PDA

Bekijk Volledige Versie : Klacht tegen Hirsi Ali om 'medeplichtigheid'



Tomas
05-11-04, 08:16
Klacht tegen Hirsi Ali om 'medeplichtigheid'

Van onze verslaggevers

AMSTERDAM - Een 31-jarige Marokkaan uit Amsterdam dient een klacht in tegen het VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali wegens medeplichtigheid aan de moord op Theo van Gogh. Hirsi Ali zou Van Gogh door haar provocerende uitspraken over moslims en haar korte film Submission 'hebben meegesleurd in het gevaar om vermoord te worden'.


Volgens de Marokkaan wist de VVD-politica door haar moslimverleden heel goed dat scherpe kritiek op de islam niet wordt getolereerd. Vooral moslims met een lage opleiding en sociale status zouden tegen elke prijs willen voorkomen dat hun enige houvast, religie, wordt afgepakt of belachelijk gemaakt.

'Hirsi Ali heeft nagelaten dit aan Theo van Gogh duidelijk te maken. Zo heeft ze hem willens en wetens overgeleverd aan de woede van een grote groep Marokkanen die slechts hun geloof hebben om de door Hirsi Ali gecreëerde moslimhaat in Nederland te overleven.'


Ook hekelt de Marokkaan Hirsi Ali's open brief waarin zij zich beklaagt over het feit dat zij wel en Van Gogh geen bewaking heeft gekregen nadat boze moslims dreigementen hadden geuit vanwege de uitzending van de film Submission over de onderdrukking van moslimvrouwen. De cineast gaf zelf aan geen bescherming te willen. Hirsi Ali wordt nog altijd streng bewaakt.

'Van Gogh zag er vanaf omdat hij niet wist van Hirsi Ali's gevaarlijke spelletjes. Ze heeft maar een doel, dat is de islam uit Nederland te bannen. Nu is hij dood. Ik maak gebruik van mijn wettelijk recht om Hirsi Ali ter verantwoording te roepen voor haar daden.'

Een meerderheid van de lezers van het Nederlands-Marokkaanse tijdschrift Mzine vindt dat het VVD-Kamerlid moet aftreden. Zo'n 80 procent van de lezers vindt dat Hirsi Ali met haar extreme koers vooral slachtoffers maakt. Het maandblad peilde de stemming onder 150 lezers naar aanleiding van de moord op Van Gogh.

Aan de lezers van Mzine, voornamelijk tweede generatie Marokkanen, werd onder meer gevraagd naar hun gevoelens en naar hun mening over de aantijgingen aan het adres van de moslims. Hoewel ze volgens een woordvoerder de moord veroordelen, wijzen ze wel met een beschuldigende vinger naar Hirsi Ali.

Volgens de lezers zou de VVD-politica haar positie over moeten dragen aan iemand die wel de dialoog met de achterban kan en wil aangaan.




(c) www.volkskrant.nl

..zapper
05-11-04, 08:22
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening hierover, of is dit een artikel uit het rijtje Trouw, Volkskrant, Van Jole?

Iglo
05-11-04, 08:27
Het is ongelovelijk zo triest. Kijk niet raar op als autochtone Nederlanders een zeer negatief beeld krijgen. Want dit soort krantenkoppen, samen die met die over Mzine zijn funest voor de verhouding, en dat is logisch. Deze debielen zouden door hun omgeving tot de orde moeten worden geroepen, want ze doen zeer veel kwaad.

Tafrout
05-11-04, 08:31
Hoezo?

Zij is medeverantwoordelijk voor de hetze tegen de Islam en de Marokkanen.


Ik ben het volledig met hem eens.

..zapper
05-11-04, 08:41
Geplaatst door Tafrout
Hoezo?

Zij is medeverantwoordelijk voor de hetze tegen de Islam en de Marokkanen.


Ik ben het volledig met hem eens.
Verklaar je svp nader? Volgens mij is Hirsi er zelf enigszins van overtuigd dat zij met name de misstanden binnen de Islam aan de kaak stelt. Ik heb nooit de indruk gehad dat zij uberhaupt probeert om islamieten in het algemeen Nederland uit te jagen. Verder denk ik dat de wijze waarop zij dit doet ook zeker door Theo is aangemoedigd. Ik vind het nogal een broodje aap verhaal.

Tomas
05-11-04, 08:41
Geplaatst door Tafrout
Helemaal mee eens.
Zij is uiteindelijk verantwoordelijk voor zijn dood.

Dat is in wezen wat deze "aanklager" ook stelt. De essentie is dat marokkaans jongeren geen verantwoordelijksgevoel hebben en levensgevaarlijk kunnen zijn. En dat de maatschappij, die hirshi dus ook is, daar rekening mee moet houden of mee moet leren leven. Wij moeten ons als maatschappij aanpassen aan deze groep "gewetenloze moordenaars".

Het is een invalshoek die je hiervoor ook wel onder de onderbuikgevoelens van autochtonen tegenkwam. Nu wordt dit eigenlijk bevestigd door de "groep" zelf. Althans, zo zou je dat kunnen zien dan.

Alleen denk ik niet dat het ermee-leren-leven zal worden geimplementeerd op de wijze die deze "aanklager" voor ogen heeft.

Tafrout
05-11-04, 08:49
Geplaatst door ..zapper
Verklaar je svp nader? Volgens mij is Hirsi er zelf enigszins van overtuigd dat zij met name de misstanden binnen de Islam aan de kaak stelt. Ik heb nooit de indruk gehad dat zij uberhaupt probeert om islamieten in het algemeen Nederland uit te jagen. Verder denk ik dat de wijze waarop zij dit doet ook zeker door Theo is aangemoedigd. Ik vind het nogal een broodje aap verhaal.

Het gaat erom dat zij openlijk en van Gogh daarvoor heeft gebruikt de islam heeft beledigd wat voor veel moslims niet toelaatbaar is.

Hoe je het went of keert. Het beledigen van een geloofsovertuiging ( en dat deed zij) is voor veel mensen een reden om er voor te kiezen dit land te verlaten.

Tafrout
05-11-04, 08:51
Geplaatst door Tomas
Dat is in wezen wat deze "aanklager" ook stelt. De essentie is dat marokkaans jongeren geen verantwoordelijksgevoel hebben en levensgevaarlijk kunnen zijn. En dat de maatschappij, die hirshi dus ook is, daar rekening mee moet houden of mee moet leren leven. Wij moeten ons als maatschappij aanpassen aan deze groep "gewetenloze moordenaars".

Het is een invalshoek die je hiervoor ook wel onder de onderbuikgevoelens van autochtonen tegenkwam. Nu wordt dit eigenlijk bevestigd door de "groep" zelf. Althans, zo zou je dat kunnen zien dan.

Alleen denk ik niet dat het ermee-leren-leven zal worden geimplementeerd op de wijze die deze "aanklager" voor ogen heeft.

Ligt de verantwoording niet ten eerste bij Hirschi zelf. Ik denk dat het meer met respect te maken heeft.

Goodnight
05-11-04, 08:53
Ik geloof niet zelf dat zij direct medeverantwoordelijk is voor zijn dood.
Dat is uiteindelijk diegene die de daad heeft gepleegd.

Maar zij is wel voor een groot deel verantwoordelijk voor het feit dat de frustraties groeien.
De sfeer is na 11/9 al behoorlijk verpest...maar door zout op de wonden te gooien vererger je de pijn.

Zij wil een probleem aankaarten maar doet dit op een totaal verkeerde manier.
Inplaats van dat ze de islamitische gemeenschap ertoe zet om aan de problemen te gaan werken, jaagt ze tegen zich in het harnas.

Je moet mensen aan het denken zetten.
Niet hen het gevoel geven dat ze eigenlijk niets voorstellen omdat ze een bepaald geloof aanhangen.

Kijk, Theo van Gogh wilde niets oplossen.Die intentie had hij bij mijn weten ook nooit.Hij wilde ook helemaal geen oplossing voor het probleem.
Theo was...nouja...Theo.Iemand die erop geilde als mensen ingingen op zijn beledigingen.

AHA is van een ander slag.Zij is iemand die een strijd aanging met iets waar ze de oorzaak van haar eigen misere legt.
Dat kan en mag, anderen helpen is altijd aan te moedigen...maar ik vond het niet helpen wat zij deed.
Ik vond het carriere maken over de ruggen van anderen.

Marokkanen kennen heus wel meer ge-amncipeerde vrouwen die tegen bepaalde uitwassen in de maatschappij ageren.
Bijv. Fatima Mernissi, de Erasmusprijswinnares van dit jaar.
Maar zij weet met beleid te zeggen wat zij van bepaalde zaken vind.

dat heeft AHA totaal niet.
Ondanks haar slanke gestalte doet ze me denken aan een olifant in een porseleinen kast.

En dat maakt haar naar mijn idee totaal ongeschikt voor het takenpakket wat zij toebedeeld heeft gekregen.

Marsipulami
05-11-04, 08:55
Wat in dit artikel staat is ten dele waar. Maar ik vind het fout om in de huidige omstandigheden een klacht in te dienen tegen haar. Dat draagt alleen maar bij tot verdere maatschappelijke polarisering en daar is niemand bij gebaat.

Wat Hirsi Ali moet doen is haar standpunten wat dimmen en afzien van de ramkoers die ze ingeslagen is. Dat is geen buigen voor geweld en intimidatie, dat is gewoon een veel verstandigere manier om met een aantal maatschappelijke problemen om te gaan.

..zapper
05-11-04, 08:58
Geplaatst door Tafrout
Het gaat erom dat zij openlijk en van Gogh daarvoor heeft gebruikt de islam heeft beledigd wat voor veel moslims niet toelaatbaar is.

Hoe je het went of keert. Het beledigen van een geloofsovertuiging ( en dat deed zij) is voor veel mensen een reden om er voor te kiezen dit land te verlaten.
Heel politiek Den Haag is een reden om dit land te verlaten, ongeacht je achtergrond.
Voor hetzelfde geld heeft Theo haar juist aangemoedigd om geen blad voor de mond te nemen, klinkt in mijn oren eigenlijk een stuk logischer.
En als misstanden uit de Islam niet aan het licht gebracht mogen worden ligt het probleem mi bij de mensen die de Islam op die manier beleven en helemaal niet bij Hirsi, Theo of een van de andere genoemde mensen. Ongeacht of ik ze wel of niet mag.

Joesoef
05-11-04, 09:02
Dat AHA verantwoordelijk is voor de dood van TvG is onzin, maar dat zij een bijdrage heeft geschapen aan een klimaat waarbij Moslims van harder zich af gaan bijten is duidelijk. Wederom wordt duidelijk dat AHA bezig is met een politiek circus vanuit haar persoonlijke frustraties.
Het zou AHA sieren als zij uit de 2e kamer zou stappen.

..zapper
05-11-04, 09:02
Zoals ik het zie had Hirsi zich als goed politicus niet mogen inlaten met de handelwijzes van Theo. Dat is iets waar ik iig enigszins van ondersteboven was, hoe haalt een politicus het in het hoofd om een hele bevolkingsgroep door middel van shocktherapie aan te spreken. Dat is politiek gezien onverantwoord.

Tafrout
05-11-04, 09:06
Geplaatst door ..zapper
Heel politiek Den Haag is een reden om dit land te verlaten, ongeacht je achtergrond.
Voor hetzelfde geld heeft Theo haar juist aangemoedigd om geen blad voor de mond te nemen, klinkt in mijn oren eigenlijk een stuk logischer.
En als misstanden uit de Islam niet aan het licht gebracht mogen worden ligt het probleem mi bij de mensen die de Islam op die manier beleven en helemaal niet bij Hirsi, Theo of een van de andere genoemde mensen. Ongeacht of ik ze wel of niet mag.


Noem een andere bevolkingsgroep dan de islamieten die zo vaak door haar slecht in het nieuws wordt gezet.

Theo wist niet wat de konsekwentie konden zijn. Zij wel. Zij zit in de politiek en heeft een verantwoording af te leggen aan de maatschappij als door haar toedoen het beledigen van de islamieten Theo wordt vermoord.

Heeft niets te maken met mogen of niet mogen.

taouanza
05-11-04, 09:20
Geplaatst door Iglo
Het is ongelovelijk zo triest. Kijk niet raar op als autochtone Nederlanders een zeer negatief beeld krijgen. Want dit soort krantenkoppen, samen die met die over Mzine zijn funest voor de verhouding, en dat is logisch. Deze debielen zouden door hun omgeving tot de orde moeten worden geroepen, want ze doen zeer veel kwaad.

Stel je niet zo aan.
Weet je nog de kogel kwam van links.
En al die politici die door een autochtoon werden bedreigd.
Rosenmoller die opstapte?
Nederland die het toen prima vond?
Geen enkel gezeik over vrijheid van meningsuiting behalve dan voor Pim Fortuyn?
Demonisering?

Man o man wat hebben autochtonen behalve korte tenen ook een kort geheugen.

Mark
05-11-04, 09:22
De doordachte PR acties volgen zich in snel tempo op :)

taouanza
05-11-04, 09:22
Geplaatst door Tomas
Dat is in wezen wat deze "aanklager" ook stelt. De essentie is dat marokkaans jongeren geen verantwoordelijksgevoel hebben en levensgevaarlijk kunnen zijn. En dat de maatschappij, die hirshi dus ook is, daar rekening mee moet houden of mee moet leren leven. Wij moeten ons als maatschappij aanpassen aan deze groep "gewetenloze moordenaars".

Het is een invalshoek die je hiervoor ook wel onder de onderbuikgevoelens van autochtonen tegenkwam. Nu wordt dit eigenlijk bevestigd door de "groep" zelf. Althans, zo zou je dat kunnen zien dan.

Alleen denk ik niet dat het ermee-leren-leven zal worden geimplementeerd op de wijze die deze "aanklager" voor ogen heeft.

En wat stond jij in de bres voor Rosenmoller.
Man o man

Mark
05-11-04, 09:25
Geplaatst door taouanza
Stel je niet zo aan.
Weet je nog de kogel kwam van links.
En al die politici die door een autochtoon werden bedreigd.
Rosenmoller die opstapte?
Nederland die het toen prima vond?
Geen enkel gezeik over vrijheid van meningsuiting behalve dan voor Pim Fortuyn?
Demonisering?

Man o man wat hebben autochtonen behalve korte tenen ook een kort geheugen.

Zoals ik het mij herinner kwam de dader van de Moord op fortuyn uit linkse hoek en Rosemuller ook.

De dader van deze moord kwam niet bepaald uit het kamp van Hirshi... toch net even anders dus.

Of wilde Volkert Rosemuller ook nog een kopje kleiner maken?

taouanza
05-11-04, 09:25
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik vind dat niet Ayaan de verantwoordelijke is voor de moord op Theo. Uiteindelijk verantwoordelijk zijn de moslimvrouwen die zij verdedigt in de film Submission. Zij worden tenslotte geslagen door hun echtgenoten en ze zijn er dus de oorzaak van dat Ayaan en Theo zich hun lot hebben aangetrokken. Ik vind dat die vrouwen aangeklaagd moeten worden. Hadden ze maar niet mishandeld moeten worden...

Door hun mishandeld worden zijn ze er ook nog de oorzaak van dat de islam in een kwaad daglicht komt te staan. Een dubbele schuld dus.

Het waren actrices slimmerik.
Dus wil jij ook zeggen dat alleen moslims hun vrouwn slaan?
Of wil je zeggen dat vrouwenmishandeling onderdeel is van de islam?

taouanza
05-11-04, 09:29
Geplaatst door Mark
Zoals ik het mij herinner kwam de dader van de Moord op fortuyn uit linkse hoek en Rosemuller ook.

De dader van deze moord kwam niet bepaald uit het kamp van Hirshi... toch net even anders dus.

Of wilde Volkert Rosemuller ook nog een kopje kleiner maken?

Einstein!
Wat ik wilde zeggen is dat men toen ook naar een zondebok zocht.
En dat men helemaal geen punt van maakte dat Rosenmoller voor dreigementen zwichte.
Men was zo boos op links en achte links verantwoordelijk voor de dood van Pim dat men het prima vond.
Toen was er helemaal geen verontwaardiging over de moord op het vrije woord en dat politici niet bedreigd moeten worden.
Nee want zei hebben meegedaan aan de demonesering van Pim.

..zapper
05-11-04, 09:29
Er is overigens maar een persoon verantwoordelijk voor de dood van Theo, dat is Mohammed B., laten we de boel niet gaan verdraaien.

louise_louise
05-11-04, 09:42
Zoals in het bedrijfsleven ook gebruikelijk is; mede dankzij haar werkwijze heeft zij bij lange na haar doelen niet bereikt. Afgezien van de hele discussie over medeverantwoordelijkheid etc. kan zij daar toch op zn minst haar eigen conculusies uit trekken.
Ik vraag mij nl. af wat haar taak nog zal zijn in de politiek?? daar waarvoor zij was aangesteld door de vvd kan zij toch bij lange na niet meer bereiken.

Mark
05-11-04, 09:45
Geplaatst door louise_louise
Zoals in het bedrijfsleven ook gebruikelijk is; mede dankzij haar werkwijze heeft zij bij lange na haar doelen niet bereikt. Afgezien van de hele discussie over medeverantwoordelijkheid etc. kan zij daar toch op zn minst haar eigen conculusies uit trekken.
Ik vraag mij nl. af wat haar taak nog zal zijn in de politiek?? daar waarvoor zij was aangesteld door de vvd kan zij toch bij lange na niet meer bereiken.

dit betekent denk ik veel extra zetels voor de vvd, dus ik denk niet dat ze haar aan de kant gaan zetten

Mark
05-11-04, 09:47
Geplaatst door taouanza
Einstein!
Wat ik wilde zeggen is dat men toen ook naar een zondebok zocht.
En dat men helemaal geen punt van maakte dat Rosenmoller voor dreigementen zwichte.
Men was zo boos op links en achte links verantwoordelijk voor de dood van Pim dat men het prima vond.
Toen was er helemaal geen verontwaardiging over de moord op het vrije woord en dat politici niet bedreigd moeten worden.
Nee want zei hebben meegedaan aan de demonesering van Pim.

Dat klopt, en als er nu een politicus zou zijn die anti-theo uitspraken had gedaan dan zou die ook tot aftreden gedwongen worden.

Als Hirshi zou aftreden dan zou dat na fortuyn zoiets zijn dat Herben moest aftreden.

taouanza
05-11-04, 09:53
Geplaatst door Mark
dit betekent denk ik veel extra zetels voor de vvd, dus ik denk niet dat ze haar aan de kant gaan zetten

En dat was haar werkelijke doel bij de VVD en die heeft ze zeker gehaald.

melluk
05-11-04, 09:53
Geplaatst door taouanza
Stel je niet zo aan.
Weet je nog de kogel kwam van links.
En al die politici die door een autochtoon werden bedreigd.
Rosenmoller die opstapte?
Nederland die het toen prima vond?
Geen enkel gezeik over vrijheid van meningsuiting behalve dan voor Pim Fortuyn?
Demonisering?

Man o man wat hebben autochtonen behalve korte tenen ook een kort geheugen.


hmm even over korte tenen, als er aangegeven word dat alle extremisten / fund... en een ieder die zo denkt moet oprotten dan voelt een gedeelte van de allochtone gemeenschap zich aangesproken (zie dit forum BV)

Dus trek je conclusie.

Ik denk dat Pim F zich omdraait in zijn graf als hij dit allemaal nog kan zien vanuit de HEMEL....

TonH
05-11-04, 10:06
Geplaatst door Mark
Dat klopt, en als er nu een politicus zou zijn die anti-theo uitspraken had gedaan dan zou die ook tot aftreden gedwongen worden.

Als Hirshi zou aftreden dan zou dat na fortuyn zoiets zijn dat Herben moest aftreden.

Daar wordt uit gezonde Hollandse hoek al naar gezocht. Ik hoor en lees uit die hoek ook gejuich over de dodenlijst! Dat AHA en Wilders er op staan is afschuwlijk, maar dat Cohen en Aboutaleb er op staan wordt toegejuicht: "Misschien worden ze nu eens wakker." ..."dan krijgen we misschien een strengere burgermeester..."

Tomas
05-11-04, 10:09
Geplaatst door TonH
Daar wordt uit gezonde Hollandse hoek al naar gezocht. Ik hoor en lees uit die hoek ook gejuich over de dodenlijst! Dat AHA en Wilders er op staan is afschuwlijk, maar dat Cohen en Aboutaleb er op staan wordt toegejuicht: "Misschien worden ze nu eens wakker." ..."dan krijgen we misschien een strengere burgermeester..."

Die had ik nog niet gelezen. Wel de verbaasde reacties dat Cohen erop staat. Wat mij betreft is iedereen die op deze wijze naar die lijst kijkt gestoord. En ik geloof dat ik wat dat betreft erg eenzaam begin te worden.

Goodnight
05-11-04, 10:11
Geplaatst door Gerrit Jan
Hier spreek je jezelf tegen, Goodnight.

owja wat vond je er zo tegenstrijdig aan?

Dat ik vind dat als iemand hulp wil bieden dat dit ok is?
Mist dat oprecht en zonder de ander meer schade toe te brengen?

Mar dat ik bij AHA constateer dat dit niet het geval is, maar puur eigenbelang?

Vertel jij mij maar eens wat daar tegen strijdig aan is.

Goodnight
05-11-04, 10:23
Iedere dag weer groeit het besef dat de sfeer die momenteel heerst niet gezond is.
Steeds meer een meer hoor ik geluiden van jongeren die hier geboren en getogen zijn dat ze erover nadenken te vertrekken.

Ze zijn het zat, zat om alsmaar de zwarte piet toegespeeld te krijgen.
Zat om alsmaar als een negatieve groep afgeschilderd te worden in de media.

Zat dat alsmaar het hele geloof erbij wordt gehaald.
Zat dat men de ogen sluit voor het algehele plaatje wat tot dit soort tragedies leidt.

Had men ook zo gereageerd als die vrouw van Aartsen daadwerkelijk had doodgereden?

had men ook zo gereageerd als al die politici die een kogel in hun brievenbus vonden, die door hun lichaam hadden gekregen?

Nee, is mijn conclusie.
de reacties zouden anders geweest zijn.
Het zou schokkend geweest zijn, dat is iedere brute moord.
Het zou iedereen bezig hebben gehouden.
Er zou gezeuld worden met de schuldvraag.

Maar men zou het nooit, never de schuld bij een groep leggen.

Mensen willen niet wakker worden: dit is een maatschappelijk probleem.Niet een wij versus jullie probleem.
Dit kan in iedere stad overal ter wereld plaatsvinden.
Dit heeft ook overal op de wereld al eerder plaatsgevonden.

Hoe schokkend het ook is, het is niet nieuw.
Nederland heeft hier misschien niet eerder mee te maken gehad.

maar we leven nu eenmaal niet meer in de 'veilige' jaren 50.

de wereld is veranderd, de globalisering is gaande.

face it!

Karin.N
05-11-04, 10:27
Deze groep extremisten zullen altijd wel iets of iemand vinden, waardoor zij hun daad rechtvaardigen.

Bart.NL
05-11-04, 10:35
Geplaatst door Goodnight
Iedere dag weer groeit het besef dat de sfeer die momenteel heerst niet gezond is.
Steeds meer een meer hoor ik geluiden van jongeren die hier geboren en getogen zijn dat ze erover nadenken te vertrekken.

Ze zijn het zat, zat om alsmaar de zwarte piet toegespeeld te krijgen.
Zat om alsmaar als een negatieve groep afgeschilderd te worden in de media.

Zat dat alsmaar het hele geloof erbij wordt gehaald.
Zat dat men de ogen sluit voor het algehele plaatje wat tot dit soort tragedies leidt.

Had men ook zo gereageerd als die vrouw van Aartsen daadwerkelijk had doodgereden?

had men ook zo gereageerd als al die politici die een kogel in hun brievenbus vonden, die door hun lichaam hadden gekregen?

Nee, is mijn conclusie.
de reacties zouden anders geweest zijn.
Het zou schokkend geweest zijn, dat is iedere brute moord.
Het zou iedereen bezig hebben gehouden.
Er zou gezeuld worden met de schuldvraag.

Maar men zou het nooit, never de schuld bij een groep leggen.

Mensen willen niet wakker worden: dit is een maatschappelijk probleem.Niet een wij versus jullie probleem.
Dit kan in iedere stad overal ter wereld plaatsvinden.
Dit heeft ook overal op de wereld al eerder plaatsgevonden.

Hoe schokkend het ook is, het is niet nieuw.
Nederland heeft hier misschien niet eerder mee te maken gehad.

maar we leven nu eenmaal niet meer in de 'veilige' jaren 50.

de wereld is veranderd, de globalisering is gaande.

face it!

Ik vind het goed verwoord, Goodnight, maar mensen maken zich zorgen omdat dit niet de daad is van een eenling maar omdat er sympathie bestaat voor deze daad binnen een groep mensen.

Ik lees ook hier dat hij het verdiend zou hebben of op zijn minst het uitgelokt heeft.

Ik zou niet weten hoe groot die groep is (100, 1.000 of 10.000) en dat maakt het juist zo zorgwekkend.

Dat moeten we ook onder ogen zien.

Max Stirner
05-11-04, 10:42
Geplaatst door Goodnight
owja wat vond je er zo tegenstrijdig aan?

Dat ik vind dat als iemand hulp wil bieden dat dit ok is?
Mist dat oprecht en zonder de ander meer schade toe te brengen?

Mar dat ik bij AHA constateer dat dit niet het geval is, maar puur eigenbelang?

Vertel jij mij maar eens wat daar tegen strijdig aan is.

Wat zou haar eigenbelang zijn Goodnight? Dat ze al een jaar lang dag en nacht bewaakt moet worden omdat allerlei idioten haar de strot willen afsnijden? Gewoon een publiciteitsgeile masochiste dus?

Ik dacht het niet.....ze is oprecht en dapper ook al gedraagt ze zich misschien als een olifant in een porseleinkast en bereikt zij niet het doel dat zij voor ogen had.

Coolassprov MC
05-11-04, 10:45
Geplaatst door Gerrit Jan
Uiteindelijk verantwoordelijk zijn de moslimvrouwen die zij verdedigt in de film Submission.

Wie heeft haar dat mandaat gegeven en wie of wat heeft haar die wijze van (gods)laster ingegeven?

Hoeveel moslimvrouwen vertegenwoordigd ze? En hoeveel heeft ze er geholpen hiermee?

Waarom heeft ze de Islamitissche vrouw uitverkoren om te helpen terwijl de Blijf Van Mijn Lijf Huizen uitbluken van de Hollandse dames in mekaar getrapt door hun Holandse echtgenoten, gefrustreerd na hun ontslag?

Waarom zitten er tussen haar achterban alleen blanke mannen en en vrouwen uit de middenklasse, voor zover die nog bestaat, en hoger met uitzondering van enkele franchise, excuus, profit en non-profit allochtonen?

Als Ayaan werkelijk overtuigd was van het 'goede' van haar kruistocht tegen moslims en de islam, waarom heeft ze dan nog niet gezegd dat Theo voor 'een goede zaak' is gestorven?

In plaats hiervan ligt ze iedere avond, voor zover ze dat nog kan, masturberend op bed, bij de gedachte hoe ze dit weer kan gebruiken in haar zieke strijd om harten en geesten te winnen van de bekrompen en onwetende blanke bevolking?

Als alle asielzoekers uitpakken als Ayaan, mag Verdonk wat mij betreft direct de Geneefse Conventies doorspoelen en de grenzen dichtgooien voor deze 'uitwassen'.

Bofko
05-11-04, 10:50
Geplaatst door Coolassprov MC
In plaats hiervan ligt ze iedere avond, voor zover ze dat nog kan, masturberend op bed, bij de gedachte hoe ze dit weer kan gebruiken in haar zieke strijd om harten en geesten te winnen van de bekrompen en onwetende blanke bevolking?


:kotsen:
Haatspuier

Tomas
05-11-04, 10:53
Geplaatst door Bofko
:kotsen:
Haatspuier

Hij is wel een mooi voorbeeld van het type man waartegen aha vecht. Ik ben trots op mijn stadsgenoot.

Goodnight
05-11-04, 11:01
Geplaatst door Max Stirner
Wat zou haar eigenbelang zijn Goodnight? Dat ze al een jaar lang dag en nacht bewaakt moet worden omdat allerlei idioten haar de strot willen afsnijden? Gewoon een publiciteitsgeile masochiste dus?

Ik dacht het niet.....ze is oprecht en dapper ook al gedraagt ze zich misschien als een olifant in een porseleinkast en bereikt zij niet het doel dat zij voor ogen had.

Nee, niet alleen een publiciteitsgeile masochiste...dat zijn overigens jouw woorden.

Mensen kunnen verblind worden door hun idealen.Ze willen kostte wat het kost erkenning krijgen voor hetgeen waar zij in geloven.

wat dat betreft vind ik haar ook een fundamentelist van het eerste uur.

Wat betreft dat oprecht en dapper....daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik vind het zelfdestructief en oprechtheid kan ik met de beste wil van de wereld niet zien in haar halfslachtige pogingen om de vrouw van de Islam te bevrijden.

Ik ben zelf een islamtische vrouw die tegen vooroordelen binnen mijn eigen gemeenschap moet strijden.
Ik ben het lang niet eens met dingen die plaatsvinden binnen mijn gemeenschap.
Als er 1 persoon is die voor verandering is, dan ben ik het wel.

Maar spijt me zeer, niet op de manier waarop AHA dat doet.
En als ik al islamitische vrouw mij niet geholpen voel door haar zogenaamde strijd, dan zegt dit toch al voldoende lijkt mij?

Als hetgeen waar zij voor strijdt roept: dit is niet de manier, niet in onze naam...en zij gaat koppig door op de ingeslagen weg zonder oog te hebben voor deze kreten.dan zegt dat toch genoeg over haar beweegredenen?

Voor mij althans wel!

Coolassprov MC
05-11-04, 11:10
Geplaatst door Bofko
Haatspuier

Ik haat Ayaan niet om twee redenen;

1. Ik laat me niet verlagen tot het niveau van haar aanhang;

2. Ik maak er geen traditie van om mensen die misbruikt worden en pathelogische leugenaars zijn, te haten; ze zijn tot op zekere hoogte handelsonbekwaam. Haat en onwetendheid zal alleen verblinden; ik zou worden zoals de Ayaan aanhangers.

Onwetendheid genereert haat; hoe minder iemand van de islam en moslims afweet, hoe extremer en dommer zij of haar uitspraken hierover, hoe groter de haat wordt die genereert wordt

Bofko
05-11-04, 11:21
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik haat Ayaan niet om twee redenen;

1. Ik laat me niet verlagen tot het niveau van haar aanhang;

2. Ik maak er geen traditie van om mensen die misbruikt worden en pathelogische leugenaars zijn, te haten; ze zijn tot op zekere hoogte handelsonbekwaam. Haat en onwetendheid zal alleen verblinden; ik zou worden zoals de Ayaan aanhangers.

Onwetendheid genereert haat; hoe minder iemand van de islam en moslims afweet, hoe extremer en dommer zij of haar uitspraken hierover, hoe groter de haat wordt die genereert wordt

Nou die masturbatie-opmerking van je was toch echt wel haat hoor. Want dat kan jij niet weten.
En volgens mij haat je nog steeds. En wat dat betekent ? Lees je eigen conclusie maar.

En Ayaan is niet onwetend of handelsonbekwaam . Ze heeft gewoon een andere invalshoek.

mohammed78
05-11-04, 11:25
Geplaatst door Tomas
Klacht tegen Hirsi Ali om 'medeplichtigheid'

Van onze verslaggevers

AMSTERDAM - Een 31-jarige Marokkaan uit Amsterdam dient een klacht in tegen het VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali wegens medeplichtigheid aan de moord op Theo van Gogh. Hirsi Ali zou Van Gogh door haar provocerende uitspraken over moslims en haar korte film Submission 'hebben meegesleurd in het gevaar om vermoord te worden'.


Volgens de Marokkaan wist de VVD-politica door haar moslimverleden heel goed dat scherpe kritiek op de islam niet wordt getolereerd. Vooral moslims met een lage opleiding en sociale status zouden tegen elke prijs willen voorkomen dat hun enige houvast, religie, wordt afgepakt of belachelijk gemaakt.

'Hirsi Ali heeft nagelaten dit aan Theo van Gogh duidelijk te maken. Zo heeft ze hem willens en wetens overgeleverd aan de woede van een grote groep Marokkanen die slechts hun geloof hebben om de door Hirsi Ali gecreëerde moslimhaat in Nederland te overleven.'


Ook hekelt de Marokkaan Hirsi Ali's open brief waarin zij zich beklaagt over het feit dat zij wel en Van Gogh geen bewaking heeft gekregen nadat boze moslims dreigementen hadden geuit vanwege de uitzending van de film Submission over de onderdrukking van moslimvrouwen. De cineast gaf zelf aan geen bescherming te willen. Hirsi Ali wordt nog altijd streng bewaakt.

'Van Gogh zag er vanaf omdat hij niet wist van Hirsi Ali's gevaarlijke spelletjes. Ze heeft maar een doel, dat is de islam uit Nederland te bannen. Nu is hij dood. Ik maak gebruik van mijn wettelijk recht om Hirsi Ali ter verantwoording te roepen voor haar daden.'

Een meerderheid van de lezers van het Nederlands-Marokkaanse tijdschrift Mzine vindt dat het VVD-Kamerlid moet aftreden. Zo'n 80 procent van de lezers vindt dat Hirsi Ali met haar extreme koers vooral slachtoffers maakt. Het maandblad peilde de stemming onder 150 lezers naar aanleiding van de moord op Van Gogh.

Aan de lezers van Mzine, voornamelijk tweede generatie Marokkanen, werd onder meer gevraagd naar hun gevoelens en naar hun mening over de aantijgingen aan het adres van de moslims. Hoewel ze volgens een woordvoerder de moord veroordelen, wijzen ze wel met een beschuldigende vinger naar Hirsi Ali.

Volgens de lezers zou de VVD-politica haar positie over moeten dragen aan iemand die wel de dialoog met de achterban kan en wil aangaan.




(c) www.volkskrant.nl


dat wou ik ook doen (klacht in dienen tegen hirsi ali).
zij is medeplichtig zonder enkel twijfel, want zij heeft van gogh en de samenleving een verkeerde beeld gegeven over de positie van de vrouw in de islam, en zij weet heel goed dat om aan een goeie interpretaties van de koran moet je eerst heel goed zoekenin ,boeken die over dat onderwerp gaat,er zijn in totaal honderd boeken.
wat mij betreft zij is ook schuldig.

Max Stirner
05-11-04, 11:32
Geplaatst door Goodnight
Nee, niet alleen een publiciteitsgeile masochiste...dat zijn overigens jouw woorden.

Mensen kunnen verblind worden door hun idealen.Ze willen kostte wat het kost erkenning krijgen voor hetgeen waar zij in geloven.

wat dat betreft vind ik haar ook een fundamentelist van het eerste uur.

Wat betreft dat oprecht en dapper....daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik vind het zelfdestructief en oprechtheid kan ik met de beste wil van de wereld niet zien in haar halfslachtige pogingen om de vrouw van de Islam te bevrijden.

Ik ben zelf een islamitische vrouw die tegen vooroordelen binnen mijn eigen gemeenschap moet strijden.
Ik ben het lang niet eens met dingen die plaatsvinden binnen mijn gemeenschap.
Als er 1 persoon is die voor verandering is, dan ben ik het wel.

Maar spijt me zeer, niet op de manier waarop AHA dat doet.
En als ik al islamitische vrouw mij niet geholpen voel door haar zogenaamde strijd, dan zegt dit toch al voldoende lijkt mij?

Als hetgeen waar zij voor strijdt roept: dit is niet de manier, niet in onze naam...en zij gaat koppig door op de ingeslagen weg zonder oog te hebben voor deze kreten.dan zegt dat toch genoeg over haar beweegredenen?

Voor mij althans wel!


Jij bent uiteraard in een betere positie dan ik om te beoordelen hoe (in) effectief AHA`s handelswijze is. Dat jij zegt je niet geholpen te voelen (net als veel andere vrouwen op dit forum) is inderdaad misschien wel veelzeggend.

Ik denk alleen niet dat jij het type `onderdrukte` vrouw bent, waarvoor zij strijdt, toch? Dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat die vrouwen er niet zouden zijn, hen zal je echter minder snel op een internetforum tegenkomen.

Trouwens, ook al had ze 100% ongelijk.....whatever.....ze is democratisch gekozen en doet wat ze denkt dat ze moet doen. Dat dat blijkbaar `zelfdestructief` is, zegt heel veel over de mentaliteit en beschaving van bepaalde personen in deze maatschappij.

Coolassprov MC
05-11-04, 11:35
Geplaatst door Bofko
En Ayaan is niet onwetend of handelsonbekwaam . Ze heeft gewoon een andere invalshoek.

Ik ook.

Het verschil is dat mijn invalshoek origineel is, hout snijdt, en dus werkelijk wat voorsteld. Geef nu eens antwoord op mijn eerder gestelde vragen over Ayaan, als je kan en/of durft.

En leg eens uit hoe het door mij noemen van het begrip 'masturbatie' als zodanig geassocieerd kan worden, sterker nog, als Geigerteller van haat bestempeld kan worden.


Geplaatst door Max Stirner
Trouwens, ook al had ze 100% ongelijk.....whatever.....ze is democratisch gekozen en doet wat ze denkt dat ze moet doen.

Ze heeft verantwoordelijkheid als volksvertegenwoordiger, en kan t.a.t. ter verantwoording geroepen worden.

Uit jouw 'verhaaltje' over hoe een electorale democratie in jouw ogen behoort te zijn, heb je laten zien dat je geen greintje verstand hebt van dit begrip.


Geplaatst door Max Stirner
Dat dat blijkbaar `zelfdestructief` is, zegt heel veel over de mentaliteit en beschaving van bepaalde personen in deze maatschappij.

Op mijn beurt, zegt het feit dat je achter haar 'standpunten' staat mij genoeg over jouw probleem met de Islam en de 1 miljoen moslims die Nederland kent.

Bofko
05-11-04, 11:45
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik ook.

Het verschil is dat mijn invalshoek origineel is, hout snijdt, en dus werkelijk wat voorsteld. Geef nu eens antwoord op mijn eerder gestelde vragen over Ayaan, als je kan en/of durft.

En leg eens uit hoe het door mij noemen van het begrip 'masturbatie' als zodanig geassocieerd kan worden, sterker nog, als Geigerteller van haat bestempeld kan worden.


Ok. Je klinkt nu een stuk redelijker. Ik ga je antwoorden maar daar neem ik de tijd voor.

Deanderekant
05-11-04, 11:47
In de top 100 van mensen die haat zaaien tegen moslims staat naar mijn mening Mohammed B met stip op één.

Verder lees ik hier dat iedereen zou moeten weten dat je niets fouts mag zeggen over de Islam, omdat je dan de dood kan en mag verwachten.

Waar moet dat toch naar toe?

Karin.N
05-11-04, 11:48
Geplaatst door mohammed78
dat wou ik ook doen (klacht in dienen tegen hirsi ali).
zij is medeplichtig zonder enkel twijfel, want zij heeft van gogh en de samenleving een verkeerde beeld gegeven over de positie van de vrouw in de islam, en zij weet heel goed dat om aan een goeie interpretaties van de koran moet je eerst heel goed zoekenin ,boeken die over dat onderwerp gaat,er zijn in totaal honderd boeken.
wat mij betreft zij is ook schuldig.

Het spijt me voor, over de hele wereld worden er vrouwen onderdrukt cq mishandeld, dit kan ook moslima's overkomen.

Max Stirner
05-11-04, 11:49
Geplaatst door Coolassprov MC

Uit jouw 'verhaaltje' over hoe een electorale democratie in jouw ogen behoort te zijn, heb je laten zien dat je geen greintje verstand hebt van dit begrip.

Op mijn beurt, zegt het feit dat je achter haar 'standpunten' staat mij genoeg over jouw probleem met de Islam en de 1 miljoen moslims die Nederland kent. [/B]

:confused:

Ze moet gewoon kunnen zeggen wat ze wil.

Mijn mening over AHA`s standpunten heb ik niet gegeven en boeit ook niet.

Karin.N
05-11-04, 11:50
Geplaatst door Deanderekant
In de top 100 van mensen die haat zaaien tegen moslims staat naar mijn mening Mohammed B met stip op één.

Verder lees ik hier dat iedereen zou moeten weten dat je niets fouts mag zeggen over de Islam, omdat je dan de dood kan en mag verwachten.

Waar moet dat toch naar toe?

De meeste moslims die ik ken staan wel degelijk open voor andere meningen en/of inzichten, ook als dit de Quraan betreft.

Deanderekant
05-11-04, 12:00
De meeste moslims die ik ken staan wel degelijk open voor andere meningen en/of inzichten, ook als dit de Quraan betreft.

Gelukkig wel, en wat dat betreft is dit forum ook wel een "eye-opener".

Helaas zijn er toch ook nog volop lieden die een andere mening zijn toegedaan, ook wat dat betreft is dit forum een "eye-opener"

Mensen die A.H. willen aanklagen wegens medeplichtigheid accepteren het dat het beledigen van de Islam tot de dood kan leiden. Zij had immers moeten weten dat dat zo was. Wat moet een rechter daarmee?

Max Stirner
05-11-04, 12:18
Geplaatst door Theet
Wie haalt er dan te pas en te onpas het geloof erbij, de Ongelovigen?
Als je op dit forum leest wordt je doodgegooid met allah dit en allah zo, steek je hand in eigen boezem, geef niet altijd anderen de schuld.

Het probleem is dat 99,9% van de moslims helemaal niet de hand in eigen boezem kan steken, zij hebben namelijk niets misdaan.

Zij hebben er net zo min iets mee te maken als jij en ik, maar worden er constant op aangesproken. Kan me voorstellen dat dat gaat irriteren.

Blijf ff nadenken :)

Dutchguy
05-11-04, 12:39
Geplaatst door mohammed78
dat wou ik ook doen (klacht in dienen tegen hirsi ali).
zij is medeplichtig zonder enkel twijfel, want zij heeft van gogh en de samenleving een verkeerde beeld gegeven over de positie van de vrouw in de islam, en zij weet heel goed dat om aan een goeie interpretaties van de koran moet je eerst heel goed zoekenin ,boeken die over dat onderwerp gaat,er zijn in totaal honderd boeken.
wat mij betreft zij is ook schuldig.

Er is tot dusver maar 1 persoon schuldig: Mohammed B.

Goodnight
05-11-04, 12:42
Geplaatst door Max Stirner
Jij bent uiteraard in een betere positie dan ik om te beoordelen hoe (in) effectief AHA`s handelswijze is. Dat jij zegt je niet geholpen te voelen (net als veel andere vrouwen op dit forum) is inderdaad misschien wel veelzeggend. zij walst over hetgeen wat de vrouwen uit deze gemeenschap al jaren proberen te bereiken heen.Zij ziet in zich de 'Verlosser'.Ik kom uit die gemeenschap en ik weet hoeveel er de afgelopen 10 jaar is veranderd.Ik weet hoe de vrouwen hebben geknokt om op te eisen waar zij recht op hebben.
Ik weet ook dat er nog een lange weg te gaan is, want lang niet alle vrouwen krijgen de hulp of info die ze nodig hebben.Maar men moet zich ook realiseren dat niet iedereen te redden is.
Er zal altijd wel een groep zijn die wordt miskend of mishandeld door haar man.Maar die vind je overal en in iedere gemeenschap terug.


Ik denk alleen niet dat jij het type `onderdrukte` vrouw bent, waarvoor zij strijdt, toch? Dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat die vrouwen er niet zouden zijn, hen zal je echter minder snel op een internetforum tegenkomen. dat is mij niet aan komen waaien.
En onderdrukt vind ik een een vreemde benaming.Ik ben niet onderdrukt geweest, maar mijn idee-en verschillen met veel idee-en binnen mijn gemeenschap...maar ook met die van de Nederlandse gemeenschap.Ik ontken ook niet dat er vrouwen zijn die niet naar behoren behandeld worden.Maar ik ben van mening dat die niet zitten te wachten op de verlossing van AHA.Als men moet kiezen uit twee kwaden dan maar kiezen voor hetgeen je toch al kent.Ik denk dat heel veel zo beredeneren.


Trouwens, ook al had ze 100% ongelijk.....whatever.....ze is democratisch gekozen en doet wat ze denkt dat ze moet doen. Dat dat blijkbaar `zelfdestructief` is, zegt heel veel over de mentaliteit en beschaving van bepaalde personen in deze maatschappij.

Dat ze 'democratisch' gekozen zou zijn hoeft niet te betekenen dat men het maar eens met haar moet zijn.Want ze is tenslotte democratisch gekozen.Balkennende is ook democratisch gekozen....maar heb tot nu toe niets positiefs over hem horen zeggen door het volk wat hem heeft gekozen.Iedereen kreunt onder het juk van deze regering wat men zelf heeft gekozen.

Goodnight
05-11-04, 12:44
Geplaatst door Theet
Wie haalt er dan te pas en te onpas het geloof erbij, de Ongelovigen?
Als je op dit forum leest wordt je doodgegooid met allah dit en allah zo, steek je hand in eigen boezem, geef niet altijd anderen de schuld.

Theepot...ter info: je zit op een Marokkaans= islamitisch forum.

Als je niet doodgegooid wil worden met Allah dan ga je toch lekker naar een ander forum?

Misschien Joods.nl ofzo...maar moet je niet verbaasd staan dat men daar vaak Jewah er bij haalt.

Typisch geval wat wil meelullen maar geen flauw benul heeft waar het werkelijk over gaat.

Goodnight
05-11-04, 12:46
Geplaatst door Gerrit Jan
Eerst zeg je dat ze handelt uit idealistische motieven:



Vervolgens zeg je dat ze handelt uit carrièremotieven:



Dat vind ik tegenstrijdig.

ja...of je wil gewoon niet lezen wat er staat :wink:

Zij pretendeert uit idealistische motieven te handelen.
Ik geloof daar geen ene ruk van.Maar dat mag ze doen wat mij betreft.Maar wees daar dan gewoon eerlijk in en draai mensen geen rad voor ogen!
AHA handelt vanuit eigen belang, het belang van de moslimvrouw laat haar koud.

is dit duidelijk en minder tegenstrijdig voor je?

Goodnight
05-11-04, 12:47
Geplaatst door Max Stirner
Het probleem is dat 99,9% van de moslims helemaal niet de hand in eigen boezem kan steken, zij hebben namelijk niets misdaan.

Zij hebben er net zo min iets mee te maken als jij en ik, maar worden er constant op aangesproken. Kan me voorstellen dat dat gaat irriteren.

Blijf ff nadenken :)

dat bedoel ik maar te zeggen....

Bofko
05-11-04, 16:29
Zoals beloofd. Mijn invalshoek


Geplaatst door Coolassprov MC

Het verschil is dat mijn invalshoek origineel is, hout snijdt, en dus werkelijk wat voorsteld.
Nogal vooringenomen en overbodige opmerking. Heb je dan wel eens een invalshoek gehad die voor jou géén hout sneed ?


Geplaatst door Coolassprov MC

En leg eens uit hoe het door mij noemen van het begrip 'masturbatie' als zodanig geassocieerd kan worden, sterker nog, als Geigerteller van haat bestempeld kan worden.

Mensen die haten passen hun ideeen van de werkelijkheid daarop aan.Doen er wat gif bij. Het geeft ze het idee dat hun haat daardoor legitiemer wordt.


Geplaatst door Coolassprov MC
wie of wat heeft haar die wijze van (gods)laster ingegeven?

Godslaster bestaat niet. Daar is God veel te groot voor. Het zijn de gelovigen die zich gekwetst voelen door uitspraken. En gekwetst worden is niet prettig.
Dat wat ik van haar hand gelezen heb is helder en duidelijk doorwrocht.
Ik ben het er lang niet altijd mee eens
Soms is het in haar gedrag iets te veel een olifant in een porceleinkast.


Geplaatst door Coolassprov MC
Hoeveel moslimvrouwen vertegenwoordigd ze? En hoeveel heeft ze er geholpen hiermee?

Ze vertegenwoordigt de VVD. Dus niet specifiek moslimvrouwen.
Ze heeft als portefeuille integratie en ja deze integratie veroorzaakt veel pijn aan allochtoonse en autochtoonse kant. Was ook gebeurd zonder Hirsi Ali.
Er is nooit te zeggen hoeveel mensen door bepaalde politici geholpen worden.


Geplaatst door Coolassprov MC
Waarom heeft ze de Islamitissche vrouw uitverkoren om te helpen terwijl de Blijf Van Mijn Lijf Huizen uitbluken van de Hollandse dames in mekaar getrapt door hun Holandse echtgenoten, gefrustreerd na hun ontslag?

Heeft ze dat ?
En ook, vertekening van de werkelijkheid over Blijf-van-mijn-Lijfhuizen. Weer dat haatcomponentje dus.


Geplaatst door Coolassprov MC
Waarom zitten er tussen haar achterban alleen blanke mannen en en vrouwen uit de middenklasse, voor zover die nog bestaat, en hoger met uitzondering van enkele franchise, excuus, profit en non-profit allochtonen?

Waarom niet ? Iedereen is toch vrij om zijn eigen politieke partij te kiezen ?


Geplaatst door Coolassprov MC
Als Ayaan werkelijk overtuigd was van het 'goede' van haar kruistocht tegen moslims en de islam, waarom heeft ze dan nog niet gezegd dat Theo voor 'een goede zaak' is gestorven?

Het is geen kruistocht.

Julien
05-11-04, 18:33
Geplaatst door Tafrout
Hoezo?

Zij is medeverantwoordelijk voor de hetze tegen de Islam en de Marokkanen.


Ik ben het volledig met hem eens.

ze geeft gewoon kritiek, dat recht heeft ze..

kwetsende opmerkingen hadden van mij niet gehoeven, maar ze is een gekozen parlementarier en doet gewoon haar werk.. dat een aantal mensen niet tegen kritiek kunnen, is hun probleem.

Coolassprov MC
05-11-04, 19:47
Geplaatst door Coolassprov MC
En leg eens uit hoe het door mij noemen van het begrip 'masturbatie' als zodanig geassocieerd kan worden, sterker nog, als Geigerteller van haat bestempeld kan worden.

Klaarblijkelijk blijft masturbatie een taboe in Nederland. Het is door de mond van Ayaan zelf bekend geworden dat haar genitalien in haar moederland verminkt zijn met toestemming van haar ouders; dit maakt masturbatie, logischerwijs, een wat lastiger dan het voor ons zou zijn.


Geplaatst door Coolassprov MC
1. Wie heeft haar dat mandaat gegeven
en 2.wie of wat heeft haar die wijze van (gods)laster ingegeven?

Antwoorden:
1. In ieder geval niet diegenen waarvan zij zegt dat zij zich om hun lot bekommerd;
2. In ieder geval niet diegenen waarvan zij zegt dat zij zich om hun lot bekommerd.


Geplaatst door Coolassprov MC
1. Hoeveel moslimvrouwen vertegenwoordigd ze?
2. En hoeveel heeft ze er geholpen hiermee?

Antwoorden:
1. Nul;
2. Nul.


Geplaatst door Coolassprov MC
Waarom heeft ze de Islamitische vrouw uitverkoren om te helpen terwijl de Blijf Van Mijn Lijf Huizen uitbulken van de Hollandse dames in mekaar getrapt door hun Holandse echtgenoten, gefrustreerd na hun ontslag?

Antwoord:
Wie loopt er warm voor het saaie verhaal van een saaie blanke, blauwogige blonde dame met een blauwe plek hier en daar? Nee, de vrouwen van de Blijf Van Mijn Lijf Huizen zitten niet te wachten op het exploitatieve karakter van een politica. Ze waren al misbruikt door hun echtgenoot, weet je nog?

En waarom dulden wij, nadat we alle vormen van positieve discriminatie verketterd hebben, deze vorm van positieve discriminatie? Namelijk door wel op te komen voor de moslima’s maar niet voor de zogenaamde ongelovige vrouw.

Toelichting:
(Huiselijk) geweld is een universeel probleem dat niet gebonden is aan bepaalde (non)religie.


Geplaatst door Coolassprov MC
Waarom zitten er tussen haar achterban alleen blanke mannen en en vrouwen uit de middenklasse, voor zover die nog bestaat, en hoger met uitzondering van enkele franchise, excuus, profit en non-profit allochtonen?

Omdat hun belangen behartigd worden; hun belangen en niet die van de vermeende doelgroep; pro-eigen noemden van Kooten & de Bie dat.


Geplaatst door Coolassprov MC
Als Ayaan werkelijk overtuigd was van het 'goede' van haar kruistocht tegen moslims en de islam, waarom heeft ze dan nog niet gezegd dat Theo voor 'een goede zaak' is gestorven?

Antwoord:
....Hier kan ik zelfs geen antwoord op geven; ondanks dat het mijn eigen vraag is...


Geplaatst door Coolassprov MC
Als alle asielzoekers uitpakken als Ayaan, mag Verdonk wat mij betreft direct de Geneefse Conventies doorspoelen en de grenzen dichtgooien voor deze 'uitwassen'.

De daad bij het woord voegen en duidelijke taal spreken heet dat toch?


Geplaatst door Coolassprov MC
Het verschil is dat mijn invalshoek origineel is, hout snijdt, en dus werkelijk wat voorsteld.

Mijn kijk op de maatschappij snijdt dan wel hout in vergelijking met de kijk van de elite en de hierdoor geknechte ''politiek''. Zogenaamde politiek; politiek bestaat allang niet meer.

De Nederlandse samenleving wordt gekneed tot eenheidsworst vol zogenaamde compromis; het tegenovergestelde van democratie, waarbinnen men elkaar uitdaagd met gefundeerde kritiek en waar keuzes gemaakt worden die uitvallen naar gelang het zwaartepunt zich in de discussie verplaatst.