PDA

Bekijk Volledige Versie : FAO: Paula_Amsterdam



Wide-O
05-11-04, 13:19
Nota voor de moderators: deze "prik" heeft niet de bedoeling te ridiculiseren of te polariseren, dus vraag ik u vriendelijk om FF die vinger van de "zap" knop te halen ;)

Beste Paula,

Ik heb al een paar keer geïrriteerd op je gereageerd, maar ik probeer het goed te maken.

Doe FF alsof al die rare moslims en zo hier niet zijn, wij hebben een fijn gesprek.

Voor alle duidelijkheid: ik ben geen moslim of Marokkaan, maar ik heb al gemerkt dat dat op dit BBS niet uitmaakt, en dat iedereen die wat mee wil denken/schrijven hier uiterst welkom is.

Ik ben wel een "ramptoerist", in die zin dat ik hier nooit geweest was voor de gebeurtenissen van afgelopen week. Ik was commentaren aan het lezen van "nuchtere Nederlanders" (ahum) op een geheel ander BBS, en werd nogal ziek van de in mijn ogen rascistische ondertoon (boventoon eigenlijk) van de posts. Eén jongen zei: zie je wel, die zeikerds op maroc.nl vinden het leuk dat Theo vermoord is". Klik, en hier was ik.

Ik heb gezocht en gezocht, en buiten wat radicale leiperds die zich ook even wilde laten manifesteren, vond ik die "zeikerds" niet meteen. Verbazend genoeg zal het merendeel van de mensen hier, ras/geloof/aantal benen maakt niet uit, moord veroordelen. Gek hé ?

Wat ik wel zag was slimme mensen, kwade mensen, mensen die er genoeg van hebben dat ze de pispaal zijn & blijven, berustende mensen, geïrriteerde mensen, achterdochtige mensen, mensen die de politiek maar shit vinden, het lijkt wel Nederland !! ?

Ik ben zelf "Ollander" maar woon al heel mijn leven in België. Ik heb meegemaakt van hoe het voelt niet goed in de groep te liggen, en het pesten is soms heel subtiel, maar mits wat inzet ben ik daar wel uit geraakt.

Dat "pesten" bestaat natuurlijk ook naar allochtonen of gelovigen toe. Maar ten eerste: de mensen op dit BBS zitten *absoluut* niet te wachten op een aai over de bol... dat is namelijk beledigend, betuttelend, arrogant, alsof het van die knik-negers zijn die je vroeger wel eens in de winkels zag in België (ik verraad nu mijn leeftijd...)

Om eerlijk te zijn (ik durf het haast niet zeggen) zie ik op dit BBS een vreemd verschijnsel... men is in het algemeen nogal taalvaardig en rad ter tong. Misschien niet zo vreemd dan weer, als je vaak aangevallen wordt leer je je wel te verdedigen.

Generalisatie, dat besef ik. Het eerste wat je moet snappen is dat "allochtoon A" niet gelijk is aan "allochtoon B" of "smurf C" of "moslim X". (ik laat voor het gemak even de knappe bijdragen van bijvoorbeeld een Mark even buiten beschouwing).

Een conglomeraat van individuen, jawel. Poeh. Dus niet die "grote kliek die allemaal klaar staan met haat" ?

Sommige wel. Het zou naief zijn te denken dat iedereen maar gaat voor "love & peace" en onze "westerse waarden" dankbaar buigend omarmd.

Vind je dat vreemd ?

Wat wel duidelijk is: 90 % heeft er absoluut de *pest* aan om zich te moeten verdedigen voor iets wat zijn zelf NIET gedaan hebben.

Ik ga zo meteen door, mijn eten staat op (jaja, moderne man ;) )

Wide-O
05-11-04, 13:31
Hoi Paula, ik weer.

Chili staat te borrelen...

Waar was ik. O ja, dat verdedigen.

"De moslims moeten een daad stellen"

Nee dus.

Wat we met z'n allen moeten proberen is ons niet te laten meesleuren in een spiraal van geweld, onbegrip, valse emotie, chaos.

Want dan verliezen de meeste van ons, behalve diegenen die baat bij haat hebben.

Lees dit twee keer alsjeblief, want het is de keiharde waarheid.

Ik ben zelf geen "gelovige" in de zin van "ik hoor bij deze religie". Tegelijk besef ik dat mijn cultuur, opvoeding, scholing toch wel erg is ingebed in de Christelijke maatschappij.

Ik ga niet ter kerke, en ben dus in de ogen van velen een "infidel". Edoch, ook ik ken de verwondering over het leven, de mens, de natuur, de "zin van het leven". Ik heb me toen ik jonger was vaak zelf "atheist" genoemd, maar ondertussen snap ik ook alweer dat dit een fase is.

Ik heb wel geleerd toen ik 20 jaar geleden afstudeerde aan de VUB, tijdens de lessen "filosofie van de religie" dat de islam doorheen de geschiedenis NOOIT een agressieve religie is geweest. Iets wat de Christelijken bezwaarlijk kunnen zeggen. Als er ooit imperialistische en vrouwonvriendelijke daden en masse zijn gesteld, dan is het wel door "ons".

Wij doen in Nederland alsof wij al jaren de "achterlijkheid" van de religie afgeworpen hebben, en slimme vrije mensen zijn. Gek toch dat er tegelijk in Nederland ongeveer 50 verschillende kerken zijn (ik geef toe, ik heb de laatste tijd niet meer geteld, deze info is van 1990) en dat we tot voor kort niet mochten fietsen op zondag... De VPRO die nu geldt als de "progressieve omroep" is ooit begonnen als V.P.R.O, en wat een "fundamentalistische" shit werd er toen uitgezonden zeg :D

Moet weer FF roeren, kom zo terug.

Wide-O
05-11-04, 14:07
Hij wordt lekker (de chili)...

OK, als jij naar zo'n moslim meisje toestapt bij de AH of waar dan ook.

Ik pretendeer niets maar dan ook niets van moslims te kennen, en ik ben hier zelfs al een beetje geridiculiseerd omdat ik toegaf tot voor een jaar niet te weten wat Jihad nu eigenlijk betekende, maar ik kan als mens wel voorspellen dat dat meisje denkt "wat heb ik nou aan mijn fiets hangen" ?

Waarschijnlijk is ze al zo bang van wat er gebeurd is, van ongerichte vergelding, verdere uitsluiting, pappie die nog zei "blijf nou maar thuis meid", en dan kom jij, Paula, de Jeanne d'Arc van deze tijd.

Jij bedoelt dat goed, maar de weg naar de hel... zo'n meisje weet waarschijnlijk absoluut niet meer waar weg te kruipen. (of wordt kwaad, kan ook). De poging schiet zijn doel voorbij. En als ze dan toch beleefd heeft geantwoord, dan is zij absoluut een beter mens dan ik.

Ik zal dit proberen kort te maken. Maroc.NL zit niet op ons te wachten, en wij niet op hen, als het gaat om "doe eens een daad" of "stel ons eens gerust". Ik ben zelf eerlijk gezegd behoorlijk benauwd door alle rare gedachten die ras Nederlanders en Belgen de laatste tijd koesteren. Dit is niet mijn wereld.

Langs de andere kant verwacht ik ook niet dat ik/wij hier FF in 123 getroost of terustgesteld kunnen worden.

Het enige wat ik kan doen (of tenminste me voorneem) is dat ik hier wat meer ga rondneuzen, en wat lezen over de Islam, en er wat meer van ga proberen te begrijpen. Begrijpen is niet bekeren. Maar "integreren" (een kutwoord ondertussen) komt natuurlijk ook van twee kanten.

Zal het helpen ? Wellicht niet. De tijd is er niet naar. Ik zie geen goede voortekenen. Maar ik ben het aan mezelf verplicht om te leren, niet om te beleren.

Het ga je goed, en hopelijk neem je dit zoals ik het bedoeld heb.

Mvg

T.

freya
05-11-04, 15:09
:duim:

Welkom op het forum :)

max
05-11-04, 15:18
Geplaatst door Wide-O
Hoi Paula, ik weer.

Chili staat te borrelen...

Waar was ik. O ja, dat verdedigen.

"De moslims moeten een daad stellen"

Nee dus.

Wat we met z'n allen moeten proberen is ons niet te laten meesleuren in een spiraal van geweld, onbegrip, valse emotie, chaos.

Want dan verliezen de meeste van ons, behalve diegenen die baat bij haat hebben.

Lees dit twee keer alsjeblief, want het is de keiharde waarheid.

Ik ben zelf geen "gelovige" in de zin van "ik hoor bij deze religie". Tegelijk besef ik dat mijn cultuur, opvoeding, scholing toch wel erg is ingebed in de Christelijke maatschappij.

Ik ga niet ter kerke, en ben dus in de ogen van velen een "infidel". Edoch, ook ik ken de verwondering over het leven, de mens, de natuur, de "zin van het leven". Ik heb me toen ik jonger was vaak zelf "atheist" genoemd, maar ondertussen snap ik ook alweer dat dit een fase is.

Ik heb wel geleerd toen ik 20 jaar geleden afstudeerde aan de VUB, tijdens de lessen "filosofie van de religie" dat de islam doorheen de geschiedenis NOOIT een agressieve religie is geweest. Iets wat de Christelijken bezwaarlijk kunnen zeggen. Als er ooit imperialistische en vrouwonvriendelijke daden en masse zijn gesteld, dan is het wel door "ons".

Wij doen in Nederland alsof wij al jaren de "achterlijkheid" van de religie afgeworpen hebben, en slimme vrije mensen zijn. Gek toch dat er tegelijk in Nederland ongeveer 50 verschillende kerken zijn (ik geef toe, ik heb de laatste tijd niet meer geteld, deze info is van 1990) en dat we tot voor kort niet mochten fietsen op zondag... De VPRO die nu geldt als de "progressieve omroep" is ooit begonnen als V.P.R.O, en wat een "fundamentalistische" shit werd er toen uitgezonden zeg :D

Moet weer FF roeren, kom zo terug.

Hallo Wide-O, wat een leuk stukje heb jij geschreven.
Inderdaad, over het algemeen is het op maroc.nl redelijk genuanceerd.
Jouw stellingnames vind ik erg braaf, daar wil ik graag op ingaan.

Allereerst je begrip voor Marokkaanse bezoekers van Maroc.nl die 'er niet op aangekeken willen worden'. Het is niet leuk om met diefstal en agressie te worden geassocieerd. Het verweer wordt hier regelmatig geuit. Zuur, en met een hoog cliché gehalte.
Zelf geloof ik bijvoorbeeld niet in een collectieve schuld voor iedere individuele van Israëli voor de mishandeling van Palestijnse in het beloofde land.
Kortgeleden echter, wees een enquête uit dat een meerderheid van de Israëli’s er voor is om Arabische Israëli’s het land uit te gooien.
Kijk, als ik Israëli zou zijn, dan zou ik mij voor zo'n uitkomst schamen, en proberen hier iets tegen te doen.
Maar ik zou niet mijn Arabische landgenoten ervan betichten dat ze mij een racist vinden. Dat zou een beetje dubbelop zijn, nietwaar?
Zo is kan ik mij dus voorstellen dat weldenkende Marokkanen beseffen dat ook zij op enig moment worden aangekeken voor wangedrag van ramp-Marokkanen die Nederlandse buren, niet-gerespecteerde buren, uit hun huizen jagen.
En dan de Islam als niet-agressieve religie t.o.v. van het wel-agressieve christendom: een interessante stellingname. Neem deze eens door met Hindoestanen. Of anders met Ethiopiërs. Of praat eens met de zwarte bevolking in het zuiden van Soedan over de vredelievendheid van de Islam. Islam is liefde, en liefde is overgave. Zoveel is dus wel duidelijk.
Wat betreft die vijftig kerkgenootschappen in Nederland: wat zijn die toch vaak belachelijk gemaakt vanwege hun bekrompenheid.
Daarvoor is echter niemand de keel doorgesneden.
Kritiek op de niet-agressieve islam heeft deze week nog iemand het leven gekost. Op klaarlichte dag, midden op straat. De link met de niet-agressieve Islam is je kennelijk ontgaan.
…toen deden de biggetjes de deur open voor die aardige wolf, en ze leefden nog lang en gelukkig.

max
05-11-04, 15:21
Geplaatst door freya
:duim:

Welkom op het forum :)

:zwaai:

Couscousje
05-11-04, 15:25
En in navolging van freya, heet ik jou ook welkom, Wide-O.

Cc

P.S.: Paula_Amsterdam weet het gezeur inderdaad nogal door te drijven.

David
05-11-04, 15:31
Ook namens huisnicht David: welkom Wide-O

max
05-11-04, 15:33
Geplaatst door Wide-O
Hij wordt lekker (de chili)...

OK, als jij naar zo'n moslim meisje toestapt bij de AH of waar dan ook.

Ik pretendeer niets maar dan ook niets van moslims te kennen, en ik ben hier zelfs al een beetje geridiculiseerd omdat ik toegaf tot voor een jaar niet te weten wat Jihad nu eigenlijk betekende, maar ik kan als mens wel voorspellen dat dat meisje denkt "wat heb ik nou aan mijn fiets hangen" ?

Waarschijnlijk is ze al zo bang van wat er gebeurd is, van ongerichte vergelding, verdere uitsluiting, pappie die nog zei "blijf nou maar thuis meid", en dan kom jij, Paula, de Jeanne d'Arc van deze tijd.

Jij bedoelt dat goed, maar de weg naar de hel... zo'n meisje weet waarschijnlijk absoluut niet meer waar weg te kruipen. (of wordt kwaad, kan ook). De poging schiet zijn doel voorbij. En als ze dan toch beleefd heeft geantwoord, dan is zij absoluut een beter mens dan ik.

Ik zal dit proberen kort te maken. Maroc.NL zit niet op ons te wachten, en wij niet op hen, als het gaat om "doe eens een daad" of "stel ons eens gerust". Ik ben zelf eerlijk gezegd behoorlijk benauwd door alle rare gedachten die ras Nederlanders en Belgen de laatste tijd koesteren. Dit is niet mijn wereld.

Langs de andere kant verwacht ik ook niet dat ik/wij hier FF in 123 getroost of terustgesteld kunnen worden.

Het enige wat ik kan doen (of tenminste me voorneem) is dat ik hier wat meer ga rondneuzen, en wat lezen over de Islam, en er wat meer van ga proberen te begrijpen. Begrijpen is niet bekeren. Maar "integreren" (een kutwoord ondertussen) komt natuurlijk ook van twee kanten.

Zal het helpen ? Wellicht niet. De tijd is er niet naar. Ik zie geen goede voortekenen. Maar ik ben het aan mezelf verplicht om te leren, niet om te beleren.

Het ga je goed, en hopelijk neem je dit zoals ik het bedoeld heb.

Mvg

T.

Hallo Wide-O,
Om de één of andere reden heeft het Vlaams Blok nogal wat aanhang bij jullie. Bij ons verwacht gelukkig niemand enige oplossing van dat soort zieligerds. Afgelopen woensdag moesten ze ook zo nodig in Amsterdam demonstreren. Het was van een bedroevende knulligheid.
Op tv was te zien hoe Theodoor Holman, vriend van Theo van Gogh, even kwam kijken. Een spreker vroeg vriendelijk of wat Theodoor van zijn optreden vond. In de stijl van Theo werd deze man verteld dat hij de hitler-groet verkeerd bracht. Hij wist niet meer hoe hij moest kijken, de sukkel.

Met die ras Nederlanders valt het dus nog wel mee. Ik hoop bovendien dat de familie van de getroffene ook troost vind in de waardige manier waarop gereageerd wordt in het land.

mark61
05-11-04, 15:35
Geplaatst door Wide-O
Hij wordt lekker (de chili)...
...

Nou, welkom hiero. Een aanwinst samme maar zegge.

Maar eh, die chili van jou, hoe lang moet die wel niet koken? Wordt het goulasj?

@Paula: tsja, dat jij net uit een 40-jarige coma bent ontwaakt, daar moet je anderen niet de schuld van geven. Mogen we ff lachen?

freya
05-11-04, 15:37
Geplaatst door mark61


Maar eh, die chili van jou, hoe lang moet die wel niet koken? Wordt het goulasj?


Tzal eens niet over eten gaan bij jou :D

Tomas
05-11-04, 15:39
Ik snap geen fuk van dit topic. Iets ontgaat mij compleet. Paula who en wtf betekent fao?

freya
05-11-04, 15:41
Geplaatst door Tomas
wtf betekent fao?

Furieus Arogant Oudje?

David
05-11-04, 15:42
Geplaatst door freya
Furieus Arogant Oudje?



:hihi: heb ik 't weer gedaan?

Tomas
05-11-04, 15:43
Geplaatst door freya
Furieus Arogant Oudje?

you're kidding?

mark61
05-11-04, 15:43
Geplaatst door freya
Tzal eens niet over eten gaan bij jou :D

Oh valt het op? :p Eet wel erg veel de laatste tijd, en kom toch niet aan. Wat is hier aan de hand?

David
05-11-04, 15:44
Geplaatst door mark61
Oh valt het op? :p Eet wel erg veel de laatste tijd, en kom toch niet aan. Wat is hier aan de hand?


Zeldzame gemutileerde vorm van anorexia. Is mijn schuld, sorry.

freya
05-11-04, 15:46
Geplaatst door Tomas
you're kidding?

Je moet deze ff lezen: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=115763

En er zwerven nog wat van zulke juweeltjes van Paula rond :strik:

mark61
05-11-04, 15:48
Geplaatst door Tomas
Ik snap geen fuk van dit topic. Iets ontgaat mij compleet. Paula who en wtf betekent fao?

Wtf is wtf? Food and Agriculture Organization, Federatie Apeldoornse Ondernemers, die algemene ontwikkeling van jou ook. Wat dacht je van ter attentie van? Niet dat mijn Oxford Advanced dat geeft.
Dat pontje ligt trouwens in Rijswijk, en nou wil ik er niks meer over horen.

Paula-Amsterdam, zoek zelf maar even na.

Tomas
05-11-04, 15:50
Geplaatst door freya
Je moet deze ff lezen: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=115763

En er zwerven nog wat van zulke juweeltjes van Paula rond :strik:

FAO betekend dus mensenkenner!


Geplaatst door Paula_Amsterdam
Freya, als jouw enige inbreng hier stoken en provoceren en afkraken is, dan vind ik dat hoogst kwalijk.

Bahhh.


Geplaatst door Paula_Amsterdam
Jij altijd Freya. Het is jouw voorkeur kennelijk.

Wat een verbittering proef ik bij jou...

Eng hoor.


Geplaatst door Paula_Amsterdam
Freya, ik ben inderdaad de termen: beledigen en uitlachen vergeten.

Ik schijn jou nogal te fascineren want je blijft me volgen.

Ze komt me bekend voor... Ze doet me denken aan... Hoe heet die muts ook alweer...? Tjezus... Kwijt. Kut.

mark61
05-11-04, 15:51
Geplaatst door David
Zeldzame gemutileerde vorm van anorexia. Is mijn schuld, sorry.

Tis ook allemaal jouw schuld, seculier of anderszins. Ik vind het lief dat je de schuld op je neemt. Kan je het verband nog even toelichten?

Ehm...nee, ik val ook niet af. En :kotsen: daar moet ik van :kotsen:

Tomas
05-11-04, 15:52
Geplaatst door mark61
Wtf is wtf? Food and Agriculture Organization, Federatie Apeldoornse Ondernemers, die algemene ontwikkeling van jou ook. Wat dacht je van ter attentie van? Niet dat mijn Oxford Advanced dat geeft.
Dat pontje ligt trouwens in Rijswijk, en nou wil ik er niks meer over horen.

Paula-Amsterdam, zoek zelf maar even na.

Fundamentalistische cartografist. Menselijk gezien ligt het pontje in Delft.

mark61
05-11-04, 15:52
Geplaatst door David
:hihi: heb ik 't weer gedaan?

Jij bent wel erg in berouwvolle stemming vandaag. Is the End Nigh?

freya
05-11-04, 15:53
Geplaatst door Tomas
FAO betekend dus mensenkenner!


Ze komt me bekend voor... Ze doet me denken aan... Hoe heet die muts ook alweer...? Tjezus... Kwijt. Kut.


Betekend :jammer:


En nu weer terug naar je mandje, rotkat :zweep:

David
05-11-04, 15:54
Geplaatst door mark61
Tis ook allemaal jouw schuld, seculier of anderszins. Ik vind het lief dat je de schuld op je neemt. Kan je het verband nog even toelichten?

Ehm...nee, ik val ook niet af. En :kotsen: daar moet ik van :kotsen:


Tja, hoe zat het ook alweer? Ik geloof dat het Thomas was die mij de schuld gaf van anorexia. Iets van een complot van nichten in de modewereld om vrouwen uit te hongeren. Dus neem ik alle eetproblemen maar op me.

Tomas
05-11-04, 15:55
Geplaatst door freya
Betekend :jammer:


En nu weer terug naar je mandje, rotkat :zweep:

Ik bedoelde een heel ander woord. Zoals je ziet. Maar weet jij hoe dat mensch nog heette van een jaar of wat terug. Ook zo'n slecht lezen oudvrouwtje met heel veel mening. En dan bedoel ik niet jou.

Tomas
05-11-04, 15:56
Geplaatst door David
Tja, hoe zat het ook alweer? Ik geloof dat het Thomas was die mij de schuld gaf van anorexia. Iets van een complot van nichten in de modewereld om vrouwen uit te hongeren. Dus neem ik alle eetproblemen maar op me.

Zo zouden moslims nou ook moeten reageren als ik ze stigmatiseer. Dat maakt het een stuk overzichtelijker.

mark61
05-11-04, 15:57
Geplaatst door Tomas
Fundamentalistische cartografist. Menselijk gezien ligt het pontje in Delft.

Zou je denken dat de website www.voetveren.nl misschien wel gedreven wordt door salafisten of andere christenfundamentalisten? Oei, goed dat je me hebt gewaarschuwd. Ik bel gelijk de AIVD.

David
05-11-04, 15:58
Geplaatst door mark61
Jij bent wel erg in berouwvolle stemming vandaag. Is the End Nigh?


Yessss. I ain't David - I'm what is left of him.

(ik ben al dagen in een rare bui. sorry)

mark61
05-11-04, 16:00
Geplaatst door David
Tja, hoe zat het ook alweer? Ik geloof dat het Thomas was die mij de schuld gaf van anorexia. Iets van een complot van nichten in de modewereld om vrouwen uit te hongeren. Dus neem ik alle eetproblemen maar op me.

Ah, je bent gedemoniseerd. Even diep ademhalen, tot drie tellen en in de spiegel kijken of de hoorntjes al groeien. King of Anorexia, dat lijkt me wel wat. Zou ik eerder toeschrijven aan de verschrikkelijke ZS.

David
05-11-04, 16:02
Geplaatst door Tomas
Zo zouden moslims nou ook moeten reageren als ik ze stigmatiseer. Dat maakt het een stuk overzichtelijker.


Ik heb geen trots en geen mooie oude boeken, jongen. Anders zou ik wel anders reageren.

~Panthera~
05-11-04, 16:02
Geplaatst door David
Yessss. I ain't David - I'm what is left of him.

(ik ben al dagen in een rare bui. sorry)
--------------


Wil je erover praten ?? :stout:

freya
05-11-04, 16:02
Geplaatst door Tomas
Ik bedoelde een heel ander woord. Zoals je ziet. Maar weet jij hoe dat mensch nog heette van een jaar of wat terug. Ook zo'n slecht lezen oudvrouwtje met heel veel mening.

Nee, ken wel zo'n type van een ander forum.
Ook net de zielige allochtonen ontdekt en dan iedereen gaan zitten beoordelen. Alleen is die dan weer Belgisch en verliefd op DAJJ :hihi:


En dan bedoel ik niet jou.

Voel me heus niet aangesproken als je het over oude vrouwtjes hebt hoor :ego:

mark61
05-11-04, 16:03
Geplaatst door David
Yessss. I ain't David - I'm what is left of him.

(ik ben al dagen in een rare bui. sorry)

Met God aan je zijde komt alles dik in orde.

David
05-11-04, 16:03
Geplaatst door ~Panthera~
--------------


Wil je erover praten ?? :stout:


Ach, wat heeft het voor zin? Gelukkig vond jij me laatst nog lief.

~Panthera~
05-11-04, 16:07
Geplaatst door David
Ach, wat heeft het voor zin? Gelukkig vond jij me laatst nog lief.
--------------------------

Nou, dat heeft ook lekker geholpen, zie ik. :moe:


:D

David
05-11-04, 16:12
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------

Nou, dat heeft ook lekker geholpen, zie ik. :moe:


:D


T valt allemaal reuze mee. T is vrijdag, ik heb zin in wijn en het is donker en zo. Maar ik ga zo met manlief uiteten en dan naar de fillem.


En jij bent ook lief.

mark61
05-11-04, 16:13
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------

Nou, dat heeft ook lekker geholpen, zie ik. :moe:


:D

Misschien helpt het als je voor hem kookt. Dan schuif ik ook meteen even aan, goed? :chef:

~Panthera~
05-11-04, 16:15
Geplaatst door David
T valt allemaal reuze mee. T is vrijdag, ik heb zin in wijn en het is donker en zo. Maar ik ga zo met manlief uiteten en dan naar de fillem.


En jij bent ook lief.
---------

Heel veel plezier ! :zwaai:
k ga ook even de lams-chopjes doen. :D

http://www.mainzelahr.de/smile/liebe/knuddel.gif

~Panthera~
05-11-04, 16:17
Geplaatst door mark61
Misschien helpt het als je voor hem kookt. Dan schuif ik ook meteen even aan, goed? :chef:
------------

http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/rotfl.gif lolbroek.

:zwaai:

David
05-11-04, 16:17
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Heel veel plezier ! :zwaai:
k ga ook even de lams-chopjes doen. :D

http://www.mainzelahr.de/smile/liebe/knuddel.gif


Bon appetiet! En een genoeglijk weekend, uiteraard!

~Panthera~
05-11-04, 16:18
Geplaatst door David
Bon appetiet! En een genoeglijk weekend, uiteraard!
----------

Jij ook. uiteraard. :D

mark61
05-11-04, 16:22
Wat is dit nou weer voor slap gedoe?

Cursus praktische burgerschapskunde?

David
05-11-04, 16:24
Geplaatst door mark61
Wat is dit nou weer voor slap gedoe?

Cursus praktische burgerschapskunde?


Ik ben gestigmatiseerd, gedemoniseerd dus ik krop m'n woede op achter maatschappelijk aanvaard gedrag. Maar wacht maar, wacht maar.....

mark61
05-11-04, 16:30
Geplaatst door David
Ik ben gestigmatiseerd, gedemoniseerd dus ik krop m'n woede op achter maatschappelijk aanvaard gedrag. Maar wacht maar, wacht maar.....

Ja zoek jij je Boek maar even op, als je die tussen je lingerie kan vinden. Was het Montignac nou of wie ook weer...

David
05-11-04, 16:33
Geplaatst door mark61
Ja zoek jij je Boek maar even op, als je die tussen je lingerie kan vinden. Was het Montignac nou of wie ook weer...

Montignac? Lingerie? Even kijken of ik een fatwa van Henk Krol naar je kop kan gooien. Ben zo terug.

Orakel
05-11-04, 16:34
Geplaatst door Tomas

Ze komt me bekend voor... Ze doet me denken aan... Hoe heet die muts ook alweer...? Tjezus... Kwijt. Kut.

JMT!!!!! :D Ut zal niet waar zijn? Lekker wijf, lekker wijf, lekker wijf!

mark61
05-11-04, 16:36
Geplaatst door David
Montignac? Lingerie? Even kijken of ik een fatwa van Henk Krol naar je kop kan gooien. Ben zo terug.

Pas maar op dat je onderweg geen uitkoming krijgt van de koudheid.

David
05-11-04, 16:37
Geplaatst door mark61
Pas maar op dat je onderweg geen uitkoming krijgt van de koudheid.


Hè, gezellig weer hier!

Couscousje
05-11-04, 16:38
Geplaatst door Orakel
JMT!!!!! :D Ut zal niet waar zijn? Lekker wijf, lekker wijf, lekker wijf!

Jaaaaaaaaaaaaaaa! :haha:

Cc

P.S.: En dit was dan de zoveelste uitzending van Wie ben ik? Tot volgende week!

mark61
05-11-04, 16:43
Geplaatst door David
Hè, gezellig weer hier!

Tot je erover uitglijdt natuurlijk. Ikzelf ben als de dood voor uitkomingen, vooral als je ze niet ziet liggen.

David
05-11-04, 16:44
Geplaatst door mark61
Tot je erover uitglijdt natuurlijk. Ikzelf ben als de dood voor uitkomingen, vooral als je ze niet ziet liggen.


Dat zoeken we op!

Orakel
05-11-04, 16:46
Geplaatst door Couscousje
Jaaaaaaaaaaaaaaa! :haha:

Cc

P.S.: En dit was dan de zoveelste uitzending van Wie ben ik? Tot volgende week!

:lole:

JA, MAAR JIJ BENT ICONOCLASTISCH!!! En als het je niet bevalt hier, ga je maar terug naar Saoedie Arabie, vuile Afghaan!

mark61
05-11-04, 16:56
Geplaatst door Orakel
:lole:

JA, MAAR JIJ BENT ICONOCLASTISCH!!! En als het je niet bevalt hier, ga je maar terug naar Saoedie Arabie, vuile Afghaan!

Goh, dat heb ik helemaal gemist. Balen.

Paula_Amsterdam
05-11-04, 17:22
Hoi Wide-O,

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet schrijven.

Voordat ik je uitgebreide bericht las had ik zelf al het idee dat ik hier niet meer wil posten. Ik kan je uitgebreide bericht ook moeilijk lezen, het enige wat me maar bijblijft is dat je zo huiselijk schreef ("even naar de keuken"). Dat vond ik zo lief.

Het is niets nieuws dat ik ontzettend in paniek ben en ben geweest, het intense gevoel dat het dak van mijn huis was geblazen. Onbeschermd, bang. Vanuit dáár geprobeerd te handelen, iets te doen, eigenlijk in de hoop van "zeg me dat het niet wáár is". (Ik kan dus ook nog niet geconcentreerd jouw bericht lezen en er op in gaan.)

Daar heb ik dus zo'n beetje mijn volle gewicht tegenaangegooid, zie alle berichten die ik heb geplaatst.

Dat is mijn manier om paniek te bezweren: handelen.

Ik heb al eerder geschreven dat ik mensen met deze manier ontstellend in de gordijnen kan jagen omdat ik op die momenten echt heel erg dwingend kan zijn. Dat is voor mij een manier om niet te hoeven voelen hoe ellendig ik me voel.

In de paniek heb ik het onderscheid niet goed meer kunnen maken. Ik heb mijn vader nodig gehad om te horen dat het een hele kleine groep is die gevaarlijk kan zijn en dat de rest gewoon lééft.

Ik doe op zich niets af aan wat ik heb geschreven. Wel heb ik er absoluut te veel bovenop gezeten, mensen zo'n beetje de mond gesnoerd omdat ik andere geluiden toch moeilijk nog kan verdragen.

Ik wil hier dus niet meer posten maar kijken of ik mijn eigen gang weer kan gaan.

Ik hoop in ieder geval wel dat, hoe heftig ik ook geweest ben in mijn berichten en reacties, doorgeklonken heeft dat ik het hart op de goede plek heb. En ergens heeft het mij ook heel erg opgelucht om mijn stem te laten horen.

Wens me maar sterkte,

nogmaals dank voor je lieve bericht,


Paula

freya
05-11-04, 17:26
Geplaatst door Paula_Amsterdam
Hoi Wide-O,

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet schrijven.

Voordat ik je uitgebreide bericht las had ik zelf al het idee dat ik hier niet meer wil posten. Ik kan je uitgebreide bericht ook moeilijk lezen, het enige wat me maar bijblijft is dat je zo huiselijk schreef ("even naar de keuken"). Dat vond ik zo lief.

Het is niets nieuws dat ik ontzettend in paniek ben en ben geweest, het intense gevoel dat het dak van mijn huis was geblazen. Onbeschermd, bang. Vanuit dáár geprobeerd te handelen, iets te doen, eigenlijk in de hoop van "zeg me dat het niet wáár is". (Ik kan dus ook nog niet geconcentreerd jouw bericht lezen en er op in gaan.)

Daar heb ik dus zo'n beetje mijn volle gewicht tegenaangegooid, zie alle berichten die ik heb geplaatst.

Dat is mijn manier om paniek te bezweren: handelen.

Ik heb al eerder geschreven dat ik mensen met deze manier ontstellend in de gordijnen kan jagen omdat ik op die momenten echt heel erg dwingend kan zijn. Dat is voor mij een manier om niet te hoeven voelen hoe ellendig ik me voel.

In de paniek heb ik het onderscheid niet goed meer kunnen maken. Ik heb mijn vader nodig gehad om te horen dat het een hele kleine groep is die gevaarlijk kan zijn en dat de rest gewoon lééft.

Ik doe op zich niets af aan wat ik heb geschreven. Wel heb ik er absoluut te veel bovenop gezeten, mensen zo'n beetje de mond gesnoerd omdat ik andere geluiden toch moeilijk nog kan verdragen.

Ik wil hier dus niet meer posten maar kijken of ik mijn eigen gang weer kan gaan.

Ik hoop in ieder geval wel dat, hoe heftig ik ook geweest ben in mijn berichten en reacties, doorgeklonken heeft dat ik het hart op de goede plek heb. En ergens heeft het mij ook heel erg opgelucht om mijn stem te laten horen.

Wens me maar sterkte,

nogmaals dank voor je lieve bericht,


Paula

Rijp voor de psychiater :rolleyes:

mucs
05-11-04, 17:51
Geplaatst door Paula_Amsterdam


Ik wil hier dus niet meer posten maar kijken of ik mijn eigen gang weer kan gaan.

jammer.
ik begon net een beetje jouw gebruiksaanwyzing door te krygen.

Ik hoop in ieder geval wel dat, hoe heftig ik ook geweest ben in mijn berichten en reacties, doorgeklonken heeft dat ik het hart op de goede plek heb. En ergens heeft het mij ook heel erg opgelucht om mijn stem te laten horen.

ik had gehoopt dat je niet alleen hier kwam prikken omdat je bepaalde antwoorden wilde horen maar dat je het hier ook gewoon gezellig zou gaan vinden.
maar als de afgelopen dagen hier op dit forum voor jou geholpen hebben om je weer een beetje beter te voelen dan is dat naturlyk ook prachtig resultaat.

ik had in de andere topic van je nog een uitgebreid antwoord gegeven maar dat is helaas verloren gegaan door een technische storing van maroc.nl en ik heb geen zin om het weer op te gaan schryven.

hopelyk ben je gaan realiseren dat, net als jy, ook de moslim gemeenschap het erg vindt wat er gebeurt is afgelopen dinsdag en dat by hen het onbegrip net zo sterk is als by ieder andere burger.
we willen allemaal werken aan een zo gezond mogelyke samenleving en we laten ons niet uit het veld slaan door een gestoorde gek.

mischien bedenk je het nog en blyf je gezellig hangen hier op maroc.nl en anders wens ik je het allerbeste toe.

:zwaai: :kusgrijs:

Tomas
05-11-04, 18:33
Geplaatst door Orakel
:lole:

JA, MAAR JIJ BENT ICONOCLASTISCH!!! En als het je niet bevalt hier, ga je maar terug naar Saoedie Arabie, vuile Afghaan!

Exact! Dat was wat ik zocht. Alleen denk ik niet dat "vuile" in die zin thuis hoort. Eerder "vieze". Denk ik. Zeker weten doe 'k dat natuurlijk niet. Maar is ze 't? Of is 't een soort, waar Freya binnenkort ook toe behoort?

Couscousje
05-11-04, 18:36
Geplaatst door freya
Rijp voor de psychiater :rolleyes:

Ik dacht al dat het aan mij lag...

Cc

Tomas
05-11-04, 18:39
Geplaatst door Orakel
:lole:

JA, MAAR JIJ BENT ICONOCLASTISCH!!! En als het je niet bevalt hier, ga je maar terug naar Saoedie Arabie, vuile Afghaan!

Dat je dat iconoclastisch nog weet.



Eng.




Jij gaat toch niet binnenkort radicaliseren ofzo?

freya
05-11-04, 18:39
Geplaatst door Tomas
Of is 't een soort, waar Freya binnenkort ook toe behoort?

verklaar u nader!

Tomas
05-11-04, 18:40
Geplaatst door freya
verklaar u nader!

Misschien is het een leeftijd ding? Ik vraag het maar.

~Panthera~
05-11-04, 18:42
Geplaatst door Couscousje
Ik dacht al dat het aan mij lag...

Cc
-----------------------

http://www.mainzelahr.de/smile/boese/654.gif Hallooooooo......wel even de Seroxat slikken, en erbij blijven he ? http://www.mainzelahr.de/smile/genervt/dribbel.gif

freya
05-11-04, 18:43
Geplaatst door Tomas
Misschien is het een leeftijd ding? Ik vraag het maar.

Uh......... lijkt me niet..............lees net dat haar vader nog leeft..................

Tomas
05-11-04, 18:44
Geplaatst door freya
Uh......... lijkt me niet..............lees net dat haar vader nog leeft..................

Weet je, sommige texten kan ik gewoon echt niet lezen. 1 zin en ik dwaal compleet af.

freya
05-11-04, 18:46
Geplaatst door Tomas
Weet je, sommige texten kan ik gewoon echt niet lezen. 1 zin en ik dwaal compleet af.

:hihi:


Toch jammer, je mist dan ook een hoop lol :fplet:

Wide-O
05-11-04, 18:58
<chomp chomp>

Ik neem nog maar een bordje Chili :melig:

Bedankt forumnichten & andere ;). Via anorexia, uitkomingen (heeft mijn labrador ook last van vaak, de viespeuk :duizelig: ), het Vlaams Blok, Montignac, iconoclasme en mijn vergetelheid om Kashmir te betrekken in mijn beknopte verhaal ;) zijn we hier uitgekomen :D

Ik heb echter het gekke gevoel dat mijn prik z'n doel iet of wat voorbijgeschoten is, lijkt me zo, toch ? :fucyc: :wat?!:

Prettig weekend :D

PS: ik vergeet nog bijna het belangrijkste: Chili moet inderdaad even opstaan. Niet "koken" (neej !) maar rustig pruttelen (beetje zoals ik op internet :engel: en helaas ook na een paar bordjes. Kijkt de labrador altijd zo leuk van op, schuin koppie, je kent dat wel :D ).

freya
05-11-04, 19:01
Geplaatst door Wide-O


PS: ik vergeet nog bijna het belangrijkste: Chili moet inderdaad even opstaan. Niet "koken" (neej !) maar rustig pruttelen (beetje zoals ik op internet :engel: en helaas ook na een paar bordjes. Kijkt de labrador altijd zo leuk van op, schuin koppie, je kent dat wel :D ).

:melig2: Nu val je door de mand!

Biecht maar op, van wie ben jij een MPSje?

Wide-O
05-11-04, 19:15
MPS... shit, had ik zelf maar niet met die FAO moeten komen... ik neem aan dat je bedoelt dat ik hier een "regular" ben die voor de gein een ander "ID" heeft bijgemaakt ?

Niet dus, ik maak meestal ruzie op engelstalige BBS'en, maar ben hier tot voor eergister nog nooit geweest. :) Denk je dat ik voor de lol zou doen alsof ik Belg ben, kom nou ! :D

Max, ik antwoord nog wel op je posts, hou me ten goede.

Couscousje
05-11-04, 19:17
Welnee, Wide-O.

Jij past zo perfect goed in het NVDD Dream Team, dat we even dachten dat je wel een bekende moest zijn.

Guess you are just the lost son come home.

:p

Cc

Wide-O
05-11-04, 19:49
Bedankt voor het compliment :)

(denk ik... even vragen aan mijn goeie vriend, Derek Google, waar NVDD voor staat. Shit, ik heb behoefte aan een inburgeringscursus hier :D)

Couscousje
05-11-04, 19:55
Geplaatst door Wide-O
Bedankt voor het compliment :)

(denk ik... even vragen aan mijn goeie vriend, Derek Google, waar NVDD voor staat. Shit, ik heb behoefte aan een inburgeringscursus hier :D)

Nieuws van de dag.

;)

Cc

P.S.: 3 keer raden wat WSDB betekent?

Wide-O
05-11-04, 19:57
Ooooww shit, silly me :D

Nieuws van de dag :nerd:

Gevonden via deze quote...


een goeie discussie bestaat uit keiharde argumenten, erbij halen van gebeurtenissen van lang geleden, het gebruiken van totaal ongerelateerde voorbeelden die wel goed klinken en tot slot het compleet zwart maken van elkaar door op de persoon te spelen :D


Hij is leuk ! :D

Couscousje
05-11-04, 19:59
Geplaatst door Wide-O
Ooooww shit, silly me :D

Nieuws van de dag :nerd:

Gevonden via deze quote...



Hij is leuk ! :D

Juist.

Heb je meteen je inburgeringscursus gehad. ;)

Doe je best, one-liners hebben extra woordwaarde, trouwens.

Cc

Wide-O
05-11-04, 20:07
Whisky, Scottish, Double Barrel :wtf:

:stout:

One-liners moet ik op oefenen, ik heb de vervelende gewoonte pagina's vol te l*llen. Of was dat al duidelijk ? ;)

Couscousje
05-11-04, 20:14
Geplaatst door Wide-O
Whisky, Scottish, Double Barrel :wtf:

:stout:

One-liners moet ik op oefenen, ik heb de vervelende gewoonte pagina's vol te l*llen. Of was dat al duidelijk ? ;)

No worries, dat slaan we er wel uit. :hihi:

Cc

Wide-O
05-11-04, 20:18
Ik moet gewoon nog FF radicaliseren denk ik :gniffel:

~Panthera~
05-11-04, 20:24
Geplaatst door Wide-O
Ik moet gewoon nog FF radicaliseren denk ik :gniffel:
-----------

Is wel een pre. ja. :moe:

:D

vlegeltje
05-11-04, 20:29
Nooit te lang laten doorkoken de chili. Dan kook je de vitamientjes kapot.

Doe je er ook verse pepertjes in trouwens? Dat hoort wel :student:

En absoluut nooit de restjes aan de hond voeren.
Nix zo erg als een ruftende hond :D

Welkom trouwens Wide-O

Wide-O
05-11-04, 20:53
Ikdoemebest (3 x WW ?)

Verse pepers ? Ja joh. Meestal wel, vandaag niet, peperoncini uit het potje helaas :schaam: Ik zit al wel een jaartje aan de Pariet, en denk dat het wel iets met de voorliefde daarvoor te maken heeft. Of de schtrrresss natuurlijk.

Patsy (de hond) krijgt gewoon niks van tafel, begin ik niet aan. Die Science-toestand brokken zijn al tering-duur genoeg, net zoals alle snoepjes, tandeborstels (dentarask etc), v*****oren (mag niet netuurlijk ;) ), inentingen, speeltjes, school, het houdt niet op.

Ruften doet ze gelukkig relatief weinig. De katten daarentegen, jeetje :ego: De vissen dan weer niet, zou ook geen zicht zijn dat geborrel :D

Bedankt overigens :)

vlegeltje
05-11-04, 21:36
Pariet?

(K las eerst parkiet :D)

Oh ik zie t al, iets tegen maagzweer. Maar dat wordt toch door een bacterie veroorzaakt? En niet door gepeperde stresss?

Je hebt wel een hele dierentuin zeg, ga je wel eens op vakantie?
Waar laat je die beesten dan?

Of geef je dan de vis aan de kat, de kat aan de hond, en de hond aan het asiel?

Wide-O
05-11-04, 23:00
Vakantie, tisdat ? ;)

De hele zooi gaat dan gewoon vast aan een boom natuurlijk.

Is wel wat prielwerk met die vissen trouwens :D

Typisch DINK ...

Geen maagzweer (kwamen ze achter na die tuinslang in de bek, gatver :o ), gewoon wat oprispingen. Hebben wel meer mensen last van merk ik :schok:

mark61
05-11-04, 23:49
Geplaatst door Wide-O
... Niet "koken" (neej !) maar rustig pruttelen (beetje zoals ik op internet :engel: en helaas ook na een paar bordjes. Kijkt de labrador altijd zo leuk van op, schuin koppie, je kent dat wel :D ).

Ik kan me voorstellen dat hij daar uitkomingen van krijgt.