PDA

Bekijk Volledige Versie : El Tawheed Moskee sluiten?



..zapper
06-11-04, 12:58
Er klinken vanuit de overheid steeds meer geluiden over het sluiten van de El Tawheed Moskee. Nu blijkt dat niet alleen Mohammed B. maar ook de vannacht gearresteerde makers van de bedreigingsvideo van Wilders in contact stonden met deze moskee en/of lid waren.
Iedere keer bij fundamentele uitingen wordt mi deze moskee genoemd. Wat is jullie beeld eigenlijk van de El Tawheed Moskee, is dit een fundamentalistisch bolwerk (zoals Michiel Smit en consorten een extreem rechts bolwerk is) of is het toeval? Zijn jullie voor of tegen sluiten, en waarom?

GeertC
06-11-04, 13:00
Voor sluiting van dit broeinest van haat.

Aquarel
06-11-04, 13:05
Daarna het Mondriaan College.

oraetlabora
06-11-04, 13:13
ach of het wat oplost weet ik niet...maar het zou wel een teken zijn van de autochtone bevolking dat we de moord op theo niet pikken!!!
de islamieten behoren mensen met een extreemgedachtegoed aan te geven bij de aivd...dan wordt het misschien weer rustig in nederland en helpen ze mee om de rust terug te krijgen.
het stadium van integreren zijn we voorbij....

Couscousje
06-11-04, 13:14
Sluiten.

Een moskee is voor het praktizeren van je religie en niet voor het broeien op snode plannetjes.

Cc

chahrazaad
06-11-04, 13:39
Geplaatst door oraetlabora
ach of het wat oplost weet ik niet...maar het zou wel een teken zijn van de autochtone bevolking dat we de moord op theo niet pikken!!!
de islamieten behoren mensen met een extreemgedachtegoed aan te geven bij de aivd...dan wordt het misschien weer rustig in nederland en helpen ze mee om de rust terug te krijgen.
het stadium van integreren zijn we voorbij....

Wat is een extreem gedachtegoed?? Ik dacht dat er sprake was van VRIJE MENINGSUITING. :cheefbek:

freya
06-11-04, 13:56
Geplaatst door ..zapper
Er klinken vanuit de overheid steeds meer geluiden over het sluiten van de El Tawheed Moskee. Nu blijkt dat niet alleen Mohammed B. maar ook de vannacht gearresteerde makers van de bedreigingsvideo van Wilders in contact stonden met deze moskee en/of lid waren.
Iedere keer bij fundamentele uitingen wordt mi deze moskee genoemd. Wat is jullie beeld eigenlijk van de El Tawheed Moskee, is dit een fundamentalistisch bolwerk (zoals Michiel Smit en consorten een extreem rechts bolwerk is) of is het toeval? Zijn jullie voor of tegen sluiten, en waarom?

Tegen sluiten.
Extreme elementen gaan anders gewoon ondergronds verder en dan heb je er helemaal geen zicht meer op.

Muslimaah
06-11-04, 14:04
Hoewel a-Tawheed een zwartekousen karakter lijkt te hebben, zijn zij juist meer anti-binladen, anti-hamas, anti-alleseniedereen die niet in de salafie hoek past. Zij prediken juist NL te verlaten. Wellicht conservatief. Maar sinds wanneer is conservatisme verboden in NL?


Je kunt niet een moskee gaan sluiten waar iemand zijn gebed heeft verricht.

Dat gaat tegen de democ beginselen die NL beweert te hebben.

Elke politiek figuur die de moord misbruikt om iets te doen wat allang op de agenda stond, is ziek.

oraetlabora
06-11-04, 14:05
Geplaatst door chahrazaad
Wat is een extreem gedachtegoed?? Ik dacht dat er sprake was van VRIJE MENINGSUITING. :cheefbek:

autochtone nederlanders zitten niet te wachten op moslimgeloofsprikkels!!
doe je geloof thuis en in de moskee belijden en gewoon overdag netjes je werk doen...als je dat hebt...

mark61
06-11-04, 14:08
Geplaatst door freya
Tegen sluiten.
Extreme elementen gaan anders gewoon ondergronds verder en dan heb je er helemaal geen zicht meer op.

Yep. Typisch NL-beleid. Een tent dichtgooien, dan is het probleem weg. Heel dom. Als er al een probleem is in dit geval, dan.

Je zou s met die mensen kunnen gaan praten. Of het hen ook opvalt dat er rare dingen gebeuren met mensen die bij hen komen. Of ze daar misschien wat aan kunnen doen, er alert op zijn, whatever.

mark61
06-11-04, 14:09
Geplaatst door oraetlabora
...moslimgeloofsprikkels!!
...

Wat zijn dat voor dingen? Een nieuw soort cactussen?

~Panthera~
06-11-04, 14:15
Geplaatst door mark61
Yep. Typisch NL-beleid. Een tent dichtgooien, dan is het probleem weg.
----------------------

De nieuwe intelligentia aan t hoofd. :moe:

Marsipulami
06-11-04, 14:17
Geplaatst door ..zapper
Er klinken vanuit de overheid steeds meer geluiden over het sluiten van de El Tawheed Moskee. Nu blijkt dat niet alleen Mohammed B. maar ook de vannacht gearresteerde makers van de bedreigingsvideo van Wilders in contact stonden met deze moskee en/of lid waren.
Iedere keer bij fundamentele uitingen wordt mi deze moskee genoemd. Wat is jullie beeld eigenlijk van de El Tawheed Moskee, is dit een fundamentalistisch bolwerk (zoals Michiel Smit en consorten een extreem rechts bolwerk is) of is het toeval? Zijn jullie voor of tegen sluiten, en waarom?

Moskeeën zijn het beste instrument om radicalisering tegen te gaan. Die moet je niet sluiten maar openhouden, zeker als het moskeeën zijn waar jongeren met extreme ideeën naartoe komen. Als het waar is dat er een radicaliseringstendens bestaat dan zijn zulke moskeeën eerder een deel van de oplossing dan een deel van het probleem.

Muslimaah
06-11-04, 14:20
Geplaatst door oraetlabora
autochtone nederlanders zitten niet te wachten op moslimgeloofsprikkels!!
doe je geloof thuis en in de moskee belijden en gewoon overdag netjes je werk doen...als je dat hebt...

Waarom?

Theo mocht zijn prikkels toch luid en wijd verspreiden. En dat ging over geitenneu.kers. Dus als iemand zich nodig acht om het te hebben over spirituele waarden, heeft ie even recht.

Wat is dit voor gestapo-achtige gedachtenpolitie.

Tss..als Theo je zou horen zou hij in zijn graf omdraaien.

Max Stirner
06-11-04, 14:26
Geplaatst door mark61
Yep. Typisch NL-beleid. Een tent dichtgooien, dan is het probleem weg. Heel dom. Als er al een probleem is in dit geval, dan.

Je zou s met die mensen kunnen gaan praten. Of het hen ook opvalt dat er rare dingen gebeuren met mensen die bij hen komen. Of ze daar misschien wat aan kunnen doen, er alert op zijn, whatever.

Alsof dat nooit gebeurd is.

Ik ben trouwens ook tegen sluiting, maar wel voor een soort toezicht....als ze niets te verbergen hebben kan dat geen probleem zijn.

Sluiting is in feite struisvogelpolitiek en een nietszeggend symbolisch signaal naar de buitenwereld waar niemand wat mee opschiet.

Muslimaah
06-11-04, 14:32
Geplaatst door Max Stirner
Alsof dat nooit gebeurd is.

Ik ben trouwens ook tegen sluiting, maar wel voor een soort toezicht....als ze niets te verbergen hebben kan dat geen probleem zijn.

Sluiting is in feite struisvogelpolitiek en een nietszeggend symbolisch signaal naar de buitenwereld waar niemand wat mee opschiet.

Toezicht en privacy schending bestaat al.

Er wordt overal afgeluisterd, afgetapt in Moskeeen.

Ook de politie komt geregeld Moskeeen bezoeken. Rondleidingen, kennismaking met bestuur, jongeren e.d.

En als je enigzins in een gerelateerde vereniging zit, wordt je telefoon ook afgetapt.

mark61
06-11-04, 14:39
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

De nieuwe intelligentia aan t hoofd. :moe:

Jij met je intello's :duivels: tis intelligentSia

Als er 1 intelligentsio over de schreef gaat hoef je toch niet gelijk de hele groep te stigmatiseren? :nerveus:

mark61
06-11-04, 14:44
Geplaatst door Max Stirner
Alsof dat nooit gebeurd is.

Ik ben trouwens ook tegen sluiting, maar wel voor een soort toezicht....als ze niets te verbergen hebben kan dat geen probleem zijn.

Sluiting is in feite struisvogelpolitiek en een nietszeggend symbolisch signaal naar de buitenwereld waar niemand wat mee opschiet.

Tis wel gebeurd, maar blijkbaar wat vrijblijvend.

Struisvogelbiefstuk met een tomaten/wijn saus

Ingrediënten
• 4 struisvogelbiefstukken of -tournedos
• 3 uien
• 10 st knoflooktenen
• 1 espresso kopje Cabernet rouge
• 2 el. ketjap manis
• 1 klein blikje gepelde tomaten
• 1 tl. suiker
• gemalen gember
• 1 laurierblad

Bereidingswijze
Verhit de olie in de pan en voeg alle ingrediënten, behalve het struisvogelvlees, toe. Zet dit mengsel even aan in de pan, en laat het vervolgens afkoelen. Pureer het geheel tot een gladde saus. Plaats de struisvogelbiefstukken of -tournedos in een ovenvaste schaal en bedek deze met de saus. Doe dit geheel vervolgens in een voorverwarmde oven op 150 graden gedurende één uur. Na dertig minuten de struisvogel omdraaien Lekker met pandanrijst en haricots verts.

oraetlabora
06-11-04, 14:44
Geplaatst door Marsipulami
Moskeeën zijn het beste instrument om radicalisering tegen te gaan. Die moet je niet sluiten maar openhouden, zeker als het moskeeën zijn waar jongeren met extreme ideeën naartoe komen. Als het waar is dat er een radicaliseringstendens bestaat dan zijn zulke moskeeën eerder een deel van de oplossing dan een deel van het probleem.

theo deed geen kelen afsnijden....

mark61
06-11-04, 14:45
Geplaatst door Muslimaah
Toezicht en privacy schending bestaat al.

Er wordt overal afgeluisterd, afgetapt in Moskeeen.

Ook de politie komt geregeld Moskeeen bezoeken. Rondleidingen, kennismaking met bestuur, jongeren e.d.

En als je enigzins in een gerelateerde vereniging zit, wordt je telefoon ook afgetapt.

Nieuwbouwmoskeeën worden toch al standaard voorzien van microfoons, camera's en speciale AIVD-ingangen? Wat, nog steeds niet? Schande!

Marsipulami
06-11-04, 14:56
Geplaatst door oraetlabora
theo deed geen kelen afsnijden....

Van Gogh heeft zelf aanzienlijk veel meer bijgedragen tot de radicalisering van sommige moslims dan alle moskeeën in Nederland samen.

@rie
06-11-04, 16:13
Geplaatst door Marsipulami
Van Gogh heeft zelf aanzienlijk veel meer bijgedragen tot de radicalisering van sommige moslims dan alle moskeeën in Nederland samen.

................ONZIN..................

Als deze mensen nog niet zo geradicaliseerd waren, hadden ze nooit tot dit soort daden gekomen maar hadden ze er wel een rechtzaak van gemaakt, die ze vervolgens dan wel weer verloren hadden, maar dat doet er niet toe. Van Gogh gaf enkel opmerkingen die op het randje waren, en dat gebeurt wel vaker in Nederland,..ook jegens andere geloven. De figuren die achter deze daad zitten en deze daad mentaal steunen zijn ergens anders al tot zover geradicaliseerd. Als je door zulke opmerkingen al bekeerd tot extremist, dan heb je zeker weinig van je eigen geloof opgestoken.

freya
06-11-04, 16:46
Geplaatst door @rie
................ONZIN..................

Als deze mensen nog niet zo geradicaliseerd waren, hadden ze nooit tot dit soort daden gekomen

Over welke ze en welke daden heb je het?


Tot nu toe weet ik alleen van 1 persoon en 1 daad.

GeertC
06-11-04, 16:50
Freya is dus niet goed op de hoogte...

..zapper
06-11-04, 17:25
Okee, kennelijk ook geluiden om te sluiten, persoonlijk denk ik dat het een manier is waarmee de overheid snel kan scoren bij de bevolking. Het mag duidelijk zijn dat er al zoveel controle op El Tawheed is dat de mogelijke radicale zaken en het plannen van daden die daarbij aansluiten sowieso ondergronds plaatsvinden. Door sluiting zou je die activiteiten dus niet onder de grond jagen.
Toch lijkt sluiten mij geen goede zet, daar zullen vast mensen de dupe van worden die er geen ene moer mee te maken hebben. Een onderzoek naar het bestuur lijkt mij wel op zijn plaats, wellicht is het ook mogelijk om dit bestuur (deels) te vervangen om radicalisering tegen te gaan.

MisterB
06-11-04, 18:37
Geplaatst door Muslimaah
Hoewel a-Tawheed een zwartekousen karakter lijkt te hebben, zijn zij juist meer anti-binladen, anti-hamas, anti-alleseniedereen die niet in de salafie hoek past. Zij prediken juist NL te verlaten. Wellicht conservatief. Maar sinds wanneer is conservatisme verboden in NL?


Je kunt niet een moskee gaan sluiten waar iemand zijn gebed heeft verricht.

Dat gaat tegen de democ beginselen die NL beweert te hebben.

Elke politiek figuur die de moord misbruikt om iets te doen wat allang op de agenda stond, is ziek.

openlaten en een kordon aan AIVD opzetten binnen en buiten, controleren en verbieden waar nodig(zoals rondreizende koranklasjes waar onverdraagzaamheid wordt gepredikt).
Als waar is wat je zegt en dat ze prediken Nederland te verlaten omdat het van God los is dan weet ik niet wat wij hebben tegen deze moskee. Ik wil wel een filiaal in mijn buurt, in elke buurt. Geert Wilders en consorten zeggen precies hetzelfde. Weg hier, op elke hoek van een straat zijn homo's, vrijdenkers en westerse hoeren. Behoed u voor dit Sodom en Gomora, VLUCHT!
ik kan niet wachten tot ie komt.

..zapper
06-11-04, 18:42
Prediken om Nederland te verlaten is precies wat al-Qaeda en Bin Laden willen!

nl-x
06-11-04, 18:55
Ik ben vóór sluiting. Maar tegen sluiten.


El-Tawheed is op een punt beland waarmee het alle moslims in Nederland alléén maar schade berokkent. Een moskee dat zichzelf kan zien als een negatief punt van haar geloof kan beter de eer aan zichzelf houden en tot ontbinding overgaan. De bezoekers van de moskee kunnen dan een nieuw moskee gaan bezoeken en zich met andere medegangers vervoegen en zo vermeende opgebouwde fundamentalisme afbouwen.

Ik ben tegen sluiten door de overheid omdat de overheid hier, ondanks alles, nog niet het recht voor heeft. Scheiding tussen kerk en staat moet overeind blijven. Er zijn geen bewijzen dat de moskee(bestuur) zelf bezig is met fundamentalisme te verspreiden. Handen af dus! Het sluiten van een moskee zonder onomstotelijke bewijzen zal een enorme klap zijn in het gezicht van de moslims, ongeacht hoe zwaar de aantijgingen ook zijn. Je zal er fundamentalisten juist mee sterken.

Iedere imam oppakken en berechten wanneer hij oproept tot haat lijkt mij overbodig om te steunen. Dat spreekt voor zich. Het is voor de AIVD of politie vast niet heel moeilijk om mee te luisteren naar preken in de moskeën. Dus wat let ze eigenlijk?! Zijn wij ook eens van dat gezeik af, hopelijk.

Voor de duidelijkheid, zapper. Mijn antwoord is dus 'nee'.

_h4T3D_sE7eN
07-11-04, 15:04
Geplaatst door kenneth
Waarvoor hebben al die mensen een moskee nodig eigenlijk?
We hebben toch al genoeg kerken, waarin de gelovigene elkander vinden. Ga toch lekker samen naar de kerk.
Hier kunnen jullie samen jullie opperwezen aanbidden.


Jij bent echt slim, man. Hoe doe je dat ?

Rachid nitro/se
07-11-04, 15:25
-edit-

Ps: Maroc.nl-beheerders laat mij datgene zeggen wat ik diep in mij hart voel, ga niet als een kip zonder kop achter de menigte staan. Wij hebben ook een mening.

Edit: Nee

oraetlabora
07-11-04, 15:36
ah..een terrorist die zich openbaart...

_h4T3D_sE7eN
07-11-04, 15:41
Geplaatst door oraetlabora
ah..een terrorist die zich openbaart...


Het begint bij jouw "soort", die de door jou gehanteerde benaming gebruikt om mensen te provoceren tot een actie, zodat de uitkomst een bij voorbaat al gecreëerde hokjesindeling rechtvaardigt.

oraetlabora
07-11-04, 16:05
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Het begint bij jouw "soort", die de door jou gehanteerde benaming gebruikt om mensen te provoceren tot een actie, zodat de uitkomst een bij voorbaat al gecreëerde hokjesindeling rechtvaardigt.


NEE!!!! HET BEGINT BII JOUW "SOORT" DIE GELOOF GEBRUIKT OM MENSEN UIT TE ROEIEN!!

chahrazaad
07-11-04, 16:15
Geplaatst door oraetlabora
NEE!!!! HET BEGINT BII JOUW "SOORT" DIE GELOOF GEBRUIKT OM MENSEN UIT TE ROEIEN!!

Ik vind dit zo idioot! Weet je wel waar je het over hebt?!
Ik heb al jou reacties gelezen en ik vind ze echt nergens op slaan!!

ragib
08-11-04, 00:14
door het sluiten van de moskee los je het probleem niet op, integendeel je verergert het probleem alleen maar.

de Voorzitter
08-11-04, 00:43
Ik denk toch dat er kritisch gekeken moet worden naar het klimaat binnen deze moskee, en dan heb ik het niet over de aircondition.

lees mijn idee hierover maar op : www.lijstpimfortuyn.nu

TonH
08-11-04, 00:46
Volgens mij geld in Nederland nog steeds het recht en niet de volksrichting. Die moskee staat al lang in de schijnwerpers. Is daar 1 veroordeling uit gevolgd? Nee. Pas na enkele veroordelingen kan sluiting plaatsvinden.

De oproep van bijvoorbeeld Verhagen getuigt van volledig onbegrip van wat een rechtstaat inhoud of grof politiek vandalisme.





@Mark61 Stuisvogel is volgens de nieuwe bijbelvertaling uit den boze...

de Voorzitter
08-11-04, 00:49
Beste TonH

dat betekend niet dat er kritisch gekeken moet worden naar deze moskee en haar doelstellingen. en ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet overtuigd ben van de 'goede' bedoelingen van deze moskee althans van een aantal van de bezoekers hier van. en voor als nog stel ik mij op het standpunt dat Ik niet geloof dat Mohamed B. zijn gedachten uit de Koran heeft gehaald zonder daarbij geholpen te zijn door een geestelijk leider vanuit zijn gebedshuis, in dit geval de El Tawheed moskee. Ik kan mij maar niet losmaken van de gedachte dat deze moskee wel eens een broeinest voor terroristen is en daarom wel degelijk medeschuldig aan de radicalis_ring van Mohamed B.

TonH
08-11-04, 00:58
Geplaatst door de Voorzitter
Beste TonH

dat betekend niet dat er kritisch gekeken moet worden naar deze moskee en haar doelstellingen. en ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet overtuigd ben van de 'goede' bedoelingen van deze moskee althans van een aantal van de bezoekers hier van. en voor als nog stel ik mij op het standpunt dat Ik niet geloof dat Mohamed B. zijn gedachten uit de Koran heeft gehaald zonder daarbij geholpen te zijn door een geestelijk leider vanuit zijn gebedshuis, in dit geval de El Tawheed moskee. Ik kan mij maar niet losmaken van de gedachte dat deze moskee wel eens een broeinest voor terroristen is en daarom wel degelijk medeschuldig aan de radicalis_ring van Mohamed B.


Er wordt al twee jaar kritisch naar deze en andere moskeeën gekeken. Door politie, justitie en vooral door de AIVD. Dat laatse op uitdrukkelijk verzoek van allerlei lokale bestuurders. Daar is tot nu toe niets strafbaars uitgekomen.

Verder doet wat jij gelooft in dit verband niets ter zake. Als er bewijzen hard gemaakt kunnen worden mag de tent voor mij dicht en anders moeten dit soort verdachtmakingen ophouden.

mark61
08-11-04, 01:37
Geplaatst door TonH
@Mark61 Stuisvogel is volgens de nieuwe bijbelvertaling uit den boze...

Ow, hoezo?

Zijn die biefstukken dan ook meteen haraam? Smaken anders prima....

TonH
08-11-04, 09:16
Geplaatst door mark61
Ow, hoezo?

Zijn die biefstukken dan ook meteen haraam? Smaken anders prima....

Hoorde dat de lijst met dingen die je niet zou mogen eten ook opnieuw 'vertaald' is, waardoor er allerlei dieren die vroeger niet mochten nu verdwenen zijn en nieuwe, zoals struisvogel, zijn toegevoegd.
Sorry, ik heb geen boeknummer, want zo bijbelvasst ben 'knou ook weer niet... Zal eens zoeken, wanneer ik tijd heb.

Aselhiej
08-11-04, 09:19
Geplaatst door ..zapper
Er klinken vanuit de overheid steeds meer geluiden over het sluiten van de El Tawheed Moskee. Nu blijkt dat niet alleen Mohammed B. maar ook de vannacht gearresteerde makers van de bedreigingsvideo van Wilders in contact stonden met deze moskee en/of lid waren.
Iedere keer bij fundamentele uitingen wordt mi deze moskee genoemd. Wat is jullie beeld eigenlijk van de El Tawheed Moskee, is dit een fundamentalistisch bolwerk (zoals Michiel Smit en consorten een extreem rechts bolwerk is) of is het toeval? Zijn jullie voor of tegen sluiten, en waarom?

je kan niet lid zijn van een moskee. Men komt daar om te bidden, niet om samen te zweren. Als men die moskee sluit lost men het probleem niet op, men verergert het alleen maar.

TonH
08-11-04, 09:20
@Mark61

Voorschriften omtrent reine en onreine dieren:

1. Lev 11,16
de struisvogel, de velduil, de bosuil, alle soorten valken,

2. Deut 14,15
de struisvogel, de velduil, de bosuil, alle soorten valken,

:fpetaf:

nard
08-11-04, 09:26
Geplaatst door TonH
@Mark61

Voorschriften omtrent reine en onreine dieren:

1. Lev 11,16
de struisvogel, de velduil, de bosuil, alle soorten valken,

2. Deut 14,15
de struisvogel, de velduil, de bosuil, alle soorten valken,

:fpetaf:


Petrus' tegenwerping op de opdracht om onreine spijzen te eten en Gods tegenwerping in Handelingen 11:
"Maar ik zeide: Geenszins, Heere, want nooit is iets, dat gemeen of onrein was, in mijn mond ingegaan.
Doch de stem antwoordde mij ten tweeden male uit den hemel: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken."

voor de context, lees het hele hoofdstuk.

Je moet natuurlijk wel Schrift met Schrift vergelijken, Ton ..... ;)

Aselhiej
08-11-04, 09:29
Geplaatst door nard
Petrus' tegenwerping op de opdracht om onreine spijzen te eten en Gods tegenwerping in Handelingen 11:
"Maar ik zeide: Geenszins, Heere, want nooit is iets, dat gemeen of onrein was, in mijn mond ingegaan.
Doch de stem antwoordde mij ten tweeden male uit den hemel: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken."

voor de context, lees het hele hoofdstuk.

Je moet natuurlijk wel Schrift met Schrift vergelijken, Ton ..... ;)

jullie zijn toch geen christenfundamentalisten? :p

S@deeQ
08-11-04, 09:33
Geplaatst door Aselhiej
jullie zijn toch geen christenfundamentalisten? :p

Domme vraag :engel:

TonH
08-11-04, 09:40
Geplaatst door nard
Petrus' tegenwerping op de opdracht om onreine spijzen te eten en Gods tegenwerping in Handelingen 11:
"Maar ik zeide: Geenszins, Heere, want nooit is iets, dat gemeen of onrein was, in mijn mond ingegaan.
Doch de stem antwoordde mij ten tweeden male uit den hemel: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken."

voor de context, lees het hele hoofdstuk.

Je moet natuurlijk wel Schrift met Schrift vergelijken, Ton ..... ;)

Maak het nou even zeg... Petrus was daar eidenen aan het bekeren en dan is alles toegestaan. :wink:

Geef mij het Oude Testament maar: terug naar de bron... orthodox... :D

nard
08-11-04, 09:45
Geplaatst door TonH
Maak het nou even zeg... Petrus was daar eidenen aan het bekeren en dan is alles toegestaan. :wink:

Geef mij het Oude Testament maar: terug naar de bron... orthodox... :D


:D

Nee even serieus. Petrus (hier meer op geestelijk vlak, hoewel met een treffende parallel, die niet voor niets gekozen is....) en ook Paulus hebben benadrukt dat de strikte voedingsregels ("afgodenoffer eten") geen probleem meer zijn. Het heeft ook op de agenda van het eerste apostelconvent gestaan.
Pas als je weet dat je er een ander mee stoort dan moet je niet doen.

Concreet: als ik met een moslim de maaltijd hou, dan moet ik geen varkensvlees gaan zitten eten, omdat ik weet dat hij of zij daar moeite mee heeft. Er zijn alternatieven zat, dus kies ik daarvoor.

Aselhiej
08-11-04, 09:46
Geplaatst door S@deeQ
Domme vraag :engel:

het is dommer als je niks vraagt ;)

GerardJoling
08-11-04, 09:50
Geplaatst door GeertC
Voor sluiting van dit broeinest van haat. Mee eens. Sluiten die handel. Maar het maakt toch geen fli/kker uit

En als de moskee open zou blijven gaan de mensen die fout zijn toch wel verkassen na telkens politie binnen te krijgen :auw2: :tunis:

TonH
08-11-04, 09:52
Telegraaf, ma 8 nov 2004, 00:42
Kabinet wil imam het land uitzetten

Juridische stappen tegen El Tawheed
door Ron Korver
AMSTERDAM - Het kabinet wil het bestuur van de omstreden moskee El Tawheed juridisch vervolgen en haar imam uitzetten.

Mohammed B. was er een frequent bezoeker. Vrijdag zei vice-premier Zalm al dat de geldstromen naar de moskee waren bevroren omdat er sterke aanwijzingen bestaan dat deze uit verdachte Saoedische hoek komen. Hij wilde toen echter geen uitspraken doen over eventuele sluiting.

Bronnen rond het kabinet laten echter weten dat het kabinet de buik helemaal vol heeft van het moskeebestuur en haar imam, die de vrijheid van godsdienst zouden misbruiken om radicale activiteiten te ontplooien.

De moskee is al langer omstreden, onder meer vanwege de oproep van de imam om vrouwen te slaan en de verspreiding van het moslimboek 'De weg van de moslim', dat oproept tot haat tegen homo's en vrouwen.

Ondertussen heeft het bestuur van de moskee gedreigd met juridische stappen tegen CDA-fractieleider Maxime Verhagen. De christen-democraat opperde deze week ook al dat het bestuur moest worden aangepakt en de imam het land uitgezet moest worden. Het El Tawheedbestuur wil nu, tot woede van Verhagen, dat hij zijn woorden inslikt omdat hij 'een hetze' tegen het gebedshuis zou ontketenen. "Dit is volstrekt de omgekeerde wereld. Het heeft geen pas dat deze moskee zich op dit moment een slachtofferrol aanmeet", laat Verhagen via een woordvoerder weten. De zegsman benadrukt wel dat het Verhagen niet om de sluiting van de moskee gaat, "dat zijn maar stenen" , maar om de aanpak van het bestuur en de mensen die radicale standpunten de wereld in helpen. De advocaat van de moskee ontkent overigens dat Mohammed B. de moskee regelmatig bezocht.


Onder het mom van f*ck de rechtsstaat heeft men "de helemaal vol ... van het moskeebestuur en haar imam, die de vrijheid van godsdienst zouden misbruiken om radicale activiteiten te ontplooien. "

Of er zijn bewijzen en dan vervolg je. Of die zijn er niet en dan hou je je ook als regering aan de wet. Derde optie is alle burgerrechten opschorten.

En dat het El Tawheedbestuur Verhagen wil aanklagen lijkt me niet meer dan terecht. Hij heeft met bewijzen te komen en anders mag hij het voor de rechter uitknokken.

Het komt er op neer dat, wanneer ik vermoed dat dhr. Verhagen wel eens door rood licht zal rijden ik hem al vast maar een bekeuring geef.

TonH
08-11-04, 09:58
Geplaatst door nard
:D

Nee even serieus. Petrus (hier meer op geestelijk vlak, hoewel met een treffende parallel, die niet voor niets gekozen is....) en ook Paulus hebben benadrukt dat de strikte voedingsregels ("afgodenoffer eten") geen probleem meer zijn. Het heeft ook op de agenda van het eerste apostelconvent gestaan.
Pas als je weet dat je er een ander mee stoort dan moet je niet doen.

Concreet: als ik met een moslim de maaltijd hou, dan moet ik geen varkensvlees gaan zitten eten, omdat ik weet dat hij of zij daar moeite mee heeft. Er zijn alternatieven zat, dus kies ik daarvoor.

Dank voor de uitleg. Ik kon me namelijk niet herinneren dit stuk ooit gelezen te hebben. :fpetaf: Geeft maar weer eens aan dat je met de bijbel dus écht alle kanten uit kunt.

Maar breek me de bek niet open over Paulus, want daarmee is naar mijn bescheiden mening het hele Christendom ontspoort... In ieder geval is hij de hoofdreden dat ik het qua geloof niet meer serieus kan nemen. :mad:

Oef, een hele geloofsbeleidenis op de vroege maandagochtend en de week is nog zo lang... :D

mark61
08-11-04, 12:19
Geplaatst door TonH
@Mark61

Voorschriften omtrent reine en onreine dieren:

1. Lev 11,16
de struisvogel, de velduil, de bosuil, alle soorten valken,

2. Deut 14,15
de struisvogel, de velduil, de bosuil, alle soorten valken,

:fpetaf:

:hihi: Ik blief geen velduil. Een sappig ransuiltje daarentegen gaat er altijd in...

mark61
08-11-04, 12:21
Geplaatst door TonH
Onder het mom van f*ck de rechtsstaat heeft men "de helemaal vol ... van het moskeebestuur ...Het komt er op neer dat, wanneer ik vermoed dat dhr. Verhagen wel eens door rood licht zal rijden ik hem al vast maar een bekeuring geef.

:duim: Ziekelijk.

mark61
08-11-04, 12:24
Geplaatst door Aselhiej
je kan niet lid zijn van een moskee. Men komt daar om te bidden, niet om samen te zweren. Als men die moskee sluit lost men het probleem niet op, men verergert het alleen maar.

Je kan wel lid worden van lees- en studieclubjes van de moskee. Maar el Tawheed zegt dat MB daar geen lid van is.

..zapper
08-11-04, 13:04
Geplaatst door TonH
Onder het mom van f*ck de rechtsstaat heeft men "de helemaal vol ... van het moskeebestuur en haar imam, die de vrijheid van godsdienst zouden misbruiken om radicale activiteiten te ontplooien. "

Of er zijn bewijzen en dan vervolg je. Of die zijn er niet en dan hou je je ook als regering aan de wet. Derde optie is alle burgerrechten opschorten.

En dat het El Tawheedbestuur Verhagen wil aanklagen lijkt me niet meer dan terecht. Hij heeft met bewijzen te komen en anders mag hij het voor de rechter uitknokken.

Het komt er op neer dat, wanneer ik vermoed dat dhr. Verhagen wel eens door rood licht zal rijden ik hem al vast maar een bekeuring geef.
Eens is. Het kabinet blijft oorlogje voeren zonder na te denken?

-edit post aangepast omdat TonH artikel had geprikt-

TonH
08-11-04, 14:58
Geplaatst door ..zapper
Het kabinet blijft oorlogje voeren zonder na te denken?

Dat lijkt er zo zeker op...

-EDIT-

Omdat Zapper zijn scroller-rem gevonden heeft :D

..zapper
08-11-04, 15:08
Geplaatst door TonH
Dat lijkt er zo zeker op... :boos:

Wanneer je dit bericht na 5 posts nog een keer plaatst :moe:



:D Excuseer ik was er overheen gescrolled. Kan het allemaal niet meer bijbenen. Denk dat ik deze week maar even aan 'theebreak' doe :D.

Dichar
08-11-04, 15:11
Geplaatst door oraetlabora
ach of het wat oplost weet ik niet...maar het zou wel een teken zijn van de autochtone bevolking dat we de moord op theo niet pikken!!!
de islamieten behoren mensen met een extreemgedachtegoed aan te geven bij de aivd...dan wordt het misschien weer rustig in nederland en helpen ze mee om de rust terug te krijgen.
het stadium van integreren zijn we voorbij....

Zeg "bid en werk", waarom heeft niemand van de 15 miljoen autochtonen Volkert van der G. aangeven bij de AIVD?

..zapper
08-11-04, 15:20
Geplaatst door Dichar
Zeg "bid en werk", waarom heeft niemand van de 15 miljoen autochtonen Volkert van der G. aangeven bij de AIVD?
Volgens mij werd Volkert geschaduwd door de AIVD, dat was zo'n beetje de doofpot afgang van die zaak toch?

mark61
08-11-04, 15:33
Geplaatst door ..zapper
Volgens mij werd Volkert geschaduwd door de AIVD, dat was zo'n beetje de doofpot afgang van die zaak toch?

Oh ja, wat ik me ietwat verlaat nog even afvroeg, hoe kwam hij eigenlijk aan die gun, zo'n dierenactivist die doorgaans processen aanspande?

..zapper
08-11-04, 16:16
Geplaatst door mark61
Oh ja, wat ik me ietwat verlaat nog even afvroeg, hoe kwam hij eigenlijk aan die gun, zo'n dierenactivist die doorgaans processen aanspande?
Geen idee, als ik er zo bij stilsta zijn er meer vragen open blijven staan dan ik dacht, wellicht dat ik iets gemist heb ofzo.

mark61
08-11-04, 16:19
Geplaatst door ..zapper
Geen idee, als ik er zo bij stilsta zijn er meer vragen open blijven staan dan ik dacht, wellicht dat ik iets gemist heb ofzo.

Gek. That makes two of us.

Siah
08-11-04, 16:50
Geplaatst door Marsipulami
Moskeeën zijn het beste instrument om radicalisering tegen te gaan . Die moet je niet sluiten maar openhouden, zeker als het moskeeën zijn waar jongeren met extreme ideeën naartoe komen. Als het waar is dat er een radicaliseringstendens bestaat dan zijn zulke moskeeën eerder een deel van de oplossing dan een deel van het probleem.

alsof ze dat niet weten;
die weten ze donders goed hoor!

Afrux
08-11-04, 18:28
Geplaatst door Muslimaah
Hoewel a-Tawheed een zwartekousen karakter lijkt te hebben, zijn zij juist meer anti-binladen, anti-hamas, anti-alleseniedereen die niet in de salafie hoek past. Zij prediken juist NL te verlaten. Wellicht conservatief. Maar sinds wanneer is conservatisme verboden in NL?


Je kunt niet een moskee gaan sluiten waar iemand zijn gebed heeft verricht.

Dat gaat tegen de democ beginselen die NL beweert te hebben.

Elke politiek figuur die de moord misbruikt om iets te doen wat allang op de agenda stond, is ziek.

Over democratie gesproken, net als de democratie van deze extremistische moskee en die van die logo die je onder je nick draagt.

Naar mijn weten heeft islamic relief hulp die bedoeld is voor de slachtoffers van de aardbeving in alhusima verscheept naar London om daar vandaan naar alle hoeken van de wreld te verschepen, behalve naar alhusima. Zonder zelfs de mensne die dachten alhusima te helpen op de hoogte te stellen....


Sluiten die handel en stuur al die politieke imams naar het midden oosten. En terug gaan naar de tijd dat er eenvoudige imams deze functies bekladen die uit marokko kwamen en die bezig zijn de moslims over religie te informeren en niet over achterlijke politieke idolgie van deze extremisten die vaak het midden oosten ontvlucht zijn.


Terug naar de tijd toen onze ouders voorgeleid werden in de moskee door eenvoudige imams die de relegie niet met politieke en ideologische ziektes besmetten. Ik vraag me af waarom het niemand had toen der tijd over de islam en moslims!!!

..zapper
08-11-04, 18:55
Geplaatst door Afrux
Over democratie gesproken, net als de democratie van deze extremistische moskee en die van die logo die je onder je nick draagt.

Naar mijn weten heeft islamic relief hulp die bedoeld is voor de slachtoffers van de aardbeving in alhusima verscheept naar London om daar vandaan naar alle hoeken van de wreld te verschepen, behalve naar alhusima. Zonder zelfs de mensne die dachten alhusima te helpen op de hoogte te stellen....


Sluiten die handel en stuur al die politieke imams naar het midden oosten. En terug gaan naar de tijd dat er eenvoudige imams deze functies bekladen die uit marokko kwamen en die bezig zijn de moslims over religie te informeren en niet over achterlijke politieke idolgie van deze extremisten die vaak het midden oosten ontvlucht zijn.


Terug naar de tijd toen onze ouders voorgeleid werden in de moskee door eenvoudige imams die de relegie niet met politieke en ideologische ziektes besmetten. Ik vraag me af waarom het niemand had toen der tijd over de islam en moslims!!!

En wie moet er in jouw visie bepalen waar de grens ligt? Hoe bepaal je of een imam politieke ideeen poogt uit te dragen ipv het geloof? Waar liggen de grenzen? Met andere positievere woorden, hoe herkent men een goede imam? En wanneer is die niet goed genoeg?