PDA

Bekijk Volledige Versie : Haagse Marokkanen........ ik schaam me dood



ZbaqZbaq
06-11-04, 13:14
Honderden Marokkanen demonstreren tegen geweld

Uitgegeven: 6 november 2004 13:41
Laatst gewijzigd: 6 november 2004 13:51

DEN HAAG - Enkele honderden mensen zijn zaterdag om 13.00 uur samen gekomen op het Oranjeplein in de Haagse Schilderswijk. Zij demonstreren naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh tegen geweld en voor vreedzaam samenleven in Nederland. De demonstratie is georganiseerd door Marokkaanse organisaties in Den Haag.

Vanaf het Oranjeplein vertrok rond 13.30 uur de stoet via de Hoefkade en de Stationsweg naar het Spuiplein. Vooral Marokkaanse mannen lopen mee. Ook heeft een enkele Nederlander en vrouw zich bij de stoet aangesloten.

De deelnemers dragen borden en spandoeken bij zich. Daarop staan leuzen als 'Geen kogels maar woorden', 'Niet doden namens mij' en 'Islam is vrede'.

De Haagse imams hebben vrijdag in het gebed hun achterban opgeroepen mee te lopen in de demonstratie. De organisatoren, onder wie de multiculturele instelling MCI, de Amazigh(Berber)beweging in Nederland en de Marokkaanse Buurtvaders Schilderswijk, willen duidelijk maken dat de moord een aanslag is op de vrijheid van meningsuiting en de multiculturele samenleving.

Democratie

"Marokkaanse democraten maken zich zorgen over de grote rol van sommige orthodoxe moskeeën", zei een woordvoerder van de MCI. "Zij zetten onze jongeren aan tot dit soort afschuwelijke daden. Alle moslims en Marokkanen worden hierop aangekeken, terwijl juist heel veel democratische Marokkanen keihard werken aan democratie, verlichting en een respectvol, vreedzaam samenleven met iedereen.

We zien dat Nederlanders bang worden voor moslims en andersom. Met deze demonstratie willen we de wederzijdse angst verminderen", aldus de woordvoerder.

..zapper
06-11-04, 13:18
Als ik jou was zou ik me sowieso doodschamen ZZ ;).
Je bedoelt vast dat je je schaamt om de haagse marokkanen? Waarom dat dan nu weer? Ik kan werkelijk geen zinnig excuus voor je bedenken anders dan dat er wel weer mensen aan mee hadden mogen doen.

max
06-11-04, 14:00
Geplaatst door ..zapper
Als ik jou was zou ik me sowieso doodschamen ZZ ;).
Je bedoelt vast dat je je schaamt om de haagse marokkanen? Waarom dat dan nu weer? Ik kan werkelijk geen zinnig excuus voor je bedenken anders dan dat er wel weer mensen aan mee hadden mogen doen.

Goeie aktie, daar in Den Haag. Als meer mensen van goede wil zich zo uitspreken zullen de onverdraagzamen het een stuk moeilijker hebben om zich te manifesteren.

Max Stirner
06-11-04, 14:09
Maak je geen zorgen Zbaq........iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Niemand zal jou aanspreken op deze vreselijke demonstratie van een stelletje bounties die voor verzoening en verdraagzaamheid pleiten.

Tinkerbell
06-11-04, 14:09
Een fout erkennen is schuld bekennen en in dit geval is er maar een persoon schuldig. Ben het eens met ZZ..... tis onnodig, shame!!

ZbaqZbaq
06-11-04, 14:11
Geplaatst door Tinkerbell
Een fout erkennen is schuld bekennen en in dit geval is er maar een persoon schuldig. Ben het eens met ZZ..... tis onnodig, shame!!

ik was al bang dat niemand het zou inzien

Max Stirner
06-11-04, 14:13
Geplaatst door Tinkerbell
Een fout erkennen is schuld bekennen en in dit geval is er maar een persoon schuldig. Ben het eens met ZZ..... tis onnodig, shame!!

Ze bekennen niets - er is inderdaad ook niets te bekennen.

Ze roepen op tot verzoening en respect voor de vrijheid van meningsuiting.

Goeie zaak.

Tinkerbell
06-11-04, 14:13
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik was al bang dat niemand het zou inzien
Don't worry ;)

Rabi'ah.
06-11-04, 14:20
Geplaatst door Max Stirner
Ze bekennen niets - er is inderdaad ook niets te bekennen.

Ze roepen op tot verzoening en respect voor de vrijheid van meningsuiting.

Goeie zaak.

En waarom zou dat speciaal door Marokkanen gedaan moeten worden?

max
06-11-04, 14:29
Geplaatst door Rabi'ah.
En waarom zou dat speciaal door Marokkanen gedaan moeten worden?

Ik zie dat jij een vrouw voor vrede bent. Gelukkig dat ze in Den Haag betrokken zijn bij hun samenleving.

Tinkerbell
06-11-04, 14:30
Geplaatst door Max Stirner
Ze bekennen niets - er is inderdaad ook niets te bekennen.

Ze roepen op tot verzoening en respect voor de vrijheid van meningsuiting.

Goeie zaak.


Verzoening......... waarvoor?!?!

..zapper
06-11-04, 14:33
Geplaatst door Rabi'ah.
En waarom zou dat speciaal door Marokkanen gedaan moeten worden?
Waarom zou je je er voor schamen als het door Marokkanen gedaan wordt? Waarom zou dat speciaal niet door Marokkanen gedaan moeten worden? Waarom schijnt de zon overdag als het onbewolkt is?
Houden jullie soms niet van zon??

mark61
06-11-04, 14:34
Geplaatst door Rabi'ah.
En waarom zou dat speciaal door Marokkanen gedaan moeten worden?

Niet speciaal. Iedereen die de behoefte voelt moet maar zien wat hij doet of niet doet. Als je je verplicht voelt is het inderdaad foute boel.

Verder, als er sprake is van een negatief groepsimago, hoe onterecht ook , dan is dat een gegeven waar je toch iets aan zal moeten doen. Jij en ik, zal ik maar zeggen.

Is er eigenlijk al een officiëel AEL-communiqué, afgezien van Nabil's quote van de dag zelf? Waarom bestookt ZZ niet de media met zijn (al dan niet persoonlijke) visie? Je kan wel in een hoekje gaan zitten mokken dat het niet eerlijk is, maar dat lost zo weinig op. Toch leef je in NL 2004. Eerlijk of niet eerlijk.

..zapper
06-11-04, 14:35
ZZ, jij bent nog erger dan Trouw, de Volkskrant en Van Jole bijelkaar.
In mijn ogen ben je een sneaky opruier en niets meer, niets minder. Weet je waarom? Omdat je een goedbedoelde demonstratie compleet uit zijn verband probeert te rukken. Shame on you!

Max Stirner
06-11-04, 15:28
Geplaatst door Tinkerbell
Verzoening......... waarvoor?!?!

:confused:

galidrif
06-11-04, 15:36
Geplaatst door ZbaqZbaq
Honderden Marokkanen demonstreren tegen geweld

Uitgegeven: 6 november 2004 13:41
Laatst gewijzigd: 6 november 2004 13:51

DEN HAAG - Enkele honderden mensen zijn zaterdag om 13.00 uur samen gekomen op het Oranjeplein in de Haagse Schilderswijk. Zij demonstreren naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh tegen geweld en voor vreedzaam samenleven in Nederland. De demonstratie is georganiseerd door Marokkaanse organisaties in Den Haag.

Vanaf het Oranjeplein vertrok rond 13.30 uur de stoet via de Hoefkade en de Stationsweg naar het Spuiplein. Vooral Marokkaanse mannen lopen mee. Ook heeft een enkele Nederlander en vrouw zich bij de stoet aangesloten.

De deelnemers dragen borden en spandoeken bij zich. Daarop staan leuzen als 'Geen kogels maar woorden', 'Niet doden namens mij' en 'Islam is vrede'.

De Haagse imams hebben vrijdag in het gebed hun achterban opgeroepen mee te lopen in de demonstratie. De organisatoren, onder wie de multiculturele instelling MCI, de Amazigh(Berber)beweging in Nederland en de Marokkaanse Buurtvaders Schilderswijk, willen duidelijk maken dat de moord een aanslag is op de vrijheid van meningsuiting en de multiculturele samenleving.

Democratie

"Marokkaanse democraten maken zich zorgen over de grote rol van sommige orthodoxe moskeeën", zei een woordvoerder van de MCI. "Zij zetten onze jongeren aan tot dit soort afschuwelijke daden. Alle moslims en Marokkanen worden hierop aangekeken, terwijl juist heel veel democratische Marokkanen keihard werken aan democratie, verlichting en een respectvol, vreedzaam samenleven met iedereen.

We zien dat Nederlanders bang worden voor moslims en andersom. Met deze demonstratie willen we de wederzijdse angst verminderen", aldus de woordvoerder.


waarom schamen? een grote fout nu doe jij het zelfde wat andere doen als ze alle Marokkaanen criminelen noemen, wij zijn nergens aan verbonden en vormen helemaal geen geheel iedereen is individueel voor zichzelf.

freya
06-11-04, 15:48
Geplaatst door Tinkerbell
Verzoening......... waarvoor?!?!

Van wat? bedoel je

Verzoening tussen bevolkingsgroepen die lijnrecht tegenover elkaar komen te staan als we niet uitkijken.

Ik denk dat de tijd voorbij moet zijn dat moslims en Marokkanen mokkend in een hoekje blijven zitten. Deze mensen laten tenminste duidelijk horen waar ze voor en waar ze tegen zijn.

Niks om je voor te schamen, maar gezonde assertiviteit.

Snake
06-11-04, 16:01
Ik vind deze Marokkanen ook 8erlijk, voor zinloos geweld zie je ze niet lopen. Maar als het een Marokkaan een dader is dan lopen ze wel mee, alleen om te laten zien dat je anders bent dan je landgenoot. Beetje krom, het werkt juist averechts!!!!!

mark61
06-11-04, 16:03
Geplaatst door freya
Verzoening tussen bevolkingsgroepen die lijnrecht tegenover elkaar komen te staan als we niet uitkijken.

Ik denk dat de tijd voorbij moet zijn dat moslims en Marokkanen mokkend in een hoekje blijven zitten. Deze mensen laten tenminste duidelijk horen waar ze voor en waar ze tegen zijn.

Niks om je voor te schamen, maar gezonde assertiviteit.

Ah, dat mokkend in een hoekje zitten van mij rings ook een bell with you? :)

Die tijd had er nooit moeten zijn. Het in de eigen groep opsluiten is een garantie voor ellende over en weer.

Paradoxaal genoeg staan Marokkanen juist heel open to NL, maar helaas op het verkeerde niveau. De disco en Prada is niet direct waar er moet worden opengestaan.

Dus begrijp ik ook niet de relatieve stilte van de AEL. Op de website staat een gortdroog verklarinkje van 1 zin, en de persquotes zijn allemaal PASSIEF. Gevraagd naar zijn mening zegt NM....

Waarom niet ACTIEF? Als er ooit behoefte was aan verstandige opstellen van de AEL of MDP, dan nu wel! Dan moet je niet verongelijkt op maroc.nl zitten prikken, maar vol in het debat staan met persberichten, zichzelf-uitnodigen-op-tv, stukken aan kranten zoals dat van Couscousje.

In je hol kruipen als de heat in de kitchen te groot wordt is het slechtste wat je kan doen.

AEL, spreek je uit! Juist nu! Wat je er ook van vindt.

~Panthera~
06-11-04, 16:10
Geplaatst door Snake
Ik vind deze Marokkanen ook 8erlijk, voor zinloos geweld zie je ze niet lopen. Maar als het een Marokkaan een dader is dan lopen ze wel mee, alleen om te laten zien dat je anders bent dan je landgenoot. Beetje krom, het werkt juist averechts!!!!!
--------------------


Ik loop als Nederlander ook nooit mee.
Vind het nogal nutteloos nl.
De week later gebeurd het weer.
En dan staat iedereen weer oeeeh en aaaaah te schreeuwen, maar ondertussen steekt niemand een poot uit ALS het gebeurd.
Heeft dus geen zin. :moe:
Hypocratie ten top.

Arvid
06-11-04, 16:20
Bij die zielige stille tochten is 99% ramptoerisme.

~Panthera~
06-11-04, 16:24
Geplaatst door Arvid
Bij die zielige stille tochten is 99% ramptoerisme.
--------

Zijn wij ook heel goed in ja. :moe:
Ben ook erg trots op die lui.

Pytaghoras
06-11-04, 17:10
Geplaatst door Rabi'ah.
En waarom zou dat speciaal door Marokkanen gedaan moeten worden?

Omdat de gemiddelde Nederlander dat vraagt. Ik denk dat ze meer de Nederlanders willen geruststellen. Voortaan wordt het een gewoonte om elke keer wanneer er een misdrijf wordt gepleegd door een kut-Marokkaantje op straat te verschijnen om jezelf als Marokkaan te verantwoorden. Dat hoort voortaan bij de democratie.

Julien
06-11-04, 18:42
ZZ, vraagje aan jou:

Als een autochtone Nederlander Abu Jahjah zou neerknallen, onthoofden en een briefje zou achterlaten met Bijbelteksten..

zou jij dan niet verwachten of het op z'n minst op prijs stellen als een Christelijke vertegenwoordiging zijn excuses aanbiedt en/ of een stille mars organiseert??

Denk eens normaal na, man..

Volgens mij wil jij persé polarisatie in Nederland!

Julien
06-11-04, 18:44
Geplaatst door Snake
Ik vind deze Marokkanen ook 8erlijk, voor zinloos geweld zie je ze niet lopen. Maar als het een Marokkaan een dader is dan lopen ze wel mee, alleen om te laten zien dat je anders bent dan je landgenoot. Beetje krom, het werkt juist averechts!!!!!

toen die marokkaanse jongen slachtoffer was geworden van zinloos geweld, zag je ze echt wel allemaal hoor.. door deze demonstratie laten ze juist zien dat ze niet hypocriet zijn, daarom hulde :duim:

..zapper
06-11-04, 18:45
Ik kan me nog een demonstratie herinneren waarbij de Politie een Marokkaan had neergeschoten. Toen werd er wel meteen gedemonstreerd. Overigens vloog er vandaag weer een vliegtuigje boven de dam: http://www.sanshine.nl/blog/graphics/Theoheeftgelijk1.jpg

Goodnight
06-11-04, 19:44
Ik zou zelf niet demonstreren.Ik heb het nu eenmaal niet met demonstratie voor wie of wat dan ook.
Maar ik begrijp het onbehagen van de Marokkaanse gemeenschap wel:

Als je niets anders hoort en ziet dan Marokkanen dit, of Marokkanen zus ben je op een gegeven moment murw geslagen.

Om af te geven op mensen die WEL de behoefte hebben om tegen deze daad te demonsteren vind ik ronduit dom.
Dan zijn we ineens geen gemeenschap die zich verantwoordelijk voelt ( terecht of onterecht) maar destijds bij Driss moesten we wel massaal de straat op voor iemand die waarschijnlijk zelf had uiteglokt.

Kom op zeg, ga je niet afsluiten voor dingen die er gebeuren en blijf realistisch.
Je hoeft je niet nederig of kruipend op te stellen en je hoeft ook ABSOLUUT niet de verantwoordelijkheid van deze moord op je te nemen.
Daar is maar 1 persoon verantwoordelijk voor.Maar je mag wel laten blijken dat dit de maatschappij waar wij in leven niet ten goede komt.
tenzij men het prettig vindt dat dit wij/zij gevoel blijft voortbestaan.

Ik heb geen zin om mijn kind daarmee op te zadelen!

sienia
06-11-04, 20:45
Hmm
Zouden autochtonen dan ook niet bij de moslims, marokkanen de angst moeten wegnemen door te gaan demonstreren tegen het feit dat elke moslim wordt verdacht met moslim-extremisten te symphatiseren? Zou elke autochtoon zich hier niet tegen moeten uitspreken?

:hihi:

freya
06-11-04, 20:58
Geplaatst door sienia
Hmm
Zouden autochtonen dan ook niet bij de moslims, marokkanen de angst moeten wegnemen door te gaan demonstreren tegen het feit dat elke moslim wordt verdacht met moslim-extremisten te symphatiseren? Zou elke autochtoon zich hier niet tegen moeten uitspreken?


Vind ik wel ja, ik zou zeker meelopen.

Ben alleen bang dat er maar een heel klein groepje autochtonen is dat op dit moment begrijpt wat je bedoelt. :moe:

BiL@L
06-11-04, 21:03
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik was al bang dat niemand het zou inzien

Hoeveel mensen heb jij al de 'ware Islaam' onderwezen?

Rabi'ah.
07-11-04, 00:07
Weet je, ooit geloofde ik ook in de theorie van "als je mensne maar lang genoeg uitlegt hoe het echt zit, dan geloven ze je wel".


Maar dat viel me dus vies tegen.

Ik ga bijna altijd en overal met bijna iedereen de dialoog aan over islam en aanverwante onderwerpen, ik heb er veel tijd en energie in gestoken om hier te discussiëren over de islam, artikelen te posten, zelf te schrijven, de Qor'an te citeren en onzin van moslimbashers enerzijds en salafi's anderzijds te weerleggen.

En wat krijg je uiteindelijk? "Ja, maar JIJ bent anders". En daarmee wordt de hele discussie dus de nek omgedraaid. :moe:

Quite frustrating, moet ik zeggen.

In mijn omgeving hoor ik ook verhalen van mensen die hetzelfde te horen krijgen. Het lijkt net alsof alles wat je doet zinloos is, of sterker nog, tegen je gebruikt wordt.

Als je je mond houdt, is het "geen enkele moslim....(vul maar in)...", als je je mond open durft te doen wordt je misbruikt als stok om de andere moslims mee te slaan.

Met AEL eigenlijk idem dito. Je kunt op je hoofd gaan staan, je kunt zeggen dat je zelf actief bent egweest, dar je mensen van de AEL kent, etc., maar de vooroordelen zijn er gewoon niet uit te rammen.

Ik weet het echt niet meer, ik word er moe en moedeloos en verdrietig van, alsof iedere inspanning om iets goeds teweeg te brengen, vruchteloos is.

En ja, ik ken ook genoeg positieve voorbeelden van mensen die wel luisteren, die het wel willen weten, maar uiteindelijk lijkt die groep steeds kleiner te worden.

En het doet me heel erg pijn, want ik houd van dit land, ik ben hier geboren en getogen, mijn families wonen er resp. 40 en 50 jaar, het Nederlands is mijn eerste taal en tot een paar jaar geleden was ik juist heel trots op de Nederlandse nuchterheid en tolerantie.

Kennelijk valt het dus wel mee en laten veel mensen nu hun ware gezicht zien........iets anders kan ik er nu, op dit moment, niet van maken.

Misschien dat ik me morgen minder down voel, maar voor nu is het echt ff zwaar kut. :(


Rabiah.

ZbaqZbaq
07-11-04, 01:12
Geplaatst door BiL@L
Hoeveel mensen heb jij al de 'ware Islaam' onderwezen?

dat doe ik niet....

dat doet de Schepper,

Alrahman 3alama L'Qoran.......weet je wel.

BiL@L
07-11-04, 04:30
Geplaatst door ZbaqZbaq
dat doe ik niet....

dat doet de Schepper,

Alrahman 3alama L'Qoran.......weet je wel.


Bij de tijd! Voorwaar, alle mensen zijn in verbeuring (verlies ten gevolge van schuld en zonde). Behalve degenen die geloven (in Allaah) en goede daden verrichten en elkaar aansporen tot de Waarheid en elkaar aansporen tot geduld.  (Soerah Al-‘Asr)

(Iemaam) Ashaafi’ie heeft gezegd: “Als Allaah geen ander bewijs voor Zijn Schepping had neergezonden behalve dit hoofdstuk, dan zou het voldoende voor hen zijn geweest!”

(Iemaam) Al-Boechaarie zei: “Hoofdstuk: (zoek) kennis vóór dat je spreekt en handelt. Want de Meest Verhevene Zegt:

Weet dat Hij la illaaha illa Allaah is (niets of niemand heeft het recht om aanbeden te worden dan Allaah) en vraag (dan) om vergeving voor jouw zonden… (Mohammed: 19)

Hij begon dus eerst met (het opnoemen v.d.) kennis voor dat Hij de uitspraak en de handeling (opnoemde).”

Zwarte Schaap
07-11-04, 05:03
Geplaatst door Pytaghoras
Omdat de gemiddelde Nederlander dat vraagt. Ik denk dat ze meer de Nederlanders willen geruststellen. Voortaan wordt het een gewoonte om elke keer wanneer er een misdrijf wordt gepleegd door een kut-Marokkaantje op straat te verschijnen om jezelf als Marokkaan te verantwoorden. Dat hoort voortaan bij de democratie.

We zouden eigenlijk een opvallende button moeten hebben die wanneer het luchtalarm afgaat in een bepaalde toon, dat alle marokkanen dan hun ik-schaam-me-button moeten opzetten waar ze zich in het algemeen uitspreken tegen elke misdrijf begaan door een persoon met dezelfde etnische afkomst.

In de toekomst kunnen we dat automatisch laten verlopen, zoals de ramadan sms. En de kapitaalkrachtige marokkanen kunnen dan de beschikking hebben over een button die specifiek aangeeft voor welke misdaad we ons schamen. Voor de extra-kapitaalkrachtigen zal er de ebschikking zijn over met goud en/of diamantversierde ik-schaam-me-als-marokkaan-button..

Rechtvaardiger kunnen we het niet maken, maar wel makkelijker.

..zapper
07-11-04, 09:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
We zouden eigenlijk een opvallende button moeten hebben die wanneer het luchtalarm afgaat in een bepaalde toon, dat alle marokkanen dan hun ik-schaam-me-button moeten opzetten waar ze zich in het algemeen uitspreken tegen elke misdrijf begaan door een persoon met dezelfde etnische afkomst.

In de toekomst kunnen we dat automatisch laten verlopen, zoals de ramadan sms. En de kapitaalkrachtige marokkanen kunnen dan de beschikking hebben over een button die specifiek aangeeft voor welke misdaad we ons schamen. Voor de extra-kapitaalkrachtigen zal er de ebschikking zijn over met goud en/of diamantversierde ik-schaam-me-als-marokkaan-button..

Rechtvaardiger kunnen we het niet maken, maar wel makkelijker.

Toch wel leuk om te zien hoe jij iedere keer alles volledig tot in het extreme doortrekt. Potentieel extremistje? :hihi:

Julien
07-11-04, 10:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
We zouden eigenlijk een opvallende button moeten hebben die wanneer het luchtalarm afgaat in een bepaalde toon, dat alle marokkanen dan hun ik-schaam-me-button moeten opzetten waar ze zich in het algemeen uitspreken tegen elke misdrijf begaan door een persoon met dezelfde etnische afkomst.

In de toekomst kunnen we dat automatisch laten verlopen, zoals de ramadan sms. En de kapitaalkrachtige marokkanen kunnen dan de beschikking hebben over een button die specifiek aangeeft voor welke misdaad we ons schamen. Voor de extra-kapitaalkrachtigen zal er de ebschikking zijn over met goud en/of diamantversierde ik-schaam-me-als-marokkaan-button..

Rechtvaardiger kunnen we het niet maken, maar wel makkelijker.

dan de vraag aan jou:

zou jij het niet op prijs stellen als Nederlandse christenen hun excuses aanbieden en meeleven met de moslims als een radicale Christen (gesteund door een radicale christelijke groep) Abu Jahjah vermoordt?

Orakel
07-11-04, 10:29
Ik zag de foto van die demonstrerende 1e generatie en dan gaat me bloed koken.
Die mensen hebben zich de tyfus gewerkt, zich in allerlei bochten gewrongen om hun kinderen hier en in Marokko een leven te geven en wat krijgen ze van de kinderen te horen?
Ze schamen zich voor hen.

Waar ik me voor schaam, is dat we onze ouders keer op keer in een positie brengen dat ze onze rotzooi op moeten ruimen.

BiL@L
07-11-04, 12:37
Geplaatst door Orakel
Ik zag de foto van die demonstrerende 1e generatie en dan gaat me bloed koken.
Die mensen hebben zich de tyfus gewerkt, zich in allerlei bochten gewrongen om hun kinderen hier en in Marokko een leven te geven en wat krijgen ze van de kinderen te horen?
Ze schamen zich voor hen.

Waar ik me voor schaam, is dat we onze ouders keer op keer in een positie brengen dat ze onze rotzooi op moeten ruimen.

Mee eens. :cheefbek:

http://img103.exs.cx/img103/6818/love1.jpg