PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom hebben moslims nooit aangifte gedaan?



BiL@L
05-11-04, 20:41
gewist

Raihana
05-11-04, 20:46
Geplaatst door BiL@L Waarom hebben moslims nooit aangifte gedaan?
[B]

Nou heel simpel, moslims beledigen, kwetsen, zwart maken mag in NL!

barneveld
05-11-04, 20:48
ik heb niet veel verstand van wetgeving maar is het niet verstandig om het achter af nog te doen z'n aangift.

sorrie voor mijn gebreken.

manc
05-11-04, 21:51
Geplaatst door Raihana
Nou heel simpel, moslims beledigen, kwetsen, zwart maken mag in NL!

Ja dat mag, in dit land mag je iedereen beledigen en elke geloof en elke cultus belachelijk maken. Joden, Christenen, Hindoes en ook Moslims mag je compleet voor schut zetten. Dat heet nu vrijheid van denken en vrijheid van meningsuiting.

Iedereen is voor de wet gelijk, iedereen kan overigens ook aangifte doen.

manc
05-11-04, 21:52
Geplaatst door barneveld
ik heb niet veel verstand van wetgeving maar is het niet verstandig om het achter af nog te doen z'n aangift.

sorrie voor mijn gebreken.

Wie zijn er dommer? Mensen die op lijken stemmen of mensen die lijken willen aanklagen.

vlegeltje
05-11-04, 22:12
Geplaatst door manc

Iedereen is voor de wet gelijk, iedereen kan overigens ook aangifte doen.

Het gaat niet om aangifte doen, maar om civielrechtelijk vervolgen.

Bijvoorbeeld rectificatie eisen, schadevergoeding vragen of een dwangsom op laten leggen in geval van herhaling.

freya
05-11-04, 23:12
Geplaatst door BiL@L
[
De voorzitters van de moslimorganisaties zeggen: wij hebben geen
organisatie als het Centrum Informatie en Documentatie Israël. ,,Je
moet advocaten kennen, een netwerk hebben van mensen die onze zaak
kunnen bepleiten bij een rechter. Die hebben we niet.''



Dan wordt het hoog tijd dat zo'n organisatie eindelijk eens wordt opgericht!

Of dat men de organisatie die er al is en voor moslims opkomt eens gaat ondersteunen ipv tegen te werken :fplet:

mark61
06-11-04, 00:38
Geplaatst door freya
Dan wordt het hoog tijd dat zo'n organisatie eindelijk eens wordt opgericht!

Of dat men de organisatie die er al is en voor moslims opkomt eens gaat ondersteunen ipv tegen te werken :fplet:

Jah! Het CMO! :vreemd:

TonH
06-11-04, 00:44
Geplaatst door freya
Dan wordt het hoog tijd dat zo'n organisatie eindelijk eens wordt opgericht!

Of dat men de organisatie die er al is en voor moslims opkomt eens gaat ondersteunen ipv tegen te werken :fplet:

Of een goede advocaat in de arm nemen. Zag vanavond dat de Al-Taheedmoskee dat eindelijk gedaan had. Kwamen ze ineens heel redelijk over. :D

et_2000nl
06-11-04, 01:04
Waarom er nooit aangifte is gedaan tegen van Gogh lijkt mij niet zo moeilijk. I

k voel me niet geroepen, ik zag er de humor van in, maar dat heeft labg geduurt. Ik denk dat van Gogh minimaal het verwijt gemaakt mag worden dat hij de impact van zijn eigen daden, waar ik vind waar hij recht op had, nooit voldoende heeft ingeschat.

Het verschil met de Joodse zaak is dat de ervaring van beledigingen in Europa jegens Joden een langere geschiedenis kent. Er is een lobby die ze beschermt, er zijn organisaties die het kapitaal bezitten om de rechtzaak, onafhankelijk van eventuele kosten, op hun rekening neemt, bijv het CIDI.

De marokkaans - nederlandse geschiedenis is relatief kort, hooguit zo'n 30 jaar. Organisatie talenten hebben we niet, we doen liever aan navel staren. De moslim gemeenschap is ook veel diverser dan de joodse.
Al met al verdient het niet de schoonheidsprijs. Ook zijn er culturele aspecten. Assertiviteit is in de westerse wereld de ideale communicatie vorm. Assertiviteit is niet de sterkste kant van moslims. (Oh God nu krijg ik ZS over me heen). Assertiviteit is de vorm die je nodig hebt om in Nederland te overleven. Agrressiviteit of onderwerpigheid is de vorm die je nodig hebt in een land als Marokko om te overleven. (Nog meer voer voor ZS). Die assertiviteit heb je nodig in deze rechtstaat....

freya
06-11-04, 11:06
Geplaatst door et_2000nl
Assertiviteit is in de westerse wereld de ideale communicatie vorm. Assertiviteit is niet de sterkste kant van moslims. (Oh God nu krijg ik ZS over me heen). Assertiviteit is de vorm die je nodig hebt om in Nederland te overleven. ....................Die assertiviteit heb je nodig in deze rechtstaat....

Er is wel een assertieve moslimclub hoor:fplet: maar die zet jij dan weer in een van rijtje extremisten :moe:


Kortom, het is nooit goed of het deugd niet en iedereen kamt elkaar liever af dan dat ze helpen met opbouwen en verbeteren van organisaties.

Ik hoop dat mensen nu eindelijk inzien dat kritiek vanaf de zijlijn in ieder geval niet helpt :rolleyes:

taouanza
06-11-04, 11:30
Geplaatst door manc
Ja dat mag, in dit land mag je iedereen beledigen en elke geloof en elke cultus belachelijk maken. Joden, Christenen, Hindoes en ook Moslims mag je compleet voor schut zetten. Dat heet nu vrijheid van denken en vrijheid van meningsuiting.

Iedereen is voor de wet gelijk, iedereen kan overigens ook aangifte doen.

En sommige mensen vinden dat je anderen mag neerknallen als je het niet met ze eens ben.
Heerlijk al die ongeleide projectielen.

rja
06-11-04, 12:13
Geplaatst door Raihana
Nou heel simpel, moslims beledigen, kwetsen, zwart maken mag in NL!
Theo van Gogh is vermoord om z'n mening over de Islam.

Wilders en Hirsi Ali zijn bedreigd om hun over hun mening over de Islam.

Politici of prominente personen zullen wel twee keer nadenken, voordat ze anti Islam uitlating doen, ze hebben geen zin in bedreigingen of persoonsbeveiliging.

Sommige meningen worden monddood gemaakt en schaad onze democratie.

mark61
06-11-04, 13:21
Geplaatst door rja
Theo van Gogh is vermoord om z'n mening over de Islam.

Wilders en Hirsi Ali zijn bedreigd om hun over hun mening over de Islam.

Wat die drie die jij daar noemt uitbraken is geen mening.

rja
06-11-04, 13:52
Geplaatst door mark61
Wat die drie die jij daar noemt uitbraken is geen mening.
wat is dat nou weer voor onzin , hun standpunten vallen onder de vrijheid van meningsuiting.

vlegeltje
06-11-04, 13:58
Geplaatst door rja
wat is dat nou weer voor onzin , hun standpunten vallen onder de vrijheid van meningsuiting.

Je bedoelt de vrijheid om poep te praten.

taouanza
06-11-04, 14:00
Geplaatst door rja
Theo van Gogh is vermoord om z'n mening over de Islam.

Wilders en Hirsi Ali zijn bedreigd om hun over hun mening over de Islam.

Politici of prominente personen zullen wel twee keer nadenken, voordat ze anti Islam uitlating doen, ze hebben geen zin in bedreigingen of persoonsbeveiliging.

Sommige meningen worden monddood gemaakt en schaad onze democratie.

Moslims worden toch ook monddood gemaakt daar lig jij ook niet wakker van. Selectieve verontwaardiging alom.

taouanza
06-11-04, 14:00
Geplaatst door rja
wat is dat nou weer voor onzin , hun standpunten vallen onder de vrijheid van meningsuiting.

Discriminatie en haatzaaien is ook een mening.

mark61
06-11-04, 14:10
Geplaatst door rja
wat is dat nou weer voor onzin , hun standpunten vallen onder de vrijheid van meningsuiting.

Het zijn geen standpunten maar mesthopen.

rja
06-11-04, 18:06
Geplaatst door taouanza
Moslims worden toch ook monddood gemaakt daar lig jij ook niet wakker van. Selectieve verontwaardiging alom.
Werkelijk is er al een Marokkaan vermoord om z'n mening ?

rja
06-11-04, 18:09
Geplaatst door mark61
Het zijn geen standpunten maar mesthopen.
Het belachellijk dat volksvertegenwoordigers niet meer kunnen zeggen wat ze willen, dat Hirsi Ali en Wilders beveiliging nodig vindt ik belachelijk.

Ik zou niet op ze stemmen, maar daarom hebben nog wel hun vrijheid van meningsuiting.

rja
06-11-04, 18:14
Geplaatst door taouanza
Discriminatie en haatzaaien is ook een mening.
Werkelijk, als de Marokkanen vindt dat Wilders en Hirsi Ali hiermee bezig zijn, moeten ze maar aanklagen.