PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimsite uit de lucht na bedreiging



BiL@L
05-11-04, 20:52
gewist

_h4T3D_sE7eN
06-11-04, 01:34
Geplaatst door BiL@L
ROTTERDAM - De islamitische website Elqalem is gisteren uit de lucht gehaald, nadat de redacteuren met de dood waren bedreigd.


Elqalem.nl is na dit weekeinde weer online en volop actief, met een gepast antwoord op de bedreigingen. Er is op aanraden van juridische adviseurs besloten om een paar dagen een pas op de plaats te maken. Die paar dagen worden benut om een algehele update door te voeren, om zodoende een "gepast antwoord" te geven op alle media-aandacht van de afgelopen dagen, alsmede de bedreigingen.

et_2000nl
06-11-04, 01:40
Cool! de film van van Gogh word niet in Pathe gedraaid om dat de verantwoordelijke voor de keuzes van de films, ben ff z'n naam kwijt, die kale dikke homo met een baardje filmrecencist van AT5, best wel aardige man overigens, al jaren ruzie heeft met van Gogh. Er spelen al jaren geen van Gogh films in Pathe theaters....

Wel bij de feiten blijven

mark61
06-11-04, 01:52
Het ziet het er naar uit dat de enige kritische Islamitische jongerensite ook monddood wordt gemaakt.

http://www.elqalem.nl/


Stelletje onkritische bejaarde heidenen hier!

Bilal, dat pik je toch niet? :hihi:

et_2000nl
06-11-04, 01:57
Geplaatst door mark61
Het ziet het er naar uit dat de enige kritische Islamitische jongerensite ook monddood wordt gemaakt.

http://www.elqalem.nl/


Stelletje onkritische bejaarde heidenen hier!

Bilal, dat pik je toch niet? :hihi:

Toch maar ff gekeken.

1. Strijden voor Theo met bedreigingen in plaats van het propageren van het vrije woord is een contradictie. Het vrije woord is per definitie geen bedreiging, hooguit een belediging.

2. Wel flauw om deze situatie uit te buiten om een finaciele bijdrage te vragen.... Foei!!!

mark61
06-11-04, 02:02
Geplaatst door et_2000nl
Toch maar ff gekeken.

1. Strijden voor Theo met bedreigingen in plaats van het propageren van het vrije woord is een contradictie. Het vrije woord is per definitie geen bedreiging, hooguit een belediging.

Das de rechtervleugel van het verlichtingsfundamentalisme.

Toch begrijp ik dat 'op zwart gaan' niet. Zij laten zich dus het zwijgen opleggen? Tot maandagochtend, begrijp ik? In tussentijd wordt even wat zelfcensuur gepleegd? Raadselachtig.


2. Wel flauw om deze situatie uit te buiten om een financiele bijdrage te vragen.... Foei!!!

Ach, dat kan toch toevallig samenvallen?

et_2000nl
06-11-04, 02:09
Geplaatst door mark61
Das de rechtervleugel van het verlichtingsfundamentalisme.

Toch begrijp ik dat 'op zwart gaan' niet. Zij laten zich dus het zwijgen opleggen? Tot maandagochtend, begrijp ik? In tussentijd wordt even wat zelfcensuur gepleegd? Raadselachtig.

Raadselachtig of strategie




Ach, dat kan toch toevallig samenvallen?

Ik ben geen aanhanger van complot theorien, maar dingen die toevallig samenvallen bestaan net zo min.... Het lijkt me gewoon een PR stunt om geld te werven.... Wel slim, maar tevens exploitatie.... Bah!!!!

_h4T3D_sE7eN
06-11-04, 02:18
Wees geduldig en laat je verbaal ver(r)assen.

et_2000nl
06-11-04, 02:23
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Wees geduldig en laat je verbaal ver(r)assen.

Als je dat verzoek tot financiele bijdrage verwijdert zal het je integriteit sieren....

vlegeltje
06-11-04, 02:33
Geplaatst door et_2000nl
Als je dat verzoek tot financiele bijdrage verwijdert zal het je integriteit sieren....

Ik wilde daar laatst kijken, was het quotum aan toegestane bezoekers vol. En dan sluit de provider de site af.

Dus ze hebben geld nodig om in de lucht te blijven.

Toch maar ff een tientje overmaken dan. K wil de recalcitrante mening van die jongens toch wel blijven volgen. :)

_h4T3D_sE7eN
06-11-04, 02:36
Geplaatst door et_2000nl
Als je dat verzoek tot financiele bijdrage verwijdert zal het je integriteit sieren....

Dat is niet geïntegreerd ingaan op de wijze lessen die Elqalem.nl heeft mogen ervaren in het Nederlands commercieel denken. Het Nederlands koopmansschap heeft zich op Elqalem.nl afgewreven. Hoeveel meer integratie wil je nog?

De financiële bijdrage-vraag is geplaatst voor bezoekers die hiertoe bereid zijn. Het is gewenst maar geen must. Met of zonder, het voortbestaan van Elqalem.nl is financieel niet in gevaar en dat zal het ook nooit zijn. De bijdrage is desalniettemin een welkome steun. Sinds vandaag hebben meer dan 90 donateurs zich gemeld. Voornamelijk autochtonen. Dat wil wat zeggen over de integriteit die Elqalem.nl vòòr het tijdelijk op zwart gaan heeft getoond. Iets anders aannemen betekent de intelligentie van die donateurs tekort doen. Men gaat ervan uit dat deze mensen met een rationeel verstand zijn ingegaan op het verzoek. Wanneer er geld in het spel is, mag je dat in de meeste gevallen wel aannemen.

Een andere reden voor het op zwart gaan: Censuur doet Elqalem.nl niet aan. De paar dagen van bezinning worden gebruikt om een passend maar effectief antwoord te vinden op de bedreigingen. Wellicht niet inhoudelijk, des te meer met aanscherping en voortzetting van de ingezette koers.

Voor verdere aantijgingen: Elqalem.nl neemt geen verantwoording voor de interpretatie van de lezers.

vlegeltje
06-11-04, 02:40
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Sinds vandaag hebben meer dan 90 donateurs zich gemeld. Voornamelijk autochtonen.

Keej, het is al geregeld dus.

Hou ik dat tientje mooi in m'n eigen zak ;)

_h4T3D_sE7eN
06-11-04, 02:42
Geplaatst door vlegeltje
Keej, het is al geregeld dus.

Hou ik dat tientje mooi in m'n eigen zak ;)

:haha: !