PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohammed B. zwijgt



Goodnight
05-11-04, 12:22
AMSTERDAM - Mohammed B. heeft zich de afgelopen dagen tijdens verhoren door de politie beroepen op zijn zwijgrecht. Dat zei hoofdofficier L. de Wit van het Openbaar Ministerie in Amsterdam vrijdag. B. wordt niet alleen de moord op Theo van Gogh ten laste gelegd, maar ook een aantal andere misdrijven.


Zo wordt hij ook verdacht van poging tot moord op een politieagent vanuit terroristisch oogmerk, poging tot doodslag op een of meer voorbijgangers/omstanders onder wie politiemensen, overtreding van de wapenwet, verdenking van deelname aan een criminele organisatie met een terroristisch oogmerk en samenspanning tot moord met een terroristisch oogmerk op Van Gogh, Kamerlid Hirsi Ali en/of anderen.

De Amsterdamse hoofdcommissaris B. Welten zei dat er geen dodenlijst bestaat, zoals sommige media vrijdag hebben gemeld. Als ze daarover de beschikking zouden hebben, is het hun plicht die aan de politie te overhandigen. Hij noemde het "onjuist om hierover te speculeren".

Mohammed B. wordt vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris in het penitentiair hospitaal in Scheveningen. Zes andere mannen die worden verdacht van deelname aan een criminele organisatie en samenspanning tot moord op Theo van Gogh, Kamerlid Hirsi Ali en anderen vanuit een terroristisch oogmerk, worden in de rechtbank in Amsterdam voorgeleid. Twee verdachten die ook in dit verband werden aangehouden, worden vrijdag in vrijheid gesteld.

Donderdagavond hebben er wederom doorzoekingen in het huis van B. in de Marianne Philipsstraat plaatsgevonden Het gaat om een technisch sporenonderzoek naar contacten tussen een of meer personen.

Bofko
05-11-04, 12:24
Hij heeft er gewoon de pest in dat ie geen martelaar is.
Een donkere cel is ff wel wat anders dan een glorieuze intocht in de hemel.

Couscousje
05-11-04, 12:27
Geplaatst door Bofko
Hij heeft er gewoon de pest in dat ie geen martelaar is.
Een donkere cel is ff wel wat anders dan een glorieuze intocht in de hemel.

Bofko,

Een Nederlandse cel is gelijk aan een kamer in een 3-sterrenhotel.

:moe:

Cc

Bofko
05-11-04, 12:37
Geplaatst door Couscousje
Bofko,

Een Nederlandse cel is gelijk aan een kamer in een 3-sterrenhotel.

:moe:

Cc

Dat is een veel gehoord beeld ja.
Ik hoorde tijdens mijn vakantie verhalen van mensen die de cel van Volkert gezien hebben en het regime waarin hij moet leven. Ze waren daar zeer over te spreken.
En het was dus zeker geen 3 sterrenhotel. Ook geen Marokkaanse gevangenis natuurlijk. Maar dat vind ik eigenlijk niet zo boeiend (om Taouanza jr. maar eens te citeren).

oraetlabora
05-11-04, 13:09
ik hoop voor hem dat allah vergevingsgezind is....ik ben het niet!

Marsipulami
05-11-04, 13:53
Geplaatst door Goodnight
De Amsterdamse hoofdcommissaris B. Welten zei dat er geen dodenlijst bestaat, zoals sommige media vrijdag hebben gemeld. Als ze daarover de beschikking zouden hebben, is het hun plicht die aan de politie te overhandigen. Hij noemde het "onjuist om hierover te speculeren".

Nou, nou, de media zijn toch wel ijverig in NL.

Japio
05-11-04, 14:05
Geplaatst door Marsipulami
Nou, nou, de media zijn toch wel ijverig in NL.

Nee de Belgen zijn ijverig, duurde het geen acht jaar eer dutroux werd berecht

sylvester
05-11-04, 14:18
Ik ben bang dat als hij vrijgesproken word en dus niet de rest van zijn leven in een cel hoeft door te brengen dat hij dan geen lang leven beschoren is.

Hij heeft de hele marokaanse bevolking wat hier zich gewoon netjes aan de regels houd gewoon ten schande laten zetten. :boos:

mark61
05-11-04, 16:03
Mohammed B. zwijgt

Deden dat er maar meer.

sylvester
05-11-04, 16:09
?????? Wat bedoel je daarmee?????

Pista
05-11-04, 16:17
Geplaatst door sylvester
Ik ben bang dat als hij vrijgesproken word en dus niet de rest van zijn leven in een cel hoeft door te brengen dat hij dan geen lang leven beschoren is.

Hij heeft de hele marokaanse bevolking wat hier zich gewoon netjes aan de regels houd gewoon ten schande laten zetten. :boos:
Hoe kom je op het idee dat ie zou vrijgesproken worden.
Hij is de dader, de moordenaar.
Er is dus helemaal geen kans dat ie zou worden vrijgesproken.

En waarom zou ie de hele Marokkaanse bevolking ten schande hebben gezet, hij pleegde de moord, niet de ganse Marokkaanse bevolking.

mark61
05-11-04, 16:26
Geplaatst door sylvester
?????? Wat bedoel je daarmee?????

Qui, moi?

Ik bedoel dat voor elk mens het ongeveer zo gaat, denk ik, correct me if I'm wrong:

Shock > angst > woede > verbale verwerking. Dat laatste is vaak van een incontinentie waar de spreker later wellicht nog spijt van krijgt.

Drie keer diep ademhalen voor je wat op het forum neerpleurt kan ook geen kwaad. In feite is verbale incontinentie de grootste vloek van de laatste jaren. Bij iedereen eigenlijk, mezelf niet uitgezonderd. Zou het in het eten zitten?

~Panthera~
05-11-04, 16:32
Geplaatst door mark61
Qui, moi?

Ik bedoel dat voor elk mens het ongeveer zo gaat, denk ik, correct me if I'm wrong:

Shock > angst > woede > verbale verwerking. Dat laatste is vaak van een incontinentie waar de spreker later wellicht nog spijt van krijgt.

Drie keer diep ademhalen voor je wat op het forum neerpleurt kan ook geen kwaad. In feite is verbale incontinentie de grootste vloek van de laatste jaren. Bij iedereen eigenlijk, mezelf niet uitgezonderd. Zou het in het eten zitten?
---------


Teveel MacDonalds. :moe:

mark61
05-11-04, 16:38
Geplaatst door ~Panthera~
---------


Teveel MacDonalds. :moe:

Zelfs die doen toch al konijnenvoer de laatste tijd? Waar moet een mens nog een vette bek halen tegenwoordig...

~Panthera~
05-11-04, 16:46
Geplaatst door mark61
Zelfs die doen toch al konijnenvoer de laatste tijd? Waar moet een mens nog een vette bek halen tegenwoordig...
--------------


tja......ik heb mijn ijskast. :ego: