PDA

Bekijk Volledige Versie : Het wordt nu wel heel vreemd allemaal



GroteWolf
05-11-04, 13:02
Zonder nu meteen de moord op Theo van Gogh te willen afdoen als de daad van een radeloze gek begin ik toch erg te twijfelen.

Een afscheidsbrief in de vorm van een gedichtje...???????

Een bijmekaar geplakt epistel.....???????

Dit lijkt niet op het werk van een echte Jehadi. Als hij een Mufti had gehad die hem toestemming voor deze moord had gegeven zou die 'm toch niet zo op pad hebben gestuurd. Zou je denken.

Het zou ook beter zijn. Begrijp me goed, het breekt m'n hart als ik denk aan dat zoontje van Theo, die brute moord wordt er niet minder erg om en ik hoop dat M.B. er de hoogste prijs voor zal betalen.

Maar het zou voor iedereen in Nederland, Koefaar en Moslim, een heel stuk beter zijn als M.B. een verwarde jongen blijkt te zijn die nauwelijks wist waar ie mee bezig was.

David
05-11-04, 13:07
Geplaatst door GroteWolf
Maar het zou voor iedereen in Nederland, Koefaar en Moslim, een heel stuk beter zijn als M.B. een verwarde jongen blijkt te zijn die nauwelijks wist waar ie mee bezig was.


Ik weet niet hoe echte, goedgekeurde doodsbedreigingen er uit zien, en of die al dan niet op rijm zijn. Het was nogal een onnozele brief, inderdaad, en erg kinderachtig. Duidelijk een heel verwarde jongen. Maar misschien zijn heel veel mensen bang dat er nog wat verwarde jongens rondlopen, en er net iets te veel plekken zijn waar ze hun warrige ideeën bevestigd zien. Met nog veel meer lullige rijmelbrieven tot gevolg.

Marsipulami
05-11-04, 13:07
Geplaatst door GroteWolf
Zonder nu meteen de moord op Theo van Gogh te willen afdoen als de daad van een radeloze gek begin ik toch erg te twijfelen.

Een afscheidsbrief in de vorm van een gedichtje...???????

Een bijmekaar geplakt epistel.....???????

Dit lijkt niet op het werk van een echte Jehadi. Als hij een Mufti had gehad die hem toestemming voor deze moord had gegeven zou die 'm toch niet zo op pad hebben gestuurd. Zou je denken.

Het zou ook beter zijn. Begrijp me goed, het breekt m'n hart als ik denk aan dat zoontje van Theo, die brute moord wordt er niet minder erg om en ik hoop dat M.B. er de hoogste prijs voor zal betalen.

Maar het zou voor iedereen in Nederland, Koefaar en Moslim, een heel stuk beter zijn als M.B. een verwarde jongen blijkt te zijn die nauwelijks wist waar ie mee bezig was.

Dat het een labiel personage is dat spreekt toch vanzelf. Wat had je anders verwacht ?

Goodnight
05-11-04, 13:08
Ik denk als je alle speculaties van de afgelopen dagen laat voor wat het zijn.
En de politie kan gewoon haar werk doen en dit tot op de bot uitpluizen het misschien wel zo zal zijn dat hij idd doorgedraaid is.

Maar goed, dat moet maar allemaal blijken.

David
05-11-04, 13:10
Geplaatst door Goodnight
het misschien wel zo zal zijn dat hij idd doorgedraaid is.




Natuurlijk is hij doorgedraaid. Hij heeft iemand afgeslacht. Kwestie is: waarom draaien mensen door, en hoe is dat te voorkomen.

Tomas
05-11-04, 13:12
Geplaatst door Goodnight
Ik denk als je alle speculaties van de afgelopen dagen laat voor wat het zijn.
En de politie kan gewoon haar werk doen en dit tot op de bot uitpluizen het misschien wel zo zal zijn dat hij idd doorgedraaid is.

Maar goed, dat moet maar allemaal blijken.

Nou volgens mij is het een tamelijk onweerlegbaar feit dat ie doorgedraaid is. Dat is mijn vraag dan ook niet. De vraag blijft hoeveel meer er nog rondlopen en deze verandering kunnen ondergaan. En wat daar aan te doen is. Als ik de reacties lees (of las, indien weg gemod) op wsdb over de brief van Mohammed B dan wordt ik heel erg verdrietig.

Goodnight
05-11-04, 13:12
Geplaatst door David
Natuurlijk is hij doorgedraaid. Hij heeft iemand afgeslacht. Kwestie is: waarom draaien mensen door, en hoe is dat te voorkomen.

je voorkomt het in ieder geval niet door constant de nadruk op de verschillen te leggen.En de schuldvraag bij een hele groep te deponeren.
Werkt alleen maar averechts naar mijn bescheiden meninkje.

Marsipulami
05-11-04, 13:14
Het is een proces van self fulfilling prophecy. De islamofobe paranoia rond terrorisme waarvan media en samenleving doordrenkt zijn moest vroeg of laat labiele geesten inspireren.

Goodnight
05-11-04, 13:14
Geplaatst door Tomas
Nou volgens mij is het een tamelijk onweerlegbaar feit dat ie doorgedraaid is. Dat is mijn vraag dan ook niet. De vraag blijft hoeveel meer er nog rondlopen en deze verandering kunnen ondergaan. En wat daar aan te doen is. Als ik de reacties lees (of las, indien weg gemod) op wsdb over de brief van Mohammed B dan wordt ik heel erg verdrietig.

ja, dat weet niemand.Ik denk en geloof wel dat als het klimaat niet snel verandert er wel meer zullen komen van deze verwarde psychotische jongeren die blijkbaar ontvankelijk lijken voor extremiteiten.

Goodnight
05-11-04, 13:15
Geplaatst door Marsipulami
Het is een proces van self fulfilling prophecy. De islamofobe paranoia rond terrorisme waarvan media en samenleving doordrenkt zijn moest vroeg of laat labiele geesten geesten inspireren.

jij snapt em.

Marsipulami
05-11-04, 13:16
Geplaatst door Gerrit Jan
We moeten er in elk geval voor zorgen dat de invloed van radicale extremisten geëlimineerd wordt.

Sturen we iedereen die fundamentalistische islamlectuur leest naar Westerbork ? Of hoe moeten we dat precies aanpakken ?

David
05-11-04, 13:18
Geplaatst door Goodnight
je voorkomt het in ieder geval niet door constant de nadruk op de verschillen te leggen.En de schuldvraag bij een hele groep te deponeren.
Werkt alleen maar averechts naar mijn bescheiden meninkje.


Ik ben het wel eens met jouw bescheiden meninkje. ;)

Het tragische is dat geschrokken, bange mensen altijd hysterisch reageren. En dat veel mensen niet zo goed kunnen nuanceren, op geen enkel punt. En dat jong van B. beweerde zelf tamelijk luidkeels dat hij in naam van de Islam handelde - beweerde hij zelfs op rijm. Hoe fout die kronkel ook is, de knul legde zélf de link met islam, dat deden niet de media, ook niet de politiek. En dat vinden mensen eng. Overigens vind ik niet dat de media etc. de schuld bij de hele moslimbevolking van nederland legt. Ze lopen juist het vuur uit hun sloffen om dat te voorkomen. Behalve uiteraard de Telegraaf en die geblondeerde meneer Wildewrs. Maar what else is new?

Max Stirner
05-11-04, 13:23
Geplaatst door Marsipulami
Het is een proces van self fulfilling prophecy. De islamofobe paranoia rond terrorisme waarvan media en samenleving doordrenkt zijn moest vroeg of laat labiele geesten inspireren.

Dat is natuurlijk een beetje een kip-en-het-ei-verhaal. Je kan het ook omdraaien.

GroteWolf
05-11-04, 13:24
Sturen we iedereen die fundamentalistische islamlectuur leest naar Westerbork ? Of hoe moeten we dat precies aanpakken ?

Nee, Westerbork weer openen, dat willen ze zelf, die haatzaaiers.


Ik denk dat het onderzoek wel naar een paar heel specifieke Islamitische haatzaaiers zal leiden. Die in het land van hun herkomst om precies die reden al lang geëxecuteerd zouden zijn. Uitleveren dus. Heel simpel.

David
05-11-04, 13:26
Geplaatst door Marsipulami
Sturen we iedereen die fundamentalistische islamlectuur leest naar Westerbork ? Of hoe moeten we dat precies aanpakken ?


Je bent niet scherp.
Je bent niet gevat.
Je draagt niks bij.
Je bent niet grappig.

Goodnight
05-11-04, 13:27
Geplaatst door Gerrit Jan
Dat werkt naar twee kanten toe. Misschien zou er in de islamitische gemeenschap op kunnen worden gewezen dat autochtonen ook mensen zijn. Jouw mooie Shakespeariaanse onderschrift (wordt het niet uitgesproken door de Jood Shylock in Othello?) geldt voor alle mensen, ook voor autochtonen die door sommige allochtonen zo veracht worden.

het werkt altijd naar 2 kanten toe.Maar in dit geval is het zo dat de schuldvraag bij de moslims en met name de Marokkanen gelegd wordt.
Dat autochtonen ook mensen zijn weten moslims ook, dus kan eerlijk gezegd niet zo heel veel met die info.

wat onderschrift betreft, ik heb hem uit het boek: Leven doodt mij.
Ik vond het een erg mooie uitspraak die erg typerend is voor het klimaat waar we nu in leven.

Goodnight
05-11-04, 13:30
Geplaatst door GroteWolf
Die in het land van hun herkomst om precies die reden al lang geëxecuteerd zouden zijn. Uitleveren dus. Heel simpel.

wat zou het land van herkomst van Folkert van der Graaf zijn...i wonder...

Mohammed B. is een in Nederland geboren en getogen jongen.
Marokko kent ie alleen van vakanties.

Dus stop nu eens een keer met dat constant verwijzen naar land van herkomst.

Over 30 jaar horen mijn kleinkinderen dat nog steeds!

NIS
05-11-04, 13:33
Geplaatst door Gerrit Jan
We moeten er in elk geval voor zorgen dat de invloed van radicale extremisten geëlimineerd wordt.

Dat is juist het probleem. De extremisten elimineren lukt je niet. Extremisten zowel rechts als links kun je niet zo makkelijk herkennen. Je kunt ze als AIVD schaduwen, maar zoals bij Mo B, kunnen ze altijd iemand over het hoofd zien.

Waarom was de missie van Bush zo hopeloos? Je kunt je vijanden, namelijk de terroristen, niet zien. Onmogelijk! Ze kunnen overal zitten!

Het enige wat je kunt doen, is de wet toepassen. Overtreed je deze wet, dan straffen. Meer kun je in een rechtstaat niet doen. De fundamentalisten hebben net zoals van Gogh recht op vrijheid van meningsuiting. Je kunt alleen ingrijpen als een debiel onder hun iets fouts gaat doen. Daarbij komt, dat je gruweldaden moeilijk kunt voorspellen (lees:WTC).

Ik raad zowel autochtonen als allochtonen, om hun rationele verstand te gebruiken en hopen op betere tijden. Betere tijden komen niet door mensen zoals Wielders, Hirsi Ali, van Aartsen, Bin Laaden, Zerkhawi (ofzo iets), Bush, Saddam Hoessein etc.

Leer elkaar nu eens eindelijk te respecteren. We leven ingodsnaam in het jaar 2004! Het lijken de middeleeuwen wel..

freya
05-11-04, 13:37
Geplaatst door GroteWolf
Zonder nu meteen de moord op Theo van Gogh te willen afdoen als de daad van een radeloze gek begin ik toch erg te twijfelen.

Een afscheidsbrief in de vorm van een gedichtje...???????

Een bijmekaar geplakt epistel.....???????

Dit lijkt niet op het werk van een echte Jehadi. Als hij een Mufti had gehad die hem toestemming voor deze moord had gegeven zou die 'm toch niet zo op pad hebben gestuurd. Zou je denken.

Het zou ook beter zijn. Begrijp me goed, het breekt m'n hart als ik denk aan dat zoontje van Theo, die brute moord wordt er niet minder erg om en ik hoop dat M.B. er de hoogste prijs voor zal betalen.

Maar het zou voor iedereen in Nederland, Koefaar en Moslim, een heel stuk beter zijn als M.B. een verwarde jongen blijkt te zijn die nauwelijks wist waar ie mee bezig was.

Onder druk van de publieke opinie, heeft men onmiddelijk daadkrachtig willen optreden en is men een paar huizen binnengevallen.
De telegraaf maakt er dan meteen van dan het een compleet terroristen netwerk is met dodenlijsten enz.

We maken elkaar gek hier. Iedereen roept maar wat, de politiek voorop.

Het lijkt wel of iedereen graag WIL dat er ook in Nederland moslimterroristen actief zijn. Men wil zo graag iets hebben om alle frustraties op af te kunnen reageren.

Soms verlang ik terug naar de koude oorlog, toen de "grote boze vijand"
nog lekker ver weg zat en niet mijn eigen buren in een hoek werden getrapt.

Max Stirner
05-11-04, 14:15
Geplaatst door freya
Onder druk van de publieke opinie, heeft men onmiddelijk daadkrachtig willen optreden en is men een paar huizen binnengevallen.
De telegraaf maakt er dan meteen van dan het een compleet terroristen netwerk is met dodenlijsten enz.

We maken elkaar gek hier. Iedereen roept maar wat, de politiek voorop.

Het lijkt wel of iedereen graag WIL dat er ook in Nederland moslimterroristen actief zijn. Men wil zo graag iets hebben om alle frustraties op af te kunnen reageren.

Soms verlang ik terug naar de koude oorlog, toen de "grote boze vijand"
nog lekker ver weg zat en niet mijn eigen buren in een hoek werden getrapt.

Je kan ook naar de andere kant doorslaan natuurlijk. Jij WIL dat er niets aan de hand is. We hebben alleen niet zoveel te willen - sad but true.

taouanza
05-11-04, 14:15
Geplaatst door Gerrit Jan
Als ik naar het gedrag van sommige moslimjongeren kijk heb ik wel eens het idee dat ze gewoon heel erg op ons neerzien. Ze beschouwen autochtonen als mensen die je zo maar alles kunt aandoen. Daarom trof je onderschrift mij. Ik ga hier geen voorbeelden van gebeurtenissen opnoemen, maar ze liggen voor het oprapen, al of niet religieus geïnspireerd. En nu ook weer met Theo van Gogh. Realiseren zij zich wel dat wij ook mensen zijn? Wordt ze dat in hun opvoeding wel voldoende bijgebracht?l

volgens mij heb je het nu over jezelf. Ik heb juist het idee dat moslims niet als mensen worden gezien.

Tomas
05-11-04, 14:16
Geplaatst door NIS
Dat is juist het probleem. De extremisten elimineren lukt je niet. Extremisten zowel rechts als links kun je niet zo makkelijk herkennen. Je kunt ze als AIVD schaduwen, maar zoals bij Mo B, kunnen ze altijd iemand over het hoofd zien.

Waarom was de missie van Bush zo hopeloos? Je kunt je vijanden, namelijk de terroristen, niet zien. Onmogelijk! Ze kunnen overal zitten!

Het enige wat je kunt doen, is de wet toepassen. Overtreed je deze wet, dan straffen. Meer kun je in een rechtstaat niet doen. De fundamentalisten hebben net zoals van Gogh recht op vrijheid van meningsuiting. Je kunt alleen ingrijpen als een debiel onder hun iets fouts gaat doen. Daarbij komt, dat je gruweldaden moeilijk kunt voorspellen (lees:WTC).

Ik raad zowel autochtonen als allochtonen, om hun rationele verstand te gebruiken en hopen op betere tijden. Betere tijden komen niet door mensen zoals Wielders, Hirsi Ali, van Aartsen, Bin Laaden, Zerkhawi (ofzo iets), Bush, Saddam Hoessein etc.

Leer elkaar nu eens eindelijk te respecteren. We leven ingodsnaam in het jaar 2004! Het lijken de middeleeuwen wel..

Yep.

mark61
05-11-04, 14:31
Geplaatst door Goodnight
...Over 30 jaar horen mijn kleinkinderen dat nog steeds!

Dat is nou de kern van de zaak, dacht ik zo. Autochtonen spitst uw oren! Of ogen, whatever.






Twas Shylock inderdaad

mark61
05-11-04, 14:31
Geplaatst door freya
...Soms verlang ik terug naar de koude oorlog, toen de "grote boze vijand"
nog lekker ver weg zat en niet mijn eigen buren in een hoek werden getrapt.

Geduld, het wachten is nog even op de Chinezen. Maar ze komen echt wel, no worries.

GroteWolf
05-11-04, 14:32
Nee Goodnight, ik bedoel noch jouw kinderen, noch Mohamed B (die getuige zijn brief zelf wel een hele nare racist is. Hoe kun je een seculiere Jood als Cohen nou van allerlei Talmud onzin beschuldigen?).

Ik bedoel Imams en Mullahs en wat al niet meer die in eigen land niet mogen prediken maar hier wel heen worden gehaald door Moskee besturen. Die dus eigenlijk op geen enkele manier iets met onze maatschappij te schaften hebben.

Jouw kinderen gun ik een mooie en vredige toekomst in ons (aller) land.

mark61
05-11-04, 14:33
Geplaatst door NIS
Dat is juist het probleem. De extremisten elimineren lukt je niet. Extremisten zowel rechts als links kun je niet zo makkelijk herkennen. Je kunt ze als AIVD schaduwen, maar zoals bij Mo B, kunnen ze altijd iemand over het hoofd zien.

Waarom was de missie van Bush zo hopeloos? Je kunt je vijanden, namelijk de terroristen, niet zien. Onmogelijk! Ze kunnen overal zitten!

Het enige wat je kunt doen, is de wet toepassen. Overtreed je deze wet, dan straffen. Meer kun je in een rechtstaat niet doen. De fundamentalisten hebben net zoals van Gogh recht op vrijheid van meningsuiting. Je kunt alleen ingrijpen als een debiel onder hun iets fouts gaat doen. Daarbij komt, dat je gruweldaden moeilijk kunt voorspellen (lees:WTC).

Ik raad zowel autochtonen als allochtonen, om hun rationele verstand te gebruiken en hopen op betere tijden. Betere tijden komen niet door mensen zoals Wielders, Hirsi Ali, van Aartsen, Bin Laaden, Zerkhawi (ofzo iets), Bush, Saddam Hoessein etc.

Leer elkaar nu eens eindelijk te respecteren. We leven ingodsnaam in het jaar 2004! Het lijken de middeleeuwen wel..

:duim: Go Marraaksji!

GroteWolf
05-11-04, 14:41
Dat is juist het probleem. De extremisten elimineren lukt je niet.

Alles heeft z'n prijs. In Syrie lukt het ze heel aardig.

Marsipulami
05-11-04, 15:06
Geplaatst door GroteWolf
Ik bedoel Imams en Mullahs en wat al niet meer die in eigen land niet mogen prediken maar hier wel heen worden gehaald door Moskee besturen.

Ik denk toch dat het zo niet echt werkt. Ik geloof niet dat Mohamed B. instructies kreeg van één of andere "gezaghebbende" moslim in Nederland. Het extremisme is geen hierarchische organisatie, het is een ideologie die rondzwerft en waar frustratie een religieus kleedje krijgt aangemeten.

freya
05-11-04, 15:08
Geplaatst door GroteWolf


Ik bedoel Imams en Mullahs en wat al niet meer die in eigen land niet mogen prediken maar hier wel heen worden gehaald door Moskee besturen. Die dus eigenlijk op geen enkele manier iets met onze maatschappij te schaften hebben.


Noem eens concrete voorbeelden van dat soort imams in Nederland?

Zie je niet dat je met dit soort rare beweringen zelf meehelp aan het verpesten van desfeer voor Goodhight en heer kinderen?

mark61
05-11-04, 15:15
Geplaatst door Marsipulami
Ik denk toch dat het zo niet echt werkt. Ik geloof niet dat Mohamed B. instructies kreeg van één of andere "gezaghebbende" moslim in Nederland. Het extremisme is geen hierarchische organisatie, het is een ideologie die rondzwerft en waar frustratie een religieus kleedje krijgt aangemeten.

Hèhè, je bent weer geland. ;)

mark61
05-11-04, 15:19
Geplaatst door GroteWolf
Ik bedoel Imams en Mullahs en wat al niet meer die in eigen land niet mogen prediken maar hier wel heen worden gehaald door Moskee besturen. Die dus eigenlijk op geen enkele manier iets met onze maatschappij te schaften hebben.

In aanvulling op Freya: heb je bijvoorbeeld enig idee waar de term mullah vandaan komt? Hoeveel sji'ieten denk jij dat NL telt? Dit soort ongeleide kalifaat-projectielen waar jij mee smijt maken je niet alleen niet serieus te nemen als gesprekspartner, maar geeft ook, zoals zij zegt, absoluut niet de indruk dat jij de Goodnights in dit land accepteert.

Marsipulami
05-11-04, 15:24
Geplaatst door freya
Onder druk van de publieke opinie, heeft men onmiddelijk daadkrachtig willen optreden en is men een paar huizen binnengevallen.
De telegraaf maakt er dan meteen van dan het een compleet terroristen netwerk is met dodenlijsten enz.

We maken elkaar gek hier. Iedereen roept maar wat, de politiek voorop.

Het lijkt wel of iedereen graag WIL dat er ook in Nederland moslimterroristen actief zijn. Men wil zo graag iets hebben om alle frustraties op af te kunnen reageren.

Zo is het de paranoia belemmert alle rationaliteit.

Pista
05-11-04, 15:25
Geplaatst door Marsipulami
Het is een proces van self fulfilling prophecy. De islamofobe paranoia rond terrorisme waarvan media en samenleving doordrenkt zijn moest vroeg of laat labiele geesten inspireren.
Nou ja, de moordenaar van Pim was ook een labiele persoonlijkheid.
Islamofobie heeft daar niet echts iets mee te maken, al willen sommigen (god weet waarom) dit als een verontschuldiging voor deze misdaad aanvoeren.
Labiele mensen kan je vinden onder alle lagen van de bevolking..focussen op deze éne moord is dus niet echt het van het.
Overlaatst was er zelfs een man die zijn vier dochters vermoordde omdat ie geen zoon kon krijgen, had dat wat met islamofobie te maken?..Neen, gewoon een gestoorde labiele geest.
En zo lopen er nog wel meer rond.

Marsipulami
05-11-04, 15:25
Geplaatst door mark61
Hèhè, je bent weer geland. ;)

U bedoelt ?

Marsipulami
05-11-04, 15:30
Geplaatst door Pista
Nou ja, de moordenaar van Pim was ook een labiele persoonlijkheid.
Islamofobie heeft daar niet echts iets mee te maken, al willen sommigen (god weet waarom) dit als een verontschuldiging voor deze misdaad aanvoeren.
Labiele mensen kan je vinden onder alle lagen van de bevolking..focussen op deze éne moord is dus niet echt het van het.
Overlaatst was er zelfs een man die zijn vier dochters vermoordde omdat ie geen zoon kon krijgen, had dat wat met islamofobie te maken?..Neen, gewoon een gestoorde labiele geest.
En zo lopen er nog wel meer rond.

Jah, labiele personen heb je overal. Toch is islamofobie een slecht iets. Het draagt bij tot allerlei subtiele vormen van maatschappelijke uitsluiting van moslims, wat frustraties verhoogd en de geweldsdrempel verlaagt.

Max Stirner
05-11-04, 15:33
Geplaatst door Marsipulami
Zo is het de paranoia belemmert alle rationaliteit.

Dat geldt ook voor struisvogelgedrag.

mark61
05-11-04, 15:39
Geplaatst door Marsipulami
U bedoelt ?

Net wak zeg. Je commentaar begint weer wat ahum doeltreffender te worden.

GroteWolf
05-11-04, 16:07
In aanvulling op Freya: heb je bijvoorbeeld enig idee waar de term mullah vandaan komt? Hoeveel sji'ieten denk jij dat NL telt? Dit soort ongeleide kalifaat-projectielen waar jij mee smijt maken je niet alleen niet serieus te nemen als gesprekspartner, maar geeft ook, zoals zij zegt, absoluut niet de indruk dat jij de Goodnights in dit land accepteert.


Dat kalifaat heeft je diep geraakt hé? Kijk, als jij van mij verwacht (en bij Freya proef ik precies hetzelfde) dat ik álle kritiek op álle mogelijke uitwassen van de Islam laat varen (inclusief de racistische teksten in de brief van Mohamed B) en er van uit MOET gaan dat werkelijk álle in Nederland levende Moslims lieve, goedwillende brave mensen zijn.....

...wat voor gesprek heb je het dan nog over?



(noem het Imam, noem het Mufti. Overigens is het muggenzifterij om de muggenzifterij.)

mark61
05-11-04, 16:25
Geplaatst door GroteWolf
...(noem het Imam, noem het Mufti. Overigens is het muggenzifterij om de muggenzifterij.)

Nee, dat is het niet. Het is indicatief en symptomatisch voor jouw neiging om alles op één hoop te gooien en te concluderen dat We Nergens Meer Veilig Zijn.

De foutieve terminologie geeft jouw kennisniveau van het onderwerp aan. Close to zero.

De spiegel van die lui die Bush indicatief vinden voor het hele westen.

freya
05-11-04, 16:30
Geplaatst door GroteWolf
? Kijk, als jij van mij verwacht (en bij Freya proef ik precies hetzelfde) dat ik álle kritiek op álle mogelijke uitwassen van de Islam laat varen

Wat een onzin, jij hebt duidelijk nooit mijn kritiek op de islam gelezen :moe:

Het gaat mij er om dat je dingen roept die niet waar zijn, dat je je mening vormt nav domme, foute koppen in de telegraaf e.d.

Je generaliseert verschrikkelijk en daarmee draag je bij aan het verziekte klimaat in dit land.

Kritiek is prima en nodig, maar dan moet het wel goed onderbouwd en genuanceerd zijn.

Al Sawt
05-11-04, 16:53
Geplaatst door Marsipulami
Dat het een labiel personage is dat spreekt toch vanzelf. Wat had je anders verwacht ? Een mondiale complot van Wahabisten?

mark61
05-11-04, 16:59
Geplaatst door Al Sawt
Een mondiale complot van Wahabisten?

Dat kan haast niet anders.

Al Sawt
05-11-04, 16:59
Geplaatst door Goodnight


wat onderschrift betreft, ik heb hem uit het boek: Leven doodt mij.
Ik vond het een erg mooie uitspraak die erg typerend is voor het klimaat waar we nu in leven.
If you prick us, do we not bleed?
If you poison us, do we not die?
And if you wrong us,shall we not revenge?
If we are like you in the rest,we will resemble you in that...........

Shakespeare En het is zeer toepasbaar op de huidige situatie!

Orakel
05-11-04, 16:59
Geplaatst door Gerrit Jan


We moeten er in elk geval voor zorgen dat de invloed van radicale extremisten geëlimineerd wordt.


Als ik naar het gedrag van sommige moslimjongeren kijk heb ik wel eens het idee dat ze gewoon heel erg op ons neerzien. Ze beschouwen autochtonen als mensen die je zo maar alles kunt aandoen.

Vrees dat je er naast zit. Tis geen kwestie van op Nederlanders neerkijken. Tis een kwestie van "gepeste wordt pester".
Daarin schuilt ook de oplossing voor het "elimeneren" van radicale extremisten en hun wervingsdrang.
Als burgers zich burger voelen en zich geaccepteerd weten, krijgen wervers geen poot aan de grond.
Want sinds wanneer wordt er geworven en geradicaliseerd in Nederland?

De politiek maakt de fout door alleen te focussen op repressie en faal- en succesfacoren van integratie bij de jongeren te zoeken, maar vragt zich niet af wat het falen van de ontvangende partij is.

Al Sawt
05-11-04, 23:12
Geplaatst door mark61
Dat kan haast niet anders. Als je de visie van onze o zo grote filosoof Grote Wolf kent, dan kan je niets anders concluderen.

Marsipulami
05-11-04, 23:57
Geplaatst door Al Sawt
Een mondiale complot van Wahabisten?

Nee dat kan niet. Dat wahabisten in staat zijn tot moorden voor de heilige zaak dat wil ik nog wel geloven. Maar dat wahabisten complotten smeden dat geloof ik niet. Om complotten te smeden is een minimum aan vertrouwen in je medecrimineel een basisvereiste. Wahabisten vertrouwen niemand. Ze zijn bang van hun eigen schaduw en maken zichzelf permanent wijs dat ze op God vertrouwen, maar in werkelijkheid wordt hun leven door angst geregeerd.

Al Sawt
06-11-04, 00:23
Geplaatst door Marsipulami
Nee dat kan niet. Dat wahabisten in staat zijn tot moorden voor de heilige zaak dat wil ik nog wel geloven. Maar dat wahabisten complotten smeden dat geloof ik niet. Om complotten te smeden is een minimum aan vertrouwen in je medecrimineel een basisvereiste. Wahabisten vertrouwen niemand. Ze zijn bang van hun eigen schaduw en maken zichzelf permanent wijs dat ze op God vertrouwen, maar in werkelijkheid wordt hun leven door angst geregeerd. Volkomen mee eens. Maar volgens het gehandicapte wereldbeeld van Grote Wolf, is het wel degelijk zo.

mark61
06-11-04, 00:56
Geplaatst door Al Sawt
Volkomen mee eens. Maar volgens het gehandicapte wereldbeeld van Grote Wolf, is het wel degelijk zo.

Maar die is dan ook zelf groot-mufti van de Beethovenlaan.

Al Sawt
06-11-04, 01:12
Geplaatst door mark61
Maar die is dan ook zelf groot-mufti van de Beethovenlaan. Daarom!




Ik vind het wel jammer, dat GW mij totaal negeert.

et_2000nl
06-11-04, 01:28
Geplaatst door Orakel
Vrees dat je er naast zit. Tis geen kwestie van op Nederlanders neerkijken. Tis een kwestie van "gepeste wordt pester".
Daarin schuilt ook de oplossing voor het "elimeneren" van radicale extremisten en hun wervingsdrang.
Als burgers zich burger voelen en zich geaccepteerd weten, krijgen wervers geen poot aan de grond.
Want sinds wanneer wordt er geworven en geradicaliseerd in Nederland?

De politiek maakt de fout door alleen te focussen op repressie en faal- en succesfacoren van integratie bij de jongeren te zoeken, maar vragt zich niet af wat het falen van de ontvangende partij is.

Dit is slechts een deel van het probleem.

Een van de dingen die met name 1e generatie marokkanen hebben, is dat ze hier niet echt wonen. Sommige/velen vinden zelf dat ze hier slechts tijdelijk zijn. Ik ken in mijn direkte omgeving grote groepen mensen die emotioneel nog in Marokko wonen. Geen trots hebben over Nederland, de nederlandse vlag nooit ter hand zullen nemen, de rechten willen nemen, over de plichten bedenkingen hebben. Het klinkt heel stereotype, maar ik maak het dagelijks mee. Een voorbeeld van de velen. Deze mensen zijn hoog opgeleid, verdienen goed, hebben een koophuis in Nederland, en een wat groter huis in Marokko. Hier wonen ze relatief simpel, in Marokko wonen ze zeer luxe en gerespecteerd. Op de vraag waarom ze hier de niet dezelfde inverstering maken, krijg ik nooit een antwoord ander dan, we zijn marokkaan, dit hoort zo, iedereen doet het. Ze leven in relatief beperkt in Nederland 11 maanden van het jaar, om 1 maand van het jaar de show te stelen bij familie en kenissen in hun geboorte dorp. Een ander punt is, omdat ze de situatie gecreerd hebben relatief makkelijk terug te kunnen, roepen ze bij het minste of geringste tegenslag, vaak in het bij zijn van de kinderen, we gaan morgen terug. Dat gaat al 15 jaar zo, bij tegenslag in Nederland is de keuze terug naar Marokko. Het wortelen van deze mensen is nooit gebeurd. 15 jaar terug, toen dit ook al bestond, was er geen polarisatie. Deze ouders zijn al die jaren het voorbeeld voor hun kinderen geweest. Bij het minste of geringste conflict, met emotie, roep je, we gaan terug. Ik zie het effect van dit gedrag op de kinderen. Vervolgens komen ze na een maand Marokkohardhollend terug, omdat ze door jaloesie ruzie met familie leden hebben gehad.
Dit is slechts een van de vele voorbeelden. Het probleem is, welke Marokkan speelt in een nederlands team, voetbal, basketbal noem maar op, en wil strijden voor de nederlandse vlag.
In Amerika, en ik weet de geschiedenis is veeeeelllll langer, liepen afro amerikanen mee in een protest demonstratie op de olympische spelen met een amerikaanse vlag met trots in hun hand om te strijden voor meer mensenrechten.
Marokkanen moeten zich emanciperen en hun vlag de nederlandse vlag met trots durven dragen om hun nederlandse rechten op te eisen. Ze eisen nu hun de rechten op als de in nederland wonende marokkaanse islamitische allochtone minderheid. Dat is principieel fout!!!!

mark61
06-11-04, 01:30
Geplaatst door Al Sawt
Ik vind het wel jammer, dat GW mij totaal negeert.

Je snapt het niet gewoon.

et_2000nl
06-11-04, 01:52
Geplaatst door Al Sawt
Daarom!




Ik vind het wel jammer, dat GW mij totaal negeert.

Wie is GW?

mark61
06-11-04, 01:53
Geplaatst door et_2000nl
Wie is GW?

Grote Wolf de huismullah.

Al Sawt
06-11-04, 01:55
Geplaatst door mark61
Je snapt het niet gewoon. Ik snap het. Als grote visionair duldt ie geen tegenspraak.


@Et2000.nl

GW=Grote Wolf.


Leuk dat je terug gekeert bent! Veel succes met het plaatsen van berichten.

mark61
06-11-04, 01:57
Geplaatst door Al Sawt
Ik snap het. Als grote visionair duldt ie geen tegenspraak.


Als ie straks maar niet met explosieven omhangen de maroc.nl server komt opblazen.

et_2000nl
06-11-04, 01:59
Geplaatst door Al Sawt
Ik snap het. Als grote visionair duldt ie geen tegenspraak.


@Et2000.nl

GW=Grote Wolf.


Leuk dat je terug gekeert bent! Veel succes met het plaatsen van berichten.

Salaam Al Sawt.... Tijdje in India geweest. Een moslim als chauffeur gehad. Ik heb me de vellen gelachen met die man.... Vertel ik je nog wel een keer....

Oh ja die GW.... Was ff op het verkeerde been met onze christelijke fatsoenridder GJ.

Al Sawt
06-11-04, 02:03
Geplaatst door et_2000nl
Salaam Al Sawt.... Tijdje in India geweest. Een moslim als chauffeur gehad. Ik heb me de vellen gelachen met die man.... Vertel ik je nog wel een keer.... Ik ben razend benieuwd naar je ervaringen daar.

Ik spreek je insallah snel!

et_2000nl
06-11-04, 02:19
Geplaatst door klaaskop
Klopt helemaal. Het is in wezen veroorzaakt door het ongecontroleerde "kom maar binnen"-beleid van rood, paars, en groen. Nederland had geen gastarbeider-beleid (verplicht terug) , maar evenmin een immigratiebeleid. Diegenen die dit in/vanaf de jaren 70 aan de kaak stelden werden verketterd.
Maar hoe stellen we dit nu bij ?
Terugsturen die hap ? Dat kan haast niet, door het bestaan van de 2de en 3de generatie. Maar zo laten doorwoekeren kan evenmin.
En - zo realiseer ik me nu - een dan overbijvende oplossing is dan een louterend effect vanuit de marokkaanse gemeenschap zélf.
Al die subsidieclubjes hebben in wezen hun legitimiteit verloren. Ze vertegenwoordigen niet de jeugd - die zich hier nog steeds extreem uit - en al helemaal niet de extremisten. De nederlandse overheid kan er geen ander econtrole op krijgen dan door repressie (zoals vroeger in Marokko bestond !), maar dat is niet gewenst in onze rechtsstaat. De enige oplossing die dan overblijft is een vorm van sociale controle, het aanspreken op de verantwoordelijkheid te integreren en ook mentaal te emigreren, binnen de marokaanse gemeenschap zelf.
Ik zie ook dit niet, althans niet snel en effectief, gebeuren. Maar ik denk dat het het enige is dat jullie - en ons - rest.

Hallo, je mag voortborduren op mijn stelling, maar ik heb het niet over terug sturen, en zal dat ook niet doen. De kinderen zijn hier de dupe van. Die hebben een dubbele nationaliteit. Dat is geen keuze van de kinderen. Die kregen zo'n 2 weken na de geboorte gratis van de ouders mee. Terug sturen is daarom prachtig populisme. Prachtig hoor die stoere mannen woorden. Allemaal softies die zich laten leiden door emotie om maar zieltjes te winnen voor eventuele verkiezingen. We moeten vooral daadkrachtig zijn. Loosers bennen het al die heren en dames. Ze moeten zich eens wat meer bezig houden met de strategie voor de toekomst ipv de wind van de dag. Deze democratie daalt af tot het niveau van brandjes blussen....

De schuld vraag hoe het zo heeft kunnen komen is niet die van een partij. Het is het totaal negeren van ALLE betrokkenen, en de heren links geven graag de schuld aan de dame links, maar ze hebben alle gefaald.

Mijn kinderen hebben geen marokkans paspoort. Dat kan niet, hun namen staan niet op de lijst van toegestane namen. Nou dan niet. Mijn strijd, of verlies, met de marokkanse ambassade heeft geleid dat ze nooit het land uit gezet kunnen worden. Geen dubbele nationaliteit. Van dit soort toevalligheden gaat dit beleid dus afhangen. Da's dus geen beleid. Dat is iets verzinnen waarvan je de consequenties niet kent, maar het doet het goed in de media.... Echt loosers!!!!!

Barbia
06-11-04, 02:21
Geplaatst door klaaskop
Klopt helemaal. Het is in wezen veroorzaakt door het ongecontroleerde "kom maar binnen"-beleid van rood, paars, en groen. Nederland had geen gastarbeider-beleid (verplicht terug) , maar evenmin een immigratiebeleid. Diegenen die dit in/vanaf de jaren 70 aan de kaak stelden werden verketterd.
Maar hoe stellen we dit nu bij ?
Terugsturen die hap ? Dat kan haast niet, door het bestaan van de 2de en 3de generatie. Maar zo laten doorwoekeren kan evenmin.
En - zo realiseer ik me nu - een dan overblijvende oplossing is dan een louterend effect vanuit de marokkaanse gemeenschap zélf.
Al die subsidieclubjes hebben in wezen hun legitimiteit verloren. Ze vertegenwoordigen niet de jeugd - die zich hier nog steeds extreem uit - en al helemaal niet de extremisten. De nederlandse overheid kan er geen ander econtrole op krijgen dan door repressie (zoals vroeger in Marokko bestond !), maar dat is niet gewenst in onze rechtsstaat. De enige oplossing die dan overblijft is een vorm van sociale controle, het aanspreken op de verantwoordelijkheid te integreren en ook mentaal te emigreren, binnen de marokaanse gemeenschap zelf.
Ik zie ook dit niet, althans niet snel en effectief, gebeuren. Maar ik denk dat het het enige is dat jullie - en ons - rest.


Jan Klaassen denk om je hart, geen 1 allochtoon maakt zich zo druk als jij nu doet, dat zal zo aanhouden ook, van nature zijn het mensen die zich niet om het minste geringste druk maken, heeft te maken met hun gastvrijheid en automatisch gebruik maken daarvan, die ze hier wordt ontnomen door mensen zoals jij, waar zij natuurlijk niks van merken ...daar niet van....