PDA

Bekijk Volledige Versie : Mediabrainwashing werpt vruchten af



taouanza
06-11-04, 10:31
Moslims willen extremistische school sluiten



AMSTERDAM, 06-11-2004 - Bijna zeventig procent van de moslims in Nederland vindt dat islamitische scholen moeten worden gesloten als in lessen een antiwesterse houding wordt verkondigd. De anderen zijn tegen sluiting, ook als wordt aangezet tot extremisme. Dat blijkt uit een onderzoek van Nipo, waarover dagblad Trouw zaterdag bericht. Het onderzoek is uitgevoerd voor de moord op Theo van Gogh.

Nog geen drie van de tien Nederlandse moslims (28 procent) vinden de bijdrage van hun geloof aan maatschappij en politiek positief. Eén op de twintig moslims (5 procent) denkt bij het woord 'islam' aan fundamentalisme, aanslagen en extremisme. Een andere uitkomst van het onderzoek is dat christenen negatiever oordelen over de islam dan andersom.

De Utrechtse islamoloog Nico Landman relativeert de uitkomsten van het onderzoek. De deelnemers aan het onderzoek hebben de vragen via een computer beantwoord. "Die zullen dus wel hoger opgeleid zijn en wat geseculariseerd." Toch is een score van bijna zeven op de tien moslims die in het geval van extremisme voor sluiting van islamitische scholen is, 'hoger dan ik had verwacht', zegt Landman.

taouanza
06-11-04, 10:38
Geplaatst door Marruecos
Weer een opinielijer die in het nieuws wenste te komen.


De politiek brengt het zwaard van Damocles boven de hoofden van de moslims. Wat een manier om iemand het gevoel te geven dat hij welkom is binnen de gemeenschap!

Ja die goeirikken moeten wel een speldje dragen waaruit het bovenstaande blijkt anders worden zij ook gezien voor moordende fundies. En dat is eigenlijk niet eerlijk.

Dutchguy
06-11-04, 10:51
Ik snap dat het pijnlijk is om steeds op je moslim-zijn te worden aangesproken en het wij-zij te moeten ervaren. Maar toch is er wel degelijk een extremistische groep binnen de islam aanwezig die aangepakt dient te worden.
Ik ben benieuwd wat moslims vinden hoe dit opgelost zou moeten worden, ik zou het zelf niet weten.

..zapper
06-11-04, 10:54
Geplaatst door taouanza
... Het onderzoek is uitgevoerd voor de moord op Theo van Gogh. ...
@Taouanza vindt jij dan dat de resultaten van het onderzoek een vertekend beeld opleveren? Gezien je topic titel?

taouanza
06-11-04, 11:00
Geplaatst door ..zapper
@Taouanza vindt jij dan dat de resultaten van het onderzoek een vertekend beeld opleveren? Gezien je topic titel?

Mijn topictitel geeft aan dat de haatcampagne tegen moslims zijn vruchten afwerpt als zelf moslims zichzelf gaan zien als terroristen kun je nagaan hoe de rest over ons denkt.

Maar het onderzoek geeft ook aan dat het wel meevalt met de haat tegen westerlingen.
A die haten ons erger
B moslims haten ons erger.

Dus is die angst terecht?
En wie is degene hier die geen zelfkritiek heeft?

Voor mij is dit niks nieuws. Ik weet dat de gemiddelde moslims niks moet weten van extremisten en ik weet dat moslims althans marokkanen genadeloos zijn over elkaar.
En ik weet ook wie de echte haters zijn zonder zelfkritiek.

taouanza
06-11-04, 11:15
Geplaatst door VonGogh
Hoezo brainwashing, omdat de antwoorden jouw niet goed uitkomen?

Ik heb wat van je gewauwel gelezen en de antwoorden komen jou niet uit. En als je kan lezen dan zou je zien dat je vraag behalve dom ook nog overbodig is.
Je kan niet denken en niet lezen.

taouanza
06-11-04, 11:32
Geplaatst door VonGogh
Ja, ga vooral niet op de feiten in

JE vergeet slachtofferrol.
EN toen was je kunstje klaar :lole:

..zapper
06-11-04, 11:40
Geplaatst door taouanza
Mijn topictitel geeft aan dat de haatcampagne tegen moslims zijn vruchten afwerpt als zelf moslims zichzelf gaan zien als terroristen kun je nagaan hoe de rest over ons denkt.

Maar het onderzoek geeft ook aan dat het wel meevalt met de haat tegen westerlingen.
A die haten ons erger
B moslims haten ons erger.

Dus is die angst terecht?
En wie is degene hier die geen zelfkritiek heeft?

Voor mij is dit niks nieuws. Ik weet dat de gemiddelde moslims niks moet weten van extremisten en ik weet dat moslims althans marokkanen genadeloos zijn over elkaar.
En ik weet ook wie de echte haters zijn zonder zelfkritiek.
Nou ik haat jullie in ieder geval niet (weet niet of dat helpt), maar merk inderdaad dat mensen om mij heen de vinger ineens naar de moslim gemeenschap wijzen, dus ik praat me het vuur uit de sloffen om die mensen duidelijk te maken hoe bekrompen ze bezig zijn. Het is inderdaad een open deur intrappen (zoals bij de meeste onderzoeken) en kennelijk voer voor de media, die alles oppakken om maar iets moslims gerelateerd in de krant te kunnen dumpen.

GeertC
06-11-04, 11:49
Geplaatst door taouanza
Ik heb wat van je gewauwel gelezen en de antwoorden komen jou niet uit. En als je kan lezen dan zou je zien dat je vraag behalve dom ook nog overbodig is.
Je kan niet denken en niet lezen.

Jij kan niet schrijven.

GeertC
06-11-04, 11:50
Geplaatst door taouanza
Ik heb wat van je gewauwel gelezen en de antwoorden komen jou niet uit. En als je kan lezen dan zou je zien dat je vraag behalve dom ook nog overbodig is.
Je kan niet denken en niet lezen.

Als moderator dien je je wel wat zinvoller uit te drukken.

taouanza
06-11-04, 11:51
Geplaatst door ..zapper
Nou ik haat jullie in ieder geval niet (weet niet of dat helpt), maar merk inderdaad dat mensen om mij heen de vinger ineens naar de moslim gemeenschap wijzen, dus ik praat me het vuur uit de sloffen om die mensen duidelijk te maken hoe bekrompen ze bezig zijn. Het is inderdaad een open deur intrappen (zoals bij de meeste onderzoeken) en kennelijk voer voor de media, die alles oppakken om maar iets moslims gerelateerd in de krant te kunnen dumpen.

Ik weet niet of dit interessant is voor de media want dit onderzoek geeft aan dat het wel meevalt. Dat de angst eigenlijk ongegrond is. Daar verdienen ze niet aan denk ik.

Leuk die 2 stipjes:p

taouanza
06-11-04, 11:51
Geplaatst door GeertC
Als moderator dien je je wel wat zinvoller uit te drukken.

Als prikker ook dus je bent gewaarschuwd!

..zapper
06-11-04, 11:53
Geplaatst door GeertC
Jij kan niet schrijven.

Het zou je sieren wanneer je van een ander geen dingen verwacht die je zelf niet waar maakt. The world would be a better place when everybody keeps this in mind!

..zapper
06-11-04, 11:57
Geplaatst door taouanza
Ik weet niet of dit interessant is voor de media want dit onderzoek geeft aan dat het wel meevalt. Dat de angst eigenlijk ongegrond is. Daar verdienen ze niet aan denk ik.
Wellicht is het wel een poging om dat wat scheef is recht te trekken. De overheid heeft zich ook al een paar keer expliciet uitgesproken dat het binnen de moslim wereld niet als normaal wordt beschouwd.

Geplaatst door taouanza
Leuk die 2 stipjes:p [/B]
:D.

mucs
06-11-04, 13:30
Geplaatst door Dutchguy
Maar toch is er wel degelijk een extremistische groep binnen de islam aanwezig die aangepakt dient te worden.
Ik ben benieuwd wat moslims vinden hoe dit opgelost zou moeten worden, ik zou het zelf niet weten.

je moet je gaan afvragen waarom er een paar % zyn die extreem worden in hun denken.
daar is een reden voor. dat komt niet uit de lucht vallen.
problemen moet je oplossen by de wortel en niet ergens halverwege. een aivd-team op een groep radicalen afsturen is geen oplossing
anti-islam-media-terrorisme is ook geen oplossing