PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe herken ik het verschil tussen een extremist en een normale gezonde marokkaan?



man33
05-11-04, 22:09
Hoe ken ik het verschil tussen een extremist en een normale gezonde marokkaan?
Het is eigenlijk absurd dat ik dit mij af moet vragen, het was gewoon veel makkelijker geweest als de dader iemand was die op andere scholen heeft gezeten en dus andere normen en waarden is bijgebracht.
Of als hij een groot gedeelte gedeelte van zijn leven niet in nederland heeft doorgebracht.
Maar helaas, hij heeft de zelfde scholen bezocht, hij is hier opgegroeid en helaas hij heeft er andere ideëen op na gehouden dan mij, en dat beangstigd mij.

chliha
05-11-04, 22:11
Ja, hoe herken je een Volkert?

In 2006 zijn er verkiezingen, misschien is er zo'n blanke kaas die Wilders liever niet als premier wil?

man33
05-11-04, 22:13
Geplaatst door chliha
Ja, hoe herken je een Volkert?

In 2006 zijn er verkiezingen, misschien is er zo'n blanke kaas die Wilders liever niet als premier wil?



Volkert is van hetzelfde laken een pak.

Marsipulami
05-11-04, 22:19
Geplaatst door man33
Hoe ken ik het verschil tussen een extremist en een normale gezonde marokkaan?
Het is eigenlijk absurd dat ik dit mij af moet vragen, het was gewoon veel makkelijker geweest als de dader iemand was die op andere scholen heeft gezeten en dus andere normen en waarden is bijgebracht.
Of als hij een groot gedeelte gedeelte van zijn leven niet in nederland heeft doorgebracht.
Maar helaas, hij heeft de zelfde scholen bezocht, hij is hier opgegroeid en helaas hij heeft er andere ideëen op na gehouden dan mij, en dat beangstigd mij.

Tis eigenlijk Freya haar domein, maar goed. Vroeger had men een efficiënt systeem om heksen op te sporen: nl de waterproef. Dat werkte ongeveer zo. De vrouw die ervan verdacht werd een heks te zijn, die werd aan handen en voeten gebonden en in het water gegooid. Bleef ze drijven dan was ze schuldig en mocht ze ter dood gebracht worden. Als ze zonk en verdronk ze, dan was ze onschuldig.

chliha
05-11-04, 22:21
Ben t niet vaak met je eens, maar ik denk dat je in dit geval de spijker op zijn kop slaat.

Triest maar we verliezen altijd!

freya
05-11-04, 22:56
Geplaatst door Marsipulami
Tis eigenlijk Freya haar domein, maar goed. Vroeger had men een efficiënt systeem om heksen op te sporen: nl de waterproef. Dat werkte ongeveer zo. De vrouw die ervan verdacht werd een heks te zijn, die werd aan handen en voeten gebonden en in het water gegooid. Bleef ze drijven dan was ze schuldig en mocht ze ter dood gebracht worden. Als ze zonk en verdronk ze, dan was ze onschuldig.

En dan wordt je 300 jaar later alsnog erkend :fplet:


:moe:

~Panthera~
05-11-04, 23:00
Jaja.....het leven is een feest. :hihi:

Ik ga pitten. :D

truste allen. :zwaai:

Ricardo
05-11-04, 23:11
Geplaatst door man33
Hoe ken ik het verschil tussen een extremist en een normale gezonde marokkaan?
Het is eigenlijk absurd dat ik dit mij af moet vragen, het was gewoon veel makkelijker geweest als de dader iemand was die op andere scholen heeft gezeten en dus andere normen en waarden is bijgebracht.
Of als hij een groot gedeelte gedeelte van zijn leven niet in nederland heeft doorgebracht.
Maar helaas, hij heeft de zelfde scholen bezocht, hij is hier opgegroeid en helaas hij heeft er andere ideëen op na gehouden dan mij, en dat beangstigd mij.

Vraad het de AIVD ! :fplet:

Wide-O
05-11-04, 23:17
Gewoon FF op het etiketje kijken ? :blowen:

Ricardo
05-11-04, 23:22
Geplaatst door Wide-O
Gewoon FF op het etiketje kijken ? :blowen:

Check gelijk de houdbaarheidsdatum !
Niet lang waarschijnlijk, haha :loog:

nl-x
05-11-04, 23:29
Geplaatst door man33
Hoe ken ik het verschil tussen een extremist en een normale gezonde marokkaan?
Het is eigenlijk absurd dat ik dit mij af moet vragen, het was gewoon veel makkelijker geweest als de dader iemand was die op andere scholen heeft gezeten en dus andere normen en waarden is bijgebracht.
Of als hij een groot gedeelte gedeelte van zijn leven niet in nederland heeft doorgebracht.
Maar helaas, hij heeft de zelfde scholen bezocht, hij is hier opgegroeid en helaas hij heeft er andere ideëen op na gehouden dan mij, en dat beangstigd mij.

En welke school is dat dan? Dan weet ik weer welke school ik niet kies voor mn dochter :moe:

(Sorry, je bent nieuw hier. Zie andere berichten van mij; ik stoor mij bijzonder aan d/t fouten.)

Victory
05-11-04, 23:33
Zo ziet een extremist er uit:

http://www.lotsofjokes.com/media/pic_0106.jpg

Als je hem ergens ziet, zo snel mogelijk contact opnemen met de AIVD: Contact (http://www.minbzk.nl/wwwaivdnl/organisatie/contact)

Ricardo
05-11-04, 23:34
Praat eens met je buurman. Heb interesse, en verken de wereld vanaf je eigen huis. Maar misschien ken je de naam van hem niet eens..

:giechel:

et_2000nl
06-11-04, 00:48
Ik snap de complexiteit niet. De extremist herken je aan een of ander wapen. Een mes een pistool of een bom om zijn middel. Het vervelende is, meestal kom je er pas achter dat ie een terrorist is vlak voordat ie zijn identiteit bekent maakt. Dat kan varieren van 2-3 min tot .00001 sec, omdat ie aan een touwtje trekt.

Het vervelende blijkt, als je hem ontmaskerd denkt te hebben is het te laat.

Een voorbeeld hoe moeilijk het kan zijn. Ik reisde in de periode begin jaren 90 veel naar de UK. Schotland en London. Daar hadden ze toen zeer sterke controles ivm met IRA aanslagen. En hoe herken je nou een terrorist. Door eliminatie van de kenmerken. Ik had toendertijd nergens last van. Een marokkaans uiterlijk werd niet als potentieel extremist aangezien, gewoon doorlopen. Nu is het omgedraaid.

T zelfde zo'n 5 jaar geleden toen ik regelmatig naar Madrid moest, strenge bewaking ivm met ETA aanslagen. Ook toen kon ik zo doorlopen, alhoewel ze wel meer twijfelden hoor, marokkaans-spaans is al een stuk moeilijker.

Maar nu, de rollen zijn even omgedraaid, dankzij broeders verpakt met hetzelfde uiterlijk, kan ik ff niet zomaar meer doorlopen. En hoor wat vaker als ik vlieg, mijnheer, waarom heeft U stemples van Marokko in Uw paspoort. En wilt U ff meekomen, wij willen U wat vragen stellen.

Zoals sommige van mijn broeders, die hun woede uiten op de mensen die de beschermende verantwoordelijkheid hebben, uit ik mijn woede op de mensen die mij dit stigma hebben opgeleverd. De beschermingede maatregelen zijn slechts een reaktie op de al dan niet terechte angst. Mijn woede richt zich op de extremisten die dit soort zaken uitvoeren.

En in mijn definite van extremisme vallen ook "Bush, Sharon, Arafat, Chirac, Hamas, AEL, Sadam Hoessein, Blair, Belusconi, Bin Laden, enz".

Er is geen enkele rechtvaardiging voor het doden van mensen. Er is geen doel dat dat middel kan heiligen....

Rosita0323_
06-11-04, 03:42
Geplaatst door chliha
Ja, hoe herken je een Volkert?

In 2006 zijn er verkiezingen, misschien is er zo'n blanke kaas die Wilders liever niet als premier wil?

Ben je zelf ook stemgerechtigd?En zo ja, stem dan gewoon dan hoef je je ook niet een verliezer te voelen.
Trouwens, ik ben wel gewend om kaaskop genoemd te worden, de gehele Belgische bevolking ging jou voor, dan schold ik terug met FrietVreter! Hoe wil jij genoemd worden?

En onze Geert wordt echt geen premier hoor mag ik hopen, verder sta ik open voor elke discussie zonder schelden, dus sprak ik jou net aan op je gedrag en niet om wie jij bent..

verder ben ik heel lief, blond en niet herkenbaar als extreem :wink:

Rosita0323_
06-11-04, 04:39
Geplaatst door et_2000nl
Ik snap de complexiteit niet. De extremist herken je aan een of ander wapen. Een mes een pistool of een bom om zijn middel. Het vervelende is, meestal kom je er pas achter dat ie een terrorist is vlak voordat ie zijn identiteit bekent maakt. Dat kan varieren van 2-3 min tot .00001 sec, omdat ie aan een touwtje trekt.

Het vervelende blijkt, als je hem ontmaskerd denkt te hebben is het te laat.

Een voorbeeld hoe moeilijk het kan zijn. Ik reisde in de periode begin jaren 90 veel naar de UK. Schotland en London. Daar hadden ze toen zeer sterke controles ivm met IRA aanslagen. En hoe herken je nou een terrorist. Door eliminatie van de kenmerken. Ik had toendertijd nergens last van. Een marokkaans uiterlijk werd niet als potentieel extremist aangezien, gewoon doorlopen. Nu is het omgedraaid.

T zelfde zo'n 5 jaar geleden toen ik regelmatig naar Madrid moest, strenge bewaking ivm met ETA aanslagen. Ook toen kon ik zo doorlopen, alhoewel ze wel meer twijfelden hoor, marokkaans-spaans is al een stuk moeilijker.

Maar nu, de rollen zijn even omgedraaid, dankzij broeders verpakt met hetzelfde uiterlijk, kan ik ff niet zomaar meer doorlopen. En hoor wat vaker als ik vlieg, mijnheer, waarom heeft U stemples van Marokko in Uw paspoort. En wilt U ff meekomen, wij willen U wat vragen stellen.

Zoals sommige van mijn broeders, die hun woede uiten op de mensen die de beschermende verantwoordelijkheid hebben, uit ik mijn woede op de mensen die mij dit stigma hebben opgeleverd. De beschermingede maatregelen zijn slechts een reaktie op de al dan niet terechte angst. Mijn woede richt zich op de extremisten die dit soort zaken uitvoeren.

En in mijn definite van extremisme vallen ook "Bush, Sharon, Arafat, Chirac, Hamas, AEL, Sadam Hoessein, Blair, Belusconi, Bin Laden, enz".

Er is geen enkele rechtvaardiging voor het doden van mensen. Er is geen doel dat dat middel kan heiligen....

En dit vind ik echt triest, dit lijkt met de dag erger te worden en ik moet er niet aan denken dat ik alleen al door mijn uiterlijk veroordeeld zal worden en ook beoordeeld.
Alleen heb ik in jouw rijtje Chirac nog niet herkend als extreem, de anderen wel en wel even erg onder andere dekmantels, onder ander taalgebruik, onder andere omgangsvormen.


En voor jou man33, je beweegredenen om deze vraag te stellen haal ik er uit en begrijp ik, alleen je vraagstelling is wat beroerd gekozen, daarmee riep je 2 bladzijden lang al dergelijke antwoorden op.
Waar ik wel mee zit is dat in de media Geen aandacht wordt besteed aan de reactie van extreem-rechts, woede en rascisme op forums. Daar verwacht ik eerder iets vandaan. Ik zie hier op straat al nauwelijks mensen lopen van Buitenlandse komaf, de toko ging dicht op koopavond, al met al een rare sfeer hier. Een avondklok-gevoel kreeg ik...

Ricardo
06-11-04, 17:58
In 2006 zijn er verkiezingen, misschien is er zo'n blanke kaas die Wilders liever niet als premier wil? [/B][/QUOTE]

Hallo! Hoe triest ook het nieuws, ik verdom het om mij er bij neer te leggen dat deze trend verder zal gaan.
Graag een beetje positieve inzet om weer een de vertrouwde kant op te gaan.

Laat Wilders maar razen. Die wordt vanzelf wel rustig als zijn succes zal uitblijven.

Denk aan de aanpak van de CD van Janmaat in de jaren 80. Gewoon negeren, er boven staan op een demoncratische wijze !

:rambo:

Rosita0323_
06-11-04, 18:10
Geplaatst door Ricardo
In 2006 zijn er verkiezingen, misschien is er zo'n blanke kaas die Wilders liever niet als premier wil?

Hallo! Hoe triest ook het nieuws, ik verdom het om mij er bij neer te leggen dat deze trend verder zal gaan.
Graag een beetje positieve inzet om weer een de vertrouwde kant op te gaan.

Laat Wilders maar razen. Die wordt vanzelf wel rustig als zijn succes zal uitblijven.

Denk aan de aanpak van de CD van Janmaat in de jaren 80. Gewoon negeren, er boven staan op een demoncratische wijze !

:rambo: [/B][/QUOTE]

Klopt Ricardo!

Daarom is het goed dat de verkiezingen pas in 2006 komen en Geert is in mijn ogen net zo een blaaskaak als Pim F. waar hele volkstammen achter aan holden, omdat Pim heel goed doorhad hoe hij die hele volkstammen aan zich kon binden. Dat was zijn kracht en zeker niet zijn plannen voor Nederland.
Ik weiger me mee te laten slepen in de teneur die nu aan de gang is, dat is mijn reden waarom ik hier actief ben, schandalig al het wetsvoorstel van die mevrouw die riep..We pikken het niet meer, dat roept een tweedeling op!
Afijn, ik weet niet of ik voor politieke discussies op het juiste forum zit..

Ricardo
06-11-04, 18:20
Klopt Ricardo!

Daarom is het goed dat de verkiezingen pas in 2006 komen en Geert is in mijn ogen net zo een blaaskaak als Pim F. waar hele volkstammen achter aan holden, omdat Pim heel goed doorhad hoe hij die hele volkstammen aan zich kon binden. Dat was zijn kracht en zeker niet zijn plannen voor Nederland.
Ik weiger me mee te laten slepen in de teneur die nu aan de gang is, dat is mijn reden waarom ik hier actief ben, schandalig al het wetsvoorstel van die mevrouw die riep..We pikken het niet meer, dat roept een tweedeling op!
Afijn, ik weet niet of ik voor politieke discussies op het juiste forum zit.. [/B][/QUOTE]

Heel goed ! Niets tweedeling ! Multicultureel ! Uiteindelijk zijn we allemaal buitenlanders hier. Juiste forum ? Politiek is overal, dus praat maar gewoon..

Ps ik heb je woonplaats nog niet op de atlas gevonden...

wytze
06-11-04, 18:25
Janmaat genegeerd in de jaren 80??
Janmaat is door o.a. de anti-fascistische actie achtervolgd en van de straat geschopt, net als die andere nazi glimmerveen.

@rosita
volgens mij zit je voor politieke discussie hier prima.

verder vind ik die vergelijking van bush met een aap zeer beledigend. voor de aap uiteraard.

Ricardo
06-11-04, 18:28
[QUOTE]Geplaatst door wytze
[B]Janmaat genegeerd in de jaren 80??
Janmaat is door o.a. de anti-fascistische actie achtervolgd en van de straat geschopt, net als die andere nazi glimmerveen.

Het tweede en laatste gedeelte van zijn carriere heb je blijkbaar gemist,

wytze
06-11-04, 18:41
Ricardo,

Ok, ik snap wat je bedoelt. Maar dan denk ik nog dat het continue aanvallen begin jaren 80 wel z'n effect heeft gehad.
De laatste jaren is het wel anders. Het gigantische podium dat fortuin heeft gekregen van de media toonde dat al en ik ben bang dat types als wilders een zelfde aandacht zullen blijven krijgen. dus negeren wordt lastig denk ik.

Ricardo
06-11-04, 18:48
Geplaatst door wytze
Ricardo,

Ok, ik snap wat je bedoelt. Maar dan denk ik nog dat het continue aanvallen begin jaren 80 wel z'n effect heeft gehad.
De laatste jaren is het wel anders. Het gigantische podium dat fortuin heeft gekregen van de media toonde dat al en ik ben bang dat types als wilders een zelfde aandacht zullen blijven krijgen. dus negeren wordt lastig denk ik.

Die aanvallen leverde alleen maar haat en aandacht op. Precies wat lucifer wil. Het negeren van de spreektijd van Janmaat in de tweede kamer was geweldig, dat kan je toch ook maar beter met Nawijn doen. Maar nee, de media gebruikt hem als joker, de clown ! Bliksemafleider voor inhoudelijke gesprekken, voor als het te saai wordt. :" help, de kijker gaat zappen, haal Nawijn in beeld..." Triest

Fortuyn vertelde soms best goede dingen volgens mij. Hij durfde de zaken wel te benoemen, en dat was veel te lang niet gedaan.
Wat overblijft is surrogaat. Wilders is zeer zelfingenomen, gaat voor zijn eigen hachie, dus snel op zijn bek ...

oraetlabora
06-11-04, 18:55
wat mankeert er aan een gezonde kafir????

wytze
06-11-04, 18:59
ik vond fortuin bijzonder veel op janmaat lijken in het "benoemen van dingen".

Breekijzer
06-11-04, 19:09
Ik zie ze nooit eigenlijk, maar wist ook nooit waar ik op moest letten. :D

Trouwens ik denk dat je er niet onderuit komt dat Nederlanders meer angst hebben voor iemand met een Arabisch uiterlijk (laat ik voorzichtig zijn). Het is natuurlijk niet eerlijk. Maar kun je ze dat kwalijk nemen na wat er gebeurd is de laatste jaren? (van landelijk tot wereldschaal) Zelfs direct na de moord op Volkert geloofde veel mensen dat het een Arabier moest zijn, of hadden de mensen de angst hiervoor. Dat het een autochtoon bleek te zijn kwam als een (grote?) verassing, zelfs voor sommige Arabieren.

Ricardo
06-11-04, 19:37
Geplaatst door wytze
ik vond fortuin bijzonder veel op janmaat lijken in het "benoemen van dingen".

Zat wel groot verschil in IQ.