PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitlokking?!



bouzian123
05-11-04, 19:43
Uitlokking?!

Men heeft het continu in de media over het recht op vrijheid van mening en de heer van Gogh als de beschermer daarvan, ik vraag mij dan af waarom een moslim dan niet mag zeggen dat de heer van Gogh het zelf allemaal heeft uitgelokt? De heer van Gogh was toch continu bezig reakties te ontlokken van allerlei partijen, partijen als politici, media, en geloofsgemeenschappen. Als je werk bestaat uit provoceren dan is het de bedoeling dat er een reaktie van de andere kant komt, zo'n reaktie kan bestaan uit een verbale reaktie maar het risco zit erin dat het een hevige fysieke reaktie is, helaas voor de heer van Gogh trof hij in een geloofsgemeenschap van meer dan een miljoen zielen iemand die zijn emoties niet de baas kon en tot een waanzinnige reaktie overging. Als slachtoffer draag je ook een bepaalde vorm van verantwoordelijkheid als je stelselmatig een hele geloofsgemeenschap tot op het bot beledigd, de heer van Gogh was een "intellectueel" en wist dondersgoed wat voor consequenties eraan verbonden waren, voorbeelden zat toch in de rest van de wereld, naief om te denken dat dit in Nederland niet zou kunnen. Als ik een groep skinheads op straat zie zou ik ze ook tot op het bot willen beledigen maar ik weet dan wat de gevolgen kunnen zijn.

Ik begrijp niet dat als van Gogh wat zei het onder de noemer open dialoog viel, schelden op een geloofsgemeenschap is zo zwak en mag geen dialoog heten, argumenten gebruikte hij vaak niet maar onzin uitkramen deed hij des te meer. Niemand hoeft het met mijn geloof eens te zijn maar ga wel met mij in gesprek en verlaag je niet tot een bedenkelijk niveau als het niveau waar de heer van Gogh een meester in was.

Volgens een hypocriet als een Achmed Aboutaleb is het ongeoorloofd om, zoals gisteravond een moslim deed voor de camera, te zeggen dat de heer van Gogh het zelf heeft uitgelokt. Volgens Aboutaleb spoorde de man niet en had hij niet voor de camera mogen verschijnen, maar meneer Aboutaleb waar is die vrijheid van meningsuiting dan gebleven ?
Komt het niet voor in het Nederlandse straatje van deze ruimdenkende excuus-Marokkaan als een moslim zijn mening uit, zijn vrije mening op een beschaafde manier! Meneer Aboutabel u bent eerst moslim onder de sterrenhemel van Allah(swt) en daarna pas de wethouder, vergeet die volgorde niet voordat u harder van de toren blaast als de Nederlander, ooit zult ook u verantwoording moeten afleggen aan onze schepper! Hypocrisie is er ook bij de El Tawheed moskee die deze moslim de toegang heeft ontzegd wegens zijn uitlating voor de camera, kom op zeg! Door lijfsbehoud je mening verloochenen en je moslimbroeder de toegang ontzeggen, een grote zonde lijkt mij.

Ik ben woedend op de dader, hij heeft ervoor gezorgd dat een onzinuitkramer als een van Gogh een heldenstatus heeft gekregen, Maxima noemde hem zelfs "de beschermer van de vrijheid van meningsuiting". Ik ging bijna over mijn nek! Duizenden mensen kwamen bijeen op de dam om hem zogenaamd te eren, ik weet dat de helft er was uit angst voor het zogenaamde moslimgevaar en de andere helft omdat zij in het verleden nare ervaringen met Marokkanen hebbben gehad, lekker op de dam met zijn allen je frustraties op een geloofsgemeenschap botvieren en ongeneerd schelden op die "klote buitenlander".

De Marokkaanse verenigingen slaan nu hun handen ineen om hun afkeer van deze daad aan de buitenwereld te laten zien, laten we er niet omheen draaien, ik ben niet rouwig om het verlies van de heer van Gogh en de Marokkaanse gemeenschap ook niet, wij zijn rouwig om de gevolgen die het heeft voor de Marokkaanse gemeenschap. Medelijden hebben we met het kind van de heer van Gogh en daar gaat onze medeleven naar uit maar deze wereld is beter af met opruiende mensen als een heer van Gogh.

Een ieder die kwetst moet op de blaren zitten, dit geldt ook voor de Marokkanen die geen respekt hebben voor hun medemens en zulke absurde dingen uithalen als een dodenherdenking verstoren, ook daar zal ik geen traan laten als dat eens verkeerd afloopt, je lokt het zelf uit..................!

Dutchguy
05-11-04, 19:56
Voor mij is de grens heel duidelijk.

NIETS is het waard om een mens af te maken op basis van een mening, al is deze nog zo fout. Van uitlokking kan dus geen sprake zijn.

euhh
05-11-04, 19:56
Geplaatst door bouzian123
Meneer Aboutabel u bent eerst moslim onder de sterrenhemel van Allah(swt) en daarna pas de wethouder, vergeet die volgorde niet voordat u harder van de toren blaast als de Nederlander

Nog niet misschien vriend, je bent hier in NEDERLAND, hier ben je eerst Wethouder en dan pas Moslim, scheiding van kerk en staat.

manc
05-11-04, 22:23
Als slachtoffer draag je ook een bepaalde vorm van verantwoordelijkheid als je stelselmatig een hele geloofsgemeenschap tot op het bot beledigd

Dat mag dus gewoon in dit land. Dat heet nu vrijheid. Overigens ben ik absoluut niet van mening dat Theo een hele gemeenschap wilde kwetsen, maar dat terzijde.



de heer van Gogh was een "intellectueel" en wist dondersgoed wat voor consequenties eraan verbonden waren, voorbeelden zat toch in de rest van de wereld, naief om te denken dat dit in Nederland niet zou kunnen.

En daarmee geef je aan dat Theo gelijk had over de fascitische trekjes van de mensen die hij bestreed.



Als ik een groep skinheads op straat zie zou ik ze ook tot op het bot willen beledigen maar ik weet dan wat de gevolgen kunnen zijn.

Vergelijk je nu de een miljoen Moslims in dit land met agressieve Skinheads? Dan ben je nog harder bezig dan Theo als je het mij vraagt.


Ik begrijp niet dat als van Gogh wat zei het onder de noemer open dialoog viel, schelden op een geloofsgemeenschap is zo zwak en mag geen dialoog heten,

Waarom niet?



argumenten gebruikte hij vaak niet maaronzin uitkramen deed hij des te meer.

Ook dat mag in een vrij land. Argumentloos 'zomaar wat roepen'. Dat is toch zijn zaak? Overigens waren de opmerking van Theo over Abou Jahja, Mahomet en de Quraan juist vrijwel altijd op argumenten gebaseerd.


Niemand hoeft het met mijn geloof eens te zijn maar ga wel met mij in gesprek en verlaag je niet tot een bedenkelijk niveau als het niveau waar de heer van Gogh een meester in was.

Sure, netjes ja en amen knikken en vooral de Moslim niet confronteren met dingen die je constateert. Theo had zich beter als een echte Dhimmi moeten gedragen, dan had hij nu nog geleefd.



Volgens een hypocriet als een Achmed Aboutaleb is het ongeoorloofd om, zoals gisteravond een moslim deed voor de camera, te zeggen dat de heer van Gogh het zelf heeft uitgelokt. Volgens Aboutaleb spoorde de man niet en had hij niet voor de camera mogen verschijnen, maar meneer Aboutaleb waar is die vrijheid van meningsuiting dan gebleven ?

Dat mag die Moslim toch wel degelijk zeggen. Volgens mij leeft die radicale gek die dat zij nog gewoon.


... Hypocrisie is er ook bij de El Tawheed moskee die deze moslim de toegang heeft ontzegd wegens zijn uitlating voor de camera, kom op zeg! Door lijfsbehoud je mening verloochenen en je moslimbroeder de toegang ontzeggen, een grote zonde lijkt mij.

Je hebt gelijk, die Moskee is zo hypocriet als het maar zijn kan. Waarom komen ze niet gewoon uit voor hun verwerpelijke fascitoide en moordzuchtige ideeen.


Ik ben woedend op de dader, hij heeft ervoor gezorgd dat een onzinuitkramer als een van Gogh een heldenstatus heeft gekregen, Maxima noemde hem zelfs "de beschermer van de vrijheid van meningsuiting".

Dat je de status van Theo belangrijker vind dan het feit dat een mens vermoord is om zijn mening zegt al genoeg over jou.


Ik ging bijna over mijn nek! Duizenden mensen kwamen bijeen op de dam om hem zogenaamd te eren, ik weet dat de helft er was uit angst voor het zogenaamde moslimgevaar en de andere helft ...

En jij kan blijkbaar bij al die mensen in hun ziel kijken he? Jij bent zeker helderziend.

:slapen:

bouzian123
06-11-04, 18:16
Geplaatst door manc
Dat mag dus gewoon in dit land. Dat heet nu vrijheid. Overigens ben ik absoluut niet van mening dat Theo een hele gemeenschap wilde kwetsen, maar dat terzijde.

Vrijheid betekent niet dat het normaal wordt gevonden als men de ander beledigd, ik zou toch beter opletten en je huiswerk beter doen als je vindt dat de moslims niet stelselmatig beledigd werden, bevooroordeeld misschien?




En daarmee geef je aan dat Theo gelijk had over de fascitische trekjes van de mensen die hij bestreed.

Theo vond altijd dat hij gelijk heeft, hij wist dus van het risico af en ik ontken niet dat er hele gekken mensen op deze wereld zijn maar besef ook wat voor gevolgen er kunnen zijn als ik ze bestrijd, daarmee geef ik niet aan dat ik de daad goedkeur maar wel dat er altijd iemand kan zijn die zijn emoties niet de baas kan. De dader is fout en zal daar nu voor gestraft worden.

Vergelijk je nu de een miljoen Moslims in dit land met agressieve Skinheads? Dan ben je nog harder bezig dan Theo als je het mij vraagt.

Je moet toch beter lezen, ik geef er alleen mee aan dat wanneer je een anti-pathie hebt tegen een groep mensen, zoals ik dat heb tegen Skinheads en van Gogh tegen moslims, dat er altijd het risico bestaat dat waneer je die groep beledigt er iemand tussen zit die je iets aan wilt doen, ik keur de daad dus niet goed maar besef wel dat er altijd een waanzinnige tussen kan zitten.

Waarom niet?

Dan zeg je wat over mij maar deze uitspraak zegt dan ook genoeg over jou!


Ook dat mag in een vrij land. Argumentloos 'zomaar wat roepen'. Dat is toch zijn zaak? Overigens waren de opmerking van Theo over Abou Jahja, Mahomet en de Quraan juist vrijwel altijd op argumenten gebaseerd.

Nogmaals, doe beter je huiswerk als je wilt reageren! Leer ook eens een naam goed te schrijven, Mahomet???????



Sure, netjes ja en amen knikken en vooral de Moslim niet confronteren met dingen die je constateert. Theo had zich beter als een echte Dhimmi moeten gedragen, dan had hij nu nog geleefd.

Leer eens beter lezen, je hoeft het nergens mee eens te zijn maar verlaag je niet tot ordinaire scheldpartijen zoals van Gogh deed, je hoeft dus geen ja en amen te klikken maar mij wel in mijn waarde laten in een discussie!



Dat mag die Moslim toch wel degelijk zeggen. Volgens mij leeft die radicale gek die dat zij nog gewoon.

Gelukkig leeft hij nog wel, het ging er mij om dat hij niks bijzonder beledigend zei maar dat er al wel geluiden gingen om hem niet voor de camera te laten verschijnen, hoezo? Ik hoorde gisteren bij Nova politiek dat van Gogh meerdere malen de doden beledigde, hij werd geciteerd uit zijn eigen boek!!!!!!!!!

Je hebt gelijk, die Moskee is zo hypocriet als het maar zijn kan. Waarom komen ze niet gewoon uit voor hun verwerpelijke fascitoide en moordzuchtige ideeen.



Dat je de status van Theo belangrijker vind dan het feit dat een mens vermoord is om zijn mening zegt al genoeg over jou.


Ik wenste van Gogh niet dood maar zal ook niet om hem treuren, ik vind het inderdaad zonde dat zo'n onbenullig persoon de heldenstatus krijgt.


En jij kan blijkbaar bij al die mensen in hun ziel kijken he? Jij bent zeker helderziend.


Dit was een manier om de samenkomst uit te drukken, ik heb alleen Nederlandse vrienden om mij heen en niemand heeft van Gogh ooit gemogen, niks met helderziendheid te maken maar wel alles met een heersende mening, dit snap je toch wel of moet ik je later weer alles uitleggen!!!!!!


:slapen:

bouzian123
06-11-04, 18:21
[QUOTE]Geplaatst door euhh
Nog niet misschien vriend, je bent hier in NEDERLAND, hier ben je eerst Wethouder en dan pas Moslim, scheiding van kerk en staat. [/

Als je moslim bent maakt het niet uit waar je woont en ben je als eerste moslim, ook in Nederland vriend!!!!!

Julien
06-11-04, 18:31
wie is begonnen met uitlokken is moeilijk te zeggen.

zo zou je kunnen zeggen dat als Al Qaida geen aanslagen had gepleegd in de VS, Irak en Afghanistan nooit waren binnengevallen..

Opzich heeft Van Gogh wel wat uitgelokt, maar dat is GEEN EXCUUS voor deze moord. Van Gogh heeft immers ook christenen en joden uitgelokt, en die hebben hem nooit wat aangedaan.

bouzian123
07-11-04, 19:06
Goedenavond!

Je hebt gelijk als je zegt dat het geen excuus voor moord mag zijn, ik keur de moord ook af. Het provoceren is alleen wel de reden dat deze dader is doorgedraaid, er is een grens en die was bij de dader blijkbaar overschreden, miljoenen andere moslims zijn wel in staat om zich te beheersen maar er zit altijd wel een waanzinnige tussen, helaas!