef: "toen ik mijn kinderen naar mijn Marokkaanse vrienden bracht om op te passen, zoals we dat onderling gewend zijn, waren zij ontroerd en verbaasd dat ik dat nog durfde, na dinsdag"

Nou dan heb ik het ook even moeilijk! Dat mensen die geen bal met de moord op Van Gogh te maken hebben hier ook onder lijden is héél erg.

Laat ik het hier maar even bij houden. Want zo is het.

Ourzazate
05-11-04, 07:30
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Hoi Ourzazate,

Dat de goeden lijden onder de slechten is vreselijk. Wat kan ik er méér over zeggen, dit is toch een feit...?

Zoals iemand al eerder hier op het forum schreef: "toen ik mijn kinderen naar mijn Marokkaanse vrienden bracht om op te passen, zoals we dat onderling gewend zijn, waren zij ontroerd en verbaasd dat ik dat nog durfde, na dinsdag"

Nou dan heb ik het ook even moeilijk! Dat mensen die geen bal met de moord op Van Gogh te maken hebben hier ook onder lijden is héél erg.

Laat ik het hier maar even bij houden. Want zo is het.

Hoi PA,

Dat is heel leuk en aardig, maar dat is geen antwoord op mijn reactie...:). Wie de bal kaatst weet je wel...:).

Paula_Amsterdam
05-11-04, 07:37
Geplaatst door Ourzazate
Wat is een gezamenlijk standpunt uitbrengen? Bestaat daar binnen Nederland een bepaald protocol voor...? Kun je 'm doorpasen aub? Ik vat 'm ff niet...:confuse":.

Alle moslimorganisaties (ook de overkoepelende) hebben afstand gedaan aan de afgrijselijke moord op het speenvarkentje, dit is op tv te zien geweest, op de radio te horen geweest, op internet te lezen en in de bladen te lezen...:).

Of moeten alle moslims in NL met een t-shirt rondlopen waarop staat dat we de moord afkeuren?

Stilzwijgend mee eens? Ik heb niet eens 1 kwart van de NL bevolking gehoord na de moord op Joes Kloppenburg. En het was nog altijd PR de Vries die Nederland steeds wakker schudde tav de moord op Marjan Vaatstra...:). En hoe zit het met verkrachtingen waarna moord volgde. Of het sexueel misbruik van kinderen? Waarom hoor ik daar Nederland niet over?

Of moet ik dat opvatten als het stilzwijgend mee eens zijn om maar eens in jouw termen te spreken...? Ik kan het namelijk ook omdraaien als ik wil. Ik kan ook zeggen dat als er (alsof dat kan) een gezamenlijk standpunt zou komen van alle moslims in NL waarbij de moord wordt verafschuwd het zo kan zijn dat (gevoelsmatig) enige schuld wordt erkend door die islamitische bevolking tav hetgeen is gebeurd. Nu praat ik puur psychologisch...:). Denkt en hoort het kwartje klinken!

En tenslotte; wij als Marokkanen zijn echt niet onder de indruk van of wij in jouw ogen in achting zijn gedaald of gestegen of gelijk zijn gebleven of een jojo-effect ondervinden. Ik zit echt niet te wachten op jouw aai over m'n bol. Echt niet...:).

Hoi Ouzarzate,

Je kunt er toch niet onderuit dat wat dinsdag gebeurd is het hele land met ál zijn inwoners fiks heeft geraakt? Zowel de moslim-gemeenschap als de niet-moslim-gemeenschap.

Ik vind dit van een heel andere orde dan individuele niet-religieuze excessen.

Ik vind het ook een manier om de aandacht te verleggen.

Hoe je het ook wendt of keert, de samenleving zal niet meer dezelfde zijn. Lees de krant. Zie alle reacties, heftig, intens.

Ik wil het vooralsnog graag houden over hoe nu verder na dinsdag. Anders dan heb ik het gevoel dat we op zijpaden komen.

Je schrijft: "Alle moslimorganisaties (ook de overkoepelende) hebben afstand gedaan aan de afgrijselijke moord op het speenvarkentje, dit is op tv te zien geweest, op de radio te horen geweest, op internet te lezen en in de bladen te lezen...:)."

Uitstekende zaak! :) :) Zo hoort het ook. Want je mening niet laten horen, zou passief toestemmen zijn. Ook ervaar ik de openlijke afstandneming als een grote steun.

Je schrijft: "Stilzwijgend mee eens? Ik heb niet eens 1 kwart van de NL bevolking gehoord na de moord op Joes Kloppenburg. En het was nog altijd PR de Vries die Nederland steeds wakker schudde tav de moord op Marjan Vaatstra...:). En hoe zit het met verkrachtingen waarna moord volgde. Of het sexueel misbruik van kinderen? Waarom hoor ik daar Nederland niet over?"

Nogmaals: dit is van een hele andere orde. Een rituele slachting van een bekende Nederlander met uitgesproken ideeën t.a.v. het het uiterst gevoelig liggende onderwerp 'islam' is wat anders dan zinloos geweld op individueel niveau.

Als we het hier niet over eens worden dan zakt de moed mij op dit moment zwáár in de schoenen.

Je schrijft: "En tenslotte; wij als Marokkanen zijn echt niet onder de indruk van of wij in jouw ogen in achting zijn gedaald of gestegen of gelijk zijn gebleven of een jojo-effect ondervinden. Ik zit echt niet te wachten op jouw aai over m'n bol. Echt niet...:)."


Ter kennisgeving aangenomen, mijn dierbare medeburger (dit laatste niet cynisch hoor!).

Ourzazate
05-11-04, 07:39
Geplaatst door Senna4U
He sympatiek figuur! Ooit gedacht dat je dezelfde woorden zou gebruiken als Theo deed.. geitenbeffer of neuker? Ik hoop dat jouw ziel dan ook eens rust zal hebben, al is dat misschien ook als sneeuw wensen in Uganda..

Een reactie beginnen met een adjectief nodigt waarschijnlijk meer uit tot het lezen van die reactie dan de zoveelste proloog die aanzet tot een dialoog (?)...:).

En of mijn ziel ooit rust zal vinden! Ook al heb ik een onverzadigbare drang naar kutsap in allerlei soorten en maten, ook Ourzazate zal vroeg of laat tot bezinning komen. En als het moet in het woud van Uganda...:).

Ourzazate
05-11-04, 08:30
Geplaatst door Seneca
Beste Ourzazate.
Speciaal voor jou heb ik me aangemeld bij dit forum. Speciaal voor jou, om te kunnen reageren op je polariserende postings.
Je bent vol kritiek op anderen, de overheid, de nederlanders, de politiek, van Gogh...doe je ook aan zelfkritiek?

Nou kijk eens aan...:). Iemand die zich speciaal voor Ourzazate inschrijft. Halleluja...:).

Polariserend postings? Kun je even aangeven welke en hoe jij ze als polariserend ervaart? Ik heb enkel kritiek op de overheid en op de media. Ik heb geen kritiek op Nederlanders in het algemeen alhoewel ik ze soms wel te ver zie gaan in hun gierigheid totdat ik in dilemma sta omdat ik op tv zie dat ze miljoenen inzamelen voor het zoveelste kankerpatientje...:).

Ik doe voortdurend aan zelfreflectie, geloof me. Ik kom wel eens te laat en ik vergeet meisjes vaak terug te bellen, maar dat is alles...:).


Geplaatst door Seneca

Door jou manier van reageren ben je niet alleen arrogant maar ook rascistisch bezig. Lees je eigen postings na en zie hoe je mensen betitelt die een andere mening hebben dan jij.

Ik ben in jouw ogen misschien arrogant en rascistisch bezig, maar dan weet je blijkbaar niet wat de definitie is van arrogantie/rascisme. Vergeef me mijn arrogantie, maar probeer dat eens door te hebben en kom dan je wijsvingertje gebruiken...:).

Hoe betitel ik wie? AHA als zijnde klitloos? Dat is ze ook, dat heeft ze me ooit toegefluisterd. Toen ze nog in haar goede doen stak, voor zover je van goed kan spreken tav mw. Klitloos...:). Iemand die benen mist zou ik beenloos noemen en iemand van wie het klitje is weggesneden mag ik klitloos noemen. Daar is niets mis mee...:). Een constatering van een gegeven in dokterstermen.


Geplaatst door Seneca

Ik vond een Van Gogh ook met enige regelmaat te ver gaan, net eender als Fortuijn. Maar in dit land kennen we zekere elementaire vrijheden, grondrechten genoemd, waaronder de vrijheid van meningsuiting! Daarentegen kent dit land geen doodstraf, laat staan toestemming tot moord op andersdenkenden.

Ik heb niets anders beweerd dan wat jij nu zegt, dus ik snap niet waarom je dit aanhaalt. Wel wil ik erbij kantekenen dat vrijheid van meningsuiting te allen tijde gepaard moet gaan met respect en ordentelijkheid. Daar ontbeert aan bij zowel mw. Klitloos als Wilders...:). Uitspraken zoals 'ik lust die hoofddoekjes rauw' horen niet thuis in de mond van iemand die het volk vertegenwoordigt...:).


Geplaatst door Seneca

Je weigert in te zien dat juist uitlatingen zoals die van jou in een periode als de huidige, waar met name de integriteit van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland wordt bedreigd, niet wezenlijk helpen aan een verbetering van de situatie van Marokkanen in Nederland.

Ow ja, en de uitlatingen van van Aartsen, Wilders, Eerdmans, mw. Klitloos en ga zo verder die zorgen wel voor verbetering van de situatie van Marokkanen in NL...? Ik denk dat hun uitspraken een grotere reikwijdte bedienen dan mijn gebrabbel op een websitje...:).

Daarnaast adviseer ik je andere websites eens te bekijken om gade te slaan wat autochtonen zoal uitspuien. Maar let wel, dat is niet de reden waarom ik schrijf wat ik schrijf. Dat doe ik omdat de kritiek wezenlijk zo is en omdat het grote invloed heeft op de samenleving...:).


Geplaatst door Seneca

Je verwijt overheid en anderen een gebrek aan kennis van de Islam. Waarom dit verwijt? Ik ken de Koran een beetje, ik ken de bijbel een beetje, ik ken het Boedhisme een beetje en zo ook het Hindoeisme...en ik geloof niet. Ik zie echter niet in dat de Nederlandse autoriteiten en/of politiek en/of ingezetenen kennis van de Islam of welke andere godsdienst dan ook zouden moeten hebben. Waarom? Het kan toch niet zo zijn dat een aanhanger van een godsdienst meer kan vragen/eisen of krijgen vanwege die godsdienst?

Ik zeg niet dat als je kennis van de Islam hebt dat je zult geloven en als je van mening was dat ik dat wel heb gezegd/bedoeld dan snap je geen snars van wat ik te zeggen heb en zijn we snel klaar...:).

De NL overheid en in het bijzonder Wilders en Eerdmans moeten zich inderdaad verdiepen in de Islam. Dan zouden zij inzien dat de Islam zo slecht niet is. Neem het vers uit de Koran dat Wilders onlangs aanhaalde en waarin hij aangaf dat aldus de Koran voorschrijft alle ongelovigen te doden. Als je de context/uitleg (tafsir) bestudeert dan kom je er achter dat het vers is bedoeld tijdens de strijd tussen de moslims en de Qurajsh en betrekking heeft op de ongelovige Qurajsh. Niet omdat zij ongelovig waren maar omdat zij de moslims diverse malen hadden aangevallen, hun huizen/grond hadden bezet, hun vrouwen hadden misbruikt etc. Het vers heeft vandaag de dag dus geen enkele betekenis in implementerende zin begrijpt u...? Nota bene, de beste vriend van de profeet Mohammed was de ongelovige Abu Talib!!!

En dat geldt voor veel verzen. Ik kan je ook uit de doeken doen dat de Koran juist NIET aangeeft dat je vrouwen moet slaan zoals mw. Klitloos en wijlen ZK Biervat willen doen geloven met hun misselijkmakend tig leugens bevattend filmpje...:). Ik kan je ook uit de doeken doen dat je christenen en joden juist wel als vrienden mag nemen in tegenstelling tot wat Wilders, mw. Klitloos en consorten de Nederlandse bevolking wil doen geloven. (Mohammed was getrouwd met een joodse, leende geld van joden/christenen en leende van hen, ontving ze bij hem thuis om te eten en ging bij hen eten etc).

Zeg het maar Seneca...:).


Geplaatst door Seneca

Daarbij ondersteun je door het vragen van die uitzonderingspositie de visie die toch al heerst in Nederland dat Marokkanen dom zijn en dus meer hulp en begrip behoeven...is dat dan zo volgens jou? Gezien je postings dacht ik het niet.

Als ik volksvertegenwoordiger zou zijn in een land dan zou ik toch wel mijn bevolking willen leren kennen. Ik weet vrijwel zeker dat een figuur zoals Wilders nooit een moskee heeft bezocht om kennis op te doen. Je hebt nu eenmaal te maken met moslims. Straks is de eerste generatie dood en heb je de 2e en 3e en daarna de 4e, 5e, 6e, 7e, etc. Wij gaan hier niet weg, wij blijven hier en wij krijgen hier onze kinderen en zij hun kinderen. En wij behouden onze cultuur en onze godsdienst (zijn 2 verschillende zaken), maar wij behouden ook onze Nederlandse identiteit, want we zijn Nederlanders (hier geboren en getogen)...:).

Dus zeg ik tegen al die onwetenden zoals Wilders om kennis op te doen, omdat er geen grotere vijand voor de mens is dan onwetendheid...:).

Ik werd vroeger met regelmaat gepest op school omdat ik de enige Marokkaan was. Naarmate de kinderen me leerden kennen werd ik geliefd bij ze. Die werking is niet alleen excusief aanwezig bij kinderen. Ook volwassenen hebben 'r last van...:). Dat merk je wel als je als Marokkaan ergens gaat wonen. Ipv je welkom te heten wordt je eerst enkele weken met een schuin hoofd aangekeken. Totdat ze enkele keren couscous zijn komen eten en jij als mocro een bakkie ben gaan doen. Dan ontdooit al het ijs... Waarom doet Wilders dat niet...?


Geplaatst door Seneca

Respect is denk ik datgene waarnaar je op zoek bent...dat krijg je niet, dat verdien je! En daartoe zul je primair moeten beginnen met zelf te gaan respecteren! Respect voor de maatschappij waarin je woont en leeft! Respect voor de zeden en gewoonten van die maatschappij! Iedereen in zijn/haar waarde laten zonder je eigen waarden en normen op te leggen! Respect, het toverwoord.

Als ik bij een kassakip ben aangeland dan respecteer ik haar. Ik zeg netjes goeiedag en tover een gemaakte glimlach op mijn gezicht. Ik wacht niet totdat zij respect heeft vediend zoals jij het zo grappig formuleert...:). Je moet als mens te allen tijde respect betrachten. Of je nu met een zwerver of met een minister of met een prostituee van doen hebt. Bij mij hoef je het niet te verdienen, het is mijns inziens iets vanzelfsprekends...:).

Jij leeft blijkbaar in een wereldje van verdienen en presteren. Ik weiger daar aan mee te doen. Wel als het gaat om carriere maken en knaken maken, maar niet als het gaat om respect, vriendelijkheid, ordentelijkheid etc. Ik vind dat je dat als mens tav andere mensen moet nakomen. Joes Kloppenburg zei het al in een reclame (fictief); 'het draait allemaal om respect, ik respecteer jou en jij mij, simpel toch?'

Daar sta ik helemaal achter!


Geplaatst door Seneca

Door echter te fulmineren zoals jij dat in je respectloze postings doet creeer je slechts minachting, zelfs van Marokkanen! De meesten zien echt wel in dat de houding die jij er op na houdt polariseert en tot controverses zoniet geweld leidt.

Flikker toch een end op! Minachting heb ik inderdaad tav mensen die mij inclusief een hele gemeenschap minachten. En die mensen doen dat dag in dag uit en krijgen alles in de schoot toegeworpen om te blijven doen wat ze doen! Jij weet helemaal niets. Jij weet niet wat respect is! Oh ja, dat moet je verdienen!? En AHA verdient het met haar leugens die ze dagelijks over de Islam verspreidt??? En Wilders verdient het respect omdat hij zo graag de tegenstellingen tussen allochtoon en autochtoon die er nooit waren te voor schijnt tovert met zijn duivels toverstokje??? Ga toch een eindje fietsen!

Nogmaals mijn gebral op deze site is pure waarheid en ik beargumenteer alles tot op het bot. Ik maak geen gebruik van leugens in tegenstelling tot jouw idolen en ik bedien me niet van misinterpretaties vanwege bepaalde belangen. Ik win niets en wil niets winnen, ik geef alleen aan wat de feiten zijn...:).


Geplaatst door Seneca

Denk na zou ik zeggen en bespaar me reacties als dom, etc. daar ben je nogal snel mee.

Seneca.

Was je maar dom, dan zou je nog eens geholpen kunnen worden zodat je in kan zien wat er valt in te zien. Ik vrees dat je zonder medeweten jouwerzijds lobotomie hebt ondergaan...:jammer:.

Ourzazate
05-11-04, 09:06
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Hoi Ouzarzate,

Je kunt er toch niet onderuit dat wat dinsdag gebeurd is het hele land met ál zijn inwoners fiks heeft geraakt? Zowel de moslim-gemeenschap als de niet-moslim-gemeenschap.

Hoi PA,

Daar heb je helemaal gelijk in. Het raakt ons allen...:).


Geplaatst door Paula_Amsterdam

Ik vind dit van een heel andere orde dan individuele niet-religieuze excessen. Ik vind het ook een manier om de aandacht te verleggen.

Vind ik niet, ik vind iedere moord walgelijk of de motieven nu religieus, sexueel of puur uit frustratie zijn...:).


Geplaatst door Paula_Amsterdam

Hoe je het ook wendt of keert, de samenleving zal niet meer dezelfde zijn. Lees de krant. Zie alle reacties, heftig, intens.

Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat er net zo goed een statement moet worden gemaakt na de moord van ene Joes Kloppenburg als na de moord op Theo...:). Wat mij betreft is de ene moord niet meer of minder waard dan de andere.


Geplaatst door Paula_Amsterdam

Ik wil het vooralsnog graag houden over hoe nu verder na dinsdag. Anders dan heb ik het gevoel dat we op zijpaden komen.

Zoals ik hierboven al inleidde maak ik allerminst gebruik van zijpaden. Ik wil niet dat mensen met 2 maten meten. Dat wordt al teveel gedaan in dit land. Dat moet ook maar eens ophouden...:).

Hoe het verder moet na dinsdag? Zo lang "volksvertegenwoordigers" uit zijn op haat zaaien, polarisatie, wij-zij-sfeer in stand houden en ga zo verder komen we niet verder en is dit slechts het begin van nog meer ellende en narigheid... Mark my words!



Geplaatst door Paula_Amsterdam

Je schrijft: "Alle moslimorganisaties (ook de overkoepelende) hebben afstand gedaan aan de afgrijselijke moord op het speenvarkentje, dit is op tv te zien geweest, op de radio te horen geweest, op internet te lezen en in de bladen te lezen...:)."

Uitstekende zaak! :) :) Zo hoort het ook. Want je mening niet laten horen, zou passief toestemmen zijn. Ook ervaar ik de openlijke afstandneming als een grote steun.

Maar dan frappeert het mij enorm dat jij je dan nog moet afvragen waarom de moslims in Nederland geen tegengeluid laten horen en waarom zij zo zwijgzaam zijn. Het enige antwoord dat ik kan bedenken is dat je hebt geluisterd/gelezen wat die rat van een Ephimenco heeft gezegd/geschreven. En ook hem zie ik liever het land worden uitgezet. Laat hem maar in zijn Algerije de massaslachtingen bekritiseren daaro!

Waarschijnlijk ben je te selectief in je nieuwsvergaring of lees je maar 1 krant. Dan heb ik 1 tip voor je; de bibiotheek! Alle kranten en bladen voor noppes in te lezen...:).

Ik snap uberhaupt niet waarom haatzaaiende lieden zoals mw. Klitloos en Ephimenco in mijn land worden geaccepteerd en getolereerd waarbij ze de ene haatcampagne na de andere kunnen inzetten onder het toeziend en blijkbaar goedkeurend oog van heel Nederland...:jammer:.


Geplaatst door Paula_Amsterdam

Je schrijft: [I]"Stilzwijgend mee eens? Ik heb niet eens 1 kwart van de NL bevolking gehoord na de moord op Joes Kloppenburg. En het was nog altijd PR de Vries die Nederland steeds wakker schudde tav de moord op Marjan Vaatstra...:). En hoe zit het met verkrachtingen waarna moord volgde. Of het sexueel misbruik van kinderen? Waarom hoor ik daar Nederland niet over?"

Nogmaals: dit is van een hele andere orde. Een rituele slachting van een bekende Nederlander met uitgesproken ideeën t.a.v. het het uiterst gevoelig liggende onderwerp 'islam' is wat anders dan zinloos geweld op individueel niveau.

Ik weet wel waar je naar toe wil, maar ik vind iedere zinloze moord even erg. En waarom is de moord op Theo niet individueel. Wat bedoel je daar uberhaupt mee?


Geplaatst door Paula_Amsterdam

Als we het hier niet over eens worden dan zakt de moed mij op dit moment zwáár in de schoenen.

Ik wil eerst weten wat je bedoelt met 'niet individueel'...


Geplaatst door Paula_Amsterdam

Je schrijft: "En tenslotte; wij als Marokkanen zijn echt niet onder de indruk van of wij in jouw ogen in achting zijn gedaald of gestegen of gelijk zijn gebleven of een jojo-effect ondervinden. Ik zit echt niet te wachten op jouw aai over m'n bol. Echt niet...:)."

Ter kennisgeving aangenomen, mijn dierbare medeburger (dit laatste niet cynisch hoor!).

Aandoenlijk, ik zou haast zeggen larmoyant...:).

senna4u
05-11-04, 09:36
Geplaatst door Ourzazate
Stilzwijgend mee eens? Ik heb niet eens 1 kwart van de NL bevolking gehoord na de moord op Joes Kloppenburg. En het was nog altijd PR de Vries die Nederland steeds wakker schudde tav de moord op Marjan Vaatstra...:).

Ehmm.. puntje... de moord op Joes Kloppenburg was inderdaad ook een kwestie dat een leven ontnomen is, maar de aard van de moord is toch wel een TIKKELTJE anders. Daar zijn geen dreigbrieven achter gelaten, hij is niet als een varken afgeslacht en het was geen statement om een publiek figuur de mond te snoeren die regelmatig commentaar had op een religie die dreigt te ontaarden in een dictatuur, een 'vijfde collone van geitenneukers' al zou ik persoonlijk niet kiezen voor geitenneukers..

senna4u
05-11-04, 09:44
Geplaatst door Ourzazate




Het enige antwoord dat ik kan bedenken is dat je hebt geluisterd/gelezen wat die rat van een Ephimenco heeft gezegd/geschreven. En ook hem zie ik liever het land worden uitgezet. Laat hem maar in zijn Algerije de massaslachtingen bekritiseren daaro!
Ik snap uberhaupt niet waarom haatzaaiende lieden zoals mw. Klitloos en Ephimenco in mijn land worden geaccepteerd en getolereerd waarbij ze de ene haatcampagne na de andere kunnen inzetten onder het toeziend en blijkbaar goedkeurend oog van heel Nederland...:jammer:.



Lieve en beminnelijke Ourzazate!

Met ontsteltenis vernam ik van je haatcampagne tegen Ephimenco die je terstond transformeerde tot een rat en mevrouw Ayaan Hirsi Ali tot mevrouw Klitloos. Gelukkig woon je in Nederland en heb je recht op vrijheid van meningsuiting. Al is daar sinds een paar dagen verandering in gekomen, moet ik je met verontrusting melden. Lieden die wat voor campagnes dan ook voeren, worden met steeds grotere regelmaat bedreigd én zelfs het leven ontnomen! Dus ik hoop dat rozenblaadjes je vredige weg zullen bedekken, dat je nooit een baardaap met een slagersmes tegen het lijf zult lopen. Maar ik kan het je helaas niet garanderen. Misschien is het een idee om baardapen met slagersmessen het land uit te zetten, in plaats van jou - ook al noem je Ephimenco een niet prijzenswaardig dier en weledele mevrouw Ayaan iets verderfelijks. Want het recht op vrije meningsuiting is een GROOT RECHT, een verschil dat van een land een democratie in plaats van een dictatuur maakt.

Vrede zij met jou, in Nederland.

taouanza
05-11-04, 09:46
Ik vind je avatar walgelijk.

BiL@L
05-11-04, 10:00
Geplaatst door senna4u
Lieve en beminnelijke Ourzazate!

Met ontsteltenis vernam ik van je haatcampagne tegen Ephimenco die je terstond transformeerde tot een rat en mevrouw Ayaan Hirsi Ali tot mevrouw Klitloos. Gelukkig woon je in Nederland en heb je recht op vrijheid van meningsuiting. Al is daar sinds een paar dagen verandering in gekomen, moet ik je met verontrusting melden. Lieden die wat voor campagnes dan ook voeren, worden met steeds grotere regelmaat bedreigd én zelfs het leven ontnomen! Dus ik hoop dat rozenblaadjes je vredige weg zullen bedekken, dat je nooit een baardaap met een slagersmes tegen het lijf zult lopen. Maar ik kan het je helaas niet garanderen. Misschien is het een idee om baardapen met slagersmessen het land uit te zetten, in plaats van jou - ook al noem je Ephimenco een niet prijzenswaardig dier en weledele mevrouw Ayaan iets verderfelijks. Want het recht op vrije meningsuiting is een GROOT RECHT, een verschil dat van een land een democratie in plaats van een dictatuur maakt.

Vrede zij met jou, in Nederland.

Waarom vergelijk je mannen met baarden met apen :moe:

De uitverkorene, vrede en zegeningen zij met hem, die het zwaard verachte, droeg een baard... :moe:

melluk
05-11-04, 10:02
Geplaatst door Ourzazate
Wat is een gezamenlijk standpunt uitbrengen? Bestaat daar binnen Nederland een bepaald protocol voor...? Kun je 'm doorpasen aub? Ik vat 'm ff niet...:confuse":.

Alle moslimorganisaties (ook de overkoepelende) hebben afstand gedaan aan de afgrijselijke moord op het speenvarkentje, dit is op tv te zien geweest, op de radio te horen geweest, op internet te lezen en in de bladen te lezen...:).

Of moeten alle moslims in NL met een t-shirt rondlopen waarop staat dat we de moord afkeuren?

Stilzwijgend mee eens? Ik heb niet eens 1 kwart van de NL bevolking gehoord na de moord op Joes Kloppenburg. En het was nog altijd PR de Vries die Nederland steeds wakker schudde tav de moord op Marjan Vaatstra...:). En hoe zit het met verkrachtingen waarna moord volgde. Of het sexueel misbruik van kinderen? Waarom hoor ik daar Nederland niet over?

Of moet ik dat opvatten als het stilzwijgend mee eens zijn om maar eens in jouw termen te spreken...? Ik kan het namelijk ook omdraaien als ik wil. Ik kan ook zeggen dat als er (alsof dat kan) een gezamenlijk standpunt zou komen van alle moslims in NL waarbij de moord wordt verafschuwd het zo kan zijn dat (gevoelsmatig) enige schuld wordt erkend door die islamitische bevolking tav hetgeen is gebeurd. Nu praat ik puur psychologisch...:). Denkt en hoort het kwartje klinken!

En tenslotte; wij als Marokkanen zijn echt niet onder de indruk van of wij in jouw ogen in achting zijn gedaald of gestegen of gelijk zijn gebleven of een jojo-effect ondervinden. Ik zit echt niet te wachten op jouw aai over m'n bol. Echt niet...:).


Ik heb over het algemeen nog nooit iets van de marokaanse gemeenschap gehoord.
Alleen maar verdedigen verdedigen.
Denk eens na, 1 volk kan toch geen ongelijk hebben.

Persoonlijk denk ik dat jij je toch behoorlijk schuldig voelt als ik je berichten lees op dit forum of je behoort bij de kleine groep waarvan een ieder denkt dat deze keihard aangepakt moeten worden.



PS kan je AUB die foto met dat woord erboven weghalen. origineel dat je hetzelfde doet als theo.......

Cohen
05-11-04, 10:08
ourzazate rulezz

Paula_Amsterdam
05-11-04, 10:14
Geplaatst door senna4u
Ehmm.. puntje... de moord op Joes Kloppenburg was inderdaad ook een kwestie dat een leven ontnomen is, maar de aard van de moord is toch wel een TIKKELTJE anders. Daar zijn geen dreigbrieven achter gelaten, hij is niet als een varken afgeslacht en het was geen statement om een publiek figuur de mond te snoeren die regelmatig commentaar had op een religie die dreigt te ontaarden in een dictatuur, een 'vijfde collone van geitenneukers' al zou ik persoonlijk niet kiezen voor geitenneukers..

Ouzarzate, hier ben ik het geheel mee eens.

Dit lijkt me nou werkelijk zó voor de hand liggend dat ik deze discussie niet verder wil voortzetten.

Is vragen naar de bekende weg.

;)


Paula

Paula_Amsterdam
05-11-04, 10:19
Ouzarzate,

nog even:

Je schrijft: "Hoe het verder moet na dinsdag? Zo lang "volksvertegenwoordigers" uit zijn op haat zaaien, polarisatie, wij-zij-sfeer in stand houden en ga zo verder komen we niet verder en is dit slechts het begin van nog meer ellende en narigheid... Mark my words!"

Zou je mij een héél groot plezier willen doen en dit forum eens kritisch bekijken....?

Oók hier gebeurt hetzelfde... Dit vind ik dus jij-bakken.

"Ja maar hunnie doen dit....!!" :huil2: :huil2:

Nou, hullie hier doen óók een hoop.


Get real.

Ourzazate
05-11-04, 22:05
Geplaatst door senna4u
Ehmm.. puntje... de moord op Joes Kloppenburg was inderdaad ook een kwestie dat een leven ontnomen is, maar de aard van de moord is toch wel een TIKKELTJE anders. Daar zijn geen dreigbrieven achter gelaten, hij is niet als een varken afgeslacht en het was geen statement om een publiek figuur de mond te snoeren die regelmatig commentaar had op een religie die dreigt te ontaarden in een dictatuur, een 'vijfde collone van geitenneukers' al zou ik persoonlijk niet kiezen voor geitenneukers..

Dan weet jij niet hoe Joes aan zijn eind is gekomen...:). Dat geldt ook voor Meindert en Marjan. Of zijn dreigbrieven nu opeens de geldende maatstaf die dient om een bepaalde moord al dan nee TIKKELTJE anders te zien...?

Ik geloof niet dat Theo is koudgemaakt om hem de mond te snoeren, want er lopen nog tig gekken rond. Kijk maar naar de politici. Zelfs van Aartsen spreekt van een jihad tegen Nederland. Van zulke polariserende uitspraken komen enkel en alleen negatieve gevolgen...:jammer:.

Theo had geen commentaar op de religie, hij was slechts uit op zwartmakerij, beledigingen, polarisatie en zulks meer. Dat is geen kritiek meer...:).

Ourzazate
05-11-04, 22:16
Geplaatst door senna4u
Lieve en beminnelijke Ourzazate!

Met ontsteltenis vernam ik van je haatcampagne tegen Ephimenco die je terstond transformeerde tot een rat en mevrouw Ayaan Hirsi Ali tot mevrouw Klitloos. Gelukkig woon je in Nederland en heb je recht op vrijheid van meningsuiting. Al is daar sinds een paar dagen verandering in gekomen, moet ik je met verontrusting melden.

Ik ben geen haatcampagne aan het voeren, Ik haat niet. In tegenstelling tot mw. Klitloos en Efimenco. Zij halen in het in hun hoofd om naar mijn land te migreren zodat ze hier dankzij de vrijheid van meningsuiting van alles en nog wat kunnen roepen. Laat ze maar oprotten naar hun eigen landen en daar de held uithangen. Daar zijn meer misstanden dan in NL...:).

'Gelukkig woon je in NL,' zeg je. Hoezo gelukkig? Gelukkig woon jij ook in NL! Wat een domme uitspraak...:jammer:.


Geplaatst door senna4u
Lieden die wat voor campagnes dan ook voeren, worden met steeds grotere regelmaat bedreigd én zelfs het leven ontnomen! Dus ik hoop dat rozenblaadjes je vredige weg zullen bedekken, dat je nooit een baardaap met een slagersmes tegen het lijf zult lopen. Maar ik kan het je helaas niet garanderen.

Ik ben het oneens met het bedreigen van mensen die op welke manier en tegen welke groep dan ook haatcampagnes starten. Absoluut. Maar ik ben het ook oneens met het feit dat zogenaamde volksvertegenwoordigers allerlei kreten roepen die aanzetten tot polarisatie en haat...:).


Geplaatst door senna4u
Misschien is het een idee om baardapen met slagersmessen het land uit te zetten, in plaats van jou - ook al noem je Ephimenco een niet prijzenswaardig dier en weledele mevrouw Ayaan iets verderfelijks. Want het recht op vrije meningsuiting is een GROOT RECHT, een verschil dat van een land een democratie in plaats van een dictatuur maakt.
Vrede zij met jou, in Nederland.

Voor mij zijn alle dieren prijzenswaardig, ook ratten. Ik vind het eerder een belediging voor de rat om deze te vergelijken met Efimenco dan vice versa...:). Vrijheid van meningsuiting is inderdaad een groot recht, maar je kan geen honderduizenden mensen keer op keer beledigen, uitmaken voor van alles en nog wat, dagelijks pesten en leugens over ze verspreiden en je doodleuk beroepen op je vrijheid van meningsuiting...:). Vrijheid van meningsuiting gaat gepaard met respect en ordentelijkheid. Altijd. Dat doet noch AHA boch Efimenco en ik pleit er voor dat zij naar hun landen teruggaan zodat de rust in NL weer kan terugkeren zoals ooit het geval was toen zij hier nog niet waren...:).

Ourzazate
05-11-04, 22:25
Geplaatst door melluk
Ik heb over het algemeen nog nooit iets van de marokaanse gemeenschap gehoord.
Alleen maar verdedigen verdedigen.
Denk eens na, 1 volk kan toch geen ongelijk hebben.

Dan moet je je oren eens open houden of verder kijken dan je neus lang is. Er zou een wereld voor je opengaan, geloof me...:). Wie of wat verdedig ik volgens jou? Vertel mij dat eens. Ik verdedig niets, ik stel enkel aan de kaak zoals mw. Klitloos doet. Alleen maak ik geen gebruik van leugens of heb ik niet als doel een bepaalde groep kapot te maken of zwart te maken...:).


Geplaatst door melluk

Persoonlijk denk ik dat jij je toch behoorlijk schuldig voelt als ik je berichten lees op dit forum of je behoort bij de kleine groep waarvan een ieder denkt dat deze keihard aangepakt moeten worden.

Zo zwart-wit is het niet. Je moet niet in hokjes denken. Dat deed Hit.ler en kijk eens hoe dat is afgelopen. Dat doen ze vandaag de dag nog steeds in de VS, met alle discriminatie van dien...:). Weet je wie keihard aangepakt moeten worden? Alle radicale extremisten, dus of het nu moslims zijn of politici of journalisten...:). Dat is allemaal 1 pot nat!



Geplaatst door melluk

PS kan je AUB die foto met dat woord erboven weghalen. origineel dat je hetzelfde doet als theo.......

Ik haal niets weg...:). Ik beroep mij op mijn vrijheid van meningsuiting en ik heb het recht om mij vrijelijk uit te drukken zoals het mij betaamt. Trouwens, ik scheld mezelf uit...:).

Ourzazate
05-11-04, 22:27
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Ouzarzate, hier ben ik het geheel mee eens.

Dit lijkt me nou werkelijk zó voor de hand liggend dat ik deze discussie niet verder wil voortzetten.

Is vragen naar de bekende weg.
;)
Paula

Ik heb al lang door wat je bedoelt, maar ik snap nog steeds niet waarom een hele gemeenschap zich moet verantwoorden (hoe doe je dat eigenlijk???) omdat een gek het in zijn hoofd haalt om in de naam van Islam iemand koud te maken...:).

Ourzazate
05-11-04, 22:32
Geplaatst door Paula_Amsterdam

Je schrijft: "Hoe het verder moet na dinsdag? Zo lang "volksvertegenwoordigers" uit zijn op haat zaaien, polarisatie, wij-zij-sfeer in stand houden en ga zo verder komen we niet verder en is dit slechts het begin van nog meer ellende en narigheid... Mark my words!"

Zou je mij een héél groot plezier willen doen en dit forum eens kritisch bekijken....?

Ik ben een en al kritisch...:). Natuurlijk kom je gekke dingen tegen, maar dat is overal het geval. Dat praat het niet goed, zeer zeker niet. Maar het meten met 2 maten zie je de laatste tijd wel heel vaak naar boven drijven...:).


Geplaatst door Paula_Amsterdam

Oók hier gebeurt hetzelfde... Dit vind ik dus jij-bakken.

"Ja maar hunnie doen dit....!!" :huil2: :huil2:

Nou, hullie hier doen óók een hoop.
Get real.

???

Ik snap nu niet welke wartaal je uitslaat, maar kun je ook in gewoon Algemeen Beschaafd Nederlands schrijven aub en geen rare dialecten gebruiken? Ik zou je hoogst erkentelijk zijn...:).

Ourzazate
07-11-04, 01:53
Nou, waar blijven jullie met antwoorden...? Jullie willen toch discussie en debat?

Nu kunnen we elk betwetertje dat pas komt zwemmen in een bepaalde sloot zijn onbezonnenheid die overslaat in lompe uitspraken doen altijd vergeven, maar dan zouden de vervolgreacties de eerste moeten doen verbleken qua argumenten...:). Moeilijke taak he?

Stelletje blaaskaken!

:vreemd:

Yu Boulkninat
08-11-04, 01:25
die ourzazate toch! Jullie geloven die onzin, die jullie zichzelf aanpraten zelf toch niet? Je weet dat je diep in je hart al die Nederlanders haat! Vredelievende burgers tzzzzzzzzzzzz! Ik ken geen een Mocro die nog nooit heeft gezegd: ik haat die kaaskoppen! En waarom vraag ik mezelf dan af!

Ourzazate
08-11-04, 23:29
Geplaatst door Yu Boulkninat
die ourzazate toch! Jullie geloven die onzin, die jullie zichzelf aanpraten zelf toch niet? Je weet dat je diep in je hart al die Nederlanders haat! Vredelievende burgers tzzzzzzzzzzzz! Ik ken geen een Mocro die nog nooit heeft gezegd: ik haat die kaaskoppen! En waarom vraag ik mezelf dan af!


:wow:


ps: Ik haat die kaaskoppen...:moe:.