PDA

Bekijk Volledige Versie : Theo van Gogh debacle...



Wizdom
05-11-04, 22:45
Het debacle Theo van Gogh toont aan wat voor perverse politici we aan de macht hebben.... mensen die geen respect kunnen tonen voor een ander...

Mensen die geen inlevingsvermogen hebben en deze gemeenschap leiden naar de rand van de afgrond...

~Panthera~
05-11-04, 22:48
Don't blame me, I didn't vote for this crap. :moe:

chliha
05-11-04, 22:48
Ben t helemaal met je eens.

Wilders kon niet wachten om zijn nieuwe rechtse partij aan te kondigen, ik vind hem zoooooo eng, dat haar, die ogen en die lippen. En dan zijn maatje nog , yakkie

Pim had nog iets flamboyants en bijna leuks!

van Aartsen weet ook dat in de peilingen de zetels van de VVD zijn gehalveerd... Hij moet wat, en die mevrouw klitless moet ie ook nog even gebruiken, ja je bent decorsomalier of je bent t nie

Wizdom
05-11-04, 22:53
Als men vanaf het begin had gezegd... Beste Theo... Je kan het er wel niet mee eens zijn maar zulke taal spreken wij niet uit tegen elkaar... dan had dit nooit plaats kunnen vinden...

Respect weet je wel...

Dutchguy
05-11-04, 23:06
Geplaatst door Wizdom
Als men vanaf het begin had gezegd... Beste Theo... Je kan het er wel niet mee eens zijn maar zulke taal spreken wij niet uit tegen elkaar... dan had dit nooit plaats kunnen vinden...

Respect weet je wel...

Mee oneens omdat als je dit zo stelt je ermee akkoord gaat dat disrespect met moord beantwoordt kan worden en dat is onacceptabel.

Wizdom
06-11-04, 05:36
Geplaatst door Dutchguy
Mee oneens omdat als je dit zo stelt je ermee akkoord gaat dat disrespect met moord beantwoordt kan worden en dat is onacceptabel.

Dat zijn smoesjes... Ieder weldenkend mens weet dat je in het dagelijks leven niet kwetsend door het leven moet gaan...

ninaroos
06-11-04, 07:38
Allereerst "moord kan niet!" (waar dan ook ter wereld):........

Maar waar moet dit heen? Het gaat niet meer om democratie of vrijheid van meninguiting. Er is een extremistische circuit aan het ontstaan in Nederland en we staan erbij en kijken ernaar.......in afwachting van de volgende uitbarsting.

Het extremistische circuit bestaat uit radicale psycho´s die de meest extreme vorm van hun waarheid aanhangen en uitdragen. Die waarheid kan zijn de Islam, het Christendom of het Jodendom, maar er bestaat ook een extreme vorm van uitdragen of misbruik van de grondwet en het extreem nastreven van een milieu-ideaal, hoe je het wendt of keert. De lieden die de meest extreme vormen van deze waarheden gebruiken en daarbij heilige verzen en wetsartikelen misbruiken om hun rancune en haat te rechtvaardigen zijn allen verantwoordelijk voor elke moord of kwetsing die leden van een samenleving moeten ondergaan.

Het extremistische circuit bestaat hedendaags niet alleen uit een Mohammed B., Samir A. maar ook een Geert W., een Volkert van der G., een Ayaan H.A etc.etc.
en ga zo verder, alleen radicaliseert de een op burgerniveau en de ander radicaliseert te midden van de hoeders van democratie. Daarom ben ik voor screening net zoals Ayaan Hirshi Ali, niet alleen op moslim extremisme maar ook op het screenen van lieden op haat en rancune en die de grondwet daarvoor misbruiken en uitbuiten!!

Wat democratie betreft........
Democratie is een groot goed, maar je moet het blijven bewaken. En ook eenduidig zijn in de toetsing ervan. Democratie is iets vanuit het volk, dus dat betekent dat het volk een grote stem heeft in hoe hun samenleving in te willen delen. Vandaag de dag bestaat het volk niet alleen uit Nederlanders met hun eigen gevoel voor humor, hun opvattingen en hun eigen pijngrens wat belediging betreft, er is ook een grote groep moslims die deel uitmaakt van deze samenleving met hun eigen gevoel voor humor, hun opvattingen en hun pijngrens wat belediging betreft. Dit soort elementen die bij een bepaalde identiteit passen, kun je niet oplossen met integratie omdat dat gewoon niet kan en mag (hoe zo moet ik lachten om een Nederlandsa grapje, als maar 1 haar er bij mij niet van overend gaat staan??). Wanneer er een groep is binnen die democratie die vrijheid van meningsuiting in z'n meest extreme vorm wil toepassen op de moslim groepering, dus waarbij de moslimgroepering het mikpunt is, en deze groep zegt stop! totzover en niet verder, en dit in de vorm van rechterlijke stappen, handtekeningenpetities en statements van moslimorganisaties, dan is dit ook een onderdeel van een democratie!! Dit betekent dat deze grote groep binnen de samenleving ook gehoord moet worden in naam van de democratie en ook een bijdrage mag leveren in het stoppen van beledigingen tegen hun identeit gericht!! Zo werkt een democratie eenmaal. Dat het zover moest komen tot een moord, daar is een ieder in deze samenleving verantwoordelijk voor geweest.
Ik, jij, zij.... hebben trekkers overgehaald en niet nagedacht over democratie, we hebben ons laten verleiden door haat en rancune waar eigenlijk een paar van in deze samenleving verantwoordelijjk voor zijn, zowel onder de burgers als in de invloedsfeer.

Mijn oproep zou zijn, wees alert op elke vorm van haat en rancune. Zorg dat je niet gerecruteerd wordt door moslimextremisten, maar ook niet geworven wordt voor een Geert Wilders partij, of trapt in de moslimhaatcampagne van mevr. Hirshi Ali. Ik denk namelijk dat er in geen enkele democratie een plek is voor extremisme van welke aard dan ook!!

ciao,

ninaroos

Dutchguy
06-11-04, 08:33
Geplaatst door Wizdom
Dat zijn smoesjes... Ieder weldenkend mens weet dat je in het dagelijks leven niet kwetsend door het leven moet gaan...

Dan stap je naar de rechter.
Punt.

Wizdom
06-11-04, 12:06
Geplaatst door Dutchguy
Dan stap je naar de rechter.
Punt.

Er is ook nog zoiets als maatschappelijke verantwoordelijkheid... Theo zag zich gesterkt om door te gaan omdat hij zich gesteund voelde door een onverschillige/coulante houding van de politiek en zijn directe omgeving...

Men gooit de democratie en "het vrije woord" te grabbel wanneer het degradeert en synomiem wordt voor uitspraken als "geiten....", scheldpartijen, cynisme en nog meer van dat soort uitspraken....

stavast
06-11-04, 12:14
Geplaatst door Wizdom
Er is ook nog zoiets als maatschappelijke verantwoordelijkheid... Theo zag zich gesterkt om door te gaan omdat hij zich gesteund voelde door een onverschillige/coulante houding van de politiek en zijn directe omgeving...

Men gooit de democratie en "het vrije woord" te grabbel wanneer het degradeert en synomiem wordt voor uitspraken als "geiten....", scheldpartijen, cynisme en nog meer van dat soort uitspraken....

Lastig hè, al die vervloekte ongelovigen die over van alles wat mogen zeggen.

The wheel is turning.....

Wizdom
06-11-04, 12:15
Geplaatst door stavast
Lastig hè, al die vervloekte ongelovigen die over van alles wat mogen zeggen.

The wheel is turning.....

Bedoel je dat ongelovigen radicaliseren...

Dutchguy
06-11-04, 12:25
Geplaatst door Wizdom
Er is ook nog zoiets als maatschappelijke verantwoordelijkheid... Theo zag zich gesterkt om door te gaan omdat hij zich gesteund voelde door een onverschillige/coulante houding van de politiek en zijn directe omgeving...

Men gooit de democratie en "het vrije woord" te grabbel wanneer het degradeert en synomiem wordt voor uitspraken als "geiten....", scheldpartijen, cynisme en nog meer van dat soort uitspraken....

En toch valideert het nooit moord.

oraetlabora
06-11-04, 12:26
waar lullen jullie nog over...er is een hollander ritueel afgeslacht door een moslim!!!
dat zijn de feiten!!!

Wizdom
06-11-04, 12:28
Geplaatst door Dutchguy
En toch valideert het nooit moord.

Lees je wel wat ik schrijf? Wat ik zeg is dat wanneer er door wordt gegaan met deze atheistische manier van communiceren er nog meer ongelukken zullen komen.... Eerst Pim Fortuyn die zogenaamd ook geen blad voor zijn mond neemt en nu Theo.... Deze twee moorden zijn niet van elkaar los te koppelen en hebben allebei als basis respectloze libertijnse omgang...

De discussie moet anders...

taouanza
06-11-04, 12:29
Geplaatst door oraetlabora
waar lullen jullie nog over...er is een hollander ritueel afgeslacht door een moslim!!!
dat zijn de feiten!!!

Ritueel afgeslacht?
Hoe gaat dat?

Dutchguy
06-11-04, 12:31
Geplaatst door Wizdom
Lees je wel wat ik schrijf?

Ja, en ik heb je mijn mening gegeven. Meer valt er eigenlijk ook niet over te zeggen. Moord kan niet, klaar.

Wizdom
06-11-04, 12:36
Geplaatst door Dutchguy
Ja, en ik heb je mijn mening gegeven. Meer valt er eigenlijk ook niet over te zeggen. Moord kan niet, klaar.

Ik zal eens kijken of ik nog een goede bril voor je heb en sterke koffie....

Dutchguy
06-11-04, 12:38
Geplaatst door Wizdom
Ik zal eens kijken of ik nog een goede bril voor je heb en sterke koffie....

Doe je best.

taouanza
06-11-04, 12:54
Geplaatst door Dutchguy
Dan stap je naar de rechter.
Punt.

Nou dan hoeven moslims elkaar ook niet te aanspreken op elkaars gedrag of het nou gaat over extremisme, loverboys, drugshandel of overlast. Als er wat gebeurd stap je naar de rechten.
Je hoeft niks te doen om problemen te voorkomen. Niet meer praten met elkaar. Heb je een probleem ga je naar de rechter.

wytze
06-11-04, 12:55
Er heerst een ernstig misverstand wat betreft de vrijheid van meningsuiting. Ik ben het volledig met Wizdom eens dat er grenzen zijn en daarmee keur ik de moord natuurlijk niet goed! In de Volkskrant van vandaag staan een aantal goede artikelen. Op pag 2 een interview met Paul Schnabel van het Sociaal en cultureel planbureau; op de forum pagina een artikel van Bas van Stokkom van de faculteir Ethiek van de Universiteit Nijmegen die o.a. schrijft dat de opmerking "bij kwetsen en beledigen ga je toch naar de rechter" een veel te gemakkelijke dooddoener is.
En een heel media-special over Debat over Islam. Een stuk daarvan gaat over de historie van het vrije woord in Nederland: "Nog geen drie generaties geleden werden ook in Nederland films en theaterstukken die
die religieuze groeperingen kwetsend vonden, stelsematig verboden." Nu gaat dit laatste mij ook tever, maar kwetsen en beledigen mag nog steeds niet. Punt.

La Nobele
06-11-04, 12:57
Geplaatst door Wizdom
Als men vanaf het begin had gezegd... Beste Theo... Je kan het er wel niet mee eens zijn maar zulke taal spreken wij niet uit tegen elkaar... dan had dit nooit plaats kunnen vinden...

Respect weet je wel...

Jij wilt respect?

"Nederlanders, spreek je uit op de manier die wij, een stel islamitische immigranten, jullie dicteren. Anders lossen wij dat op op de wijze die wij hiertoe gerechtvaardigd achten.
Wij hebben er niets mee te maken hoe jullie dat tot nu toe in jullie land deden en waar iedereen zich in kon vinden. Wij willen het anders en dat zal gebeuren ook anders weet je dat je ritueel wordt afgeslacht."

Dutchguy
06-11-04, 13:20
Geplaatst door taouanza
Nou dan hoeven moslims elkaar ook niet te aanspreken op elkaars gedrag of het nou gaat over extremisme, loverboys, drugshandel of overlast. Als er wat gebeurd stap je naar de rechten.
Je hoeft niks te doen om problemen te voorkomen. Niet meer praten met elkaar. Heb je een probleem ga je naar de rechter.

De discussie wat je voor een maatschappij wil met elkaar is een andere. Die kun je pas voeren als iedereen het er over eens is dat we elkaar niet afmaken.

wytze
06-11-04, 13:44
@la nobele

Vervang "nederlanders" eens door indonesiers en 'islamitisch" door christelijk

Wizdom
06-11-04, 20:32
Geplaatst door La Nobele
Jij wilt respect?

"Nederlanders, spreek je uit op de manier die wij, een stel islamitische immigranten, jullie dicteren. Anders lossen wij dat op op de wijze die wij hiertoe gerechtvaardigd achten.
Wij hebben er niets mee te maken hoe jullie dat tot nu toe in jullie land deden en waar iedereen zich in kon vinden. Wij willen het anders en dat zal gebeuren ook anders weet je dat je ritueel wordt afgeslacht."

Dat is totale onzin... Dicteren is totaal niet aan de orde... De manier van communiceren is vergelijkbaar met die van de TOKKIES... als je dat bedoelt dan zou deze dictaat een zege zijn voor het land....